Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-12-30 12:22 Ajtó

Pocses írta: Szevasztok!

Bal első ajtót keresek ilyen színben mint az autóm, de lehetőleg ami nem volt még javítva. Nem szeretném már fényeztetni (ha nem lesz muszáj), mert újra felütötte a rozsda a fejét az alsó élén ugye. De a többi ajtómon egy szem rozsda sincs pedig csillaggarázsos a vas.
Nézegetem a nagy hálón keresem a megfelelőt ugye lehetőleg valami 2005 környékit utolsó kiadásút de az sem baj ha régebbi csak még gyári javításmentes legyen. Ha esetleg tudna valaki ajánlani hol keressem annak nagyon köszönöm.

Üdv.: Pocses


a "csillag garázs" nem rossz amúgy. nyilván ha száraz az autó, akkor jó, de nedvesen jobb kint a levegőn. én most mosattam le, az ocsmány retket, be sem álltam vele. igaz a mosótól 10km-t jöttem, de még vizes volt sok helyen. a beáálón pont jó kis szél fúj, had száradjon. már egy ideje alkalmazom ezt.
ha vizesen beállok a garázsba még másnap is vizes az autó, nem full fűtött. levegő meg nem nagyon jár.

YELLOW Elküldve: 2015-12-29 15:45 Nem tudom mi a baja az autómnak

Juc írta:
szotakdavid írta:
YELLOW írta:
Juc írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Bár hasonló dolgokról már olvastam a fórumon, de az én autóm trükkösebb. Az autó: E46 320d 2005-ös évjárat, dízel, kézi váltós. A történet röviden:kb 2 hete az autó egyszer csak meleg indításnál nem indult, csak másodig próbára. Aznap utánna már nem mentem vele. Aztán másnap reggel csak 3. indításra indult. Jöttem mentem aztán egyszer csak nem indult 5 próbálkozás után sem. vártam egy órát majd láss csodát, harmadik próba és megy. Persze nagy találgatás mi lehet. Egyik ötlet: cserélj kulcsot. Megtettem, autó pöccre indult kb 3 napig. Aztán megint ugyanaz csak a harmadik napon már egyáltalán nem indult. Ok. Rákötöttük diagra, kb 20 hibakód (nyomás illetve üzemanyag rendszerrel kapcsolatos hibák). Hibák törölve,egy maradt: 40B90 csőnyomás vezérlés indításkor,az autó azonban indult. Azért cseréljünk üzemanyagszűröt, mondta a szerelőm. Jó. Csakhogy ott már megint nem akart indulni. Aztán rájöttünk, hogy nem halljuk a pumpát dolgozni mikor ráadjuk a gyújtást. Jó, akkor üzemanyag szivattyú csere is lesz. Megtörtént (bár kiderült a régi is jó volt még), autó mégsem indul. Teleraktuk gázolajjal, hátha az alacsony szint okozza a bajt. Hát nem. Majd próbaképpen rákötöttük a kannára a rendszert és akkor beindult. Következő lépéskén megint megint diag, sem elektromossági, semmi hiba. Akkor tisztítsuk ki az üzemanyagrendszert (tank, stb.). Majd egy computeres légtelenítés és szelep állítás után megint ment a kocsi. Ez volt tegnapelőtt. Tegnap megint megtréfált egyszer. Ma meg megint nem indul, pedig délelőtt még mentem vele. Amit tudok, ha gyújtásnál nem hallom a pumpát dolgozni, akkor nem is indul. Most elmegyek következő jó tanácsra üzemanyag szivattyú relét venni. De nem igazán értem miért van, az, hogy ha valamit csinálunk vele, akkor 2 napig jó, majd megint nem. Remélem valaki tud valami tanácsot adni, mert már k...ideges vagyok.
Ja, és esetleg valami jó szerelőt is ajánlhatnátok Keszthely környékén!

Előre is köszi.


egy jó szerelő nem a legdrágább cuccal kezdi a cserét. érdemes logikusan költséghatékonyan gondolkozni. lehet ugyanúgy a pumpa lesz a rossz, de nem esik az ember olyan dologba, mint Te, hogy a pumpa jó és feleslegesen vettél újat.

itt írtam az üzemanyag pumpa relével kapcsolatban, első friss oldalt olvasd el:
--->>> CLICK <<<---


Melyik Ac lett cserélve?


Amelyik a szűrőnél van a kocsi alján.


akkor a tankban lévő még lehet rossz, vagyis kezd meghalni. előbb relét cseréljétek meg. ha ugyanazt produkálja, akkor csak a nagy szivattyú lesz a ludas.

szerk.: egyébként az ülés alatti kiegészítő pumpa az nem együtt van a szűrővel? ezért nem is kérdeztem, mert írtad a szűrőcserét, meg az AC-t.

YELLOW Elküldve: 2015-12-29 15:17 Nem tudom mi a baja az autómnak

Juc írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Bár hasonló dolgokról már olvastam a fórumon, de az én autóm trükkösebb. Az autó: E46 320d 2005-ös évjárat, dízel, kézi váltós. A történet röviden:kb 2 hete az autó egyszer csak meleg indításnál nem indult, csak másodig próbára. Aznap utánna már nem mentem vele. Aztán másnap reggel csak 3. indításra indult. Jöttem mentem aztán egyszer csak nem indult 5 próbálkozás után sem. vártam egy órát majd láss csodát, harmadik próba és megy. Persze nagy találgatás mi lehet. Egyik ötlet: cserélj kulcsot. Megtettem, autó pöccre indult kb 3 napig. Aztán megint ugyanaz csak a harmadik napon már egyáltalán nem indult. Ok. Rákötöttük diagra, kb 20 hibakód (nyomás illetve üzemanyag rendszerrel kapcsolatos hibák). Hibák törölve,egy maradt: 40B90 csőnyomás vezérlés indításkor,az autó azonban indult. Azért cseréljünk üzemanyagszűröt, mondta a szerelőm. Jó. Csakhogy ott már megint nem akart indulni. Aztán rájöttünk, hogy nem halljuk a pumpát dolgozni mikor ráadjuk a gyújtást. Jó, akkor üzemanyag szivattyú csere is lesz. Megtörtént (bár kiderült a régi is jó volt még), autó mégsem indul. Teleraktuk gázolajjal, hátha az alacsony szint okozza a bajt. Hát nem. Majd próbaképpen rákötöttük a kannára a rendszert és akkor beindult. Következő lépéskén megint megint diag, sem elektromossági, semmi hiba. Akkor tisztítsuk ki az üzemanyagrendszert (tank, stb.). Majd egy computeres légtelenítés és szelep állítás után megint ment a kocsi. Ez volt tegnapelőtt. Tegnap megint megtréfált egyszer. Ma meg megint nem indul, pedig délelőtt még mentem vele. Amit tudok, ha gyújtásnál nem hallom a pumpát dolgozni, akkor nem is indul. Most elmegyek következő jó tanácsra üzemanyag szivattyú relét venni. De nem igazán értem miért van, az, hogy ha valamit csinálunk vele, akkor 2 napig jó, majd megint nem. Remélem valaki tud valami tanácsot adni, mert már k...ideges vagyok.
Ja, és esetleg valami jó szerelőt is ajánlhatnátok Keszthely környékén!

Előre is köszi.


egy jó szerelő nem a legdrágább cuccal kezdi a cserét. érdemes logikusan költséghatékonyan gondolkozni. lehet ugyanúgy a pumpa lesz a rossz, de nem esik az ember olyan dologba, mint Te, hogy a pumpa jó és feleslegesen vettél újat.

itt írtam az üzemanyag pumpa relével kapcsolatban, első friss oldalt olvasd el:
--->>> CLICK <<<---

YELLOW Elküldve: 2015-12-29 11:32 Kormányszervó hiba

jamborj írta:
YELLOW írta:
jamborj írta:
Pitykoo írta:
jamborj írta: Helló!
Ha tekerem a kormányt, enyhe visító hangot hallat...ez szervószivattyú kopás? Javítható házilag? Vagy inkább vegyek bele egy bontottat?


Hali! Ezt már én is kérdeztem és azt írták csere!!
Az újnak szép ára van....

Sziasztok!
...meg is adta magát...menet közben elnehezedett a kormány, totál nehéz forgatni a kormányt.
Néztem az olajszintet, szint alatt van kb fél centivel, szerintem ez nem okozhatja a hibát.
Nektek mi a véleményetek?
Ha pumpa a baja akkor az mindenképp csere? Milyet érdemes venni? Én szeretném megoldani a cserét...van valami buktató? Légyszi segítsetek, kint vagyok Németországban csak a szerszámosra számíthatok egyedül...


hogyne okozhatná az alacsony olajszint? ha visít az az első, amit meg kell nézni. de valószínű odapörköltél a szivattyúnak már...
próbálj meg azért ATF olajat tenni bele, de nem sok reményt fűzök már hozzá.

Pontosan milyen olajat vegyek? Mire kell figyelni?



én a jobb oldali terméket vettem a kormányszervóba: igazából ATF Dexron III legyen az a lényeg


YELLOW Elküldve: 2015-12-29 09:34 Kormányszervó hiba

jamborj írta:
Pitykoo írta:
jamborj írta: Helló!
Ha tekerem a kormányt, enyhe visító hangot hallat...ez szervószivattyú kopás? Javítható házilag? Vagy inkább vegyek bele egy bontottat?


Hali! Ezt már én is kérdeztem és azt írták csere!!
Az újnak szép ára van....

Sziasztok!
...meg is adta magát...menet közben elnehezedett a kormány, totál nehéz forgatni a kormányt.
Néztem az olajszintet, szint alatt van kb fél centivel, szerintem ez nem okozhatja a hibát.
Nektek mi a véleményetek?
Ha pumpa a baja akkor az mindenképp csere? Milyet érdemes venni? Én szeretném megoldani a cserét...van valami buktató? Légyszi segítsetek, kint vagyok Németországban csak a szerszámosra számíthatok egyedül...


hogyne okozhatná az alacsony olajszint? ha visít az az első, amit meg kell nézni. de valószínű odapörköltél a szivattyúnak már...
próbálj meg azért ATF olajat tenni bele, de nem sok reményt fűzök már hozzá.

YELLOW Elküldve: 2015-12-28 22:47 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

jencispy írta:
GNoRbY88 írta: Helló. Próbálkozom ncs expertel de nem akar össze jönni. Kiolvasás megy, megváltoztatom amit akarok és hiába kódolom vissza nem irja be változásokat, pedig hibát nem ir.. mi lehet a gond ilyenkor?

xp vmware-el, inpa 5.0.2, ncs expert 3.1 és ncs dummy 0.6.0.5
Bimmer fórumon átolvastam leírást, és ha jól értem akkor TRC fájlba olvassa ki adatokat és MAN fájlt írja vissza. Próbáltam sima szöveges szerkesztővel és ncs dummy-val is, mégse kódolja fel, pedig MAN fájlba már át van írva. Záráskor index villanást akarnám, meg hogy zárjon vissza ha nem lett kinyitva ajtó. Néztem több videót és profil szerkesztésnél is engedélyeztem a FSW/PSW manipulatet. Load profile után expert mode-ot választottam. Lehet, hogy profillal van gond? Van ott még a revtor ncs expert profile meg most letöltöttem a bimmer fórumról a 3-ashoz valót is. Holnap kipróbálom azokkal.


Hello!
Ebben az összeállításban szerintem revtor profile kell.


ez CKM, tehát olyan profil kell, amiben a Car-,Keymemory is hozzá van adva.
illetve a MAN fájl feltöltésekor a Job alatt át kell állítani SG_Codeiren-re. aztán Execute Job gomb.
vagy a Car/Key memory gomb alatt állítod be.

YELLOW Elküldve: 2015-12-28 22:27 Gumiabroncs

asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
raul227 írta:
Nézegettem ezt a gumit,erre gondoltam Viking
annyi h drágább mint a sima,elvileg ez megerositett,ez mennyire szamit?20 alatti uj teligumikra ha van valakinek otlete,oriasi a valasztek.205\55\16 van most fent,vagy eltérhet kicsit?mondjuk mennyire,ami még számottevö.tudom a colnak egyeznie kell.a tobbi adatra gondolok.pl 215 teliguminal tul nagy e mar,vagy ha per 45-50es az sok e vagy sem.köszönöm.


Milyen körülmények között használnád? Ahogy nézem a friss ADAC teszt alapján ez a Viking teljesített legrosszabbul száraz aszfalton. Hiába jó hóban, ha itthon van 1-2 havas nap maximum. Persze más a dörgés, ha kinn élsz és sokat kell hóban menned.

Én 20200-ért pl. Yokohama W.drive V905-öt vettem ebben a méretben.


ezekkel meg az a bibi, hogy japán gumik, vagy a Toyo is, kicsit jobban kopnak a kelleténél.
téli guminál, mint oly sokszor elmondtam, mérlegelni, legtöbbet hol hazsnálod az autót, mennyi hó lehetséges. persze sosem lehet tudni, de nagyjából mégis. felesleges egy inkább hógumi, ha autópályázol sokat, és mondjuk hó sincs. ha főként városban közlekedsz, vagy nem pályázol, akkor olcsóbb kategóriát is lehet venni, ugyanolyan jó lesz. ha hegyvidéken laksz, akkor jobb egy harapós, puha anyagú gumi. de ezt a pályázás meg megeszi.


Jah, ezért vettem a Yokohamát. Elég sokat pályázok itthon, kellett egy jó száraz/vizes gumi, ami hóban sem vall szégyent az évi 3-4 síelés alkalmával. Mivel kb. két szezont saccolok neki, ezért nem akartam a jóval drágább Conti TS850-et, a gyors csere miatt maradt az olcsóbb verzió.


na jó, de ez is inkább hó és latyak gumi. száraz, enyhén nedves autópályán meg kopik.
de megértem az érveidet, főleg ha 2 szezonra tervezed.

szerk.: de a havat ez is csak addig fogja, amíg nem lesz 5mm a minta...


Én ADAC értékelés alapján döntöttem, nem is láttam a mintát. Ott a legjobbnak hozták ki szárazon és jó pontokat kapott vizes aszfalton is, de viszonylag rossz kopással. Utóbbi annyira nem érdekel, a lényeg, hogy a hazai körülmények között helyt álljon és autópálya tempóról is meg tudjak állni biztonságosan. Az volt a baj, hogy a Continental aránytalanul drága volt ehhez képest (majdnem egy tízessel darabja), pedig az lett volna a legjobb ezekre.

Még inkább hógumi talán a Nokian WR D3 vagy D4 lett volna, de itthon sok havat mostanában nem látni.


ADAC teszt... egy laikusnak jó, aki nem tud dönteni. másnak kiindulási alapnak lehet jó.
de többször érte a vád az ADAC-ot, hogy bunda, amelyik gyártó jobban fizet azt hozzák ki győztesnek, stb.
ez az ADAC olyan, mint az autóknál a törésteszt, EURO NCAP. pl a Renault azért ért el olyan nagy eredményeket, mert kifejezetten arra gyártották az autókat. viszont ha pár centivel arrébb kapta az ütést, akkor gatyábbul tört, mint egy másik autó, ami nem kapott 5 csillagot. tehát olyannal nem sokra megyünk, ami egy adott esemányhez van modellezve, legyártva, mikor a valóságban minden esemény valamilyen módon el fog térni attól, amilyen modellre megtervezték azt.
nyilván az ADAC gumitesztre, nem fognak romániában gyártott Barum-ot, vagy magyarországon gyártott Michelin-t küldeni. mert valószínű nem ugyanazt az eredményt kapnánk.

ha mindenki szabályokat betartva közlekedik, az időjárási viszonynak megfelelően, akkor szinte bármilyen gumi kifogja szolgálni az autót.


Én inkább úgy fognám fel az ADAC tesztet, hogy kb. az első harmadba kerülő gumikkal nem lehet mellélőni. Azokon belül egyéni preferencia és pénztárca kérdése a dolog. Ugye hegyekbe havas gumi, autópályázásra más, vegyes felhasználásra megint más, stb.
Az, hogy az első hely "fizetős" előfordulhat, ezt mi halandó emberek soha nem fogjuk megtudni, de nekünk ez nem is lényeg. Inkább az a lényeg, hogy kapunk egy általános karakterisztikát az adott év kínálatáról, ami alapján ki tudjuk választani a nekünk legmegfelelőbbet.

Egy hulladék gumi egészen biztosan nem fog jó pontokat kapni egy ilyen teszten.


"ha mindenki szabályokat betartva közlekedik, az időjárási viszonynak megfelelően, akkor szinte bármilyen gumi kifogja szolgálni az autót."

Ilyen megfontolásból vesznek az emberek 10 éves "mégegyszezontelmegy" gumikat itthon.


viszont kisebb márkák szándékosan nem lesznek jobbak. meg hogy nézne már ki, ha véletlen valamelyik nagy márka "másod" márkája jobb eredményt érne el.
mert szerintem egy kint gyártott BF Goodrich igen elverné a magyar gyártott Michelin-t.
egyébként a mintákat is öröklik általában.
hallottam már olyat, hogy a minta nem is számít. mondják ezt akkor, aikro az asszimmetrikus gumikról van szó, és a másik oldalon másik irányba néz a minta, mint az egyik oldalon. pedig ez is számít. egy V mintás gumi, amit forgásirányosan raksz fel, kisebb gördülési ellenállása van, fékezésnél jobban tapad. ha fordítva tennéd fel, akkor jobban harap, nagyobb a gördülési ellenállása, és rosszabb fékezőképessége lesz. (mint traktor gumi) tehát az sem igaz, amikor csak az anyagösszetételre hivatkoznak, hogy a gumin elhelyezett sávok, a különböző anyagösszetételek számítanak, hogy belül vagy kívül vannak. nyilván prémium sport gumiknál fontosak ezek.

én is nézegetek gumit, FB-n egyik csoportban írtam egy ürgének. sejtettem, hogy régi gumi lesz, de %-os értéket írt, meg méretet. sejtettem miért nem írja a DOT-os és a mm-t pontosan, mert korrekt eladó leírja a felesleges kérdések elkerülése végett. kiderült 2005-ös gumi, és nem annyi %, mint amit állított. odarakott egy 100-ast ez is vicces mindig, aztán kiderült kb 50%-os az a gumi. aztán még ő háborgott, hogy a mostani 11 éves gumi helyett nem akarok 10 évest venni. minta alapján lehetett volna jóval fiatalabb is, elég sokáig futott az a minta. ha normálisan megyek nincs gond a mostani gumimmal, de forszírozva már csúszik. én meg szeretek tempósan kanyarodni. viszont simán lehet 7mm-es 2-4 éves gumikat venni jó áron, ami fele az újnak. nekem így megéri. főleg amennyit közlekedek. hamarabb megöregszik a gumi, mint, hogy elkopjon 75%-ra
ha most nem sikerül, akkor jövő télre mindenképp veszek, ha kell újat. tovább nem hazsnálom a mostanit, pedig nem igazán repedezett, nincs is annyira kikeményedve. Bridgestone, és jól van tárolva. talán ezért.

YELLOW Elküldve: 2015-12-28 19:18 Gumiabroncs

asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
raul227 írta:
Nézegettem ezt a gumit,erre gondoltam Viking
annyi h drágább mint a sima,elvileg ez megerositett,ez mennyire szamit?20 alatti uj teligumikra ha van valakinek otlete,oriasi a valasztek.205\55\16 van most fent,vagy eltérhet kicsit?mondjuk mennyire,ami még számottevö.tudom a colnak egyeznie kell.a tobbi adatra gondolok.pl 215 teliguminal tul nagy e mar,vagy ha per 45-50es az sok e vagy sem.köszönöm.


Milyen körülmények között használnád? Ahogy nézem a friss ADAC teszt alapján ez a Viking teljesített legrosszabbul száraz aszfalton. Hiába jó hóban, ha itthon van 1-2 havas nap maximum. Persze más a dörgés, ha kinn élsz és sokat kell hóban menned.

Én 20200-ért pl. Yokohama W.drive V905-öt vettem ebben a méretben.


ezekkel meg az a bibi, hogy japán gumik, vagy a Toyo is, kicsit jobban kopnak a kelleténél.
téli guminál, mint oly sokszor elmondtam, mérlegelni, legtöbbet hol hazsnálod az autót, mennyi hó lehetséges. persze sosem lehet tudni, de nagyjából mégis. felesleges egy inkább hógumi, ha autópályázol sokat, és mondjuk hó sincs. ha főként városban közlekedsz, vagy nem pályázol, akkor olcsóbb kategóriát is lehet venni, ugyanolyan jó lesz. ha hegyvidéken laksz, akkor jobb egy harapós, puha anyagú gumi. de ezt a pályázás meg megeszi.


Jah, ezért vettem a Yokohamát. Elég sokat pályázok itthon, kellett egy jó száraz/vizes gumi, ami hóban sem vall szégyent az évi 3-4 síelés alkalmával. Mivel kb. két szezont saccolok neki, ezért nem akartam a jóval drágább Conti TS850-et, a gyors csere miatt maradt az olcsóbb verzió.


na jó, de ez is inkább hó és latyak gumi. száraz, enyhén nedves autópályán meg kopik.
de megértem az érveidet, főleg ha 2 szezonra tervezed.

szerk.: de a havat ez is csak addig fogja, amíg nem lesz 5mm a minta...


Én ADAC értékelés alapján döntöttem, nem is láttam a mintát. Ott a legjobbnak hozták ki szárazon és jó pontokat kapott vizes aszfalton is, de viszonylag rossz kopással. Utóbbi annyira nem érdekel, a lényeg, hogy a hazai körülmények között helyt álljon és autópálya tempóról is meg tudjak állni biztonságosan. Az volt a baj, hogy a Continental aránytalanul drága volt ehhez képest (majdnem egy tízessel darabja), pedig az lett volna a legjobb ezekre.

Még inkább hógumi talán a Nokian WR D3 vagy D4 lett volna, de itthon sok havat mostanában nem látni.


ADAC teszt... egy laikusnak jó, aki nem tud dönteni. másnak kiindulási alapnak lehet jó.
de többször érte a vád az ADAC-ot, hogy bunda, amelyik gyártó jobban fizet azt hozzák ki győztesnek, stb.
ez az ADAC olyan, mint az autóknál a törésteszt, EURO NCAP. pl a Renault azért ért el olyan nagy eredményeket, mert kifejezetten arra gyártották az autókat. viszont ha pár centivel arrébb kapta az ütést, akkor gatyábbul tört, mint egy másik autó, ami nem kapott 5 csillagot. tehát olyannal nem sokra megyünk, ami egy adott esemányhez van modellezve, legyártva, mikor a valóságban minden esemény valamilyen módon el fog térni attól, amilyen modellre megtervezték azt.
nyilván az ADAC gumitesztre, nem fognak romániában gyártott Barum-ot, vagy magyarországon gyártott Michelin-t küldeni. mert valószínű nem ugyanazt az eredményt kapnánk.

ha mindenki szabályokat betartva közlekedik, az időjárási viszonynak megfelelően, akkor szinte bármilyen gumi kifogja szolgálni az autót.

YELLOW Elküldve: 2015-12-28 18:11 Gumiabroncs

kb így kell a mintákat értelmezni. a minta általában a keverék összetétellel arányban van. tehát ami havasabb útra való az puhább.

havas, latyakos útra:




jeges, havas, latyakos útra:


száraz, enyhén nedves téli útra, autópályára főként:



száraz, latyakos, pályázós:

YELLOW Elküldve: 2015-12-28 17:35 Gumiabroncs

asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
raul227 írta:
Nézegettem ezt a gumit,erre gondoltam Viking
annyi h drágább mint a sima,elvileg ez megerositett,ez mennyire szamit?20 alatti uj teligumikra ha van valakinek otlete,oriasi a valasztek.205\55\16 van most fent,vagy eltérhet kicsit?mondjuk mennyire,ami még számottevö.tudom a colnak egyeznie kell.a tobbi adatra gondolok.pl 215 teliguminal tul nagy e mar,vagy ha per 45-50es az sok e vagy sem.köszönöm.


Milyen körülmények között használnád? Ahogy nézem a friss ADAC teszt alapján ez a Viking teljesített legrosszabbul száraz aszfalton. Hiába jó hóban, ha itthon van 1-2 havas nap maximum. Persze más a dörgés, ha kinn élsz és sokat kell hóban menned.

Én 20200-ért pl. Yokohama W.drive V905-öt vettem ebben a méretben.


ezekkel meg az a bibi, hogy japán gumik, vagy a Toyo is, kicsit jobban kopnak a kelleténél.
téli guminál, mint oly sokszor elmondtam, mérlegelni, legtöbbet hol hazsnálod az autót, mennyi hó lehetséges. persze sosem lehet tudni, de nagyjából mégis. felesleges egy inkább hógumi, ha autópályázol sokat, és mondjuk hó sincs. ha főként városban közlekedsz, vagy nem pályázol, akkor olcsóbb kategóriát is lehet venni, ugyanolyan jó lesz. ha hegyvidéken laksz, akkor jobb egy harapós, puha anyagú gumi. de ezt a pályázás meg megeszi.


Jah, ezért vettem a Yokohamát. Elég sokat pályázok itthon, kellett egy jó száraz/vizes gumi, ami hóban sem vall szégyent az évi 3-4 síelés alkalmával. Mivel kb. két szezont saccolok neki, ezért nem akartam a jóval drágább Conti TS850-et, a gyors csere miatt maradt az olcsóbb verzió.


na jó, de ez is inkább hó és latyak gumi. száraz, enyhén nedves autópályán meg kopik.
de megértem az érveidet, főleg ha 2 szezonra tervezed.

szerk.: de a havat ez is csak addig fogja, amíg nem lesz 5mm a minta...

YELLOW Elküldve: 2015-12-28 17:18 Gumiabroncs

asbi írta:
raul227 írta:
Nézegettem ezt a gumit,erre gondoltam Viking
annyi h drágább mint a sima,elvileg ez megerositett,ez mennyire szamit?20 alatti uj teligumikra ha van valakinek otlete,oriasi a valasztek.205\55\16 van most fent,vagy eltérhet kicsit?mondjuk mennyire,ami még számottevö.tudom a colnak egyeznie kell.a tobbi adatra gondolok.pl 215 teliguminal tul nagy e mar,vagy ha per 45-50es az sok e vagy sem.köszönöm.


Milyen körülmények között használnád? Ahogy nézem a friss ADAC teszt alapján ez a Viking teljesített legrosszabbul száraz aszfalton. Hiába jó hóban, ha itthon van 1-2 havas nap maximum. Persze más a dörgés, ha kinn élsz és sokat kell hóban menned.

Én 20200-ért pl. Yokohama W.drive V905-öt vettem ebben a méretben.


ezekkel meg az a bibi, hogy japán gumik, vagy a Toyo is, kicsit jobban kopnak a kelleténél.
téli guminál, mint oly sokszor elmondtam, mérlegelni, legtöbbet hol hazsnálod az autót, mennyi hó lehetséges. persze sosem lehet tudni, de nagyjából mégis. felesleges egy inkább hógumi, ha autópályázol sokat, és mondjuk hó sincs. ha főként városban közlekedsz, vagy nem pályázol, akkor olcsóbb kategóriát is lehet venni, ugyanolyan jó lesz. ha hegyvidéken laksz, akkor jobb egy harapós, puha anyagú gumi. de ezt a pályázás meg megeszi.

YELLOW Elküldve: 2015-12-28 16:21 Gumiabroncs

raul227 írta:
Nézegettem ezt a gumit,erre gondoltam Viking
annyi h drágább mint a sima,elvileg ez megerositett,ez mennyire szamit?20 alatti uj teligumikra ha van valakinek otlete,oriasi a valasztek.205\55\16 van most fent,vagy eltérhet kicsit?mondjuk mennyire,ami még számottevö.tudom a colnak egyeznie kell.a tobbi adatra gondolok.pl 215 teliguminal tul nagy e mar,vagy ha per 45-50es az sok e vagy sem.köszönöm.


szerintem felesleges az erősített oldalfal. télinél alapból kicsit erősebb, a jégvágások miatt. ráadásul keményebb lesz a rugózás. mintha defektmentes gumikon mennél.
nem kell 205-től szélesebb. pénzkidobás az esetedben.

szerk.: én is szeretnék 16-os 205-ös téliket, de úgy néz ki 195-ös 15-ös lesz megint. bőven elég. neked is elég lenne a 195 és 15-ös is. neked még pont felmegy a 15-ös kerék.

YELLOW Elküldve: 2015-12-28 15:04 Órabeállítás?

Jenei írta: Sziasztok!

Ma álltam a dugóba és nekiláttam tekergetni, nyomodni a km óra jobb és baloldali pöckeit. Mikor folyamatosan nyomtam le mind e kettőt kb 10 mp.-ig akkor feljött egy menü amiben külömböző futásteljesítmények voltak.
Van leírás hogy ezek mik?
Tud valaki ebben segteni?
Előre is köszönöm!

Üdv.


keress rá: BMW titkosmenü (akár itt, akár google-n)

YELLOW Elküldve: 2015-12-28 11:29 hidegen rángat....

Csabika136 írta:
Sziasztok! A keresőt én még sosem tudtam normálisan használni egy fórumban sem. Viszont a problémára volna hsz-em.
Nem BMW-s gond volt, de régebben volt egy Sunny 1.4 lx-em. Ha 50-nel mentem a városban, akkor elkezdett rángatni és csak akkor lett jó, ha kinyomtam a kuplungot és gázföccsökkel kiszellőztettem a motort. Bevittem kiolvastatni a hibát, és azt mondták, lambda szonda, 50000 forintért. Belepróbáltuk, és továbbra sem volt jó. Tovább vizsgálódott a szakember és azt mondta, a légtömegmérő feszültsége intervallumon kívül van 2 század voltal és ezért dús keveréket érzékel. Ez miatt leszegényíti a keveréket. A lambda viszont már rég azt az üzenetet küldi neki, hogy bolond vagy! Lassan tiszta oxigént küldesz ki nekem, adj már rá picit! A légmennyiség mérő, és a többi fő adat alapján viszont az ECU azt számolta ki, hogy a lambda nem küldhetne szegény keverékről információt, úgyhogy nem lehet más, csak rossz. Kikapcsolta a bánatba,többé nem nézte a jelét. Csak hogy a motor működése ettől még nem lett jobb és időnként, ha olyan üzemmód volt,hogy nem nyomiszkoltam folyton a gázt, akkor elszegényedett a keverék és fulladni is tudott a motor. Úgy rángatott, hogy elviselhetetlen volt. Ott a megoldás 200 000 forintért légtömeg mérő lett volna, de nem vettem meg. Az a kocsi nem ért nekem annyit.
Volt egyszer egy olyan kocsi az általam javítottak között, aminek a hátsó kipufogó doja volt belül szétesve. Ha a levált lemez a kijárathoz vetődött, akkor elzárta a kipufogót. Az a kocsi is rángatott. (ezt csak utóiratnak írtam.

Sziasztok! Remélem megoldódik egyszer a problémád!


azért egy japán 1.4-es benyásat, ami legalább 10 évvel öregebb, nem szabad hasonlítani egy német 30d-hez. persze az autó működése szempontjából az alapelvek azonosak. de ebben a 30d-ben van annyi + cucc, ami okozhat ilyen galibákat, hogy csak na.
200-ért légtömeg mérő? az bőőő.
egyébként ha lehúzza a cstaiját (álló motornál, hibának be fogja írni, ha lehúztad, ezt csak későbbi diag miatt mondom), akkor ha nem csinálja, akkor azzal lesz baj. de attól még szívhat falsot valahol.

YELLOW Elküldve: 2015-12-28 09:46 alufelni

BoryG írta:
mrsla írta:
YELLOW írta:
mrsla írta:
BoryG írta: Sziasztok!

Régebben érdeklődtem már alufelnikkel kapcsolatban, 17-es M alufelnire esett a választásom, gyári méret 1 az 1-ben felmegy. 225/45 R17 Bridgestone RSC gumikkal.
Kérdésem a következő lenne, szerintetek egy 5mm-es nyomtávszélesítővel jól mutatna, vagy felesleges??? Ha igen csak hátra vagy előre is vásároljak?
Várom válaszotokat, meglátásotokat!
Minden kedves tagnak Kellemes Ünnepeket kívánok
üdv
Gery


Szia! nekem a 7esemen van nyomtávszélesítő. Télen 18as, nyáron 19es gumikat használok. Nagyon fullos a kinézet. A lényeg, hogy jó anyagból legyen a szélesítő! A másik, hogy annyi hátránya van, hogy rossz időben a kasznira jobban hordja a szennyeződést. Ja és szerintem néha emiatt a dsc is kikapcsol. De az lehet, hogy a kormányszög jadó miatt van. Néha. De szvsz szuper


nekem gyári 15-ös 195-ös gumis van most, és ugyanúgy összeveri az oldalát. pedig elég beesett a felni a nyárihoz képest...
annyi hátránya van a nyomtávszélesítőnek, hogy a rendőr sokkal könnyebben észreveszi, főleg ha ritka küllős a felnid.


még nem szóltak. remélem nem is fognak


Szia Yellow!
Nem valami atomdurvát szeretnék, a lényeg hogy a felni kiérjen a sárvédőívhez, nem kell túlmenni rajta, egyonalban legyenek.
Remélem nem szólnak érte!
Köszi a tippet



az a bibi, hgy a nagy része ki van oktatva. ha benéz és látja, hogy "két csík" van, tehát nem csak 1, ahol a felni illeszkedik a féktárcsához, hanem van még egy csík, valami közé ékelődve. nem mindig foglalkoznak vele, attól függ mi lesz nekik kiadva, hacsak szonda, meg szokásos papír ellenőrzés, akkor nem nézik szerintem, ha csak nem szúr nekik nagyon szemet.
ha olyan helyen laksz, vagy nem járkálsz nagy városokban túl sűrűn, akkor túl lehet élni

szerk.: jah, hogy pesti vagy