Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-12-16 21:03 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta: Sziasztok,
nemrég lettem gazdája profilom lévő autónak, és a bal hátsó zárral? van gondom. A központi zár működik, bezár minden ajtót, de a bal hátsót nem nyitja, a többit igen. A bal ajtó azonban nyitható a belső kilinccsel. A zárral lesz gond, vagy máshol kell a problémát keresnem?
köszi!


szerintem annak az ajtónak a körében kontakt hiba van, nem visz át elég áramot, hogy működjön a centrál. esetleg befeszülhet nyitáskor valami mechanika. ez éppen a relétől kezdve lehet bármi, meg lehet égve az érintkező pogácsája az adott relében ennek az ajtónak, vagy bárhol a csatlakozás lehet oxidos. ezt végig kell bogarászni. először leszedném az ajtó birítást és mechanikai dolgokat nézném. hogy mozdítja-e egyáltalán a zárat, próbálkozik-e. nem feszül-e valami.


(lehet nem ide kellene írnom, de mivel az első kérdésem itt tettem fel...)
a napokban volt időm és lebontottam az ajtó belső borítását, hogy szemügyre vegyem a zárat. úgy tűnik, mechanikai probléma lesz, láttam egy letört műanyag darabot. Így esélyes, hogy csere. Újat 40e ft-ért nem akarok venni, használtan meg itthon nem nagyon találtam, Németországba meg csak január végén megyek vissza. Nincs valakinek ötlet, hol tudnék itthon bontott zárat beszerezni? Vagy javító kit?


van egy hasonló oldal mint ez (de az nincs ilyen jó ), fanatics van annak is a nevében. ott alkatrész menüpont alatt vannak bontósok. ott érdemes kérdezni tőlük.

YELLOW Elküldve: 2015-12-16 21:00 Társalgó

kolohcsaba írta: Üdv!

BMW E46 316 ti-nél akkumulátor csere után először az órán a piktogramok átálltak angol verzióra,majd saru levétel,és visszahelyezés után 999999-re állt a számláló.Mi történhetett? Orvosolható-e vagy csak csere,és esetleg előfordulhat-e ez még egyszer a csere óránál is? Köszönettel! Cs


???
ilyet sem hallottam még. legalább gyújtás rajta volt, mikor kevetted a sarukat?

YELLOW Elküldve: 2015-12-16 19:12 Autóvásárlás

Bitu79 írta:
hil írta:
Bitu79 írta:

Itt amúgy is kevés a felhozatal.Normálisabbnak tűnő kocsik mindig messze vannak
Németország meg még messzebb.Pedig sok lehetőség lehet a http://automobile.hu/ -n.
De inkább jobb a nyugi a jelenlegi hibátlan 316-ossal.Pedig jó volna egy fincsi 6 hengeres gép...

A németországi autó mivel jobb? Tróger szerelők, gazdag, de fillérbaszó, nem törődő tulajdonos (tudatában annak, hogy az új autót 4-5 évig használja, azt meg szerviz nélkül is kibírja, 40-80000Km-es olajcsere periódussal a legolcsóbb olajjal), maximálisan erős sózás telente, de ezeket korábban már leírtam részletesen.
Azt is érdemes nézni, hogy az ország melyik részén található a kiszemelt, a volt NDK messze kerülendő.



Olcsóbbak sokkal,csak az a vonzó bennük.


és akkor mi jön le ebből megint? olcsó húsnak...
lehet álmokat dédelgetni kinti autókról, amik jók és olcsóak, aztán... van ismerős aki kinti autót E46 és 2 milláért úgy kb 1 éve. odakint, amikor kint már 1-ért is drágáltak sokat.
volt ismerős német, sokat jártak, utazgattan nyuggerek voltak. nem voltak csórók. de azért vettek új Vectra C-t, mert abban 30ezer az olajcsere ciklus. pedig az előző japán autó is jól nézett ki, és semmi baja nem volt, sőt nem is lett volna. de na... hamarabb jelezte a szervizt
aki jó autót akar venni, annak fanatikustól kell, talán az a legbiztosabb. olyan fanatikustól, aki az igazi fanatikus. most nem itthonról beszélek.

YELLOW Elküldve: 2015-12-16 18:51 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Bitu79 írta: http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=864959

Yellow itt egy neked való topik.


Yea, the older clusters don't have any write protection for their EEPROMs, so with the right software you can input any mileage and VIN you want. I've actually done in the past (helped someone recode a used cluster with the mileage stored on the lcm). Almost scary how easy it was - I could've set it to any value I wanted and there was no tamper dot. I think in 2001 or 2002 they added some write protections, so you need to desolder the chip and use an external programmer. Not impossible, but does stop a lot of people.

Lehet ezt írta Hil is


ez alapján az írás alapján, akkor átírni sem lehet. vagyis átlehet, de nem a scanner-rel. bár akkor sem értem, az írási gomb miért aktív. ami pont nem érdekelne. ha már ennyire védik, az írást kellett volna, olvasni meg engedjék

YELLOW Elküldve: 2015-12-16 18:35 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: Tano, hil vagy aki vágja

BMW Scanner
képeket nézegettem és több érdekes dolgot láttam, ilyen kombókat:

7-8 rövidzár
1-2 és 7-8 rövidzár
4-5 és 7-8 rövidzár
1-2 és 4-5 és 7-8 rövidzár

ezekhez mindhez azt írta, hogy IKE-EWS coding. bizonyos nehézségek miatt nem olvastam a külföldi fórumokat még erről, nem azért mert külföldi, hanem ahol néztem nem nyitotta meg őket hálózati korlátozás miatt.
illetve, ha valaki itt is megtudja válaszolni magyarul a dolgokat, akkor nem fordítgatok.
szóval miért van ennyi variáció? van esetleg különbség, hogy melyik rövidzár lehet a jó? mondjuk az 1-2 pin short lehet a világítás modul kódoláshoz kell...

választ köszi!
(egyébként pont most jött meg a cucc, de már csak holnap próbálom ki, mert ma nem lesz időm rá, és most még jég hideg.)


továbbá lenne egy olyan kérdésem, hogy az IKE-ben nem aktív a Saved odometer gomb. az miért van? vagy ezek szerint nincs átírt km? ezt akartam volna megnézni.
3db km óra állást hoz:
IKE: 104549 km
EWS: 104546 km
LCM: 104500 km
egyébként meg a km óra 104546-ot ír. akármi mással olvasva az a 3km különbség van, de ott a km órában van kevesebb. vagy amit az EWS kiír, az jelenik meg a km órán?


lantika

meg tudod ezt nézni? mármint neked aktív a gomb? (Saved odometer) ha aktív van benne valami?



2000év utáni autóknál ez úgy néz ki mint a képen. 2000 előttinél aktív. Ezt próbáltam, tapasztaltam, nem csupán olvastam, hallottam....



ja, tényleg. neked már FL-es az autód.
lehet pont emiatt kell a lábkötözgetés, amit femntebb írtam. ha lesz több időm utána nézek, ha Tano nem válaszol.
nem a km átírás érdekel, mert akárki kérné nem csinálnám meg, mert ellene vagyok nagyon. csak az a része érdekelne, hogy azt lehessen látni, volt-e átírva, és milyen értékek. azért az jó funkció lenne.

YELLOW Elküldve: 2015-12-16 18:18 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
YELLOW írta: Tano, hil vagy aki vágja

BMW Scanner
képeket nézegettem és több érdekes dolgot láttam, ilyen kombókat:

7-8 rövidzár
1-2 és 7-8 rövidzár
4-5 és 7-8 rövidzár
1-2 és 4-5 és 7-8 rövidzár

ezekhez mindhez azt írta, hogy IKE-EWS coding. bizonyos nehézségek miatt nem olvastam a külföldi fórumokat még erről, nem azért mert külföldi, hanem ahol néztem nem nyitotta meg őket hálózati korlátozás miatt.
illetve, ha valaki itt is megtudja válaszolni magyarul a dolgokat, akkor nem fordítgatok.
szóval miért van ennyi variáció? van esetleg különbség, hogy melyik rövidzár lehet a jó? mondjuk az 1-2 pin short lehet a világítás modul kódoláshoz kell...

választ köszi!
(egyébként pont most jött meg a cucc, de már csak holnap próbálom ki, mert ma nem lesz időm rá, és most még jég hideg.)


továbbá lenne egy olyan kérdésem, hogy az IKE-ben nem aktív a Saved odometer gomb. az miért van? vagy ezek szerint nincs átírt km? ezt akartam volna megnézni.
3db km óra állást hoz:
IKE: 104549 km
EWS: 104546 km
LCM: 104500 km
egyébként meg a km óra 104546-ot ír. akármi mással olvasva az a 3km különbség van, de ott a km órában van kevesebb. vagy amit az EWS kiír, az jelenik meg a km órán?


lantika

meg tudod ezt nézni? mármint neked aktív a gomb? (Saved odometer) ha aktív van benne valami?


YELLOW Elküldve: 2015-12-16 17:40 Autóvásárlás

hil írta:
Amennyiben ez segítség Számodra, bár nem gondolnám, hogy Pécsről Bp-re járnál autót vásárolni.


de legalább tud vele köszit szerezni jobb lett volna, ha valaki megvette volna az autóját

YELLOW Elküldve: 2015-12-16 17:09 Autóvásárlás

Amstaff írta:
A keresős dolgot nem értem. Végig olvasni 187 oldalt meg nincs időm, valószínűleg ezért írtam az "autóvásárlás" topikba. De kösz.


ha így állsz hozzá, akkor biztos sz@rt is fogsz venni. többen több évig kerestek autót, mire normálisat találtak. ha neked necces elolvasni pár oldalt, vagy kis időt fordítani a kereső működésének megértésére (ami egyébként nem egy másodfokú egyenlet sem), akkor...

én egyet tudok, manuális klímás autót nem vennék. a többit meg élőben kell megnézni. képek alapján annyi lehet, hogy valaki mondjuk már nézte és van véleménye, de ez ritka szokott lenni. pl. nekem az első rémlik, hogy volt már róla szó, és nem jó szavak. de lehet tévedek.

YELLOW Elküldve: 2015-12-16 15:06 hûtõ

Kabi írta:
közben használtam a keresőt és megtaláltam én is. meg manual-t is: http://workshop-manuals.com/bm.../page_564/

de hogy a motor melyik oldalán keressem azt a csavart, az persze nincs meg.
Egyébként a légtelenítésnél fontos, hogy az autó háta alacsonyabban legyen, mint az eleje vagy ezzel nem kell foglalkozni?
Illetve még ehhez tartozhat a kérdés, hogy a vízpumpát milyen időközönként kell(ene) cserélni? 218e km van az autóban, 116ig volt vezetve a szervizkönyv. abban nincs jele, hogy cserélték volna. Én most cserélek majd olajat, az összes szűrőt, meg hűtőfolyadékot. ha meg már le lesz bontva a fél kocsi, cseréljem a vízpumpát is? Probléma nincs vele, nem melegszik túl a víz, csöpögés, folyás nincs.


ezért nem linkeltem én neked megoldást, amolyan rászokatás a kereső használatára. sokan bagtába nyitogatják a topic-okat, meg stb, miközben létezik kereső, ami nem is rossz.
nem lehet mindig mindent rögtön készhez kapni, tálcán felszolgálva.
néha nem árt az önállóság. remélem egyre többen hazsnálják majd a keresőt.

YELLOW Elküldve: 2015-12-16 14:48 Ápolás, tisztítás

elgeri írta: Ha már így belelendültem, eszembe jutott még egy konkrét kérdés... bár nem is tudom hova való lenne.

Nyikorog a hátsó csomagtérajtóm. Szerintetek a két ötlet közül melyik jobb szer, hogy egy kicsit próbáljam felfrissíteni a zsanérokat, teleszkópokat:

- WD40 (http://aruhaz.kauffer.hu/index...mp;cat=577)
- Zsír spary (http://aruhaz.kauffer.hu/index...mp;cat=577)


a WD-40 egy rakat fos. biztos írtam már itt. az inkább tisztító spray. mondjuk úgy csavarlazító. szerintem tartós kenésre alkalmatlan. inkább kimossa csak a régit is. tapasztaltam lakatoknál is. tök szuperul mozog, aztán 2 hét után kuka.

Würth HHS 2000
vagy a Motip olcsóbb variáns
vagy pl nagymotorkra amit használnak lánc spray-nek. mert ezek befolynak, majd zsírszerűvé válnak és ott maradnak kenni.

YELLOW Elküldve: 2015-12-16 14:11 Fûtõventillátor

YELLOW írta:
adesz20 írta:
YELLOW írta:
adesz20 írta: Sziasztok.

Látom elég régen nem szoltak hozzá, de megpróbálom hát ha valaki segít.
Végig olvastam mind a 15 oldalt, de egyértelmű választ nem találtam.
Olyan problémám lenne, hogy néha amikor elindítom az autót a ventillátorom pulzálva nyomja a levegőt a fülkébe. Van hideg meleg ilyen baj nincs csak egy darabig pulzál utána elhagyja és minden oké.
A válaszokat előre is köszönöm. Üdv.


pedig valahova írtam már ugyanezt. azt nem tudom az előtét ellenállás süni megoldás lesz-e, mert már megvettem az újat, de nem cseréltem még ki.



És mikor tervezed a cserét? Megosztanád majd velem, hogy megoldotta e a problémát? Már eléggé idegesít a dolog mert elég rendszeressé vált.
Köszönöm előre is mind a 2-töknek a segítséget.


hát nekem már elég rég csinálja. időben rég, km-ben nem olyan túl sok. azért vettem új sünit, mert már csinált olyat, hogy autó leállítás után visszaondult a venti. úgy, hogy a kulcs benne sem volt az autóban. addig nem anniyra érdekelt, hogy pulzálva fúj, egy 1-2 percig max, mert a szabályzás jó volt automatán is, ha adta rá akakót, akkor felpörgött, bár akkor is pulzált picit, de volt, hogy akkor abba is hagyta.
ha jobb idő lesz, vagy ha bejutok egy jó fűtött helyre, ahol el is férek. mert a fűtött garázsban nem férek sajnos. megfázítani meg nem szeretném magam. szóval nem tudom mikor kerítek rá alkalmat.


ja, azt elfelejtettem írni, hogy: Tudom, hogy a süni miatt van!!!

YELLOW Elküldve: 2015-12-16 13:28 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta: Tano, hil vagy aki vágja

BMW Scanner
képeket nézegettem és több érdekes dolgot láttam, ilyen kombókat:

7-8 rövidzár
1-2 és 7-8 rövidzár
4-5 és 7-8 rövidzár
1-2 és 4-5 és 7-8 rövidzár

ezekhez mindhez azt írta, hogy IKE-EWS coding. bizonyos nehézségek miatt nem olvastam a külföldi fórumokat még erről, nem azért mert külföldi, hanem ahol néztem nem nyitotta meg őket hálózati korlátozás miatt.
illetve, ha valaki itt is megtudja válaszolni magyarul a dolgokat, akkor nem fordítgatok.
szóval miért van ennyi variáció? van esetleg különbség, hogy melyik rövidzár lehet a jó? mondjuk az 1-2 pin short lehet a világítás modul kódoláshoz kell...

választ köszi!
(egyébként pont most jött meg a cucc, de már csak holnap próbálom ki, mert ma nem lesz időm rá, és most még jég hideg.)


továbbá lenne egy olyan kérdésem, hogy az IKE-ben nem aktív a Saved odometer gomb. az miért van? vagy ezek szerint nincs átírt km? ezt akartam volna megnézni.
3db km óra állást hoz:
IKE: 104549 km
EWS: 104546 km
LCM: 104500 km
egyébként meg a km óra 104546-ot ír. akármi mással olvasva az a 3km különbség van, de ott a km órában van kevesebb. vagy amit az EWS kiír, az jelenik meg a km órán?

YELLOW Elküldve: 2015-12-16 12:59 hûtõ

Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta: sziasztok,
megmértük a hűtőfolyadékot a rendszerben és kb -7 fokig "bírja" a hideget. úgy döntöttem lecserélem az egészet (mivel gyárilag azért -25 körül kellene lenni, esélyes, hogy egyszer sem volt cserélve, csak rátöltötték a vizet), meg amúgy is rá kellene tölteni,mert minimumon van. Néztem oldalakat, gyári ajánlásokat, hogy milyet kellene bele tenni, így három közül választanék:
Castrol Radicool NF (Castrol Antifreeze NF)
Aral Antifreeze Silikatfrei
Glysantin Protect Plus
szerintetek melyik lenne a legjobb választás? Esetleg valami más? Jelenleg zöld színű folyadék van benne, típusát nem tudom.
köszönöm előre is


én Castrol NF Antifreeze-t tettem bele. nincs vele baj. olyan 5-6 éve tettem bele azt hiszem. tehát már akár lehetne is cserélni de nem fogom



köszi a gyors választ. meg tudnád mondani, mennyit kell belőle vennem, és milyen vízzel keverjem. Csak azért kérdezem, mert erről is olvastam minden félét, ioncserélt, desztillált, ivóvíz...stb.


ioncserélt és desztillált szerintem ugyanaz. én úgy tudom. szóval valamelyiket.
de egyszerűbb ha olyat veszel belőle, mert már létezik úgy tudom, ami -35 fokra be van keverve. ha töményet veszel literes kiszerelésben, akkor 50-50 arányba kell hígítani.
hogy mennyi liter kell bele azt nem tudom neked. mert sokan le sem engedik az egészet, mert nem férni hozzá a blokk oldalán lévő csavarhoz. de 6 liter lé kell bele az biztos. tehát töményből legalább 3 litert venni kell és 3 liter deszt. vízhez keverni.
de én 4 litert vettem. elsőre nem fog mind belemenni, mert ugye levegős lesz a rendszer.
a légtelenítés elég húzós, oda kell figyelni, de találsz róla leírást itt, több féle módszerről is, csak használd a keresőt!!! lehet hozzászólásra is keresni.

YELLOW Elküldve: 2015-12-16 12:54 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

lantika írta: Nagyon jo. KB 1 hete szenvedek a BMW scanner telepitesevel. KB 1000 alkalommal töltöttem le drivert,200 különbözö modon feltelepitettem 2 laptopra is. Ma volt egy kis idöm,gondoltam megint nekiugrok. BMW scanner feltelepitve,kocsiba bedugtam a käbelt,win7 modban rendszergazdakent elinditottam a BMW scannert,värtam kb fel percet. Laptopra rädugtam,es ta-däääm. Mind a 2 kocka zöld lett,mindez ugy,hogy:

EGY DARAB DRIVERT SEM TELEPITETTEM FEL!!!

Eltüntettem a manipu-t is a km oräbol,lett nappali menetfenyem is.

Szoval 10000 köszönet azoknak akik segiteni probältak.
Különbözö dolgok programozäsära viszont jobbnak talälom az NCS expertet.

Most megyek nyomkodom a köszönöm gombokat



szerintem kifejezetten felhazsnálóbarát a Scanner. nekem tegnap jött meg, már ki is próbáltam, most megyek le egy másik körre, mert érdekességet találtam, utána járok valaminek. még a programozás részét nem próbáltam ki. viszont dobott olyan hibakódokat, amit az INPA nem látott. bár semmi extra hiba. viszont van olyan, amit nem értek miért dob, mikor nincs is benne. bár sejtésem van. bekapcsoltam még valamikor NCS-ben valamit, egy valamihez, és mivel az aktív, de amúgy nincs benne, ezért dobhatja hibának.
én XP-s örökölt laptop-pal nyomom, a programot már korábban, pár éve feltettem, most a drivert-t kérte, a hozzá adott CD-n régebbi volt, mint ami a gépen futott az INPA kábel miatt, így azt adta hozzá. és megy is.

szerk.: facául elírtam NCS-t írtam a Scanner helyett

YELLOW Elküldve: 2015-12-16 12:49 hûtõ

Kabi írta: sziasztok,
megmértük a hűtőfolyadékot a rendszerben és kb -7 fokig "bírja" a hideget. úgy döntöttem lecserélem az egészet (mivel gyárilag azért -25 körül kellene lenni, esélyes, hogy egyszer sem volt cserélve, csak rátöltötték a vizet), meg amúgy is rá kellene tölteni,mert minimumon van. Néztem oldalakat, gyári ajánlásokat, hogy milyet kellene bele tenni, így három közül választanék:
Castrol Radicool NF (Castrol Antifreeze NF)
Aral Antifreeze Silikatfrei
Glysantin Protect Plus
szerintetek melyik lenne a legjobb választás? Esetleg valami más? Jelenleg zöld színű folyadék van benne, típusát nem tudom.
köszönöm előre is


én Castrol NF Antifreeze-t tettem bele. nincs vele baj. olyan 5-6 éve tettem bele azt hiszem. tehát már akár lehetne is cserélni de nem fogom