Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-11-06 16:28 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

lantika írta: Van olyan diag pc-re amivel mäs autot lehet diagolni? Mondjuk asszony c corsäjät?


persze. sok autóhoz van.

YELLOW Elküldve: 2015-11-06 16:26 Motorolaj

nickname írta:
YELLOW írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
sutius írta: Az új Shell-es csodaolajat próbálta már valaki? A héten voltam pár alkatrész után és láttam, hogy kb 700-1000 forinttal drágább literje...
Kiváncsi lennék, hogy annyival jobb is? vagy egyáltalán megéri többet fizetni érte...


Aki eddig is a gyári olajat használta az ezután is azt fogja használni. A bmw soha nem adja a nevét szar dolgokhoz. Nem hallottam még rosszat róla.


az egy dolog, hogy a BMW nem adja a nevét, de ha mókolnak vele a kereskedők, hamisítók, akkor... pedig sok panasz van rá. valószínű mókolt olaj, BMW dobozban. de ugye mindneki arra megy, ha lehet, akkor a legolcsóbban, de olcsó húsnak híg a leve ugye.
inkább olyat vegyen az ember, aminél a legkevesebb lehetősége van arra, hogy hamisat fog ki. kisebb, kevésbbé elterjedt márkák még talán jobbak is. persze ez csak egy vélemény.


Én még egy darab hamis 1L BMW olajt nem láttam.


csak mert nem láttál valamit, még létezik
nem arról van szó, hogy víz van benne. hanem mondjuk az, hogy legolcsóbban is 2500Ft/L áron megvett BMW dobozos! olaj, a dobozban nem az van, mondjuk castrol vagy épp Shell, hanem egy 1500Ft-os szintű olaj. azt sem mondtam, hogy mind az. de ha mondjuk 20 olajcserét 10ezrenként cserélve csak is ilyen 1500ft-os szinítű olajjal végeznél, akkor a 200ezer km alatt biztos hogy kopottabb, retkesebb lenne a motor belül, mint ha ez idő alatt a minőségi tartalmú kerül bele. nyilván, ha hébe-hóba belekerül egy, és az 10ezertől többet nem fut, nem valószínű, hogy lesz baja.
viszont ha valamiért 2500-at fizetek, akkor elvárhatom, hogy ne 1500Ft értékű szart kapjak. de ez igaz lehet más márkákra is. nekem kollégám a Mobil 1-ről mondott most nem rég egy érdekes sztorit.
nyilván nem kel mindenre gyanús szemmel tekinteni, de jó nyitott szemmel járni, és minimálisra csökkenteni annak a lehetőségét, hogy valami szarba belefussunk.


Nettó baromság, csak egyet mutass akár fényképen .

Hamisítják a BMW olajat az tény de a hordós kiszerelésben.

A legtöbb webshop pedig legális forrásból szerzi be az olajat, max a nagyker áfa tűnik el valahol.


miért a dobozost miért ne hamisíthatnák? meddig tart cimkét nyomtatni rá? dobozok meg beszerezhetők. de a kupak is, amit csak rá kell nyomni, kész. nem sérül semmi. bontatlan cucc. oszt az van benne, ami.
engem nem fogsz meggyőzni, én sem akarok másokat, a véleményem ez. én biztos nem fogok venni BMW dobozos olajat.

YELLOW Elküldve: 2015-11-06 16:23 Motorolaj

BarG írta:
YELLOW írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
sutius írta: Az új Shell-es csodaolajat próbálta már valaki? A héten voltam pár alkatrész után és láttam, hogy kb 700-1000 forinttal drágább literje...
Kiváncsi lennék, hogy annyival jobb is? vagy egyáltalán megéri többet fizetni érte...


Aki eddig is a gyári olajat használta az ezután is azt fogja használni. A bmw soha nem adja a nevét szar dolgokhoz. Nem hallottam még rosszat róla.


az egy dolog, hogy a BMW nem adja a nevét, de ha mókolnak vele a kereskedők, hamisítók, akkor... pedig sok panasz van rá. valószínű mókolt olaj, BMW dobozban. de ugye mindneki arra megy, ha lehet, akkor a legolcsóbban, de olcsó húsnak híg a leve ugye.
inkább olyat vegyen az ember, aminél a legkevesebb lehetősége van arra, hogy hamisat fog ki. kisebb, kevésbbé elterjedt márkák még talán jobbak is. persze ez csak egy vélemény.


Én még egy darab hamis 1L BMW olajt nem láttam.


csak mert nem láttál valamit, még létezik
nem arról van szó, hogy víz van benne. hanem mondjuk az, hogy legolcsóbban is 2500Ft/L áron megvett BMW dobozos! olaj, a dobozban nem az van, mondjuk castrol vagy épp Shell, hanem egy 1500Ft-os szintű olaj. azt sem mondtam, hogy mind az. de ha mondjuk 20 olajcserét 10ezrenként cserélve csak is ilyen 1500ft-os szinítű olajjal végeznél, akkor a 200ezer km alatt biztos hogy kopottabb, retkesebb lenne a motor belül, mint ha ez idő alatt a minőségi tartalmú kerül bele. nyilván, ha hébe-hóba belekerül egy, és az 10ezertől többet nem fut, nem valószínű, hogy lesz baja.
viszont ha valamiért 2500-at fizetek, akkor elvárhatom, hogy ne 1500Ft értékű szart kapjak. de ez igaz lehet más márkákra is. nekem kollégám a Mobil 1-ről mondott most nem rég egy érdekes sztorit.
nyilván nem kel mindenre gyanús szemmel tekinteni, de jó nyitott szemmel járni, és minimálisra csökkenteni annak a lehetőségét, hogy valami szarba belefussunk.



Hogy volt azzal a Mobil olajjal?
Ugyanis bementem egy knőanyagokat forgalmazó boltba Miskolcon és Mobil1 0W-40-es olajat néztem. 2600 Ft-ért adják literjét, ami teljesen korrekt ár.

És hadd meséljek el egy érdekes dolgot. Amikor ~9000 km volt a motorolajomban (márkaszervízben beletett Shell olaj), kivettem belőle fél decit és elküldtem WearCheck laborba elemeztetni. Nemrég jött meg az eredmény. Kopás szempontból teljesen jó az eredmény, semmilyen kopásfém eredmény nem ugrik ki az elvárható sávból, valójában kisebbek a számok, mint a felhasználók átlaga. DE. Az olajnak van egy ún. T(otal) B(ase) N(umber), vagyis TBN értéke, ami a semlegesítő adalékok mennyiségét jelenti. No hát ez az érték majdnem ki volt merülve már 9e km-nél! És ez az olaj 30 000-et hivatott szolgálni a gépben!!!! Én 15e-ként szoktam cserélni az olajamat, de most megfordult a fejemben, hogy áttérek a 10e-ként történőre.


nem az árával volt gond.
neki össze esett az olaj, pedig korábban is azt vette, és már 7ezer alatt kuka volt. aki hozta neki, magának is olyat vett és az is rossz volt. aztán elkezdtek "nyomozgatni", hogy állítólag a Mobil-nál is volt hamisítási témá.

nem lehet, hogy a DPF miatt "hígult" az olaj, mármint amiket én láttam, ott van a nívón külön jelölés a DPF miatt. tehát az olajszint ott növekszik, és eddig emelkedhet. ez egy MAX feletti jelzés, akkor cserélni kell az olajat, ha eléri. japán márka, Mazda.
ebből gondolnám, hogy a gázolaj teszi tönkre benne ezeket az adalékokat.

YELLOW Elküldve: 2015-11-06 12:20 Android az e46-ba

csatis1 írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta: Tegnap megjött az új fejegységem, be is szereltem.
Android 4.4, quad core 1.6GHz, 1GB RAM, 1024x600, 12GB belső tárhely, stbstb.

Elsőre jó a cucc, jó a kijelző fényereje, kontrasztja, az érintés is megfelelő akár többujjas kezelésnél is.
Telóval azonnal csatlakozott BT-on és a WiFi hotspoton keresztül is, frissítéseket és appokat rögtön le is töltöttem a fejegységre.
ELM327, HD tolatókamera és a kihangosítóhoz külső mikrofon megrendelve, így lesz teljes a szett. Lehetne még fokozni, tv tunerrel meg videorögzítővel, de nekem nincs rá szükségem.

Egyelőre zenét BT-on keresztül telóról tudtam hallgatni, megfelel. Navit sem sikerült kipróbálni térkép hiányában, viszont kaptam ajándékba egy 8 gigás kártyát, majd arra felrakom... egy másikra meg zenéket, filmet tesztelni. Már csak rendes hangszórókat kell vennem előre-hátra, a mélynyomót erősítőt el akarom adni a kocsiból.

RECOMMENDED!



mennyibe került?


150


jó ára van... inkább marad a PC-re költés

YELLOW Elküldve: 2015-11-06 12:06 Android az e46-ba

csatis1 írta: Tegnap megjött az új fejegységem, be is szereltem.
Android 4.4, quad core 1.6GHz, 1GB RAM, 1024x600, 12GB belső tárhely, stbstb.

Elsőre jó a cucc, jó a kijelző fényereje, kontrasztja, az érintés is megfelelő akár többujjas kezelésnél is.
Telóval azonnal csatlakozott BT-on és a WiFi hotspoton keresztül is, frissítéseket és appokat rögtön le is töltöttem a fejegységre.
ELM327, HD tolatókamera és a kihangosítóhoz külső mikrofon megrendelve, így lesz teljes a szett. Lehetne még fokozni, tv tunerrel meg videorögzítővel, de nekem nincs rá szükségem.

Egyelőre zenét BT-on keresztül telóról tudtam hallgatni, megfelel. Navit sem sikerült kipróbálni térkép hiányában, viszont kaptam ajándékba egy 8 gigás kártyát, majd arra felrakom... egy másikra meg zenéket, filmet tesztelni. Már csak rendes hangszórókat kell vennem előre-hátra, a mélynyomót erősítőt el akarom adni a kocsiból.

RECOMMENDED!



mennyibe került?

YELLOW Elküldve: 2015-11-06 11:14 Teligumiszett

mike46 írta: Sziasztok!

Nem rég vettem egy E46 323Ci-t és 15" felnire keresek most téli gumit.
Kérdésem, hogy szerintetek érdemes-e télen is hátulra szélesebb gumit rakni? Van-e aki így használja? Ha igen akkor milyen méretekben használja? Köszi!


az én véleményem, hogy felesleges télre más szélességű gumi. ha mégis úgy raknád, akkor váltóméreteknek kell lennie. de mondom tök felesleges, főleg ha egyforma acélfelnik vagy alufelnik vannak.
nyáron az aluval, jól tud mutatni a két méretű gumi.

YELLOW Elküldve: 2015-11-06 11:02 Társalgó

!!! KLIKK !!!

Egy alufelniért is levehetik a rendszámod - TotalCar

"A magyar jogszabályok nem támogatják a tuningolást, és még európai összehasonlításban is a legszigorúbbak közé tartoznak."

YELLOW Elküldve: 2015-11-06 07:26 Motorolaj

nickname írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
sutius írta: Az új Shell-es csodaolajat próbálta már valaki? A héten voltam pár alkatrész után és láttam, hogy kb 700-1000 forinttal drágább literje...
Kiváncsi lennék, hogy annyival jobb is? vagy egyáltalán megéri többet fizetni érte...


Aki eddig is a gyári olajat használta az ezután is azt fogja használni. A bmw soha nem adja a nevét szar dolgokhoz. Nem hallottam még rosszat róla.


az egy dolog, hogy a BMW nem adja a nevét, de ha mókolnak vele a kereskedők, hamisítók, akkor... pedig sok panasz van rá. valószínű mókolt olaj, BMW dobozban. de ugye mindneki arra megy, ha lehet, akkor a legolcsóbban, de olcsó húsnak híg a leve ugye.
inkább olyat vegyen az ember, aminél a legkevesebb lehetősége van arra, hogy hamisat fog ki. kisebb, kevésbbé elterjedt márkák még talán jobbak is. persze ez csak egy vélemény.


Én még egy darab hamis 1L BMW olajt nem láttam.


csak mert nem láttál valamit, még létezik
nem arról van szó, hogy víz van benne. hanem mondjuk az, hogy legolcsóbban is 2500Ft/L áron megvett BMW dobozos! olaj, a dobozban nem az van, mondjuk castrol vagy épp Shell, hanem egy 1500Ft-os szintű olaj. azt sem mondtam, hogy mind az. de ha mondjuk 20 olajcserét 10ezrenként cserélve csak is ilyen 1500ft-os szinítű olajjal végeznél, akkor a 200ezer km alatt biztos hogy kopottabb, retkesebb lenne a motor belül, mint ha ez idő alatt a minőségi tartalmú kerül bele. nyilván, ha hébe-hóba belekerül egy, és az 10ezertől többet nem fut, nem valószínű, hogy lesz baja.
viszont ha valamiért 2500-at fizetek, akkor elvárhatom, hogy ne 1500Ft értékű szart kapjak. de ez igaz lehet más márkákra is. nekem kollégám a Mobil 1-ről mondott most nem rég egy érdekes sztorit.
nyilván nem kel mindenre gyanús szemmel tekinteni, de jó nyitott szemmel járni, és minimálisra csökkenteni annak a lehetőségét, hogy valami szarba belefussunk.

YELLOW Elküldve: 2015-11-05 15:45 EWS+Kulcs...

henesa írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
Ebayes tokba igy sikerult attelepiteni a nyelvet es a panelt.
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg
Embléma nem volt rajta igy azt is atragasztottam.

Kiolvasztottam a nyelvet a gyari trapezbol es at lett teve majd beolvasztva az ujba.
Ebben nyers volt.
Mindez kezdodott a hol nyit hol zar jelenseggel.Kapott uj elemet is egyenlore.
Legjobb,hogy ez patentos es barmikor szet lehet szedni.
Kivancsi leszek,h meddig huzza az elem.
Ha tak,ha nem ,tudom ,hogy az viszont sporoltam egy par tizezret...
Nekem tetszik.


viszont a gyári kulcsod, amíg szét nem szedted, addig vízálló volt. tehát ha bent maradt a gatyában és kimostad sem volt gond.
bár ügyesen megoldottad, de nem hiszem, hogy elem gondja van.



A vizallosag szamomra a legkevesebb de ahogy lattam inkabb csak cseppallo,az emblema kivitelezese miatt...az elem szerintem amit az allitolagos akksira csereltem nem jol kontaktalt,most azt is megoldottam.ha szrozni kezd akkor nem tudom,h merre tovabb viszont akkor fogok lepni valamit ha mar egyaltalan nem nyit/zar"..addig meg orulok neki


Üdv ! Megkérdezhetem honnan rendelted az új /nyers/ kulcsot ??


le van írva, hogy ebay.

YELLOW Elküldve: 2015-11-05 11:45 Akkumulátor

jokerface írta:
YELLOW írta:
jokerface írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: kb. kereken 6 éves az akksim. MonBat Premium 65Ah-s (570A-es indítóval). most fordult elő a 6 év alatt, hogy nem indított, villogás, kattogás, semmi indulás. pedig én aztán elég sok rövidet megyek és sokat indítok.
most egyenlőre töltőre került, hátha még menthető. (pedig tegnap semmi jel nem utalt semmire) mindegy nem gondoltam volna, hogy 6 évet kibír, mivel csak török akksi, de bizakodtam, mert meggyőzött a gyártó. és valóban. a gyári is 7 évet bírt ki, szóval le a kalappal. ha nem adja tovább, újra ilyet veszek. remélem még mindig ilyen jók.


hát gyerekek, nem találni MonBat akksit. ahonnan vettem és ahonan fater, már nincs. állítólag a cég nem nagypn szállít, mert csak túl kevés méretben vesznek, és neki jó lenne ha lefednék az egészet.
bár ma telefonáltam a helyemre, és mondták érkezett MonBat, de nem olyan mint az enyém (kék matricás), hanem az apám féle (fehér-ezüst matricás)
de már most nem tudom.
ajánlottak egy TAB márkájút, ami szlovén. 62Ah és 600A indítóval rendelkezik. ez a cég gyártja a TopLa aksikat is, illetve még másik 2 márkát, bár az nem annyira ismert. a MonBat 65Ah-val tudott 570A indítót. árban azonos 18500. autósboltokba az 55Ah-s kerül ennyibe.
másik szomorú, hogy már az akksikra is 1 év garanciát vállalnak. azt láttam, hogy a TAB-okra igen, de ebbe az akksi nagykerbe állítólag mindre. vagyis úgy fejezte ki magát, mintha általánosan már ez lenne. ki mit tud erről?
láttam jó árban a neten Exide-ot über jó paraméterekkel, de az árúkeresőn volt aki írta, hogy 2,5 évet bírt. és egyre többen panazskodnak a nagy márkákra. hmm...


Ha legalább hetente,kéthetente rátennéd egy TÖLTÖRE az akkut,garantáltan még mindig indítaná reggelente a verdád a hön szeretett MonBat-od


indít most is. amikor sok rövidet mentem, akkor ráraktam párszor, vagy 3x kb.
nekem eleve fura, hogy amkor kapcsolom a töltőt, akkor mindig 2A körül vesz fel.
kipróbáltam, tegnap előtt, hogy hányszor tudom beindítani egymás után. előtte hosszú távokat mentem. hát 1x sikerült, tök könnyen indult, de másodjára, már csak katt-katt.
hiába töltöm, a zöld bogyó már nem jön elő. az pedig ha jól tudom a folyadékszint miatt van, hogy alacsony. igaz ez csak egy cellát figyel.többibe nem látok bele, de em is nagyon tudok belenézni. úgy látom nem bontható. de mind1 6 évvel elégedett vagyok.


Akkor tényleg annyi az akkudnak. Felesleges szenvedtetni vele az autód.



65Ah/570A 6 éves MonBat (kék matricás)előtte töltve volt, illetve 21km-t mentem vele. 235-240A-t tudott valójában. jó, hogy nem húztam. önindító 120-170A-t simán felkap.

63Ah-s 550A-os MonBat-ot (zöld matricás) kapott most, beszerelve rámérve 670A, amit a teszter mutatott. úgy váltunk el, hogy remélem 6 évig nem találkozunk, pedig jól elbeszélgettünk. 18500.- volt az akksi egyébként.

YELLOW Elküldve: 2015-11-05 07:12 E90 vásárlás

baleez írta: Sziasztok,
eladó az autóm: 2006.11. havi 320d Sedan. Sötétszürke, szép állapotban, 2 tulajtól. Navigáció, bőrkárpit, automata váltó, elöl-hátul parkradar, napfénytető, automata klíma, fűthető ülések.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...to-8877031


nyugodtan lehet használni az apróhirdetés rovatot

YELLOW Elküldve: 2015-11-05 07:08 EWS+Kulcs...

Krapulax6 írta: Sziasztok.
Ebayes tokba igy sikerult attelepiteni a nyelvet es a panelt.
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg
Embléma nem volt rajta igy azt is atragasztottam.

Kiolvasztottam a nyelvet a gyari trapezbol es at lett teve majd beolvasztva az ujba.
Ebben nyers volt.
Mindez kezdodott a hol nyit hol zar jelenseggel.Kapott uj elemet is egyenlore.
Legjobb,hogy ez patentos es barmikor szet lehet szedni.
Kivancsi leszek,h meddig huzza az elem.
Ha tak,ha nem ,tudom ,hogy az viszont sporoltam egy par tizezret...
Nekem tetszik.


viszont a gyári kulcsod, amíg szét nem szedted, addig vízálló volt. tehát ha bent maradt a gatyában és kimostad sem volt gond.
bár ügyesen megoldottad, de nem hiszem, hogy elem gondja van.

YELLOW Elküldve: 2015-11-04 21:52 Akkumulátor

jokerface írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: kb. kereken 6 éves az akksim. MonBat Premium 65Ah-s (570A-es indítóval). most fordult elő a 6 év alatt, hogy nem indított, villogás, kattogás, semmi indulás. pedig én aztán elég sok rövidet megyek és sokat indítok.
most egyenlőre töltőre került, hátha még menthető. (pedig tegnap semmi jel nem utalt semmire) mindegy nem gondoltam volna, hogy 6 évet kibír, mivel csak török akksi, de bizakodtam, mert meggyőzött a gyártó. és valóban. a gyári is 7 évet bírt ki, szóval le a kalappal. ha nem adja tovább, újra ilyet veszek. remélem még mindig ilyen jók.


hát gyerekek, nem találni MonBat akksit. ahonnan vettem és ahonan fater, már nincs. állítólag a cég nem nagypn szállít, mert csak túl kevés méretben vesznek, és neki jó lenne ha lefednék az egészet.
bár ma telefonáltam a helyemre, és mondták érkezett MonBat, de nem olyan mint az enyém (kék matricás), hanem az apám féle (fehér-ezüst matricás)
de már most nem tudom.
ajánlottak egy TAB márkájút, ami szlovén. 62Ah és 600A indítóval rendelkezik. ez a cég gyártja a TopLa aksikat is, illetve még másik 2 márkát, bár az nem annyira ismert. a MonBat 65Ah-val tudott 570A indítót. árban azonos 18500. autósboltokba az 55Ah-s kerül ennyibe.
másik szomorú, hogy már az akksikra is 1 év garanciát vállalnak. azt láttam, hogy a TAB-okra igen, de ebbe az akksi nagykerbe állítólag mindre. vagyis úgy fejezte ki magát, mintha általánosan már ez lenne. ki mit tud erről?
láttam jó árban a neten Exide-ot über jó paraméterekkel, de az árúkeresőn volt aki írta, hogy 2,5 évet bírt. és egyre többen panazskodnak a nagy márkákra. hmm...


Ha legalább hetente,kéthetente rátennéd egy TÖLTÖRE az akkut,garantáltan még mindig indítaná reggelente a verdád a hön szeretett MonBat-od


indít most is. amikor sok rövidet mentem, akkor ráraktam párszor, vagy 3x kb.
nekem eleve fura, hogy amkor kapcsolom a töltőt, akkor mindig 2A körül vesz fel.
kipróbáltam, tegnap előtt, hogy hányszor tudom beindítani egymás után. előtte hosszú távokat mentem. hát 1x sikerült, tök könnyen indult, de másodjára, már csak katt-katt.
hiába töltöm, a zöld bogyó már nem jön elő. az pedig ha jól tudom a folyadékszint miatt van, hogy alacsony. igaz ez csak egy cellát figyel.többibe nem látok bele, de em is nagyon tudok belenézni. úgy látom nem bontható. de mind1 6 évvel elégedett vagyok.

YELLOW Elküldve: 2015-11-04 21:38 Hûtõvíz

Veszti22 írta: Sziasztok.olyan kérdéssel fordulnák hozzátok,hogy van egy BMWe46 320i és ma kicseréltem a kiegyenlítő tartályt felöntöttem fagyálóval felettem maxra a fűtést egy jó 40 percet járt a fölső csőbe nem volt víz de acső melegvolt de a kiegyenlítő tartályban a víz annyira meleg nem volt a hőfokjelző féltöl feljebb nem ment de főtés egyátalán nem volt.ennek mi lehet az oka? Köszi előre
Sziasztok


de közben a légtelenítőcsavarokat ki kellett volna tekerni. mert nem jut a kiegyenlítőbe vissza a víz. és kell majd még utána töltned. a fűtés kinyitása jó ötlet volt, de kevés a víz ezért nem keringette. már ha felételezzük, hogy a vízpumpa lapátjai épek és nem forog el a tengelyen., mert akkor nem forgatja meg semmi...

YELLOW Elküldve: 2015-11-04 19:04 Akkumulátor

YELLOW írta: kb. kereken 6 éves az akksim. MonBat Premium 65Ah-s (570A-es indítóval). most fordult elő a 6 év alatt, hogy nem indított, villogás, kattogás, semmi indulás. pedig én aztán elég sok rövidet megyek és sokat indítok.
most egyenlőre töltőre került, hátha még menthető. (pedig tegnap semmi jel nem utalt semmire) mindegy nem gondoltam volna, hogy 6 évet kibír, mivel csak török akksi, de bizakodtam, mert meggyőzött a gyártó. és valóban. a gyári is 7 évet bírt ki, szóval le a kalappal. ha nem adja tovább, újra ilyet veszek. remélem még mindig ilyen jók.


hát gyerekek, nem találni MonBat akksit. ahonnan vettem és ahonan fater, már nincs. állítólag a cég nem nagypn szállít, mert csak túl kevés méretben vesznek, és neki jó lenne ha lefednék az egészet.
bár ma telefonáltam a helyemre, és mondták érkezett MonBat, de nem olyan mint az enyém (kék matricás), hanem az apám féle (fehér-ezüst matricás)
de már most nem tudom.
ajánlottak egy TAB márkájút, ami szlovén. 62Ah és 600A indítóval rendelkezik. ez a cég gyártja a TopLa aksikat is, illetve még másik 2 márkát, bár az nem annyira ismert. a MonBat 65Ah-val tudott 570A indítót. árban azonos 18500. autósboltokba az 55Ah-s kerül ennyibe.
másik szomorú, hogy már az akksikra is 1 év garanciát vállalnak. azt láttam, hogy a TAB-okra igen, de ebbe az akksi nagykerbe állítólag mindre. vagyis úgy fejezte ki magát, mintha általánosan már ez lenne. ki mit tud erről?
láttam jó árban a neten Exide-ot über jó paraméterekkel, de az árúkeresőn volt aki írta, hogy 2,5 évet bírt. és egyre többen panazskodnak a nagy márkákra. hmm...