Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-08-08 23:33 Szelepszár szimering

hali0 írta: Sziasztok!

Ma egy icipicit felbosszantott az autom.

De előbb egy kis történelem.
Anno 94-ben vettem egy 82-es E28 520i-t 230000km-el. Két helyen folyt belöle az olaj,az orrán és a száján (tocsában). Kicseréltem amit kellett és utána olajcserétől olajcseréig elment utántöltés nélkül. Majd vettem egy 86-os 2107-es ladát 210000km-el.aminek kinyomtam a szemét 5 éven át és nem tudtam olajfogyasztásra birni.Utánna örököltem egy másik 91-es 2107-est 42000km-el,ami zabálta az olajat.Kicseréltem a szelepszár szimeringeket és minden gondom megszünt.
Most van egy E46 M54 motorral 238000km-el,ami hosszabb motorfékezés után küld nem kis füstjelet.No problem gondoltam.Ez csak szelepszár szimering.
Megvettem hozzá a megfelelö célszerszámokat,alkatrészt (vanoshoz is) és nekiálltam.Hozzáteszem,igy utolag,h hengerfely leszerelés nélkül meg lehet csinálni. De csak nagyon türelmesek (mint én),vagy mazohisták áljanak neki.
Minden alkatrész amit kiszedtem,totál szar volt.A szimeringek kemények voltak,a gumigyürük törtek. Igy örültem,h nem hiába szedtem szét.
Az auto tegnap este összeállt.Minden ok.
Ma elmentünk autozni vele a családdal.Minden jo,jol megy,no füst.Majd ereszkedünk lefelé P.szentlászlorol Visegrád felé,végig 4. 5. motorfékkel tobb km-en keresztül a 36 fokban.
a végén mondom most jön az igazság pillanata.Nyomtam egy kicsi gázt és szépen beteritettem szép kék füstel a mogottem jovo audit.
Ezek után csak annyit tudok mondani,h nagyon szeretem a béemwét,de a németek menjenek a jo k anyj..ba. Mert valljuk be! A dizájnban ott vannak,de a tartosságot hirböl sem ismerik.


Hali01




túl sok sör fogyott
a M54 motor ilyen. én cseppet sem csodálkozom. de leginkább csak a 2.2-esek.
az a bibi, hogy hosszú motorfék mellett a gyűrű mentén bemegy az olaj, és nem ég el, majd gázadásnál történik ez meg, ezért ereget kéket.

YELLOW Elküldve: 2015-08-08 13:22 Mi lehet a baj?

rolikaktusz írta: Üdv mindenkinek. Van egy BMW 318i E46-os személygépjármüvem. Ki lettek cserélve: gyújtógyertya, labdaszonda, termosztáth, 2db hő gomba. Hidegen melegen jól indul és megy is. Ha viszont kiveszem üresbe és gurulok vele akkor leáll a motor. Mi lehet a baj? Segitséget szeretnék kérni!!!! Előre is köszönöm!! Üdv: Roland


ha kinyomod a kuplungot, akkor is leáll? csak melegen csinálja ezt? valamelyik jeladó lesz, vagy főtengely jeladó (ha leáll, de még gurulsz, akkor a fordulatot még jelzi? ha nem, akkor ez lesz a ludas), vagy a vez. tengely jeladó.

YELLOW Elküldve: 2015-08-08 11:34 Mi lehet a baj?

fightermate írta: Üdv mindenkinek. Néhány hete vásároltam egy autót (E46 320d), egyik napról a másikra elkezdett olyat csinálni hogy indítanám de nem teker az önindító. Viszont ha gyujtás kapcsoló 1. állásba megnyomtam a "nyitás" gombont a kulcson akkor probléma nélkül indult. Na most már ez se használ. Gyujtás, kivillan-elalszik minden, indítanám de se kép se hang. Ezen kívül minden működik az autón. 1napra levettem az akku sarut-visszaraktam és megszűnt a hiba simán indult. Megin jelentkezett a hiba, akku saru le 12óra mulva fel, de nem javult meg. Pótkuclsa sajnos nincs azzal nem tudom kipróbálni. valószínű az immo tiltott le? az önindítónak adok 12V-t teker de nem indul. Ha bármi ötletetek van segítsetek, köszi szépen.


biztos kecsegtető ajánlat volt gombokért, de autót megvenni 1db kulccsal... hát gratulálok!
lehet magával a kulccsal lesz ban, vagyis abban a transzponderrel. nem a benne lévő elemnek ehhez nincs köze, mielőtt valaki írná. vagy a gyújtáskapcsolóban lévő vevővel. legalább a gyári kulcsházban van? mert ha az is valami utólagos, bicskakulcs, meg anyám kínja baromság, akkor simán lehet, hogy túl messze van a transzponder a vevőtől.

(pl. ez a kulcs benne csipogás lehetőség, nem rég aktiváltam be, de tökre jól látszik, hogy érzékeli a kulcsot, milyen távolságból. mert még bele sem rakom, de ha elég közel van, már csipog is.) szóval bicskakulcs esetén szokott ilyennel is probléma lenni. 1-2mm is számít.

YELLOW Elküldve: 2015-08-08 11:27 Business rádió kérdés

pocokkkk írta:
bmw320d4 írta:
pocokkkk írta: Sziasztok. Teljesen uj vagyok a fórumon.
Segítséget szeretnék kérni.
Van egy 2000 es e 46 om.
Ki akartam cserélni benne a gyári fejegységet. Beraktam az ujjat működött is de amikor be akartam rakni a helyére valami történt és ki kapcsolt azóta semmi reagálás.
Vissza raktam az eredetit de az sem kapcsol be semmire nem reagál.
Biztosítékokat átnéztük a kábelek kimérve áram is van benne mégsem csinál semmit!
MI LEHET A HIBA?
Tud valaki valami tanácsot adni?


Ki kellene cserélni azt a "hibátlan biztit", ami akkor ment ki amikor odacsípted a köteget a rádió beszerelésekor. Az elvágott/sérült vezetéket is javítani kellene.

Még annyit, hogy gondolom nem valamelyik Ujjad raktad bele, hanem az Új rádiót. Szerintem más témába tartozik, ha a működő ujjad akarod betenni a helyére.


Kicseréltem már az összes biztit a kesztyű tartó mögött de így sem működik.
Áramot kap a magnó mert ha resetelem világít,de nem kapcsol be!
Igen elnézést kérek a helyesírási hibáért


nincs ott véletlen bizti magában a fejegységben is??? hátul a csatik környékén.

YELLOW Elküldve: 2015-08-07 14:00 320d Motor

flenfer írta: Üdv.! Az "ATF OIL ONLY" feliratú kupak mit jelent? Nekem tele van olajjal. Ez természetes, vagy gondom van?


csak ATF olaj azaz Automatic Transmission Fluid olaj, automata váltó olaj. ezt szokták a kormányszervóban használni. nem kellene neki tele lenni. a kupakot letekerve van egy cső középen a kupakon, az a szint jelző, két helyen szűkül ha jól emlékszem. ott vannak a Max/Min jelzések, vagy azok azok.

YELLOW Elküldve: 2015-08-06 14:37 Centrálzár vezérlő, grundmodul

szosz07 írta: Ugy is kinyit. Kivettem a taviranyitobol az elemet.


akkor azt mondanám, hogy a zárszerkezetben lévő Hall szenzornak lesz valami baja, esetleg zárlat lehet valahol a zárszerkezet és a GM között.

YELLOW Elküldve: 2015-08-05 20:31 lámpa

szotakdavid írta:
Bero írta:
YELLOW írta:
jamborj írta:
YELLOW írta:
jamborj írta: Sziasztok!
2001-es E46 jobb oldalt első ködlámpa kábele egybe van bandázsozva a kürt kábelével, plusz még egy kéteres kábel is hozzá van...de ezt nem tudom hová való, volt rajta csati is de leszakadt amire hazaértem(akkor vettem az autót)
tudja valaki hogy hová mehetett ez a kábel?:


talán van több szólamú kürt, lehet annak a csataija. esetleg a riasztóé???

Riasztó nincs benne, a kürt szépen szól...



nincs riasztó? lehet azért lóg üresen a csati... a duda meg attól szól csak rémlik valami dupla kürtös verzió.


Ha jól tudom,az a ''fagyás érzékelő'' a pontos nevét nem tudom. a jobb első dobbetétben van egy kör alakú kis érzékelő,ami kapcsolja a hátsó ablakfűtést,ha +3 fok alatt van.


spricni fűtést és a zárfűtést kapcsolja.

Yellow! Riasztónak a kürtje a tűzfal mögött van a fűtőmotor mellett!


jah, igaz...
mondjuk amibe gyárilag nincs benne ez a cucc (szenzor), a csati abban is ott van? mert ha nincs, akkor ebben benne volt, csak....

YELLOW Elküldve: 2015-08-05 15:34 Centrálzár vezérlő, grundmodul

szosz07 írta: hali.. továbbra is keresem hogy mitől nyithat ki magátol a központi záram... a tünet fogja máagát mikor hogy van kedve és kinyit az auto és lehuzza az ablakokat. valakinek ötlete? groundmodul cserélve már hogy az a lehetőség kizárva. esetleg kulcs probléma vagy ajtózár?


akkor is kinyit ha a kulcs messze van az autótól?
mert ha csak akkor csinálja, ha 10-20 méteren belül vagy, akkor lehet a kulcson ragad be a nyitásgomb.

YELLOW Elküldve: 2015-08-05 13:40 lámpa

jamborj írta: Beszarás...ilyen is van benne?
Komolyan mondom, minden autómat magam csinálgattam( kivéve vezérlés meg ilyesmi),de ehhez az autóhoz még hülye vagyok...
Ha tudnátok segíteni abban, hogy minden fontos infót begyűjtsek az E46 ról, kérlek segítsetek...ilyenekre gondolok mint...szervizprogram, javítási kézikönyv, magyar kézikönyv az autóhoz, obd kábel+ progi hozzá...
Légyszi segítsetek!!
Köszi előre is


azt tudom ajánlani, kezd el olvasgatni az egész oldalon a fórumot.
mert kicsit nagy a kérdésed, és már mindenre válaszoltunk, csak vissza kell keresni, olvasni és olvasni.

YELLOW Elküldve: 2015-08-05 10:16 lámpa

jamborj írta:
YELLOW írta:
jamborj írta: Sziasztok!
2001-es E46 jobb oldalt első ködlámpa kábele egybe van bandázsozva a kürt kábelével, plusz még egy kéteres kábel is hozzá van...de ezt nem tudom hová való, volt rajta csati is de leszakadt amire hazaértem(akkor vettem az autót)
tudja valaki hogy hová mehetett ez a kábel?:


talán van több szólamú kürt, lehet annak a csataija. esetleg a riasztóé???

Riasztó nincs benne, a kürt szépen szól...



nincs riasztó? lehet azért lóg üresen a csati... a duda meg attól szól csak rémlik valami dupla kürtös verzió.

YELLOW Elküldve: 2015-08-04 14:28 Elsõ lámpák

Csabika136 írta: Srácok! Az E46-nak a kezelési utasítása írja, hogy az első lámpákat be lehet állítani "hazakísérő fény"-re. Tudja valaki hogy kell azt csinálni?

Köszike!


szerintem tudja a tiéd. a reflektort (index kapcsolót) mgelököd előre, bár lehet villantani kell vele? persze gyújtás nélkül. és akkor a beállított másodpercig ég. nem teljes fényerővel azt hiszem.

YELLOW Elküldve: 2015-08-04 11:42 lámpa

jamborj írta: Sziasztok!
2001-es E46 jobb oldalt első ködlámpa kábele egybe van bandázsozva a kürt kábelével, plusz még egy kéteres kábel is hozzá van...de ezt nem tudom hová való, volt rajta csati is de leszakadt amire hazaértem(akkor vettem az autót)
tudja valaki hogy hová mehetett ez a kábel?:


talán van több szólamú kürt, lehet annak a csataija. esetleg a riasztóé???

YELLOW Elküldve: 2015-08-04 09:55 Gazadasnal rangat,talan tulhevult....

KGR írta:
negativ0001 írta: Sziasztok! Tegnapi kanikulaban utaztam 450km-t ugy, hogy a hutoviz szintje nem volt maximumon. A muszerfalon visszajelzett a sarga lampa.Sajnos nem nagyon erdekelt, mert igy meg mentem, mert nem vilagitott mindig, mert idonkent kialudt. Inkabb a rejtett menubol bekapcsoltam a digitalis vizhomerseklet opciot. A hofok 107-111 kozott ingadozott, de volt alkalom amikor lejott 100ra is. Az utazas vege fele egy 15km emelkedon mentem fel, ahol meg nem is volt gond, de a tulso felen egy nagyon hosszu lejton mentem 3as 4es motorfekel,majd gazadas utan el kezdett rangatni. Alapjaraton nincs gond, de gazadasnal rangat, viszont ha elertem a kivant fordulatot es csak tarom az utazo sebesseget, akkor sincs gond. Utazas vegen feltoltottem vizzel es hianyzott kb 2-3 liter. Az tuti, hogy a hengerfejben csak felig volt viz es lehet, hogy a hogomba nem ert bele a vizbe es talan nem a realis hofokot mutatta nekem...., nem tudom. Azt sem tudom hol van a hogomba......
Szerintetek mi tortent??? Igy vissza mehetek meg 450 km-t?
Koszi...


450 km alatt nem volt egy bolt ahol ioncserélt vizet tudtál volna venni? Örülj, ha nem főzted meg a motort. Néha nem értem az embereket. Fáj gondolkozni?


hát látod... topicnyitás /talán ha nem kapnak választ, majd leszoknak róla/ remélem törli valaki.

YELLOW Elküldve: 2015-08-04 09:17 Gazadasnal rangat,talan tulhevult....

és erre feltétlen új topikot kellett nyitni, mikor van hűtővizes téma...

YELLOW Elküldve: 2015-08-02 18:45 Belsõ

Danesz írta:
Bero írta:
bohnerroli írta: Abban tudna segiteni valaki hogy a kozepso szellozo konzolt hogyan tudom kivenni(e46)?


Helló! Elöször is ki kell pattintani óvatosan a díszléceket. Egy lapos csavarhúzóval-a végén egy rongy vagy zsepkendővel- alányúlsz és óvatosan kifeszíted a helyéről az anyós ülés előtti lécet utána a rádió feletti lécet. Azután látni fogod a szellőző rostély alatt két csavart amit kicsavarsz és utána óvatosan ki kell pattintani a rostélyt a helyéről. Elég nehezen jön ki,óvatosan csináld! Én szolnoki vagyok,ha gondolod szívesen segítek ha elakadsz



ki szeretném cserélni ezt a szellőzőt, eddig rendben van, hogy csavar és óvatosan kiveszem. de ennek a hátulján van egy hosszú bóvden. Azzal mi a teendő? simán ki lehet akasztani?:


ki tudod úgy húzni, hogy ki lehessen akasztani. de nem a szellőző felől kell, hanem ami belül van. ha jól emlékszem.