Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-05-29 13:37 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

gyorfimiki írta:
YELLOW írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

Lassan olajcserés lesz az autóm: 2002 BMW 316i 1.8 benzin.
Jelenleg BMW Super Power Oil SAE 5W-40 van benne.
Szerintetek ugyanezt tegyem bele vagy van esetleg olyan amit célszerűbb beletenni?

Köszönöm!


leírom én miket raktam hasonló autómba sorban:
1: 5w-50 ARAL MegaTronic
2: 0w-30 CASTROL SLX Professional PowerFlow BMW LL-04
3: 0w-30 CASTROL SLX Professional PowerFlow BMW LL-04
4: 0w-40 ARAL SuperTronic
5: 5w-40 ENEOS Hyper Premium (ez fog bele menni nem sokára, már meg van)

Castrol-lal nagyon meg voltam elégedve. nem ette, jó volt. de mint SLX megszűnt, és ő is EGE nevet kapott. emiatt váltottam. rossz beidegződés, vagy nem tudom minek mondjam. nem echte német gyártásúak lettek, vagyis volt olyan, ami nem német. az első ARAL-lal sem volt gond, nem si tudom miért azt választottam, talán fiatal voltam és égett bennem a tunying téma, aztán valami sportos olajat akartam. a SuperTronic, viszont 6ezer km után mintha kezdene fogyni. egyáltalán nem vészes, de nem voltam ehhez szokva.
én 2 évente, kb 8-12ezer km-ként cserélek olajat, de inkább 10ezrenként.
Mobil 1 Super 3000 XE 5w-30-at ajánlhatom még. Sokan Fuchs oaljat is szeretik, vagy a Liqui Moly-t, bár arról is van negatív tapasztalat, hiába sztárolják sokan.
személy szerint nem vagyok BMW dobozos olaj híve, nem hazsnálnék soha, még ha ingyen kapnám sem. de ha nem volt gondod vele, akkor vehetsz ugyanazt.


Igen, nekem amikor beletöltötték utána ugye nekem is meg kellett néznem a szintet 1-2 nap múlva utána önteni esetleg, akkor még 0,5 litert kellett, aztán 1-2 hónap múlva még 0-5 liter aztán majd megint 3-4dl, lehet hogy az enyém sem szereti a BMW olajat, csipegette csendesen, előtte a Castrolt nem ette talán egyszer kellett 3dl-t tölteni bele, de arról lebeszéltek hogy nem olyan már mint régen.

Nézegettem a Gulf olajakat mert ismerősöm aki drift versenyző, őt az szponzorálja és jó áron hozzá tudnék jutni, ismerem az márkát de kicsit idegenkedek tőle és még gondolkozok rajta.

http://gulf.hu/kenoanyagok

Szerinted melyik lenne az én autómba megfelelő?


az egy dolog, hogy szerintem mi lenne a jó. ha azt nézzük nincs képzettségem róla. csak saját elképzelések, meggyőzősédek, olvasatok, hallomások alapján magamnak felállított dolgok vannak. ugyanúgy sokak másoknál is.
vannak akik a Fina olajat is ajánlják, csak mert régen így meg úgy. ami az enyémbe való lenne, annak nincs BMW minősítése. tudom éppen nem jelent semmit, mert a BMW nem vizsgálta, tulajdonképpen kisügy. éppen maga a BMW ajánlás sem jelent semmit, mert amikor vizsgálták jó volt, aztán maga a gyártás folyamán később lehet bármi.
talán ez a legjobban belevaló: Gulf Formula XLE 5W-30, aztán ez: Gulf Formula ULE 5W-40.
én azt szoktam mondani, hogy néha jó az olajakat váltogatni. viszont ha sokat mész, tehát évente 20ezret, és 10 ezrenként cserélsz olajat. akkor jó ezeket tavaszra és őszre időzíteni. mármint a cserét. akkor tavasszal mehetne bele az 5w-30, 5w-40, ősszel pedig a 0w-30 olaj. így spórolni is tudsz kicsit az olajon, ami igazából lényegtelen de talán még így optimális is. ha garázsos az autó, akkor végülis télre sem kell a 0w-s.
szerintem a legfontosabb és ez emgint csak az én véleményem, hogy igazából a nevesebb márkákból tulajdonképpen mindegy mit teszel bele, mármint melyik márkát, ha éppen az adott gyártás nem is sikerült olyan jól (itt most nem az agyon hamisítpott olajokról beszélek, bár azt kiszűrni megint nem egyszerű, de a gyanusan olcsó olajok lehetnek, de a drágaolaj sme garancia, azonos olaj esetén) szóval ha időben 10-12ezrenként lecseréled az olajat, szerintem nem lesz gond egyikkel sem. ha viszont a 25ezret végig akarod tolni egy olajjal, akkor én nem akarok ajánlani semmit, mert én hülyeségnek tartom. nyilván a német sem viszi hamarabb az autót szervízbe, csak ha autób_zi, persze nekik a 3-4 év alatt amíg megtartanak egy autót, a 100-200ezer km-ig nem is elsz gondjuk. esetleg később szívhat majd vele az ember, aki átveszi tőlük. sok esetben nem az autók szarok, mint sokan állítják, hanem a tulajok. persze egy laikus a leírás szerint csinálja, hisz a gyár ezt adta meg. csak ettől nem lesz tartós. de nem is így gyártanak már semmit., hanem pár évre, hisz ők nem a magyar tendenciát követik, vagy veszik alapul, hogy 20 évig van egy autó, hanem akintit, ahol a lízing megy ezerrel, és 3 évente autót cserélnek. addig kell hibátlannak lennie egy autónak. később meg a "csóró" szív, akinek új autóra nem futotta. ez az én véleményem, lehet nem így van, jós sem vagyok, vagy orákulum (ahogy szokták itt nekem mondani )

YELLOW Elküldve: 2015-05-29 07:19 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

gyorfimiki írta: Sziasztok!

Lassan olajcserés lesz az autóm: 2002 BMW 316i 1.8 benzin.
Jelenleg BMW Super Power Oil SAE 5W-40 van benne.
Szerintetek ugyanezt tegyem bele vagy van esetleg olyan amit célszerűbb beletenni?

Köszönöm!


leírom én miket raktam hasonló autómba sorban:
1: 5w-50 ARAL MegaTronic
2: 0w-30 CASTROL SLX Professional PowerFlow BMW LL-04
3: 0w-30 CASTROL SLX Professional PowerFlow BMW LL-04
4: 0w-40 ARAL SuperTronic
5: 5w-40 ENEOS Hyper Premium (ez fog bele menni nem sokára, már meg van)

Castrol-lal nagyon meg voltam elégedve. nem ette, jó volt. de mint SLX megszűnt, és ő is EGE nevet kapott. emiatt váltottam. rossz beidegződés, vagy nem tudom minek mondjam. nem echte német gyártásúak lettek, vagyis volt olyan, ami nem német. az első ARAL-lal sem volt gond, nem si tudom miért azt választottam, talán fiatal voltam és égett bennem a tunying téma, aztán valami sportos olajat akartam. a SuperTronic, viszont 6ezer km után mintha kezdene fogyni. egyáltalán nem vészes, de nem voltam ehhez szokva.
én 2 évente, kb 8-12ezer km-ként cserélek olajat, de inkább 10ezrenként.
Mobil 1 Super 3000 XE 5w-30-at ajánlhatom még. Sokan Fuchs oaljat is szeretik, vagy a Liqui Moly-t, bár arról is van negatív tapasztalat, hiába sztárolják sokan.
személy szerint nem vagyok BMW dobozos olaj híve, nem hazsnálnék soha, még ha ingyen kapnám sem. de ha nem volt gondod vele, akkor vehetsz ugyanazt.

YELLOW Elküldve: 2015-05-29 07:06 Ápolás, tisztítás

gyorfimiki írta: Sziasztok!

A műszerfal és ajtók ápolásához legyetek szívesek ajánlani nekem szilikonmentes terméket, szeretném megőrizni a matt hatását, esetleg enyhe fényesség belefér, de ha hozzáérek az ajtóhoz vagy a múszerfalhoz nem szeretném, hogy a kezemen maradjon az ápolószer, mint pl szilikon esetén, aztán a kormánymarkolatra is kerüljön és csúszós legyen tőle.

Köszönöm!


én ezt használom, Lidl-ben kapható:

YELLOW Elküldve: 2015-05-28 07:58 M43TU motor

Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta: Tegnap menetkor, 2x leállt minden előjel nélkül a motor, padlógázos gyorsításnál hol gyorsul, hol meg rángat a motor. Lehetséges valamelyik jeladó hibája? Vagy esetleg valami 5let? Pénteken hívom újra szerelőm, akkor tud jövőhétre időpontot adni, addig sajna ez van.
Természetesen javítás után közlöm a hiba okát és az orvoslását.

Üdv.: Pocses


elég sok minden lehet, kár találgatni. lehet éppen üzemanyag, vagy annak köre, szűrő, pumpa. akár tengely jeladók, bár azok kuplungolásnál szoktak leállni. de akár trafó is. meg még egy pár dolog. mondom kár találgatni szerintem.


Nem találgatok, kifog derülni oszt meg lesz oldva. Mind2ő alkalommal kuplungolás közben állt le, először nejem mikor visszakapcsolt beforduláskor, utána meg nálam hazafelé lámpánál pont indultam volna elsőként kuplung 1es azt GO lett volna...
Ja, "kicsi sárga tengeralattjáró" nem világít.


pont a lényeget hagytad ki. mert úgy írtad, hogy menet közben. iylenkor általában arra gondolunk, hogy folyamatosan haladva egyenletes gázon. aztán kiderül, hogy felvetettem a kuplongot, hogy közben. én ezért írok litániákat, meg a lehető legrészletesebben mindent, hogy később ne legyen több kérdés, vagy felesleges kommentelgetés. kivéve, ha valaki nem éri, amit írok, vagy épp rosszul fogalmazok és amiatt
hát igen, jeladó gyanús a téma.


Bocsesz igazad van, köcce. Nemsoká menek vele, du. meg majd a nejem. Arra rálesek, hogy indításkor a ford.számmérő kimozdul, avagy sem. Mert ha nem akkor tuti az lesz, vagy mégsem. Unix oldalán már néztem van választék gazdagon, (Febi, stb) és kedvezménnyel az ára sem húzós.


fordulatszámnál csak a főtengely jeladóra lehet yganakodni. de ugye van vez. tengely jeladó is. most nem is tudom a melegedés és kuplungra leállás melyikre is jellemző.

YELLOW Elküldve: 2015-05-28 07:36 M43TU motor

Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta: Tegnap menetkor, 2x leállt minden előjel nélkül a motor, padlógázos gyorsításnál hol gyorsul, hol meg rángat a motor. Lehetséges valamelyik jeladó hibája? Vagy esetleg valami 5let? Pénteken hívom újra szerelőm, akkor tud jövőhétre időpontot adni, addig sajna ez van.
Természetesen javítás után közlöm a hiba okát és az orvoslását.

Üdv.: Pocses


elég sok minden lehet, kár találgatni. lehet éppen üzemanyag, vagy annak köre, szűrő, pumpa. akár tengely jeladók, bár azok kuplungolásnál szoktak leállni. de akár trafó is. meg még egy pár dolog. mondom kár találgatni szerintem.


Nem találgatok, kifog derülni oszt meg lesz oldva. Mind2ő alkalommal kuplungolás közben állt le, először nejem mikor visszakapcsolt beforduláskor, utána meg nálam hazafelé lámpánál pont indultam volna elsőként kuplung 1es azt GO lett volna...
Ja, "kicsi sárga tengeralattjáró" nem világít.


pont a lényeget hagytad ki. mert úgy írtad, hogy menet közben. iylenkor általában arra gondolunk, hogy folyamatosan haladva egyenletes gázon. aztán kiderül, hogy felvetettem a kuplongot, hogy közben. én ezért írok litániákat, meg a lehető legrészletesebben mindent, hogy később ne legyen több kérdés, vagy felesleges kommentelgetés. kivéve, ha valaki nem éri, amit írok, vagy épp rosszul fogalmazok és amiatt
hát igen, jeladó gyanús a téma.

YELLOW Elküldve: 2015-05-28 07:29 Társalgó

Coyote írta:
hil írta:
Sziasztok!
Naponta többször is megnézem az oldalt. Autót kellene cserélnem, de csak e46-ban vagyok képes gondolkozni, az e90 nekem nagyon nem jön be, már korábban leírtam, hogy miért. Sajnos nagyon sok szar autóval találkozom a kereskedésekben, mindnek halom rozsda az alja (sajna nálam ez is szempont)és mind német országi(???). Az enyém ott is tök rendben van és ez az, amiért nem fizetnék egy újabbért +800-900K a cserére.
hil

Ja, és nagy kár, hogy az admin törölte az autó vásárlás topikban annak a srácnak az írását, aki olyan csúnyán írt, mert tanulságos volt az esete, Hektor viszont nagyon szépen levezette a történést, gratula Neki érte. A sráccal én is leveleztem, személyesen volt megvenni az autót, körül is járta, aztán mégis így járt vele. Számomra nem fura az, hogy az ottani autók nagy része, főleg alul szét van rohadva.


Én is gyakran járok itt, bár nem szóltam hozzá sokmindenhez mostanában, csak mióta autót cseréltem. Sajnos itt viszont egyre kevesebb témában tudok segítséget kapni, mert sokan E36/E46 tulajok maradtak, az újabb generációra egyelőre kevesen cseréltek még (mondjuk nem csoda, hiszen 5-6 éve volt a válság, azóta óvatosabb mindenki munkahellyel és hitelekkel egyaránt).


inkább az a gond, hogy:
E90 széria. az első példányok, jók, mert a régi motorok vannak bennük. viszont kasztni tekintetében ők az elsők. tehát jobb fiatalabb FL változatot választani. viszont ezekben új motorok vannak, amik valljuk be... ahogy emgyünk előre annál rosszabbak és nem tartósak. igazából E90 FL, vagy E92 még kívülről tetszik is, viszont belül nem szebb az E46-tól. F30 tetszik kívül belül, negatívum a magas ár, és az új motorok.
én pl mostanában azon gondolkozom, és beszélgetek is kollégákkal, hogy kintről be kéne hozni egy E46 FL 25i-30i-t, manuálisat, gyári M-pack-osat a széria végéből, valami igen patika állapotút. most erre vágyom. a jelenlegit persze megtartanám, asszonnak jó lenne

YELLOW Elküldve: 2015-05-27 16:08 Féktárcsa és fékbetét

lela írta:
Nem gondolnám hogy vak rozsda. Csak a jobb hátsó csinálja...


akkor cseréltesd ki a féket
mosás után a kéziféket pedig semmiképp ne húzd be és hagyd úgy magára több napig. mert az igen leszakad, ha összegyógyul.
figyelj, amikor nekem mosás után ilyen, és gurulok, akkor szépen a betét karcol bele a rozsdába is. a tárcsa és a betét között annyira minimális a távolság. nekem mégsem melegszik. de mint írtam faternak az új autó is ilyen volt.
hogy neked miért csak az egyik oldal? talán a másik oldalon nem okés a nyereg és a betét és a tárcsa között nagyobb táv van.
de te dolgod. (erről írtam, hogy sokan túlaggódnak dolgokat)

YELLOW Elküldve: 2015-05-27 13:36 M43TU motor

Pocses írta: Tegnap menetkor, 2x leállt minden előjel nélkül a motor, padlógázos gyorsításnál hol gyorsul, hol meg rángat a motor. Lehetséges valamelyik jeladó hibája? Vagy esetleg valami 5let? Pénteken hívom újra szerelőm, akkor tud jövőhétre időpontot adni, addig sajna ez van.
Természetesen javítás után közlöm a hiba okát és az orvoslását.

Üdv.: Pocses


elég sok minden lehet, kár találgatni. lehet éppen üzemanyag, vagy annak köre, szűrő, pumpa. akár tengely jeladók, bár azok kuplungolásnál szoktak leállni. de akár trafó is. meg még egy pár dolog. mondom kár találgatni szerintem.

YELLOW Elküldve: 2015-05-27 13:33 Fékjavítás

gyorfimiki írta:
Pocses írta: Pedig nagy a valószínűsége, hogy a munkahenger szorul. Nekem a használtat rakta vissza felcsiszolás után, új tömítőszettel és azóta is klappol minden.


Értelek, remélem, hogy csak ilyen jelentéktelen filléres probléma lesz, bejelentkeztem ma szakszervizbe, aztán majd megírom mi volt a probléma, hátha valakinek segítek vele.


nem lehet, hogy a kerékcsapágy szar és az melegszik, attól melegszik át az egész?

YELLOW Elküldve: 2015-05-27 07:20 Féktárcsa és fékbetét

lela írta: Olyan problémám van hogy ha lemosom a kocsit, és nem megyek vele azonnal, hanem mondjuk áll 12 órát utána hátul beragad valami. Rendesen hintáztatnom kell mire kienged egy hangos csattanás kíséretében. Lehet hogy a nyeregben a dugattyú összerohad? De 12 óra alatt is képes erre?


ez teljesen normális. a fékbetét korrózionál (van ilyen szó? lehet inkább korrodál) össze a tárcsával. vakrozsda lesz. ennek nincs köze a fékmunkahengerhez. az új off autónk is ugyanígy produkált mosás után.
vagy mész mosás után vele lassan és óvatosan ráfékezel, vagy mosás után pár órával már megmozgatod. viszont a vakrozsda szépen összeporozza a felnit utána, amikor fékezel.
a képen kb 30 perc után ilyen a tárcsa mosás után:



YELLOW Elküldve: 2015-05-26 16:41 Fûtés - Klíma

Bitu79 írta: Tényleg nem csesztetésképp írom most ezeket.
De a csappantyú dolognak én utána néztem már a vita után(2013 jan. után),hogy kinyitnak e gyujtás levétel után a külsők(friss levegő csappantyúk függetlenül attól,hogy mire volt állítva)

Itt a bizonyiték,hogy kinyilnak sok e46-nál.

http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=704507

8. kép felülről...

és egy vidi is:

https://www.youtube.com/watch?v=TXZl6PWPIRs

10:35-nél állítsd meg....

Erre írtam,hogy tuti más minden e46-nál


egy képet sem látok a linken... de nem is érdekes

YELLOW Elküldve: 2015-05-26 14:57 Társalgó

David8985 írta:
Köszi szépen skacok a 4321 bejött... az a helyzet hogy kerestem ezzel a problémával bmw szervízt telefonon és ott azt mondták h ki kell szedni ujra kodolni meg bla bla... leakartak huzni. De igy király. Köszi a segítséget.


könnyen lehet.
de azt is figyelembe kell venni, hogy hivatalos szervízbe (gondolom én) van egy folyamat, ami szerint dolgoznak. és hivatalosan úgy kell csinálni. lehet ők is tudnak hasonló okosságokat, sőt lehet úgy is csinálták volna meg. de sajnos kiszámlázni mást kell nekik.

YELLOW Elküldve: 2015-05-26 12:24 Fûtés - Klíma

Tano írta:
YELLOW írta: ...a CKM-ben meg van elég pont, amit lehetne még állítani, aztán csak mi nem tudunk róla, hogy mi mit jelent...


Atért ez így erős csúsztatás. A doksikban szépen le van írva mi-mit állít...persze ha valaki nem olvassa...


melyik doksiban???

YELLOW Elküldve: 2015-05-26 10:20 Vicces :)

YELLOW Elküldve: 2015-05-26 10:11 Fûtés - Klíma

Bitu79 írta:
Tano írta:
YELLOW írta: ez nem igaz. én ha motor leállítás előtt lekapcsolom a klímapanelt, nem világít rajta semmi, akkor következő indulásnál sem kapcsol be. szerintem 3 lehetőség van. vagy megjegyzi a leállításkori állapotot, de ha akkor ki volt kapcsolva, akkor indításnál sem kapcsol be. vagy minden indításnál kikapcsolt állapot van, vagy minden indításnál bekapcsolt állapot.

szerk.: jah anniy, hogy hiába nem megy a klímapanel, a kis venti benne mindenképp bekapcsol.


Akkor szerintem abban is van különbség, hogy mikori az autó, mert nálam a '99-es vasnál visszakapcsolja, pedig aktív nálam a memória opció.


Emlékeztek még anno a csappantyú témára 2013-ból?

Sztem sok minden másképp műkszik egyes autóknál.
Ahogy épp felprogramozták.
Nálam pl kinyilik a friss levegő csappantyú(külső csappantyúk kinyilnak,belsők lezárnak),mikor leállítom.
De a beállítások úgy maradnak a klimapanelen,ahogy leállitottam.
Kivéve a belső levegő keringetést.Ha leveszem a gyujtást magátol visszaáll külső keringetésre.Magyarán gyujtás levételkor elfelejti a belső keringetést,de a többi opciót megjegyzi.
Ha nem veszem le a gyujtást,akkor megjegyzi a belső keringetést is.
Szerintem sokminden más egyes kocsiknál,csak erre akartam kilyukadni.
Mindegyiket másképp programozták sztem.Ez car key memory-val variálható,az tuti


szerintem hagyjuk azt a témát jó?
pedig a miénk egy korosztály autó. a CKM-ben meg van elég pont, amit lehetne még állítani, aztán csak mi nem tudunk róla, hogy mi mit jelent.
minden esetre azok a csappantyúk jobb ha zárva vannak, és úgyis van értelme, mert kint állsz, szomszéd tüzel, nem megy az utastérbe a füst. melóhelyen az új BMW-kbe való klímabox van, szoktam vele játszani használjuk teszteléshez.