Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-05-13 09:28 Fûtés - Klíma

Redrocket írta:
YELLOW írta:
Redrocket írta: Sziasztok, utastérben ha hűtök-fűtök, akkor a ventillátor normál hangon dolgozik még magas fordulaton is. Ellenben, ha az ablak "pára lefújatót" bekapcsolom, akkor a bal szellőzőrács felől elég zakatoló hangot hallok. Olyan, mintha valami beleérne ott egy ventillátorba. Van ott egyáltalán pörgentyű? Hogyan tudom szétszedni?


valószínű az egyik "csappantyú" el van szabadulva és a levegő áramlás mozgatja. úgy értem ki van akadva és nem működteti a szervo motor. szétszedni? az egész műszerfalat le kell bontani.


Ha kell lebontom, csak tudni szeretném hogyan. Baromira idegesít így hétvégén elpötsölnék vele egy pár hideg sör társaságában.


nem olyan egyszerű az. és persze nem biztos, hogy az a baja, én arra tudok gondolni, hogy talán az. de a szétszedés nem egy olyan egyszerű. youtube-on van sok videó.

YELLOW Elküldve: 2015-05-12 14:37 Féktárcsa és fékbetét

Coyote írta:
kmartin írta: Sziasztok!

Műszaki előtt állok...
Átvizsgáltattam az autót, és azt mondta az úriember, hogy ugyan a a féktárcsa nincs megkopva, de valami hűtője már rohad (öreg), ezért cserélni kell. Nyilván akkor a fékpofákat is.
Kérdésem az lenne, hogy pontosan mi is rohad? Illetve honnan szerezzem be.
Mert pl itt van több fajta, ami elvileg az én autómhoz jó (a kereső szerint).
De hogy ezen belül melyik lenne jó, vagy melyikhez milyen fékbetét megy, ezt nem tudom.
Illetve, hogy kell-e/ajánlott-e új kopásjelző is...


Kopásjelzőt akkor cserélj ha bejelzett.

A rohadó hűtést arra érthette, hogy a tárcsa oldalnézetből üreges, mint egy malomkerék, ami segíti a hűtést. Ez kb fél év használat után full rozsda, ahogy maga a tárcsa is az lenne, ha nem csiszolná fel mindig a fékbetét. Nem hallottam még olyat, hogy normál használatban levő autónál emiatt cseréltek volna tárcsát, ez akkor lehet mérvadó, ha sokáig állt. A kopás normál esetben gyorsabb, mint a korrozió.


4 éves tárcsa, 20ezer km-rel kb. főként városban.
azért olyan gyorsan nem oxidálódik. köszönhető gondolom a cink rétegnek. ami hamar berohad, az nincs jól lekezelve. szerintem ha belül oxidált, bár nem tudom mennyire, de még nem kell azt lecserélni. átlag ahsználatnál nincs az kitéve olyan nagy hőnek, hogy számítson. szerintem. az más kérdés, hogy nagyon csúnyán tud kinézni....

YELLOW Elküldve: 2015-05-12 08:05 Fûtés - Klíma

Redrocket írta: Sziasztok, utastérben ha hűtök-fűtök, akkor a ventillátor normál hangon dolgozik még magas fordulaton is. Ellenben, ha az ablak "pára lefújatót" bekapcsolom, akkor a bal szellőzőrács felől elég zakatoló hangot hallok. Olyan, mintha valami beleérne ott egy ventillátorba. Van ott egyáltalán pörgentyű? Hogyan tudom szétszedni?


valószínű az egyik "csappantyú" el van szabadulva és a levegő áramlás mozgatja. úgy értem ki van akadva és nem működteti a szervo motor. szétszedni? az egész műszerfalat le kell bontani.

YELLOW Elküldve: 2015-05-11 22:46 Vicces :)

vicces, de van benne igazság (senki ne vegye magára) copy -> paste

"Mivel sok a kérdés a csoportban, így kis segítség:
Tanácsok új BMW vásárlásához:
1, ha hathengerest veszel, benzintemető fost vettél
2, ha négyhengerest, akkor gyenge szart, lenyomja a honda.
3, ha olcsón vetted akkor szar lesz, az életedet ráköltöd
4, ha drágán vetted akkor átbasztak, madár vagy
5, ha úgy kapod, akkor nem fogod megbecsülni és egy fán végzed
6, sokkal többen lesz fenntartani, mint amennyiért vetted
7, erre nem számítottál, ezért szidni fogod, hogy szar a BMW
Amikre kifejezetten ügyelned kell vásárláskor:
1, a legfontosabb, hogy legyen vesematrica. angel eyes,///M embléma, lehetőleg X5 felni. BMW világító logó a tócsának amibe úgyis belelépsz, stb.
2, vigyél festékvastagságmérőt egy 16 éveshez is és kezdj fikázni, alkudozz. ha nincs pénzed normálisra, vegyél nyugodtan szart is, vagy motorikusan legyen rossz, vagy rozsdaboglya, a kettő együtt negatív.
3, akármit sikerült venned, posztold ki naponta ötször a facebookra
4, akkor is ha lemostad
5, ha kaptál hozzá gyári könyvet, dobd el mielőtt belenéznél, és akkor is posztolj, ha világít a hűtővíz, légzsák, abs ( tetszés szerint)
6, okádd le, fosd le mindenki másét, az egy se BMW-s csak gyökér, segg, idióta, fasz, stb. A tied a legjobb, ezt igyekezz minél többször leírni, hogy mindenki meg tudja jegyezni.
6+1, lehetőleg szólíts mindenkit fannak, testvérednek és sírj, ha nem villog rád az összes BMW-s az úton."

YELLOW Elküldve: 2015-05-11 17:55 Féktárcsa és fékbetét

lela írta: Üdv!
Tudja esetleg valaki hogy milyen a gyári tárcsa és betét a BMW-nél, úgymint a szíjtárcsánál a corteco, lengőkarnál lemfölder stb. Olvasva a fórumot valaki textart ír, valaki juridot, vagy Zimmermant, esetleg ATE (korábban is ezt olvastam máshol), de nem igazán van egyöntetű vélemény ezzel kapcsolatban.Vagy ez talány és ha nem akarok bajt akkor vegyem a gyárit.38eft/db Elől Brembo van, igazából még nem ment sokat, de nem én tettem rá. Hátul viszont esedékes, mert valószínű berohad a dugattyú mosás után alig tudok elindulni.



én azt tudom elmondani, hogy nekem a gyári tárcsa és betét Jurid. ezzel jött ki a gyárból. írták már itt, hogy az autósboltban vett Jurid nem olyan jó, mint a BMW dobozos Jurid. hát ha én is alkatrészkereskedéssel foglalkoznék, akkor én is ezt mondanám. egyébként volt váltás márkában valamikor. az, hogy éppen melyik gyártóval gyártat az meg megint egy másik dolog. attól függ kivel szerződik le. ki ad jobb ajánlatot. lehet 10 éve a Jurid gyártotta az alkatrész utánptlást is, de lehet 3 éve már nem ő gyártja az E46-hoz a BMW dobozost.

YELLOW Elküldve: 2015-05-11 13:45 manuális váltó

elgeri írta: Manuális váltóban lehet olaj szintet mérni / nézni?
Most nem terveztem cserélni, de mivel volt egy (már orvosolt) olajfolyásom, eszembe jutott, hogy az a mennyiség talán hiányozhat neki (Bár anno a márkaszerviz ez ügyben SEMMIT nem jelzett felém, és csak most kezdtem el ezen agyalni.)



a szint a betöltő nyilás. addig kell lenni olajjal.

YELLOW Elküldve: 2015-05-11 09:45 manuális váltó

adi84 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
adi84 írta: Szép estét!
Váltómű olajat szeretnék cserélni. Valaki meg tudja mondani, h 6gangosba mennyi megy bele?
Köszi


Sztem 2 liter kell bele,de ha megy rendesen a váltás sztem ne cseréld ki benne...

Innen az info:

https://www.bmwland.co.uk/forums

Diff Oil - Castrol SAF-XO 75w-90 Synthetic Final Drive Lubricant x 2 litres

Gearbox Oil - Castrol SMX S 75w-85 Fully Synthetic Manual Transmission Fluid x 2 litres

Power Steering Fluid - Fuchs TITAN ATF 6000 SL Latest synthetic ATF x 1 litre

Idemásoltam,hogy ott mit javasolnak a váltóba,difibe,szervóba.Késöbb legalább megtalálod


na sz SMX-S-t neeee! akkor maradjon benne az, ami van egyébként nem néztem meg, de 1,6 liter rémlik a 6-os váltóra.


Köszi srácok. Akk veszek 2L-t. Kuplung és kettőstömeg csere lesz és ha már lekapom a váltót, akk szimeringeket és olajat is cserélek.


ha már így állsz, akkor menj be egy szakszervízbe és vegyél bele való kimérős olajat. de az SMX-S-t tényleg ne. hidd el, szar lesz. tudom. sajnos.

YELLOW Elküldve: 2015-05-11 07:28 Fûtés - Klíma

david01 írta:
YELLOW írta:
david01 írta: Üdv!
Klímaproblémám van és már a szerelők se tudják mi lehet a baj egy 2000-es évjáratú 320d-ről van szó álló helyzetben bekapcsolt klímánál a ventilátor felpörög egyszer kétszer hogy visszahűtse a klímahűtőt de mikor üzemmeleg a motor is és komolyabban kéne a hűtés olyankor nem kapcsol be a ventilátor és a klíma se fúj hideg levegőt.
Valami kontakt probléma lehet hogy egyszer bekapcsol egyszer nem a ventilátor vagy nemtudom??
köszönöm a segítséget előre is


melyik ventiról beszélsz? ezt tisztázni kelelne, mert nem egyértelmű.
ha a befúvós ventire gondolsz, az nem hűti a klímahűtőt, az a hőcserélőt fújja, hogy az utastérbe menjen a hideg levegő. ezzel szokott gond lenni, mégpedig a süni (végfok) adja meg magát. én úgy gondolom erre gondolsz.


Én a másik ventire gondoltam ami a motortérbe van az nem kapcsol be mikor kéne


van elég gáz a rendszerben? azt nézték?

YELLOW Elküldve: 2015-05-10 22:26 manuális váltó

Bitu79 írta:
adi84 írta: Szép estét!
Váltómű olajat szeretnék cserélni. Valaki meg tudja mondani, h 6gangosba mennyi megy bele?
Köszi


Sztem 2 liter kell bele,de ha megy rendesen a váltás sztem ne cseréld ki benne...

Innen az info:

https://www.bmwland.co.uk/forums

Diff Oil - Castrol SAF-XO 75w-90 Synthetic Final Drive Lubricant x 2 litres

Gearbox Oil - Castrol SMX S 75w-85 Fully Synthetic Manual Transmission Fluid x 2 litres

Power Steering Fluid - Fuchs TITAN ATF 6000 SL Latest synthetic ATF x 1 litre

Idemásoltam,hogy ott mit javasolnak a váltóba,difibe,szervóba.Késöbb legalább megtalálod


na sz SMX-S-t neeee! akkor maradjon benne az, ami van egyébként nem néztem meg, de 1,6 liter rémlik a 6-os váltóra.

YELLOW Elküldve: 2015-05-10 20:05 Ajtónyítási Gondok!

joko55 írta: Relécsere után kiderül. Főleg ha jó lesz az idő nem egy extra összeg ez a relé van már 1200ért, megpróbálom majd vmikor.... aztán megírom a fejleményt vmikor.. Egyébként tavaly jó alaposan megzsíroztam a zárat, szóval nem mehanikus súrlódás/akadás okozza.


én se mechanikusra gondoltam

YELLOW Elküldve: 2015-05-10 19:51 Ajtónyítási Gondok!

joko55 írta: Az a gond a csati/kontakthiba teóriával, hogy télen teljesen jól működik, kizárólag csak akkor jön elő a probléma ha megsüti a nap.
Ráadásul az ablak, kintről kulcsal a kezemben(ha hosszan nyomom a nyitás gombot) gyönyörűen lecsúszik.. szóval így erősödik a gyanú a relé irányába teszerinted is, igaz?


ha kulcsról jó, akkor miért? bentről is ugyanaz a relé működteti. igen a hőnek lehet hatása a relére, de ugyanúgy éppen csatlakozóra is. vagy kapcsolókra. az is igaz, hogy nekem is melegben kezdte el, és főleg akkor csinálta ezt, de nekem pl ablakokkal nem volt gond, csak a zárral. és vagy mind sz@rakodott, vagy csak 1, a vezető oldali.
cserélj relét ha gondolod, de én nem mondanám 100%-ra. lehet az ajtó fizikai kinyitásának, kitárásának is van köze hozá, átvezetőben mozgó kábel kontaktól, emiatt lehet jó kulcsról, de mikor kinyitod beülsz, mozdul és bentről már nem jó.

YELLOW Elküldve: 2015-05-10 19:29 Ajtónyítási Gondok!

joko55 írta: Sziasztok!

A gondom és kérdésem a következő.:

e39 sedan. Nagy melegben a bal első/bal hátsó ajtó nem mindíg nyílik, ill. az ablak (belülről vezérelve) nem megy le/fel, kicsit várok vele -utána jó.
Vissza olvasván vagy 50 oldalt, tiszerintetek a ground modulban lévő relé(k) a baj okozói (nagy valószínűséggel)

- a ground modul a kesztyűtartóban van -eddig ez tiszta sor, (4elektromos ablakom van) -tehát lesz ott 4 relé, + még 1-2? -ami az ajtóé? Melyik relé a bal első ablaké, és ajtóé?
Ha veszek ugyanolyan reléket, utána fel kell programozni az autót(ablak fel/le húzásra gondolok záráskor)


programozni nem kell.
itt megtalálsz sok mindent a kérdésedre:
http://www.bmwgm5.com/gm5_fw_relays.htm
viszont nem biztos, hogy relé baja lesz. furcsa, hogy az egyik oldalon sem a zár, sem az ablakok nem jók. inkább csatlakozó, ajtóátvezetőknél keresgélnék.

YELLOW Elküldve: 2015-05-10 18:34 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Szia,
előre 215\35 hátra 225\35

et-nek semmi köze a gumimérethez..


az ET annyiban függ össze a gumimérettel, hogy ha kicsi az ET és ahhoz túl széles a gumi, akkor beleér az ívbe én csupán ezért érdeklődtem.


Nem mondod?!
de hátra 225 kell neki.


kicsit gúnyosra sikeredett ez a pár szmájli
miből gondolod, hogy 225 kell neki hátra? nem írta abban a kommentben (később sem), amire válaszoltam. tehát a felni ET-je igen is számított. azt sem írta milyen stílusban akar nyomulni. így az optimális az a méret volt, amit ketten is írtunk neki. és egy 255 széles hátsó guminál már számít, hogy milyen is az ET. meg amúgy is számít, mert 9,5 collra feltesz egy 225-öt és nagy az ET, akkor meg beesett lesz a kerék, ami megint nem néz ki jól. szóval számít.

YELLOW Elküldve: 2015-05-09 20:50 E46 Kormánymű

Zoli01 írta: Sziasztok!

Szerintetek miért nem tudom kivenni a komplett kormányoszlpot az e46-ból? (2005,320d)
Ki kellene vennem mert el kell vinnem megcsináltatni a gyújtáskapcsolót, mert akad a kulcs, és félek egyszer csak végleg nem tudom elfordítani.De nem jön le az oszlop!Nem csúszik ki az egyik oszlop a másikból!Miért???


ha már székesfehérvéri vagy, akkor vidd el az egyik bontóshoz, biztos szétkapja seperc alatt vagy hamarabb megmondja mi van vele.

YELLOW Elküldve: 2015-05-09 19:08 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

toki24 írta: Szia,
előre 215\35 hátra 225\35

et-nek semmi köze a gumimérethez..


az ET annyiban függ össze a gumimérettel, hogy ha kicsi az ET és ahhoz túl széles a gumi, akkor beleér az ívbe én csupán ezért érdeklődtem.