Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-03-26 13:52 manuális váltó

laleeboy írta:
bani írta:
Nem a gyári olajjal van baj, hanem a beszerzésével és a kiszerelésével(min.5l és csak márkaszervízbem lehet hozzájutni). Márkaszervíz kb. 100km-re van tőlem...
A váltó oldalán van egy matrica, amin rajt van, hogy mi kell bele.

üdv.


Nem igaz hogy csak 5l-es kiszerelésben kapható és az sem hogy csak a márkaszervízben.

Tavaly januárban cseréltettem a váltóban és a difiben is olajat egy olajcserére szakosodott szervízben ( http://www.szakonyikft.hu/ ) kimértek annyit amennyi kell (1,1 l) és annyit is fizettem , sőt még ki is cserélték díjmentesen.

Ja és belevaló olajat tettek bele bele



csak nem mindenki közelében van ilyen lehetőség...

YELLOW Elküldve: 2015-03-26 13:46 Autóvásárlás

csatis1 írta: Igaz nem vásárlás hanem eladás, de talán nem törlik:

2002 E46 M3 SMG Coupe


el ne add már, azt ígérted, ha arra járok kipróbálhatom. arra gyűjtök, hogy eljussak oda

YELLOW Elküldve: 2015-03-26 07:18 manuális váltó

elgeri írta:
bani írta: Helló!

318i e46 2000-es évjáratú autómba milyen váltóolajat tegyek? Gyárit, vagy van valami másik alternatíva?

Köszi


Szia

Sajnos a választ nem tudom, de visszakérdeznék, ha nem baj:
- Mi a baj a gyári olajjal? Csak az ára vagy van más is?
- Honnan is lehet tudni PONTOSAN, hogy milyen olaj való egy BMW váltóba?


ha nincs gyári olaj, akkor a külföldi fórumokat is figyelembe véve, manuális váltóba is érdemes ATF olajat venni, a nem gyári manuális váltóolajjal, akadós lesz az 1-es 2-es. míg az ATF állaga, angyon hasonló a gyári MTF-LT olajra, csak a színe más.

YELLOW Elküldve: 2015-03-25 11:37 Kormánymű BMW F11

Pistamann írta:
YELLOW írta: na ezt a topic nyitást oszt végképp nem értem.
a topic nyitó azt a címet adta, hogy Kormánymű BMW F11, erre E60-ról kérdez, miközben az adatlapján E91 van. na ezt adja össze valaki (=160, bár ha hexának vesszük a betűket, akkor nem ez az eredmény).


LEhetne a lényeggel foglalkozni? Miért kell kekeckedni? Azért kérdezem az E60-ast(eléggé gyakori autó) mert hasonlít az F11-hez. És igen! volt szerencsém az E91-t lecserélni F11-re, csak éppen nem volt időm a profilképet és a többi módosítani, mert van egy problémám és AZZAL FOGLALKOZOM, ehhez jóindulatú emberek segítségét kérem. ITT. Van még valami?


miért én rossz indulatból írtam, azt gondolod? csak nem állt össze a kép. és azért mert az E60 hasonlít (BMW mindkettő valóban) az F11-re még lehet totál más az egész.
csupán ezt a magyarázatot vártam, mert lehet aki tudna segíteni, és látja ezt, nem tudja mi van. erre próbáltam rávilágítani.

YELLOW Elküldve: 2015-03-25 10:48 Társalgó

hetykepityke írta:
Tano írta:
duc írta:
hetykepityke írta: Sziasztok!

Cserélem a kormánybetétet... mielőtt kiszedem a légzsákot, le kell húzni az aksiról a sarukat? Vagy kotorászhatok benne nyugodtan?

Köszönöm!


Szia, mindenképpen kötsd le az akkut (negatívat elég), egyébként beírja a légzsákhibát amit utána töröltetni kell.


Ha közben nem adod rá a gyújtást, akkor nem írja be, szóval lekötés nélkül is megoldható. Csak ne csinálj zárlatot.


Köszi, akkor lekötöm

Egyébként csak az alsó betétet cserélem... ha ügyes vagyok igazából ki kell húznom a légzsák csatikat?


de az alsó betét csak úgy jön ki, ha légzsák ki. éppen meg lehet tartani a zsákot, de jobb ha lehúzod. no meg amúgy is, minek akarnál rá gyújtást adni?

YELLOW Elküldve: 2015-03-25 07:38 Kormánymű BMW F11

na ezt a topic nyitást oszt végképp nem értem.
a topic nyitó azt a címet adta, hogy Kormánymű BMW F11, erre E60-ról kérdez, miközben az adatlapján E91 van. na ezt adja össze valaki (=160, bár ha hexának vesszük a betűket, akkor nem ez az eredmény).

YELLOW Elküldve: 2015-03-25 07:30 Turbo

kzste írta:
bmw320d4 írta:
kzste írta:
kzste írta: Újíttatott már fel valaki gyári turbot? Ha igen, milyen céggel érdemes csináltatni?


Senkinek semmi tapasztalat?


Semmi panasz :
http://www.magyarturbo.hu/inde...p;Itemid=2


Köszönöm a tippet! Mennyibe fájt a felújítás/javítás?


ott vannak az elérhetőségek, még űrlapos téma is van.

YELLOW Elküldve: 2015-03-24 17:11 E46 Visszahívás?

kzste írta:
YELLOW írta:
Turbo73 írta: Hali,

Ma reggel nekem is kicserélték a légzsákot. Wallis Motor Pest, kb. másfél óra volt az egész. Bár nem kértem, de ellenőrizték a fagyállót, a fékbetétek kopását, a gumik profil mélységét és szóltak, hogy az elsősegély csomagom lejárt. Már kész gyűjteményem van bontatlan EÜ dobozokból...


EÜ doboz. nyomtatok rá új matricát. semmi baja nem lesz, ha nincs felbontva semmi. háborús országokban le merem fogadni még most is vannak oylan segély dobozok, meg szállítmányok amiket küldenek, amik 20 évről maradtak meg. ha dolgotzom hazsnálom a piros visine classic-ot. felbontás után 30 napig lehet hazsnálni. szerinted? már 3 hónap is eltelt, semmi baja, ugyanúgy használom és használ. de fájalom csillapító dettó. nyilván ha fehér a gyógyszer és rosszul volt tárolva, akkor besárgul, stb, azt nem vszi be az ember. de az egész szavtosság csak biznisz. egy bontatélan géz, vagy fertőtlenítő nem veszíti el sterilitását.


Nem a sterilitását veszti el a géz hanem szétmállik bizonyos idő után.


nem tom a mostani gézek milyenek. de még vagy 30 éves géz sem málik szét. az a jó féle szoci géz, még anno a Ladánk gyári dobozában lévő.

YELLOW Elküldve: 2015-03-24 07:25 alufelni

Robin68 írta:
elgeri írta: Sziasztok

Eszembe jutott egy általános kérdés:
Kiszokás centírozni, súlyozni az alufelnit is. Viszont ha jól sejtem igazából egy alufelni nem tud kicsit eldeformálódni, mint a vas, csak komoly károkkal törni, repedni... Ergo nem kell egy év múlva újból, csak az általános centírózás miatt, gumisnál cserélni a téli / nyári szettet. Vagy mégis?!

Nem csak a felni kisebb-nagyobb deformálódása miatt illik centíroztatni hanem a gumi kopása is hatással van rá.
De nem vagyok szakértő és lehet, hogy tévedek.


részben igazad van. a gumi nagyban befolyásol. ám ha fent van és ki van egyensúlyozva a felni, onnantól a gumi egyenletesen kopik. (jó futóműbeállítást feltételezve) a gumi tömege ugyan csökken, de az arány marad.

YELLOW Elküldve: 2015-03-23 21:59 Motortartó gumibak

kundof1 írta:
YELLOW írta:
kundof1 írta: Ki lett cserélve a bakok, hát nagy a változás, és jó lett az volt a baja, az egyik már ki volt szakadva a helyéről! Most már finomabban is indul, mikor rossz volt berázta a kasznit is. Leállításnál jobb lett már, de azért van még, de ezek ilyenek.


neked, hogy cserélték? alulról, vagy felülről emelték meg a motort?


Alulról lett meg emelve.

Most már ilyen, az uj bakokkal !

https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be



részletesebben? kartert valami fa lap az emelőn? vagy a tartófüleknél?

YELLOW Elküldve: 2015-03-23 19:14 Motortartó gumibak

kundof1 írta: Ki lett cserélve a bakok, hát nagy a változás, és jó lett az volt a baja, az egyik már ki volt szakadva a helyéről! Most már finomabban is indul, mikor rossz volt berázta a kasznit is. Leállításnál jobb lett már, de azért van még, de ezek ilyenek.


neked, hogy cserélték? alulról, vagy felülről emelték meg a motort?

YELLOW Elküldve: 2015-03-23 14:27 alufelni

elgeri írta: Sziasztok

Eszembe jutott egy általános kérdés:
Kiszokás centírozni, súlyozni az alufelnit is. Viszont ha jól sejtem igazából egy alufelni nem tud kicsit eldeformálódni, mint a vas, csak komoly károkkal törni, repedni... Ergo nem kell egy év múlva újból, csak az általános centírózás miatt, gumisnál cserélni a téli / nyári szettet. Vagy mégis?!


valószínű én leszek a kivétel, de több éve nem cenríroztattam a felniket, se a télit (ezt kb 7 éve), se a nyárit (ezt olyan 4-5 éve). nálam ennek az az oka, hogy túl sokat nem is megyek vele. és mivel nem ráznak leszedés előtt, és felrakás után sem, ezért én feleslegesnek tartottam magamnak. fater kb ugyananniyt megy az autóval mint én. ő a télit felrakatat gépre, ugyanannyi súlyt kért, egy bolhaf@sznyival arrébb egy helyen. pedig ő aztán nem kíméli a kereket, ha arról van szó
ha ragasztott súlyok vannak, jobb otthon leszedni és szépen megtakarítani, mert sok gumis, csak letépi, a ragazstó alját ott hagyja, vagy simán össze vissza felragasztja. tapasztalatom, hogy sokan nem is értik a gépet, valaki elsőre jó helyre rakja a súlyt. pedig nem egy űrhajó. szóval lehet éppen nekem is kéne valamelyik felnire, mondjuk 5g vagy le róla, de azért nem kockáztatom meg, hogy lehet nem hozzáértő fogja centrírozni. nem ráz úgysem. kész.
egyébként azt mondom, ha olyan utakon jársz, talán érdemes. ahol marad a felni, és cserélik a gumit, ott pedig kötelező! sajnos láttam már ahol ezt nem tették meg na ezért vagyok én bizalmatlan. sok helyen olyan emberek dolgoznak pozíciókban, amikhez halvány fingjuk sincs.

szerk.: pl pont ma voltam cseréltetni. ott több srác dolgozik. egy srác tudja hogy kell kereken meghúzni a csavarokat. keresztbe. a többi sorba megy. idegesít is, hogy télen és most sem a képben lévő srácot kaptam. ráadásul a tárcsa mögötti lemezre 2x is ráejtette a felnit. oszt aszondja nem ejtette rá, hanem ráesett a sajét súlyával. de megnyugtatott csessze meg. éppen nem lett baja, de hogy leszarják, nem figyelnek... csak legyen annyi felesleges pénzem, hogy tudjak magamnak csápost venni és gumis gépet.

YELLOW Elküldve: 2015-03-22 22:11 Chip tuning

BMWCODE írta:
bmw320d4 írta:
BMWCODE írta: Sziasztok!

Van egy "fantasztikusan erős", céges 114i BMW-m az egyhatos turbó motorral szerelve.
Még három évig kell használnom és hát eléggé vérszegény sokszor...
Mindenhol azt halottam erről a motorról, hogy ez ugyanaz, mint a 116i és a 118i csak szoftveres fojtás van benne. Kerestem is már egy éve szakikat, hogy ki vegyék belőle, de azt a választ kaptam mindenhol, hogy még nem lehet megcsinálni. Ellenben pár napja kaptam egy hírlevelet, hogy már tuningolható ez a motor is.

Szerintetek ez a motor tényleg ugyanaz, mint az erősebb változatok? Tényleg kihozható belőle 210 lóerős és 300 nm ?

http://www.atc.hu/blog/bmw-116...chiptuning


Tényleg ugyanolyan a két motor, csak szoftveres különbség van.
Viszont elméletileg 10 órás időkorlát van beállítva a szoftverre ez után már nem módosítható másra.


Megkérdeztem az ATC Tuningot és megerősítették, amit te is mondasz. Rákérdeztem erre az időkorlátra is. Ezt felelték: "Semmilyen időkorlátról nincsen tudomásunk az autóval kapcsolatosan. Probléma mentesen írtuk az 116i-t is napokon át többször. A gépkocsi bármikor, évek elteltével is vissza írható gyári állapotra."


úgyis mindig azt fogják mondani, amit az ügyfél hallani akar, amivel jobban el tudják magukat adni... (ez más területen is igaz) persze kivételek mindig vannak.

YELLOW Elküldve: 2015-03-22 19:23 Motorolaj

e36gaben írta: sziasztok itt kozolte egy illeto velem hogy sajnos rossz olajat ontottem bele persze nem onfejuen hanem szerelo es elado is azt mondta hogy 14 eves az auto atlepte a 200ezer km t
es 10w40 et kell ontene bele azzal az indokkal hogy az 5w40et mar enne.Meg is vettem bele a 10W40 es castrolt.megtortent az olajcsere ez kb oktober korul volt.Most nem tudom hogy mekkora kart okozhattam ezzel a motornak nem akartam sporolni ilyen teren a legjobbat akartam volna bele venni csak sajna felre vezettek.Hideginditaskor par percig kattogo hangot lehet hallani a motorterbol.Arra gondolok hogy ez mind az olajtol lehet.Le van dermedve az olaj vagy nem tudom a kattogas mint mondtam megszunik egy ido utan csak par percig tart az ido alatt is van hogy felerosodik van hogy elhalkul vagy egy idore abba marad.Remelem nem vagtam tonkre valamit az olajcserevel


engedd le belőle. attól függ mennyit mentél vele ezzel az olajjal. ha nyáron kerül bele, éppen nem lett volna probléma nagyon.

szerk.: most olvastam a másik helyen. hát októbertől van benne. a lehető legrosszabb időszakban. hát igen az 5w-s jobb választás a hideg időszakra. mint írtam még nyárra éppen elment volna a 10w-s.

YELLOW Elküldve: 2015-03-19 20:39 Motortartó gumibak

breekachu írta:
YELLOW írta:
a febi elvileg egy csomagolócég, mint a meyle. nem minden termék rossz ugye, csak nem mindig tudni, hogy amit csomagol, azt melyik cég gyártja nekik.
ugye van egy bérgyártó cég, ami több márkának is gyárthat. lehet ugyanaz a termék is, csak más márkának (mint megrendelő) van kiszállítva. itt lehet olyan is, hogy a termékek minőségre tök egyformák, esetleg pl egy beütő szerszámot cserélnek ki, vagy öntőforma, vagy más a cikkszám, d a termék fizikálisan ugyanaz. avgy esetleg a nem elsőosztályú termékek, pl sorjás termék, amiben nem éri meg kínlódni, azt egy kisebb cég olcsóbban átveszi és saját márkásként árulja. azt nem tudom, hogy a motortartóbak miylen, de pl a febi csomagol bilstein termékeket is.


A bakokról le van reszelve egy rész, ahová pont kiférne, hogy bmw. Lehet akkor, hogy nekik gyártották, csak nem ment át a qc-n, így inkább eladták nekem.


csak lehet épp nem azt a követelményt teljesíti, amit a BMW elvár. megfelel, csak nem a BMW követelményének. a gyártó nem neked adta el, hanem mondjuk a febi-nek, vagy mondjuk más gyárnak, vagyis márkának. pl már írtam korábban, persze én hivatalos forrásból tudom, csapágy gyár ismerős ott dolgozott. ugyanazon soron ugynaaz a termék, ugyanazon összetevőkből. termékváltás, vagyis másik megrendelőnek való gyártás. kicserélték a beütő, vagy gravírozó szerkezet a megrendelő általi márkanévre, cikkszámra. ugyanaz a termék, elég jó kis árréssel a webáruházban. most nem tudom, hogy az SKF vagy a FAG volt, de a gagyibb márka jelzésű, valami olasz, ami kb fele anyniba került. sok ilyen példát tudok, festékeknél is, ahol dolgoztam. mostani dolgokról nem beszélek.