Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-02-06 13:30 Mi lehet a baj?

Tivor írta:
Kajakra ilyen hangja van
szintén
Nem lehet, hogy vákum pumpa ténleg?



nekem ilyen, kicsit csalóka a videó, mert a garázs faléról sok hang visszaverődik. de nekem 62ezer km-esen is iylen hangja volt 8 éve, és most is 100ezer-nél is. és amit hallottam eddig, mind ilyen volt. a tiéd nagyon durva. Ez a hang főleg a közvetlen befecskendezés miatt van.

YouTube videó
----------
de itt ez V10-es, ennek is van mellékhangja, pedig új. hasonlóan az enyémhez. 2:20-tól és 9 perctől. szóval tudja a fene.

YouTube videó
----------

YELLOW Elküldve: 2015-02-06 13:10 Alufelni méretek

sevcsenko írta: Sziasztok

E90 LCI re szeretnék 18-as szettet venni és tanácsot szeretnék kérni a méreteket illetően.
????

Előre 225/45 R18 gumi, felni 8 J X 18
Hátra 255/40 R18, 8.5 J X 18

VAGY

Előre és hátra is 225/45 R18 gumi, felni 8 J X 18

Előre is köszi
Üdv mindenkinek
Sev


én az első variációt választanám.... mert nekem úgy tetszik. hátsó kerekes autóra hátra szélesebb gumi kell csak jó fajta ET-t kell választani, hogy ne legyen gond.

YELLOW Elküldve: 2015-02-06 06:53 Mi lehet a baj?

Tivor írta: Sziasztok, mi lehet a baja, ha ilyen hangja van a motornak? Valaki találkozott már hasonló problémával? Bmw 318i E46 N42B20 2002 motorzaj


húúú ez nagyon csúnya.... mint egy eszkavátor
szerintem meg van nyúlva a lánc és a feszítő megvezetű műanyagon csapkod a lánc.

YELLOW Elküldve: 2015-02-06 06:51 Mi lehet a baj?

rodzsa írta: Sziasztok új vagyok itt, de kérem a segítségeteket.

Van egy 318i 2011 e90-m 120ekm-rel, alapjáraton felnyitva a motorháztetőt, ilyen a motor hangja, ez szerintetek normális? Én az a háttérben hallható kissé fémes ütésre gondolok. Ti gondolom már találkoztatok ilyennel.
Itt van a link a motorhangról:
https://www.sendspace.com/file/n1t948


ezt sem fogom letölteni. van videómegosztó.

YELLOW Elküldve: 2015-02-05 13:55 Mi lehet a baj?

Bero írta:
spencer írta:
YELLOW írta:
spencer írta: Sziasztok!

Először is röviden egy 99-es e46 316-al szívok és hozzáértő segítségét kérném.
Következő a probléma: Hiába indítózok a fordulatszám meg se rezzent robbanásnak még nyomait sem lehet fellelni. Nincs se üzemanyag se szikra. Villamosilag minden végégi lett nézve a zöld vezetéken kimegy az áram a gyujtó trafókhoz de a trafóktól már semmi. Ki lett cserélve a veztengely jeldó a vízhőmérséklet jeladó az önindító alatti jeldó, az összes relé + minden bizti jó és a vezérlőn nyákján sem látni szemmel szakadást. Immó jó és utólagos riasztó sincs.
Ha van valakinek ötlete vagy nem túl messze lakik heves megyétől itt a számom a többit megbeszélhetnénk: 20/429-7710 visszahívom.
Köszönöm.


ha indítózol is van firdulatszám, olyan cirka 200-300 körül mutania kellene.


Igen annyi van csak. Valaki van aki tudna segítene hogy tovább mert ötleteim vannak csak felslegesen nem szeretnék sok mindet megvenni.


Üdv! Én csak hangosan gondolkodok. Azt írtad,hogy a trafóig megy az áram,de onnan már nem. Akkor meg is van a hiba,nem? Bár nem vagyok szerelő csak gondolom. Amúgy gépre kéne kötni az lenne a legjobb/legbiztosabb!


azért az fura, hogy egyik henger sem indul be. azért az lehetetlen, hogy egyszerre szarik be az összes. ha nem is indul be a motor, de lehetne hallani, hogy legalább egy hengerben van robbanás. mellesleg hibatárolóban lenne valami. én inkább üzemanyag ellátási problémára gyanakodnék.

YELLOW Elküldve: 2015-02-05 13:53 Autómata váltó hibakód

slooter írta: Hali,

két kérdésem lenne

reggel mikor kitolatok, elengedem a gázt (R fokozatban) , olyan mintha hátramenetben kicsit fulladozna, mintha döcögős lenne.


hidegen, mikor visszarakom megálláskor az autót P-be egy fura kattanó zajt hallok. Ez a zaj megszűnik mikor már üzemi hőmérsékleten van.


Kell ezekkel foglalkoznom vagy ez normál a bmw automata váltóknál?


Köszi előre is!



nem volt váltóolaj cserélve mostanság? mert ez kb olyan, mintha hidegen túl sűrű lenne neki az olaj.

YELLOW Elküldve: 2015-02-05 09:08 Akkumulátor

YELLOW Elküldve: 2015-02-04 16:43 Autóvásárlás

jokerface írta:
hun_tigoo írta:
gfeco írta:
hun_tigoo írta: Sziasztok!

Régebben volt egy e46 320d-m.
Sajnos meg kellett válnom tőle, de most szeretnék újra bmw-t venni és amit szeretnék az max 300k amit rászánom,magyar papíros és 316 compact benzines
Tudna valaki segíteni benne, hogy kinek van ilyen eladó?
Köszönöm előre is!


Nem akarlak elkeseríteni de 300 e Ft nagyon karcsú,külföldi papirost tudsz venni e36 ból sztem.


lett volna egy 180-ért de a belseje kuka volt most meg fenn van 280-ért nagy hirtelen...


300eFt-ért inkább egy jó bringát vegyél ne BMW-t


így-így

YELLOW Elküldve: 2015-02-04 16:43 Termosztát

lela írta:
ember84 írta: Sziasztok!
Na látjátok ez érdekes dolog,ez a 3.-ik termo,automatában van.Ha az egr termot és a nagyot kicserélet,ezt a hűtőnél nem,okozhat-e olyat,hogy jobbára80 fokos a víz,néha megy 83-84-ig.Gyanítom,hogy ezt a kérdést biztosra 1-2 ember fogja tudni megválaszolni,pl:Nagy Miklós/bmw320d4d/


Ha ezt egy kicsit érthetőbben megfogalmaznád, talán többen is tudnának válaszolni nem olyan kurva bonyolult ez a hűtés dolog.


nem olyan van, hogy automata váltósnál nincs zsalus hűtő? vagy lehet pont emiatt van benne egy 3. termosztát? bár úlzás ez a 3 nem?

YELLOW Elküldve: 2015-02-04 16:00 Mi lehet a baj?

spencer írta: Sziasztok!

Először is röviden egy 99-es e46 316-al szívok és hozzáértő segítségét kérném.
Következő a probléma: Hiába indítózok a fordulatszám meg se rezzent robbanásnak még nyomait sem lehet fellelni. Nincs se üzemanyag se szikra. Villamosilag minden végégi lett nézve a zöld vezetéken kimegy az áram a gyujtó trafókhoz de a trafóktól már semmi. Ki lett cserélve a veztengely jeldó a vízhőmérséklet jeladó az önindító alatti jeldó, az összes relé + minden bizti jó és a vezérlőn nyákján sem látni szemmel szakadást. Immó jó és utólagos riasztó sincs.
Ha van valakinek ötlete vagy nem túl messze lakik heves megyétől itt a számom a többit megbeszélhetnénk: 20/429-7710 visszahívom.
Köszönöm.


ha indítózol is van firdulatszám, olyan cirka 200-300 körül mutania kellene.

YELLOW Elküldve: 2015-02-04 13:40 320d Motor

SP_323i írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta: de figyu már. mondjuk most minek írjam le újra? van egy rúd, amit vákuum mozgat, és ez állítja a turbó geóját. a vákuum-ot meg a motor állítja elő azzal, hogy megy. nincs elektromos kapcsolat. a motorvezérlő nem vezérli külön a geo állítót. hiába ad az ECU több anyagot, ha úgysem lesz hozzá több levegő, mert a turbó még nem küldi neki. de ha nagyon rosszul írom, nyugodtan javítsatok ki, most már engem is érdekel


Akkor kijavítalak!
A vákumos vezérlésű geometriát is elektromosan szabályozza a motorvezérlő (DDE) egy elektromos vákumszelepen keresztül. A DDE ennek a szelepnek mondja meg, hogy mennyi vákumot engedjen rá a geometria állító szelepre, ami a rékerülő vákummal állítja a geometriát ahogy írtad, de mégis van elektromos kapcsolat, nem kerül rá állandóan az összes vákum amit a vákumszivattyú előállít.
Az elektromos geometriás turbónál nyilván a vákumos részt hagyták ki azzal, hogy egy kis motor vezérli a rudazatot, de ugyanúgy a DDE jele alapján.


gyanakodtam erre, de dízelt nem tudom fejből. jó benyást sem arra gondoltam van valami szelep, de azt hittem más alapján van vezérelve.


Nem. Vákum vezérli - hogyha nem elektromos a turbó -ugyan olyan elektromos szelep által (tehát van belőle 2 db) az EGR-t és a turbó változó geometriát is. Pont ezért akarom átnézetni a vákum csöveket - mert még gyáriak - hátha javul ez a jelenség. Ha nem akkor az van amit Tano ír: vissza kettő parketta


azt tudom, hogy vákuum. de a vákuum-ot is szabályozza egy elektromos szelep. na ezt nem tudtam. hogy ezt a szelepet a motorvezérlő jele alapján van vezérelve.

YELLOW Elküldve: 2015-02-04 12:25 320d Motor

Tano írta:
YELLOW írta: de figyu már. mondjuk most minek írjam le újra? van egy rúd, amit vákuum mozgat, és ez állítja a turbó geóját. a vákuum-ot meg a motor állítja elő azzal, hogy megy. nincs elektromos kapcsolat. a motorvezérlő nem vezérli külön a geo állítót. hiába ad az ECU több anyagot, ha úgysem lesz hozzá több levegő, mert a turbó még nem küldi neki. de ha nagyon rosszul írom, nyugodtan javítsatok ki, most már engem is érdekel


Akkor kijavítalak!
A vákumos vezérlésű geometriát is elektromosan szabályozza a motorvezérlő (DDE) egy elektromos vákumszelepen keresztül. A DDE ennek a szelepnek mondja meg, hogy mennyi vákumot engedjen rá a geometria állító szelepre, ami a rékerülő vákummal állítja a geometriát ahogy írtad, de mégis van elektromos kapcsolat, nem kerül rá állandóan az összes vákum amit a vákumszivattyú előállít.
Az elektromos geometriás turbónál nyilván a vákumos részt hagyták ki azzal, hogy egy kis motor vezérli a rudazatot, de ugyanúgy a DDE jele alapján.


gyanakodtam erre, de dízelt nem tudom fejből. jó benyást sem arra gondoltam van valami szelep, de azt hittem más alapján van vezérelve.

YELLOW Elküldve: 2015-02-04 11:49 320d Motor

AteszE46 írta:
YELLOW írta:
AteszE46 írta:
YELLOW írta:
AteszE46 írta:
Tano írta: Mégis mit vártok? Nézzétek meg a motor karakterisztikáját. Hacsak ki nem cseréled a turbót kissebbre, ami kissebb fordulaton is már hatékony, akkor nem tudsz ezen változtatni. Adott hogy 1750-nél (M47 204D1) vagy 2000-nél (M47N 204D4) van a nyomatékcsúcsod. Viszont a kissebb turbó nagyobb fordulaton már nem fog tudni elég levegőt biztosítani. Valahol meg kellett találni az egyensúlyt a gyártónak, ez nyilván kompromisszumokkal jár. Ha nem akarsz annyit várni, akkor válts vissza, azért van az a váltó, hogy minden sebességhez meglegyen a megfelelő fordulatszámtartomány.
Az újabb motoroknál már kettős megfúvású turbót használnak, azzal sikerült elérni hogy pl. a benyások már 1200-1300 környékén leadják a nyomatékot, de a dízeleken ez sem sokat változtatott, a karakterisztikájuk ilyen.



Én azt várnám, hogy ne kelljen várni a 2000-es fordulatot, míg történik valami. Szoftveresen nyilván lehet állítani a turbó geometriáján, hogy lejjebb töltsön. Az oké hogy ez a turbó egy kompromisszum, de ha más off típusok is megoldották....


hogy állítanál már a turbó geometrián szoftveresen? sehogy.
vákuum-tól függ, az pedig a motorfordulattól. minden összefügg mindennel. a turbót előbb be kell indítani, hogy tölteni tudjon. ahhoz meg kell egy olyan úgymond üres rész, ahol a motor felépíti a kipuff nyomást. az az a 2000 alatti, vagy 1600 alatti tartomány.
elektromos turbónál talán kicsit lehetne játszani, de sok értelme nem volna.


"hogy állítanál már a turbó geometrián szoftveresen? sehogy."
Kell hozzá egy laptop, megfelelő program és egy hozzá értő személy.

Nem lenne értelme? Ugye most viccelsz?


de figyu már. mondjuk most minek írjam le újra? van egy rúd, amit vákuum mozgat, és ez állítja a turbó geóját. a vákuum-ot meg a motor állítja elő azzal, hogy megy. nincs elektromos kapcsolat. a motorvezérlő nem vezérli külön a geo állítót. hiába ad az ECU több anyagot, ha úgysem lesz hozzá több levegő, mert a turbó még nem küldi neki. de ha nagyon rosszul írom, nyugodtan javítsatok ki, most már engem is érdekel


Leírhatod akárhányszor, attól még nem igaz! Szoftveresen sok mindent tudsz állítani, bizonyos keretek között. Nyilván nem azt állítom, hogy 1000-es fordulatom betölti az 1bar-t. Mert ennek vannak korlátai, ahogy Tano is írta. Ha kisebb turbót raknánk fel, akkor hamarabb megindulna, de fönt elfogyna. Ha pedig nagyobbat, akkor alul nem menne, viszont fönt brutál lenne. Ez a turbó amit gyárilag rátettek az ideális. Viszont szoftveresen lehet állítani, ha egy hozzá értő átírja a megfelelő táblákat az ecu-ban. Ez már chip tuning, amit nem szeretünk ugye. Enyém is gyári, így használom.


"Szoftveresen nyilván lehet állítani a turbó geometriáján"
de már most másról beszélsz. én erre reagáltam neked.

YELLOW Elküldve: 2015-02-04 11:41 320d Motor

kundof1 írta: Akkor most megnyugodtam, h másé is ilyen Azt hittem amúgy h légtömegmérős...
Gondolom ha chippelik, akkor lentebb kezd el már huzni, de jol van ez így, legalább nem megy tönkre a dolgok benne...de jó ez így ahogy a mérnőkök kifejlesztették, nem kell ebbe bele piszkálni, én így vagyok vele


ez egy nagyon jó hozzáállás

YELLOW Elküldve: 2015-02-04 11:26 320d Motor

AteszE46 írta:
YELLOW írta:
AteszE46 írta:
Tano írta: Mégis mit vártok? Nézzétek meg a motor karakterisztikáját. Hacsak ki nem cseréled a turbót kissebbre, ami kissebb fordulaton is már hatékony, akkor nem tudsz ezen változtatni. Adott hogy 1750-nél (M47 204D1) vagy 2000-nél (M47N 204D4) van a nyomatékcsúcsod. Viszont a kissebb turbó nagyobb fordulaton már nem fog tudni elég levegőt biztosítani. Valahol meg kellett találni az egyensúlyt a gyártónak, ez nyilván kompromisszumokkal jár. Ha nem akarsz annyit várni, akkor válts vissza, azért van az a váltó, hogy minden sebességhez meglegyen a megfelelő fordulatszámtartomány.
Az újabb motoroknál már kettős megfúvású turbót használnak, azzal sikerült elérni hogy pl. a benyások már 1200-1300 környékén leadják a nyomatékot, de a dízeleken ez sem sokat változtatott, a karakterisztikájuk ilyen.



Én azt várnám, hogy ne kelljen várni a 2000-es fordulatot, míg történik valami. Szoftveresen nyilván lehet állítani a turbó geometriáján, hogy lejjebb töltsön. Az oké hogy ez a turbó egy kompromisszum, de ha más off típusok is megoldották....


hogy állítanál már a turbó geometrián szoftveresen? sehogy.
vákuum-tól függ, az pedig a motorfordulattól. minden összefügg mindennel. a turbót előbb be kell indítani, hogy tölteni tudjon. ahhoz meg kell egy olyan úgymond üres rész, ahol a motor felépíti a kipuff nyomást. az az a 2000 alatti, vagy 1600 alatti tartomány.
elektromos turbónál talán kicsit lehetne játszani, de sok értelme nem volna.


"hogy állítanál már a turbó geometrián szoftveresen? sehogy."
Kell hozzá egy laptop, megfelelő program és egy hozzá értő személy.

Nem lenne értelme? Ugye most viccelsz?


de figyu már. mondjuk most minek írjam le újra? van egy rúd, amit vákuum mozgat, és ez állítja a turbó geóját. a vákuum-ot meg a motor állítja elő azzal, hogy megy. nincs elektromos kapcsolat. a motorvezérlő nem vezérli külön a geo állítót. hiába ad az ECU több anyagot, ha úgysem lesz hozzá több levegő, mert a turbó még nem küldi neki. de ha nagyon rosszul írom, nyugodtan javítsatok ki, most már engem is érdekel