Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-01-15 09:24 Féktárcsa szabályozás, kérnék infót.

DonJoker írta:
YELLOW írta:
DonJoker írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Új nálam az autó… 3 hetet állt a kereskedésben, szóval a fékek nem voltak valami jók. A kereskedő meg a szerviz ahol átnézettem persze azt mondta ez majd helyrejön, bekopik stb. De szerintem nem lett az igazi.
Ha kicsit fékezek, úgy érzem darabosan fog, mintha valamelyik tárcsa ütne. A guruk segítségét szeretném kérni, hogy mi lehet a megoldás? Szabályoztassam a tárcsákat?
Köszönöm!


elvileg be kell neki kopni. ismerős autója 3 hónapig állt egy helyben. kicsit össze volt gyógyulva a betét a tárcsával. csak úgy kalapált. jó sokat kellett fékezgetni, mire beállt normálra. persze lehet, hogy tényleg vetemedett a tárcsa, ezt látatlanba nem tudni. és ugye mondjuk a hátsók nem is harapnak úgy. szóval ha ott veri a kasztnit, akkor az nehezen áll majd be. ha belefér, akár fel is lehet szabályoztatni, nem nagy cucc, a leszedés és a felszabályozás sem.


Köszönöm a választ!
Nálam kb. 2 hónapja van az autó, minden nap járok vele, de csak keveset.
Esetleg tudtok olyan helyet Fehérváron, ahol szabályoznak tárcsát és érdemes odavinni?
Persze előtte meg kell küzdenem a kerékőrrel.


lehet tényleg el van vetemedve. valahogy esetleg meg lehet próbálni, hogy nagyobb tempóról fékezgetni jó hosszan, intenzíven, de hogy az ABS még ne dolgozzon. vagy épp mikor mész, akkor akkor a gáz mellett nyomod a féket is picit a bal lábbal. illetve a kéziéket is be lehet húzni finoman, ott is be tud állni.
esztergályoshoz célszerű vinni. lehetőleg olyanhoz, aki azért nem magának dolgozik, hanem esetleg megbízásai is vannak. a hátsó tárcsánál a dobfék rész is érdemes megnézni.
vagy ha van aknád akkor nézd meg az alsó lengőkaron lévő szilentet (mint az öklöd kb akkora), hogy nincs-e kiszakadva, kikopva. attól is rázhat.

YELLOW Elküldve: 2015-01-14 14:46 Autóvásárlás

ateszka86 írta:
YELLOW írta:
ateszka86 írta: Sziasztok. e46 30 xi-ről mi avéleményetek?


anubisz-t kell kérdezni, már ha éppen itthon eszi a fene
ahogy figyelgetem, már több milliót ráköltött.


írok neki, de akkor sztem hanyagolom köszi gondolom a sima 30i azzal nincs baj... nem? 30d is filoztam de lehet kipróbálnám az i-t



szerintem ő sem feltétlen az összkerék miatt költött annyit. de majd megírja, csak tudom, jó sokat írt már. az is lehet ő fogott ki egy rosszatt, igaz neki km is van benne, de hát melyikbe nincs?

YELLOW Elküldve: 2015-01-14 11:02 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Chipcad777 írta: Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni.
A problémám a következő: Mostanság egyre gyakrabban fordul elő (sőt, gyakorlatilag mindig), hogy amikor megnyomom a kulcson a központizár nyit gombot, nem nyit ki, csak a csomagtartó. Az indexek felvillannak, a belső tér világítás bekapcsol. Ilyenkor többször rányomok a zárásra, nyitásra és egyszer csak kinyílik. Ha kulccsal nyitom, akkor a vezetőoldal nyitható, de a többi belülről, se a kilincsre nem reagál, sem pedig a központi zár gombra a kéziféknél.

Találkozott már valaki hasonló problémával? A grundmodul központi zár relé tud ilyen hibát generálni?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv: Bálint.


bezony, hogy tud. szóval GM relé.
nekem a sok számos más tünet mellett ezt is produkálta.

YELLOW Elküldve: 2015-01-14 07:17 Féktárcsa szabályozás, kérnék infót.

DonJoker írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Új nálam az autó… 3 hetet állt a kereskedésben, szóval a fékek nem voltak valami jók. A kereskedő meg a szerviz ahol átnézettem persze azt mondta ez majd helyrejön, bekopik stb. De szerintem nem lett az igazi.
Ha kicsit fékezek, úgy érzem darabosan fog, mintha valamelyik tárcsa ütne. A guruk segítségét szeretném kérni, hogy mi lehet a megoldás? Szabályoztassam a tárcsákat?
Köszönöm!


elvileg be kell neki kopni. ismerős autója 3 hónapig állt egy helyben. kicsit össze volt gyógyulva a betét a tárcsával. csak úgy kalapált. jó sokat kellett fékezgetni, mire beállt normálra. persze lehet, hogy tényleg vetemedett a tárcsa, ezt látatlanba nem tudni. és ugye mondjuk a hátsók nem is harapnak úgy. szóval ha ott veri a kasztnit, akkor az nehezen áll majd be. ha belefér, akár fel is lehet szabályoztatni, nem nagy cucc, a leszedés és a felszabályozás sem.

YELLOW Elküldve: 2015-01-14 07:14 Autóvásárlás

ateszka86 írta: Sziasztok. e46 30 xi-ről mi avéleményetek?


anubisz-t kell kérdezni, már ha éppen itthon eszi a fene
ahogy figyelgetem, már több milliót ráköltött.

YELLOW Elküldve: 2015-01-13 13:06 Differenciálmû

MattM325 írta:
YELLOW írta:
Striker írta:
YELLOW írta:
Striker írta:
Ez így tényleg gázos :S esetleg tudtok valami másét?


én mégmindig nem értem, hogy minek ennyire görcsösen? 20d. tök felesleges. gondolom nem drift versenyre akarsz menni 20d-vel. akkor meg minek? hóban lehet játszani sima diffivel is, de még szárazon is, akinek nincs szíve
de ha ennyire akarod, akkor elviszed valami szakihoz, összehegeszti neked, oszt csók


Ne stresszelj azon hogy én mit és miért akarok. Érdekel a téma és ezért! De én meg azt nem értem hogy érdemlegesen nem tudtál hozzászolni akk mit fikázol?


én nem stresszelek...


Azért egy 20d-ben van elég nyomaték ahhoz, hogy ne tudj felmenni egy emelkedőn. Volt nekem 20i-m sperres/ nem sperres és ég és föld a kettő. Nem kell erőgép hozzá, hogy legyen értelme. Nekem is projektben van a 25Ci alá.

Egyébként az összkerekes SUVosok is sokszor csak pislognak, hogy mért nem megy fel az autó kis baby emelkedőn... Na erre találták ki a SPERR-t.


van benne igazság.
amit SP_323i linkelt megoldást, meg elég jónak tűnik.

YELLOW Elküldve: 2015-01-13 12:46 Megvegyem? Vegyek ilyet?

szakimaci írta:
gfeco írta:
Tano írta:
szakimaci írta: ...Az mi, hogy öngyújtós?...


Úgy érti öngyulladós, vagyis dízel.


Szia
Nekem a Facelift elötti 316 i is kettőstömegű.
Nem szokott velük baj lenni csak inkább dizelnél.


Na....dízelre még nem hallottam ezt. Egyre jobban úgy vagyok ezzel a vásárlással, hogy mindegy mit veszek, mindegyikkel lehet valami baj.


nagyon jó a meglátásod. a használtautó mindig lutri. és azért az ár sejtet sok mindenre, persze nem minden esetben.
ahogy írták az M43-al van a legkisebb rizikó, bár az olyan kasztniba van helyezve, aminél azért jellemzőbb a korrodálás, és talán a futóműhibák is jellemzőbbek. mérlegelni kell. ha azt nézed motor egyszerűbb és olcsóbb cserélni, mint egy egész kasztnit. jó ajánlás nincs, mert minden eset más, minden autó más, a típushibálból lehet egy közelítő jellegű megállapítást tenni.
egyébként úgyis az szív a legjobban, aki minél jobban körüljárja a témát és próbál odafigyelni. aki meg találomra vesz, lehet sosem fog szívni vele...

YELLOW Elküldve: 2015-01-13 12:41 Motor-váltó

MattM325 írta:
jrtom írta:
pj10 írta: Sziasztok,
a 2003-as 316i touringom egy vezérlés csere előtt áll, eltört a lánckifeszítő és a lánc átugrott...(N42-es motor), de szerencsére a motor nem sérült. Volt már valakinek ilyen problémája?kb mennyire számítsak árban?


Ha átugrott a lánc akkor tuti hengerfej felújítás, szelepek görbültek.


Ez nem feltétlen igaz.


én úgy tudom, hogy pl ennél a szériánál is, nem tud beleverni a szelepbe. bár a dugón ott van a bemarás a szelepnek. ha mégis így van, akkor az csak nagygázon fordulhat elő. mivel a szelepek nyitási útja változik (Valvetronic) ezért a szelep nyitás nagyságával van szabályozva a gáz. ugye nem a fojtószelep szabályoz, az fullra nyitva van. javítsatok ki, ha tévedek, de nekem így rémlik.
láncugrásnál, annyi lehet, hogy elmegy a vezérlés, és mondjuk sérül a fogaskerék, szétveri a feszítőt, vez. tengyely jeladót, vagy ami a lánc útjában van.

szerk.: jah és pont emiatt szar az N40, mert ugye abba nincs Valvetronic, ott fix nyitási mélysége van a szelepeknek. ott tényleg nagy bajt tud csinálni.

YELLOW Elküldve: 2015-01-12 12:57 BMW kulcsok

csbalu írta:
bmwstat írta:
csbalu írta:
bmwstat írta: Sziasztok!

Egy 2002-es e46-os touringot vettem kb. 3 éve. Az autóhoz megkaptam mindkét gyári távirányítós kulcsot, amelyek akkor tökéletesen működtek minden funkciójukat tekintve. Sajnos elkövettem azt a hibát (mint azóta megtudtam), hogy az egyiket soha nem használtam (így semmi baja nem eshetett). Arra gondoltam esetleg lemerült az elem benne, így elkezdtem azt a kulcsot használni, eddig kb. 2000km-t vezettem azzal, hátha visszatölt. Próbáltam újratanítani mindkét kulcsot, de változatlanul nem működik, amelyik eddig "pihent". Az autót tökéletesen indítja, de a távirányító egyetlen opcióra sem reagál.

Kérdezném tőletek, hogy én vagyok türelmetlen és tovább kell használnom a kulcsot ahhoz, hogy újra működjön az elem, vagy ennyi időt alatt már újratanítással működnie kellene? Ha a második, akkor mi más lehet a gond, és kihez fordulhatnék ezzel Debrecen környékén?

Válaszaitokat előre is köszönöm szépen!


Szerintem akkumulátor csere! utána pedig tanítás. Nekem is ugyan ez van az 1ik kulcsommal, de még én sem vettem rá magam, hogy szétszedjem.


Köszönöm a válaszodat!
Nem igazán értek hozzá, de nincs valamilyen lehetőség az akksi töltöttségének mérésére anélkül, hogy szétvágnám a kulcsot? Olvastam itt korábbi hozzászólásokban, hogy milyen szuper vízhatlan a kulcs, amilyen a csere után már nem lenne. Nem barkácsolnám, ha nem tudom biztosan, hogy ez a gond vele.
Előre is köszi!


Az akkumulátort induktív töltővel töltik ami a kulcs körülötti fekete körben van benne. (Ugyan ezzel a karikával ellenőrzik az indításgátló chip jelenlétét is)
Mivel a kulcsban van a kis töltőelektronika amit tölti az elemet ezért visszafelé SZERINTEM nem lehet mérni, de lehetséges, hogy a gyári állomással amivel felveszik a kulcs adatait a márkaszervizben, meg tudják mérni a töltöttséget is.
Azt azért tudni kell, hogy az akkumulátorok önkisülési ideje jóval rövidebb mint az elemeké, 2 év alatt mélykisüléses állapotba kerülnek, ahonnét nem, vagy csak nehezen lehet őket ismét feltölteni, de azt már mindenképpen csak labortáppal lehet megcsinálni, amihez fizikailag hozzá kell férni az akkuhoz.


én 7 éve nem használtam, még sincs lemerülve.
egyébként múltkor olvastam egy olyat, sőt külföldi fórumokon is írják, hogy vannak oylan elektromos készülékek (mobil töltők is, amelyik képes rá, elektronyos fogkefe dokkoló), amik vezeték nélkül induktívan töltődnek, és sokan ezeket használják, állítólag működik.
de én szerintem az is megoldható, hogy az akksitöltőt rárakod az akksira, majd a tartalék kulccsal ráadod a gyújtást. mondjuk azt nem tudom, hogy esetleg a hosszantartó gyújtáson levés, okozhat-e gondot, de ezt tudom még elképzelni, mint töltési lehetőség.

YELLOW Elküldve: 2015-01-11 12:18 Féktárcsa és fékbetét

leroyclub írta:
YELLOW írta:
286mm-es az FL előtti 20d volt. a tiéd már nagy tárcsás. de amúgy rajta van a tárcsán a mérete, ha nincs nagyon korrodálva.


Valóban.. a másik oszlopot kellett néznem


szerintem betéteket is cserélj.

YELLOW Elküldve: 2015-01-11 12:04 Fék

krissz írta:
Yellow! Megoldodott a problémám, gondoltam megírom, hátha valaki ugyanígy jár. Szétszedtem az összes féket, kiderült a jobb hátsóban a dugattyú teljesen be van állva. Nagy nehezen kiszenvedtem a dugattyút, tiszta kosz és rozsda volt, nem csodálom, hogy nem mozgott semmit. A betéteket felére koptatta a pár hónap alatt. Szétszedtem a többit is, azok nem voltak durván koszosak, de szintén nehezen mozogtak. Vettem UNIX-ban féknyereg javító "készletet" (gumiharang meg tömítés). Kitisztítottam, cseréltem a gumicuccokat rajta, visszaraktam, légtelenítettem. Azóta a pedálnak végre van ellenállása és normális útja, fog rendesen illetve a rotáló hang is megszűnt (próbaúton nem hallottam).


köszi a visszajelzést!

YELLOW Elküldve: 2015-01-11 12:03 Féktárcsa és fékbetét

leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta: E46 320D gyári tárcsája milyen márkájú? Bárdinál nézelődtem, de a webshopon csak BREMBO, FEBI, NATIONAL, TEXTAR márkákat találtam. Ezek közül melyiket érdemes választani. Szivem szerint gyárit vennék, mert a mostani (ezzel vettem) hullámos. És azt hallottam hogy a gyárin kívül mindegyikkel előfordulhat. Néha elég intenzíven szoktam fékezni


úgy tudom Jurid és ATE tárcsák voltak gyárilag. Jurid és Textar betétekkel. ATE-ból a PowerDisc hajlamos hullámosodni, a sima változat nem. nekem FL-es ugyan, de nekem a gyári tárcsa és betét Jurid volt. azt mondták itt régebben, hogy a Jurid-ként vett tárcsa nincs olyan jó, mint a BMW csomagolású Jurid. nem értek ezzel egyet, ha kereskednék én is ezt mondanám, hisz a BMW változat drágább ha mindenképp Bárdinál akarsz vásárolni, talán a Textar-t választanám.


Azt nézem hogy Bárdi 286mm-nek irja a textart, de mondjuk mindegyiket amit 320D-hez mutat. Unix viszont 300mm-nek. Most akkor az nem ugyanaz a tárcsa vagy unix kerekít? Egyébként Juridot vennék ahogy így utánaolvastam. Mondjuk Textart is irja bezsállítónak X5-nél. Viszont csak a bárdinál van kedvezményem. Ha esetleg valakinek van UNIX-nál ne tartsa magában


286mm-es az FL előtti 20d volt. a tiéd már nagy tárcsás. de amúgy rajta van a tárcsán a mérete, ha nincs nagyon korrodálva.

YELLOW Elküldve: 2015-01-11 10:18 Féktárcsa és fékbetét

leroyclub írta: E46 320D gyári tárcsája milyen márkájú? Bárdinál nézelődtem, de a webshopon csak BREMBO, FEBI, NATIONAL, TEXTAR márkákat találtam. Ezek közül melyiket érdemes választani. Szivem szerint gyárit vennék, mert a mostani (ezzel vettem) hullámos. És azt hallottam hogy a gyárin kívül mindegyikkel előfordulhat. Néha elég intenzíven szoktam fékezni


úgy tudom Jurid és ATE tárcsák voltak gyárilag. Jurid és Textar betétekkel. ATE-ból a PowerDisc hajlamos hullámosodni, a sima változat nem. nekem FL-es ugyan, de nekem a gyári tárcsa és betét Jurid volt. azt mondták itt régebben, hogy a Jurid-ként vett tárcsa nincs olyan jó, mint a BMW csomagolású Jurid. nem értek ezzel egyet, ha kereskednék én is ezt mondanám, hisz a BMW változat drágább ha mindenképp Bárdinál akarsz vásárolni, talán a Textar-t választanám.

YELLOW Elküldve: 2015-01-10 11:56 320d Motor

benyás tessék
annyit beszéltünk, a fogyi mérő önálló életre keléséről, hogy tegnap nekem is megkergült. már tapasztaltam ilyet régen is.
úgy kezdte, hogy ahogy indítottam, kicsit jobban felpörgött a moci, mintha nyomtam volna egy kis gázt. előtte semmi baja nem volt. egy kb 1 órával korábban, igaz kb 5km-t mentem vele.
alig adtam a gáz a mutató csak kúszott fel, nem követve a gáz reakciót és lágyan. ha odatapostam, akkor kifeküdt ugye. motorféknél normálisan nullán feküdt. viszont kinyomott kuplunggal, ha gurultam, akkor szépen ment fel, majd teljes megállás után lassan vissza leesett. elmentem egy másik üzletbe, mondom újraindítás után biztos jó lesz. nem lett jó. pedig nyomkodtam a gázt meg ilyenek. aztán kiraktam asszonypajtást, és odaküldtem neki, persze DSC ki, nedves aszfalt. stb. és jó lett.
én arra gondolok, mivel elég párás volt kint a levegő, talán emiatt a légtömegmérő szenzorjára rátapadt a pára és megzavarta a mérést. bár úgy tudom azon van valami fűtés is, szóval nem kéne neki párásodni. (levegő hőfokot mér rajta asszem) viszont idén lesz légszűrő csere, lehet már annak a jele, hogy a szűrő nem fogja meg a párát rendesen. csak találgatok nem tudom.
szóval csak azért írtam le, mert nálam a megkergetés rendbehozta, de lehet csak akkor melegedett át az egész motor.

YELLOW Elküldve: 2015-01-10 11:44 Ajtónyítási Gondok!

csbalu írta:
YELLOW írta:
letsgo1487 írta: Sziasztok!
A bal első ajtóm elöször 1-2-szer nem nyílt ki, majd egyik nap bezárva maradt. Nem kulcsos, az összes ajtó nyílik csak a bal első nem. Hogy lehetne kinyitni?


belülről nem tudod nyitni? elvileg kellene tudni a belső kilinccsel. 2x meghúzva nyílnia kellene.


Nekem sem mindig nyitja a belső kilinccsel, ha el van már baszódva. Haverom pl bezárt engem a kocsijába és nem tudtam kijönni....


nekem a belső kilinccsel akkor nem nyitotta, ha nyomtam a távirányítót ugye feljöttek a pöckök, kivéve vez. oldali ajtó. ilyenkor belülről sem tudtam nyitni olyna mintha üresen járt volna a kilincs, külső és belső is. én akkor sok minden módszert kipróbáltam. leengedett ablaknál kísérleteztem. ha visszazártam a kulccsal, utána benyúlva két húzásra nyitotta a belső kilincs. teháét olyan volt, mintha félúton lenne megállva a zár egyébként tompa kattanást lehetett hallani a vez. oldali ajtóba is, amikor távossal nyitni akartam. aztán, amikor a GM-ben kicseréltem a relét, minden megjavult.
viszont E34-ben nem hiszem, hogy van GM, vagyis nem tudom van-e.