Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-12-11 07:47 DSC, DTC - E90

agoston írta: Sziasztok,

nemrégóta van meg az autóm és igazából még nem nagyon vagyok tisztában a dolgokkal.

Azt szeretném megtudni, mivel külföldre járok dolgozni,az útviszonyok pedig egyre jobban romlanak,tapasztalt BMW-sektöl szeretném megtudni,hogy mikor kell,vagy kell-e egyáltalán alakalmazni a DTC-t?

Kérdeztem pár embert,de hasznos infóval sajnos nem láttak el.

Valaki olyat mondott,hogy eleve be van kapcsolva, nem kell kapcsolgatni.

Igaz lehet ez?

vagy külön be kell kapcsolni és mikor?!

Köszönöm a segítséget!



alapből megy a DTC. tehát "biztonságban vagy" nem minden az autón múlik.
akkor kell benyomni, ha pl több erő kellene, pl mondjuk el vagy akadva. megnyomod egyszer. ne foglalkozz vele, hogy kipörög a kerék, de legalább nem fogja le állandóüan a rendszer. illetve ha hosszan nyomod, akkor full kikapcsol. ez főleg játszani jó

YELLOW Elküldve: 2014-12-11 07:44 Lengéscsillapitó

anubisz írta:
lantika írta: Ma sikeresen kicsereltem az elsö lengescsillapitokat. Mindössze 6 ora alatt vegeztem,mert termeszetesen a kerekagy összehuzo csavar,ami fogja a lengescsillapitot alul eltört. Mind a kettö oldalon leszakadt a feje . Meyle lengescsillapito ment bele,toronycsapäggyal,kutyacsonttal. Az utobbiak is a Meyle cegtöl szärmaznak.



fasza. Ez szintén BMW gyári betegség !!! Nekem a BMW szervizbe mikor cserélték ugyan így le volt törve a feje (nem ott tört le ) gondolom meg adta magát és levált a 6 lapos fej része. Aranyos !!! A csavar 2 vége sehol nem lóg ki, rá se lehetett hegeszteni.
Gondolhatod mit szophattak. Aki ilyet cserél, érdemes bekenni előtte berágódás gátló menet pasztával !!! Akkor talán meglazul majd ha kell, és nem szakad ketté.


illetve szerelés előtt sem árt egy kis csavarlazító... soha nem árt. nagyon kevesen használnak...

YELLOW Elküldve: 2014-12-10 10:35 Autóvásárlás

Coyote írta:
YELLOW írta:
Coyote írta:
kmartin írta:
Coyote írta: Jövőre autót cserélnék, olyan 4 millióig kb.

Szemezgettem a Passat CC-vel, de néhány próba után úgy döntöttem, maradok BMW-s.

Kérdés: szerintetek X1 legyen vagy E90? Kényelmesebbnek tűnik az X1, kinőttem már a "szaratom a gépet" korszakból, ugyanakkor az eleje és a belseje eléggé "műanyag-feelinges".

Szerintetek? Ti mit választanátok, és mi alapján?


Szerény véleményem szerint (ugyan itt újonc vagyok,de...) X1 az családi autó. Én mondjuk az asszonynak vennék családi autót. De abból is inkább egy E61-et, mert abba tényleg belefér a család. (X1 tengelytáv: 2760mm; E61: 2888mm) 12cm, ami jól jöhet ha családos az ember.
Épp ami nap láttunk egy matt narancs sárga fóliával behúzottat... Igen jól nézett ki. De egy interlagos blau is szép tud lenni.
Összegezve, ha nem családi autó, akkor maradj az E90, ha családi, akkor szerintem 5 touring, ha esetleg mér terepre is kellene, akkor viszont X1-nél nagyobb...
De ha nincs család, csak simán nincs kedved "kisautóban" vezetgetni, akkor nézz körül jobban


Terepezés nem érdekel, és nem is család miatt kell, ugyan az első gyerekünk már esedékes lesz hamarosan, akkor is elférnénk egy hármas szedánban. Nem is értem, miért kötelező mindenkinek rögtön kombira váltani, ha jön egy gyerek... Az X1 praktikusabb, az tény, de leginkább a kényelme számítana.

Nálam E61 kizárva, sajnos túl "tolakodónak" tartom, pedig jó gép, tudom. 3-nál vagy X1-nél nagyobbat nem vennék, majd esetleg az új F sorozatos 5-öst.



hát Robinson nézett E90-et és kisebb mint az E46 belül. ezért vett E60-at. szóval én is majdnem terveztem, de ezek után nem kell E90. szóval F széria lesz majd 10 év múlva


Tényleg kisebbnek tűnik belül, és az E60 lenne igazi előrelépés kényelemben, felszereltségben. Csak az elejével nem tudok megbarátkozni, a kombinak meg a hátuljával sem...
Kipróbálok egyet, jó árban mennek már, lehet, hogy bele tudok szeretni.

E46 szervízköltségéhez képest vajon érezhetően drágább egy E60 fenntartása?


igen az E60 eleje... de szerintem egy jó maszkkal megoldható. hát meglepődtem, hogy Robinson E60-at vett, mert elég sok baj szokott velük lenni. szerintem drágább az E60-at fenntartani. SZERINTEM!

YELLOW Elküldve: 2014-12-10 09:39 Autóvásárlás

Coyote írta:
kmartin írta:
Coyote írta: Jövőre autót cserélnék, olyan 4 millióig kb.

Szemezgettem a Passat CC-vel, de néhány próba után úgy döntöttem, maradok BMW-s.

Kérdés: szerintetek X1 legyen vagy E90? Kényelmesebbnek tűnik az X1, kinőttem már a "szaratom a gépet" korszakból, ugyanakkor az eleje és a belseje eléggé "műanyag-feelinges".

Szerintetek? Ti mit választanátok, és mi alapján?


Szerény véleményem szerint (ugyan itt újonc vagyok,de...) X1 az családi autó. Én mondjuk az asszonynak vennék családi autót. De abból is inkább egy E61-et, mert abba tényleg belefér a család. (X1 tengelytáv: 2760mm; E61: 2888mm) 12cm, ami jól jöhet ha családos az ember.
Épp ami nap láttunk egy matt narancs sárga fóliával behúzottat... Igen jól nézett ki. De egy interlagos blau is szép tud lenni.
Összegezve, ha nem családi autó, akkor maradj az E90, ha családi, akkor szerintem 5 touring, ha esetleg mér terepre is kellene, akkor viszont X1-nél nagyobb...
De ha nincs család, csak simán nincs kedved "kisautóban" vezetgetni, akkor nézz körül jobban


Terepezés nem érdekel, és nem is család miatt kell, ugyan az első gyerekünk már esedékes lesz hamarosan, akkor is elférnénk egy hármas szedánban. Nem is értem, miért kötelező mindenkinek rögtön kombira váltani, ha jön egy gyerek... Az X1 praktikusabb, az tény, de leginkább a kényelme számítana.

Nálam E61 kizárva, sajnos túl "tolakodónak" tartom, pedig jó gép, tudom. 3-nál vagy X1-nél nagyobbat nem vennék, majd esetleg az új F sorozatos 5-öst.



hát Robinson nézett E90-et és kisebb mint az E46 belül. ezért vett E60-at. szóval én is majdnem terveztem, de ezek után nem kell E90. szóval F széria lesz majd 10 év múlva

YELLOW Elküldve: 2014-12-10 09:34 nyomtávszélesítõ, avagy "pogácsa"

kmartin írta:
YELLOW írta: 15mm-eset simán elbír. de nézd meg mennyi hely van az ív és a gumi széle között. aztán az alapján kalkulálható. persze meg kell terhelni mérésnél a farát.


Még annyi, hogy esetleg van valami tipp, hogy milyen minőség, márka, ami frankó, bevált, honnan.........?


én csináltatnék esztergályossal, fele annyiból kijön, ha nem kevesebből

szerk.: de arra figyelni kell, hogy ha megállít a rendőr, és benéz a kerékhez, rögtön kiszúrja és elvileg ugranak erre.

YELLOW Elküldve: 2014-12-10 07:38 Autóvásárlás

WinnerB0Y írta:
Totyasrac írta:
WinnerB0Y írta:
Távol álljon tőlem, hogy a tökéleteset keressem szitne ingyen. Csak nem szeretnék még egy kocsi árát rákölteni. Semmi más vágyam nincs. Vajnyi kevésnyit sem érdekel hogy hány km van az autóban ha karban volt tartva és nem kell hitelt felvennem mert annyit költök alkatrészekre mert csak a kaszni jó belőle.
Menjen, guruljon, legyen biztonságos és ne kelljen rohadt sokat ráköltenem.
Természetesen nem problémázom azzal ha valamennyit kell költenem, mert ez elkerülhetetlen, de nem akarok egy komplett motort venni bele váltóval együtt.


No de akkor miért nem benzinesek között nézelődsz? Jóval kevesebb hibalehetőség, és annyival nem esznek többet, mint amennyivel rizikósabb (és amennyivel többet majd rá kell költeni)? :


Itt a probléma, hogy "annyival nem esznek többet". De mégis. 10 liter legalább. Bármilyen 3000-es benzinesegeszi a 10 litert és akkor megint ugyan ott vagyok ahol elindultam. Nekem ez a 6 liter optimális lenne. Az meg már egy másik dolog, hogy a benzinest jobban szeretem. De induljunk ki innen. Benzinesvől soha többet 200Le alatt. Ebből következik, hogy ha gyárilag ennyi, akkor vagy új autó és nincs nagy motorja, vagy pedig legalább 3000-es amiből simán következik a 10 liter. Az a helyzet, hogy nekem munka/iskolába járáshoz kell az auó és nem hétvégére. Na meg persze az a 200Le és a nagy autó (értsd nem veszek suzukit meg különben is a BMW az BMW) hogy ne másfél km legyen egy előzés mert nem hajlandó elindulni az autó.


hidd el nekem, hogy a szaros 116 lovammal is bőven meg tudok előzni mást rövid időn belül... ez csak duma, amit mondasz. ha nagyobb a tempó, akkor nyilván kevesebb idő alatt több utat teszel meg. pályán ha meg akarsz előzni egy amúgy szabályosan haladó autót, akkor azt mással is meg tudod tenni, csak bőven bünti sávban mész. ha mindenki szabályosan közlekedne, akkor nem lenne előzés, csak lassú járművek esetében. pont amire használnád a leírásod alapján, arra pont elég bármilyen autó. de láthatod csökkenek az üzemanyag árak, a benzin olcsóbb, nem annyira gazdaságos már a dízel. ezt pont az generálta, hogy sokan vettek. saját magukkal baxtak ki úgymond. aztán rámentek a gázos témára is. itt az embernek jó nem lesz. nem fog jobban járni semmivel sem.

YELLOW Elküldve: 2014-12-09 21:48 nyomtávszélesítõ, avagy "pogácsa"

kmartin írta: Sziasztok!

E46 coupe alatt van jelenleg 7x17 ET 47.
Viszont kicsit szélesebb lehetne hátul. Milyen szélesítőt ajánl bárki ?


15mm-eset simán elbír. de nézd meg mennyi hely van az ív és a gumi széle között. aztán az alapján kalkulálható. persze meg kell terhelni mérésnél a farát.

YELLOW Elküldve: 2014-12-09 21:47 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

higany írta: ahogy nézem cak újabb autókhoz, többnyire 2004-2005 után kell a 7-8 lábat összekötni. Enyémek 96-os és 02-es. pont ugyan úgy nem működik egyikben sem semmi.


pedig össze kell kötni. mert a kábelen, legalábbis az enyémen a 8-as, de lehet a 7-es lábra nem ment semmi a chip felől. de az autó használná azt a lábat azt a vonalat. valamelyiknél össze van kötve, de valahol nem. szépen pákával húztam rá egy rövidzárat és kész.

YELLOW Elküldve: 2014-12-09 19:52 kiegyenlítő tartály

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali! Ide írom mert nem találtam sima hűtővizes gondos rész, vagy átsiklottam felette!
Lassan 1 éve vettem a kocsit akkor cseréltem vízpumpát és ugye vizet benne!
A minap felvillant a hűtővizes lámpám, megnéztem és a szintjelző lent volt teljesen.
Kb. 1 liter fagyállót töltöttem rá hogy jó legyen!
Ilyenkor mi lehet a gond?! Kezdjek félni, hogy hengerfejgyanús lesz vagy ez is megszokott esetleg a bömcsiknél!?
Válaszokat előre is köszönöm!


pedig azt hiszem van hűtővizes topic, de teljesen jó ide is.
nekem is fogy a víz, olyan egy év alatt kb 3 decit nekem is rá kell tölteni, de az uszó már akkor is kopp lent van. igaz nekem így 5-6ezret megy el csak.
pont nem rég írtam erről. nálam amúgy semmi rendellenes nincs, vagy még mindig levegős a rendszer de fűtés meg van. de ahogy olvastam másnál is fogyogat. de állítólag nagy fordulatokon normális is lehet.


nekem havi szinten megy a kocsi kb. 1400-1500 km-t.
én sem vettem észre semmi gondot vele és nekem is jó a fűtésem is...
akkor lehet ez is csak valami BMW sajátosság
ha meg baj van akkor az majd úgy is jelentkezik valahogy....
am...ha hengerfejes lenne a fehéres füstön kívül milyen jelei lennének?!
köszi a segítséget!


attól függ. ugye lehet csak a tömítés fáradt el és ereszt át, vagy repedve van valami.
mivel a víz fogy, ezért vizes motorolaj lehet a legjellemzőbb. de akkor nagyon habos lenne a betöltő sapka hosszabb táv után is. rövidtávon a kondenz miatt normális egy kevés. én pont ma néztem az olajam is, a szint majdnem ugyanaz, mint tavaly ősszel (igen én 2 évente cserélek olajat )nem vizes, a korábbiak sem voltak. nagyon szépen néz ki.
de lehet akárhol szivárgás. nekem az autó alatt sosincs semmi folt, a műanyag takarón sem. de pl lehet egy vékony repedés a tartályon, vagy csővek illesztésénél, ahol a nyomás hatására, a hő hatására akár szivároghat is.

YELLOW Elküldve: 2014-12-09 19:32 kiegyenlítő tartály

Pitykoo írta: Hali! Ide írom mert nem találtam sima hűtővizes gondos rész, vagy átsiklottam felette!
Lassan 1 éve vettem a kocsit akkor cseréltem vízpumpát és ugye vizet benne!
A minap felvillant a hűtővizes lámpám, megnéztem és a szintjelző lent volt teljesen.
Kb. 1 liter fagyállót töltöttem rá hogy jó legyen!
Ilyenkor mi lehet a gond?! Kezdjek félni, hogy hengerfejgyanús lesz vagy ez is megszokott esetleg a bömcsiknél!?
Válaszokat előre is köszönöm!


pedig azt hiszem van hűtővizes topic, de teljesen jó ide is.
nekem is fogy a víz, olyan egy év alatt kb 3 decit nekem is rá kell tölteni, de az uszó már akkor is kopp lent van. igaz nekem így 5-6ezret megy el csak.
pont nem rég írtam erről. nálam amúgy semmi rendellenes nincs, vagy még mindig levegős a rendszer de fűtés meg van. de ahogy olvastam másnál is fogyogat. de állítólag nagy fordulatokon normális is lehet.

YELLOW Elküldve: 2014-12-09 18:44 manuális váltó

elgeri írta: Sziasztok

Már többször volt róla szó, de valahogy nyugtalan vagyok.

Mikor teszek jobbat a váltónak (manuál 6 fokozatú, 88e km)?
Ha cseréltetek olajat benne, vagy ha nem nyúlok hozzá addig, amíg nincs valami baja?

Sok helyen hallom, hogy erősen ajánlott 60-80 ezrenként cseréltetni. De van egy-két hozzászólás aki (főleg automatában) azt mondja, hozzá ne nyúlj, ha nem érzed semmi hibáját.

A következő kérdés pedig, hogy ez mennyire macera az olaj csere? Megbízhatok egy magán, de BMWkel foglalkozó szerelőben, vagy elég nyűgös feladat, és bízzam profikra (márkaszerviz)?

Köszi a véleményeket!


automatába sokkal jobban ajánlott cserélni, mivel ott maga a nyoamték átadást is az olaj végzi.
ha cserélsz csak akkor, ha belevaló olajat tudsz bele rakni. tehát szervízből MTF-LT olajat, vagy ATF-et. pl a castrol manuális váltóolaja szar lesz. akkor kár cserélni. macerának nem macera a csere, bár a feltöltés nehézkes, de ha van a szervíznek túlnyomás palackja, akkor semmi gond, vagy nagy fecskendővel kell felnyomni.

YELLOW Elküldve: 2014-12-09 16:38 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

higany írta:
laleeboy írta:
higany írta:
Én használtam, csak nem bmw-ben, hibátlanul működött. Van 2 bmw-m, egyikben sem megy.



Akkor most használtad BMW-ben vagy nem



BMW-ben nem lehetett. Amúgy működik, csak nem a bömbikben, legalábbis nálam.


a 7-es és 8-as lábat összeforrasztottad? (mintha írtad volna, de már nem tudom, lehet más volt)

YELLOW Elküldve: 2014-12-09 16:37 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

zsombi1987 írta: Sziasztok!

Kérdésem a következő lenne: 325CI re 2004-es facelift

felrakható e 8x18 et15 + 9,5x18 et20 alufelni?



felrakható.
viszont ki fog lógni attól függ mi a cél? és milyen széles gumit szeretnél? avagy büntetsből néha hátul is utaznak-e?

YELLOW Elküldve: 2014-12-09 15:08 izzók / izzókészlet

tegnap kiégett a jobbos cora-ban kapható kékes H7-esem. beraktam egy GE light izzót, valami sportlight vagy mi a neve, még annó jó pár éve vettem 4ezeré. azóta a dobozban volt, csak kipróbáltam, mert nekem túl sárgás volt a fénye.
most, hogy beraktam, az előző 900Ft-os képest baxott jól világít. anno fel sem tűnt, de most.... ennyit jelent a minőség.

YELLOW Elküldve: 2014-12-09 15:04 Társalgó

nos cirka 60Ft híjján majd 15ezer lett az éves KGFB díjam kb 1000-1500-al drágább mint korábban. igaz ehhez biztit kellett váltanom, mert ha maradok 8ezerrel lett volna több. annak ellenére, hogy minden nekem kedvezett
az új helyen, kérdem milyen kedvezményeket kaptam? - "öregautó kedvezményt" - de zsír... tök rossz volt így belegondolni. pedig mintha az öreg autó plussz veszély tényező lehetne... nem értem. a másik helyen legalább kérték az éves futásom, arra is kaptam kedvezményt. de ez is olyan két összetevős. ha kevest mész, akkor jó, mert kevesebbet vagy az úton, kisebb az esély a balesetre. viszont rossz, mert mondjuk úgy keveset vezetsz, nincs rutinod, vagyis csökken, ergó ha a kis idő alatt is kint vagy, akkor lehetsz veszélyforrás.