Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-12-06 13:36 Autóvásárlás

Tomi88 írta:
YELLOW írta:
Tomi88 írta:
MattM325 írta:
krissz írta:
Tomi88 írta: Sziasztok!
2001-2003 közötti 325i-t szeretnék vásárolni, de a kinézett példány 2-3 liter olajat eszik 10 ezer kilométerenként, de ezen kívül nincs baja. Már hallottam róla, hogy ezek a motorok 200 ezer km felett elkezdik enni az olajat, de szeretnék segítséget kérni abban, hogy ez mekkora probléma? Gondolok itt arra, hogy sok autó új korától képes ennyit fogyasztani. Esetleg hónapokon belül végzetes baja lehet a motornak? Valaki használ ilyen típust, ekkora fogyasztással? Más esetben kikeresném a választ a fórumon, de most nagyon sürgőssé vált a dolog. Kérem, aki tud segítsen! Köszönöm!


Nekem ugyan 20i van, de ugyanaz az M54 motorcsalád. Csipegeti az olajat, 6ezer km-t mentem vele olajcsere óta, azóta minimálisan változott az olajszint, de nem igényel még rátöltést. Szerintem az a mennyiség nagyon sok, vagy elfolyik vagy megeszi, egyik se jobb a másiknál. Melyik ez a kocsi? Sok 25i-t nem láttam mostanság.


Feltételezve, hogy a füstölést, fagyállót már végigjártátok, nem kell megijedni tőle.
Nekem is volt ilyesmi olajfogyasztásom, nálam az olajszűrőház tömítés csere megoldotta, azóta nem kell öntögetnem. Castrol (eredeti) olajat ette, mindegy mi volt és az olajszintjelzőm is megbolondult.


Sziasztok!

Köszönöm a választ! Közben végiglapoztam az egész olajfogyasztós topicot, de leginkább a dízelekről van szó, kevés benzines leírást találtam.
Ez az autó volna az: http://www.hasznaltauto.hu/aut...-i-8492862

Tényleg kevés a 25-ös, pont ezért lecsapok mindenre, ami előkerül. A lakhelyemen lévő BMW szervizben már előre érdeklődtem, ők is azt mondták, hogy jó motor csak 200 ezer km felett eszegeti az olajat. Kisebb beavatkozásoktól nem rettennék el, de komplett motorfelújítást nem szeretnék. Persze azzal is tisztában vagyok, hogy ezek nem új autók, sok km-rel, néha vagy sokszor meghajtva. Köszönöm a gyors választ!


nekem az a baj az ilyen jelelgő képekkel, hogy tulajdonképpen nem mutat semmit. egy kis effekttel próbál hatásvadász lenni, vagy inkább elfedni dolgokat. nem lepődnék meg ha élőben csalódás lenne esetleg.


Igen, ezzel én is így vagyok, de nagyon segítőkész az eladó, a kérésemre azonnal csinált friss képeket, melyeken a telefonban említett hibák is láthatók. Tényleg nem árul zsákbamacskát, mindent elmond és lefényképez, bár minden eladó ilyen lenne! A 400 kilométeres távolság miatt nem akartam csak úgy elugrani megnézni, ezért érdeklődtem tőletek is. Mindenkinek köszönöm a választ!


a egyik FB csoportban pont most láttam, hogy ott is hirdeti. na igen, de most gondold el, hányan vannak, akik nem fognak normális képet kérni, hanem tovább görgetnek. az ilyne hirdetéseket sosem értem meg. az első benyomás nagyon fontos, ez a stílus nem kapja oda a fejem, mert autómatikusan szűröm fejben, hogy na itt a kép dizájn inkább, mint a valóság. lehet amúgy szép, csak pont emiatt gördítem is tovább. ez olyna mint a sötétben fotózott autó. mint akinek azonnal el kell adni az autóját (az meg nem jelent jót) nem tudott egy fél napot várni míg világos van, hogy kattintson párat? vagy egy kölcsön fényképezó mobil helyett sincs? érted.

YELLOW Elküldve: 2014-12-06 13:31 Felni csere

Rick25 írta: Sziasztok!

E46-os 318Ci Coupé 2000-es évjáratú BMW-hez szeretnék Alpina felnit venni. A dilemmám: 17-es, vagy 18-as?
Tudom, hogy a 18-as szebb lenne, de nem tudom melyik a gyári ajánlás + ehhez minden sokkal drágább. Bírja ez a 118 LE-s motor a nagy felniket? Nem eszik sokkal többet vele? Az autó alatt normál futómű van.

Üdv és köszi a válaszokat előre is!
Rick


nekem 17-es van, de én a télihez képest nem veszek észre fogyasztás változást, ha hosszabb távokat megyek. nem az átméő függvénye ez (kicsit igen) hanem inkább a gumi szélessége. igaz a nagyobb felnik nagyobb a súlya, a rá való guminak is, de a legtöbbet a gumi gördülési ellenállása adja, vagy épp a tapadó felület. itt persze a súly hozzá játszik, de én nem vettem észre aggasztó mértékű változást. ha van is pár deci + ki nem sz@rja le

YELLOW Elküldve: 2014-12-06 13:27 Üzemanyag fogyasztás

rece65 írta: Sziasztok!

Eddig Omv és Shell normál dieselt tankoltam az autómba.
Most kipróbálnám a Lukoil alap diesel-jét.
Mennyivel rosszabb mint az előzőleg tankolt üzemanyag,van-e tapasztalat vkinek a Lukoil dieseljéről?(aki esetleg huzamosabb ideig tankolta)

Úgy csinálom majd hogy teszek hozzá minden alkalommal a piros Spuri adalékot!
Így rendben lehet vagy felejtsem el a Lukoilt??

Üdv!


elvileg az alap, NEM prémium üzemanyagok mindenhol ugynaazok, max másképp van színezve. tehát MOL-os. az hogy adott kutakon játszanak-e valamivel, kevbernek hozzá pl benzinhez több E85-öt az már urban legend téma, hogy menniyre igaz vagy sem. szóval én ezt tudom elmondani.

YELLOW Elküldve: 2014-12-05 13:50 Autóvásárlás

Tomi88 írta:
MattM325 írta:
krissz írta:
Tomi88 írta: Sziasztok!
2001-2003 közötti 325i-t szeretnék vásárolni, de a kinézett példány 2-3 liter olajat eszik 10 ezer kilométerenként, de ezen kívül nincs baja. Már hallottam róla, hogy ezek a motorok 200 ezer km felett elkezdik enni az olajat, de szeretnék segítséget kérni abban, hogy ez mekkora probléma? Gondolok itt arra, hogy sok autó új korától képes ennyit fogyasztani. Esetleg hónapokon belül végzetes baja lehet a motornak? Valaki használ ilyen típust, ekkora fogyasztással? Más esetben kikeresném a választ a fórumon, de most nagyon sürgőssé vált a dolog. Kérem, aki tud segítsen! Köszönöm!


Nekem ugyan 20i van, de ugyanaz az M54 motorcsalád. Csipegeti az olajat, 6ezer km-t mentem vele olajcsere óta, azóta minimálisan változott az olajszint, de nem igényel még rátöltést. Szerintem az a mennyiség nagyon sok, vagy elfolyik vagy megeszi, egyik se jobb a másiknál. Melyik ez a kocsi? Sok 25i-t nem láttam mostanság.


Feltételezve, hogy a füstölést, fagyállót már végigjártátok, nem kell megijedni tőle.
Nekem is volt ilyesmi olajfogyasztásom, nálam az olajszűrőház tömítés csere megoldotta, azóta nem kell öntögetnem. Castrol (eredeti) olajat ette, mindegy mi volt és az olajszintjelzőm is megbolondult.


Sziasztok!

Köszönöm a választ! Közben végiglapoztam az egész olajfogyasztós topicot, de leginkább a dízelekről van szó, kevés benzines leírást találtam.
Ez az autó volna az: http://www.hasznaltauto.hu/aut...-i-8492862

Tényleg kevés a 25-ös, pont ezért lecsapok mindenre, ami előkerül. A lakhelyemen lévő BMW szervizben már előre érdeklődtem, ők is azt mondták, hogy jó motor csak 200 ezer km felett eszegeti az olajat. Kisebb beavatkozásoktól nem rettennék el, de komplett motorfelújítást nem szeretnék. Persze azzal is tisztában vagyok, hogy ezek nem új autók, sok km-rel, néha vagy sokszor meghajtva. Köszönöm a gyors választ!


nekem az a baj az ilyen jelelgő képekkel, hogy tulajdonképpen nem mutat semmit. egy kis effekttel próbál hatásvadász lenni, vagy inkább elfedni dolgokat. nem lepődnék meg ha élőben csalódás lenne esetleg.

YELLOW Elküldve: 2014-12-05 13:43 Radio navi csereje nagy kepernyösre

csbalu írta: Srácok, ez egy ugyan olyan bicaj mint az Androidos telefon.
Látsz leírva számokat, adatokat, de mégis van valami különbség a gagyi kínai és mondjuk a Samsung között (attól függetlenül h nekem iPhone-om van ).
Ők beleteszik a kínai keverő erősítőt a kínai végfokkal (ami általában egy eredeti TDA IC koppintása). A végerősítőt alapkacsolással üzemeltetik fele annyi alkatrészből, a kijelző ugyan tudja ugyan azt a felbontás mint a "nagyoké" de mégsem annyira jó a betekintési szöge vagy a kontrasztja. A Bluetooth-ból pont hiányzik az a + 3 hét fejlesztői munka amivel mindig tökéletesen működik, nem mellesleg ebből is a kínai koppintás van benne.
Szóval minden benne van "elvileg" de az összhatás mégsem az.
Papíron egy Peugeot 306-os is tudhatja azt amit egy BMW, de azért mégsem ugyan az... Csak pont az az alapos átgondoltság hiányzik belőle ami ahhoz az "érzéshez" kell.

Ezek a fejegységek 1 kaptafára készülnek csak más más előlapot tesznek rá, így jó lesz 1000 féle kocsiba. Lehet hogy egy alacsonyabb kategóriás autóba elmegy egy gyengébb minőség, de amikor nem úgy kattan a kis tekerőgomb mint a többi, az bizony nagyon idegesítő.

Csak egy kis észrevétel. Amikor Robinson kollégának szereltük be a cuccát nem fért el az az antenna adapter amit küldtek hozzá a fűtésboxtól! Egész egyszerűen biztos vagyok benne, hogy senki nem próbálta bele egy E46-ba. 2 átalakítóval tudtuk megoldani, hogy jó legyen és elférjen.

Ennek ellenére azoknak akik mondjuk egy Kazettás Business CD-ről váltanak, ajánlanám, hiszen ahhoz képest ugrás, óriási. De azért a gyári nagynavi kidolgozási minőségét ne várjuk (még ha az ezekhez képest buta is).

Ja és természetesen mindenkinek mások az igényei, így nem szabad leszólnunk azokat akik nem fektetnek akkora hangsúlyt a kiemelkedő minőségre.


az elején lévő hasonlattal nem teljesen értek egyet. már csak annak tekintetében, hogy egy átlag mobilfelhazsnáló kb 1-2 évente telefont vált és ugyanolyan hardverű kínai telefon fele annyiba kerül, mint egy koreai márka, ami szintén kínai. lehet hosszabb távon rosszabb a kínai, mert nekem is a 4 éves kínaim már visszhangzik, de az akksi még tökéletes,és amúgy semmi baja nincs. itt általában kamerában van eltérés főképp, ott érezhető jobban a minőség.
nem mellesleg én dolgoztam mobilgyártásban és is továbbra is elektronyos területen vagyok,és az alkatrészek is ugyanúgy kínaiak, nyílván nem a fullgagyi, ami némely tápegységben is van, de majdnem.
arról nem beszélve, ha neked is lesz elég tőkéd simán lehet saját márkád, mint pl a myaudio, ami magyar, mármint a márka. volt pénz, létrehoztak egymárkt, álmodtak neki egy dizájn, de maga a hardver ugyanaz mint bármely, más telefonban, ugyanott szerelik össze, esetleg nem first pass-os termék, hanem van rajta javítás. attól az még átment a teszten. számtalan ilyen bérgyártó cég van. de ezt neked nem hiszem, hogy magyarázni kell. nyilván fejegység tekintetében, egy gyári követelmény jóval másabb, tudom. de egy ilyen eneon, meg meg hasonló alap márkák tekintetében annyi különbség lehet, hogy éppen melyik (mondjuk kijelző) beszállítótól jött be anyag. valószínű aki tud szerezni másik beszállítósat, simán csereszabatos. én továbbra is azt mondom, egy autóba szerintem nem annyira fontos a hangzás. nem igazán értettem anno a volvo s80-nál nagyon izéltek a 20 millió hangszóróval, meg dolby, meg mit tudom én. minek? komolyan nem értem.
szóval simán jók ezek egy autóba. az biztos, hogy a gyenge hardveres verziókért pénzt kár kiadni, mikor az androidosak sokkal jobbak, nem sokkal drágábban.

YELLOW Elküldve: 2014-12-04 12:01 Klíma gondok

anubisz írta:
YELLOW írta:
Methos írta: Sziasztok,

Csatolok két képet Bosch hibakódkiolvasást követően.

Lövésem sincs hogy merre induljak, mik ezek. (havernál olvastuk ki, ő nem ért ehhez)

Állófűtés nincs a kocsiban.

Képek

Segítséget ötleteket előre is Köszönöm


mert ez nem az állófűtés lenne. ez a cucc a bal első nyúlvány mellett van. ha jól tudom azt segíti elő, hogy gyorsabban melegedjen a víz és az utastér. nekem is dobja ezt a hibát, de semmi extrát nem veszek észre.


Ezt nekem is írja, ugyan így,fogalmam sincs mi lehet az,de én se érzek semmit.Hol van ez, vagy hogy néz ki?


a 7-es számú az

YELLOW Elküldve: 2014-12-04 10:25 Klíma gondok

Methos írta: Sziasztok,

Csatolok két képet Bosch hibakódkiolvasást követően.

Lövésem sincs hogy merre induljak, mik ezek. (havernál olvastuk ki, ő nem ért ehhez)

Állófűtés nincs a kocsiban.

Képek

Segítséget ötleteket előre is Köszönöm


mert ez nem az állófűtés lenne. ez a cucc a bal első nyúlvány mellett van. ha jól tudom azt segíti elő, hogy gyorsabban melegedjen a víz és az utastér. nekem is dobja ezt a hibát, de semmi extrát nem veszek észre.

YELLOW Elküldve: 2014-12-03 21:38 Fûtés - Klíma

Thomasito írta:
YELLOW írta:
a bűz szenzor a legtöbb autóban nem jó. ez a belső keringetés szimbólum+a benen lévo A betű jelöli. a sima körbenyilakra sem keringet csak belül? alul a lábadnál a kardán boxnál lévő nyíláson szívja be a levegőt, felül nyomja.


Sajna nem! Mintha nem zárnának le a lamellák. A gomb világít, váltogat automata-belső-külső között, de a gyakorlatban nem csinál semmit.



nem hiszem, hogy a szenzor miatt lenne, mert nálam is dobja hibának és nem is működik (bár amúgy sem használnám) de a sima belső keringetés megy. vagy a vezérlő nem jó, vagy a boxban lévő szervomotorok, amiken a csappantyúk vannak.

YELLOW Elküldve: 2014-12-03 20:29 Fûtés - Klíma

Thomasito írta: Végigolvastam az egész topicot, de olyan hibát mint az enyém nem találtam: hűtés-fűtés-klíma jó, csak a bűzérzékelős automata + a belső keringetés nem működik. Ha előttem az IFA vagy a kettes golf dobja a kojtot csak az segít ha kikapcsolom az egészét. Egyszerűen nem zárja el a külső keringetést. Találkozott már valaki ilyennel?


a bűz szenzor a legtöbb autóban nem jó. ez a belső keringetés szimbólum+a benen lévo A betű jelöli. a sima körbenyilakra sem keringet csak belül? alul a lábadnál a kardán boxnál lévő nyíláson szívja be a levegőt, felül nyomja.

YELLOW Elküldve: 2014-12-03 14:42 Motorolaj

Medvedisznoman írta:
Ben-g írta:

Ha neked is ugyan ez a motor van a gépedben akkor megtudnád mondani nekem hogy hány l olajat vegyek??:


Emlékeim szerint 4l elég bele. Én ötöt (4+1) vettem és a literes bontatlanul hever a csomagtartóban.


hivatalosan 4,25L, de én is csak 4-et teszek bele, és így is max-on van.

YELLOW Elküldve: 2014-12-03 13:59 Motorolaj

Ben-g írta: sziasztok!
S.O.S
A köv. olajokból segítségetek kérném a választásban
autóm E46 2004 évj 318i 2.0 benzin 135000 km szinte csak városi hazsnálat
MOBIL SUPER 3000 XE 5W30
ENEOS PRENIUM HYPER 5W30
TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30
Q8 FORMULA 5W40

Válaszokat köszönöm előre



az első kettőt, Mobil 1 és Eneos

YELLOW Elküldve: 2014-12-03 12:35 Társalgó

lalada írta:

Idézet:
anno mikor Ladánk volt, sosem felejtem el, mindig hideg levegőt kellett fújatni az üvegre, hogy ne legyen párás, amjd meg fagytunk, mert a melegtől párásodott. a BMW-nél és az Opelnál simán nyomatjuk a meleg levegőt és elég, már legkisebb fordulaton is. BMW-nél ha nem emgy a venti, akkor párásodik ha már ketten ülünk benn.
állítólag van valami szűrő, ami ha rossz, akkor párásodik, de úgy rémlik az klímázásnál. ezt pontosan nem tudom.


nekünk pont fordítva 21013-as volt (1200s) és addig ki se láttunk amíg nem melegedett a víz. fújathattuk a hideget.. még a pára rá is fagyott egyből.
megoldás: lehúzott ablak.
E46/E91-ben de a mostani off kocsimban is általában rányomom a fűtést.
mert ha klímázok akkor kikapcsolás után újrapárásodik.
próbáltam a párásodásgátlókat is de mindegyik egy zsíros felületet hagy maga után, esőben szuper..



azaz 1200 special volt nekünk is. tényleg volt ablak leengedés téma is. de arra emlékszem, hogy kartonplaszt volt berakva a hűtő elé, és mindig fáztunk a kocsiban.

YELLOW Elküldve: 2014-12-03 11:52 Futómû és hibái

Pocses írta: Az imént hívott szerelőm, elő műszaki megvolt, a hibalista, 1 db jobb első lengőkar szilent csere lesz Meyle HD típusban.
Nem is rossz teljesítmény egy '99-es bimmertől, igaz nem lakjuk le, mert nem vagyunk "orkok".


nagy pénzt mertem vpolna rá tenni, hogy a jobb oldali lesz az.
de szerintem cseréld mind a kettőt.

YELLOW Elküldve: 2014-12-03 09:19 Társalgó

rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta: Hi!

Ilyen időben mikor minden ablak bepárásodik(még ha magam ülök az autóban akkor is,ha meg 4-en vagyunk akkor meg pláne!)milyen praktikák vannak a páramentesítő és az ablak leengedésén kívül?
20-22 fok van bent az autóban tehát nem kell a nagy meleg..

Ki hogyan oldja meg?


a 22 fokosra állított levegó az jó, nem kéne párásodni. belső keringetést semmiképp ne kapcsolj. a másik praktika a klíma. ugyanis az szárítja a levegőt.

Ez az hogy nincs belső keringtetés és mégis párásodik..
A klímát azt tudom de nem akarom állandóan ki-be kapcsolgatni a klímát!
Neked nem párásodik?
Akkor mi lehet a gond nálam??

Üdv!



anno mikor Ladánk volt, sosem felejtem el, mindig hideg levegőt kellett fújatni az üvegre, hogy ne legyen párás, amjd meg fagytunk, mert a melegtől párásodott. a BMW-nél és az Opelnál simán nyomatjuk a meleg levegőt és elég, már legkisebb fordulaton is. BMW-nél ha nem emgy a venti, akkor párásodik ha már ketten ülünk benn.
állítólag van valami szűrő, ami ha rossz, akkor párásodik, de úgy rémlik az klímázásnál. ezt pontosan nem tudom.

Közepesen megy a venti vagy az alatt,és nem a szélvédő párásodik hanem az összes többi ablak!!Lehet hogy "túl jól"zárnak az ajtók és ablakok és ezért van ez?



annak nincs köze hozzá. a vezérlőpanelen be van kapcsolva az összes befúvási lehetőség? illetve kérd emg az utasokat, hogy orrból lélegezzenek, ne szájból és ne dumáljanak feleslegesen

YELLOW Elküldve: 2014-12-02 22:19 Társalgó

rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta: Hi!

Ilyen időben mikor minden ablak bepárásodik(még ha magam ülök az autóban akkor is,ha meg 4-en vagyunk akkor meg pláne!)milyen praktikák vannak a páramentesítő és az ablak leengedésén kívül?
20-22 fok van bent az autóban tehát nem kell a nagy meleg..

Ki hogyan oldja meg?


a 22 fokosra állított levegó az jó, nem kéne párásodni. belső keringetést semmiképp ne kapcsolj. a másik praktika a klíma. ugyanis az szárítja a levegőt.

Ez az hogy nincs belső keringtetés és mégis párásodik..
A klímát azt tudom de nem akarom állandóan ki-be kapcsolgatni a klímát!
Neked nem párásodik?
Akkor mi lehet a gond nálam??

Üdv!



anno mikor Ladánk volt, sosem felejtem el, mindig hideg levegőt kellett fújatni az üvegre, hogy ne legyen párás, amjd meg fagytunk, mert a melegtől párásodott. a BMW-nél és az Opelnál simán nyomatjuk a meleg levegőt és elég, már legkisebb fordulaton is. BMW-nél ha nem emgy a venti, akkor párásodik ha már ketten ülünk benn.
állítólag van valami szűrő, ami ha rossz, akkor párásodik, de úgy rémlik az klímázásnál. ezt pontosan nem tudom.