Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-10-27 20:51 Motorolaj

solyom76 írta:
jons írta:
kecsurobi írta: üdv most beszéltem egy német szerelövel és ö azt mondta ha ilyen 2300ft ért van literje az mind hamis olaj naluk 6000 literje castrol edge titanium 60ezer kilométert elmegy


Robi én nem vagyok egy nyelvtannáci, de ezt úgy értem ahogy akarom:
.... ö azt mondta(,) ha ilyen 2300ft ért van literje(,) az mind hamis olaj(.) naluk(,) 6000(,) literje(,) castrol edge titanium 60ezer kilométert elmegy.

Ahogy játszik az ember az írásjelekkel úgy változik az értelme a mondatnak...
Például: Nálunk 2300 forint a hamis olaj, náluk 6000, de létezik olyan castrol ami 60k-t elmegy csere nélkül... ez is egy értelmezés.

Tiszteljük meg egymást szerintem annyival, hogy megpróbálunk egyértelműen írni.

Azonkívül ezt a 60ezret nálad próbáljuk ki először! Készülj

Lehet,hogy van olaj amivel elmegy 60 ezret ,de az nem hiszem,hogy forgalomban van..
Vagy 45 ezret tréleren utazik..



kamoinok elmennek, de azok 1500-tól többet nem nagyon pörögnek. igan van nyomaték bőven, ami szereti zúzni az olaj szénmolekula láncait, vagy hogy szokták mondani, úgy 80ezret is elmennek, vagy még többet.
amúgy az ár nem feltétlen jelenti azt, hogy az nem pancsolt, vagy hamis, bár sokan takaróznak e mögé. általában a drágább valóban megbízhatóbb, de biztos van közte rossz. mint autóknál is. a magasabb árral mást akarnak sugallani, aztán van aki megvezethető. eddig sem voltam gyári dobozos olaj páti a shell-es téma után meg pláne.

YELLOW Elküldve: 2014-10-27 15:44 DSC

pcsaba írta: Sziasztok! Nekem is letiltott a DSC . Elvittem szerelőhöz , rátette számítógépre és a következő hibát írta ki: kormányszög jeladó belső. Azt mondta a szerelő. hogy E46-ban még nem cserélt. Elméletileg a kormány oszlopban van . Cserélt már valaki ilyet?
Meg próbálta törölni de nem engedte.


lehet elég lenne csak beállítani a nulla értéket neki beállítani egyenesbe a kormányt és mondani, hogy na itt a nulla helyzet.

YELLOW Elküldve: 2014-10-27 09:42 Manuális klíma - Digit klíma

csbalu írta:
JKNAVI írta:
gfeco írta:
lenes írta: Sziasztok.
Tud valaki abban segíteni hogy a manuális klímapanelemet kicseréltem digitálisra a csatlakozók megegyeznek minden működik de meleg levegőt nem akar fújni mi lehet a probléma? Lehetséges hogy nem kompatibilis? Klímát vezérli irányváltókat is ventilátort is csak a fűtéscsapot nem




Szia
Én úgy tudom a fűtésbox más manuál és digitklímásnál.
Azt nem kis meló cserélni.


Kérdezd meg bmw320d4 Mikit, mert csinált ilyet és úgy emlékszem azt mondta, hogy egyforma a fűtésbox, de valamelyik csatlakozóban fel kell cserélni az érintkezőket.


Ezt az információt kérlek osszátok meg velünk is itt ha pont került az ügy végére. Eddig én is úgy tudtam hogy cserélni kell.


meg elvileg a digitklímásban mintha több szervo motor lenne, erről is beszéltek régen, szóval mint infó érdekelne engem is az igazság.

YELLOW Elküldve: 2014-10-26 21:44 állófûtés

solyom76 írta:
Tano írta:
solyom76 írta: Sziasztok,segítsetek légyszi.. már olvastam erről mindent.. távirányítható v. mégsem..
Ez álló v. kiegészítő fűtés? Thermo top Z/c-d
Működése?

Köszi..
...


Alapból csak kiegészítő fűtés, de átalakítható állófűtéssé. Elég drága upgrade ahogy régebben érdeklődtem, akkor olyan 80 körülre mondták. Nem tudom azóta olcsóbb lett-e az átalakítás.

Fas.a akkor marad így.. azért nem tudom mi ez valójában ,mert árulnak pontosan ilyet amihez van távirányító is.. erre ráköthető lehet egy hozzávaló távszett? ki-be kapcsoláshoz?
köszönöm.


az a baj haver, hogy ez durván 3,5A-t fogyaszt. ami nem kevés. és ezt az akksiból. jó mondjuk egy akksiból bő 20 órát el tudna menni, de hidegben lehet ojkozna gondot indulásnál. ráadásul szerintem ez csak a belsőtér körét melegíti, keringeti. de tévedhetek.


YELLOW Elküldve: 2014-10-25 20:39 Futómû és hibái

jokerface írta: DOT utolsó része jelöli a gyártási év adatait. Nálad C833. Bár a nagy "C" kicsit furcsa. Lehet,hogy 2003-as a gumid és mégsem csak 5 éves

https://www.gumimarket.hu/Info...os&i=4


inkább 2008. 33. hét

YELLOW Elküldve: 2014-10-25 20:33 BMW kulcsok

solyom76 írta:
YELLOW írta:
Bero írta: Sziasztok! Az lenne a kérdésem,hogy nektek a kulcs hány méterről nyitja a kocsit? Nekem elég közel kell menni,hogy működjön. Egyik oldalról aránylag jobban,másikról kevésbé. Két kulcsom van,mind a kettő feltöltve és úgy próbáltam,ugyanaz. Megpróbálnám kicserélni a kulcsban az elemet. Számítógép boltban az alaplapi akksis kis gombelem jó a bmw kulcsba? Köszönöm!


szerintem meg ne cseréld ki, mert rosszabb lesz. eleve azt mondod, hogy efl vannak töltve a kulcsok, mégis cserélni akarod. miből állapítod meg, hogy fullosra van töltődve az akku benne?
az, hogy milyen távolságról nyit függ a környezettől, a terepviszonyoktól. inkább a vevő gyengélkedik. de igen ha jól emlékszem CR2032-es kell bele.

Mint ahogyan YELLOW is írja,nem elem lesz a ludas.A vevőddel lesz valami gubanc.
Az enyém új elemmel üzemel most kb 15-18 méter lehet.



nekem pl totál változó, van amikor csak 5 méterről nyit, valamikor meg 20-ról is.

YELLOW Elküldve: 2014-10-25 20:04 BMW kulcsok

Bero írta: Sziasztok! Az lenne a kérdésem,hogy nektek a kulcs hány méterről nyitja a kocsit? Nekem elég közel kell menni,hogy működjön. Egyik oldalról aránylag jobban,másikról kevésbé. Két kulcsom van,mind a kettő feltöltve és úgy próbáltam,ugyanaz. Megpróbálnám kicserélni a kulcsban az elemet. Számítógép boltban az alaplapi akksis kis gombelem jó a bmw kulcsba? Köszönöm!


szerintem meg ne cseréld ki, mert rosszabb lesz. eleve azt mondod, hogy efl vannak töltve a kulcsok, mégis cserélni akarod. miből állapítod meg, hogy fullosra van töltődve az akku benne?
az, hogy milyen távolságról nyit függ a környezettől, a terepviszonyoktól. inkább a vevő gyengélkedik. de igen ha jól emlékszem CR2032-es kell bele.

YELLOW Elküldve: 2014-10-24 21:29 Ajtónyítási Gondok!

Tomesz00 írta:
YELLOW írta:
Tomesz00 írta: Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám hogy tegnap ki szerettem volna nyitni az autót hogy induljak tovább a dolgomra majd meg lepődötten álltam a kocsi mellett hogy nem nyílt ki. Többszöri gomb nyomásra sem tette csak a belső tér világítást kapcsolta. Majd meg próbáltam manuálisan kulcsot fordítom fordul is szépen de az ajtó nem nyílik! majd nyomtam a távirányító gombját hosszan az összes ablak le engedett de nyitni nem nyitott. Biztosítékot néztem az rendben van. Találkozott már valaki ilyen problémával? Vagy tud esetleg mondani valamit mi lehet a gond? Ma le vittem a pót kulcsot is de azzal is ugyan ezt csinálta. Majd nagy nehezen kulccsal ki tudtam nyitni a kocsit majd el mentem vele egy karikára kb 2,5km utána működött minden rendesen nyitott zárt az autó!


arra írta a kolléga, hogy itt olvasgass. egyébként megkaptad a választ. a komfortmodulon, alias GM, alias Grundmodulon a relé szart be. azt kell cserélni.


Igen meg kaptam a választ. Köszönöm!


mondjuk nálad, mivel FL előtti, lehet, hogy nagyobb valószínűsége van a zárszerkezet hibának. FL előtt főleg zárszerkezet, FL-nél meg relé. persze ellen példa mindkettő esetre van. csak, hogy ne csak fekete és fehér legyen, hanem szürke is

YELLOW Elküldve: 2014-10-24 21:10 Futómû és hibái

anubisz írta:
jrtom írta:
valdii írta:
hil írta:
valdii írta: Sziasztok!

Most kerültek le a nyàrigumik 225/45 r17.

Mind a 4 ilyen elsö -hàtsó.
Kb. 60 ezret ment, van egy elég nyomvàlyus rész ahol minden nap jàrok. Ez kb. 5-10%/ élettertam.
A gumis azt mondta, hogy futómü àllítàs kell.
De elöl, hàtul ugyanolyan szar ? Nem lehet nyomvàlyu miatt?

A felülete arànylag egyformàn kopott, de a sarka olyan, mintha sinen mentem volna.
Szerintetek?]


Szia!
Hány évesek ezek a gumik? Egyébként nagyon bátor vagy, hogy ezzel közlekedni mertél!
hil



5 évesek.
Szerinted, ha tudom, hogy ilyen, még megyek vele?



Néha nem árt megnézni azért.


Ennyi időzített bomba mászkál velünk szembe az utakon. Ez már vicc. Szét repedt gumikkal mászkálnak. Lerobban a gumi a kerékről 160 nál,azt kinyír fél tucat embert......


nana!
azért ne essünk már neki. mint mondta ő sem tudta. legalább ilyen képek láttán mindenki alánéz a verdának. az a szomorú, hogy lehet egy szerelő észreveszi és nem is szól a tulajnak. nekem is terhelődik a belső fele, látszik ahogy van a talajon, 6-7 éves gumik, mondjuk olyan 30ezer km-rel. semmi bajuk. mondjuk én minden leszerelésnél, és felszerelés előtt átnézem a gumikat, vagy ha véletlen az autó alá kerülök. nyilván figyelmesebb lesz ő is. ez a jelenség is főleg BMW-sekre jellemző, széles felni, keskeny robbantott gumi, agyon ültetve, szinte az oldalfalon fut a gumi. azért nem kell csodálkozni. tény a Dunlop-ok is szeretnek körberepedni.

YELLOW Elküldve: 2014-10-24 20:00 Motorolaj

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
azé az durva akkor is, hogy egy dízelbe 10w-60-as olaj kell, ami sport motorokba szokás tenni. ez kb olyan mint nekem a 245-ös gumi az 1.6-on (mondjuk egy kanyar ezzel si 90km/h, meg egy 3.0-val is)



A gyárilag nagyobb hézagok és a dezaxiálás mértéke miatt is kell bele ez az olaj.


igen én is erre gondoltam, csak nem akartam kimondani. viszont elgondolkoztam azon, hogy vajon ez jó vagy rossz? hisz régen is a tartós blokkokba sűrű olaj kellett, akkor lehet, hogy tartós és nincs agyonillesztve? vagy csak elcsesztek valamit? gondolom ilyen olaj mellé télre járt olajelőmelegítő is

YELLOW Elküldve: 2014-10-24 19:54 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
általában KKL VAG-COM kábelnél van ez, hogy ott a 8-as láb van bekötve, de a BMW a 7-esen kommunikál. sokat amit BMW-s kábelnek árulnak is ugyanaz, csak drágábban eladható, de ugyanúgy össze kell forrasztani, rövidre kell zárni.


A BMW a 7-es ÉS 8-as lábon kommunikál, nem pedig kizárólag a 7-esen.

Ezt a forrasztgatást egyébként bukod, ha ethernet is van a kocsiban.



akkó sorry!
jah igen lehet valami olyasmi van, hogy egyik egység egyik láb, másik pedig másikon, de mégis ugyanaz a vonal. vagy ilyesmi. vagy valami, vagy megy valahová.

YELLOW Elküldve: 2014-10-24 16:17 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Prof írta:
lantika írta:
krissz írta: Kaptam egy programot, azt mondták ez a tuti INPA, NCS telepítő.. 3 gépre tettem fel (xp, win7, win, mindenhol hibát dob. Kezdek megőrülni, tud valaki linkelni olyan programot, amit felrakott és működik neki? Egy K+DCAN ezüst kábelem van, 7-8 láb összeforrasztva. Köszi!


XP-re tedd fel,es 32bit-esre. Milyen hibät ir?


miért kell a 7-8 lábat össze forrasztani ?


általában KKL VAG-COM kábelnél van ez, hogy ott a 8-as láb van bekötve, de a BMW a 7-esen kommunikál. sokat amit BMW-s kábelnek árulnak is ugyanaz, csak drágábban eladható, de ugyanúgy össze kell forrasztani, rövidre kell zárni.

YELLOW Elküldve: 2014-10-24 16:15 Ajtónyítási Gondok!

Tomesz00 írta: Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám hogy tegnap ki szerettem volna nyitni az autót hogy induljak tovább a dolgomra majd meg lepődötten álltam a kocsi mellett hogy nem nyílt ki. Többszöri gomb nyomásra sem tette csak a belső tér világítást kapcsolta. Majd meg próbáltam manuálisan kulcsot fordítom fordul is szépen de az ajtó nem nyílik! majd nyomtam a távirányító gombját hosszan az összes ablak le engedett de nyitni nem nyitott. Biztosítékot néztem az rendben van. Találkozott már valaki ilyen problémával? Vagy tud esetleg mondani valamit mi lehet a gond? Ma le vittem a pót kulcsot is de azzal is ugyan ezt csinálta. Majd nagy nehezen kulccsal ki tudtam nyitni a kocsit majd el mentem vele egy karikára kb 2,5km utána működött minden rendesen nyitott zárt az autó!


arra írta a kolléga, hogy itt olvasgass. egyébként megkaptad a választ. a komfortmodulon, alias GM, alias Grundmodulon a relé szart be. azt kell cserélni.

YELLOW Elküldve: 2014-10-24 16:12 Motorolaj

kempelen írta:
Prof írta:
hld írta: Keresgéltem ez ügyben, beszéltem pár bmw szervizzel is. Igazából mindenki azt mondta ami a kézikönyvben is benne van, hogy 5w30 vagy 5w40 kell bele. Hivatalos dokumentumot nem találtam ami ezt bizonyította volna hogy 10w60 kéne bele, csak pár levelet linkeltek a fórumokon, amiket elvileg a bmw ag válaszolt a 10w60-as kérdésre. Minden esetre érdekes. Én inkább teszem bele az 5w30-at, de köszönöm azért hogy megemlítetted.

A többi szerviz instrukció helytálló?

bmw320d4 írta:
hld írta:
bmw320d4 írta:
hld írta: Hello,

110e km-es 23d-be (dupla turbó, dpf-el), castrol 5w30 vagy 5w40? Mindkettőt ajánlja a kézikönyv. Illetve Castrolból is van legalább jópár fajta (Magnatec, Magnatec Diesel, Edge FST, Edge Titanium FST, Edge Titanium FST Turbo Diesel) mindegy hogy melyiK?

Olajszűrőt minden olajcserénél, levegő és pollenszűrőt minden 2-3-nál olajcserélnél, gázolajszűrőt 3-4-nél elég? Fékolaj pedig 2évente?! Valamit kihagytam?

15.000 km intervallum mellett.

Jó a teóriám?

Köszi a válaszokat!


A 23d-vel vigyázni kell, egyes évjáratba 10W60-as (!) olajat írnak elő.


10w60? Érdekes. Honnan származik ez az információd?



Olvastam a Nagy BMW Könyvben.

Egyébként sok BMW-s oldal is foglalkozik vele, pl:

http://www.auto-treff.com/bmw/...p?t=237432





bmw320d4 fórumozónak is BMW szervize van, és ha valaki kis hazánkba ismeri a márka adottságait akkor ö az első háromba van.

Szerintem fogadd meg a tanácsát, rosszul nem jársz vele.


Ha jól keresünk a neten az első öt 23d olajcserés oldal arról szól, hogy a 2008 szeptember előtti gyártású motorokba 10W60 olaj kell.
bmw320d4 említette az alvázszámot, gondolom éppen ezért.

Ami furcsa, hogy a kézikönyvben egy szó nem esik 5w30 vagy 5w40-ről.
Csak annyi van benne, hogy BMW-LL04 vagy alternatívaként BMW-LL01... biztosan más kiadású kézikönyvet néztem végig.

Viszont olyat még nem olvastam, hogy Miki valami ökörséget akart volna lenyomni itt bármelyikünk torkán...azért én megfontolnám azt a 10w60-at...


azé az durva akkor is, hogy egy dízelbe 10w-60-as olaj kell, ami sport motorokba szokás tenni. ez kb olyan mint nekem a 245-ös gumi az 1.6-on (mondjuk egy kanyar ezzel si 90km/h, meg egy 3.0-val is)

YELLOW Elküldve: 2014-10-23 15:00 316 1.6 motor

karogino írta: Sziasztok! Pár hónapja vettem egy 2002 évjáratú 316i-t facelift modelt. n40b16a motor számút.174000 Km van benne, nagyon jó állapotú. Pár napja hallottam, hogy van ennek a fajtának egy komoly típus hibája, hogy a vezérműlánc meglazul vagy a feszítés nem elég jó és szét mehet így a motor. Pontosan nem tudom, nem vagyok egy nagy autó szerelő. Éppen ezért kérdezném, hogy van erre valami megelőzés vagy megoldás. Illetve, hogy más is hallott ilyen problémáról vagy csak mende-monda. Illetve mire kell figyelni ennél a típusnál. Szívesen fogadok minden tapasztalatot. Előre is köszönöm



van bele gyári megugrást gátló vasdarab, olyan 7ezer Ft körül. azt kell betenni. bár lehet a tiédben már benne van, mert 178ezertől hamarabb előjön a hiba állítólag.