Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-08-25 18:54 Autóvásárlás

p1tyeszka írta: Sziasztok!

Infótok van ezekről a gépekről, ill. vélemény?? Elég sokan vannak a fórumon, hátha nézte valaki...
320Ci
320i
320Ci


a 20i-nek jól megkérik az árát, bár az lenne a reális. de legalább kép is lenne hozzá...
az elsőt már nézte valaki azt hiszem, rémlik, mintha már lett volna belinkelve.

YELLOW Elküldve: 2014-08-25 15:37 bc

csbalu írta:
YELLOW írta:
csbalu írta:
Zoli200 írta:
YELLOW írta:
Zoli200 írta: Bc karnak kell +kábel,vagy csak le a régi fel a bc-s és programozás?


nem kell kábel, csak kar, meg programozás.


Akkor jól tudtam,mert az egyik szaki minden áron rám akarta beszélni a kábel behúzást,én meg ott hagytam,mivel én is úgy tudom csak a multi kormánynál kell ha sima volt fent,köszi.


NAvárjáegypicit. Ha multikormányt akarsz akkor kell hozzá kábel! Ha BC_s kart akarsz akkor nem lesz multikormányod, de ahhoz pedig nem kell kábelköteg


de nem akar multikormányt, szóval maradhat még a hirdetésed
csak azt írta, hogy ő is úgy tudta, hogy nem kell a BC-hez, csak a multikormányhoz, éppen ezért hagyta ott a "szakit" mert érezte az átbaszást, de azért elbizonytalanodott, ezért kérdezett rá. BC-s kart akar. szerintem tisztán látszik, nincs túl bonyolítva a megfogalmazás. /ha ezt nem értetted, akokr nem csodálom, ha az enyémbe is belekötsz /


Te mekkora egy fasz vagy.... Téged tényleg agyon fog verni egyszer valaki!


ha fáj az igazság, akkor veréssel kell fenyegetőzni? eléggé roma stílus
persze mindannyian tudjuk, hogy értetted Te... nem is az volt a lényeg.

YELLOW Elküldve: 2014-08-25 13:57 bc

csbalu írta:
Zoli200 írta:
YELLOW írta:
Zoli200 írta: Bc karnak kell +kábel,vagy csak le a régi fel a bc-s és programozás?


nem kell kábel, csak kar, meg programozás.


Akkor jól tudtam,mert az egyik szaki minden áron rám akarta beszélni a kábel behúzást,én meg ott hagytam,mivel én is úgy tudom csak a multi kormánynál kell ha sima volt fent,köszi.


NAvárjáegypicit. Ha multikormányt akarsz akkor kell hozzá kábel! Ha BC_s kart akarsz akkor nem lesz multikormányod, de ahhoz pedig nem kell kábelköteg


de nem akar multikormányt, szóval maradhat még a hirdetésed
csak azt írta, hogy ő is úgy tudta, hogy nem kell a BC-hez, csak a multikormányhoz, éppen ezért hagyta ott a "szakit" mert érezte az átbaszást, de azért elbizonytalanodott, ezért kérdezett rá. BC-s kart akar. szerintem tisztán látszik, nincs túl bonyolítva a megfogalmazás. /ha ezt nem értetted, akokr nem csodálom, ha az enyémbe is belekötsz /

YELLOW Elküldve: 2014-08-25 13:53 330Ci váltó olaj

zuziq írta:
YELLOW írta:
zuziq írta:
YELLOW írta:
zuziq írta:
YELLOW írta:
zuziq írta: Sziasztok!
Váltó olajat szeretnék cserélni. Mtf-lt-2 van a váltótra írva sárga felületen. Neten nem találtam ilyet mindenhol a BMW gyárit dobta ki. Bementem az itteni bmwbe es azt mondta a csávó hogy nincs már ebből 1l flakonos csak 5 es azt sem tudja igazán eladni de kimér nekem annyit amennyi a valtomba kell.
Mit gondoltok meg merjem venni?

Köszi. Üdv!



szerintem igen. bár az sem lesz olcsó.
amúgy ha így tudsz szerezni oké, de sok külföldi oldalon is simán beleteszik az ATF olajat. ugyanis a gyári olaj állaga is nagyon ATF-es, csak ugye nem piros.
elvileg a BMW-nél ez az MTF LT 2 vagy 3, vagy esetleg 4 van legalábbis annak kellene lenni, szóval meg lehet venni nyugodtan.


Nem az árról van szó hanem a minőségről... 2 literről van szó.


na ja, de úgy rémlik ~5000Ft/l körül szokták adni. aztán ATF-et meg 5ezerből veszel 2 litert. de mondom nagy esély van rá, hogy jó lesz az, ha valóban azt kapod.


42€ akart adni 1,6 litert elsőre azt gondolnám hogy itt csak nem kúrnànak át a BMW márkakereskedésben, aztán ki tudja... Majd megpróbálok bejutni es megnézni hogy miből tölti ki... A másik amit nem értek hogy en eddig mindenhol azzal talakoztam hogy 1.1l kell bele a koma meg azt mondja hogy 1.6... Na mind1 majd meglátjuk. Azért köszi!



a 2 liter akkor is elég. a lényeg, hogy a betöltő nyílásig kell tölteni.


Nah, közben lezajlott az esemény... igaza volt a komának belement 1.6 l ki nem jött csak 1.5 :/ gyári 5 l kannában kaptam mindjárt teszek fel képet hátha valakinek majd szüksége lenne rá. Nagy változást nem észleltem, talán mintha egy nagyon picit finomabb lenne a váltás.

Üdv, szép napot!



mondjuk ha minden igaz a 6-os váltó nagyobb, így több olaj is kell bele.

YELLOW Elküldve: 2014-08-25 12:05 bc

Zoli200 írta:
YELLOW írta:
Zoli200 írta: Bc karnak kell +kábel,vagy csak le a régi fel a bc-s és programozás?


nem kell kábel, csak kar, meg programozás.


Akkor jól tudtam,mert az egyik szaki minden áron rám akarta beszélni a kábel behúzást,én meg ott hagytam,mivel én is úgy tudom csak a multi kormánynál kell ha sima volt fent,köszi.


így van kormánynál kell.

YELLOW Elküldve: 2014-08-25 10:09 Centrálzár vezérlő, grundmodul

csbalu írta:
Puli írta:
YELLOW írta:
Puli írta: Úgy néz ki nekem is besz@rt a grundmodul. Jelenség: először kulccsal ajtózárásra lementek az ablakok (kulccsal visszahúztam), azután kulccsal gombnyomásra nem zár be egyik ajtót sem + az ablakok lemennek csak úgy... az autó bezárása kész kabaré lett...
Pénteken a Kaszánál vettem egy modult, ma viszem cserélni és programoztatni... a fejleményekről majd beszámolok.


az én véleményem az, hogy inkább csak a GM szoftverét kellene újra rakni. ugyanis ebebn aze setben amit írsz, az abélak mozgató relék is rosszak lennének. azok pedig nem nagyon mennek tönkre.


Délután kiderül, ha nem kell cserélni,hanem csak szoftver újrarakás,akkor van egy jó grundmodulom


Fejtsétek már ki ezt a szoftver újrarakást legyetek szívesek! Mit takar ez, mert röpködnek mindenhol az értelmetlennél értelmetlenebb kifejezések, de nem igazán tudni mit takarnak.


hát nem kiss pista fogja megcsinálni a garázsban. de a GM-nek is van egy alap SW-je. amit újra lehet bele rakni, mert eeprom tárolja. sok motorikus hibánál egy ECU sw frissítés csodákra képes. aztán ha újra van rakva az sw, akkor mehetnek a beállítások újra, beállítani ami kell.

YELLOW Elküldve: 2014-08-25 10:05 manuális váltó

papaiatis írta: Sziasztok!

Pár hónapja vettem egy E46 320d kombit, 136LE-set, 5 sebességes váltóval.
A negyedik sebességet már az elején is egy picit nehezen vette a többihez képest, de végül hozzászoktam. Aztán a napokban furcsa lett a váltó, mert 2-esből sokszor az 5-ösbe rakom, pedig ugyanazzal a mozdulattal váltok mint előtte (10 éve vezetek, nem ma kezdtem). Feltűnt, hogy az üres pozíciója nem a 3-as és a 4-es között van, hanem valahol a 3-as és az 5-ös között. Tehát ha üresben előre tolom a váltót akkor nagy eséllyel az ötöst rakom be. A váltó holtjátéka is elég nagy, üresben lötyög a legjobban (vízszintes irányban), de a többi sebességben is nagy lötyögés érezhető. Előtte egy G Astra-m volt, annak nagyon pontos volt a váltója 180e km-nél is.
A BMW motorjában / váltójában pedig 193 ezer km van most.
A sebességeket nem dobálja ki, nem recseg a váltó. Sajnos nincs összehasonlítási alapom más E46 320d váltóhoz képest így nem tudom megítélni, hogy ez mennyire jó vagy rossz.
Mi lehet a gond? Megérett a felújításra?

Előre is köszi!


a lötyögés nem feltétlen gond. viszont nem húz vissza a váltó közép állásba. vbiszont ezen nem térek napirendre, hogy valaki úgy vált, hogy kiteszi üresbe, majd ahol megáll a váltó onnan tolja be 3-asba. én annyira sokat nem is vezetek, de 2-esből rögtön tolom 3-asba nem időzök az üres pozícióban. ilyet kezdő sofőrök csinálnak az elején. a 4-edik fokozat valószínű szinkorngyűrű kopás miatt lesz.

YELLOW Elküldve: 2014-08-25 09:15 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Puli írta: Úgy néz ki nekem is besz@rt a grundmodul. Jelenség: először kulccsal ajtózárásra lementek az ablakok (kulccsal visszahúztam), azután kulccsal gombnyomásra nem zár be egyik ajtót sem + az ablakok lemennek csak úgy... az autó bezárása kész kabaré lett...
Pénteken a Kaszánál vettem egy modult, ma viszem cserélni és programoztatni... a fejleményekről majd beszámolok.


az én véleményem az, hogy inkább csak a GM szoftverét kellene újra rakni. ugyanis ebebn aze setben amit írsz, az abélak mozgató relék is rosszak lennének. azok pedig nem nagyon mennek tönkre.

YELLOW Elküldve: 2014-08-25 07:56 bc

Zoli200 írta: Bc karnak kell +kábel,vagy csak le a régi fel a bc-s és programozás?


nem kell kábel, csak kar, meg programozás.

YELLOW Elküldve: 2014-08-24 21:57 Klíma

solyom76 írta: Sziasztok... Tudom ,hogy nem pont ide tartozik..
Csak szeretném ha valaki leírná nekem ,hogy a fűtés az ,hogy működik..
próbáltam eltekertem a középső konzolon a melegre venti megy de éppen csak langyos levegőt fúj...
Köszönöm.


ha digit klímád van, akkor ami be van állítva hőfok, olyat fog befújni. mármint olyan hőfokú levegőt. vedd fel 30 fokra majd nyomja az a meleget...

YELLOW Elküldve: 2014-08-24 21:31 Motorolaj

hancurozo írta:
YELLOW írta:

én vágom.
pedig van a 20-as, mármint lupo, meg meg fosvágen blue motion kis motorokba biztos, hogy 20-as a gyári előírás. sok eco biszbaszos motorba teszik. anno olvastam a mazdás fórumon, ahol nagyon jól leírják az olaj témát, hogy ferrari-ba is tesztelték és bírta a 20-ast. ezzel bizonyították azt, hogy üzemi hőfokon nem igazán van különbség.


Magas fordulatú és nagy teljesítményű autóba 20-as? Ott az olajhőfok 110-120 fok. (és még nem is igazán van akkor kergetve) Ott a 20-as már régen túlhígul/megég, elveszíti kenőképességét. Ne keverd a különböző eco autókat ide, amik olyan fordulaton, teljesítményen járnak, ahol egy normális autó meg sem indul. (azokhoz lehet hogy jó) Nem véletlenül van a sportmotorokhoz, nagy teljesítményű motorokhoz 40-es, vagy 50-es olaj előírva. Nézd meg a neten található leírásokat, hogy meddig használható a SAE 20W, vagy akár a többfokozatú 0W20, 5W20 motorolaj.


jó nem én találtam ki, ott volt leírva.

YELLOW Elküldve: 2014-08-24 20:03 ABS-rõl általában

paleszb írta: Sziasztok!

Az utóbb időben ha óvatosan nyomom a féket úgy üt vissza mintha szükség lenne az abs-re. Kicsiket visszaver a pedál. Ha erősen nyomom nem csinálja.
Van valakinek ötlete?


lehet a tárcsa üt

YELLOW Elküldve: 2014-08-24 19:47 Motorolaj

hancurozo írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta: Lassan esedékes lesz az olajcserém és arra gondoltam hogy Castrol Edge 0w-40 et töltenék bele. Sok leírást találtam amiben ajánlják 320D-be. Szerintetek?


csak nem a gyanusan olcsót kell megvenni. és felesleges a 40-es meleg oldali viszkozitás. dízelbe a 30-as kell.


Árban ugyanannyi a 30 és a 40 is. Jobb a 30?


jaja jobb. bár ha őszinte akarok leni, én nem tennék már castrol-t. talán az új FST titanium, amin elgondolkoznék.


Jobb a 40. (elég lenne a 30 is) A 40-es jobban bírja a turbónál lévő magasabb hőmérsékletet. Ha árban nincs különbség, én a 40-est választanám. (olajat csak megbízható forrásból szabad vásárolni)


pedig pont a dízelbe ajánlják lépten nyomon a 30-ast, mivel alacsonyabb hőfokon dolgozik. a turbo-s dolgot értem, logikus. de ugye a fogyasztásnak is kedvez a véknyabb olaj. nem véletlen a nagy eco, meg blue autókba 20-as olajat tesznek a kis turbósokba is.
bár megmondom őszintén én annyira sosem értettem hogy egy 40-es mivel fogja jobban vissza a motort, mint egy 30-as. mármint hogy valóban mérhető-e egyáltalán.


Nem véletlenül alkalmaznak a turbós, (a turbó meg is égeti a nem megfelelő olajat, még ha diesel nem is termel annyi hőt) és a nagy fordulatú benzines motoroknál külön olajhűtőt. Semmivel sem fogja vissza a motort. Ha utána nézel, akkor világos lesz, hogy azonos teljesítmény szintnél, üzemi hőfokon nincs különbség a ("meleg" oldali 30, 40, 50) olaj viszkozitása között. 20-as "meleg" oldali olajról az elmúlt 10 évben nem igazán hallottam.


én vágom.
pedig van a 20-as, mármint lupo, meg meg fosvágen blue motion kis motorokba biztos, hogy 20-as a gyári előírás. sok eco biszbaszos motorba teszik. anno olvastam a mazdás fórumon, ahol nagyon jól leírják az olaj témát, hogy ferrari-ba is tesztelték és bírta a 20-ast. ezzel bizonyították azt, hogy üzemi hőfokon nem igazán van különbség.

YELLOW Elküldve: 2014-08-24 19:30 Motorolaj

hancurozo írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta: Lassan esedékes lesz az olajcserém és arra gondoltam hogy Castrol Edge 0w-40 et töltenék bele. Sok leírást találtam amiben ajánlják 320D-be. Szerintetek?


csak nem a gyanusan olcsót kell megvenni. és felesleges a 40-es meleg oldali viszkozitás. dízelbe a 30-as kell.


Árban ugyanannyi a 30 és a 40 is. Jobb a 30?


jaja jobb. bár ha őszinte akarok leni, én nem tennék már castrol-t. talán az új FST titanium, amin elgondolkoznék.


Jobb a 40. (elég lenne a 30 is) A 40-es jobban bírja a turbónál lévő magasabb hőmérsékletet. Ha árban nincs különbség, én a 40-est választanám. (olajat csak megbízható forrásból szabad vásárolni)


pedig pont a dízelbe ajánlják lépten nyomon a 30-ast, mivel alacsonyabb hőfokon dolgozik. a turbo-s dolgot értem, logikus. de ugye a fogyasztásnak is kedvez a véknyabb olaj. nem véletlen a nagy eco, meg blue autókba 20-as olajat tesznek a kis turbósokba is.
bár megmondom őszintén én annyira sosem értettem hogy egy 40-es mivel fogja jobban vissza a motort, mint egy 30-as. mármint hogy valóban mérhető-e egyáltalán.

YELLOW Elküldve: 2014-08-24 17:54 Motorolaj

leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta: Lassan esedékes lesz az olajcserém és arra gondoltam hogy Castrol Edge 0w-40 et töltenék bele. Sok leírást találtam amiben ajánlják 320D-be. Szerintetek?


csak nem a gyanusan olcsót kell megvenni. és felesleges a 40-es meleg oldali viszkozitás. dízelbe a 30-as kell.


Árban ugyanannyi a 30 és a 40 is. Jobb a 30?


jaja jobb. bár ha őszinte akarok leni, én nem tennék már castrol-t. talán az új FST titanium, amin elgondolkoznék.