Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-07-22 22:06 Üzemanyag fogyasztás

kzste írta:
gyurigyuri írta:
320d 150Le EUR3
Igaz finoman hajtom,de most hogy minden rendben vele,látom a diesel értelmét...


Nem sok az a 7,43 kicsit? Nálam ugyanilyen motorral átlag 5,3 a fogyasztás.


ez a 7,43 hogy jött ki? marha kíváncsi lennék az általad használt megoldó képletre

YELLOW Elküldve: 2014-07-22 21:09 Hűtővíz..:S

Sparta írta:
anubisz írta:
Sparta írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Hűtővíznél van valami különleges vagy milyent tegyek bele??



Castrol Antifreeze NF-el nem lőssz mellé.


Hol lehet ilyent beszerezni?


Megmondom. Van a sz.gép. Megnyomod a bekapcsoló gombot, ha betölt a rendszer megnyitod a böngészőt, utána az árura amit keresel bemásolod a google keresőbe,és ha szerencséd van,egyből találsz vagy 100 linket.
Köszönöm, hogy segíthettem.
https://www.google.hu/search?q...8gfxuIHgBg

Estetleg azt is le tudom írni,hogy kell levegőt fújni a gumiba.



Huu te nagyon ügyes gyerek lehetsz, ha ennyire vágod a témát.
De ha lehet legközelebb az ilyen okos gondolatodat írd le egy papírra,és utána dobd ki a szemétbe. köszi..


nana!
azért van benne igazság. ezt ne vedd magadra, még néha én is csak utólag kapcsolok, hogy én is megnézhettem volna akármit. nyilván ha az embernek kevés ideje van a netet bújni talán érthető. na meg persze fateromon keresztül, aki most tanulja ezt a net dolgot, látom, hogy alapvetően nem is tud gondolkozni ebben a környezetben logikusan. mert neki új. de már az is nagy öröm neki, ha be tud lépni egyedül az e-mail-be.

YELLOW Elküldve: 2014-07-22 18:33 Üzemanyag fogyasztás

gyurigyuri írta:
320d 150Le EUR3
Igaz finoman hajtom,de most hogy minden rendben vele,látom a diesel értelmét...


azért várjál, mert fél után sokkal gyorsabban csökken

YELLOW Elküldve: 2014-07-22 18:31 Futómû és hibái

Puli írta: Első lengőkar szilent
6. tétel széthullott, cserélnem kell!
Mit érdemes belerakni a Lemförderen kívül? Vagy csak az a tuti?
Az unixnál van:
A.Z. Meister, Coreteco, Hans-Preis, Impergom, Lemförder, Meyle, Moog, Ocap, Optimal, Redalli, Ruville, Sidem, Swag/febi, TRW


szinte majdnem mindegy sokáig úgysem bírja itthon.

YELLOW Elküldve: 2014-07-22 18:30 BMW autókulcs

Szirtimorc írta: Sziasztok!

Kérdésem lenne:
2 távirányítós kulcs van az E46-omhoz. Az egyik zárás/nyitás nyomva tartásakor szépen mozgatja az ablakokat, a másik nem. Próbáltam újra tanítani a kulcsokat, de nem történt változás. Mintha az egyiknél le lenne tiltva ez a funkció. Ha bedugom a zárba és forgatás után ott tartom, akkor is csak az egyik működik. Mit kellene tennem, hogy újra jó legyen?

Köszönöm!


ezt már egyszer kérdezted és meg is kaptad rá a választ.
CKM (Car Key Memory) programozás kell, annak a kulcsnak kell benne lennie a gyújtás kapcsolóban, amire majd állítják. de ezt úgyis tudja majd az aki csinálja.

YELLOW Elküldve: 2014-07-21 21:17 Hűtővíz..:S

Sparta írta: Hűtővíznél van valami különleges vagy milyent tegyek bele??



Castrol Antifreeze NF-el nem lőssz mellé.

YELLOW Elküldve: 2014-07-21 19:23 Bemutatkozás, elsõ lépések, üdv a klubban sziasztok :)

Sz_Tomi írta: Tiszteletem mindenkinek!

Új tagként illendő bemutatkoznom! Tomi vagyok, két éve hajtom az első BMW-met, és nagyjából ezzel egy időben kezdtem el olvasni ezt a fórumot is! Hála nektek már elég sok minden ragadt rám . Amíg kezdetben azt gondoltam, hogy ide mindenhez "szakszervíz" kell, mostanra az van, hogy nem is igen volt műhelyben az autó, csak ha valami speckó szerszám vagy műszer kellett, a többit mind magam+kedvesem(!!!) csináltunk!

A '90-es évek közepe óta ('94 v. '96) tartom magam BMW fanatikusnak, mikor megjelent az Autó Piacban egy összehasonlító írás a BMW 750 /Merc S600 /JAG XJ12 hármasról. Nem a 7-es volt a legerősebb, nem is a legnagyobb de engem valamiért mégis annyira megfogott, hogy azóta se kellene más csak BMW!

Szóval üdvözletem mindenkinek, és köszönöm az eddigi segítséget is (még ha nem is tudtátok hogy éppen nagy segítséget nyújtotok)!



Üdv itt!
ritka az ilyen ember, számomra full respect. a legtöbben regisztrálnak, rögtön szemetelik tele a fórumot, nem olvasnak semminek utána, legalább megnéznék, mi is a módi az oldalon. szóval példát vehetnének rólad! viszont 2 évet nem kellett volna várnod rá

YELLOW Elküldve: 2014-07-21 19:14 Hátsó lámpa hiba - visszajelző

Sparta írta:
csbalu írta:
Sparta írta: Nekem olyan problémám van, hogy néha menet közben felvillan a két hátsó lámpa visszajelzője..
Mitől lehet?


Utángyártott LED-es?


hát olyan mint a képen


szóval igen

YELLOW Elküldve: 2014-07-21 17:59 Segítség, tanácstalan vagyok.

Andras6800 írta:
YELLOW írta:
Andras6800 írta: Sziasztok,

jó ideje küzdök egy problémával, már írtam is az ügyben az oldalra:
"Andras6800 írta: Sziasztok!

Adott egy E46 316i. 2003as végi gyártás, 130000km. Az előző tulaj tulajdonosa volt az autónak, nem gazdája, cserébe a km óra állás tuti (110.000-el lett véve). A hiba meglehetősen kellemetlen, és immár másfél éve nem jövünk rá, hogy mi lehet a baj. A dolog úgy kezdődik, hogy az autó szépen elkezd vaskosabban fogyasztani. Ez odáig megy, hogy finom vezetés mellett is elmegy 12L/100km ig. Amúgy a pillanatnyi fogyasztás kijelző kilengési szokásain remekül lejön már, hogy romlik az állapot. Ahogy nő a fogyasztás az autó alapjáraton elkezd egy trabantra hasonlítani. Néha akkorákat tud rezonálni, hogy még a trabi is elszégyellhetné magát. Majd a végére kialakul az ~1900/min fordulatszám környékén tapasztalható rángatás. Ez azt jelenti, ha 5ös fokozatban olyan 70-80al megyek rángat az autó, mihelyst tartom a sebességet. A gázpedál bármilyen módon történő mozdítása megszakítja a rángatást, amúgy pedig addig csinálja míg a rángatózástól nem mozdul el a lábam a pedálon. Totál tanácstalan vagyok, a hiba teljesen hektikusan jelenik meg. Van, hogy hibatároló törlés után elmegyek 2-3000km-t és akkor jön elő, volt, hogy 1 tank benzin után már elkezdte. A hibatároló az elején légtömegmérő hibát írt, meg néha lambda szonda fűtést. A légtömegmérő le lett cserélve, de a hiba maradt. Majd a lefojtó szelep motorra írt hibát, így az is le lett cserélve. Egy hiba mindig jelen van, az üzemanyag keverék hiba. Gyertyák jók az autóban, már meg lett nézve mind a 4. Le lett cserélve az AC pumpa is. Szerelőnél már többnél is voltam, de nem nagyon tudják, mi lehet a baj. Hibatároló törlés után azonnal megjavul a kocsi, és a fentebb leírt módon alakul az állapota.

Előre is köszi a válaszokat."

Nos a probléma kb ugyan az. Csupán az idó előrehaladtával rövidült a hibamentes állapot időtartama. Annyit megfigyeltem, hogy ha pörgetve van a motor(közút, előzés, kigyorsítás) akkor hamarabb elromlik a dolog, 100km alatt simán kigyullad a sárga lámpa.

Ugye anno mondták, hogy Lambda szonda lesz a baj. Most ugye volt egy újabb ajánlott szerelőnél az autó. És itt kezdődik a baj... Ránézett a lamda szondákra, namármost az ECU kapásból 4 lambda szondát keresett, miközben az autóban 2 van fizikailag... , nyílván így 2re hibát ír be, szóval olyan, mintha másik autóba "gondolná" magát az ECU, mint amiben van. Szoftver jó gyári van a motorvezérlőn. Kitörölték a hibát, azonnal beadta újra, hogy valami gebasz van. Utána még 1 hibatörlés, autóztam vele mint1 15 kmt, visszamentem, semmi hibakód...

Szerelő azt mondta, fogalma sincs ez most mi, de erős a gyanúja, hogy beszart az ECU. Na már most abból egy új elvileg nem igazán megfizethető/megéri kategóra egy 12 éves autóba (árat újhoz nagyon nem is találtam). Ugye hívtam bontókat telefonon, egyik helyen elvileg van is, de 60k, kulcsokkal 80k... Egyáltalán mi kell egy ECu cseréhez? Milyen alkatrészek, illetve szerintetek is megállja e a helyét az ECU hiba, vagy más lehet a baj... Ötletem sincs mi lehet a baj



mi a motorkódod? N40 vagy N42? a motorszám utolsó pár karalkteréből kiderül, vagy ha az alvázszám utolsó 7 karakterét leírod az is jó.
az N42-be 4 db lambda van. sőt az N40-be is.


Szia,

Motorkód: A691H096N40B16AB
Alvázszám: WBAAY11030FG29475


így van jól tippeltem az N40-be is 4db lambda van. valószínű a leömlő utáni kettővel lesz gond. a keverékképzésbe az szól bele főleg. a katalizátor előtti és utáni, tulajdonképen csak a katalizátor állapotát figyeli.

YELLOW Elküldve: 2014-07-21 15:02 E46 gyári színek

dbtibi írta:
kempelen írta:
dbtibi írta: sziasztok !

Olyan kérdésem lenne felétek :
ha vennem kell hátsó lökhárítót és csomagtérfedelet (baleset miatt) honnan tudom megállapítani hogy színazonos-e az én autómon lévő alkatrésszel ?
Azon kívül hogy melléteszem a vásárolandó alkatrészt a jelenleginek, és persze megkérdez(t)em a bontóst hogy az enyémmel megegyező szín-e. Titansilber Metallic (354)

Van esetleg valahol az alkatrészben beleütve színkód ... ?

Köszi előre is


Ha eredeti gyári festés a lökhárító, amit találsz a bontóban, akkor lesz rajta egy matrica, hogy mikor, melyik autóra készült, rajta a színkóddal...

Ezen kívül semmi jelölés nincs az alkatrészeken.



Köszi, remélem megtalálom rajta ( a színkód a 354 ??)
Azt hogy hol találom meg rajta az lutri ?



olyan kis árnyalatbeli különbségek nincsennek... a gyári színek között. tehát ha viszed a vonószem takarót már elég az összehasonlításra. ami más színű ezüst, az már inkább szürke és FL-es modelleken volt. ha gyári festésű bontott alkatrészt veszel, és az nem évekig a napon állt, akkor stimmelni fog a szín, ha leadod a kódot, vagy a nevét a fényezésnek. titansilber metallic iylen színű, nincs közel hasonló hozzá E46-ba amineknek akár a neve a színe hasonló lenne ehhez. szóval nó para.

YELLOW Elküldve: 2014-07-21 14:48 Futómû és hibái

Fort írta:
YELLOW írta:
Fort írta: Egy olyan problémám lenne a futóművel,hogy rossz úton (általában ahol a kamionok kijárták) az autót alig lehet az úton tartani 90-100-nál!Nyúlik az eleje,ha ez a jó kifejezés és össze-vissza jár.Nem rezeg,nem remeg,jó minőségű úton nem billeg nagyobb sebességnél a kanyarokban,csak alig lehet egyenesben tartani ha nyomvályús az út.
Elvittem egy szerelőhöz,aki azt mondta ki kell cserélni a bal első lengőkart,mert rosszak a szilentek benne.Ki lett cserélve,ugyan az a helyzet Ma elvittem egy futómű ellenőrzésre (rázópados vagy mi a neve) és szerintük mind a két oldali lengőkar szilentet kell cserélni.Akkor most van külön lengőkar,benne a szilentekkel és van külön lengőkar szilent is?? Bocsánat,még új vagyok itt és az autó is,ezért vannak ezek az "értelmes" kérdéseim.
Lehet ettől az alkatrésztől hogy ezt produkálja az autó?Feleslegesen nem szeretnék mindent kicseréltetni.Ha lehet ettől,milyen márkájú szilentet ajánlanátok? A szervízben számomra noname alkatrészek voltak 15000/db áron...
Nagyobb sebességnél a hátulja is mászott ide-oda az úton,de az rázott is ,így 2 napja lecseréltettem rajta a gumikat és kicentíroztattam a kerekeket.Az a probléma megoldódott.
Lehet az első gumikat is le kellett volna cseréltetnem?
Hogy itt ne legyen még vége a problémáknak,valami búgást is hallok az első kerekektől.Ez vagy a téli gumi vagy kerékcsapágy lehet?Csapágy hibát lehet ellenőrizni házilag?


előszőr átcsesztek. a lengőkar és a hátsó szilentje külön cserélhető. szerintem egyik sem okozza ezt a jelenséget. a szar a szilentblokk, akkor kopog rossz úton, vagy fékezésnél ráz a kormány.
ha széles a gumi, akkor rosszabb, jobban viszi. ha jó a futóműbeállítás, akkor is viheti a nyomvájú. a BMW-knek pont úgy van a nyomtávja, hogy szívás. nekem egyenletesen kopnak a gumik, jó a futómű, mégis viszi a nyomvájú. ha sima úton menne félre, akkor kormány összekötő, kormánymű lehetne a gond.
a téli gumi simán búghat.


Köszönöm.Igen,ma lementem az aknába és megnézegettem melyik alkatrészek ezek!Nem értem az első ökör miért nem cserélte ki ezt is egyben a lengőkarral,ha itt meg ennyire rossznak mondták.Na mindegy,nem ez volt az első és az utolsó sem hogy átcsesztek,de tudom hogy ide sem kell többet menni.Próbálok majd keresni egy BMW-hez értő szerelőt vagy csak akkor cserélek alkatrészt ha 3 futóműves is ugyan azt mondja! Nem kopog az biztos,de enyhe fékezésnél érzek egy kis rázkódást,erősebbnél semmit.Itt mondjuk a féktárcsára gondoltam,hogy az nem az igazi már.A gumik 205/55R16-os téli gumik alufelnin jelenleg,semmi extra.Mindjárt megyek egy kört és megnézem hogy mennyire sebesség függő a búgás és hogy kanyarban nem e hallgat el.
Értem én ezt a nyomtáv dolgot,de hogy 90-100-nál küzdeni kell az úton maradásért,ezt nem gondoltam volna...



most gondold el, én amikor a téli 195/65 R15-ről visszaállok 225/45 R17-re, egy hétig be van durranva szinte a karom. ennyit jelent az a 2 centi szélesség, nagyobb felület jobban tapad, a döntött út is viszi.

YELLOW Elküldve: 2014-07-21 14:27 Társalgó

jokerface írta: Nem semmi vasárnap délután


én biztos, hogy a strand biztosítójával fizettetném a károkat. ideiglenes parkoló. gondolom kevés volt a hely. talán még fizetni is kellett érte. eleve ott a stand. kánikula. legalább egy ember2-3 óránként ki keleltt volna menjen, hogy fellocsoljon. főleg egy száraz tarlót.
(tagnap nekem is kint állt vagy 2 órát az autó a napon az udvaron, de még én is levizeltem közben, a nagy hőség miatt.)

YELLOW Elküldve: 2014-07-21 13:40 Futómû és hibái

Fort írta: Egy olyan problémám lenne a futóművel,hogy rossz úton (általában ahol a kamionok kijárták) az autót alig lehet az úton tartani 90-100-nál!Nyúlik az eleje,ha ez a jó kifejezés és össze-vissza jár.Nem rezeg,nem remeg,jó minőségű úton nem billeg nagyobb sebességnél a kanyarokban,csak alig lehet egyenesben tartani ha nyomvályús az út.
Elvittem egy szerelőhöz,aki azt mondta ki kell cserélni a bal első lengőkart,mert rosszak a szilentek benne.Ki lett cserélve,ugyan az a helyzet Ma elvittem egy futómű ellenőrzésre (rázópados vagy mi a neve) és szerintük mind a két oldali lengőkar szilentet kell cserélni.Akkor most van külön lengőkar,benne a szilentekkel és van külön lengőkar szilent is?? Bocsánat,még új vagyok itt és az autó is,ezért vannak ezek az "értelmes" kérdéseim.
Lehet ettől az alkatrésztől hogy ezt produkálja az autó?Feleslegesen nem szeretnék mindent kicseréltetni.Ha lehet ettől,milyen márkájú szilentet ajánlanátok? A szervízben számomra noname alkatrészek voltak 15000/db áron...
Nagyobb sebességnél a hátulja is mászott ide-oda az úton,de az rázott is ,így 2 napja lecseréltettem rajta a gumikat és kicentíroztattam a kerekeket.Az a probléma megoldódott.
Lehet az első gumikat is le kellett volna cseréltetnem?
Hogy itt ne legyen még vége a problémáknak,valami búgást is hallok az első kerekektől.Ez vagy a téli gumi vagy kerékcsapágy lehet?Csapágy hibát lehet ellenőrizni házilag?


előszőr átcsesztek. a lengőkar és a hátsó szilentje külön cserélhető. szerintem egyik sem okozza ezt a jelenséget. a szar a szilentblokk, akkor kopog rossz úton, vagy fékezésnél ráz a kormány.
ha széles a gumi, akkor rosszabb, jobban viszi. ha jó a futóműbeállítás, akkor is viheti a nyomvájú. a BMW-knek pont úgy van a nyomtávja, hogy szívás. nekem egyenletesen kopnak a gumik, jó a futómű, mégis viszi a nyomvájú. ha sima úton menne félre, akkor kormány összekötő, kormánymű lehetne a gond.
a téli gumi simán búghat.

YELLOW Elküldve: 2014-07-21 13:33 Motor-váltó

sutius írta: Udv mindenkinek,
Norbi vagyok ujdonsult BMW tulajdonos. Meg csak baratkozom az oldallal es latom, hogy olaj a tema. Nekem castrol edge-t ajanlottak. aki cserelte az olajat azt mondta, hogy ha nem ilyen olaj volt benne azelott lehet hogy kicsit enni fogja mig a motor meg nem szokja.
VAn ennek valosagalapja?
A masik kerdesem az lenne, hogy a kocsot 132ezer km-el vettem. A kesztyutartoban megtalatam a 2011 es 2013 nemet muszakijat a kocsinak. azokban 100ezer es 127ezer van.
Ezek alapjan valos lehet a km? gondolom nem irnak bele csak ugy akarmit....


szerintem hülyeség. nincs oylan, hogy megszokja az olajat. mozgó alkatrészek vannak, nem alakulnak sehova, főleg nem az olajhoz...
viszont ha minőségi az olaj, és az feloldja a korábbi sarat, akkor valahol ereszthet, ahol eddig a lerakódás tömített.
a valós km-t még szinte gép alapján sem lehet megmondani.
ahhoz, hogy valós képet kapj, látni kell az autó belsejét, tudni kell hogy nézett ki az előző tulaj, tulajok, hol hazsnálta rövid távra, hosszúra. ezekből leszűrve meg lehet mondani valós-e. egy városi autó kevés km-rel is lehet belülről viseletes, főlegha gyereket is szállítottak vele. nem mindegy, hogy az előző tulaj 70 vagy 120kg volt-e. autópályán használt, akár 200ezerrel is lehet patika belsős, főleg ha egy szál bél használta. összetett ez.

YELLOW Elküldve: 2014-07-21 12:08 Motor-váltó

ToXic írta: Akkor melyik olajat ajánlanád vagy használod?



én ezeket hazsnálom, használtam:
- Castrol SLX Professional Powerflow 0w-30 BMW LL-04 (ezt már nem veszek, mert Edge professional lett a neve, és az Edge-vel nem voltam kibékülve korábban sem, most nem részletezném)
- Aral Super 0w-40, van most jelenleg (ennek is van BMW LL-04 minősítése) BP csoport tagja, akár a Castrol, de ez nagyobb valószínűséggel német, és szitázott a doboz, nem egy nyomtatott papír van rajta
- hogy mit ajánlanék? Mobil Super 3000 XE 5w-30, Eneos Hyper Premium 5w-30, Liqui Moly TopTec 4200 ha jól emlékszem, amit dícsérni szoktak, de ez árban több mint az előző. írhatnék még számtalan fajtát, de a Mobil 1-el nem lősz mellé.