YELLOW Elküldve: 2014-07-22 22:06 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW Elküldve: 2014-07-22 22:06 Üzemanyag fogyasztás
YELLOW Elküldve: 2014-07-22 21:09 Hűtővíz..:S
Sparta írta:anubisz írta:Sparta írta:YELLOW írta:Sparta írta: Hűtővíznél van valami különleges vagy milyent tegyek bele??
Castrol Antifreeze NF-el nem lőssz mellé.
Hol lehet ilyent beszerezni?
Megmondom. Van a sz.gép. Megnyomod a bekapcsoló gombot, ha betölt a rendszer megnyitod a böngészőt, utána az árura amit keresel bemásolod a google keresőbe,és ha szerencséd van,egyből találsz vagy 100 linket.
Köszönöm, hogy segíthettem.
https://www.google.hu/search?q...8gfxuIHgBg
Estetleg azt is le tudom írni,hogy kell levegőt fújni a gumiba.
Huu te nagyon ügyes gyerek lehetsz, ha ennyire vágod a témát.
De ha lehet legközelebb az ilyen okos gondolatodat írd le egy papírra,és utána dobd ki a szemétbe. köszi..
YELLOW Elküldve: 2014-07-22 18:33 Üzemanyag fogyasztás
YELLOW Elküldve: 2014-07-22 18:31 Futómû és hibái
Puli írta: Első lengőkar szilent
6. tétel széthullott, cserélnem kell!
Mit érdemes belerakni a Lemförderen kívül? Vagy csak az a tuti?
Az unixnál van:
A.Z. Meister, Coreteco, Hans-Preis, Impergom, Lemförder, Meyle, Moog, Ocap, Optimal, Redalli, Ruville, Sidem, Swag/febi, TRW
YELLOW Elküldve: 2014-07-22 18:30 BMW autókulcs
Szirtimorc írta: Sziasztok!
Kérdésem lenne:
2 távirányítós kulcs van az E46-omhoz. Az egyik zárás/nyitás nyomva tartásakor szépen mozgatja az ablakokat, a másik nem. Próbáltam újra tanítani a kulcsokat, de nem történt változás. Mintha az egyiknél le lenne tiltva ez a funkció. Ha bedugom a zárba és forgatás után ott tartom, akkor is csak az egyik működik. Mit kellene tennem, hogy újra jó legyen?
Köszönöm!
YELLOW Elküldve: 2014-07-21 21:17 Hűtővíz..:S
Sparta írta: Hűtővíznél van valami különleges vagy milyent tegyek bele??
YELLOW Elküldve: 2014-07-21 19:23 Bemutatkozás, elsõ lépések, üdv a klubban sziasztok :)
Sz_Tomi írta: Tiszteletem mindenkinek!
Új tagként illendő bemutatkoznom! Tomi vagyok, két éve hajtom az első BMW-met, és nagyjából ezzel egy időben kezdtem el olvasni ezt a fórumot is! Hála nektek már elég sok minden ragadt rám. Amíg kezdetben azt gondoltam, hogy ide mindenhez "szakszervíz" kell, mostanra az van, hogy nem is igen volt műhelyben az autó, csak ha valami speckó szerszám vagy műszer kellett, a többit mind magam+kedvesem(!!!) csináltunk!
A '90-es évek közepe óta ('94 v. '96) tartom magam BMW fanatikusnak, mikor megjelent az Autó Piacban egy összehasonlító írás a BMW 750 /Merc S600 /JAG XJ12 hármasról. Nem a 7-es volt a legerősebb, nem is a legnagyobb de engem valamiért mégis annyira megfogott, hogy azóta se kellene más csak BMW!
Szóval üdvözletem mindenkinek, és köszönöm az eddigi segítséget is (még ha nem is tudtátok hogy éppen nagy segítséget nyújtotok)!
YELLOW Elküldve: 2014-07-21 19:14 Hátsó lámpa hiba - visszajelző
Sparta írta:csbalu írta:Sparta írta: Nekem olyan problémám van, hogy néha menet közben felvillan a két hátsó lámpa visszajelzője..
Mitől lehet?
Utángyártott LED-es?
hát olyan mint a képen
YELLOW Elküldve: 2014-07-21 17:59 Segítség, tanácstalan vagyok.
Andras6800 írta:YELLOW írta:Andras6800 írta: Sziasztok,
jó ideje küzdök egy problémával, már írtam is az ügyben az oldalra:
"Andras6800 írta: Sziasztok!
Adott egy E46 316i. 2003as végi gyártás, 130000km. Az előző tulaj tulajdonosa volt az autónak, nem gazdája, cserébe a km óra állás tuti (110.000-el lett véve). A hiba meglehetősen kellemetlen, és immár másfél éve nem jövünk rá, hogy mi lehet a baj. A dolog úgy kezdődik, hogy az autó szépen elkezd vaskosabban fogyasztani. Ez odáig megy, hogy finom vezetés mellett is elmegy 12L/100km ig. Amúgy a pillanatnyi fogyasztás kijelző kilengési szokásain remekül lejön már, hogy romlik az állapot. Ahogy nő a fogyasztás az autó alapjáraton elkezd egy trabantra hasonlítani. Néha akkorákat tud rezonálni, hogy még a trabi is elszégyellhetné magát. Majd a végére kialakul az ~1900/min fordulatszám környékén tapasztalható rángatás. Ez azt jelenti, ha 5ös fokozatban olyan 70-80al megyek rángat az autó, mihelyst tartom a sebességet. A gázpedál bármilyen módon történő mozdítása megszakítja a rángatást, amúgy pedig addig csinálja míg a rángatózástól nem mozdul el a lábam a pedálon. Totál tanácstalan vagyok, a hiba teljesen hektikusan jelenik meg. Van, hogy hibatároló törlés után elmegyek 2-3000km-t és akkor jön elő, volt, hogy 1 tank benzin után már elkezdte. A hibatároló az elején légtömegmérő hibát írt, meg néha lambda szonda fűtést. A légtömegmérő le lett cserélve, de a hiba maradt. Majd a lefojtó szelep motorra írt hibát, így az is le lett cserélve. Egy hiba mindig jelen van, az üzemanyag keverék hiba. Gyertyák jók az autóban, már meg lett nézve mind a 4. Le lett cserélve az AC pumpa is. Szerelőnél már többnél is voltam, de nem nagyon tudják, mi lehet a baj. Hibatároló törlés után azonnal megjavul a kocsi, és a fentebb leírt módon alakul az állapota.
Előre is köszi a válaszokat."
Nos a probléma kb ugyan az. Csupán az idó előrehaladtával rövidült a hibamentes állapot időtartama. Annyit megfigyeltem, hogy ha pörgetve van a motor(közút, előzés, kigyorsítás) akkor hamarabb elromlik a dolog, 100km alatt simán kigyullad a sárga lámpa.
Ugye anno mondták, hogy Lambda szonda lesz a baj. Most ugye volt egy újabb ajánlott szerelőnél az autó. És itt kezdődik a baj... Ránézett a lamda szondákra, namármost az ECU kapásból 4 lambda szondát keresett, miközben az autóban 2 van fizikailag... , nyílván így 2re hibát ír be, szóval olyan, mintha másik autóba "gondolná" magát az ECU, mint amiben van. Szoftver jó gyári van a motorvezérlőn. Kitörölték a hibát, azonnal beadta újra, hogy valami gebasz van. Utána még 1 hibatörlés, autóztam vele mint1 15 kmt, visszamentem, semmi hibakód...
Szerelő azt mondta, fogalma sincs ez most mi, de erős a gyanúja, hogy beszart az ECU. Na már most abból egy új elvileg nem igazán megfizethető/megéri kategóra egy 12 éves autóba (árat újhoz nagyon nem is találtam). Ugye hívtam bontókat telefonon, egyik helyen elvileg van is, de 60k, kulcsokkal 80k... Egyáltalán mi kell egy ECu cseréhez? Milyen alkatrészek, illetve szerintetek is megállja e a helyét az ECU hiba, vagy más lehet a baj...Ötletem sincs mi lehet a baj
mi a motorkódod? N40 vagy N42? a motorszám utolsó pár karalkteréből kiderül, vagy ha az alvázszám utolsó 7 karakterét leírod az is jó.
az N42-be 4 db lambda van. sőt az N40-be is.
Szia,
Motorkód: A691H096N40B16AB
Alvázszám: WBAAY11030FG29475
YELLOW Elküldve: 2014-07-21 15:02 E46 gyári színek
dbtibi írta:kempelen írta:dbtibi írta: sziasztok !
Olyan kérdésem lenne felétek :
ha vennem kell hátsó lökhárítót és csomagtérfedelet (baleset miatt) honnan tudom megállapítani hogy színazonos-e az én autómon lévő alkatrésszel ?
Azon kívül hogy melléteszem a vásárolandó alkatrészt a jelenleginek, és persze megkérdez(t)em a bontóst hogy az enyémmel megegyező szín-e. Titansilber Metallic (354)
Van esetleg valahol az alkatrészben beleütve színkód ... ?
Köszi előre is![]()
Ha eredeti gyári festés a lökhárító, amit találsz a bontóban, akkor lesz rajta egy matrica, hogy mikor, melyik autóra készült, rajta a színkóddal...
Ezen kívül semmi jelölés nincs az alkatrészeken.
Köszi, remélem megtalálom rajta ( a színkód a 354 ??)
Azt hogy hol találom meg rajta az lutri ?
YELLOW Elküldve: 2014-07-21 14:48 Futómû és hibái
Fort írta:YELLOW írta:Fort írta: Egy olyan problémám lenne a futóművel,hogy rossz úton (általában ahol a kamionok kijárták) az autót alig lehet az úton tartani 90-100-nál!Nyúlik az eleje,ha ez a jó kifejezés és össze-vissza jár.Nem rezeg,nem remeg,jó minőségű úton nem billeg nagyobb sebességnél a kanyarokban,csak alig lehet egyenesben tartani ha nyomvályús az út.
Elvittem egy szerelőhöz,aki azt mondta ki kell cserélni a bal első lengőkart,mert rosszak a szilentek benne.Ki lett cserélve,ugyan az a helyzetMa elvittem egy futómű ellenőrzésre (rázópados vagy mi a neve) és szerintük mind a két oldali lengőkar szilentet kell cserélni.Akkor most van külön lengőkar,benne a szilentekkel és van külön lengőkar szilent is?? Bocsánat,még új vagyok itt és az autó is,ezért vannak ezek az "értelmes" kérdéseim.
Lehet ettől az alkatrésztől hogy ezt produkálja az autó?Feleslegesen nem szeretnék mindent kicseréltetni.Ha lehet ettől,milyen márkájú szilentet ajánlanátok? A szervízben számomra noname alkatrészek voltak 15000/db áron...
Nagyobb sebességnél a hátulja is mászott ide-oda az úton,de az rázott is ,így 2 napja lecseréltettem rajta a gumikat és kicentíroztattam a kerekeket.Az a probléma megoldódott.
Lehet az első gumikat is le kellett volna cseréltetnem?
Hogy itt ne legyen még vége a problémáknak,valami búgást is hallok az első kerekektől.Ez vagy a téli gumi vagy kerékcsapágy lehet?Csapágy hibát lehet ellenőrizni házilag?
előszőr átcsesztek. a lengőkar és a hátsó szilentje külön cserélhető. szerintem egyik sem okozza ezt a jelenséget. a szar a szilentblokk, akkor kopog rossz úton, vagy fékezésnél ráz a kormány.
ha széles a gumi, akkor rosszabb, jobban viszi. ha jó a futóműbeállítás, akkor is viheti a nyomvájú. a BMW-knek pont úgy van a nyomtávja, hogy szívás. nekem egyenletesen kopnak a gumik, jó a futómű, mégis viszi a nyomvájú. ha sima úton menne félre, akkor kormány összekötő, kormánymű lehetne a gond.
a téli gumi simán búghat.
Köszönöm.Igen,ma lementem az aknába és megnézegettem melyik alkatrészek ezek!Nem értem az első ökör miért nem cserélte ki ezt is egyben a lengőkarral,ha itt meg ennyire rossznak mondták.Na mindegy,nem ez volt az első és az utolsó sem hogy átcsesztek,de tudom hogy ide sem kell többet menni.Próbálok majd keresni egy BMW-hez értő szerelőt vagy csak akkor cserélek alkatrészt ha 3 futóműves is ugyan azt mondja!Nem kopog az biztos,de enyhe fékezésnél érzek egy kis rázkódást,erősebbnél semmit.Itt mondjuk a féktárcsára gondoltam,hogy az nem az igazi már.A gumik 205/55R16-os téli gumik alufelnin jelenleg,semmi extra.Mindjárt megyek egy kört és megnézem hogy mennyire sebesség függő a búgás és hogy kanyarban nem e hallgat el.
Értem én ezt a nyomtáv dolgot,de hogy 90-100-nál küzdeni kell az úton maradásért,ezt nem gondoltam volna...
YELLOW Elküldve: 2014-07-21 14:27 Társalgó
jokerface írta: Nem semmi vasárnap délután
YELLOW Elküldve: 2014-07-21 13:40 Futómû és hibái
Fort írta: Egy olyan problémám lenne a futóművel,hogy rossz úton (általában ahol a kamionok kijárták) az autót alig lehet az úton tartani 90-100-nál!Nyúlik az eleje,ha ez a jó kifejezés és össze-vissza jár.Nem rezeg,nem remeg,jó minőségű úton nem billeg nagyobb sebességnél a kanyarokban,csak alig lehet egyenesben tartani ha nyomvályús az út.
Elvittem egy szerelőhöz,aki azt mondta ki kell cserélni a bal első lengőkart,mert rosszak a szilentek benne.Ki lett cserélve,ugyan az a helyzetMa elvittem egy futómű ellenőrzésre (rázópados vagy mi a neve) és szerintük mind a két oldali lengőkar szilentet kell cserélni.Akkor most van külön lengőkar,benne a szilentekkel és van külön lengőkar szilent is?? Bocsánat,még új vagyok itt és az autó is,ezért vannak ezek az "értelmes" kérdéseim.
Lehet ettől az alkatrésztől hogy ezt produkálja az autó?Feleslegesen nem szeretnék mindent kicseréltetni.Ha lehet ettől,milyen márkájú szilentet ajánlanátok? A szervízben számomra noname alkatrészek voltak 15000/db áron...
Nagyobb sebességnél a hátulja is mászott ide-oda az úton,de az rázott is ,így 2 napja lecseréltettem rajta a gumikat és kicentíroztattam a kerekeket.Az a probléma megoldódott.
Lehet az első gumikat is le kellett volna cseréltetnem?
Hogy itt ne legyen még vége a problémáknak,valami búgást is hallok az első kerekektől.Ez vagy a téli gumi vagy kerékcsapágy lehet?Csapágy hibát lehet ellenőrizni házilag?
YELLOW Elküldve: 2014-07-21 13:33 Motor-váltó
sutius írta: Udv mindenkinek,
Norbi vagyok ujdonsult BMW tulajdonos. Meg csak baratkozom az oldallal es latom, hogy olaj a tema. Nekem castrol edge-t ajanlottak. aki cserelte az olajat azt mondta, hogy ha nem ilyen olaj volt benne azelott lehet hogy kicsit enni fogja mig a motor meg nem szokja.
VAn ennek valosagalapja?
A masik kerdesem az lenne, hogy a kocsot 132ezer km-el vettem. A kesztyutartoban megtalatam a 2011 es 2013 nemet muszakijat a kocsinak. azokban 100ezer es 127ezer van.
Ezek alapjan valos lehet a km? gondolom nem irnak bele csak ugy akarmit....
YELLOW Elküldve: 2014-07-21 12:08 Motor-váltó
ToXic írta: Akkor melyik olajat ajánlanád vagy használod?