Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2020-06-08 16:54 Kipufogo füst!

Benyo89 írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Autóm ,2003-as 318ci coupé (n42b20a) a következőt produkálja:
Alapvetően az autó sok olajat fogyaszt (1500 km - 1 liter), de úgy hallottam ez normális ezeknél a motoroknál, főleg hogy a kocsiban 270 ezer km van.
A kocsi a következőképpen szeret füstjeleket adni: Ha az autó huzamosabb ideig alapjáraton áll (kb 10 perc) elindulánál hatalmas füstfelhő jön a kipufugóból (kékes színű), majd abbamarad teljesen. Ha nagypapa módban vezetem huzamosabb ideig, a piros lámpánál is szeret indulásnál egy pamacsot dobni. Ha terhelem, akkor nem füstöl, nem nő az olajafogyasztás. Indításnál sem füstöl.

Sok helyen olvasom, hogy szelepszár szimering lehet a gond, viszont számomra furcsa, hogy nem terhelésnél jön elő a hiba.

Mit gondoltok, mi lehet a gond?


Szia!
Szelepszár szimering.
Nekem is az volt csak nekem N42B18a motorkódú volt.
Ugyanezen a tünetek. ( 1000km 1L olaj, alapjárati állás után füst.
Csere után nem volt olajfogyasztás se füst.
Ha már szétszedik illene ránézni a láncra is biztonság kedvéért.
Remélem segítettem.


normális? nekem 10ezer km alatt kb 2-3mm-t csökken az olajszint. igaz nem pályázok, amikor is a legtöbbet fogyasztja. de néha meghajtom azért. kb 1-2dl a fogyasztása az enyémnek, igaz kevesebb, mint fele ennyi km van benne.
a szelepszárszimmering minden autót érint. aminél gallyra megy hamar, az a hosszú olajcserének köszönhető. egy tiszta motorbelső és 10 max 15ezrenkénti rendszeres olajcsere esetén ez nem fordul elő, csak nagyon sokára.
ezen kívül lehet gyűrű probléma is. szintén ha rossz olaj, és ritka csere volt, az megeszi a gyűrűt...

YELLOW Elküldve: 2020-06-08 16:45 Mi lehet a baj?

PTamas7894 írta: Sziasztok,

Duda probléma miatt írok. Pár hónappal ezelőtt egyszer csak megszűnt működni a duda, majd pár hétre rá magától megjavult. Most újra úgy döntött nem működik. Mi lehet a probléma?
A kesztyűtartóból hallok valami halk kattanást, amikor a dudára nyomok.

Segítségeteket előre is köszönöm!


igen az a reléje. 2 dolog lehet. vagy a relé nem kapcsol rendesen, vagy a duda nem szólal meg. vagy valahol kontakt hiba hiba van. ha van másik ugyanolyan relé, ki lehet próbálni egy cserével. az üzemanyagpumpa reléje, ablaktörlőé, meg a ködlámpáé is ott van azt hiszem. ha screével jó, akkor a relét kell újat venni. ha nem akkor valahol a vezetékelés környékén lesz hiba.

YELLOW Elküldve: 2020-06-08 16:39 Klíma automatika hiba

Electro123 írta: Szerbusztok!
Remélem maradhat az írásom itt ebben a topikban?!

Történt velem, hogy egy ideje az autóm (323 e46 coupe) csak szembe fújta a levegőt, vagyis a szemben lévő rostélyokon jött belőle a cúg.
Akárhová nyomtam a klímapanelen, nem változott semmit.
Tegnap fogtam magamat és szétszedtem középen, hogy megnézzem, hibás - e valamelyik kis szervómotor, netán szorul - e?!
Ehhez természetesen leszedtem az aksit, mire visszatettem a sarut és gyújtásra raktam a kulcsot átfordult a ventilláció a szélvédőre.
Utána már nem szedtem le az aksi sarut, hanem gyújtásról levettem a kulcsot és csak a klimapanel tápját húztam ki majd vissza, újra gyújtás és azt tapasztaltam, hogy most ment a lábamhoz illetve az ablakra, viszont középre nem.
A vicces az volt, hogy ha a lábamhoz nyomtam a panelen akkor a szélvédőre nyomta, ha meg a szélvédőre akkor a lábamhoz nyomta a levegőt, vagyis fordítva működött.
Középre aztán megint nem.
Most ezzel a technikával elértem egy olyan pozícióba, hogy a szélvédőhöz megy a levegő illetve szembe is jön és a nyomógombok is jól működnek, kivéve a lábtérben. Oda nem sikerül irányítani a cúgot.
Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek itt mi lehet a probléma?
Másik vezérlőt is próbáltam a hétvégén, azzal is ezt csinálta, viszont másik autóban szépen működött az enyém is.
Pár hónappal ezelőtt kezdte, aksi levétel után.
Előre is köszönöm a válaszokat.


én kontakt hibára gyanakodnék. esetleg a fűtéscsap (bal első nyúlványon, ha minden igaz) szólhat még bele ebbe. meg kellene kocogtatni, vagy szétszedni és tisztítani. mert lehet rossz pozícióban van.

YELLOW Elküldve: 2020-06-06 22:35 Gumiméret-futómû

WinstonWolfe írta:
YELLOW írta:
WinstonWolfe írta: Gumi márkákból ki mire esküszik?
Mennyivel rosszabb az olcsóbb?
Nagy méret miatt kérdezem 19-20 X5 E70-re.


ezekre veszik az olcsó lefutott 2mm-es gumikat mint a cukrot.
sajnos ilyen méretű autóra és ekkora méretben olcsó, főleg kínai gumit nem szabad venni.
sajnos a kínai gumi minél nagyobb a méret annál nagyobbat ütnek, vagy rosszabb a gyártási minőség. kisebb tömegű és teljesítményű autókon még elmennek.
más részről egy ilyen autón gáz is.
ha nagy márkáét nem is akarsz, akkor a nagy márkák leányvállalatainak gumijait érdemes figyelni.
ahogy nézem Conti.t is ki lehet fogni 40ezer környékén... amik ez alatt vannak, azok nagyon ergya (gyenge) márkák. pont ezek miatt veszik a szinte majd el kopott gumikat.
erre a kategóriára egyszerűen én nem javaslom a gyenge márkákat.


Persze használtat nem akarok venni. Elég sok km-t megyek és fontos h ne pukkanjon le az autópályán.
Ugye amit keresek méret 275/40R20 és 315/35R20.
Minap erősködött nekem egyik ismerősöm Gripmax márkát ajánlgatva, hogy a Dodge Hemiket is ezzel szerelik.


úgy látom azért a nagy méretből csak keresel használtam FB csoportban... én mondtam, nehéz lesz találni, mert hamar felvásárolják a kopottat is. Ha 10ezret elmegy még vele is megéri nekik.

YELLOW Elküldve: 2020-06-05 22:49 Olajszint érzékelő szenzor

sndrs írta:
YELLOW írta:
sndrs írta: Sziasztok!

Szeretnék tanácsot kérni a következőben.
Ma, mikor elindultam az autóval pár km. után feldobta a sárga motorhő jelzést. Megnéztem az olajszintet az órán, viszont csak annyit jelez vissza, hogy "INACTIVE".

Hazagurultam, lekértem a hibatárolót és 2 hiba fogadott, de nem teljesen egyértelmű számomra az egyik.
2F17 CDKMTOEL - Zwangsschaltung EGS (?????? high oil temp akar lenni inkább EGS helyett?)
2F9E CDKTOENS - Thermischer Oelniveausensor
Itt a teljes report: https://vsu.hu/ucVagV

Pár óra elteltével újra beindítva megint feldobja a motorhő jelet + ventilátort max fordulatra állítja szinte azonnal.

Úgy gondolom, hogy ennek a javítása az olajszint jeladó cseréje. 3 pin-es csatlakozó megy rá, lehúztam, nem tűnik sérültnek.
Visszaolvastam a témát és láttam, hogy a HELLA-t ajánlották, de van többféle is (drágább is), mint METZGER (ebből 3 féle is), MAXGEAR, ERA. (Cikkszáma: 12617501786)

Szerintetek megoldja a csere a problémát vagy máshol keressem?
Melyik márkával lehet a legkevesebb gond?

Üdv,


a motorhőfoknak nincs köze az olajszint érzékelőhöz. Viszont lehet a meleg olajra is kapcsol hűtést.
hogy megoldja-e a csere ki tudja így. méregetni kellene a szenzoron.
azt kellene megnézni diaggal, vagy menüben, hogy vízhőfokra milyen értéket ír. ha az magas, akkor az a szenzor rossz, nem az olaj. ha az jó, akkor az olajszint érzékelő. most azt nem tudom a hőmérsékletet ott méri.e vagy valahol az olajnyomás szenzor környékén...


Helló!

A vízhőfok üzemi hőmérsékleten 105-110C (itten körül volt mindig, a termosztát 105C-on nyit). Mikor a hibát beírta, a motorhőmérséklet (tmot) 108C volt.
Kicseréltem az olajszint jeladót, olajcserével. Egy darabig mutatta az olajszintet megfelelően, majd pár km-t megtéve ismét INACTIVE jelzés van a menüben, ahol a szintet mutatná.
Kiolvastam megint a DME-t, 1 visszatérő hiba van benne:
2F9E - DME: Thermal oil-level sensor
- Signal unplausibel (nem megfelelő jel)
(108C-os hőmérsékletnél, 680 fordulatnál, 14.22V feszültség mellett jelent meg)

Ezt most cseréltem ki, szóval nem vágom.

Korábban a motorhő jelzést szerintem az olajszint/olajhő inkorrekt mérése adta be, ez most nem jött elő eddig.

Most arra gondolok, hogy kalibrálni kéne a DME/szenzort (ha van ilyen opció). Adaptációknál konkrétan ilyen nincs.


lehet valami vezeték probléma lesz. de lehet egy ECU frissítés sem ártana.

YELLOW Elküldve: 2020-06-05 15:51 Gumiméret-futómû

Benyo89 írta:
YELLOW írta:
Benyo89 írta:
Szia Yellow!
Én is szemezek a Sava-val.
Tudsz írni róla egy keveset?
Ajánlod?
Köszönöm!


nekem eddig jó. azt írják esőben rosszabb, én pont fordítva érzem.
sokat hülyéskedtünk a SAVA-val kapcsolatban, merte gy gumis mindenkinek azt mondta, aki bement, hogy milyen gumit vegyen. évekig poénkodtunk ezzel. aztán nem is akartam aszimmetrikust, de ez volt árban is jó és a legminimálisabb mintával. és a gyár jó adatokat vázolt. nyilván nem mérvadó. de mivel nagy gyár terméke... na meg az oldalfal dizájnt is figyelni szoktam. Hankook K120-at akartam, nagyobb felnivel, de mivel egyelőre maradt ez, így ezért vetem rá kicsit olcsóbb gumit. direkt puhább anyagot néztem, mert az előző is 11 év alatt a fele sem kopott el.
szóval nekem jók eddig, igaz ~3ezer km-t ment még csak. de azért tesztelgettem, azért meg tudom csúsztatni, mintha erősödött volna az autóm. de szerintem teljesen jó.
egy másik gumis topic-ban írtam róla bővebben. Gumiabroncs
szerk.: amúgy nagyon sok újabb, vagy éppen 1 éves Merciken, BMW-ken, Audi-kon, látok nagyon alsó kategóriás gumiabroncsokat. a tél slágere a Laufenn. nyáriban Taurus, Sebring, Riken azonos abroncsai a slágerek, ahogy látom. azért a Sava ezektől magasan jobb. és lengyelben és németben gyártják őket.


Szia!
Köszönöm hogy leírtad a tapasztalatodat.
Sokat segígettél.


egyébként olasz autósok is használják, megelégedve.

YELLOW Elküldve: 2020-06-04 22:33 Gumiméret-futómû

Benyo89 írta:
Szia Yellow!
Én is szemezek a Sava-val.
Tudsz írni róla egy keveset?
Ajánlod?
Köszönöm!


nekem eddig jó. azt írják esőben rosszabb, én pont fordítva érzem.
sokat hülyéskedtünk a SAVA-val kapcsolatban, merte gy gumis mindenkinek azt mondta, aki bement, hogy milyen gumit vegyen. évekig poénkodtunk ezzel. aztán nem is akartam aszimmetrikust, de ez volt árban is jó és a legminimálisabb mintával. és a gyár jó adatokat vázolt. nyilván nem mérvadó. de mivel nagy gyár terméke... na meg az oldalfal dizájnt is figyelni szoktam. Hankook K120-at akartam, nagyobb felnivel, de mivel egyelőre maradt ez, így ezért vetem rá kicsit olcsóbb gumit. direkt puhább anyagot néztem, mert az előző is 11 év alatt a fele sem kopott el.
szóval nekem jók eddig, igaz ~3ezer km-t ment még csak. de azért tesztelgettem, azért meg tudom csúsztatni, mintha erősödött volna az autóm. de szerintem teljesen jó.
egy másik gumis topic-ban írtam róla bővebben. Gumiabroncs
szerk.: amúgy nagyon sok újabb, vagy éppen 1 éves Merciken, BMW-ken, Audi-kon, látok nagyon alsó kategóriás gumiabroncsokat. a tél slágere a Laufenn. nyáriban Taurus, Sebring, Riken azonos abroncsai a slágerek, ahogy látom. azért a Sava ezektől magasan jobb. és lengyelben és németben gyártják őket.

YELLOW Elküldve: 2020-06-04 17:41 Gumiméret-futómû

WinstonWolfe írta:
YELLOW írta:
WinstonWolfe írta:
YELLOW írta:
WinstonWolfe írta: A 4 évszakosak nem hangosak a többihez képest?
Menni megyek vele Svájc, Németország
Megnézem ezt a NEXEN-t, de ez nem ami kínai?


nem Kína, Dél-Korea. mint írtam BMW-t is szerelnek vele gyárilag, de Porsche-t is. és még ki tudja. versenyeken használják. elhatároztak valamit, meg is csinálják.


Néztem nem is találtam 315-öst.


légyszi alulra írj már. a legalsó "quote" alá.
akkor válts kisebb méretre.
265/40 R20, 305/35 R20
na de úgy sem jó, mert 305-ös sincs... hát akkor marad más. nem tudom, én is gondba lennék... én Sava-t vettem tavaly, nekem bejött, de abból sincs 300 feletti méret.
hát próbáld meg a gumisod javaslatát, jobbat nem tudok.


Az a baj ahány gumis annyifélét ajánl.
Meg ugye itt van ez a defekt tűrő dolog is. Sokan ajánlottnak tartják, mások pedig a magyar utakra fölöslegesnek.
Akkor olvasok teszteket s úgy választok majd.
Köszönöm a segítségedet!


előny, hátránya is van a defekttűtőnek. ha sokat pályázol jó a defekttűrő. hirtelen defekt esetén sokat segít. viszont jobban rázza a futóművet.
az a baj a gumis mindig azt ajánlja, ami nála kallódik sok esetben, vagy amin a legtöbb haszna tud lenni. ha normálisan közlekedsz, nem vagánykodsz, akkor simán elég lehet egy gyengébb gumi is, csak esetleg eleinte esőben óvatosabban kell vezetni, kitapasztalni milyen.

YELLOW Elküldve: 2020-06-04 17:38 Olajszint érzékelő szenzor

sndrs írta: Sziasztok!

Szeretnék tanácsot kérni a következőben.
Ma, mikor elindultam az autóval pár km. után feldobta a sárga motorhő jelzést. Megnéztem az olajszintet az órán, viszont csak annyit jelez vissza, hogy "INACTIVE".

Hazagurultam, lekértem a hibatárolót és 2 hiba fogadott, de nem teljesen egyértelmű számomra az egyik.
2F17 CDKMTOEL - Zwangsschaltung EGS (?????? high oil temp akar lenni inkább EGS helyett?)
2F9E CDKTOENS - Thermischer Oelniveausensor
Itt a teljes report: https://vsu.hu/ucVagV

Pár óra elteltével újra beindítva megint feldobja a motorhő jelet + ventilátort max fordulatra állítja szinte azonnal.

Úgy gondolom, hogy ennek a javítása az olajszint jeladó cseréje. 3 pin-es csatlakozó megy rá, lehúztam, nem tűnik sérültnek.
Visszaolvastam a témát és láttam, hogy a HELLA-t ajánlották, de van többféle is (drágább is), mint METZGER (ebből 3 féle is), MAXGEAR, ERA. (Cikkszáma: 12617501786)

Szerintetek megoldja a csere a problémát vagy máshol keressem?
Melyik márkával lehet a legkevesebb gond?

Üdv,


a motorhőfoknak nincs köze az olajszint érzékelőhöz. Viszont lehet a meleg olajra is kapcsol hűtést.
hogy megoldja-e a csere ki tudja így. méregetni kellene a szenzoron.
azt kellene megnézni diaggal, vagy menüben, hogy vízhőfokra milyen értéket ír. ha az magas, akkor az a szenzor rossz, nem az olaj. ha az jó, akkor az olajszint érzékelő. most azt nem tudom a hőmérsékletet ott méri.e vagy valahol az olajnyomás szenzor környékén...

YELLOW Elküldve: 2020-06-03 22:51 Gumiméret-futómû

WinstonWolfe írta:
YELLOW írta:
WinstonWolfe írta: A 4 évszakosak nem hangosak a többihez képest?
Menni megyek vele Svájc, Németország
Megnézem ezt a NEXEN-t, de ez nem ami kínai?


nem Kína, Dél-Korea. mint írtam BMW-t is szerelnek vele gyárilag, de Porsche-t is. és még ki tudja. versenyeken használják. elhatároztak valamit, meg is csinálják.


Néztem nem is találtam 315-öst.


légyszi alulra írj már. a legalsó "quote" alá.
akkor válts kisebb méretre.
265/40 R20, 305/35 R20
na de úgy sem jó, mert 305-ös sincs... hát akkor marad más. nem tudom, én is gondba lennék... én Sava-t vettem tavaly, nekem bejött, de abból sincs 300 feletti méret.
hát próbáld meg a gumisod javaslatát, jobbat nem tudok.

YELLOW Elküldve: 2020-06-03 20:21 Gumiméret-futómû

WinstonWolfe írta: A 4 évszakosak nem hangosak a többihez képest?
Menni megyek vele Svájc, Németország
Megnézem ezt a NEXEN-t, de ez nem ami kínai?


nem Kína, Dél-Korea. mint írtam BMW-t is szerelnek vele gyárilag, de Porsche-t is. és még ki tudja. versenyeken használják. elhatároztak valamit, meg is csinálják.

YELLOW Elküldve: 2020-06-03 16:33 Társalgó

danielyomtov írta: Sziasztok,

Régebben vásároltam egy e30 coupe-t M54B30-al elől-púpos M50B25 olajteknővel, átalakított nívópálcával és nem tudom mennyi olaj kéne így bele. Gyárilag a motorba 6.5 liter van előírva. Ennyivel a nívópálcának a végén mutatja (minimum alatt).
Üresen kaptam, így nem tudom mennyi volt benne előzőleg, tulaj meg eltűnt.

Szerintetek mennyi olajat töltsek bele így?

Előre is köszönöm a szakértői hozzászólásokat!

Dani


hát ezt így ki tudja? öntsél még rá 1 litert aztán kész. Az a baj, hogy minden mókolt, kitudja a nívó is hol áll, stb. ha több olaj lesz benne, majd kinyomja valahol.
bocs, de erre nagyon nem lehet mit mondani, nem hiszem rövid időn belül felbukkan valaki, aki ezt tudná. a MIN-MAX között kb. 1 liter különbség szokott lenni normál esetben. szóval ez kísérletezős lesz. +1 lityi, aztán meglátod.

YELLOW Elküldve: 2020-06-02 22:58 N46 és N42 motorok

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok márkatársak.
Kis segitség kellene mert ma voltak kiolvasni a hibakódokat.
1.)
N42-es motornál honnan számozzák a hengereket az utastér felől vagy a hűtő felől tehát melyik lesz az egyes?
Olyasmi hibakódot dobott ki hogy 1-3-as hengernél gyujtáskimaradás valamint szekunder levegő befecskendezés a kettes hengersornál.
2.)
Hol keressem ezt a szekunder levegő akármit és mi lehet a hibája?
A válaszokat előre is köszönöm!


én úgy tudom vezérlés felől számolunk. ha nem állandó hiba, tehát nincs baj, le kell tojni.
a másikról még külön nem hallottam. mármint, hogy hengerekre vetítve. ha szemben állsz az autóval, akkor bal kézre van egy motor az ablakmosó és a torony között. de annak csak hideg motor esetén van szerepe. először búg, ha csapágyas lesz, majd megáll.

Üdv.
Nem állandó hiba inkább csak hidegen csinálja beinditást követően.
Hogy mondjam neked-beinditás után úgy trappol vagy nem tudom hogy fejezzem ki magam,
tehát nem simán szépen jár a négy henger hanem trap-trap-trap- igy jár kb 5-10 mp-ig
aztán szépen lassan kisimul és egyenletes lesz.
Azt a motort azért megnézem de ez nekem is kinai "szekunder levegő befecskendezés a kettes hengersornál".
Sajna szokott búgni de amint bemelegszik elhalkul.Az lenne az?
Kb mekkora motort keressek?


igen az lenne, olyan 10-20másodpercig megy max... ha búg, akkor csapágyas.
a másik pedig nem megy valamelyik henger. szerintem hamarosan megadja magát a trafó. ha raknál bele új gyertyát biztos kilövi pár km-en belül. ha még gyári trafó van benne, akkor nem árt cserélni mind a 4-et +gyertyákat. trafókból a Beru márkát jó szívvel ajánlom.


Köszönöm!
Gyertyákat már cseréltem asszem Beru-t vettem egypólusú iridium TT-t.
Négypólusú volt benne de néha rángatott ezért vettem bele egypólusút.Volt egy Seatom
annak jót akartam tenni vettem bele négypólusú gyertyát de köpködött vele nagyon,
vissza raktam a régit és megint járt mint az óramű.
Mekkora méretű kb ez a szekunder motor?


maga a motor nem tudom egy kerek műanyag házban van benne, a tetejéről vagy jön cső, vagy nem. leírtam hol van, kitölti ott a helyet, de ha hangja van meghallod, honnan jön.
én gyári NGK-t vettem bele 4 polusút. teljesen jó. Csak nekem attól adta meg magát a trafót, ami hasonlóan xarakodott mint a tiéd, olyan fél évente 1x 3 hengerezett hidegen.


Köszönöm megtaláltam!
Nekem mindig háromhengerezik hideginditásnál de tiz mp és elmúlik.
Ezt a szekunder cuccot szokták egyébként tisztitani vagy egyből kuka?


ez jó kérdés. nem volt még dolgom hozzá, de rémlik valami videó. asszem lehet tisztítani, de ha csapágyas, akkor mindegy... de lehet ez okozza a gondot, nem szállít elég levegőt.
amikor "3 hengerezik", ha nem villog a check engine, akkor nem trafó lesz és ehet nem gyújtásprobléma, hanem ez a szekunder téma lesz.

YELLOW Elküldve: 2020-06-02 21:00 N46 és N42 motorok

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok márkatársak.
Kis segitség kellene mert ma voltak kiolvasni a hibakódokat.
1.)
N42-es motornál honnan számozzák a hengereket az utastér felől vagy a hűtő felől tehát melyik lesz az egyes?
Olyasmi hibakódot dobott ki hogy 1-3-as hengernél gyujtáskimaradás valamint szekunder levegő befecskendezés a kettes hengersornál.
2.)
Hol keressem ezt a szekunder levegő akármit és mi lehet a hibája?
A válaszokat előre is köszönöm!


én úgy tudom vezérlés felől számolunk. ha nem állandó hiba, tehát nincs baj, le kell tojni.
a másikról még külön nem hallottam. mármint, hogy hengerekre vetítve. ha szemben állsz az autóval, akkor bal kézre van egy motor az ablakmosó és a torony között. de annak csak hideg motor esetén van szerepe. először búg, ha csapágyas lesz, majd megáll.

Üdv.
Nem állandó hiba inkább csak hidegen csinálja beinditást követően.
Hogy mondjam neked-beinditás után úgy trappol vagy nem tudom hogy fejezzem ki magam,
tehát nem simán szépen jár a négy henger hanem trap-trap-trap- igy jár kb 5-10 mp-ig
aztán szépen lassan kisimul és egyenletes lesz.
Azt a motort azért megnézem de ez nekem is kinai "szekunder levegő befecskendezés a kettes hengersornál".
Sajna szokott búgni de amint bemelegszik elhalkul.Az lenne az?
Kb mekkora motort keressek?


igen az lenne, olyan 10-20másodpercig megy max... ha búg, akkor csapágyas.
a másik pedig nem megy valamelyik henger. szerintem hamarosan megadja magát a trafó. ha raknál bele új gyertyát biztos kilövi pár km-en belül. ha még gyári trafó van benne, akkor nem árt cserélni mind a 4-et +gyertyákat. trafókból a Beru márkát jó szívvel ajánlom.


Köszönöm!
Gyertyákat már cseréltem asszem Beru-t vettem egypólusú iridium TT-t.
Négypólusú volt benne de néha rángatott ezért vettem bele egypólusút.Volt egy Seatom
annak jót akartam tenni vettem bele négypólusú gyertyát de köpködött vele nagyon,
vissza raktam a régit és megint járt mint az óramű.
Mekkora méretű kb ez a szekunder motor?


maga a motor nem tudom egy kerek műanyag házban van benne, a tetejéről vagy jön cső, vagy nem. leírtam hol van, kitölti ott a helyet, de ha hangja van meghallod, honnan jön.
én gyári NGK-t vettem bele 4 polusút. teljesen jó. Csak nekem attól adta meg magát a trafót, ami hasonlóan xarakodott mint a tiéd, olyan fél évente 1x 3 hengerezett hidegen.

YELLOW Elküldve: 2020-06-02 20:40 N46 és N42 motorok

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok márkatársak.
Kis segitség kellene mert ma voltak kiolvasni a hibakódokat.
1.)
N42-es motornál honnan számozzák a hengereket az utastér felől vagy a hűtő felől tehát melyik lesz az egyes?
Olyasmi hibakódot dobott ki hogy 1-3-as hengernél gyujtáskimaradás valamint szekunder levegő befecskendezés a kettes hengersornál.
2.)
Hol keressem ezt a szekunder levegő akármit és mi lehet a hibája?
A válaszokat előre is köszönöm!


én úgy tudom vezérlés felől számolunk. ha nem állandó hiba, tehát nincs baj, le kell tojni.
a másikról még külön nem hallottam. mármint, hogy hengerekre vetítve. ha szemben állsz az autóval, akkor bal kézre van egy motor az ablakmosó és a torony között. de annak csak hideg motor esetén van szerepe. először búg, ha csapágyas lesz, majd megáll.

Üdv.
Nem állandó hiba inkább csak hidegen csinálja beinditást követően.
Hogy mondjam neked-beinditás után úgy trappol vagy nem tudom hogy fejezzem ki magam,
tehát nem simán szépen jár a négy henger hanem trap-trap-trap- igy jár kb 5-10 mp-ig
aztán szépen lassan kisimul és egyenletes lesz.
Azt a motort azért megnézem de ez nekem is kinai "szekunder levegő befecskendezés a kettes hengersornál".
Sajna szokott búgni de amint bemelegszik elhalkul.Az lenne az?
Kb mekkora motort keressek?


igen az lenne, olyan 10-20másodpercig megy max... ha búg, akkor csapágyas.
a másik pedig nem megy valamelyik henger. szerintem hamarosan megadja magát a trafó. ha raknál bele új gyertyát biztos kilövi pár km-en belül. ha még gyári trafó van benne, akkor nem árt cserélni mind a 4-et +gyertyákat. trafókból a Beru márkát jó szívvel ajánlom.