Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2020-05-17 19:30 ESÕSZENZOR

zssziladi írta: Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
X3 E83 asnál az esöszenzort hol lehet ujratanítani,vagy ujra instalálni.
Nekem nem müködik,vettem bele másik szenzort,de azzal sem megy,a világítás sem kapcsol ki,ha automatában van. INPAval probáltam instlálni,de az írja,hogy már instalálva van.
Esetleg a világítás modul romlott el?

Köszönöm a válaszotokat elöre is.

Üdv: Zsolti


mindkét szenzor a belső tükör talpában van, ahogy fel van ragasztva. mivel egyik sem jó, valószínű a vezetékeléssel van probléma, nem megy oda valami áram.

YELLOW Elküldve: 2020-05-12 19:24 utastér, belsőtér hangok, zörejek, jelenségek

nD0minik írta: Sziasztok,
az e46-om A oszlopán sajnos elengedte a kárpitot a ragasztó. Tudtok valakit ajánlani, aki tudja ezt javítani, a kárpitos ismerősöm szerint nagyon vékony az anyag, ezért ő nem vállalta el sajnos


necces amúgy ezek ragasztása, de talán textil ragasztó.
Textil Decoupage ragasztó. kreatív boltokban kapható leginkább. sokan szalvétaragasztónak is ismerik. fehér színe van, de száradás után színtelen lesz, rugalmas. nem kell belőle sok, hogy nehogy átüssön azért.
esetleg ezzel próbálnám meg.

YELLOW Elküldve: 2020-05-11 20:20 Inditozásra nem inditt a kocsi !

Fogi74 írta:
YELLOW írta:
Fogi74 írta: Sziasztok!
Abban kérném a segítségeteket, hogy hol kezdjem a probléma keresését!
Az autó 2009-es évjáratú, faceliftes E91 320D, N47D20C.
Az utóbbi időben jó néhányszor előfordult, hogy az autó melegen el sem kezd indítózni. Hidegen soha nincs vele probléma, de ha mondjuk elmegyek vásárolni, telepakolom a kocsit, csak a gyújtást kapcsolgatja a start/stop gomb megnyomása után. Hosszabb várakozás és a motor visszahülése után simán indul ismét! Persze ezt sem mindig produkálja, de így elég macerás a használata. Hibakód nincs.
Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget.


csak tipp szinten főtengely jeladó, de azt írná hibának.
önindító behúzórelé.


Nagyon szépen köszönöm, ha írná, akkor a főtengely jeladót kizárom, mert semmi hibát nem rögzített a computer, akkor kiszedem az önindítót és felújíttatom. Csak attol félek, valami testkábel, vagy egyéb kontakthiba szopat, más márkájú autómnál, már volt ilyenben részem.


lehet itt is az van, át kell nézni a testkábeleket.

YELLOW Elküldve: 2020-05-11 16:39 Motorolaj

kisskarex írta: Sziasztok!
Kis kérdésem lenne csak.Tegnap mikor leállitottam a motort,halványan gyújtás nélkül
sárgán világitott az olajnyomás lámpa.Újra ráadtam a gyújtást akkor elaludt.
Mint megnéztem valóban alacsony volt a szint,de létezik hogy ez a motor is figyelné a szintet és figyelmeztet?
Válaszokat előre is köszönöm!


igen figyeli. van benne szintjelző. tönkre is szokott menni néha.

YELLOW Elküldve: 2020-05-11 16:38 Inditozásra nem inditt a kocsi !

Fogi74 írta: Sziasztok!
Abban kérném a segítségeteket, hogy hol kezdjem a probléma keresését!
Az autó 2009-es évjáratú, faceliftes E91 320D, N47D20C.
Az utóbbi időben jó néhányszor előfordult, hogy az autó melegen el sem kezd indítózni. Hidegen soha nincs vele probléma, de ha mondjuk elmegyek vásárolni, telepakolom a kocsit, csak a gyújtást kapcsolgatja a start/stop gomb megnyomása után. Hosszabb várakozás és a motor visszahülése után simán indul ismét! Persze ezt sem mindig produkálja, de így elég macerás a használata. Hibakód nincs.
Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget.


csak tipp szinten főtengely jeladó, de azt írná hibának.
önindító behúzórelé.

YELLOW Elküldve: 2020-05-08 20:17 ASC hiba

Bence187 írta: sziasztok. egy olyan problémám lenne hogy abs jeladó hibám volt.kicseréltem,de nem tünt el a hiba abs továbbra sincs,két új jeladóval is probálkoztam.
Autó adatai: BMW 523ia 1996


nem minden jeladó jó, többféle volt. azt hiszem szürke és kék csatis van. neked a szürke kellene elvileg.
az sem biztos, hogy a jeladó a rossz, hanem a tárcsában van szennyeződés, vagy a kábel máshol sérült. vagy lehet az ABS kocka hibás. gondolom a biztik jók ellenőrizve lettek.
illetve a fékfolyadék szinttel is lehet probléma.

YELLOW Elküldve: 2020-05-08 12:59 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

tonyqa23 írta: Sziasztok!
E46 sedanra elfér a 8,5x18 et 20?


a felni még csak-csak neccesen ha jól számolok fejben, amúgy az ET20 miatt tehermentesítő gyűrű is igen csak fog kelleni, ha jól sejtem.
Viszont gumiban a 225 széles is necces lehet.
amúgy vannak oldalak, amikbe beírod a jelenlegi és a módosított felni adatokat és kiírja mennyivel lesz kintebb a felni. Azt hozzáméret a jelenlegi felni pereméhez felül mérőszalaggal, aztán kiderül.
ha neked úgy 318i, hogy a 2.0 motor van benne, akkor nagyobb az esély. de ha 316i 1.8-as motorral, akkor biztos nem fér el.

YELLOW Elküldve: 2020-05-07 21:22 Fékjavítás

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
hil írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan vinnem kell a drágámat műszakira és ehhez kérnék kis segitséget!Biztos van itt olyan szaki aki inkább maga orvosolja a problémát.Problémám igazából nincs inkább pontos eligazitás kellene.A kézifék profi beállitásáról lenne szó hogy az nekem úgy működjön ahogy kell.Nem driftre használom a gépet én ebből már kinőttem de szeretem ha valami jól működik.
Tehát minden új alkatrész meg van a kézifék beállitásához de mivel ez nem automata szeretnék egy pontos leirást hogy mivel kezdjek mivel folytassam és mi legyen az utolsó lépés hogy a kézifék ténylegesen megtartsa az autót.
Ha valakinek van türelme és meg tudja velem osztani aprólékosan az ne rejtse véka alá!
Előre is köszönöm azoknak akik szánnak rá időt!
Üdv.


BMW-nél ezekben a korokban nem kell csodát várni a kéziféktől. Ezt műszakin is tudják.
nekem megfogja az autót, de elég sokat kell kattintani. Menet közben semmit nem ér, de olyan, mintha ez valami védelem is volna, vagy nem tudom.
Maga a beállítás úgy van, hogy le kell venni a kereket hátul vagyis nem muszáj, csak az egyik csavart kell kivenni. Úgy kell forgatni az agyat, hogy a csavarfuraton keresztül tudd állítani a féket, ez egy ricnis, fogas kerék. A kéziféket be kell húzni 1 kattanásra. Majd a ricnis kereket addig kell tekerni, míg az a betéteket a dobhoz nem nyomja. csak érintőre kell venni, nem kell szorítania. ezután ha kiengeded a féket, akkor simán forognia kell a keréknek. Ez előtt olyan, olyan 5-6 kattanásnál meg kell nézni mindkét bowden egyforma, fezes-e. Ezt a kézifékkar bőrszoknyát kivéve tudod állítani, azt hiszem 10-es vagy 8-as csőkulccsal. Amúgy ha itt befog a kézi, akkor nagyon nem kell állítani. de holnap megnézem konkrétan.
itt egy link ez F30, de hasonló a dolog. KLIKK

Köszönöm köszönöm!
Már igy is segítettél mert én pont fordítva kezdtem volna el.
Először állítottam volna a csillagot utána a bowden.
Azért megvárom hátha találsz még vmit róla!
Csak azt nem tudom majd eldönteni hogy mikor fog a fék és mikor nem,mert ugye a difinek meg a váltónak is van valamennyi ellenállása hiába teszem üres e.
Amúgy a kocsi bakon lesz hátul igy talán jobb a rálátás mivel leveszem a kereket.
Azért köszönöm és várok úgy is csak holnap állok neki!

Szia,
én úgy csináltam, csinálnám, hogy a kézifékkarnál a bowdent lazára engedném, majd a fékkulccsal érintőt vennék a pofákkal a dobon ezután nyomatékmérős kulccsal forgatva a kereket addig állítani a fékkarnál a bowdent, amíg 2 ill. 3 kattanásnál is egyforma nyomatékkal tudom forgatni a kerekeket.
Lehet, hogy nem ez a jó módszer, én így szoktam csinálni és a vizsgán is egyformán fékeznek a kerekek.
Bye: hil


csináld, ahogy hil mondja. sajnos elfelejtettem megnézni, más dolgom volt, totál ki is ment a fejemből. és most megint nem otthoni gépnél vagyok.
de személy szerint azt mondom az érintő 1 kattanásnál legyen, mert ha laza bowdennél veszed az érintőt, akkor sosem fog kiengedni, csak majd mikor elkopik a betétből, mivel érintőre vetted.


Köszönöm nektek hil,YELLOW az útbaigazitást!
A tanácsotok alapján fogok eljárni.Igaz ugyan mára terveztem de hála megint ide ért ez a mocskos idő.A garázsban nincs annyi hely hogy hozzáférjek az udvaron meg eláznék úgyhogy talán holnap.
Minden esetre köszönöm!

Sziasztok!
Olvastam a fészen csak már nem tudom ki irta,hogy ha világit a
kopásjelző akkor lehet az ABS szenzor is ludas.Ez létezhet?


nem tudok erről. de ki kell olvasni. ha önmagában világít, akkor az csak a fékkopásjelző. ha nincs is a betét elkopva, a csatlakozásnál még lehet hiba, vagy valahol a vezetékben.

Igazad van.A probléma inkább annyi hogy minden új betétek tárcsák és kopásjelző
vezetékek elől és hátul.
Talán ha 20 kilométert gurultam azóta a kocsival ezért kérdeztem az ABS jeladót
mert már jobb ötletem nincs.


jah értelek. majd kialszik. szerintem írtam. csere után, teljesülnie kell bizonyos értéknek. pontosan nem tudom, de cirka 15 indítás vagy ennyi fék nyomás, vagy ennyi km. olyat is hallottam, hogy féket nyomod, úgy adod rá a gyújtást, indítasz és nyomva tartod vagy fél percig. valamelyik ezek közül... majd eltűnik.

Köszönöm igen irtál.
Persze sokat még azóta nem mentem a kocsival azóta mint emlitettem féktartókat is cseréltem hátul.Csak idegesit a lámpa főleg olyan szempontból,hogy figyelmen kivűl hagyom mondván,majd elalszik aztán egyszer csak nix fék de remélem nem erre figyelmeztet!


ne aggódj, attól lesz fék. nincs köze az ABS-hez... sem.
de ha az ABS kocka menne tönkre is lenne fék. féked mindig lesz, amíg fékfolyadék van benne.

YELLOW Elküldve: 2020-05-07 20:38 Fékjavítás

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
hil írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan vinnem kell a drágámat műszakira és ehhez kérnék kis segitséget!Biztos van itt olyan szaki aki inkább maga orvosolja a problémát.Problémám igazából nincs inkább pontos eligazitás kellene.A kézifék profi beállitásáról lenne szó hogy az nekem úgy működjön ahogy kell.Nem driftre használom a gépet én ebből már kinőttem de szeretem ha valami jól működik.
Tehát minden új alkatrész meg van a kézifék beállitásához de mivel ez nem automata szeretnék egy pontos leirást hogy mivel kezdjek mivel folytassam és mi legyen az utolsó lépés hogy a kézifék ténylegesen megtartsa az autót.
Ha valakinek van türelme és meg tudja velem osztani aprólékosan az ne rejtse véka alá!
Előre is köszönöm azoknak akik szánnak rá időt!
Üdv.


BMW-nél ezekben a korokban nem kell csodát várni a kéziféktől. Ezt műszakin is tudják.
nekem megfogja az autót, de elég sokat kell kattintani. Menet közben semmit nem ér, de olyan, mintha ez valami védelem is volna, vagy nem tudom.
Maga a beállítás úgy van, hogy le kell venni a kereket hátul vagyis nem muszáj, csak az egyik csavart kell kivenni. Úgy kell forgatni az agyat, hogy a csavarfuraton keresztül tudd állítani a féket, ez egy ricnis, fogas kerék. A kéziféket be kell húzni 1 kattanásra. Majd a ricnis kereket addig kell tekerni, míg az a betéteket a dobhoz nem nyomja. csak érintőre kell venni, nem kell szorítania. ezután ha kiengeded a féket, akkor simán forognia kell a keréknek. Ez előtt olyan, olyan 5-6 kattanásnál meg kell nézni mindkét bowden egyforma, fezes-e. Ezt a kézifékkar bőrszoknyát kivéve tudod állítani, azt hiszem 10-es vagy 8-as csőkulccsal. Amúgy ha itt befog a kézi, akkor nagyon nem kell állítani. de holnap megnézem konkrétan.
itt egy link ez F30, de hasonló a dolog. KLIKK

Köszönöm köszönöm!
Már igy is segítettél mert én pont fordítva kezdtem volna el.
Először állítottam volna a csillagot utána a bowden.
Azért megvárom hátha találsz még vmit róla!
Csak azt nem tudom majd eldönteni hogy mikor fog a fék és mikor nem,mert ugye a difinek meg a váltónak is van valamennyi ellenállása hiába teszem üres e.
Amúgy a kocsi bakon lesz hátul igy talán jobb a rálátás mivel leveszem a kereket.
Azért köszönöm és várok úgy is csak holnap állok neki!

Szia,
én úgy csináltam, csinálnám, hogy a kézifékkarnál a bowdent lazára engedném, majd a fékkulccsal érintőt vennék a pofákkal a dobon ezután nyomatékmérős kulccsal forgatva a kereket addig állítani a fékkarnál a bowdent, amíg 2 ill. 3 kattanásnál is egyforma nyomatékkal tudom forgatni a kerekeket.
Lehet, hogy nem ez a jó módszer, én így szoktam csinálni és a vizsgán is egyformán fékeznek a kerekek.
Bye: hil


csináld, ahogy hil mondja. sajnos elfelejtettem megnézni, más dolgom volt, totál ki is ment a fejemből. és most megint nem otthoni gépnél vagyok.
de személy szerint azt mondom az érintő 1 kattanásnál legyen, mert ha laza bowdennél veszed az érintőt, akkor sosem fog kiengedni, csak majd mikor elkopik a betétből, mivel érintőre vetted.


Köszönöm nektek hil,YELLOW az útbaigazitást!
A tanácsotok alapján fogok eljárni.Igaz ugyan mára terveztem de hála megint ide ért ez a mocskos idő.A garázsban nincs annyi hely hogy hozzáférjek az udvaron meg eláznék úgyhogy talán holnap.
Minden esetre köszönöm!

Sziasztok!
Olvastam a fészen csak már nem tudom ki irta,hogy ha világit a
kopásjelző akkor lehet az ABS szenzor is ludas.Ez létezhet?


nem tudok erről. de ki kell olvasni. ha önmagában világít, akkor az csak a fékkopásjelző. ha nincs is a betét elkopva, a csatlakozásnál még lehet hiba, vagy valahol a vezetékben.

Igazad van.A probléma inkább annyi hogy minden új betétek tárcsák és kopásjelző
vezetékek elől és hátul.
Talán ha 20 kilométert gurultam azóta a kocsival ezért kérdeztem az ABS jeladót
mert már jobb ötletem nincs.


jah értelek. majd kialszik. szerintem írtam. csere után, teljesülnie kell bizonyos értéknek. pontosan nem tudom, de cirka 15 indítás vagy ennyi fék nyomás, vagy ennyi km. olyat is hallottam, hogy féket nyomod, úgy adod rá a gyújtást, indítasz és nyomva tartod vagy fél percig. valamelyik ezek közül... majd eltűnik.

YELLOW Elküldve: 2020-05-07 17:02 Fékjavítás

kisskarex írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
hil írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan vinnem kell a drágámat műszakira és ehhez kérnék kis segitséget!Biztos van itt olyan szaki aki inkább maga orvosolja a problémát.Problémám igazából nincs inkább pontos eligazitás kellene.A kézifék profi beállitásáról lenne szó hogy az nekem úgy működjön ahogy kell.Nem driftre használom a gépet én ebből már kinőttem de szeretem ha valami jól működik.
Tehát minden új alkatrész meg van a kézifék beállitásához de mivel ez nem automata szeretnék egy pontos leirást hogy mivel kezdjek mivel folytassam és mi legyen az utolsó lépés hogy a kézifék ténylegesen megtartsa az autót.
Ha valakinek van türelme és meg tudja velem osztani aprólékosan az ne rejtse véka alá!
Előre is köszönöm azoknak akik szánnak rá időt!
Üdv.


BMW-nél ezekben a korokban nem kell csodát várni a kéziféktől. Ezt műszakin is tudják.
nekem megfogja az autót, de elég sokat kell kattintani. Menet közben semmit nem ér, de olyan, mintha ez valami védelem is volna, vagy nem tudom.
Maga a beállítás úgy van, hogy le kell venni a kereket hátul vagyis nem muszáj, csak az egyik csavart kell kivenni. Úgy kell forgatni az agyat, hogy a csavarfuraton keresztül tudd állítani a féket, ez egy ricnis, fogas kerék. A kéziféket be kell húzni 1 kattanásra. Majd a ricnis kereket addig kell tekerni, míg az a betéteket a dobhoz nem nyomja. csak érintőre kell venni, nem kell szorítania. ezután ha kiengeded a féket, akkor simán forognia kell a keréknek. Ez előtt olyan, olyan 5-6 kattanásnál meg kell nézni mindkét bowden egyforma, fezes-e. Ezt a kézifékkar bőrszoknyát kivéve tudod állítani, azt hiszem 10-es vagy 8-as csőkulccsal. Amúgy ha itt befog a kézi, akkor nagyon nem kell állítani. de holnap megnézem konkrétan.
itt egy link ez F30, de hasonló a dolog. KLIKK

Köszönöm köszönöm!
Már igy is segítettél mert én pont fordítva kezdtem volna el.
Először állítottam volna a csillagot utána a bowden.
Azért megvárom hátha találsz még vmit róla!
Csak azt nem tudom majd eldönteni hogy mikor fog a fék és mikor nem,mert ugye a difinek meg a váltónak is van valamennyi ellenállása hiába teszem üres e.
Amúgy a kocsi bakon lesz hátul igy talán jobb a rálátás mivel leveszem a kereket.
Azért köszönöm és várok úgy is csak holnap állok neki!

Szia,
én úgy csináltam, csinálnám, hogy a kézifékkarnál a bowdent lazára engedném, majd a fékkulccsal érintőt vennék a pofákkal a dobon ezután nyomatékmérős kulccsal forgatva a kereket addig állítani a fékkarnál a bowdent, amíg 2 ill. 3 kattanásnál is egyforma nyomatékkal tudom forgatni a kerekeket.
Lehet, hogy nem ez a jó módszer, én így szoktam csinálni és a vizsgán is egyformán fékeznek a kerekek.
Bye: hil


csináld, ahogy hil mondja. sajnos elfelejtettem megnézni, más dolgom volt, totál ki is ment a fejemből. és most megint nem otthoni gépnél vagyok.
de személy szerint azt mondom az érintő 1 kattanásnál legyen, mert ha laza bowdennél veszed az érintőt, akkor sosem fog kiengedni, csak majd mikor elkopik a betétből, mivel érintőre vetted.


Köszönöm nektek hil,YELLOW az útbaigazitást!
A tanácsotok alapján fogok eljárni.Igaz ugyan mára terveztem de hála megint ide ért ez a mocskos idő.A garázsban nincs annyi hely hogy hozzáférjek az udvaron meg eláznék úgyhogy talán holnap.
Minden esetre köszönöm!

Sziasztok!
Olvastam a fészen csak már nem tudom ki irta,hogy ha világit a
kopásjelző akkor lehet az ABS szenzor is ludas.Ez létezhet?


nem tudok erről. de ki kell olvasni. ha önmagában világít, akkor az csak a fékkopásjelző. ha nincs is a betét elkopva, a csatlakozásnál még lehet hiba, vagy valahol a vezetékben.

YELLOW Elküldve: 2020-05-06 22:26 Társalgó

BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta: Sziasztok,
Néhány éve nem jártam erre, de nem is változott semmi. Érdekes, hogy mennyire az E46 uralja továbbra is ezt a fórumot.


végül is annak indult ugye... de annyira nagy élet nincs... akik valamicskét is tudunk segíteni, E46-osok vagyunk...
de a Fb csoportban is van egy szavazás ott is az E46 vezet, de hát sokan nem is szavaznak, meg ott sem túl nagy az aktivitás.

veled mizu? autó jól szuperál, hol jársz km-ben és mik a tapasztalatok?


155e km-nél járok, és azt kell, hogy írjam, hogy az F32 egy jobb minőségű, tartósabb autó. Az E46-nál ilyen km-nél már megszámlálhatatlan alkatrészt cseréltem, az F32-ben pedig volt egy garis EGR szelepcsere, egy szilent meg a lambdaszonda, amihez nyúlni kellett. Ja, fékbetéteket, tárcsákat nem számolva, de az is tovább húzza.
Az E46-tal az a nagy baj, hogy jó részük nagykorú és a többségük olyan kezekben van, akik szigszalaggal meg dróttal remélik az elkerülhetetlen javításokat elvégezni. Van pár hobbyból tartott díszpéldány, meg százszor annyi rozsdás roncs az enyészet felé haladóban. Persze az F32 sokkal bonyolultabb is, millió lehetséges jövőbeli hibával és azon törpölök, hogy működik-e ezzel az autóval az a stratégia, amit az E46-nál használtam. Vagyis a 10 év/300e km-es elválás. Vagy még most cserélni egy újra, amíg nem kell túl sokat a szervízbe járogatni vele. Ezzel az utóbbi megoldással nem túlzottan szimpatizálok, mert sokallom az éves amortizációs veszteséget, de ezzel elkerülhető a szervízigényes rész. Ha viszont kihúznám a tervezett 10 évet komolyabb baj nélkül, akkor a 10 év végén minden fityóka ajándék, amit kapok érte.
Most olyan turbulencia van, hogy nem is tudom, mit kéne venni, elektromost? benzinest? Félek, ha sokat tökölök, nem lesz már igazi sorhatos motor, csak valami kiherélt szégyen, akár 3 hengerrel ....


én is az F30 szérián agyalok erőteljesen. F10 is érdekes, de problémásabb.
szerintem neked a hibrid jó lenne, egy G széria. városokban tudsz elektromosan járni, azon kívül meg benzin. mondjuk ebből a Merci dobott jót, mert nekik az elektromos egy dízel motor mellett van.
a kor miatt lassan költenem kell nekem is, azért a szilenteket eszi az idő, ha a km nem is. de ha ráköltenék egy komplett felújítást, akkor megint tartanám 10 évig. éppen nem is volna baj, de vágyom az újabbra.


A dízel hibrid Mercit én is nézegettem, amikor bejelentették, hogy lesz ilyen, de ugye van a 10 éves szisztémám, meg az elektromos dolgok akku oldalról nagyon gyérek még, úgyhogy egyenlőre nem lépek.
A kocsi kora igen durva dolgokat képes csinálni. Az első kocsim egy pözsó volt, aminek az összes gumicsöve - kartergáz vezetékek - szétporladt, ha hozzáértél, 10-12 éves korában. Szóval óvhatod, babusgathatod, de az idő okán szét fog esni. Épp most emlegette a szerelőma lambdaszonda cserénél nosztalgiával azt az alkalmat, amikor az E46 hátsó futóműben 17 db szilentet cseréltettem és egy teljes munkanapot dolgoztak rajta, reggel 8-tól este 8-ig.
Az F10-ről néha motorikusan hallani katasztrófális dolgokat, olyat tuti nem vennék, a G20 meg hogy néz má' ki a csipás szemével?! Most nincs a kínálatban olyan modell, amire ugranék kinézet alapján. A 8-as széria tetszik, de az nem rám van méretezve, talán ha enyém lesz a lotto 5-ös. De aki ma racionális autóvásárlói döntést akar hozni, az bizony vesz egy Suzuki Vitarát!


motorikusan ugye azért nem csak F10 a rizikós... hiszen azokat a motorokat más is kapta. nálam ha F30. akkor N20B20 vagy B48B20 de nagyon egyiket sem szeretném... tehát marad a 35i, ami 6 hengeres legalább. van egy új Duster-ünk, 2 éves lesz, 1.2TCe 4x4, nem rossz, nekem jobban okés mint a Vitara. van a családban Vitara, hát nem tudom. az új turbo-s motorjaitól félek. a Renault TCe motorja már bizonyított, de attól tartok ettől is. az a baj, mikor rendelve lett, azt mondták az 1.6-os szívó nem tudják mikor lesz. jó későn, mert kolléga is sokat várt rá. az 1.2-es is fél év volt. tisztára, mint a rendszerváltás előtt. na meg a legnagyobb felszereltség csak ezzel a motorral volt, még talán a dízelt sem lehetett kérni, de az nem is kellett volna... gondolhatod, tavaly az 1 éve szervizen 5600 vagy 5800km volt benne. viszont vagy üljek kellően lent, vagy magasan. A Vitara túl köztes nekem. még régebbi 2.3-as Z4-eken is agyalok, amikben a 2.5-ös sor6 van vagy a még korábbi Z4-en. de azon már rég. viszont akkor megtartanám ezt szerintem. az a baj, már nem annyira számít. öregszem. fanatikus vagyok, de annyi jó autó van, pl egy Alfa Giulia is mozgatja a fantáziám. de abban a benzines kicsi csak automata váltóval volt. a hátsó lámpája meg úgy lenne szép, ha a 2020-as Merci CLA hátsóját kapná meg. totál illene. szóval nem nagyon tudom...

YELLOW Elküldve: 2020-05-06 16:31 Gumiméret-futómû

Minambres írta: Sziasztok,
Vettem egy E91-es kombit. Jelenleg 225/40 r18 téli gumi van rajta elől hátul.
Érdeklődnék, hogy ez így rendben van e, mert sok helyen azt látom, hogy nem egyforma méret kell rá előre és hátra 18-as méretbe. A menettulajdonságokkal nincs gond.
Illetve az érdekelne, hogy a komfortosabb futás miatt 225/45 r18-as nyári gumiba gondolkodok.
Feltudom rakni rá, dörzsölés és egyéb problémák nélkül? (elől-hátul az lenne)

Előre is köszönöm a segítséget.

Üdv: Tamás


az nem gond, ha egyforma van elől hátul. van aki a sportosságra hajt, úgy hátra 255/35 R18-at szokás tenni. jó ha motor is van hozzá. de ahhoz szélesebb felnik kellenek, tehát 8,5" széles minimum. ha ettől keskenyebb a felni, akkor nem ajánlott rá feltenni.
a 225/45 R18 nem váltóméret szerintem.
az A oszlop aljánál ott a táblázat, milyen gumikat fogad az autó. műszakin is azt nézik és a rendőr is azt fogja, vagy ami a könyvében van.

YELLOW Elküldve: 2020-05-05 21:23 Társalgó

BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta: Sziasztok,
Néhány éve nem jártam erre, de nem is változott semmi. Érdekes, hogy mennyire az E46 uralja továbbra is ezt a fórumot.


végül is annak indult ugye... de annyira nagy élet nincs... akik valamicskét is tudunk segíteni, E46-osok vagyunk...
de a Fb csoportban is van egy szavazás ott is az E46 vezet, de hát sokan nem is szavaznak, meg ott sem túl nagy az aktivitás.

veled mizu? autó jól szuperál, hol jársz km-ben és mik a tapasztalatok?


155e km-nél járok, és azt kell, hogy írjam, hogy az F32 egy jobb minőségű, tartósabb autó. Az E46-nál ilyen km-nél már megszámlálhatatlan alkatrészt cseréltem, az F32-ben pedig volt egy garis EGR szelepcsere, egy szilent meg a lambdaszonda, amihez nyúlni kellett. Ja, fékbetéteket, tárcsákat nem számolva, de az is tovább húzza.
Az E46-tal az a nagy baj, hogy jó részük nagykorú és a többségük olyan kezekben van, akik szigszalaggal meg dróttal remélik az elkerülhetetlen javításokat elvégezni. Van pár hobbyból tartott díszpéldány, meg százszor annyi rozsdás roncs az enyészet felé haladóban. Persze az F32 sokkal bonyolultabb is, millió lehetséges jövőbeli hibával és azon törpölök, hogy működik-e ezzel az autóval az a stratégia, amit az E46-nál használtam. Vagyis a 10 év/300e km-es elválás. Vagy még most cserélni egy újra, amíg nem kell túl sokat a szervízbe járogatni vele. Ezzel az utóbbi megoldással nem túlzottan szimpatizálok, mert sokallom az éves amortizációs veszteséget, de ezzel elkerülhető a szervízigényes rész. Ha viszont kihúznám a tervezett 10 évet komolyabb baj nélkül, akkor a 10 év végén minden fityóka ajándék, amit kapok érte.
Most olyan turbulencia van, hogy nem is tudom, mit kéne venni, elektromost? benzinest? Félek, ha sokat tökölök, nem lesz már igazi sorhatos motor, csak valami kiherélt szégyen, akár 3 hengerrel ....


én is az F30 szérián agyalok erőteljesen. F10 is érdekes, de problémásabb.
szerintem neked a hibrid jó lenne, egy G széria. városokban tudsz elektromosan járni, azon kívül meg benzin. mondjuk ebből a Merci dobott jót, mert nekik az elektromos egy dízel motor mellett van.
a kor miatt lassan költenem kell nekem is, azért a szilenteket eszi az idő, ha a km nem is. de ha ráköltenék egy komplett felújítást, akkor megint tartanám 10 évig. éppen nem is volna baj, de vágyom az újabbra.

YELLOW Elküldve: 2020-05-05 11:54 légzsák lámpa világít

Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta: Na kérem egy hét elteltével megint világít a légzsák lámpa "kicsi kövér ember". (A1 ben javították)
Tudna esetleg valaki ebben segíteni, hogy ne pirítson állandóan a műszerfalon?


ha eljössz az ország másik végébe, megoldom.
mondanám L. Attilát, de ő most nem van jól.


Igazán köszönöm, Attila remélem hamarosan meggyógyul, eddig is Ő szervizelte az autónk mégsem kapcsolta ki egyszer sem.


nekem az jött le, hogy ő a gyári megoldás híve és/vagy jobb ha veszel gyári cuccot a hiba megoldásához.

YELLOW Elküldve: 2020-05-04 22:20 légzsák lámpa világít

Pocses írta: Na kérem egy hét elteltével megint világít a légzsák lámpa "kicsi kövér ember". (A1 ben javították)
Tudna esetleg valaki ebben segíteni, hogy ne pirítson állandóan a műszerfalon?


ha eljössz az ország másik végébe, megoldom.
mondanám L. Attilát, de ő most nem van jól.