Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-03-21 07:18 Motorolaj

Levi46 írta: "Akkor ennél annyi a lényeg hogy melegben jobb marad a kenése, viszkozitása, az alkatrészekre tapadása?"

Melegen 100 fokon ugyan az a sűrűsege, viszon a szintetikus 5w-s jobban megtapad a fém alkatreszeken az adalekok miatt mint a 10w-s ásványi olaj.

A lenyeg 10w-s olajat nem szabad tenni bele csak azert mert a szerelo azt mondja h majd abbol kevesebbet eszik! Ha eszi akkor eszi mindegyiket! nem fogja jobban enni a 5w-30 at sem, mivel 100 fokon egyforma a sűrűsége mindket olajnak. A hidegindításnál van szerepük, az 5w-s sokkal hamarabb keni a motort mivel vékonyabb hidegen! A 0w-30 es 5w-30 olaj sűrűsége is megeggyező üzemi hőfokon, viszont hideg inditasnal meg jobb mint az 5w-s!
Azt leirja a cikk is hogy a motorok 90% ban inditasnal kopnak, ezert jobb odafigyelni az olajra szerintem, főleg annak akinek meg jo allapotban van es nagyon keveset eszik az 5W-s bol, akkor megérheti beletenni a 0W-30 at ami mérföld kövekkel jobb az 5W-s nel, viszon joval dragabb is!


köszi az összegzést, amit évek óta hajtunk...

YELLOW Elküldve: 2014-03-21 06:58 Vicces :)

hanzi320 írta:
Zoli90 írta:
rece65 írta:
Zoli90 írta: nem tudom ez volt e már itt... először csak nevettem, de lassan kezd felidegesíteni... gondoltam ezt meg kell osszam veletek


http://www.fuelsharksaver.com/hu4A6O12sK/

És vannak akik elhiszik és majd koppannak amikor vissza akarják kapni a pénzüket és már nem él a cég...


igen. vannak. nagy az isten állatkertje...


Már a csapból is ez folyik Ekkora ökörséget rég hallottam! Az ilyen embereket kéne lecsukni mások félrevezetéséért



YELLOW Elküldve: 2014-03-20 13:13 Futómû és hibái

p1tyeszka írta:
YELLOW írta:
p1tyeszka írta:
Nálam is megtörtént a csere. Bölcső, difi, stab. szilentek, hardy. Továbbra sem szűnt meg ez a huppanós hang. Kaszni nincs kiszakadva. Leállítás után váltogattam és azt figyeltem meg, hogy mikor elindítom a váltót a fokozat felé akkor hallani, szóval be sem teszem sebességbe még. Haladáskor pedig csak akkor hallom mikor hirtelen ugrok le a kuplungról, ha szépen megtartom semmi gond. Tipp??



nekem is van egy huhogó hangom, de akkor is ha állok a motor jár, kuplung benyom, és ahogy teszem fokozatba akkro hallom. de elég halkan hallani, mint egy nagyon sovány turbólefújás. de talán csak akkor ah rükibe rakom. mintha régebben írtam volna róla, de azóta nem is figyelem, nincs változás. vagy kuplungoláskor jön a hang... hmm... na majd megnézem, szerintem holnap megyek legközelebb a géppel.


nálam csak váltáskor és elég hangos. ha kinyomom a kuplungot semmi csak amikor elindítom a váltót a sebesség felé akkor adja ezt a hangot. mintha megemelkedne valami és neki ütközne a kaszninak majd vissza. nem tudom máshogy leírni, ilyen kettes ütemben pam-pam, majd váltás és megint...


akkro nem ilyen az enyém, de a pam-pam, az az kb ahogy a kuliszsában jár a kar. mármint hírtelen ez jutott eszembe a pam-pam-ról. ugye középállás és fokozat. nem tudom milyen lehet a jelneség, korábban is csinálta? néztél más típusnál? ugye nekünk közvetlen kapcsolat van a váltóval, nem bowdenes meg lónyálas baromság az egész, ezért lehet fura annak aki nem rég vett.

YELLOW Elküldve: 2014-03-20 08:05 Plasti Dip - a folyékony gumi

csatis1 írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: én még akkor vettem, mikor itthon elkezdték forgalmazni, olyan 3690Ft-os áron kb, egy full feketém még mindig van, remélem ki is jön belőle
amúgy túl elszálltak az árral. megértem őket, meg nem is. jófejek amúgy a srácok, de tényleg az a gáz, hogy pl amcsiban ha jól emlékszem 2000 Ft sincs egy doboz, ráadásul a bérek is minimum 3x annyi, nem véletlen fújkálja ott boldog boldogtalan az autót, nem számít, simán megveszik. azért ha azt nézed 4db felnire, kell 4 doboz, hogy normális legyen, ami akciós csomag esetén si 17ezer. általában 20ezerből lefényezik. én már akkor felni esetében inkább a fényezést választanám. kint meg úgy pabcsolják a felnire, hogy le sem veszik az autóról


Szerinted a belső díszlécekre mennyi kellene? Egy flakon spray elég lenne?


elégnek kell lennie. csak célszerű egymás mellé rakni őket, mert sokat tudsz mellé fújni. sőt a legjobb az lenne, ha valami függőbe tudnád rakna, mert vízszintesen lerakott cuccot macerás fújni, márcsak a doboz tartás miatt, meg jobban köpköd.


Oké, akkor 1 flakon.
Mennyi ennek a cuccnak a száradási ideje? Már ha van ilyen egyáltalán...
És kell valami speckó alapozás neki vagy elég csak alkohollal vagy valamivel szépen zsírtalanítani, megtisztítani fújás előtt?


zsírtalanítás elég neki. van alapozó is, de azt nem tudod később lehúzni, vagy csak nagyon nehezen.
száradési idő van, hisz oldószeres, de látni lehet, mert amikor kifújod, akkor fényes, amikor megszárad, akkor matt hatású. bár ha vastagan szórod közelről, akkor lehet fényesebb felületet is varázsolni. a lényeg 20 fok alatt ne kezdj bele, és kicsi legyen a pára. szerintem a legjobb úgy, ha kintre kirakod a tárgyat amit fújni kell, a Naptól megszívja magát, felmelegszik, esetlega dobozt is lehet langyos vízbe tenni fújás előtt. meg jól fel kell rázni, ez kb 3-4 perces rázást jelent. először csak ködölni kell, mintha festenél. elvileg 20 percet írnak száradásra a rétegek között amit várni érdemes, majd az uccsó réteg után egy 24 órát érdemes pihentetni. ha véletlen megfolyna, nem kell pánikolni, mert száradás közben kisimul, persze ha nem túl nagy a megfolyás.

YELLOW Elküldve: 2014-03-20 07:10 ablakemelő

Totyasrac írta:
Naschand írta: Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy hol tudom beállítani azt a funkciót, hogy a leengedett ablakot a kulcson lévő zár gomb megnyomásával automatikusan bezárja, felső végállásba mozgassa?
Előre is köszönöm!


Ha hosszan nyomod bezáráskor a gombot, nem viszi fel magától (alapból nem működik, úgy egy másodperc nyomvatartása után húzza csak fel)?


elvesztettem a fonalat

úgy van, ha anno kérték, akkor beállították. nyitás/zárás gomb hosszan nyomva tartva, leengedi/felhúzza. ha nem csinálja alapból, akkor diaggal lehet bekapcsoltatni.

YELLOW Elküldve: 2014-03-20 07:08 Futómû és hibái

p1tyeszka írta:
Nálam is megtörtént a csere. Bölcső, difi, stab. szilentek, hardy. Továbbra sem szűnt meg ez a huppanós hang. Kaszni nincs kiszakadva. Leállítás után váltogattam és azt figyeltem meg, hogy mikor elindítom a váltót a fokozat felé akkor hallani, szóval be sem teszem sebességbe még. Haladáskor pedig csak akkor hallom mikor hirtelen ugrok le a kuplungról, ha szépen megtartom semmi gond. Tipp??



nekem is van egy huhogó hangom, de akkor is ha állok a motor jár, kuplung benyom, és ahogy teszem fokozatba akkro hallom. de elég halkan hallani, mint egy nagyon sovány turbólefújás. de talán csak akkor ah rükibe rakom. mintha régebben írtam volna róla, de azóta nem is figyelem, nincs változás. vagy kuplungoláskor jön a hang... hmm... na majd megnézem, szerintem holnap megyek legközelebb a géppel.

YELLOW Elküldve: 2014-03-20 07:03 Féktárcsa és fékbetét

jons írta:
YELLOW írta:
4 évesen ilyen állapotban volt, most sem sokkal rosszabb, talán már picit több a felületi rozsdafolt a hűtőrészen


Megvan azért vállasodva az a tárcsa... Fel kéne lassan szabályoztatni,


vállasodva?
van egy minimális, de ezt szabályoztatni? azt akkor szokás ha már olyan válla van, és olyan kopott a betét, hogy esetleg a váll nagyobb, mint a betétvastagséga, mert akkor kitart a váll.
én nem láttam még olyat, aki 30ezer futás után szabályoztat.
amúgy inkább csak csalóka a kép

YELLOW Elküldve: 2014-03-19 16:15 Plasti Dip - a folyékony gumi

csatis1 írta:
YELLOW írta: én még akkor vettem, mikor itthon elkezdték forgalmazni, olyan 3690Ft-os áron kb, egy full feketém még mindig van, remélem ki is jön belőle
amúgy túl elszálltak az árral. megértem őket, meg nem is. jófejek amúgy a srácok, de tényleg az a gáz, hogy pl amcsiban ha jól emlékszem 2000 Ft sincs egy doboz, ráadásul a bérek is minimum 3x annyi, nem véletlen fújkálja ott boldog boldogtalan az autót, nem számít, simán megveszik. azért ha azt nézed 4db felnire, kell 4 doboz, hogy normális legyen, ami akciós csomag esetén si 17ezer. általában 20ezerből lefényezik. én már akkor felni esetében inkább a fényezést választanám. kint meg úgy pabcsolják a felnire, hogy le sem veszik az autóról


Szerinted a belső díszlécekre mennyi kellene? Egy flakon spray elég lenne?


elégnek kell lennie. csak célszerű egymás mellé rakni őket, mert sokat tudsz mellé fújni. sőt a legjobb az lenne, ha valami függőbe tudnád rakna, mert vízszintesen lerakott cuccot macerás fújni, márcsak a doboz tartás miatt, meg jobban köpköd.

YELLOW Elküldve: 2014-03-19 16:13 Motorolaj

lorand007 írta:
YELLOW írta:
lorand007 írta:
ZoleeSRB írta:
lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek, a gép most futott bele a 200000 ezredik km be, szervizelni szeretném, a kérdésem az lenne, hogy milyen márkájú olajt ajánlotok, és milyen viszkozitásut, és a többi szerviz alkatrészből milyen márkájút vegyek? a kartel gáz szürőt cseréltem kb 30...40 ezerrel ez előtt, szürő nélküli van benne, azt is kellene cserélnem, meg meg mit lenne ajánlott megnézni és esetleg kicserélni? köszönöm a segitséget!


Nem tudom mennyire valódi a KM de ha nincs semmi baja akkor a szokásos olaj+szűrők szíjakat nézesd meg. olajra mindenki mást mond (BMW 05w30),mit használtál eddig?gondolom ha már lementél vele 30-40ezret akkor már cserélted?
Ha az olajlecsapatós kartergázszűrőd van akkor felesleges cserélni, elég megtisztítanod!


A km ert nem tudom biztosra, BMW volt eddig benne, de amint kiderult amit a tavaj is tettem bele nem volt eredeti német olaj hanem olasz, igen cseréltem kartel gáz szürőt, előtte szürős volt benne nem olajlecspatós, igaz 5,5 liter olaj megy bele ? köszi


megmondanád hol van ez a "kartel" gáz szűrő? én nem ismerek ilyet. igaz van olaj kartel, meg drog kartel, meg ilyenek, de az autóban !!! KARTER !!! van


))) Teljesen igazad van , elirtam rendesen


ugyanmááá, este egy olyan srác szájából hallottam face to face, a kartel szót 2x is, hogy... pedig ő eléggé benne van a motorépítésben is. csak hallgattam nem tetetm szóvá, aztán másodjára is úgy mondja. mondom ez nem nyelvbotlás. úgy látom Ganxstáék maradandót alkottak

YELLOW Elküldve: 2014-03-19 14:52 Plasti Dip - a folyékony gumi

én még akkor vettem, mikor itthon elkezdték forgalmazni, olyan 3690Ft-os áron kb, egy full feketém még mindig van, remélem ki is jön belőle
amúgy túl elszálltak az árral. megértem őket, meg nem is. jófejek amúgy a srácok, de tényleg az a gáz, hogy pl amcsiban ha jól emlékszem 2000 Ft sincs egy doboz, ráadásul a bérek is minimum 3x annyi, nem véletlen fújkálja ott boldog boldogtalan az autót, nem számít, simán megveszik. azért ha azt nézed 4db felnire, kell 4 doboz, hogy normális legyen, ami akciós csomag esetén si 17ezer. általában 20ezerből lefényezik. én már akkor felni esetében inkább a fényezést választanám. kint meg úgy pabcsolják a felnire, hogy le sem veszik az autóról

YELLOW Elküldve: 2014-03-19 13:26 Plasti Dip - a folyékony gumi

csatis1 írta:
YELLOW írta:
laci320d írta: Hali!

Yellow hogy bírja a strapát a Plasti dip elöl a veséken a gépen?


teljesen tökéletes!!! semmi baja. bírja a gőzborotvát is. szal faxa!


Elég rég volt már itt forgalom.
Yellow, neked még mindig bírja a veséken?
Most töprengek rajta pont, hogy vennem kellene ilyen spray-t és a coupe belső díszléceit, ajtó könyöklőket le kellene fújni.
Vajon ott is bírja 1-2 évig?



még mindig bírja. és gumiszerű, nincs kiszáradva. hozzá kell tennem, ha tehetem hűvösben állok, és a legtöbbször garázsban, tehát az UV annyira nem éri.
én beltérre legalább 5 rétegben fújnám. sőt valszeg a középboxot fogom is, sőt lehet a díszleceket is. csak ebben az esetben a szín ami kérdéses. én szerettem volna ezüst szerű cuccot, de olyan nincs fegyver szürke van, az kb olyna mint most, de akkor a váltógomb megint nem jó a képbe illés szempontjából meg a kézifék markolat sem.
állítólag szlovákból, ha van ismerős és el tudja postázni, akkro 4000 alatt meg lehet venni egy flakont. ezt csak olvastam, hogy volt aki így vett.

YELLOW Elküldve: 2014-03-19 08:02 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Freebeat írta:
YELLOW írta:
Freebeat írta: Sziasztok Srácok.!!! Kérdésem a következő lenne, (e46 320D 2000 évjárat "sedan") a ET 20-as felni rámegy e a kocsira??? Az 5-ös bömbi replica felniét szeretném alá betenni 18-as méretben és érdekel hogy mindenféle átalakítás nélkül be megy e alá a felni..? :-/ Styling 166 18-as Replica a felni..

Előre is köszönöm..


mennyire replica? 3-asra való, vagy 5-ösre? az oké, hogy minek a sztájlingja. csak mert ha 5-ösre való, és ET-ből következtetve igen, akkor kell tehermentesítő gyűrű. nem írsz a felni szélességéről, ami replica lévén, lehet sokféle. ha 7,5 széles, és 225-től szélesebb gumit nem akarsz rá, akkor elférhet. más esetben kilóg. ha van lehetőség fel kell próbálni, az a biztos.


5-ös bömbinek a felnie replica-ban.. Nagyon sok helyen láttam már e46-on ilyen felnit, sőt még a merészebben 19-est is alá pattintanak Azért kérdezném mert egy pár helyen érdeklőstem és azt is azt is mondanak,alá is megy meg nem is.. Egyépként 8" széles a felni.. Az a baj hogy nem tudom ide berakni a képet a felniről mert megmutatnám melyikről van szó.. A google kiadja képekben igy hogy styling 166


de nem érted, a replica az azt jelenti, hogy másolat. persze láthattál E46-on, csak az már oylan replica, hogy E46-ra másolt, hozzávaló középfurattal, ET-vel. viszont az ET-ból, hogy 20-as abból az következik, ami olyan másolat, ami 5-ösre való, ergó nagyobb a furatközép, és kilógna. ettől jobban nem tudom elmondani. az általad leírt felniből, E46-ra van ET34, ET38, meg hasonló méretűek. ET20-as biztos nem volt E46 alá.

YELLOW Elküldve: 2014-03-19 07:44 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Freebeat írta: Sziasztok Srácok.!!! Kérdésem a következő lenne, (e46 320D 2000 évjárat "sedan") a ET 20-as felni rámegy e a kocsira??? Az 5-ös bömbi replica felniét szeretném alá betenni 18-as méretben és érdekel hogy mindenféle átalakítás nélkül be megy e alá a felni..? :-/ Styling 166 18-as Replica a felni..

Előre is köszönöm..


mennyire replica? 3-asra való, vagy 5-ösre? az oké, hogy minek a sztájlingja. csak mert ha 5-ösre való, és ET-ből következtetve igen, akkor kell tehermentesítő gyűrű. nem írsz a felni szélességéről, ami replica lévén, lehet sokféle. ha 7,5 széles, és 225-től szélesebb gumit nem akarsz rá, akkor elférhet. más esetben kilóg. ha van lehetőség fel kell próbálni, az a biztos.

YELLOW Elküldve: 2014-03-19 07:19 Féktárcsa és fékbetét

MattM325 írta: Ha már megemlítettem az Ate-t
Akiknek esetleg Powerdisc tárcsái vannak, írhatnának pár sort, hogy mik a tapasztalatok.


nekem rázott is, sőt egyszer mintha hangja is lett volna. ezt írtam. de mint kiderült a rázás a szilenblokk miatt volt, mióta poliuretán van benne, semmi rázás, igaz közben is csillapodott, bár kitapasztaltam, hogy a legjobb úgy nyomni, hogy ne rázzon. a nyikorgás, meg a krézifék volt. szóval ezek után nekem pozitív, csak sokáig húztam a dolgot. harap jól a PowerDisc, vagyis fogja a pofát, sima ATE pofák vannak hozzá. talán egy kicsit a tárcsa jobban kopik ezzel a betéttel, de a puhább sportosabb betét, 4x ennyi lett volna.
egyébként a rázásnál mit írtam sokszor, ha meg volt emelve az autó és pörgettem a kereket, még annyira sem ért a pofába, mint a gyári. mégis rázott. aztán bejáratás után emlékszem, azért megtapostam egyszer ABS-es fékezésig. szerintem a szilent akkor makaknt meg, ami után rázott, ha fékeztem. sima egyenes nem lejtős úton, pl 120-nál úgy lemerem taposni a féket, hogy a kormányt nem fogom és nem húz semerre. mondjuk a rossz szilenttel is ilyen volt. illetve nekem nagyon bejön, hogy nem szokványos a mintázata, mintha valami elektronpálya lenne kb ennyi.

4 évesen ilyen állapotban volt, most sem sokkal rosszabb, talán már picit több a felületi rozsdafolt a hűtőrészen


YELLOW Elküldve: 2014-03-19 07:01 Akkumulátor

BarG írta:
YELLOW írta:
si3rrabravo írta:
YELLOW írta:
nem okoz gondot a nagyobb indítóáram. sőt télen csak jó. azért egy 30d-nek kell, főleg ha agyon van extrázva. lehet nincs benne kiegészítő fűtés vagy ilyesmi akkor elképzelhető, hogy kisebbet raktak bele. attól függ hol jársz az autóval. ha sokat mész hosszútávot (30d-vel illő), akkor mehet bele 100Ah-s is, ha viszont a rövidtáv a sok, akkor inkább kisebb, vagy mehet a nagyobb csak télen érdemes töltőre rakni. szóval én 90-100Ah-sat választanék.


Nincs se kiegészítő fűtés, sem egyéb fogyasztót nem használok álló motornál, még riasztó sincs.

Olvastam valahol, hogy programozni kell újabb bmw-ket ha más kapacitású akksit teszünk bele. Van bennük ez az intelligent battery sensor, ha jól olvastam. De mint kiderült ilyen nincs az E46ban.


így van. én mondjuk mindenképp nagyobbat akartam az enyémbe, meg eleve a gyári 55-ös volt, MonBat Premium-ban nem volt csak 50-es meg 65-ös a legközelebb, kisebb mondom kizárt.
egy korábbi linken néztem a MB 65Ah-s 18ezer körül van, a többi nagyobb márka, meg 22-23ezer. hát csak ennél maradok ha cserélni kell, de szerintem egy 2 év még simán van benne, és akkor már az is 7 évet ment. sok Bosch meg 2-3 év után kuka.
mondjuk az tényleg durva, hogy a gyári BMW-akksik mint nekem is bő 7 évet bírt, meg sokaknak 10-et is, apám GM-es (amúgy nem tom ki gyárja) akksija meg 2-3 év után kuka. neki is a MonBat Premium van benne és tökéletes. viszont a BMW gyári akksija nem biztos, hogy ennek fényében ér ~45ezret, mert annyival nem bír többet.


Nekem 6 éves korában kellett cserélni a gyári akksit. Az Exide prémium se volt sokkal több 30-nél, 100Ah-ban, csak szét kellett nézni a vásárlás előtt.
És nagy kapacitású meg nagy indítóáramú akksi pont a rövid távú közlekedésekhez kell, amikor nehezebben töltődik vissza az indításokra elment energia.


jogos