Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-03-18 13:16 Motorolaj

MattM325 írta:
YELLOW írta:
gyurigyuri írta:
ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta: Akkor ezek szerint 20d-be is jobb lenne a 0w30,mint az 5w30??Ki mit gondol?


ez attól függ.
ha évente cserélsz olajat, a futás miatt, akkor jobb a 0w-30. viszont ha évente 2 is cserélned kell, akkor célszerű beállni, az őszi cserére és a tavaszira. ősszel 0w-30, tavasszal 5w-30 mehet bele. az 5w-30 olcsóbb picivel enniyt tudsz spórolni, viszont ártani nem árt. viszont ha már az 5w-30-at is eszi, akkor ott meg kell nézni, nincs e szivárgás, vagy a motor nem túl kopott e már. ezekbe a motorokba 5w-stől sűrűbb olajat nem szabad bele rakni.


Kössz!



A cikket(ket) elolvasva úgy érzem sikerült felfognom a lényeget!
AZt eddig is értettem és nyilván el is fogadtam hogy 5W-nél vastagabb (10W- 15W-) olajok szóba sem jöhetnek. Ha jól tudom a gyári ajánlás 5W-30, de mi a helyzet az 5W-40 olajjal?
Konkrétan csütörtökön viszem a vasat olajcserére! Castrol Edge 5W-40 Turbo Diesel-t vettem....
http://www.castrol.com/castrol...Id=7071233

Akkor ennél annyi a lényeg hogy melegben jobb marad a kenése, viszkozitása, az alkatrészekre tapadása?

Bocs ha hülyeséget kérdeztem....



dízeleknél nem annyira célszerű a 30-tól nagyobb melegoldali viszkozitás. hiszen növeli a fogyasztást, viszont annyira sosem lesz a motor sem, mivel alacsonyabban dolgozik, mint egy benzines, így felesleges. most ártani nem ártasz vele, csak nincs értelme. lehet a fogyasztás növeledést észre sem veszed.


A cikk lényege, hogy az olaj hőmérséklete szinte állandóan 100c°, kivéve ha versenypályán használjátok, ahol folyamatosan padlógázzal közlekedtek.
Lényeg, hogy mindegy mikor, akár nyáron 40 fokban is KEVÉS a 0W-s olaj is, hidegindításkor keletkezik a motorkopások 9X%-a. Vékonyabb olaj amúgy jobban hűt, jobb az átfolyási sebessége (kenés?), ezért kevésbé melegszik. Tehát én 0w30-t fogok venni, lehet, hogy Castrolt csak kéne valami biztos forrás.
Itt egy fotó, állítólag 50ezer mph-től Cast 0w30-t kapott 15e mph-ként és most 125e mph van benne. Biztos "nem" eredeti volt.
Olvassátok el még egyszer a cikket




igen mondhatni állandó. viszont én úgy vagyok vele, hogy kevésbbé "égjen" meg az olaj én most vagyis tavaly ősszzel azért tettem bele 40-es végűt. lehet a hőfok közel állandó, de nehezebben fárad el egy 40-es, mint egy 30-as. nyílván 10-12ezrenként csere van, nem fáradna el a 30-as sem. mondjuk most csak próbaképen van bent a 40-es.

YELLOW Elküldve: 2014-03-18 12:53 Motorolaj

gyurigyuri írta:
ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta: Akkor ezek szerint 20d-be is jobb lenne a 0w30,mint az 5w30??Ki mit gondol?


ez attól függ.
ha évente cserélsz olajat, a futás miatt, akkor jobb a 0w-30. viszont ha évente 2 is cserélned kell, akkor célszerű beállni, az őszi cserére és a tavaszira. ősszel 0w-30, tavasszal 5w-30 mehet bele. az 5w-30 olcsóbb picivel enniyt tudsz spórolni, viszont ártani nem árt. viszont ha már az 5w-30-at is eszi, akkor ott meg kell nézni, nincs e szivárgás, vagy a motor nem túl kopott e már. ezekbe a motorokba 5w-stől sűrűbb olajat nem szabad bele rakni.


Kössz!



A cikket(ket) elolvasva úgy érzem sikerült felfognom a lényeget!
AZt eddig is értettem és nyilván el is fogadtam hogy 5W-nél vastagabb (10W- 15W-) olajok szóba sem jöhetnek. Ha jól tudom a gyári ajánlás 5W-30, de mi a helyzet az 5W-40 olajjal?
Konkrétan csütörtökön viszem a vasat olajcserére! Castrol Edge 5W-40 Turbo Diesel-t vettem....
http://www.castrol.com/castrol...Id=7071233

Akkor ennél annyi a lényeg hogy melegben jobb marad a kenése, viszkozitása, az alkatrészekre tapadása?

Bocs ha hülyeséget kérdeztem....



dízeleknél nem annyira célszerű a 30-tól nagyobb melegoldali viszkozitás. hiszen növeli a fogyasztást, viszont annyira sosem lesz a motor sem, mivel alacsonyabban dolgozik, mint egy benzines, így felesleges. most ártani nem ártasz vele, csak nincs értelme. lehet a fogyasztás növeledést észre sem veszed.

YELLOW Elküldve: 2014-03-18 12:20 Segítsetek!

ember84 írta:
ember84 írta: Ignition circuit ZK2 / Belt tensioner Passenger

Mi a megoldás erre?Köszi

Övfeszesség érzékelő??Utasoldali?Volt valakinek ilyen hibája?Melyik az,az a rúd alakú az ülés alatt?Csere,és kész?Köszi,ha valakinek van rá tapasztalata!


Remélem valaki tudja


igen az övfeszítő. 2 dolog lehet, vagyis több. vagy valamiért kivette valaki az ülést, és széthúzta a csatikat ezért van benne a hiba, vagy eldurranta feszítő, viszoint akkor törött az autó. vagy legalábbis volt valami. ha hibatörlés után visszajön a hiba, akkor még a kontaktokat érdemes áttisztítani, majd törölni a hibát. ha akkor is visszajön, akkor csere. és igen az az övfeszítű, ami a csatt alatt van hosszúkás.

YELLOW Elküldve: 2014-03-18 12:17 Motorolaj

ember84 írta: Akkor ezek szerint 20d-be is jobb lenne a 0w30,mint az 5w30??Ki mit gondol?


ez attól függ.
ha évente cserélsz olajat, a futás miatt, akkor jobb a 0w-30. viszont ha évente 2 is cserélned kell, akkor célszerű beállni, az őszi cserére és a tavaszira. ősszel 0w-30, tavasszal 5w-30 mehet bele. az 5w-30 olcsóbb picivel enniyt tudsz spórolni, viszont ártani nem árt. viszont ha már az 5w-30-at is eszi, akkor ott meg kell nézni, nincs e szivárgás, vagy a motor nem túl kopott e már. ezekbe a motorokba 5w-stől sűrűbb olajat nem szabad bele rakni.

YELLOW Elküldve: 2014-03-18 11:54 Szervószivattyú

ember84 írta:
paleszb írta: Tudja valaki, hogy a szervó-kormányhoz színileg milyen olaj való?
Ezt kérdezte tőlem a unixos.
Piros vagy zöld.
Gondolom ATF-ből van mind a kettő fajta, csak nem mindegy hogy melyiket öntöd bele.



Nekem piros volt,amit beleraktam,boltba tudták mi kell!


piros kell

YELLOW Elküldve: 2014-03-18 09:23 Akkumulátor

si3rrabravo írta:
YELLOW írta:
nem okoz gondot a nagyobb indítóáram. sőt télen csak jó. azért egy 30d-nek kell, főleg ha agyon van extrázva. lehet nincs benne kiegészítő fűtés vagy ilyesmi akkor elképzelhető, hogy kisebbet raktak bele. attól függ hol jársz az autóval. ha sokat mész hosszútávot (30d-vel illő), akkor mehet bele 100Ah-s is, ha viszont a rövidtáv a sok, akkor inkább kisebb, vagy mehet a nagyobb csak télen érdemes töltőre rakni. szóval én 90-100Ah-sat választanék.


Nincs se kiegészítő fűtés, sem egyéb fogyasztót nem használok álló motornál, még riasztó sincs.

Olvastam valahol, hogy programozni kell újabb bmw-ket ha más kapacitású akksit teszünk bele. Van bennük ez az intelligent battery sensor, ha jól olvastam. De mint kiderült ilyen nincs az E46ban.


így van. én mondjuk mindenképp nagyobbat akartam az enyémbe, meg eleve a gyári 55-ös volt, MonBat Premium-ban nem volt csak 50-es meg 65-ös a legközelebb, kisebb mondom kizárt.
egy korábbi linken néztem a MB 65Ah-s 18ezer körül van, a többi nagyobb márka, meg 22-23ezer. hát csak ennél maradok ha cserélni kell, de szerintem egy 2 év még simán van benne, és akkor már az is 7 évet ment. sok Bosch meg 2-3 év után kuka.
mondjuk az tényleg durva, hogy a gyári BMW-akksik mint nekem is bő 7 évet bírt, meg sokaknak 10-et is, apám GM-es (amúgy nem tom ki gyárja) akksija meg 2-3 év után kuka. neki is a MonBat Premium van benne és tökéletes. viszont a BMW gyári akksija nem biztos, hogy ennek fényében ér ~45ezret, mert annyival nem bír többet.

YELLOW Elküldve: 2014-03-18 09:07 Motorolaj

MattM325 írta:
YELLOW írta:
MattM325 írta: Egy kis tanulmány, úgy is sok itt a kérdés.
Olvasnivaló, van folytatása is.
A márkát ne nézzétek, a lényeg, hogy igazat beszélnek, de ha már volt linkelve bocsi


természetesen volt már linkelve, ártani nem árt, úgysem szokás vissza olvasni. bár ebből vajon szerinted az előzményeket és utócikkeket megtalálják?
meg túl sok a szöveg, nincs idejük olvasgatni...


Teljes mértékben igazad van!
Pedig itt rávilágítanak arra, hogy miért is nem teszünk 10-15W-s olajat 100e felett



csak az a probléma, hogy elvárják, hogy röviden tömören leírd nekik, persze nem fogadják el, mert kispista, jóska, aszonta a zsigába 15w-40 kell, meg stb múlt századi szerelők.
ahhoz, hogy megértsék, pl ezt a cikk sorozatot el kellene olvasniuk, MEGÉRTENIÜK, aztán világos lenne minden.

YELLOW Elküldve: 2014-03-18 09:04 Akkumulátor

si3rrabravo írta: Köszi az infokat!

Ma reggel kikaptam az akksit és a következőt láttam!






E szerint 2001 38. hét a gyártás dátuma. Ami fura, hogy BarG szerint nem adták 80assal gyárilag. Nálam 4 éve van az autó. Nem tudom cseréltek-e. De ez a gyártási dátum is elég érdekes, milyen akksi bír ki 12 évet?? Még akkor is ha üzembe helyezve mondjuk 2003ban volt, akkor is 10 év.

A másik érdekes, hogy realoem a képen látható számokra semmit nem hozott le, viszont a replacement part numbert megtaláltam, de az is csak egy 80ah-ás. Ez a 640es indítóáram is elég karcsúnak tűnik.

Kérdés hogy simán bele lehet rakni nagyobb indítóáramut vagy maradjak ennél? A nagyobb indítóáram nem-e okozhat károsodást, nem kell e programozni előtte?



nem okoz gondot a nagyobb indítóáram. sőt télen csak jó. azért egy 30d-nek kell, főleg ha agyon van extrázva. lehet nincs benne kiegészítő fűtés vagy ilyesmi akkor elképzelhető, hogy kisebbet raktak bele. attól függ hol jársz az autóval. ha sokat mész hosszútávot (30d-vel illő), akkor mehet bele 100Ah-s is, ha viszont a rövidtáv a sok, akkor inkább kisebb, vagy mehet a nagyobb csak télen érdemes töltőre rakni. szóval én 90-100Ah-sat választanék.

YELLOW Elküldve: 2014-03-18 07:51 Motorolaj

MattM325 írta: Egy kis tanulmány, úgy is sok itt a kérdés.
Olvasnivaló, van folytatása is.
A márkát ne nézzétek, a lényeg, hogy igazat beszélnek, de ha már volt linkelve bocsi


természetesen volt már linkelve, ártani nem árt, úgysem szokás vissza olvasni. bár ebből vajon szerinted az előzményeket és utócikkeket megtalálják?
meg túl sok a szöveg, nincs idejük olvasgatni...

YELLOW Elküldve: 2014-03-17 14:25 Motorolaj

lorand007 írta:
ZoleeSRB írta:
lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek, a gép most futott bele a 200000 ezredik km be, szervizelni szeretném, a kérdésem az lenne, hogy milyen márkájú olajt ajánlotok, és milyen viszkozitásut, és a többi szerviz alkatrészből milyen márkájút vegyek? a kartel gáz szürőt cseréltem kb 30...40 ezerrel ez előtt, szürő nélküli van benne, azt is kellene cserélnem, meg meg mit lenne ajánlott megnézni és esetleg kicserélni? köszönöm a segitséget!


Nem tudom mennyire valódi a KM de ha nincs semmi baja akkor a szokásos olaj+szűrők szíjakat nézesd meg. olajra mindenki mást mond (BMW 05w30),mit használtál eddig?gondolom ha már lementél vele 30-40ezret akkor már cserélted?
Ha az olajlecsapatós kartergázszűrőd van akkor felesleges cserélni, elég megtisztítanod!


A km ert nem tudom biztosra, BMW volt eddig benne, de amint kiderult amit a tavaj is tettem bele nem volt eredeti német olaj hanem olasz, igen cseréltem kartel gáz szürőt, előtte szürős volt benne nem olajlecspatós, igaz 5,5 liter olaj megy bele ? köszi


megmondanád hol van ez a "kartel" gáz szűrő? én nem ismerek ilyet. igaz van olaj kartel, meg drog kartel, meg ilyenek, de az autóban !!! KARTER !!! van

YELLOW Elküldve: 2014-03-16 22:34 Akkumulátor

dbtibi írta:
YELLOW írta:
Csacsa12 írta:
si3rrabravo írta: Akksi csere előtt állok! Ötletek 30cd-be? Most bmw 80ah akksi van benne.

Milyen gyártó milyen termékét válasszam?


Banner, Bosch, Moll már jók (valamennyire ebben a sorrendben is egyre jobbak). Ennek megfelelően az áraik is.
Ha vannak olyan ketyeréid az autóban amik leállított motor mellett is üzemelnek (riasztó, kamera, GPS,...), javaslom az AGM-es akkut. Ha az akkud gyári, jó alap infókat lelsz rajt, ami alapján fogsz tudni választani. Nem feltétlen kell jobbat választani mint az előírt, árak szépen tudnak felfelé változni, ha csak nem terheled jobban mint a gyári felszereltség. Ha Bosch-t választassz, S5 kategória alá nem érdemes menni.


ha az ár is számít, akkor MonBat Premium. lassan 5 éves lesz, és köszöni szépen jól van. pedig sok indítás, rövid távok vannak. egyébként egyel nagyobbat célszerű és ajánlott is választani, nekem gyárilag 55-ös volt, és 65-öst vettem. a gyári 7 és fél évet bírt, persze ment volna még, ha nem nálam van az autó valószínű.
amit ajánlok török akksi vagyis olyasmi, engem már meggyőzött, valószínű legközelebb is maradok ennél a márkánál/típusnál.


Mi miután befürödtünk a Bosch akksival az 1.2Corsa-ban utána, döntöttünk kicsit ismeretlenül a MonBat mellett, testvérem ajánlására, eddig semmi baj vele


én is sok rosszat hallok a Bosch-ról. főleg a nagy áruházasakról. az a baj, hogy drágaságuk miatt sokan nem ezt veszik és csak áll 1-2 évig, ami nagyon nem jó egyik akksinak sem. szóval 16ezerért 2009-ben a 65Ah-s MonBat úgy voltam, ha két évet kibír, már jó, erre már dupla annyinál járunk. 14-ért ilyen start meg nagyon bóvlik voltak 60Ah-ban, kisebb indítóval.

YELLOW Elküldve: 2014-03-16 20:11 Akkumulátor

Csacsa12 írta:
si3rrabravo írta: Akksi csere előtt állok! Ötletek 30cd-be? Most bmw 80ah akksi van benne.

Milyen gyártó milyen termékét válasszam?


Banner, Bosch, Moll már jók (valamennyire ebben a sorrendben is egyre jobbak). Ennek megfelelően az áraik is.
Ha vannak olyan ketyeréid az autóban amik leállított motor mellett is üzemelnek (riasztó, kamera, GPS,...), javaslom az AGM-es akkut. Ha az akkud gyári, jó alap infókat lelsz rajt, ami alapján fogsz tudni választani. Nem feltétlen kell jobbat választani mint az előírt, árak szépen tudnak felfelé változni, ha csak nem terheled jobban mint a gyári felszereltség. Ha Bosch-t választassz, S5 kategória alá nem érdemes menni.


ha az ár is számít, akkor MonBat Premium. lassan 5 éves lesz, és köszöni szépen jól van. pedig sok indítás, rövid távok vannak. egyébként egyel nagyobbat célszerű és ajánlott is választani, nekem gyárilag 55-ös volt, és 65-öst vettem. a gyári 7 és fél évet bírt, persze ment volna még, ha nem nálam van az autó valószínű.
amit ajánlok török akksi vagyis olyasmi, engem már meggyőzött, valószínű legközelebb is maradok ennél a márkánál/típusnál.

YELLOW Elküldve: 2014-03-16 10:22 manuális váltó

Hondras írta:
YELLOW írta:
Hondras írta:
Lion82 írta: Sziasztok!
Szeretnék olajat cserélni a váltóba és a difibe.Milyet javasoltok?Manuális váltó, és 320d.


A váltón van egy sárga matrica ahol rá van írva, milyen kell bele. Valószínű MTF-LT 2 fog rajta lenni. Mindenki csak a gyárit javasolja, én több helyen kerestem, csak a szalonban adnak ilyet. 1,1L kell bele brutto 8000Ft/L az ára.



én nem csak azt javaslom. hanem manuálba is ATF olajat, ami automata váltóba kell. külföldi oldalakon is ezt ajánlják.


Igen, tudom én is, de ebbe nem akartam belebonyolódni, nekem sehol nem ajánlották (Bmw szervíz) ezért maradt a manuális, de biztos jó az ATF is....



miért ajánlana egy BMW szervíz ilyet? nem dolgozik sneki maga ellen, főleg nem ők. 1 liter ATF kerül 3500-ba, míg mint írtad 8ezer a "gyári"-nak mondott cucc, oszt úgysem látod mit tesznek bele.
kezdjuk azzal, hogy a gyári amivel töltötték olaj, ugyanolyan állagú, mint az ATF. én vettem bele manuális váltóhoz való olajat, ami teljesen más, és érezni is lehetett, hogy nem olyan a váltás. tehát manuális olajat semmiképp. annyi, hogy gyárilag sárgás az olaj, a legtöbb ATF meg piros.

YELLOW Elküldve: 2014-03-16 10:12 manuális váltó

Hondras írta:
Lion82 írta: Sziasztok!
Szeretnék olajat cserélni a váltóba és a difibe.Milyet javasoltok?Manuális váltó, és 320d.


A váltón van egy sárga matrica ahol rá van írva, milyen kell bele. Valószínű MTF-LT 2 fog rajta lenni. Mindenki csak a gyárit javasolja, én több helyen kerestem, csak a szalonban adnak ilyet. 1,1L kell bele brutto 8000Ft/L az ára.



én nem csak azt javaslom. hanem manuálba is ATF olajat, ami automata váltóba kell. külföldi oldalakon is ezt ajánlják.

YELLOW Elküldve: 2014-03-15 18:54 bc

Pocses írta:
Roland81 írta: Sziasztok!

Van egy 525 TDS kocsim. Olyan problémára keresek megoldást, hogy nem tudom újraindítani az átlagfogyasztás számítását, illetve az időt is belehetne állítani de sehogy nem akar összejönni.
Bc gomb működik, mert lépteti a menüt, de beállítani nem tudok vele semmit.
Segítséget előre is köszi.


Bármelyik funkcióra léptetve tovább nyomod mint 3mp a BC gombját, az aktuális funkciónál törölsz mindent, és kezdi újból 0-ról a számítást.


ha meg nem megy, akkor akksi leköt, oszt kész.