Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-12-20 19:04 Gumiabroncs

ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta: Sziasztok csávókáim
Kíváncsi vagyok a tapasztalt kollegákra,hogy facelift e46-ra hátra rá lehet-e rakni a 245/40R17 gumit,ha 35-ös az ET??Nem fog beleküldeni a sárvédőívbe?Eibach 3cm ültetés van alatta,elöl megy rá a sima225/45 r17 et35.Köszi aki tud segíteni!


szeva csávókám!

el fog férni, elvileg úgy ahogy nekem. nekem ET40-van, viszont neked kisebb a nyomtáv 5-5mm-rel hátul. tehát ugyanúgy fog állni mint nekem. elől simán elfér.


Miért neked is 245/40 van hátul?


aha, csak annyi, hogy 8" széles felnin

Hát ha neked is ez a méret van et40-el akkor nekem is elfér,mert az et35-el még beljebb vagyok,annyi hogy 3 cm-t ültetve van


nem vagy bentebb... látom nem vágod ezt az ET-t. minél kisebb a szám, annál kintebb van a felni széle. pont ugyanúgy fog állni mint nekem. mert neked 5mm-rel kisebb az ET, mint nekem, tehát annyival kintebb van (nekem ez a kombó nem férne már el, csak ha peremeznék), de neked 5mm-rel ksiebb a nyomtáv oldalanként, ergó ugyanott vagy. nekem 35-ös az ültetés. tehát amivel kintebb van a felni, a kerékagy annyival bentebb, ha így érthetőbb.

YELLOW Elküldve: 2013-12-20 18:58 Gumiabroncs

ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta: Sziasztok csávókáim
Kíváncsi vagyok a tapasztalt kollegákra,hogy facelift e46-ra hátra rá lehet-e rakni a 245/40R17 gumit,ha 35-ös az ET??Nem fog beleküldeni a sárvédőívbe?Eibach 3cm ültetés van alatta,elöl megy rá a sima225/45 r17 et35.Köszi aki tud segíteni!


szeva csávókám!

el fog férni, elvileg úgy ahogy nekem. nekem ET40-van, viszont neked kisebb a nyomtáv 5-5mm-rel hátul. tehát ugyanúgy fog állni mint nekem. elől simán elfér.


Miért neked is 245/40 van hátul?


aha, csak annyi, hogy 8" széles felnin

YELLOW Elküldve: 2013-12-20 18:55 Gumiabroncs

ember84 írta: Sziasztok csávókáim
Kíváncsi vagyok a tapasztalt kollegákra,hogy facelift e46-ra hátra rá lehet-e rakni a 245/40R17 gumit,ha 35-ös az ET??Nem fog beleküldeni a sárvédőívbe?Eibach 3cm ültetés van alatta,elöl megy rá a sima225/45 r17 et35.Köszi aki tud segíteni!


szeva csávókám!

el fog férni, elvileg úgy ahogy nekem. nekem ET40-van, viszont neked kisebb a nyomtáv 5-5mm-rel hátul. tehát ugyanúgy fog állni mint nekem. elől simán elfér.

YELLOW Elküldve: 2013-12-20 13:35 Mi lehet a baj?

haka írta:
YELLOW írta:
Tano írta: Az én tapasztalatom szerint nem fogyaszt többet tempomattal, teljesen elveszi a gázt ha kell lejtőn és nem teljes gázzal gyorsít (a fogyimérő nem megy ki 20-ig) de eléggé dinamikusan. Nekem +/- 1km/h-n belül tartja emelkedőn és lejtőn is a beállítotthoz képest. Lehet abból is adódnak különbségek hogy benya vagy dízel?


én úgy gondolom szerintem nálam azért nem vezsi el full a gázt, mert akkor lehet kikapcsolna a tempomat... én erre gondoltam. jó amikor olyan van, hogy emelkedő, akkor az enyém sem full gázzal gyorsít, pont anniyval ami kell a tempóhoz, néha 1-2km/h-val tovább nyomja, de amikor 50-ről a beállított 90-re kell neki menni, akkor oszt odatapos. ugyanis a tempomat egyik lényege, ami nem annyira előny, de az, hogy minél hamarabb elérje a kiválasztott sebességet. lehet egy inteligensebb tempomat, már mondjuk a vezető korábbi stílusát is figyeli, és akkor az alapján mókol ő is.


Nahát én még erre sosem gondoltam, hogy az lenne a lényege, hogy minél gyorsabban elérje a beállított sebességet Szerintem az a lényege, hogy tartsa a tempót hosszú úton, amivel tehermentesíti a lábadat.
Amúgy még attól is kevesebb fogyaszt a tempomat használata, hogy tartja a pályán a sebességet. Én pl tempomat nélkül sokszor veszem észre, hogy opp már sokkal többel megyek, mint akartam, ami ugye tempomattal nem következik be.


jó kicsit rosszul fogalmaztam, de akokr is a legrövidebb időn belül akarja elérni

YELLOW Elküldve: 2013-12-20 11:22 Mi lehet a baj?

Tano írta: Az én tapasztalatom szerint nem fogyaszt többet tempomattal, teljesen elveszi a gázt ha kell lejtőn és nem teljes gázzal gyorsít (a fogyimérő nem megy ki 20-ig) de eléggé dinamikusan. Nekem +/- 1km/h-n belül tartja emelkedőn és lejtőn is a beállítotthoz képest. Lehet abból is adódnak különbségek hogy benya vagy dízel?


én úgy gondolom szerintem nálam azért nem vezsi el full a gázt, mert akkor lehet kikapcsolna a tempomat... én erre gondoltam. jó amikor olyan van, hogy emelkedő, akkor az enyém sem full gázzal gyorsít, pont anniyval ami kell a tempóhoz, néha 1-2km/h-val tovább nyomja, de amikor 50-ről a beállított 90-re kell neki menni, akkor oszt odatapos. ugyanis a tempomat egyik lényege, ami nem annyira előny, de az, hogy minél hamarabb elérje a kiválasztott sebességet. lehet egy inteligensebb tempomat, már mondjuk a vezető korábbi stílusát is figyeli, és akkor az alapján mókol ő is.

YELLOW Elküldve: 2013-12-20 09:31 Társalgó

Pocses írta:
V8 2T szépen gurgulázik:

http://www.keptelenseg.hu/kept...utem-80245


nem tetszik...

YELLOW Elküldve: 2013-12-20 09:15 Hűtővíz..:S

sanyesz001 írta: A Probléma igen az, hogy sajna nem is megy vissza a mutató pályán annyira, hogy székesfehérvár és bp között középről lement kékbe.. amint beértem szépen elindut az üzemi hőfok felé tehát középre.
szerintetek létezik olyan hogy két termosztát is rossz ??? mekkor rá az esély szinte semmi de persze lehet.


létezhet, de ilyan nagy mértékű lehülésnél inkább a nagy termosztát valószínű.

minap láttam egy ezerkettes zsigát szép linóleum volt a hűtőrács előtt. jól mutatna az BMW-n is

YELLOW Elküldve: 2013-12-20 08:54 Mi lehet a baj?

AteszE46 írta:
MattM325 írta:
Darius írta:
YELLOW írta:
Darius írta: A tempomat miért növelné a fogyasztást?Tapasztalatból tudom legalábbis nálam mindig jobb fogyasztast erek el a tempomattal,mint nélküle.Ráadasul még kényelmes is.



mert az mindig korrigál. néha ad kisebb gázokat, illetve ha lassulni kell, mondjuk lejtőn, akkor nem evszi el full a gáz, hanem minimálisan rajta van. ezt abból látod, hogy nem efkszik ki a pill. fogyimérő nullára. ezek sokat számítanak, főleg ha olyan helyen laksz, vagy mész.



Igen ezt én is észrevettem az eddigi tempomatos Bmw-imen amiket leírtál,de nekem az a tapasztalat h kevesebbet hozok ki vele.Hozzáteszem autopályán és hosszu távokon hasznalom.Nem hegyen völgyön ott élményautozom


Yellow jól beszél.
Én úgy tudom, és szerintem logikus, hogy pl. jön egy kisebb emelkedő, neki korrigálni kell és ha kell teljesen nyitott fojtószeleppel, olyankor ugye ömlik az üzemanyag.
Ha sík terepen használja valaki, akkor biztos takarékosabb, de M7-en pl. nekem nem vált be, ráadásul max éjszaka tudom kihasználni.



Tempomattal minden autó kevesebbet fogyaszt. Az ecu-nál jobban senki sem tudja, hogy a vezető által beállított sebesség eléréséhez mennyi gázt adjon. Nem is ad, se többet, se kevesebbet. Leejtőn lefelé elvesz mindent.


nem fogyaszt kevesebbet, csak sík terepen, hosszú távon. mivel az ember lába nem mindig tudja tartani órákon keresztül a gáz állást. és motorféknél marhára nem veszi el az össze gázt. pl tapasztaltam, hogy 60-ra be volt állva, aztán lejtó, már 65-tel mentem, de a pill. fogyi mérőn látszott, hogy a gáz nincs full elvéve, pedig ha elvette volna, akkor valóban tartható a 60 azon a lejtőn. ha pl mész 60-nal és 90 van beállítva, memóból visszanyomod neki a 90-et, akkor ő full gáz állással fog gyorsítani. sőt azt is megmondom neked, vagy próbáld ki, ha a kormányon elkezdem nyomkodni a + gombot jobban gyorsít az autó, mintha gázpdállal padlóznám. na ezek miatt fogyaszt többet.
jó dolgo, én anno nagyon fikáztam, most meg örülök neki, az sem baj, ha többet fogyaszt egy picivel. de amikor településeken megy át az ember, jó 50-re is belőni, nem kell állandóan figyelni, nehogy letraffizzanak. (azé az automata váltóval sosem leszek így )

YELLOW Elküldve: 2013-12-20 08:48 elektromos ablakemelõ_

SP_323i írta:
Bero írta:
SP_323i írta:
Zoli90 írta: Helló! Touringba lehet utólag hátra elektromos emelőt berakni? vajon mennyire lenne ez drága mulatság?


vki nagyon pörög

Ha mázlid van a nagy grundmodul van a vasban és csak tanítani kell. Ha nem, akkor grundmodul is venni kell.
+ ablakemelő szerkezetek
+ komplett utastér kábelezés, vagy egy jó villanyos, aki megoldja kábelköteg nélkül
+ hátsó ajtó kábel, hogya nincs gyári nagyzene vagy hátsó oldallékzsák, mert azokhoz olyan kábelt raktak be amibe benne van az ablak kébele,
+ váltó melletti konzol + a nagy villanyablak kopcsolók, ha ügyes vki akkor talán kivágható a mostani műanyagból is a kapcsolók helye, de szerintem nem 1szerű feladat ...
+ be kell tanítani az elektronikát
+ ki kell találni vmi takarót a hátsó oldalkárpítra, mert egy lyuk fog ott éktelenkedni, ahol a tekerő volt, esetleg még oldal kárpitot is szerezhetsz ...

szóval a vége simán lehet 100 körül



Igen,olyan 100 körül van. Plusz a becsípődés érzékelő az ablakkeretbe ugyebár.


Ja az kimaradt, mert asszony már csípőre tett kézzel állt felettem, hogy dobjam már el a billentyűt. Működött a bio-becsípődés érzékelőm

Amúgy meg b+, hogy akkor amikor újonnan lehetett venni ezeket a vasakat kb 60eFt volt a hátsó ablak felára. Most meg használt cumóból összepakolva 100 áll meg ...





nekem a 7 év alatt annyira volt letekerve, hogy megnéztem az elején működik-e, illetve kb egyszer vagy 3 centire a jobb oldalon. oszt ennyi. jó nekem a bazilika kilincs hátra, kutya sem tekergeti

YELLOW Elküldve: 2013-12-20 08:45 Hűtővíz..:S

sanyesz001 írta:
Tano írta:
sanyesz001 írta: Sziasztok,
Reméltem hogy az első hozzászolás nem problémával fog kezdődni na de muszály.
VAn nekem 2004 X3 3.0d kicsi kocsim. A jelenség a következő:
Városban a hűtővíz felmegy üzemi hőfokra lassan.(araszolgatás stb)
amint kilépek a városból a hőfokmutató elindul vissza tehát autópályán 130 ebben az időben (-1) már hül is ki a kocsi. ha felkapcsolom neki jobban a fűtést tolja be a meleget és szépen lassan megy le a mutató.
Most ugye ebből egyenesen következik cseréld ki a termosztátot. mert az a baj. Ki lett cserélve már a második új Gyári van benne 1 hónapon belül, plusz a kicsi azt hiszem agr v, egr termosztát nem tudom a pontos nevét nem lényeg.
Nem tudom ezek után létezik-e hogy a második termosztát is rossz?
nem vagyok autószerelő de ha végig gondolom akkor nem lehet más hiszen ez egy zárt rendszer.a kocsi nem melegszik túl tartja szépen viszont menetszélben meg jól lehül.
gyárilag nem zsalus az auto.
nyilván ez most jelentkezett mert eddig jó idő volt .
h valakinek van építő jellegű ötlete azt szívsen veszem mert így hosszú utakon teljesen haza fogom vágni ha nem sikerül valamit csinálni vele...


Pedig ilyet csak a rossz termosztát(ok) okoznak. Ha még csak 1 hónapos, akkor gariban nem tudod cseréltetni, vagy nem olyan helyen rakattad be? Jól értem hogy az EGR termo is lett cserélve?


Igen akkor EGR az is lett cserélve tegnap gariban cserélték ki az elsőt amit berakattam aztán meg ment a nézés hogy akkor most nem tudjuk sajna mi van... és eljöttem. és most megy az agyalás. Ráadásul én bontottam ki a dobozból. szóval semmi tréfa nem lehet a dologban.. a szerelőm is csak áll és néz sajna itt ezen a ponton ő is megakadt.


amikor kimész pályára mennyire esik vissza a mutató?
amúgy ha rányitod a fűtést, akkor normális, hogy lecsökken, mert hideg víz kerül bele, a kérdés az, hogy utána nem is emelkedik vissza a mutató?

YELLOW Elküldve: 2013-12-19 21:42 elektromos ablakemelõ_

Zoli90 írta: Helló! Touringba lehet utólag hátra elektromos emelőt berakni? vajon mennyire lenne ez drága mulatság?


lehet, egy 50-60ezerbe tutti benne van. ez is olyan, mint az utólagos xenon. vagy úgy vedd, hogy benen van, vagy hagyd. szerintem felesleges.

YELLOW Elküldve: 2013-12-19 19:55 Mi lehet a baj?

Darius írta: A tempomat miért növelné a fogyasztást?Tapasztalatból tudom legalábbis nálam mindig jobb fogyasztast erek el a tempomattal,mint nélküle.Ráadasul még kényelmes is.



mert az mindig korrigál. néha ad kisebb gázokat, illetve ha lassulni kell, mondjuk lejtőn, akkor nem evszi el full a gáz, hanem minimálisan rajta van. ezt abból látod, hogy nem efkszik ki a pill. fogyimérő nullára. ezek sokat számítanak, főleg ha olyan helyen laksz, vagy mész.

YELLOW Elküldve: 2013-12-19 18:42 Tempomat - utólag?

Superpippo írta: Sziasztok! Tudom lerágott csont ez a tempomatos multikormányos téma de vissza olvasgattam és még így se tiszta minden. A lényeg lecserélem végre a 4küllős buszkormányt egy 3ágú multisportkormányra ami a facelift elötti e46okba volt.(Egyinditós).Szerintem a 4 küllősöm is az.
A kérdésem az ,hogy a kocsim 2000.05. havi M43tub19 motorral szerelt és fogalmam nincs, hogy ez bowdenes vagy elektromos gázpedálos.Azért is vagyok bizonytalan, mert a pedál mögött van valami fekete hengerszerű kis izé. A kérdésem ha ez bowdenes pedálú akkor is belehet rakatni? Kb mennyibe fáj többe, ha bowdenes?Mert tudom az elekromos gázpedálosnál könnyű művelet.Előre is köszönöm a segítséget!



bowdenes a tiéd, és valóban lerágott, nem si rég volt ugyanez a kérdés, ha abból nem volt világos képekkel, meg minden, akkor....

YELLOW Elküldve: 2013-12-19 14:47 Mi lehet a baj?

Zoli90 írta:
kb 6km kell neki, addigra üzemi hőfokon megy, aztán utána ha okosan megyek viszonylag jól fogyaszt de azalatt a 6-7 kmen a bc-s visszaszámlálón 30 km is lemegy ha ez számít valamit. mindegy, egy szó mint száz városban kb 9 litert benyel az tuti lehet tizet is, pályán kb 7-et országúton 6 ami már nemrossz szerintem


jah amit mutat arra nem kell feltétlen alapozni. ha mésze gy hosszút, majd korrigálja magát.

YELLOW Elküldve: 2013-12-19 14:40 Mi lehet a baj?

SP_323i írta:
Zoli90 írta:
Superpippo írta:
dbtibi írta:
Zoli90 írta:
dbtibi írta:
Zoli90 írta: Sziasztok! Teljesen új vagyok itt, remélem jó helyen kaparok a problémám ügyében! Szóval az van, hogy egy hónapja megvettem álmaim netovábbját! Ez mind szép és jó, de most meg tiszta ideg vagyok mert városban úgy eszi a naftát mintha lyukas lenne a tank... 8-9 litert megeszik városban, nagyon-NAGYON lájtos menetben is. Mi lehet a baj? Vagy ez ennyit eszik? Esetleg a hidegen járatás? olyan rövideket megyek szinte fel se tud melegedni néha, dehát az asszonyt el kell vinni a melóba... manuális 5fokozatú a váltóm, 150lovas 20d touring.. bár ez ha igaz látszik is oldalt.


"... olyan rövideket megyek szinte fel se tud melegedni néha ..."
Ennyivel szerintem meg is adtad a választ a saját kérdésedre

Az enyém (bár benzines) is 10liter körül eszik jelenleg a nyári 7,5-8 literhez képest, ha pedig csak városban nyomod akkor jóval jobban felugrik - ha még nem is melegedett be - a sok kigyorsítástól.

Ui.: szép a vas, tegyél fel még róla képeket Balesetmentest vele


köszi, nekem is tetszik, csak most kicsit kétségbe vagyok esve. persze, tudom jobb lesz. meg még hátra vannak a kötelező körök a szervízben. de akkor is soknak érzem ezt a fogyasztást. majd készülnek még képek, vannak tervek


Jönnek szerintem a dízel-es kollégák is, de szerintem nem sok a fogyasztás amit írsz


Sziasztok! Egyetértek Dbtibivel szerintem reális a fogyasztásod.Ha rövid távon használod és nem tud bemelegedni üzemihőfokra jóval többet esznek a vasak.


Köszönöm szépen a válaszodat!


Hali!
Az olyan rövid pontosan mennyi? Mert sz@r termosztáttal a 100km is olyan rövid (najó túloztam, de nem sokat )
Nekem pl most rossz a termosztát és a 11km se igazán elég neki, hogy üzemi hőfokra felmenjen. (Még jó, hogy van állóhelyzeti a vasban.) Meg is van az áldásos hatása a fogyira, de már úton az új cumó
Mivel '02-es a vas még a porlasztó csúcsok állapota is kérdéses lehet...

A kézi váltós városi fogyiról inkább a fogyasztásos fórumban érdemes nézelődni

Gratula a vashoz!!!


én csak annyit tudok hozzá tenni, hogy egyik autónak sem, de a dízelnek pláne nem tesz jót, ha nem tud bemelegedni üzemire. tulajdonképpen tök felesleges, hogy dízeled van. ráadásul hamarabb megadja majd magát. arról nem is beszélve, hogy minden motornak, attól fűggően mennyire hazsnálják rövid távra szüksége van egy amolyan kiégetés üzemre, ami azt jelenti, hogy 150-200km-t menni vele egyhuzamban, legalább 90-es tempóval. a legjobb az autópályázás.

ha így akarod használni mint most, akkor jobb ha mihamarabb szerzel donor motort.