Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-11-13 19:57 Termosztát

Pocses írta:

Köszönöm +tisztelsz.
Simán találkozhatunk bármikor legalább +lesem a szép vasad.
Az én szer.könyvem szerint amíg vezették, 30.000km-ént volt termo.csere.


és el is hiszed, hogy 30ezrenként termosztátot cseréltek benne? hívj fel, vagy menj be egy BMW szalonba, aztán érdeklődj utána ott, ők mit tudnak a szervizekről. lehet meg fogsz lepődni.

YELLOW Elküldve: 2013-11-13 05:14 318d-320d különbség??

Tano írta:
Rikkanto írta: Sziasztok

Miszerint is a van-e turbo vagy nincs benne egy bmw 320D (318d) 145 Le 2008-as de elvileg 2009 alkatreszekkel szerelt BMW-ben.
...
Ha mar itt tartunk az normalis h egy 192ezer km-t ment bmw (amirol szo volt) alapjaraton kek fustot ereget? Mogotte nem mentem igy nem lattam meg menet kozben. De sztem ez se normalis. De ehhez se ertek a tulaj szerint...m a pasija azt mondta h ez normalis...


Igen, biztosra veheted, hogy van benne turbó. Amióta az eszemet tudom, a BMW nem gyártott turbó nélküli dízelt. Intecooler nélküli változatok voltak, de szerintem turbó nélkül egyáltalán nem gyártottak még a 80-as években sem.
De ha ott az autó, akkor csak egyszerűen megnézitek és vita lezárva.
A sötétszürke füst a "természetes" a korom miatt. A világosszürke vizet, a kék pedig olajat jelent a kipuffogógázban, tehát nem jelent jót.
Az írásod alapján nekem úgy tűnik nő az illető. Szerintem ne foglalkozz vele, van akiket nem lehet meggyőzni sehogy.


no meg a mostani világban? mikor már a kis benyásokba is túrót raknak.... én nehezen tudom elképzelni, hogy a 2005 óta, de lehet korábbról is lenne olyan autógyár (nevesebbek), akik turbo nélküli dízelt gyártanának... egy kát olyan modell volt, pl vw- konszern, amikben volt még szívó dízeél az újabb autókban, SDI néven, de valakivel volt már nekem is vitám, hogy az is turbos volt szerintük, utána nem néztem, én egy szaklapban olvastam. meg talán rönyónak volt még. de hát az is 2000-es év környékén.

YELLOW Elküldve: 2013-11-13 05:08 Autóvásárlás

RyanWest írta: Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy megtetszett egy 98-as 318i E46. Tudom hogy ez az első modell év. Mi a véleményetek vállalható ha jó állapotban van?! Esetleg valakinek van ilyen jelenleg is? A válaszokat előre is köszönöm.


rossz a kérdés. ha valami jó állapotban van, akkor miért ne lenne vállalható, ha amúgy egyéb igényeidnek is megfelel? ez a lényeg az állapot. ha elég a motor, meg az autó kora, akkor... ha árban is jó, akkor meg pláne. csak jól meg kell nézni. azért 15 éves autó, csodát nem kell várni, vagyis ne hibátlan autóra számíts.

YELLOW Elküldve: 2013-11-12 22:10 Centrálzár vezérlő, grundmodul

hil írta:
bmwe46poweer írta:

de ha valaki meg mondja hogyan lehet megcsinálom magamnak mert autohifizem is szoval nem vagyok hülye az elektronikához csak kellene valami támpont hogy hogyan kezdjek neki


Szia!
Kell hozzá az NCSExpert. Ott a CKM-ben aktiválni kell a : QUIT OPT SCHAERF funkciót. Ezzel záráskor 1x fog villantani az irányjelző.
Ha van benne gyári riasztó, akkor pedig a :QUIT OPT ENTSCH funkciót kell aktiválni és nyitáskor 2x fog villantani.
Gyári riasztó nélküli autóban én sehogy sem tudtam a nyitási villantást aktiválni, pedig próbálkoztam sok mindennel.
Más persze lehet, hogy meg tudja oldani azt is.
hil


még ott valamit be kell aktiválni, ha nem felejtem el, holnap után lesz időm megnézem, ha nem felejtem el. igaz én FL-es modelnél próbáltam csak.




YELLOW Elküldve: 2013-11-12 21:10 Társalgó

Pocses írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Vicc az egész, ezen csak nevetni tudok. Szintén egy parasztvakittás.
Akkor ha garázsban áll 4 hónapig a kocsi megmozdítás nélkül kidobhatod a gumikat, ha telephelyen áll hónapokig kidobhatod a gumikat,és szintén a az autógyár telephelyén is mozgatják a kocsikat biztos hetente, vagy ha valaki elutazik pár hétre és hazajön, cserélheti a gumikat mert mozdítás nélkül állt heteket.
Ha teher nélkül tönkremegy állítva, mi lesz vele akkor ha nyomja 1500,2000kg
Istenem segíts meg.....


én mondjuk néha megmozgatom őket, meg van hozzá tartó iylen V alakú tartó cucc. gondolkoztam ezen az álványon, amire fektetve teszed fel, de csak 225-ös gumiig jó, csináltatni jobb volna, de áén azt rosszabbnak tartom. amúgy hosszútávon nem jó autósúlyával rajta állni, de az évet jelent, nem pár hónapot.


Jó atyám mesélte, anno Épfu panelszállítás nagy faluba Óbudára, délután megrakták a kocsikat (Maz) másnap hajnalban indultak fuvarba. Kockásra alakultak a gumik a sújától! Majd az M1-en 30-40 km után szépen kör alakúra formálódtak! (már nem rázkódott a vas) Én csak röhögtem mikor mesélte, de így volt. Azon is nevet amit manapság a téli gumival művelnek a gyártók. Jó üzletpolitika...


Havernak is így volt bömivel kint dolgozott, a barátnője kért meg töltsem fel az akksit, kimentem, kiszereltem haza hoztam, feltöltöttem, majd vissza, mondtam lehet nem ártana beindítani, vagy 2-3 hónapot állt. azt hittem a begyógyult fék miatt rár, közben a gumi lehetett.

szerk.: na meg keményebbre kell fújni a gumit, nem kockásodik annyira

YELLOW Elküldve: 2013-11-12 21:00 Társalgó

anubisz írta: Vicc az egész, ezen csak nevetni tudok. Szintén egy parasztvakittás.
Akkor ha garázsban áll 4 hónapig a kocsi megmozdítás nélkül kidobhatod a gumikat, ha telephelyen áll hónapokig kidobhatod a gumikat,és szintén a az autógyár telephelyén is mozgatják a kocsikat biztos hetente, vagy ha valaki elutazik pár hétre és hazajön, cserélheti a gumikat mert mozdítás nélkül állt heteket.
Ha teher nélkül tönkremegy állítva, mi lesz vele akkor ha nyomja 1500,2000kg
Istenem segíts meg.....


én mondjuk néha megmozgatom őket, meg van hozzá tartó iylen V alakú tartó cucc. gondolkoztam ezen az álványon, amire fektetve teszed fel, de csak 225-ös gumiig jó, csináltatni jobb volna, de áén azt rosszabbnak tartom. amúgy hosszútávon nem jó autósúlyával rajta állni, de az évet jelent, nem pár hónapot.

YELLOW Elküldve: 2013-11-12 20:31 Társalgó

dbtibi írta:
dbtibi írta: Sziasztok,
nem tudom ki hogy áll vele, nálam már felnik-gumik lecserélve télire (Nokian WRD3-at vettem végül, 195/65 R15), fagyálló ellenőrizve -35°-ig jó. Gumiszőnyegekre cserélve a velúrok.


Ezt találtam a Totalcar-on a gumik tárolásával kapcsolatban, lehet benne valami, nem ? :
ITT AZ EGÉSZ CIKK




én pedig felnistül állítva szoktam, nem volt még baja

YELLOW Elküldve: 2013-11-12 20:30 Centrálzár vezérlő, grundmodul

hil írta:
bmwe46poweer írta:
YELLOW írta:
bmwe46poweer írta: Sziasztok!

Azzal kérdéssel fordulok hozzátok,hogy bmw e46-osom miért nem villogtatja nyitásra az indexeket? illetve hogy lehet-e esetleg lámpákat is rákötni ill tanítani?

válaszokat előre is köszönöm!


diaggal állítható be


ki tudná nekem beállítani vagy mi kell hozzá?

Szia!
Mivel ne tudni merre laksz, így talán felesleges a kérdésed így ebben a formában. Én úgy tapasztaltam, hogy amelyik autóban nincs gyári riasztó, abban az autóban csak a zárást lehet villogással nyugtázni (ha rosszul tudom, akkor valaki kijavít)
hil



nem. nyitásra kettő villanás, zárásra egy villanás, riasztó nélkül is.

szerk.: csak kicsit hülyén van az NCS-ben, nekem is kicsit nehezen sikerült, így fejből nem tudom, de nyitáshoz kell még plusszban állítani valamit aktívra.

YELLOW Elküldve: 2013-11-12 20:18 Centrálzár vezérlő, grundmodul

bmwe46poweer írta: Sziasztok!

Azzal kérdéssel fordulok hozzátok,hogy bmw e46-osom miért nem villogtatja nyitásra az indexeket? illetve hogy lehet-e esetleg lámpákat is rákötni ill tanítani?

válaszokat előre is köszönöm!


diaggal állítható be

YELLOW Elküldve: 2013-11-12 20:07 Társalgó

dbtibi írta: Sziasztok,
nem tudom ki hogy áll vele, nálam már felnik-gumik lecserélve télire (Nokian WRD3-at vettem végül, 195/65 R15), fagyálló ellenőrizve -35°-ig jó. Gumiszőnyegekre cserélve a velúrok.


én az első hó előtt szoktam, bár most hamarabb lesz szerintem, nézni szoktam hogy alakul a hőmérséklet előre jelzés, aztán ha tartósan nem megy 10 fok felé, akkor csere...

YELLOW Elküldve: 2013-11-12 20:04 Termosztát

GRM írta: Sziasztok!

Nem melegszik fel üzemi hőfokra a hűtővíz. Az autó 320d – EU4-es motorral.
Tegnap éjjel visszaolvastam itt több mint húsz oldalt, ezért a kis termosztát cserével fogom kezdeni.
Ma még azért megnéztem a rejtett menüvel is – külső hőmérséklet 12 fok – autó indít, kis járatás után 27 fokos vízzel indultam, nyugodt tempóval kb. 15 km – az eredmény 67 fokos víz.
Levettem a motor burkolatot, gyári a kis termosztát – lehet még az eredeti. (8 éves a kocsi)
Viszont meglepődve tapasztaltam a kiegyenlítő tartályban kevés a víz, a kis pálca nem teljesen hideg motornál lent van a tartály pereme alatt.(legalább 2 centivel) Még azért „úszik” – lenyomtam egy párszor.
Most a kérdés: miért nem jelzi a műszerfalon hogy kevés a hűtővíz? A műszerfal tesztet gyorsan megcsináltam és ott világít a szimbólum.


nekem sem jelezte anno, amikor ilyen keves volt benne, de mégis melegedett rendesen, és nem melegedett sosem túl. hidegen önts hozzá, bár annak a hőfokhoz nem lesz köze. valamelyik termosztát lesz.

YELLOW Elküldve: 2013-11-12 18:33 Egyenetlen alapjárat

anubisz írta:
mokussska írta: ma a harmadik reggel történik meg a következő.az első indításkor a motor pár másodperc után lefullad,és gázadás nélkül másodszorra is lefullad.harmadik alkalommal kicsi gázadás mellet beindul,pár másodpercig ingadozik az alapjárat kb 800-1300 között,aztán minden oké. mi lehet a probléma?


Talán meg kéne nézni az üzemanyag nyomást, ha az jó, utána lehet tovább menni. Nem véletlen, hogy kell neki a gázfröccs. Lehet hogy fossá van dugulva a szűrő,vagy gyenge az AC már. Ha ezek jók, utána kellene gondolkodni. Nekem is ez volt, nem indult egyből, ha indult lefulladt, csak gázfröccsre indult, az AC volt a szar, csere után pöccre indult, Természetesen azért más oka is lehet, de illene sorba menni, ha már lefullad, nehezen indul egy benzines, illene először azért mindjárt az üzemanyag-ellátásra gondolni.
Nem pedig kicserélni minden érzékelőt,aztán lehet nem kap elég benzint.
Sorry....


osztom

YELLOW Elküldve: 2013-11-11 21:54 légzsák lámpa világít

zoli900 írta: Sziasztok!
Nekem is már régebb óta előjött a légzsák visszajelző,ki is olvastam INPA-val,pontosan már nem emlékszem,de valami olyat írt ki,hogy seat.... Vagyis az ülés foglaltság jelzőre utalt gondolom,mivel az autó Taxiként üzemel,ezért csak egy ellenállást rakok bele,úgy is pár hét után tönkremenne a háló.....
Kérdésem az,hogy a légzsák 100%,hogy kinyílik mindkét oldalon és hogy kinek mi a véleménye erről a dologról.



igen az az ülésfoglaltság jelző lesz. de én inkább kikapcsoltatnám az ülésfoglaltság figyelést, plussz csati lehúz (kivéve ha elektromos az ülés, vagy van ülésfűtés), aztán hibatörlés. akkor van gáz, ha múszakin benéznek az ülés alá, de olyat még nem láttam. amúgy egy dióda és egy vagy két ellenállás kell, ami még kevesebből meg van.

YELLOW Elküldve: 2013-11-11 20:53 Egyenetlen alapjárat

sindely írta:
YELLOW írta:
MattM325 írta:
sindely írta:

lennel szives felsorolni? engem ugyan is erdekelne. tervben van hogy megyek garazsba. nincs meleg az autoban, miert kerdezed. icarsoft i910 a muszer becsuletes neve.

kicsit olvasgattam neten, ezzel a hibával kuzdottek. ezt a negy dolgot kipucolta es segitett neki.
-Idle Control Valve (ICV)
-Throttle Body
-Mass Flow Sensor
-DISA Valve fixed
esetleg meg a vanos seals lehet
ezt meg tudom csinalni en is. meglatjuk mi lesz, ha ezutan sem lesz jo akkor a helyi bmw szerviz megoldja.





Azért kérdezem mert nem normális értékeket mutat a műszer, nem vagyok diag szakértő de a motor hőfokod 109°C ami nagyon magas, a beszívott levegő hőmérséklet meg iszonyat sok 143°C.


köhöm... ezért írtam visszább, hogy motorhőfok jeladó, és beszívott levegő mennyiségének hőfok értékének nem helyessége is okozhatja. pedig vagy 3 napja volt az. újabb autóknál, meg a légtömegmérőben mérődik a beszívott levegő hőfoka is.


voltam ma a garazsban, de ott csak vakartak a fejuket a sok kerdestol. szerdan vinnem kell vasat. remelem a legjobbat. de sztem keresek egy hivatalos bmw szervizt.


109fok nem lehetett szerintem sem mert akkor inditottam be a kocsit.




pont ez a baj, hogy a hőfokot így adja meg hidegen, ergo az ECU azt hiszi, hogy a motor üzem meleg, ezért nem dúsít túl, szegénykeverékes üzemmód van, holott hideg a motor és kellene neki a többlet üzemanyag az emelt fordulat.

YELLOW Elküldve: 2013-11-11 20:31 kopogó/kattogó hang

hancurozo írta:
YELLOW írta:
engem a sajátom nem hagy nyugodni. hiába nyugtatom magam, meg tényleg mondják ez iylen, valami mégis benenm van. igazából attól starok egyszer csúnyán kell költenem, amiatt hogy nem akciózok időben. de amúgy semmi gondja nincs, nem fogyaszt többet, jól megy, hidegen annyira finoman jár, meghajtás után alapjáraton olyan fura, de a fordulat is 650 körüli max meleg alapjératnál. bocs, hogy megint az én hülyeségem keverem ide. csak na...


Ez most lehet "durva" lesz, de leírom. Rendszeresen kell használni (és bár a heti alkalom is rendszeres, de kevés). A sok állás nem tesz jót egy járműnek sem. Sokat szívok/szívtam olyan gépekkel, amik nem mennek sokat. (ellenben sokat állnak)


nem áll sokat. ha dolgozom akkor áll 3 napot, de hetente 1-2x megy. ez nem sok. 34-35ezret mentem vele, azóta ilyen. az elején volt, hogy 2 hónap alatt, vagy 2x mentem vele, ez egy ilyen szakasz volt. azóta a tendencia hasonló, sőt eleinte havi szinten 20ezer ment arra hogy dolgozni jártam vele, naponta. igaz jobb időben főleg.