Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-08-06 12:55 Szívócsonk-pillangószelep

compact írta:
szotakdavid írta:
compact írta:
szotakdavid írta:
compact írta: Sziasztok!

Abban kérném a segítségeteket, hogy a szívósor pillangószelep minden 20d motorban van-e, mert hallottam olyat is, hogy az első évjáratokban nem volt csak később módosították és így került bele.
Esetleg nincs motorkód vagy szám lista amik érintettek ezzel a dologgal?


A tiedben van már pillangó,szedd ki belőle


Azt tudom, hogy az enyémben van, de ismerősöm 2001, 9. havi gyártású autójában nem tudjuk és a működtető dolgait sem lehet látni akárhogy bújkálunk.
Együtt akarjuk kiherélni a két autóból, csak nem tudjuk, hogy az övében van-e egyáltalán.



ha a 150 lovas akkor van benne ha 136 akkor nincs


Akkor ha jól értem minden 150 lovasban van pillangószelep. Nem értem akkor miért variálnak mások össze-vissza. Mert ugye a 136 és 150 lovas motor azért kicsit távol áll egymástól.
EGR tisztításnak van értelme? Esetleg milyen hibatüneteket okoz ezeknél az elkoszolódása?
Köszönöm a segítséget!



a 150 lovasokban is elvileg az uccsó szériákban már orvosolták a szelep leszakadás problémát. illetve sokban már kicserélték, volt aki meglepődve tapasztalta, hogy már nincs benne.

YELLOW Elküldve: 2013-08-06 11:16 Segítsetek!

Peti320i írta:
YELLOW írta:
Peti320i írta: Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy veszettmód elkezdte zabálni az olajat.2.2 benzin. Azt mondták olajlehUzó gyűrü vagy szelepszár szimering. M3 box kft gyűrüre 350ezer kb szelep.sz. 250ezerkb. Ti mit csinálnátok inkább ezt vagy motor csere. Mert ha javításnál maradok nem biztos h jó is lesz. Mert h ez alu blokkos. Ha megszakítják a menete menetenként plussz 40.ezer. Motorcserénél meg a másik motor a rizikó. Na akkor mit csináljak???j


ez a motor ilyen, zabálja az olajat. mondjuk nem tudom mennyit eszik a tiéd, de ennek a motornak ez a legfőbb hátránya.
menetjavítás? egy helicoil betét (menetjavító) max 250 Ft/db, ugye méretfüggő, az is igaz speciális szerszám kell hozzá, amivel behajtható, de nem hiszem, hogy elbaszott menetért 1000-től többet kér egy normális ember. amúgyis ha elbassza ne számlázza ki. hiába vszel másik ilyen motort, az is enni fogja az olajat.


pedig a menetre 40.000 ft mondtak darabjára. Amùgy menetközben mikor lassítok és vissza áltogatok monxjuk kettesbe majd gáz akkod köp egy fehéres füstöt. A fogyasztás az párszáz km egy l olaj.



az tényleg sok... a fehér füst, inkább hűtővíz. az nem fogy? nem keveredik az olajjal? ezzel valóban csinálni kell valamit. de az árak akkor is sokak, ha gyári nyomatékkal +egy kicsivel húz meg valaki valamit, nem szabadna beleszakadni semminek.


szerk.: szelepszár szimmering, is kis tétel, oké, hogy 24db kell bele, de akkor sem annyi, szerintem a gyűrűsor is meg van 30ezerből simán (bár nem néztem utána). maga a szerelés is szerintem 50ezerből meg kéne, hogy legyen, mert eléggé bontani kell.
az egész művelet szerintem 150ezerből kényelmesen meg van.

valakinek csináltak itt komoly munkákat a Poll-Tom-ék, talán őket kéne megkérdezni, van szervízértékelés, ott van elérhetőség.

YELLOW Elküldve: 2013-08-06 09:53 csomagtarto el spoiler

Pocses írta:
norbeee írta: Sziasztok!

Az autómon a csomagtartón van egy szolid spoiler. Nekem nagyon nem tetszik, szerintem úgy szép ahogy gyárilag van. Szeretném eltávolítani viszont még sosem csináltam ilyet. Ahogy nézegettem egy 2-3 mm puha dolog van a csomagtér és spoiler között, gondolom ez kétoldalú ragasztó. Szerintetek hogyan lehetne ezt eltávolítani úgy hogy ne sértsem meg a fényezést?
Gondoltam rá hogy damillal óvatosan felfelé húzva elválasztom a spoilert, de akkor még ott marad az autón a kétoldalú ragasztó. Ez mivel jön le? ott marad vajon a nyoma? látszik e majd a helye gondolok arra hogy a fényezés esetleg színben eltér amiatt hogy a nap kicsit kiszívja.

Szerintetek?


Én feliratokat szoktam eltávolítani damillal, amik 3M-es kétoldalú ragasztóval vannak felragasztva. Ezután alá natúr benzines ronggyal szoktam letakarítani a fényezésről a maradék ragasztót és nem hagy nyomot. Ugyanígy szoktam a kátránypöttyöket is a küszöbről, vagy a sárvédőről, vagy az ajtóról.


szerintem a vizes bázisú brigéciol is jó

YELLOW Elküldve: 2013-08-06 09:51 Motorolaj

bata0305 írta: Sziasztok,

Olajcsere előtt állok és azt szeretném megkérdezni, hogy e46 320d (150LE ) melyik lenne a jobb választás az 5w30 vagy 5w40 .
Most 5w30 van benne 9000km t tettem meg vele és még ugyanannyi van benne.(10e akarom cserélni)

Köszönöm


mivel nem eszi az olajad, a km-t nem tudom, de télre még az 0w-30 is elmenne. az általad említettből, a hivatalos mind a kettő, szóval mindegy. legyen BMW ajánlása.

YELLOW Elküldve: 2013-08-06 09:49 Segítsetek!

Peti320i írta: Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy veszettmód elkezdte zabálni az olajat.2.2 benzin. Azt mondták olajlehUzó gyűrü vagy szelepszár szimering. M3 box kft gyűrüre 350ezer kb szelep.sz. 250ezerkb. Ti mit csinálnátok inkább ezt vagy motor csere. Mert ha javításnál maradok nem biztos h jó is lesz. Mert h ez alu blokkos. Ha megszakítják a menete menetenként plussz 40.ezer. Motorcserénél meg a másik motor a rizikó. Na akkor mit csináljak???j


ez a motor ilyen, zabálja az olajat. mondjuk nem tudom mennyit eszik a tiéd, de ennek a motornak ez a legfőbb hátránya.
menetjavítás? egy helicoil betét (menetjavító) max 250 Ft/db, ugye méretfüggő, az is igaz speciális szerszám kell hozzá, amivel behajtható, de nem hiszem, hogy elbaszott menetért 1000-től többet kér egy normális ember. amúgyis ha elbassza ne számlázza ki. hiába vszel másik ilyen motort, az is enni fogja az olajat.

YELLOW Elküldve: 2013-08-05 23:34 Féktárcsa és fékbetét

anubisz írta:
arról is olvastam aszem EBC a sárga fékpofa, sokaknak egyszerűen leszakadt a vasról a ferrodol, vagy letört egy darab róla.ott meg amúgy is nagyon oda kell figyelni, mert valamelyik pofával vonyít a fék, vagy csikorog ha nyomod,főleg az elején amíg össze nem kopik.


vinnyogó fék... akárhány szuzukit látok típustól függetlenül, sípol mind biztos kevés a fék ekkora erőt megállítani, mondanák ők. személy szerint BMW-be még egyet sem hallottam.

szerintem ha nagyon erős tárcsa van, ami kemény, ahhoz célszerű puhább betétet venni, illetve fordítva. kemény a keménnyel igen csak visít. én pl nem vegyítenék márkákat, amilyen tárcsa, olyan betét. abból baj nem nagyon lehet.

YELLOW Elküldve: 2013-08-05 21:50 Üzemanyag fogyasztás

compact írta:
YELLOW írta:
compact írta: Üdv!

Találkozott már valaki 150le-s 320D-nél olyannal, hogy az átlagfogyasztást pontatlanul mutatja, esetleg mi okozhatja a problémát?
Számításaim szerint kb 1 literrel kevesebbet mutat a valósnál és a megtehető km-ek száma is fél tank után vészesen csökken az autó szerint.


ez dízeleknél elég gyakori jelenség... megnyugtatja az embert, amit lát, addig amíg nem lesz gyanús neki, aztán meg aggódik, hogy valami nem jó.
korrekciós tényezőn kell állítani, de nem mindig sikerül.


Igazából annyira nem izgat hogy mennyit eszik, csak enyhén szólva is gyanúsnak tűnt, hogy 5.3-at ír ki rendszeres városozás és állandó klíma használat mellett, ha pedig nem város akkor kemény hajtás van.
Igazából zavaróbb a megtehető km-ek számának a pontatlansága, hogy egyszer csak durván elkezd csökkenni.



ha elment a fele, akkor szokott drasztikusan csökkenni... mármint fél szint alatt

YELLOW Elküldve: 2013-08-05 21:43 Üzemanyag fogyasztás

compact írta: Üdv!

Találkozott már valaki 150le-s 320D-nél olyannal, hogy az átlagfogyasztást pontatlanul mutatja, esetleg mi okozhatja a problémát?
Számításaim szerint kb 1 literrel kevesebbet mutat a valósnál és a megtehető km-ek száma is fél tank után vészesen csökken az autó szerint.


ez dízeleknél elég gyakori jelenség... megnyugtatja az embert, amit lát, addig amíg nem lesz gyanús neki, aztán meg aggódik, hogy valami nem jó.
korrekciós tényezőn kell állítani, de nem mindig sikerül.

YELLOW Elküldve: 2013-08-05 21:41 Féktárcsa és fékbetét

zoliika írta:
m_attila írta:
anubisz írta:
zoliika írta:
anubisz írta:
Amilo írta:
anubisz írta: Mondjuk a tiedre 65,70 ezer csak az első párba ha itthon rendelsz. Akkor inkább tegyél fel 20 ezerért Brembot vagy a gyáriba a lyuggatottat, az is talán olcsóbb. Jobb a hűtése, bár azt is meg lehet ölni, mint minden tárcsát.


A tárcsával még nincsen probléma, bőven elmegy még. Egyébként lyuggatott az első és hátsó tárcsa is.


akkor jó. Következő már nekem is az lesz, bár ez még alig kopott. Gyárit vagy Zimmert teszek fel mindenképpen. Atékra is sokan sírnak, van akinek üt,van akinek nem, mikor milyet fogsz ki. Nem véletlen megfizethető, ha magas széntartalmú csúcs tárcsa lenne az is 70,80 körül mozogna párja.


Kb:45ekm Ate-val a tárcsán mérhető kopás nincs a fékbetétek azok még pár olajcserét kibírnak egy lapon nem említeném a gyári féktárcsávalOlyan "satukat" nyomok időnként autópályán,hogy az eszméletlen és bírja.Ha lehetne az asszony biciklijére is azt tennék.


van akinél beválik, az rejtély, hogy másoknál meg miért kell szabályoztatni nem sokkal a vásárlás után.


Mert a Zolinak jó a futóműje ...


Igen,valóban jó a futóművem ez az egyik tényező.A másik kérdés,hogy honnan származik.Eredeti-e az a Ate?Lásd. motorolaj kérdés stb.Egy biztos most Erfurtban vagyok és Thüringia nem egy tehetős tartománya Német.o-nak mondhatni "csóró".Itt nem váltogatják 3-4-5 évente az autóikat az emberek.Próbálják,mint Mi fenntartani 8-10-12éves autóikat.Rengeteg e-46-ot láttam kint és gyakorlatilag 80%-ban ate power disc van."cirmicicát" nem nagyon láttam.....!Sőt tovább megyek egy autókereskedésben két e-46-ot láttam 330ci-t eibach ültetés aztán megnéztem a keréknél ate,a másik eibach ültetés 320d sedan megnéztem ate.....Lehet a "mélyszegénység" teszi,de ez a eibach+ate németéknél nagyon menő.


igen nekem valószínű a rossz szilent miatt rázott a fék, ma is nézegettem a poliuretánnal semmi rázás nincs...

YELLOW Elküldve: 2013-08-05 14:58 Motorolaj

ervin35 írta:
YELLOW írta:
ervin35 írta: Sziasztok.Olajcsere előtt állok,eddig Fuchs titan gt-1 5w40 használtam. De most váltanék,Motul,vagy Liqui Moly vagy Eneos. Szerintetek a felsoroltak közül melyik olyan vagy jobb minőség mint a Fuchs?


miért akarsz váltani, itt ódákat zengenek a Fuchs-ról. szerintem egy kategória mind, az Eneos lehet esetleg kivétel, bár ha hasonló árban gondolkozol, mint a többi, akkor ott a Sustina, ami igencsak a felsőkategória az eddigi tapasztalatok, olvasottak alapján.
a váltásból arra következtetek, hogy valami nem oké a FUchs-szal, különben minek akarnál váltani? ha meg nincs problémád, akkor maradj meg mellette. én a Motul-lal úgy vagyok, hogy sport motorba (kétkerekű) oké, autóba véleményem szerint inkább nem.


Nincs vele gondom,Fuchs előtt Mobil 3000 x1 volt benne,nem érzek különbséget! Igaz nem is értek hozzá,hogy miben lehetne észre venni Csak gondoltam váltok,hátha tud vki jobbat ajánlani.


szerintem túl jó olajak ezek neked. akkor lenne ezeknek értelme, ha új korától nálad van, és mindig minőségit raktál volna bele. ilyenkor, amikor kitudja mikor cseréltek valóban olajat, vagy éppen mit tettek bele, már édesmindegy. max ha egy komplett generálon vagy túl, akkor érdemes, a minőségit beletenni.
ismerős V8 bömbi, 10w-40 castrol ette mint állat, nem is volt túl jó hangja, vett bele Eneos-t 5w-40-et, vagy 5w-30-at, de nem a Sustinát, hanem a simát, és mondhatni nincs olajfogyasztás, szebben jár a motor. pedig azon Eneos olajat 7600Ft/4L áron is lehet kapni, ami mondhatni kategóriában igen olcsónak számít. és egyre több a pozitív vélemény. köv. cserénél, majd lehet én is ezzel próbálkozok, mivel 10ezernél úgyis cserélek, akkor amúgyis felesleges a 12ezres/4L olajat beletenni, mikor majdnem féláron van ugyanolyan jó. mondja másik haver, hogy így liqui, meg a DTM-ben is azzal mennek. jó de minek vegyek bele drága jó anyagot, mikor olcsóban is van jó, nem versenyzek, nem fut túl az olaj.

YELLOW Elküldve: 2013-08-05 14:12 Motorolaj

ervin35 írta: Sziasztok.Olajcsere előtt állok,eddig Fuchs titan gt-1 5w40 használtam. De most váltanék,Motul,vagy Liqui Moly vagy Eneos. Szerintetek a felsoroltak közül melyik olyan vagy jobb minőség mint a Fuchs?


miért akarsz váltani, itt ódákat zengenek a Fuchs-ról. szerintem egy kategória mind, az Eneos lehet esetleg kivétel, bár ha hasonló árban gondolkozol, mint a többi, akkor ott a Sustina, ami igencsak a felsőkategória az eddigi tapasztalatok, olvasottak alapján.
a váltásból arra következtetek, hogy valami nem oké a FUchs-szal, különben minek akarnál váltani? ha meg nincs problémád, akkor maradj meg mellette. én a Motul-lal úgy vagyok, hogy sport motorba (kétkerekű) oké, autóba véleményem szerint inkább nem.

YELLOW Elküldve: 2013-08-05 07:05 Autóvásárlás

zoliika írta: Ezt az autót szeretné megvenni az öcsém.Ő,kért meg,hogy szakavatott szemek ,ha lehet írjanak már egy-két sort,hogy kinek mi a véleménye.Teljesen beleszeretett és azt mondja,hogy gyakorlatilag új szaga van,nagyon ki van kímélve.Hát nem tudom......aut.,18i,M-packet elég érdekes összeállítás.Neki városban kellene szaladgálni és kint él Manchesterben.



valóban szépnek tűnik, az ülések is patikák és 120ezer mérföld van benne, haosnló kárpitokkal árult, 190ezres futású autók ülései szarrá vannak ülve, na azokban nem 190-van.

szerintem jó, csak a kormány mintha rossz helyen lenne

YELLOW Elküldve: 2013-08-05 07:02 Fék

zoliika írta:
pot írta: Sziasztok olyan problémám lenne ha fékezek el kezd rázni a kormány, kicseréltem e fékbetéteket elől, felszabályoztattam a tárcsát, de a hiba nem múlt el . Tegnap mentem vele és azt vettem észre, mint ha még jobban rázkódna . Tudnátok nekem tanácsot adni , hogy mi lehet a baj , félek , hogy szétrázza az autót. Szerintem új tárcsát kéne ,hogy vegyek de attól félek hogy valami más baj lesz??? És fölös az új tárcsa..
Válaszotokat előre is köszi


Fékmunkahenger szétkap ,kitakarít és új felujítókészlet berak!Ennyi!Ja,meg fékolajcsere(dot4 Ate)

Egyébként még lehet a lengőkarnál kiment a szilented és fékezésnél "ránt".

Úgy ,látom Jrtom megelőzött!


én is anno cseréltem szilentblokkot, 150 km-rel később műszakin azt mondja, hogy nem jó. no mindegy, nem rázott semmi. felkerült ATE Power Disc, új betétekkel az elején semmi gond, aztán rázni kezdett fékezésnél. ugye sokan tapasztaltak ilyet ennél a tárcsánál, hogy tud hullámosodni. persze teltek az évek a km-ek anniyra nem de csökkenni kezdett a rázás, közben gyanakodtam a szilentblokkra. volt még egy műszaki, a nekem rázó tárcsát nem jelezték, a korábban rossznak hitt szilentett most ugyanott jónak találták. felemelve sem ért bele a tárcsa sehova.
most hogy benne van a poliuretán szilent, mintha nem rázna, fékeztem vele nagyobbakat,de semmi.
szóval a lengőkar végén lévő szilent blokkot érdemes megnézni....

YELLOW Elküldve: 2013-08-03 15:31 Nem indul el

ATiiSP írta:
valter320d írta:
hil írta:
valter320d írta:
szotakdavid írta:
ATiiSP írta: Sziasztok. Azzal a problemaval fordulnek hozzatok hogy az autom nem indul., egy e46- os 320D-rol lenne szo. Az elozmeny kuplung csere volt illetve a lenkereken a kis pocok ami a jelet adja a fotengelyhez le volt torve, ami meglett javitva majd a tarcsa es a szerkezet cserelve. Onnantol kezdve nem.indul.az auto, elotte semmi problema nem volt. Inditozik illetve olyan mintha indulni aakkarna majd egy kis inditoas utan nagy nehezen beindul viszont nem reagal a gaz pedalra es ahogy elengedem a kulcsot le is all. Diagnosztikai gep semmi problemat nem mutat. Elore is koszonom.


Cseréljetek főtengely jeladót lehet megoldja a problémádat.

Üdv Dávid


Ha főtengely jeladó lenne azt dobná hibának!


Szia!
Bocs, de a főtengely jeladó valamiért nem szokott hibát beírni.
hil





Az elég nagy baj és szomorú! azért köszönöm hil
by:Valter



Koszi mindenkinek. Megoldodott a problema az auto mar beindul, fecskendezesi hiba volt. Viszont most nincs alapjarat rendesen ugyan nem all le viszont 500 es 1000 kozott ugral es a turbo se mukodik. A szamitogep azt irja h a crankshaft sensor hiba valami szinkronizalas. Ez azt jelentene hogy ujjat kell venni; vagy van valami trukk?. Koszi


ebből két dolog jön le. vagy késik a vezérműtengely jeladó jele egymáshoz képest, vagy ugrott a vezérlésed. mármint a lénc ugrott. nekem ez ugrik be erről.

YELLOW Elküldve: 2013-08-03 07:15 Üzemanyag fogyasztás

BarG írta:
ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta:
BarG írta: És még egy dolog.
Volt már nem egy húzósabb utam, általában M3, Pest-Miskolc. Volt, hogy addig nyomtam, amíg gyorsult, vagy akadály nem keletkezett előttem. Ez azt jelenti, hogy jelentékenyen 200 fölött mentem. Nem 10-20-szal. Garantáltan volt egy-két életveszélyes szituáció út közben, mert senki nem számít arra, hogy hiperűrsebességgel jön valaki. Mo-on nem divat se a szétnézés, se az, hogy hagyunk másokat menni. Kijön az idióta 110-zel megelőzni a 90-nem menő kamiont akkor is, ha belehal, legfeljebb az lesz az utolsó gondolata, hogy bezzeg ő volt a szabályos.
Tehát Mo-on ma nem lehet sietni, mert elég nagy az esélye, hogy meghalsz. Mióta meg van ez az objektív felelősségnek nevezett baromság, azóta a birkák vannak még jobban bátorítva, megtámogatva, hogy nekik van igazuk, ők az etalon. Azelőtt jobban odafigyeltek a sofőrök. Talán 150-160 km/h az a sebesség, amivel még értelme van közlekedni, ott könnyebb a szituációkat kivédeni, ott is le fognak szarni, de nem kerülsz át egy másik dimenzióba, könnyebben visszafékezel, ha az öngyilkosjelöltek próbálkoznak. 200-nál állandó a gáz-fék módszer, az le tudja szívni az embert rendesen.

Akkor a normál tempóban közlekedő ne is merjen soha előzni,vagy irányt váltani,mert mi lessz ha egy autó hátulról belerohan250-el,vagy egy motor 300-al.Aki tudja a gázt nyomni,az tudjon fékezni is.Egyébként,ha valaki tud vezetni,az nem egyenlő azzal,hogy tudja nyomni a gázt.


nem itt van a problem. vagyis inkább összetettebb.
vagyok én, aki megy tempomat 130-cal. alig tudok a külső sávban menni, mert az autósok nagyrésze 110-120-szal megy, a kamionosok, meg 100 környékén, vagy lassabban. ugye mindenki tanulta azt az egyszerű dolgot, ami nem teljesen igaz, de ugye ahhoiz, hogy megelőzzünk valakit a megfelelő táv alatt, ahhoz 20km/h-s sebességtöbblet kell. én ahhoz, hogy egy 120-szal haladó autót megelőzzek, ahhoz kb 140-nel kell mennem, másképp sokáig tart. én nem akarom kockáztatni a dolgot (eltekintve attól, hogy általában 149-től fotóznak), ezért a szép 130-as tempómban behúzódok belülre. ugye egy mögöttem valahol 200-zal közlekedő autót nem fogok látni, vagy ha látom, akkor mire felfogom, már el is ment mellettem. nos ha az a valaki sem 200-zal jön, akkor le tud lassítani, és egyik pillanatról a másikra nem lesz a seggemben, miközben én szabályosan közlekedem. szóval ne vegye senki magára, de húzza bele az a facát, aki 130-tól eltérő sebességgel utazik, legalábbis ne neki álljon feljebb.
arról nem is ebszélve, hogy sokan azt hiszik, az autópálya az autópálya télen is, oszt ugyanúgy 130-cal mennek vagy gyorsabban.

Na meg jó magyar kúltúr szokás:ha kimegy az útra autóval,senki elé ne kerüljön,mert akkor le akar dudálni,integet,hogy kinyír,stb...Ilyenkor inteni szoktam,hogy álljunk csak félre öreg,aztán megvitatjuk,de kevés az aki olyankor is igazi férfi lenne,nemcsak mikor kurvaanyázni kell.Illedelmesebbnek,kulturáltabbnak kellene lenni.Vannak ilyenek is,de a többség nem.


Nem az a lényeg, hogy ki mennyivel megy. AZ A LÉNYEG, HOGY SZÉTNÉZ-E, AMIKOR SÁVOT VÁLT, VAGY LESZARJA, HOGY JÖN-E VALAKI, ESETLEG GYORSABBAN. Az ilyeneket nevezem én birkának, pedig valójában öngyilkosjelöltek. És bármilyen meglepő, de be lehet állni egy kamion mögé 10 !!! másodpercre, amíg a gyorsabb elmegy. De a birkák nehogy már beáldozzák a zavartalan közlekedésért azt a 10 másodpercet. Mert NEKI joga van másokat feltartani. Ha nem sietek, akkor én ügyelek arra, hogy ne tartsam fel a forgalmat, mégha az egy 1,0 literes Suzuki is.


én mindenzt úgy írtam, amit én tapasztaltam. én marha előzékeny vagyok, nem egyszer ragadtam be kamion miatt, de ki tudtam várni.
a gond pont az, hogy tükörbe nézek, full egyenes az út, még csal lámpát sem látok, beteszem belsőbe, előzöm, erre már kb félig megelőztem, és ott a seggemben a nagy merga, bmw, vagy audi, mikor marhára nem volt ott korábban, de látóközelben sem, pedig a szemem jó. és akkor villog le engem, aki szabályosan közlekedem. ha nem 200.zal jön, hanem 150-160, akkor valószínű neki sincs erre szüksége, én meg végre tudom hajtani az előzést szabályosan.
az is tény nekem is volt élményem többször is, hogy valóban nem nézett a tükörbe, majdnem kirakott a korlátra. én megyek 130-cal alőzöm őket, hamarabb jelzem, már a belsőben vagyok, amikor a 120-szal haladó opelosnak eszébe jut, mikor mellette vagyok szinte, hogy ő most az előtte menő kamiont, most akarja megelőzni. látom nem néz sehova, csak előre mered. szerencsére voltam elég gyors, és le tudtam lassítani, és elengedtem. persze mikor mellé értem, mutogathattam én neki, hogy haver a szemed mire való, meg mutatok a tükörre. majd pár km után, aze ddig éppen 120-szal menő, eltép mellette, mert mégis, hogy képzelem.