Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-06-22 19:23 Mi lehet a baj?

Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

Automata váltós autómat vontatni kellett, és azóta nem méri a sebességet, és a kipörgésgátló, kézifék és az ABS visszajelző lámpa világít a műszerfalon. Ja, és a kilométert sem méri egyáltalán (ezzel együtt a fogyasztást sem). Szerintetek hol keressem a hibát? Volt valakinek hasonló tapasztalata?


lehet, hogy vontatni kellett, de nem szabad!!! (bár állítólag bizonyos sebességgel lehet) annak örülj, ha csak ennyi baja lett. amúgy próbáld ki az akkis levételt, meg vissza, ahogy írták.

YELLOW Elküldve: 2013-06-21 19:33 Műszerfal kijelzés

jakuzaa írta: Sziasztok.
A problémám a következő (e-46 rol van szó). Menet közben beadja vagy az első,vagy az egyik,vagy mindkét hátsó lámpa hibáját. Meg meg álltam,megnéztem,mindig égtek a lámpák rendesen. Gyújtás levesz,elindítom,minden o.k. pár kilóméter után szintén kivillan a visszajelző.Ha valaki tudna valami hasznos tanácsot adni,azt nagyon megköszönném.
Előre is köszönöm a segítségeteket.
Üdv. Jakuzaa


a hátsó lámpa tipikus hibája a csati, ez rázkódástól jelezhet, én ezeket átnézném, az is lehet oxidos, vagy épp a vezeték van picit kiszakadva.
első lámpánál nekem olyan volt, hogy az izzó két kivezetése közötti kitöltő anyag elrepedt. nem tudom miért, de ez bejelzett, sőt a foglalat meg is perkelődött.
amúgy a kontektok átnézése ajánlott.

YELLOW Elküldve: 2013-06-21 18:47 Kulcs hiány!

Holden írta: Sziasztok,

Használtam vettem egy 2008-as E90-est. Előtte BMW márkaszervízben bevizsgáltattam.
Ahogy az alvászámom alapján ill. a kulcsomból kiolvasva a szervízelőzményeket és mindem más adatot azt mondta a szervíz vezető kolléga, hogy az elérhető mind a 10 kulcs Slotom nyitva van, ebből 2 kulcs aktiválva van (1-es és 2-es Sloton). Ez a 2 kulcs az én birtokomba van.
Nem is foglalkoztatott az ügy különösebben akkor, de most rákérdeznék. Érdemes a maradék 8 szabad kulcs helyet letiltani? Mi a hátránya / előnye? Ezt csak a BMW szervízben tudják megcsinálni? Mennyibe fáj?
Új kulcs igénylés amúgy mennyibe kerül?

Köszi


kulcsot csak forgalmi mellett adnak ki hivatalosan. ha nem hagyod el, akkor nem lesz lemásolva... hogy mennyi egy kulcs, az passz, de 50ezer biztos van szervízben, az E46 max ennyibe mozog, ezis kb ott lehet vagy drágább.
hiába nyitva van 8 szabad slot, az csak akkor aktív, ha a kulcs hozzá van lőve, vagyis a kulcs adata. vagy ez a nyitott slot azt jelenti, hogy az elraktározott kulcsok, már be vannak aktiválva?

YELLOW Elküldve: 2013-06-21 18:41 Mi lehet a baj?

Padre323i írta:
baloe írta:
nincs 34 lo különbség,a régi 129 volt ez pedig 115,sajnos nem "is csak sima i!akkor ez ijen?vagy azért lehet kulcsolni rajta?


"Sajnos" ez ilyen.Akkor nem olyan rossz,ha egy bármilyen más 1.4-1.6-ból ülsz át.Mivel egy m20-ból ültél át,kevesebbnek érzed,ez természetes.Nemrég adtam el az m43 1.6 Compactomat,közben volt egy V8-am is,amikor néha átültem az 1.6-ba,úgy éreztem felesleges nyomni neki,mert csak a benzint pazarolom.Viszont pályán szépen ment 140 körül,de akár 160-170-el is és beérte 7-8l benzinnel.
Az újabb 1.9-es motorok,a sima és az IS is más tészta.
A turbózás felejtős.Ha rádobsz egyet és nem építed hozzá a motort,a gyári nem bírja sokáig.Fogadd el,vagy válts megint nagyobbra.



a turbózást én sem úgy értetetm, hogy turbót rádobni. hanem ahogy Te írtad. de jól építhető moci.

YELLOW Elküldve: 2013-06-21 05:35 Nem indul el

Tom_Sawyer írta:
YELLOW írta:
Tom_Sawyer írta:
Scotty írta:
Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

Ma reggel nem indult be az autóm. Gyújtást ráadom, rádió, világítás, műszerfal működik, de egyszerűen nem indul, nem is tekeri meg. Szerintetek mi a baj? Önindító?

Az alapján amit a fórumban láttam ez a legvalószínűbb.

Az a kérdésem még, hogy ezt tárolja a kocsi hibaüzenetként? Lehet javítani valahogy?

Előre is köszi!


Szia!
Nekem is volt ilyen, de nálam az akkumulátor volt a tettes.Érdemes megnézni.


Elvileg az akku rendben. Megmértük, 13 volt, és még bikázni is próbáltuk.

Az önindítós részre tud valaki válaszolni?



az önindító így hirtelen nem hal meg. inkább annak behúzóreléje. vagy dízeleknél van valami nagy bizti vagy relé a vezérlő körül. ezt majd megmondják...
hibaüzenetet tárolhat INPA-val olvasható bármi ilyen, de persze nem minden eshetőségre mutat.


Sziasztok!

Megoldódott a problémám, gondolom megosztom, hátha valakinek segít. Nem az indítómotorral vagy a gyújtáskapcsolóval volt a baj, hanem az egyik kulccsal! Valami miatt az immobiliser nem engedte a kocsi indítását. A hiba kiolvasó ECW hibát írt ki, legalábbis az elektromos szerelő valami ezt mondta.

Tanulság: ha nem indul, először próbáljátok meg a másik kulccsal.

OFF: persze előtte vontatni kellett (AUTOMATA), és azóta nem méri a sebességet, és a kipörgésgátló+fék hibajelző lámpa világít. Hogy lehet ezt kitörölni?



hát ha írod, hogy csake gy kulccsal próbáltad, biztos mondtuk volna a másikat... és ha az indít, akkor egyértelmű... sokan leejtik egy idő után elpattan benne valami, aztán nem megy...

YELLOW Elküldve: 2013-06-20 22:03 Mi lehet a baj?

baloe írta:
Padre323i írta:
baloe írta: sziasztok!kb 3 hónaja vettem egy e36 318i-t.az a bajom hogy "szerintem" nem megy elég jól!elötte e30 320am volt,kis bütykóléssel ment mint a rakéta!simán füstöltem vele a 225 r17 gumikat,ez az uj meg lusta mint a lajhár!hirröl se közeliti meg a régi 20ast!szóval nem megy!tudnátok segiteni hogy mit csináljak vele,vagy törödjek bele hogy ez ijen és kész?!elöre is köszönöm a hozzászólásokat!!!


34 ló különbséget sajnos már igencsak észre lehet venni,+ a 4 hengeres eleve nyomatékszegényebb mint a 6.


nincs 34 lo különbség,a régi 129 volt ez pedig 115,sajnos nem "is csak sima i!akkor ez ijen?vagy azért lehet kulcsolni rajta?


hát ez ilyen... tudsz, pl egy turbózás. egész jól lehet ezeket a mocikat állítólag okosítani turbóval. de az a 115 ló már nincs anniy, csak 100 jobb esetben. el kell vinni kompressziót méretni esetleg az nem nagy munka és összeg, aztán legalább a motorkopás kiderül valamelyest.

YELLOW Elküldve: 2013-06-20 22:00 Mi lehet a baj?

hancurozo írta:
YELLOW írta:
Padre323i írta:
baloe írta: sziasztok!kb 3 hónaja vettem egy e36 318i-t.az a bajom hogy "szerintem" nem megy elég jól!elötte e30 320am volt,kis bütykóléssel ment mint a rakéta!simán füstöltem vele a 225 r17 gumikat,ez az uj meg lusta mint a lajhár!hirröl se közeliti meg a régi 20ast!szóval nem megy!tudnátok segiteni hogy mit csináljak vele,vagy törödjek bele hogy ez ijen és kész?!elöre is köszönöm a hozzászólásokat!!!


34 ló különbséget sajnos már igencsak észre lehet venni,+ a 4 hengeres eleve nyomatékszegényebb mint a 6.



őőő egy 4 hengeres hamarabb pörög fel, mondhatni jobban "tölt" nyomatékszegény? 15Nm különbség van, vagy 10 pl a 150lovas 6 hengeres, meg az enyém között.
az iS meg simán veri a 20i-t. tehát ha iS-ről beszélünk akkor ott valami gond van. de ilyen idős motornál a kopástól kezdve bármi lehet dugulás, szűrő, stb.


Semmi köze a hengerek számának a felpörgéshez! A lökethossz, a főtengely, lendkerék, tengelykapcsoló súlya viszont befolyásolja. Soha ne a nyomatékcsúcsot hasonlítsd össze, hanem a teljes nyomatékgörbét. Semmit sem ér a magas nyomaték, ha csak kis fordulatszám tartományban képes leadni. (nagyon szűken kellene lépcsőzni a nyomatékváltó fokozatait) A 6 hathengeresnek sokkal telítettebb a nyomatékgörbéje (szélesebb tartományban dolgozik a motorja, nagyobb fordulatszám tartományban adja le a nyomatékának legalább a 75%-át)


nah jó én sem azt írtam, hogy a hengreszám miatt pörög fel jobban, hanem hogy a 4 hengeres jobban pörög. amit leírtál okokat, az oké, de pont a 4 hengeresre igaz. a többi részét is osztom, ezek fényében írtam azt amit... de ezeket feleslegesnek tartottam leírni jelen esetben. az tény, hogy a 6 hengeres rugalmasabb nagyobb tempónál, mondjuk az enyém néha 180-ról még úgy megindul, hogy csak lesek...
a lényeg nem ez, hanem hogy a kérdező kommentjében lévő motor az melyik a natúr, vagy az iS. addig kár is ilyen dolgokról beszélni.

YELLOW Elküldve: 2013-06-20 21:14 Mi lehet a baj?

Padre323i írta:
baloe írta: sziasztok!kb 3 hónaja vettem egy e36 318i-t.az a bajom hogy "szerintem" nem megy elég jól!elötte e30 320am volt,kis bütykóléssel ment mint a rakéta!simán füstöltem vele a 225 r17 gumikat,ez az uj meg lusta mint a lajhár!hirröl se közeliti meg a régi 20ast!szóval nem megy!tudnátok segiteni hogy mit csináljak vele,vagy törödjek bele hogy ez ijen és kész?!elöre is köszönöm a hozzászólásokat!!!


34 ló különbséget sajnos már igencsak észre lehet venni,+ a 4 hengeres eleve nyomatékszegényebb mint a 6.



őőő egy 4 hengeres hamarabb pörög fel, mondhatni jobban "tölt" nyomatékszegény? 15Nm különbség van, vagy 10 pl a 150lovas 6 hengeres, meg az enyém között.
az iS meg simán veri a 20i-t. tehát ha iS-ről beszélünk akkor ott valami gond van. de ilyen idős motornál a kopástól kezdve bármi lehet dugulás, szűrő, stb.

YELLOW Elküldve: 2013-06-20 21:04 Mi lehet a baj?

baloe írta: sziasztok!kb 3 hónaja vettem egy e36 318i-t.az a bajom hogy "szerintem" nem megy elég jól!elötte e30 320am volt,kis bütykóléssel ment mint a rakéta!simán füstöltem vele a 225 r17 gumikat,ez az uj meg lusta mint a lajhár!hirröl se közeliti meg a régi 20ast!szóval nem megy!tudnátok segiteni hogy mit csináljak vele,vagy törödjek bele hogy ez ijen és kész?!elöre is köszönöm a hozzászólásokat!!!


318i de melyik motorral, az iS M42 vagy a sima 1.8 M40? mert max az iS veszi fel a versenyt egy 20i-vel, vagy az enyém

YELLOW Elküldve: 2013-06-20 21:01 Motorolaj

Stubiflex írta:

Hiába szintetikus mindkettő, ha más összetételű bennük az adalék. Attól habzódhat fel esetleg.


ez így van, pedig az olajokba tesznek habzásgátlót milyen vicces...

YELLOW Elküldve: 2013-06-20 20:16 Gyári kazettás fejegység + kisnavi

squierbandi írta: szeva

Bmw multi info radi (kisnavi)

beszart!
egyik reggel nem volt hajlandó működni.
hová vigyem javíttatni?
Baján senki nem tudja megcsinálni?
Vagy esetleg valaki innen?


JKNAVI user foglalkozik tán ilyennel itt a fórumon.

YELLOW Elküldve: 2013-06-20 19:43 Motorolaj

hil írta:
Neo954 írta:
Stubiflex írta: Castrol 5W-30 van a motorban, minimum szintig. Felönthetem egy liter Castrol, 5W-40-el?


Szia!
Ha minőségben nincs különbség, illetve szintetikus mindkettő akkor szerintem nincs akadálya. Biztos belemegy egy liter a minimum és a maximum szint között? Szerintem nem.
Üdv.:Neo

Sziasztok!
Az pont egy liter
hil



ez minden blokkra igaz? mer azért nem mindegy, hogy 4 hengeres motorból hiányzik 1 liter, vagy egy 6 hengeresből. vagyis így gondolom. érdekel, azért kérdezem.

YELLOW Elküldve: 2013-06-20 19:26 Manuális klíma - Digit klíma

bacsy írta:
Tano írta:
bacsy írta: Az azt jelenti, hogy a 3 pirosra kell tekernem és akkor fúj a klíma olyan hőfokot, mint ami a kijelzőn szerepel?


Szerintem eléggé egyértelmű minden autóban. Piros=meleg, kék=hideg.

Lehet, h tényleg én vagyok bonyolult, de nekem nem logikus az, hogy ha beállítok egy konkrét értéket, hogy pl. 21 fokot akarok (ezért digitklímás, h pontos értéket tudjak megadni), akkor egy kis tekerővel az egészet felboríthatom és ismét lutri, hogy hány fokot fúj be... Ha azt akarom, h melegebb levegő jöjjön be, akkor nem pirosr szeretném tekerni, hanem felnyomom a 21 fokot 24-re.

No mind1, mindenesetre köszi.



én értem mire gondolsz, talán régen témáztunk is ezen. én nem értem ezt a BMW logikát amúgy sem. pl fater H astrájában nincs iylen, hogy meleg vagy hideg, hanem beállítasz egy hőfokot, és olyan levegőt fúj be.

a BMW úgy működik, hogy oké beállítasz egy hőfokot, most mindegy, hogy AUTO állásban vagy mnáshogy, de nekem fújja befelé a cirka 2-3 fokos levegőt. ezt addig csinálja, amíg el nem éri a beállított hőfokot.
igenám, de sokan tudjuk ez nem túl kellemes, főleg a szervezetnek nem, hogy ilyem melegben ilyen hideg levegővel bombázzák a tested. így csak kevertetni lehet, aki nem akar magára nyomatni pár fokos levegőt.

az újabb típusoknban off márkákban is, legalábbis egy klímás ezt mondta, direkt ezért a beállított értékű levegőt fújja be, gondolom nem folyamatosan, mert másképp sosem hűlne le az adott hőfokra.

nekem mondjuk még sosem sikerült úgy megcsinálni, hogy addig emjen a klíma, amire be volt állítva, így nem tudom vajon mit csinál a rendszer ha eléri azt. eleve bosszantó, hogy külön belső hőfokmérő nincs. nah meg az, hogy tárcsán állítsam, hogy miylen levegőt akarok.

YELLOW Elküldve: 2013-06-20 19:18 Társalgó

Sandibandi írta: Sziasztok
Olyan kérdésem lenne hogy e46-os 320d-ben folyamatosan megy az elektromos tükör fűtés a hátsó ablak viszont nem ezért gondolom hogy a relé van megragadva az szeretném kérdezni hozzáértő cartársaktól hogy hol találom meg ezt a relét ?
Köszönöm.


sajna a tükörfűtés folyamatosan megy.
a hivatalos felállást nem tudom, de elvileg ezért barnulnak meg a széleik is. mások szerint 7 fok alatt, vagy 3 fok alatt kapcsol a fűtés, bár az lehet más típus nem E46. de a legtöbben azt írták erre, hogy folyamatosan megy.

YELLOW Elküldve: 2013-06-19 21:28 Társalgó

hil írta:
Nem tudjátok, az ország tele van profi chip tuningolóval, mindegyik korrekt és mestere a munkájának, szemben a gyári mérnökökkel, akik csak ugatják a szakmát és direkt szar programot írnak a motor vezérlőhöz, hogy gyenge legyen az autó.....
Bocsánat (ha valakit megsértettem, nem az volt a szándék): hil



én nem akartam írni a paranoiém miatt, de ugye van akit könnyű megvezetni. és elhiszi milyen korrekt, meg mennyire ért akármihez.
nekem is volt már nem egy, hogy elkezdték adni a témát, bringával kapcsolatban, vagy épp oylanban, amiben már dolgoztam. aztán mikor már nem bírtam, mondom tudom ezzel foglalkozom, vagy foglalkoztam. pirulás, akinek kevesebb bőr volt az rcán, majd hebegés habogás. jól kell viszsakérdezni. szóval ilyenek miatt is van ez a paranoia...