Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2019-09-10 22:19 Felni csere

imreandris írta: Sziasztok!

17" alufelni helyett télre 17"-os lemezfelnit teszek az autóra. Kérdésem az lenne, hogy kell e külön csavar hozzá? Vagy az jó amivel az alufelnit fogatom fel?



ha gyári alufelni, akkor jó lesz az acélhoz is az a csavar.
de egyet kitekersz és odanézed az acélhoz, hogy mennyire lóg át.
nekem replica az alu nyári, de ugyan az a csavar megy ahhoz, mint a gyári téli acélhoz, és most már télre is gyári alu van, az is azzal a csavarral van felrakva.
hallottam már olyat, hogy aluhoz és acélhoz anyagban is más felnicsavar kellene, de szerintem az nettó baromság. vagyis inkább a csavar kúpossága a lényeg, hogy aluhoz emilyen,a célhoz amolyan kúpozású való.

YELLOW Elküldve: 2019-09-10 05:09 Rohadás

nD0minik írta: Sziasztok!
Azzal a problémával fordulok hozzátok, hogy a mai nap nagy felhőszakadás volt, és most estefele láttam, hogy áll a víz a gumiszőnyegben. Mivel a gumiszőnyegben volt víz, ezért arra gyanakszom, hogy valahogy bele csepegett/folyt. Semmi jelét nem találtam, hogy honnan jött a víz.
Ti találkoztatok már ilyennel?
Mit kéne először megnéznem, van-e tipikus hely, ahol be szokott ázni, vagy csak az extrém mennyiségű esőnek tudható be az egéaz?
Mindenesetre az eső elvezető csatornát az első szélvédőnél szeretném kitisztítani.
Hogy érdemes nekiállnom?

(Nem találtam alkalmasabb fórumot, ezért írok a ,,rohadás''-hoz)

Köszi, hogy elolvastad
E46 touring


pedig van beázásos topic.
ha tetőablakos az autó, akkor az "A" oszlop tető találkozásnál a vízelvezető szokott eldugulni, szétcsúszni. kárpit alatt.
a másik hiba az ajtóknál való befolyás. a kárpit alatt van egy úgynevezett párazáró szivacs, fólia, ki hogy hívja. ennek a ragasztása szokta elengedni magát. ha már volt bontva, pl ablak fóliázás miatt, akkor pláne hajlamos erre, mert rosszul, helytelenül ragasztják vissza. vagy maga a szivacs van elszakadva. ugyanis eső esetén, az ablakon lecsorgó víz, belül az ajtóban, pont az ajtó belső élére csepereg, ahol találkozik a szivaccsal és ha alul elengedte a ragasztás, akkor bizony befolyik.
mivel touring-od van, ezért a csomagtartó is hajlamos beázásra, főleg a hifi részlegnél, a kis oldal ablaknál.

YELLOW Elküldve: 2019-08-30 21:48 320d Motor

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
E46 320D 150 lovas motor.
Random modom elmegy a kakao belole.
Padlogazt nyomva barmilyen sebessegfokozatban alig bir gyorsulni illetve a pillanatnyi fogyasztasmero megall kozep allasban nem ugrik fel maxra.Mindegy,hogy hideg vagy meleg a motor.
Ezutan gondol egyet es megindul.
Kartergazszurot kitakaritottam,egr-t szinten.
Uzemanyagszuro egy eve volt cserelve.
Vakuumtartalyrol lehuzva a csovet hallani a szisszenest szoval nincs repedes rajta.
Tobbi csovon nem latni serulest.
Merre induljak?Biztos volt masnak is ilyen tunet,kerdesem az lenne,hogy mit csereljek?
Javasoltak a turbo geo allito rudazatot,esetleg be-beragad..Sajnos azt se tudom mit keresek.
Ha valaki kuldene kepet rola,hogy lecsekkoljam vagy egy robbantott abrat az megkoszonnem.
Az sem lenne hatrany ha valaki vagja a diagot es ranezne ... ha kell hazhoz megyek bar a Balatonig nem szivesen mennek el vele Borsodbol


hát de mondtam hol van a turbo geometria állító. a két csiga között.
ha nézted a vákuum puffer tartályát, akkor onnan a cső, rámegy a geo állítóra.
itt van a képen:




Naja,de egr takaritasa utan jo volt egy darabig,ahogy beszeltuk es tovabb nem is firtattam a dolgot.
Ha valami jo akkor nem basztatjuk alapon.
Nos azt a vizszintes tengelyt kell figyelnem rajta?

Ma meloba menet es jovet is rendben volt...

Vasarnap vagy hetfon mar ralesek ,hogy mozog-e.
Gondolom nem darabosan kell mozognia igaz?


nem kellene darabosan. de jó lehúzni a rúd végén lévő szelepről majd a vákuumcsövet. mert ha van a rendszerben és nem enged el, akkor nehéz lesz megmozdítani.
intercooler csövei, ami rámegy és lejön róla, nem ereszt?


Jol ertem allo motor mellett mozgassam meg kezzel?
Hulye kerdes de az emlitett csoveknel honnan tudhatom ha szivarog?
Tegyem ra a kezem?


persze álló motornál mozgasd. de úgy is jó, ha nézed és párod meg nyomja a gázt, akkor is mozdulnia kell. elvileg be lehet látni.
a csövet átnézni. vagy nagy gáz esetén nézni szelel-e. átnyomkodni, nincs e kirepedve, hasadva.

YELLOW Elküldve: 2019-08-30 19:50 320d Motor

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
E46 320D 150 lovas motor.
Random modom elmegy a kakao belole.
Padlogazt nyomva barmilyen sebessegfokozatban alig bir gyorsulni illetve a pillanatnyi fogyasztasmero megall kozep allasban nem ugrik fel maxra.Mindegy,hogy hideg vagy meleg a motor.
Ezutan gondol egyet es megindul.
Kartergazszurot kitakaritottam,egr-t szinten.
Uzemanyagszuro egy eve volt cserelve.
Vakuumtartalyrol lehuzva a csovet hallani a szisszenest szoval nincs repedes rajta.
Tobbi csovon nem latni serulest.
Merre induljak?Biztos volt masnak is ilyen tunet,kerdesem az lenne,hogy mit csereljek?
Javasoltak a turbo geo allito rudazatot,esetleg be-beragad..Sajnos azt se tudom mit keresek.
Ha valaki kuldene kepet rola,hogy lecsekkoljam vagy egy robbantott abrat az megkoszonnem.
Az sem lenne hatrany ha valaki vagja a diagot es ranezne ... ha kell hazhoz megyek bar a Balatonig nem szivesen mennek el vele Borsodbol


hát de mondtam hol van a turbo geometria állító. a két csiga között.
ha nézted a vákuum puffer tartályát, akkor onnan a cső, rámegy a geo állítóra.
itt van a képen:




Naja,de egr takaritasa utan jo volt egy darabig,ahogy beszeltuk es tovabb nem is firtattam a dolgot.
Ha valami jo akkor nem basztatjuk alapon.
Nos azt a vizszintes tengelyt kell figyelnem rajta?

Ma meloba menet es jovet is rendben volt...

Vasarnap vagy hetfon mar ralesek ,hogy mozog-e.
Gondolom nem darabosan kell mozognia igaz?


nem kellene darabosan. de jó lehúzni a rúd végén lévő szelepről majd a vákuumcsövet. mert ha van a rendszerben és nem enged el, akkor nehéz lesz megmozdítani.
intercooler csövei, ami rámegy és lejön róla, nem ereszt?

YELLOW Elküldve: 2019-08-30 19:04 320d Motor

Krapulax6 írta: Sziasztok.
E46 320D 150 lovas motor.
Random modom elmegy a kakao belole.
Padlogazt nyomva barmilyen sebessegfokozatban alig bir gyorsulni illetve a pillanatnyi fogyasztasmero megall kozep allasban nem ugrik fel maxra.Mindegy,hogy hideg vagy meleg a motor.
Ezutan gondol egyet es megindul.
Kartergazszurot kitakaritottam,egr-t szinten.
Uzemanyagszuro egy eve volt cserelve.
Vakuumtartalyrol lehuzva a csovet hallani a szisszenest szoval nincs repedes rajta.
Tobbi csovon nem latni serulest.
Merre induljak?Biztos volt masnak is ilyen tunet,kerdesem az lenne,hogy mit csereljek?
Javasoltak a turbo geo allito rudazatot,esetleg be-beragad..Sajnos azt se tudom mit keresek.
Ha valaki kuldene kepet rola,hogy lecsekkoljam vagy egy robbantott abrat az megkoszonnem.
Az sem lenne hatrany ha valaki vagja a diagot es ranezne ... ha kell hazhoz megyek bar a Balatonig nem szivesen mennek el vele Borsodbol


hát de mondtam hol van a turbo geometria állító. a két csiga között.
ha nézted a vákuum puffer tartályát, akkor onnan a cső, rámegy a geo állítóra.
itt van a képen:

YELLOW Elküldve: 2019-08-25 16:27 Hátsó lámpa hiba - visszajelző

imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

A problémám a következő. bmw e90 320i autóm van. Sima halogén izzós kivitel. A bal hátsó izzó tönkrement a csomagtartó részén. Illetve ezen az oldalon a tolató lámpa sem világít. Kicseréltem a két izzót újakra, de így sem világít. Mi lehet a baj?

Köszönöm a segítséget!

Üdv.: András!


a csomagtérajtó átvezető kábelkötegeben szakadhatott el a vezeték. vagy maga a lámpaházra menő csatlakozásban van kontakt hiba.


A kábelköteget megnéztem. 3 vezetéken egy kb 3 mm-es szakaszon lejött a szigetelés, de elszakadva nem voltak. Szigetelőszalaggal külön betekertem ott őket. A csatlakozónál nem látok semmit fúrcsát. Lehet a foglalat rossz?


ha ugyanott volt lejőve a szigetelés, akkor rövidre zárhattak. lehet tönkre is ment valami.

YELLOW Elküldve: 2019-08-25 11:02 Hátsó lámpa hiba - visszajelző

imreandris írta: Sziasztok!

A problémám a következő. bmw e90 320i autóm van. Sima halogén izzós kivitel. A bal hátsó izzó tönkrement a csomagtartó részén. Illetve ezen az oldalon a tolató lámpa sem világít. Kicseréltem a két izzót újakra, de így sem világít. Mi lehet a baj?

Köszönöm a segítséget!

Üdv.: András!


a csomagtérajtó átvezető kábelkötegeben szakadhatott el a vezeték. vagy maga a lámpaházra menő csatlakozásban van kontakt hiba.

YELLOW Elküldve: 2019-08-23 16:01 N46 és N42 motorok

hil írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta:
hil írta: Sziasztok,
nem tudja valaki, hogy az N42B20 motornál a VVT excenter szenzor cseréhez le kell venni a vezérlés lánckerekét, vagy anélkül is kivehető az? Sok videót, leírást megnéztem, de nem derült ki ez.
Előre is köszi a válaszokat: hil


elvileg nem kell levenni, ki kell jönnie felfelé...
https://www.pelicanparts.com/B...lacing.htm


megnézted a képeket rendesen?
a scatlakozás lejön, de a képen is jól látszik, hogy a szelepfedelet le kell venni, mert maga a szenzor 2db csavarral a hengerfejre van fogatva.


Köszi a válaszokat, ezt a leírást (pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/FUE) én is néztem, de hallottam olyat, hogy le kell venni, ezért kérdeztem. A csavarokat egyértelmű, hogy ki lehet szedni, de a besüllyesztett érzékelő részbe megy bele a mágnes rotor, arról tengely irányban kell lehúzni a szenzort, ami nem biztos, hogy kifér a lánckeréktől. Ez a leírás nem N42 motorról szól, mert azon a csatlakozó oldalra nyúlik ki, a képeken pedig függőlegese áll és nagyon más a alakja. Y: nem kettő, hanem 3 db csavar fogja, az egyértelmű, hogy a szelepfedél is leszedős.
Bye: hil


jah bocs, nem értettem mire írja. mert ugye mi beszéltük is ezt face to face. aztán bevallom most nem olvastam az előzményt, azt hittem azt írja, hogy nem kell levenni a szelepfedelet.
ezt benéztem, sorry.

YELLOW Elküldve: 2019-08-23 13:37 N46 és N42 motorok

konkolyd írta:
hil írta: Sziasztok,
nem tudja valaki, hogy az N42B20 motornál a VVT excenter szenzor cseréhez le kell venni a vezérlés lánckerekét, vagy anélkül is kivehető az? Sok videót, leírást megnéztem, de nem derült ki ez.
Előre is köszi a válaszokat: hil


elvileg nem kell levenni, ki kell jönnie felfelé...
https://www.pelicanparts.com/B...lacing.htm


megnézted a képeket rendesen?
a scatlakozás lejön, de a képen is jól látszik, hogy a szelepfedelet le kell venni, mert maga a szenzor 2db csavarral a hengerfejre van fogatva.

YELLOW Elküldve: 2019-08-17 13:20 Mi lehet a baj?_

husedaniel írta: Sziasztok!
Felforr a hűtővíz és nem tudjuk mitől. Hűtővíz csepegéssel kezdődött. Ezek lettek cserélve: hűtő, kiegyenlítő tartály, sapkával együtt, elöregedett csövek, vízpumpa, termosztát. Hengerfej nyomáspróbán nem volt baja, felújítottuk azt is, új tömítéssel összerakva. A hűtőventilátor kapcsol. Blokk cserét mondott a szerelő, előtte a véleményeteket is kikérném többek közt...


le van légtelenítve normálisan? Írd már, hogyan történt a légtelenítés

YELLOW Elküldve: 2019-08-16 23:07 Lámpabúra polírozás

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Ma párban lepolírozták műhelyben az első búráimat viszont elfelejtettem megkérdezni hogy ez mennyire tartós illetve mivel tudnám ápolni őket (Kell-e kenni esetleg bármi pasztával időnként?)


én húzatnék rá egy áttetsző fóliát.

Hol lehet kapni,házilag nem érdemes feltenni?


elvileg lehet kapni fóliákat, lehetőleg UV állósat érdemes. de akik fóliáznak üveget, azoknak tutti van és lámpára is felrakják. kell hozzá gyakorlat.
de olyan fóliát is lehet, ami biztonsági fólia. üvegre szokták, nem törik be úgy, hanem egyben tartja az üveget. szerintem az jó lámpára is.

Köszönöm.Műszakin legutóbb kérdeztek olyat tőlem hogy "Fólia?" mondom neki nincs sehol.Nem tudom mire érthette mert nem sötétített az ablakom sehol, viszont a lámpbarúrán sem szabad fóliának lennie majd vizsgán?


egy átlátszó fóliát nem fog észre venni. van, aki a lámpát is sötétíti. egy átlátszóval semmi probléma nem lesz, de szólni sem kell róla. észre sem fogja venni.

Ok,köszönöm.Még annyit ha leszámítjuk a kavicsfelverődést,karcolódást,érdemes valamivel időnként ápolni ha nincs fóliázva?


nyilván valami UV védős műanyagápoló jót tehet neki. de van aki polír után lelakozza. de a lakk ugyanúgy felválhat, besárgulhat.

YELLOW Elküldve: 2019-08-16 08:54 Lámpabúra polírozás

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Ma párban lepolírozták műhelyben az első búráimat viszont elfelejtettem megkérdezni hogy ez mennyire tartós illetve mivel tudnám ápolni őket (Kell-e kenni esetleg bármi pasztával időnként?)


én húzatnék rá egy áttetsző fóliát.

Hol lehet kapni,házilag nem érdemes feltenni?


elvileg lehet kapni fóliákat, lehetőleg UV állósat érdemes. de akik fóliáznak üveget, azoknak tutti van és lámpára is felrakják. kell hozzá gyakorlat.
de olyan fóliát is lehet, ami biztonsági fólia. üvegre szokták, nem törik be úgy, hanem egyben tartja az üveget. szerintem az jó lámpára is.

Köszönöm.Műszakin legutóbb kérdeztek olyat tőlem hogy "Fólia?" mondom neki nincs sehol.Nem tudom mire érthette mert nem sötétített az ablakom sehol, viszont a lámpbarúrán sem szabad fóliának lennie majd vizsgán?


egy átlátszó fóliát nem fog észre venni. van, aki a lámpát is sötétíti. egy átlátszóval semmi probléma nem lesz, de szólni sem kell róla. észre sem fogja venni.

YELLOW Elküldve: 2019-08-15 22:49 Lámpabúra polírozás

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Ma párban lepolírozták műhelyben az első búráimat viszont elfelejtettem megkérdezni hogy ez mennyire tartós illetve mivel tudnám ápolni őket (Kell-e kenni esetleg bármi pasztával időnként?)


én húzatnék rá egy áttetsző fóliát.

Hol lehet kapni,házilag nem érdemes feltenni?


elvileg lehet kapni fóliákat, lehetőleg UV állósat érdemes. de akik fóliáznak üveget, azoknak tutti van és lámpára is felrakják. kell hozzá gyakorlat.
de olyan fóliát is lehet, ami biztonsági fólia. üvegre szokták, nem törik be úgy, hanem egyben tartja az üveget. szerintem az jó lámpára is.

YELLOW Elküldve: 2019-08-15 22:14 Lámpabúra polírozás

John írta: Sziasztok.Ma párban lepolírozták műhelyben az első búráimat viszont elfelejtettem megkérdezni hogy ez mennyire tartós illetve mivel tudnám ápolni őket (Kell-e kenni esetleg bármi pasztával időnként?)


én húzatnék rá egy áttetsző fóliát.

YELLOW Elküldve: 2019-08-15 18:06 Csomagtérajtó nem nyílik

Nyitottam egy új topic-ot, mivel a régi szét van esve.

Szóval mi van, ha nem nyílik a csomagtérajtó?
A helyzet a következő, jelen esetben egy sedan.
Nem nyílik a csomagtérajtó mikrókapcsolójával. A kulcsról nyílik.
Gondolom többen vágnák rá, hogy biztos az átvezető kötegben szakadt el a vezeték. vagy rossz a mikrókapcsoló, vagy egyesek a GM reléjére gyanakodnának.

Ilyen esetben ne pánikoljon senki. Hanem nézze meg, hogy a rendszámtábla világítás működik-e. Ugyanis ha néztem volna kapcsolási rajzot, nem szedtem volna szét feleslegesen a mikrókapcsolóig az egészet.
Úgy van megoldva, hogy a mikrókapcsoló egyik vezetéke megy a csatlakozóba, a másik pedig a jobb oldali rendszámtábla világításhoz.
Pontosan nem tudom, hogy a rendszámtábla világítás hideg és meleg tesztje aktív-e, én biztos nem kapcsoltam ki, de nem jelzett hibát.

Ha már szétszedtem, akkor kitakarítottam az egészet, mert sajnos oxidálódik az izzók érintkezése és ott minden.
Kimértem a kapcsoló jó, igaz az oxid réteget le kellett kaparni, ezért is tisztítottam át az izzókat, érintkezési pontjait.
Összerakom mondom hátha csak kontakt baj volt. De nem jó a kapcsoló, vagyis nem reagál rá. Mondom megnézem a rendszámtábla világítást. És nem világít az izzó. 12V kint van, izzó nem szakadt, hiába mozgatom nem jó. Berakok egy újat, nem világít. Mozgatom benne, világít. Nyitás ellenőrzés és jó. Visszateszem a régi izzót, már az is jó. Pedig nagyon alaposan áttisztítottam.
Miért nem jelzett? lehet épp határértéken volt az ellenállása a rendszernek. Már nem világított az izzó az oxid miatt és a mikrókapcsoló zárását sem érzékelte a rendszer, de még nem érte el a határt.

Szóval, ha ajtóról nem nyit, érdemes a rendszámtábla világítás ellenőrizni, főleg a jobb oldalit, mert oda megy a mikrókapcsoló vezetéke is.

Viszont kicsit tuningoltam, többet nem fog beázni szerintem.