Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2012-12-13 20:27 Társalgó

ja és még valami, hogy tiszta legyen.
itt az a pár ember állandóan leolt, hogy hordom össze a baromságokat, hülyeséget beszélek. (lehet, de beismerem ha úgy van).
egy tény miattatok GYÖKEREK, sokan nem mernek itt kérdezni semmit, nem én miattam. ezt le is írják, mert én privátban is le merem írni, hogy mi a tippem, de tegye fel a fórumba, mire jön a válasz, hogy tőletek vannak beszarva. lehet én beugatok sok mindnekinek, mégis engem keresnek meg vagy itt, vagy FB-n. nem gondoljátok, hogy ez nem éppen rám nézve negatív, hanem rátok nézve? fikázhattok, mégis engem kérdeznek. és ennek örülök, mert engem igazol. paraszt vagyok, de őszinte. nem képmutató beképzelt barom.
ja egyáltalán nem hőbörgök, sőt már szánalommal nézek én is felétek, sőt jókat mosolygok.
tudom magammal is kibaszok, mert emiatt a stílus miatt én sem kapok választ, ha kérdezek valamit. de akiben ennyi segítőkészség nics, attől nem is kell. emberség csesszétek meg, el kell vonatkoztatni néha dolgoktól... és félre tenni az indulatokat.
de jó itt csak nektek van igazatok mer a goggle is megmondja

YELLOW Elküldve: 2012-12-13 20:14 Társalgó

b_imi írta:
YELLOW írta:

na ez a gyökérség öregem. fikázod a kommentem, de a tuttit meg baszod elírni. gratulálni tudok. én legalább próbálok segíteni. amit írtam nem faterom mondta, mert dolgozik. csupán következtetek, ha ő merte sok évig úgy bent hagyni az autóban, hogy be sem vizsgáltatta, és emlékszem mindig mondta, hogy amíg a zöld jelzésben van a mutató, addig jó. persze attól függ miről beszélünk, mert azt hiszem anno a halonnal oltónál kellett anyagot cserélni benne. meg ha bele gondolok mit lehetne rajta nézni?
na 22 éves tapasztaloddal, oszt már meg, ne maradjak hülye....


Gondolom nem láttál még olyan készüléket, aminek a nyomásmérő műszere a zöld tartományban volt, csak a éppen nem működött, mert nem volt benne hajtóanyag! Sajnos az a fránya műszer elromlott...

Beírsz ide rendszeresen hülyeségeket, aztán felháborodsz ha valaki szóvá teszi.
Simán kioktatod a fórumtársat helyesírásból, bár a tiéd igazán csapnivaló
És még sorolhatnám az úgy hallottam, úgy gondolom hozzászólásaidat... Ez vagy Te.

Különben honnan tudod, hogy nem válaszoltam?


sajna ez a gépelés mellé nyomok főleg a dupla mássalhangzóknál.
biztos írtál neki privit, meg jól leugattál engem is. de talán lehet mást is érdekelt volna a válasz.

ánuszbisz: én nem az igazamon hőbörögtem, azt leírtam miért gondolom. azon hőbörögtem, hogy van itt 3-4 ember, aki feszt beleugat, leszólja az írásom, de az írásom a kérdésre baszik válaszolni. ilyet mindneki tud.

YELLOW Elküldve: 2012-12-13 16:46 Társalgó

b_imi írta:
YELLOW írta:
Snowman írta:
si3rrabravo írta: Szamit vajon, hogy egy poroltonak lejart a "felujitasi" ideje evekkel es vennek egyet hasznaltan a kocsiba? Eleg ha a nyomas megvan benne? Vagy azert egy ido utan kuka lesz ugy is?


Nem elég. Ha lejárt, akkor be kell vizsgáltatni, hogy minden rendben van-e vele. (vannak erre szakosodott cégek) De szerintem pár ezer Forinton nem múlhat a biztonság...


maradjunk abba, hogy apám tűzmegelőzési előadó volt a tűzoltóságnál. ha a nyomás rendben akkor nem kell vele semmit csinálni. ami cimke van pl cégeknél is, az ugyanaz, hogy ránéz a műszerre, ami rajta van, ha jó a nyomás, akkor ragasztja az új cimkét. ja meg átnézi, hogy nincs-e rongálva. amin nincs műszer azt meg nem fogják leellenőrizni. vagy kidobod mikor lejárt, vagy reménykedsz, hogy jó lesz utána is (tesco-s izék)


szerk.: de Anubisz majd megmondja, ha minden igaz ő tűzoltó...


Én csak szerény 22 évet töltöttem a szakmában, de ezek után inkább nem nyilatkozom. Profi voltál megint, ahogy megszoktuk ezt már tőled.


na ez a gyökérség öregem. fikázod a kommentem, de a tuttit meg baszod elírni. gratulálni tudok. én legalább próbálok segíteni. amit írtam nem faterom mondta, mert dolgozik. csupán következtetek, ha ő merte sok évig úgy bent hagyni az autóban, hogy be sem vizsgáltatta, és emlékszem mindig mondta, hogy amíg a zöld jelzésben van a mutató, addig jó. persze attól függ miről beszélünk, mert azt hiszem anno a halonnal oltónál kellett anyagot cserélni benne. meg ha bele gondolok mit lehetne rajta nézni?
na 22 éves tapasztaloddal, oszt már meg, ne maradjak hülye....

YELLOW Elküldve: 2012-12-13 15:34 Társalgó

Snowman írta:
si3rrabravo írta: Szamit vajon, hogy egy poroltonak lejart a "felujitasi" ideje evekkel es vennek egyet hasznaltan a kocsiba? Eleg ha a nyomas megvan benne? Vagy azert egy ido utan kuka lesz ugy is?


Nem elég. Ha lejárt, akkor be kell vizsgáltatni, hogy minden rendben van-e vele. (vannak erre szakosodott cégek) De szerintem pár ezer Forinton nem múlhat a biztonság...


maradjunk abba, hogy apám tűzmegelőzési előadó volt a tűzoltóságnál. ha a nyomás rendben akkor nem kell vele semmit csinálni. ami cimke van pl cégeknél is, az ugyanaz, hogy ránéz a műszerre, ami rajta van, ha jó a nyomás, akkor ragasztja az új cimkét. ja meg átnézi, hogy nincs-e rongálva. amin nincs műszer azt meg nem fogják leellenőrizni. vagy kidobod mikor lejárt, vagy reménykedsz, hogy jó lesz utána is (tesco-s izék)


szerk.: de Anubisz majd megmondja, ha minden igaz ő tűzoltó...

jah meg nekünk régen a Ladánkba volt egy oltó sosem volt hozzá nyúlva mindig tartotta a nyomást, nem is tudom hány éven keresztül.

YELLOW Elküldve: 2012-12-13 13:57 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

most, hogy rendeltem egy újabb adagot, összegyűjtöttem mindent

MOTOROLAJ
1. ARAL Mega Tronic 5w-50


2-3. CASTROL SLX Professional Powerflow 0w-30 BMW LL-04


4. ARAL Super Tronic 0w-40 BMW LL-04 (ez majd nyár előtt lesz esedékes)



VÁLTÓ, KORMÁNYSZERVÓ OLAJ
1. CASTROL SMX-S (MTF) váltóolaj és CASTROL ATF TQ DIII kormányszervó olaj (SMX-S olajat soha többet, sok infó, és utána olvasás után az MTF olajok nem jók, akadós lesz a váltó)


2. ARAL ATF 22 váltóolaj (kb egy hét és belekerül, az MT váltóba is olvasások és elbeszélgetések alapján sokkal jobb választás az ATF olaj)



FÉKOLAJ (fékfolyadék)
ATE SL.6 DOT4



Hűtőrendszer folyadék
CASTROL AntiFreeze NF



(Egy kis érdekesség: Ugye sokszor mondtam, hogy a Castrol és az ARAL olaj is a BP csoport tagja. A legjobban példázza, a totál egyforma formájú doboz, kupak. Korábban a Castrol SLX olajat 2800Ft/l áron vettem, most ugyanannál a shop-nál 3300Ft/l. Az ARAL Super Tronic olajnak ugyan a meleg viszkozitási értéke megasabb, mégis ugyanazon minősítése van, mint a Castrol SLX-nek, és az ARAL csupán 2550Ft/l árba került. Minden a képen látható termék vonalkódja 400-zal kezdődik, tehát a termékek németek.)

(Egy kis adalék. A castrol olaj sem azért olcsó, mert hamis, mert más helyenek, pl Castrol mintabolt, avgy más oaljshop-okon 3800/l áron mennek, de ott is ugyanez van. Ez azért van, mert adott olajshop más olajat preferál. Pl Mo.-on először az ENEOS olajat msikolcon kezdték el forgalmazni. Minden más olaj aranyáron van náluk csak az ENEOS nem. Ugye első importőrök, azt akarják inkább eladni, a vásárló inkább azt veszi. Pl. az ARAL olajat német webshop-on keresztül 1600/l áron lehetne venni. Ennyivel drágább nálunk az élet és pont enniyvel szarabb a fizetésünk is.)



YELLOW Elküldve: 2012-12-13 12:38 Társalgó

vivaladiesel írta:
Snowman írta: Ennek elég ócska karácsonya lesz..



Lassan szériafelszereltségként igazán adhatnának hozzájuk 1-2 poroltót...


de beépítve a motortérbe, és azonnal működésbe lépne...

YELLOW Elküldve: 2012-12-13 09:33 Mi lehet a baj?

frizo írta: Gondolom vidáman telik a bmw tulajok mai reggele. Madarak azok nem csiripelnek, mert jégcsapként csüngenek a fán. A 60centis hó látványa majdnem elfeledteti velem a -20fok hideget. Indulnék reggel a munkába, mint minden rendes ember... Kaparom a jeget, kotrom a havat, nyitom az ajtót. Vigyorral nyugtázom, hogy a kormány közepén bmw és nem suzuki embléma díszeleg. Indítok, indítok, banner haver teker, bosch izzítógyertyák már már az utasteret is befűtötték, de mind hiába, csak nem mozdul.
Kérdezem, hogy más 320D 2002 tulaj is hasonló cipőben jár -10fok alatt, mert én szinte mindig. Pedig jó lenne valahogy ezt kiküszöbölni, de hogyan? Megpróbáltam a szomszéd kocsijával bikázni, még gázt is adott közben. de semmi.


lehet a jó minőségű gázolaj miatt van. mit tankoltál?
esetleg próbáld meg, hogy többször ráizzítasz. gyújtás rá, majd le, újra lá, majd le, kb 3x aztán indítás.

YELLOW Elküldve: 2012-12-13 09:19 Társalgó

anubisz írta:
YELLOW írta: no mi vót itten kéröm szípen!?
az ember egy picit 12 órára rehabilitálódni a munkahelyre és erre kell visszajönni....
Anubisz! nem azért állok zoliika mellé, mert ő hasonlóan gondolja, mint én, de pont a Te hozzáállásodról írtam si3rrabravo-nak is. mint ahogy általában én sem, úgy Te sem veszed észre miylen hangnemben írsz, mert neked normálisnak tűnik. de ahogy váalszól és a gugli alapján bizonygatod az ellenkezőjét, az nem fog neked igazságot adni. miért nem fogadod el más véleményét a dologgal? miért neveted ki, bírálod miatta? azért meg a googlin, azt írják, akkor az szent? a gugliban írják az ellenkezőjét is. akkor? attól függ emlyiket találod meg előbb, melyiket dobja kihamarabb, akkor az az igaz? én megnéztem már számtalan videót ezzel kapcsolatban is, interjúkat. lehet, hogy amit a diszkóverin adnak, avgy bárhol azért azt adják, mert nem adhatanak mást. a média szándékosna felső parancsra butítja a népet.
sokan azért magyaráznak az elelnkezőjéről, mert félnek a valóságtól, hogy mi van ha mégis. nehéz ezt beíísmerni, főleg a dacos, gőgös embereknek.
mindneki azt mond amit akar, mindenki azt hisz el amit akar. de azt tartsuk tiszteletben. mivel egyikünk állítása sem biztosabb a másikénál.

ezen kár vitázni...


Már bocsika, hogy élve születtem, de azt elmondanám még,így utolsó szó jogán, nem azért guglizok, ahogy írtad, mert olyan hülye vagyok, hogy a net nélkül még fingani se tudok, hanem azért, mert sajnos itt sok embernek egész bizonyítási eljárást kell lefolytatni, hogy a magad igazát valahogy érvényesíteni tudjad.
Aztán felőlem meg mindegy ki mellé,és mikor állsz. Az, hogy én azt írom folyik a láva, és ezt kapod vissza válaszba ( Képzeld Anubisz a magma nem folyékony és elárulom neked az a "sok kénes gáz" akár 200m-ben is lehetséges..........és nem a föld közepéből jön! )
gúnyosan !! mert hát csak a víz tud folyni a csapból ! a láva az párolog, meg gurul a hegyoldalról ! és azt itt guglival kell bizonyítanom,hogy milyen halmazállapotú láva létezik, egy magát geológusnak beállító embernek, arról én nem tehetek.
Viszont válasznak meg ezt kapod ( utána már se kép, se hang, hanem jön a válasz (

Még jó,hogy van a Google különben itt a fórumon labdába sem rúghatnál!Okoskodók ellen nincs orvosság!El kell ismerni Te profi vagyMiért nem írsz könyvet?Írd át a bibliát!

Szóval ennyit. Te meg jobb ha nem beszélsz, mert ilyenkor már a plafonon szoktál lenni.
Láttam már itt egy pár vitádat,ami aztán én meg se tudtam még közelíteni, olyan cifra volt.
Inkább ne mondtál volna semmit. Pont a bagoly mondja verébnek.

Röhej, vicc, ilyeneket kell bizonygatni. A láva nem folyik, akkor lenyúlik,le bugyog, legurul. Szerencse, hogy nincs olyan szó, lávafolyás, lávaömlés. csak olyan van, hogy lávaragacs.
Aztán tessék, itt van megint a guugli. És még én okoskodom, nem ám ő

" Láva a neve annak a folyékony kőzetolvadéknak, amely egy vulkáni kitörés során a felszínre kerül. A láva tulajdonképpen az illóanyagoktól (gőzök és gázok) megszabadult magma. Kitörés során a hőmérséklete 700-1200 °C között mozog és noha rendkívül viszkózus, nagy távolságokra eljut lávafolyások formájában. A megszilárdult lávából keletkező kőzeteket vulkáni kőzeteknek (vagy vulkanitok) nevezik vagy effuzív (kiömlési) kőzeteknek, vagy – miután a vulkáni működés sokszor heves kitöréssel jár együtt – eruptív kőzeteknek nevezik."


én leírtam te szerencsétlen vállalom, hogy nem vagyok különb. a kettőnk közt a különbség, hogy én beismerem, te viszont nem.
elég szomorú és emgint nem érted mint ugatok. azt írod az embernek a googli-val bizonygatni az igazát. már megint azt hiszed neked van igazad. erről pofázok, hogy ne akard már a másik tábornak megmondani, hogy mi az igaz, csak mert te másképp gondolod. ilyen nehéz megérteni?
én úgy tudom miattam megsértődve nem írtál olyan sokáig. kis durcás. (hallottam ám) de persze ezután is tiéd elsz az utolsó szó, amiben persze neked elsz igazad, szerinted.
engem qrvára nem zavar mit írsz, de ne úgy állíts már be valamit, hogy amit te mondasz az úgy igaz. mert ezt teszed. én pl konkrétan leírtam, hogy én így gondolom, ebben hiszek. nem azt, hogy ez a valóság, és amit te mondasz az nem igaz. leírtam pár ténnyel, ami számomra alátámasztja azt, amiben hiszek.
szarok a lávára, nem erről van szó. de látom ezt sosem fogod megérteni.
és tudod mit legyen tiéd az utolsó szó, azt írsz amit akarsz, nem fogok rá reagálni, mert mióta visszajöttél az elején tök normális voltál, de már megint paraszt vagy. vedd észre. én legalább tudom magamról, hogy az vagyok.

YELLOW Elküldve: 2012-12-13 08:44 Fûtés - Klíma

negativ0001 írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
negativ0001 írta: Koszi, de mi az a CKM?


Car Key Memory


szerintem sokan a férfi magazinra gondolnak


))))))))))
Kell egy laptop es diagnosztizalo progi ehez, nem?



jah

YELLOW Elküldve: 2012-12-13 07:59 Társalgó

no mi vót itten kéröm szípen!?
az ember egy picit 12 órára rehabilitálódni a munkahelyre és erre kell visszajönni....
Anubisz! nem azért állok zoliika mellé, mert ő hasonlóan gondolja, mint én, de pont a Te hozzáállásodról írtam si3rrabravo-nak is. mint ahogy általában én sem, úgy Te sem veszed észre miylen hangnemben írsz, mert neked normálisnak tűnik. de ahogy váalszól és a gugli alapján bizonygatod az ellenkezőjét, az nem fog neked igazságot adni. miért nem fogadod el más véleményét a dologgal? miért neveted ki, bírálod miatta? azért meg a googlin, azt írják, akkor az szent? a gugliban írják az ellenkezőjét is. akkor? attól függ emlyiket találod meg előbb, melyiket dobja kihamarabb, akkor az az igaz? én megnéztem már számtalan videót ezzel kapcsolatban is, interjúkat. lehet, hogy amit a diszkóverin adnak, avgy bárhol azért azt adják, mert nem adhatanak mást. a média szándékosna felső parancsra butítja a népet.
sokan azért magyaráznak az elelnkezőjéről, mert félnek a valóságtól, hogy mi van ha mégis. nehéz ezt beíísmerni, főleg a dacos, gőgös embereknek.
mindneki azt mond amit akar, mindenki azt hisz el amit akar. de azt tartsuk tiszteletben. mivel egyikünk állítása sem biztosabb a másikénál.

ezen kár vitázni...

YELLOW Elküldve: 2012-12-13 07:15 Fûtés - Klíma

Tano írta:
negativ0001 írta: Koszi, de mi az a CKM?


Car Key Memory


szerintem sokan a férfi magazinra gondolnak

YELLOW Elküldve: 2012-12-13 07:14 Mi lehet a baj?

mrdani írta: Hali mindenkinek!
Olyan problémám lenne, hogy egyik napról a másikra nehezen indul a kocsi.
4-5x-ös indításra beindul és olyan hangja van egy dbig, mint a simsonak vagy egy robogónak ilyen pattogó pöfékelő hangja.Önindítót cseréltem.Egyre bosszantóbb mert úgy járok aksit tölteni mostanság, mint kenyérért a boltba. Azt leszögezném hogy az aksi jó mert a sok indítgatás miatt szívja le az aksit a kocsi.
Kérdés hogy most mit tegyek?


valószínű az iylen hirtelen halál gyújtótrafó gond lesz. nem indul el valamelyik hengered. csináld azt amikor beindult a motor, akkor sorban kezd el lehúzni a gyertyáról a trafót, vagy ha csatos a trafó, akkor csatlakoztasd le róla a kábelet. ahol nem fogsz változást tapasztalni a lehúzáskor (nem változik mega rosszhoz képest a motor járása) annál a hengernél lesz rossz valami. miután egyet lehúztál, azt dugd is vissza, aztán menj a következőre.

YELLOW Elküldve: 2012-12-12 17:00 Társalgó

si3rrabravo írta:
zoliika írta:
Egy kis geológia!
Megdöbbentő,de van benne mégis valami valóságos!


Igen, kb annyi hogy felvázolja, hol van az északi/déli mágneses pólus. De aztán jön a CIA-vel meg a csomó egyéb bullshittel, annunakik meg illuminátusok.. muhahahahahaa


látod, Te kineveted, kifigurázod ezt a nézetet, fordítva nem igaz. akit irányítani lehet azt irányítsák, de azért mert valaki nem áll be a sorba...
akik azt mondják akármire, hogy az hülyeség, ők mire alapozzák a saját nézetüket az adott dologgal kapcsolatban?
én minden álláspontot meghallgatok, eddig is megtettem, aztán majd eldöntöm, miben hiszek, minek adok nagyobb jelentőséget.
valószínű az igazságot nem fogjuk sosem megtudni.
azt tudom mondani, hogy sokszor a tények (amik ott vannak előttünk, csak b@sszuk észrevenni) makacs dolgok.

YELLOW Elküldve: 2012-12-12 16:55 hûtõ

Sky írta: Sziasztok! 320d 2002 150LE autóról van szó. A hűtő légtelenítésével kapcsolatos a kérdésem, kérem a segítségeteket. Az elektromos kiegészítő fűtést hozta ki hibának a diag, kicserélték. Most gyorsabban is melegszik be, remélem így jobb neki. A csere úgy történt, hogy a cucc előtt és után a gumicsövet elszorította a szerelő egy „fogóval”, így csak kevés – kb. 2-3 dl – hűtővíz folyt ki. A csere után, feltöltötte szintre a kiegyenlítő tartályt, nem volt légtelenítés. Kis járatás után újra feltöltés szintig.

A hozzáértő dizeles szakiktól kérdezem:
1. nem kellett volna légteleníteni?
2. ha jól tudom, két db légtelenítő hely van: egy a kiegyenlítő tartály csonk mellett, egy az EGR termosztát mellett. Nincs harmadik? Ha van az hol van?
3. Szemben állva a kocsival a motortól jobbra hátul, fennt a víz(gumi)csőben van egy „kivezető”, az mi?
4. Ha kell légteleníteni, valaki le tudná írni, hogy kell azt végrehajtani?
5. Meg tudom csinálni otthon, vagy szerviz kell hozzá? Hallottam valami „hűtőpumpáról” szükséges az az én esetemben?
Végezetűl:
6. Van-e módszer(mit kell megnézni) arra (miből lehet tudni) hogy a hűtőrendszer levegős, ezért légtelenítés szükséges.

Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv: Sky


szerintem a legegyszerűbb, ha azt a két csavart tekered, de ha üzem meleg motornál ÓVATOSAN kinyitod a kiegyenlítő tartály kupakját, ott is el tud menni a levegő, picit kell megemelni járó motornál (alapjérat), de kesztyűbe, nehogy nagy gőz jöjjön.

YELLOW Elküldve: 2012-12-12 13:16 Motorgenerál!

ute107 írta:
jons írta:

Vagy hengerfejes Úgyis kérdezted, hogy mitől jön fehér füst hideg időben a kipufiból.


Aki 92.000 km-es, hengerfejes motort szeretne látni, hívja Yellow-t!



inkább írjon utálok telefonálni
így is parázok ettől.... kösszmá amúgy