Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2012-01-30 09:08 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

tarkanyif írta: váltóolajat akarok cserélni, de annyiféle véleményt írtatok, hogy nem tudom kinek higgyek.
SMX-S (kézi) ,ATF (aut.), M-attila pl aut.Febit árul

kézi, Sárga címkés a váltóm MTF-LT-1 .
Annyit kiszűrtem,hogy gyárit kimérőset lehet ebből v.hol kapni, de hol! Ki az-az NT?

Esetleg tanács, de tényleg csak az írjon csak, aki már cserélt és jók a tapasztalatai.
Nem lett rosszabb a kapcsolás, 5000 után nem barnul stb.





én nyitottam a topic-ot
én az SMX-S-t raktam bele. hát hidegben akad, az 1-est nehezebben veszi, bár már alakult.
a lényeg ha tudsz szerezni MTF-LT-1-et, de mehet bele 2 is, akkor azt tedd bele. Azt hiszem 5 liter a legkisebb kiszerelés, de az NT-ben ki is cserélik szerintem.
volt egy okfejtés ezzel kapcsolatban. egy másik fórumon olvastam, hogy sok szerelő azt mondja, hogy a manuális váltóba is lehet tenni az ATF-et. elkezdtük vesézni a dolgot, és valóban az ATF állaga olyan, mint az MTF-LT. a másik fórumon is sokan az SMX-S-t rakták bele (mivel a castrol katalógus is ezt hozza fel), nekik is akadt, és amikor lecserélték ATF-re, akkor olyan lett mint volt. tehát az okfejtés alá lett támasztva.
ha tudsz szerezni akkor MTF-LT, vagy ha eltudod vinni pl az NT-hez. ha nem és valóban nem akarsz 5 litert megvenni, akkor ATF.
én még nem cseréltem le az SMX-S-t, mert alig mentem vele vagy 10-15ezret. azt tudom a gyári, amikor leengedtük kristály tiszta volt, már bántam.

YELLOW Elküldve: 2012-01-30 07:36 Önindító

Jim86 írta: Hú az nagyon jó lenne ha "csak" ennyi lenne a baja! Köszi szépen a gyors válaszokat, esetleg valami akksi tipp? Az enyém az kb 3éves (55mA)


nekem pl gyári 55Ah-ás 7 évesen csinálta, mint amit Jons is írt. mondjuk nekem az tett be, hogy kiálltam a garázsból (1 indítás), lemostam beálltam a garázs elé (2 indítás), ezalatt összesen 30 sec-et ha járt az autó. utána nyitott ajtónál kipórszívóztam, közben ment a belsőtér világítás, kb 15-20 perc. majd törölgetés szintén nyitott ajtókkal, illetve vagy 5 percig legnagyobb fordulaton ment a belsőlevegő keringetés. hát ennyi betett neki. ráadásul másnap marhára mennem kellett valahová. gondolhatod
akksi márkától, használattól függően a 3 év nem olyan rossz.
én amikor ezek után (bár húztam az időt 1-2-3 hónapig, addig 3x szívztam meg, akksi ki hazafurikázás töltés, majd vissza, meg barátnő faterjához, be a céghez), amikor akksit mentem venni, ott elvileg a csávó azt mondta rosszalkodik az önindító, szerinte túl nagy áramot vesz fel. amúgy nem, tök normális. de ha kifogsz egy jó szakembert azért érdemes megnézetni. jah én 62 vagy 65 Ah-at vettem, direkt egyel nagyobbat.

YELLOW Elküldve: 2012-01-29 22:39 Önindító

Jim86 írta: De miután betolva elindult nem sokkal rá megállítottam és újra elindítva viszont már pöccre indult!! Ha szar lenne az akksi akkor ennyi idő alatt nem töltődött volna fel. Én valami komolyabbra gyanakszok...


pedig elhiheted, hogy akksi. én annó úgy bexartam, hogy topic-ot is nyitottam. 10 percre töltőre raktam, és már indított is. az generátor jobban tölt. ilyen esetben ha úgy állsz, akkor az első lámpák is villognak.
mikori az akksid?
ilyenkor mennek tönkre. nyáron elvesztik a vizet, ilyenkor meg cellazárlatos lesz.
ha még nem túl régi az akksid, akkor jó lehet, elég ha feltöltöd.
nekem pl 5 percig ment a vnti és az leszívta.
esetleg érdemes elvinni, hogy nem-e lett valami rejtett fogyasztó, néha ilyen is előfordul.
önindító is lehet, ha sokat indítgatsz vele, akkor ha el van hazsnálódva, akkor több áramit vesz fel indításnál, de ezt tudják mérni.
de mondom, kb 95%-ra akksi probléma lesz.

YELLOW Elküldve: 2012-01-29 22:08 Önindító

Jim86 írta: Sziasztok!
Nekem olyan problémám lenne hogy néha a kulcs elfordításakor,(ma pl 2x is csinálta) csak kattogást hallani, közben a műszerek ezzel egyidejűleg villódzanak!!
És nem is tudtam elindulni csak segítséggel, úgy toltuk be mint valami rissz rossz Zastavát!


lemerült az akksi!!!

YELLOW Elküldve: 2012-01-29 21:39 Valaki segítsen

Bero írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
Bero írta:
YELLOW írta:
Bero írta: Az index egyszerű,benyúlsz az indexhez mint a csávó a videóban és kijön! A lényeg,hogy ha lenyomod a csavarhúzót akkor kicsit rugóznia kell,akkor vagy jó helyen! Lenyomod és kihúzod az indexet! Ennyi


azt tedd hozzá, csak akkor rugózik, ha ki van lazítva, azaz lett tekerve a csavar.
amúgy össze szokott gyógyulni azért jöhet ki nehezen.


Te mi a szarról beszélsz?


az indexről.


Nézd az évjáratot! A facelift utáni a csavaros! Megint benézted. (most lehet visszalapátolni a sz@rt a lóba)


ez így van. a lényeg az összegyógyuláson van...


Egyszer nem ismernéd el,hogy valamit szarul tudtál ?



te is kezded? nekem csavaros. de tök mindegy, mert az is összegyógyul. most ezen kell felakadni?

YELLOW Elküldve: 2012-01-29 21:38 Valaki segítsen

lelkespeter írta: Kinek mi a véleménye az utólagos xenon HID 6000k beszereléséről,trafót persze el kell dugni.Hallottam,hogy mostanában figyelnek erre a szervek és gondom lehet belőle.Biztos jobban látnék vele,de azért nem minden áron akarom berakni!


kell lámpamodul, automata magasságállítás szenzor, lámpamosó, meg persze a lámpa. bontóból tudsz olcsóbban szerezni. ha így megvan, akkor nem lehet gond.

YELLOW Elküldve: 2012-01-29 20:05 Valaki segítsen

hancurozo írta:
YELLOW írta:
Bero írta:
YELLOW írta:
Bero írta: Az index egyszerű,benyúlsz az indexhez mint a csávó a videóban és kijön! A lényeg,hogy ha lenyomod a csavarhúzót akkor kicsit rugóznia kell,akkor vagy jó helyen! Lenyomod és kihúzod az indexet! Ennyi


azt tedd hozzá, csak akkor rugózik, ha ki van lazítva, azaz lett tekerve a csavar.
amúgy össze szokott gyógyulni azért jöhet ki nehezen.


Te mi a szarról beszélsz?


az indexről.


Nézd az évjáratot! A facelift utáni a csavaros! Megint benézted. (most lehet visszalapátolni a sz@rt a lóba)


ez így van. a lényeg az összegyógyuláson van...

YELLOW Elküldve: 2012-01-29 19:47 Valaki segítsen

Bero írta:
YELLOW írta:
Bero írta: Az index egyszerű,benyúlsz az indexhez mint a csávó a videóban és kijön! A lényeg,hogy ha lenyomod a csavarhúzót akkor kicsit rugóznia kell,akkor vagy jó helyen! Lenyomod és kihúzod az indexet! Ennyi


azt tedd hozzá, csak akkor rugózik, ha ki van lazítva, azaz lett tekerve a csavar.
amúgy össze szokott gyógyulni azért jöhet ki nehezen.


Te mi a szarról beszélsz?


az indexről.

YELLOW Elküldve: 2012-01-29 19:36 Társalgó

zoliika írta: Na most meglepődtem!Jöttek apósomék hozzánk és "lekaszálták" őket a 50-es táblánál 57-elRendőr leintette őket és 5000 huf-os csekk boldog tulajdonosai lettek.Én ezt nem értem.Nem 65 felett büntetnek?


65 felett központi, ami alapból 15 vagy 30ezer asszem.
ez helyszíni bírság.

YELLOW Elküldve: 2012-01-29 19:33 Valaki segítsen

Bero írta: Az index egyszerű,benyúlsz az indexhez mint a csávó a videóban és kijön! A lényeg,hogy ha lenyomod a csavarhúzót akkor kicsit rugóznia kell,akkor vagy jó helyen! Lenyomod és kihúzod az indexet! Ennyi


azt tedd hozzá, csak akkor rugózik, ha ki van lazítva, azaz lett tekerve a csavar.
amúgy össze szokott gyógyulni azért jöhet ki nehezen.

YELLOW Elküldve: 2012-01-29 19:21 Futómû és hibái

adee9 írta:

Sziasztok! Sikerült a csere itthon, könnyebben ment, mint gondoltuk. Így megszűnt a hiba.


és elárulod mennyire volt könnyű? mármint a menetét a cserének. röviden.

YELLOW Elküldve: 2012-01-29 14:45 Vonóhorog

Coyote írta:
YELLOW írta:
Robinson írta:
b_imi írta:
Lehet jobban jársz, ha szakival rakatod fel, mert a bürokrácia sötét útvesztőit elkerülheted.

Vonóhorog vizsgáztatása esetén:

* műbizonylat
* szerelési nyilatkozat (onnan ahol beszerelték)

- Szakhatósági engedély, ha a jármű üzemben tartása szakhatósági engedélyhez (igazoláshoz) kötött.

- Érvényes engedély a jármű összeépítését, vagy átalakítását követő vizsgálathoz


Ezek nem csak utólagos vonóhoroghoz kellenek? X3 gyári felszereltsége között van vonóhorog. Ha fel van rakva, a bürökrácia majmai észre sem veszik, hogy utólag lett beszerelve, végigmegy a vizsga mint gyári esetén és szebb nyarat.

Véleményem szerint ez ugyan olyan mint a xenon-osítás pl. Ha gyári és minden megvan hozzá ami kell, abba sem tudnak belekötni.



ebben az a baj, hogy a korábbi műsuakin, azaz a forgaliban nem szerepel a vonóhorog. ha most hírtelen lesz rajta az feltünő. nem?
nekünk új autónál nem volt vonóhorog. az autó már megvolt, csak mondtuk úgy fizetünk, hogy még vonóhorog is kell rá. az új autóknál megvan a helye, csak az nem mindegy hogy helyezik forgalomba.


Nekem gyári (rejtett) vonóhorog van. A forgalmiban a vontatható tömeg szerepel. Én szerintem simán felszereltetném a gyárit (ami gondolom rejtett), és bemennék valahova műszaki vizsgáztatásra, megkérdezni, hogy hogyan lehetne KORRIGÁLNI a forgalmit, mert a korábbi vizsgákon ELFELEJTETTÉK beírni a GYÁRI vonóhorgot. Magyarán eljátszani, hogy így jött le a sorról.
Legjobb esetben javítják a forgalmit, legrosszabb esetben megismételtetik a műszakit, és utána javítják a forgalmit. De ha jól gondolom, nem kérhetnek tőled műbizonylatot, ha gyári tartozékról van szó... vagy mi


a vontatható tömeg az más. az az, amit a vonószemre köthetsz. pl valakit hazahúzol. ez az érték azt hiszem, az autó tömegének a 2x-se. vagy az autó súlyával megegyező érték. már pontosan nem tudom.

YELLOW Elküldve: 2012-01-29 14:20 Vonóhorog

Robinson írta:
b_imi írta:
Lehet jobban jársz, ha szakival rakatod fel, mert a bürokrácia sötét útvesztőit elkerülheted.

Vonóhorog vizsgáztatása esetén:

* műbizonylat
* szerelési nyilatkozat (onnan ahol beszerelték)

- Szakhatósági engedély, ha a jármű üzemben tartása szakhatósági engedélyhez (igazoláshoz) kötött.

- Érvényes engedély a jármű összeépítését, vagy átalakítását követő vizsgálathoz


Ezek nem csak utólagos vonóhoroghoz kellenek? X3 gyári felszereltsége között van vonóhorog. Ha fel van rakva, a bürökrácia majmai észre sem veszik, hogy utólag lett beszerelve, végigmegy a vizsga mint gyári esetén és szebb nyarat.

Véleményem szerint ez ugyan olyan mint a xenon-osítás pl. Ha gyári és minden megvan hozzá ami kell, abba sem tudnak belekötni.



ebben az a baj, hogy a korábbi műsuakin, azaz a forgaliban nem szerepel a vonóhorog. ha most hírtelen lesz rajta az feltünő. nem?
nekünk új autónál nem volt vonóhorog. az autó már megvolt, csak mondtuk úgy fizetünk, hogy még vonóhorog is kell rá. az új autóknál megvan a helye, csak az nem mindegy hogy helyezik forgalomba.

YELLOW Elküldve: 2012-01-29 14:14 Olvasólámpás belsõ világítás

hil írta:
YELLOW írta:

kössz! és hova kell az a plussz szál vezeték? igazából nem akarok kárpitot bontani.
amúgy a szándékos gúnyolódást lehetne mellőzni, mert én nem szándékosan teszem, még ha úgy tűnik is.




Szia! Igen, sajnos be kell oda húzni egy drótot. Azt azért kell, mert a környéken nincs 12V egy vezetékben sem. Sokat agyaltam, hogyan lehetne ezt megúszni, de nem lehet, illetve ha ott találsz 12V-ot, akkor azt pluszba ráakasztod, ami viszont azzal fog járni, hogy az olvasó lámpa (a két kicsi kerek)rendesen fog világítani, csak azt nem fogja tenni, hogy x perc után magától kikapcsol (ha úgy felejtenéd, ami előfordulhat) Ezért kell egy vezetéket elhozni oda a General Modulból. Én a magam részéről a kesztyűtartó világításra kötöttem, mert az pont a GM arra a pontjára megy, ahová ezt is kéne kötni, csak ide rácsatlakozni sokkal egyszerűbb volt.


[/quote]

annyira nem zavarna ha mondjuk a kis kerekek nem világítanak, csak ha esetleg el akarnám adni, akkor jöhetne ki rosszul. mondjuk a régit meghagynám. igazából esetleg összkép miatt gondolom. ezen is mint minden máson régóta agyalok. pedig a puding próbája az evés.

YELLOW Elküldve: 2012-01-29 14:04 Olvasólámpás belsõ világítás

RePTaiL írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta: nekem sima hagyományos szettem van. mintha rémlene, hogy a kristályos olvasóhoz kellenének plussz vezetékek. ha csak a sima csatosat dugom rá, akkor valószínűsítem az olvasó része (kicsi kerek) nem fog világítani. jól gondolom? nem szeretnék plussz vezetlkeket behúzni, emiatt kérdem.


Igen neked kellene plusz egy szál vezeték, ami - lévén a te tudásod szerint, amit itt a fórumon mutatsz - számodra felér egy könnyű kellemes nyáresti kikapcsolódással.

Megéri megcsinálni és megvenni. Legfeljebb egy plusz szál vezeték és egy bandázs-szalag.
Nem te lennél az első és nem is az utolsó aki megcsinálja. Szerintem vedd meg és csináld meg, nagyon szép.



kössz! és hova kell az a plussz szál vezeték? igazából nem akarok kárpitot bontani.
amúgy a szándékos gúnyolódást lehetne mellőzni, mert én nem szándékosan teszem, még ha úgy tűnik is.


Én kb. egy hónapja rakattam bele, holnapra, ha addig nem válaszolja meg senki akkor megnézem, de nekem nem húztak be új vezetéket hanem az egyik meglévőről húzták át az olvasó részére! Kárpitbontás abszolút nem volt