Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2019-01-10 16:53 Ködzáró fény

Adamyno írta: Sziasztok!

Elég új nekem ez a BMW dolog mondjuk egy Opelhez vagy Suzukihoz képest. Szívom magamba az infókat már napok óta.

Szóval az történt, hogy ha jól látom, akkor hátul a helyzetjelzőkből mindkét oldalon 2 db van egymás mellett. (E46 sedan, fl utáni) Bal oldalon az egyik nagyon halványan világított, így kiszedtem cserélni, de akkor már megnéztem a többit is. A féklámpa izzók kormosak voltak de még működtek.

Tolatólámpából csak egy van jobb oldalon, nincsen 2 pólusú izzó. Ez meglepett, mert a ködzárófénynek az izzóját nem találtam és ugye kétpólusú izzó sincs. Kipróbáltam és ha bekapcsolom a ködzárófényt, akkor igazából az egyik helyzetjelző izzó erősebben világít. Meg is lepett, hogy mindegyik izzó 21W. Gondolom egyik sem világít max. fényerőn (talán a fék és az index).

Ezt az úgynevezett lámpavezérlő kezeli? Lehet olyat beállítani, hogy amikor kinyitom az autót a távirányítóval akkor felkapcsoljon mondjuk a helyzetjelző vagy a refi néhány százalékon?


hát tudja vezérelni PWM-mel, de a ködzárófénynél szerintem bi-lux izzó van, azaz dupla szálas. de már most nem vagyok benne biztos.

YELLOW Elküldve: 2019-01-10 12:31 Gyári riasztó (FAQ)

Adamyno írta: Sziasztok, egyszerűbb kérdésem lenne.

A most vásárolt e46-ban gyári riasztó van. Hogyan tudnám tesztelni vagy hogy látom hogy tényleg működik-e? Zárás után egy piros led villog a belső tükörnél. Ha emelgetem vagy lehúzva hagyom az ablakot és benyúlok akkor riasztani kellene neki?


a tetőkárpiton középen van ilyen kis rácsos dobozka? mert az lenne az ultrahangos érzékelő. hát zárd magadra, legyél mozdulatlan, majd mozogj. aztán kiderül.
de előfordulhat, hogy valaki kikapcsolta. esetleg utólagos a belső tükör, stb. sajnos ezeknél, amiket most veszel, már semmi sem biztos.
viszont VIN kód (alvázszám utolsó 7 karaktere) alapján lekérhető, valóban volt-e benne gyárilag riasztó.

YELLOW Elküldve: 2019-01-09 22:05 Képek feltöltése CSAK 1024x768-as méretben, vagy kisebben!

YELLOW írta:
YELLOW írta: Képeket csak 1024x768 méretben lehetséges feltölteni, hogy normálisan jelenjen meg.
Régen az oldal magának alakította át a képeket ilyen méretben, nem számított milyen méretben kerül feltöltésre. "Szerver változás" miatt ez a funkció nem működik. Így az 1024x768 méretnél nagyobb képek rosszul jelennek meg. Hirdetésben és a galériában is.
Mehet a 16:9-es képarány is, csak a kép 1024 képpontól ne legyen szélesebb.
Megértést köszi!


több mint 5ezren láttátok, még sem sikerül képeket feltöltenetek.


legalább az utolsó 20 topic-ot néznétek meg!!! hihetetlen, hogy a tetves FB miatt, már senki nem képes normálisan használni egy fórumot. 5 éve katasztrófa az egész fórom társadalom az egész interneten. mert a FB csak a hülyéket neveli ki.
Fórum -> Legutóbbi hozzászólások

YELLOW Elküldve: 2019-01-09 15:08 Most vettem BMW-t

Zölddel odaírtam az én véleményem, tapasztalatom, ajánlásom

Adamyno írta: Sziasztok!

Most vettem életem első BMW-jét Lenne majd néhány kérdésem, de igazából azt sem tudom még hol tegyem fel.
E46 320i 2003 sedan

1. A két első sárvédőt jó lenne cserélni majd tavasszal viszont nem tudom hol találom az OEM számát vagy valami számot ami alapján pontosan be lehetne azonosítani a megfelelő típust, amit rendelhetek.
realoem, bmwfans

2. Ha jól tudom, létezett olyan 4:3-as és 16:9-es navi fejegység, ami színes. (Nekem monokróm kisnavi van benne) Ezekre valahogy információim szerint lehetett kötni tolatókamerát. Szeretném majd a fejegységet cserélni, viszont nem tudom, hogy az utólagos kamerához megvan-e a kábelköteg vagy kábelezni is kell.
szerintem utángyártott androidos egységet vegyél bele, ne a gyárit

Tervezett karbantartások:

-motorolajcsere
Milyen típust javasoltok? Egyik helyen Motult mondtak, másik helyen Castrol de elég azt figyelni hogy ki a gyártó és, hogy 5W-40 legyen vagy mást is?
0w-40 a legjobb, de ha sűrűbben cserélsz, akkor télre 0w-30, nyárra 5w-40, de 0w-30, és az 5w-30 is opció lehet. Castrol, Mobil 1, Eneos

-manuális váltóolaj csere
Ez alapján Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 vagy Castrol SMX-S 75W-85.
Castrol SMX-S-et ne!!! nekem akadt a váltó tőle 1-es fokozatban. inkább gyárit kell szerezni.

-difi olaj csere
Szintén előző link alapján: "A hátsó differenciálműbe normál esetben SAE 75W-90 viszkozitású, GL-5 minőségű hajtóműolaj való, (Fuchs Titan Sintopoid 75W-90, Castrol SAF-XO 75W-90), ám ha Limited Slip rendszerű, akkor az ajánlatom Fuchs Titan Sintopoid LS 75W-140 vagy Castrol SAF-XJ 75W-140."
Fogalmam sincs mi az a Limited Slip, így azt sem tudom, hogy nekem olyan van-e.
75w-90 elég, nincs sperr az autóban, itt is jobb a gyári

-olajszűrő
Úgy tudom majdnem mindegy milyet teszünk bele, megfelel mind az előírásoknak.
Mahle, Knecht, Hengst

-Ékszíj (el van öregedve)
Valami speciális dologra kell ott figyelni vagy a szíj mellé kell még valami? Milyen gyakran érdemes cserélni?
Contitech, Continental. ha tárcsát is kell, akkor tárcsából Corteco

-Gyertyák
Úgy olvastam, hogy itt a fórumon ez szinte örök kérdés, hogy milyet. Én csak használni szeretném megbízhatóan.
NGK BKR6EQUP 4 polusú

-Légszűrő
Mindegy milyen?
Mahle, Knecht

-Pollenszűrő
tapasztalat alapján felesleges sokat költeni rá. legolcsóbb mehet. én legutóbb kedvezményesen 2500 körül vettem aktívszeneset, valami gagyibbat, semmivel nem rosszabb, mint a 11ezres

-Üzemanyagszűrő
Na ebből is találtam sokfélét
Mahle, Knecht

Bónusz kérdés:
A bal hátsó sárvédő műanyag (díszléc vagy borítás vagy miaz) valamije alatt van egy kis hólyagosodás, szeretném megnézni mennyire komoly a dolog, ha esetleg javítani kellene. Hogy lehet azt levenni, illetve vissza tenni?

Hirtelen ennyi jut eszembe.

Nagyon köszönöm a segítséget előre is!

YELLOW Elküldve: 2019-01-09 09:24 Társalgó

Baggio85 írta: Üdv mindenkinek!
BMW E39 520i 1999.
Nekem egy olyan problémám lenne hogy a fűtés rendszer pár hónapja elég sűrűn fogyasztja a süniket, 4 hónap alatt 4x kellett cserélném, de már kezd unalmas lenni hogy mindig meghibásodik....
Csere után tökéletesen működik kB 2-
3 hétig.
Valakinek van valami tippje hogy mi okozhatja ezt?


kitalálom. bontottat vagy a legolcsóbbat veszed bele.
Hella/Behr sűrű, vékony tüskés süni kell.
illetve célszerű úgy indítani, hogy ne a legnagyobb fokozaton induljon, amikor gyújtást kap, vagy indul a motor.

YELLOW Elküldve: 2019-01-06 23:30 ASC hiba

m_vivi98 írta: Sziasztok!
Nemrég meg lett hengerfejezve az autó, előtte az ASC rendesen működött, ki-be lehetett kapcsolni, azonban mióta meg lett ejtve a hengerfejezés, azóta nem működik. Nem lehet kikapcsolni, folyamatosan világít és nem is működik. Gépre tettük, az semmi nem jelez ki. A csatlakozók megfelelően össze lettek dugva a motortérben.
Merre induljunk el, hol kezdjük a hibakeresést?
Köszi előre is!


ha ilyen univerzális diaggal olvastátok ki, az nem is fog jelezni, ugyanis az csak a motor ECU-ból olvas. az ASC-nek külön vezérlője van, ami tárolja a hibát. vagy BMW spec diag kell, vagy ilyen Delphi féle, ami bele lát a vezérlőkbe.

YELLOW Elküldve: 2019-01-05 21:28 izzók / izzókészlet

TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Szeretném lecserélni az első izzókat, mert az angel eyeshez képest elég sárga. ( valami tesco-s H7-es izzó van benne, fogalmam sincs hány K) Milyen ajánlanátok? Minimum hány K-es legyen? Illetve ki milyet használ? Előre is köszönöm a segítségeteket.


csak egy kicsit olvass vissza!
a Kelvin (színhőmérséklet) nem csak Xenon izzók esetén érvényes. halogén esetén is feltüntetik, vagy valamilyen adattáblán a terméknek megtalálható, gyártó honlapja.


El is kerülte a figyelmem, köszönöm a tájékoztatást. Közben választottam egyet, vélemények figyelembe vételével.

https://lumenet.hu/ge-sportlig...k-58520sbu

Erre esett a választásom. Használt már valaki ilyet?


pont ilyenem van csak valami régebbi fajtája. talán arra még nem volt írva az ultra. azért sárgás még. de jobb, mint az alap... mondjuk legutóbb tartalékba Neolux termékekből választottam, Osram leányvállalata. még nem tudom milyen, de állítólag nem rosszak azok sem.
ilyet vettem: de lehet a +130%-os van. nem is emlékszem.

YELLOW Elküldve: 2019-01-04 07:09 Mi lehet a baj?_

adams22 írta:
Sziasztok!
Elolvastam vagy 2x a sztorit és hát hasonló gondokkal küzdök én is már egy éve, de nem teljesen ugyan ez van nekem. Én ha beindítom (csak hidegen és hideg időben kb +5 fok alatt) akkor jár egy kicsit szépen és utána leesik a fordulat. Van amikor nekem is 20 mp után kezdi el és van amikor csak másfél perc után (amikor a szenkunder levegő szivattyú kikapcsol). De szerintem ez lényegtelen. Na és ekkor fel alá ugrál a fordulatszámmérő és gyújtáskimaradást jelez a 2-es és 4-es hengerre. Villog a check is persze. Dadogva megy a kocsi és totál erőtlen. Ha ekkor leállítom és újra indítom az autót akkor kisimul és semmi baja! Ez a durva, ezt nem értem. Melegen is tökéletes.
Az a vicc hogy nekem cserélve lett a valvetronic kompletten, a vezérlés is (gyári), a hengerfej kompletten felújítva..minden új benne a két vez.tengelyen kívül.
Egyedül gyűrűzve nem lett mert akkor már tényleg a teljes kocsi árát kellett volna rákölteni...és ez nekem nem lett volna buli. Nyílván érdemes lett volna gyűrűzni is ha már szét lett szedve tudom nem kell mondani, de így alakult ez van. És félek hogy hideg időben mikor a blokk is pár fokos a gyűrű(k) esetleg letapad(nak) a régi megégett olaj miatt (németbe nem cserélték ez megint más téma) és nem látja el a funkcióját, nincs meg a kompresszió így nincs égés. Remélem nem ez lesz majd egy kompresszió mérés hidegen többet fog mondani. Már cseréltem üzemanyag szivattyút is relékkel együtt, szűrőt is. Mindent az égvilágon.

Szóval nem tudom, neked van-e gyújtáskimaradásod, de hasonló is lehet akár a két dolog. Igaz nekem sose áll le melegen. Csak azt nem értem Yellow felvetésén, hogy ha valvetronic hibás akkor neki miért szarakodik hidegen is ? Mivel akkor még fojtószelep vezérlésén van. Nem is használja a valvetronicot. A melegen leállás persze már lehetne az is...vagy annak a szenzorja. Az is húzós.

Kíváncsi leszek mi lesz a tiédből is. Én most üzemanyag szivattyú relé csere után az injektor és DME reléket cserélem..ez folyamatban van.

Szerk.: annyi a különbség még hogy nekem gázadásra nem simul ki az alapjárat csak ha leállítom és újra indítom...ami hideg motornál nekem szívfájdalom :/ indítgatni mindig 2x. Viszont ha nem csinálom akkor úgy menne tovább 3 hengerrel Az se járja.
Ez a kerregő hang viszont nálam is fenn áll ugyan ezen a fordulat tartományban!


banyek, neked még mindig nem jó?
bexarok, ha relé lesz. meg gondolom te is nyugodt maradsz végül is ha megjavul megnyugvás... csak előtte a sok pénz és idő.
nekem ilyen kínlódás jönne elő, inkább vennék bele egy IS motort, vagy egy sor6-ot a béke időkből, oszt csókolom.

YELLOW Elküldve: 2019-01-04 07:05 Mi lehet a baj?_

Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta: Sziasztok !

Vanekem egy e46 318i facelift n46b20a motorkódú autóm, a következőt csinálja : első reggeli indításskor kb.15-20 másodpercig tökély minden , utánna a fordulatom le esik és el kezd dadogni az autó ,majd adok egy gáz fröccsöt neki és ki simul , azonban jelentkezik egy kerregő hang utánna , olyan mintha nem kapna olajt ! Majd amikor elindulok vele eléri az üzemi hőfokot akkor pedig fogja magát le áll majd kb a 3-4-ik indítózásra ujra indul , azomban a kerregő hang meg marad , és lomha az autó ! A kerregés olyan 1200-2000 -es forulatig van utánna nem.

Már cseréltem benne 4 db gyertyát / Beru / , trafót , ccv egységet , a vanos mágnes szelepek ultrahanggal tisztítva vannnak tesztelve és mennek , kipufogó oldali sensor , láncfeszítő patron gyári BMW , olaj , olajszűrő , érzékelő!!!!

Lehet hogy az olaj rosssz ? MOBIL 1 5w30 ?

Ha valaki tud akkor kérem segítsen !

Üdv: Milán


kicsit gyanús, hogy a Valvetronic egység rosszalkodik. maga a mechanika. excenter tengely, himbák. nem lesz egyszerű, olcsó.
az olajjal nincs gond, annak jónak kell lennie.


az szép lesz akkor , gondolom az olcsó alatt azt érted , hogy very expensive !


igen úgy értettem, hogy nem lesz egyszerű és nem lesz olcsó. bár lehet bontottan Valvetronic szettet venni. mert az a baj, hogy a motoron, vezérlőn kívül nagyon nem lehet cserélni külön mást. talán még az excentertengelyt, de abban sem vagyok biztos. sőt mindennek kijelölt helye van. tehát pl. a 2-es és 3-as henger himbáját nem cserélheted össze.
még azt tudom javasolni, hogy a valvetronic motorról, vagy az excenter tengely pozíció érzékelőről le kellene húzni a vezetéket (inkább utóbbiról) és akkor a motor beáll vészállásba. ez későbbi hibakód olvasás esetén hibát fog jelezni. tehát erre számítani kell. vagy a lehúzás előtt már célszerű ráolvasni. szóval lehúzva sima fojtószeleps módban lesz a motor. nem lesz rugalmas a motor, de a hangokat lehet figyelni. ha csend van így, akkor VT mechanika probléma erősen gyanús.


Okés , meg nézem ! Bár a pozíció érzékelőt a kipufogó oldaol ki cseréltem , elvileg az új


amiről te beszélsz az a Vanos.
én a Valvetronic-ról beszélek. annak egy érzékelője van. az olajbetöltő sapka alatti műanyag burkolatot le kell venni, és a betöltő után lesz felül egy szenzor, ami az excenter tengely pozícióját figyeli. azt húzd le, mert akkor még megy a motor, csak kilép a program a VT üzemmódból. ergó nem akar majd állítani azon a részen semmit. a Vanos attól megy.
a Vanos mechanikus vezérlésű, a VT, meg a nevében benne a tronic, amiből következtethető, hogy elektromos vezérlésű. tehát egy vezérlő, egy elektromos motoron keresztül mozgatja a mechanikát.


Értem már mit tetszik mondani
akkor amiket en cseréltema a kipufogo oldalon illetve a szivó oldalan azoknak a vanoshoz van köze , és még cseréltem olyat is hogy camshaft sensor !
Bocsika ha hülyeséget beszélek de most van elősszörör benzines BMW-m eddig csak diesel volt !


camshaft az a vezérműtengely, akkor annak a jeladóját cserélted. de az is van szívó és kipuff oldalon is. hogy ne legyen egyszerű.
közben én is elolvastam még1x a dolgot. még az jutott eszembe, hogy az olaj milyen benne? meg kicsit olyan, mintha a vezérműlánc feszítő patron nem jól dolgozna. Ami vagy az olaj miatt van, vagy maga a patron miatt (az is típushiba, hogy a gyári nem az igazi, amivel kiadták), vagy az olajszivattyú esetleg. de most olvasom közben párhuzamosan, ezeket cserélted a szivattyú kivételével. vagy lehet valami iszap van az alján és néha felkapja, nagyobb fordulaton meg átpréseli magán. nem tudom néztétek-e olajcserekor, esetleg endoszkóppal milyen a karter alja belül.

YELLOW Elküldve: 2019-01-04 06:58 izzók / izzókészlet

TomyMU írta: Sziasztok! Szeretném lecserélni az első izzókat, mert az angel eyeshez képest elég sárga. ( valami tesco-s H7-es izzó van benne, fogalmam sincs hány K) Milyen ajánlanátok? Minimum hány K-es legyen? Illetve ki milyet használ? Előre is köszönöm a segítségeteket.


csak egy kicsit olvass vissza!
a Kelvin (színhőmérséklet) nem csak Xenon izzók esetén érvényes. halogén esetén is feltüntetik, vagy valamilyen adattáblán a terméknek megtalálható, gyártó honlapja.

YELLOW Elküldve: 2019-01-03 13:51 Mi lehet a baj?_

Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta: Sziasztok !

Vanekem egy e46 318i facelift n46b20a motorkódú autóm, a következőt csinálja : első reggeli indításskor kb.15-20 másodpercig tökély minden , utánna a fordulatom le esik és el kezd dadogni az autó ,majd adok egy gáz fröccsöt neki és ki simul , azonban jelentkezik egy kerregő hang utánna , olyan mintha nem kapna olajt ! Majd amikor elindulok vele eléri az üzemi hőfokot akkor pedig fogja magát le áll majd kb a 3-4-ik indítózásra ujra indul , azomban a kerregő hang meg marad , és lomha az autó ! A kerregés olyan 1200-2000 -es forulatig van utánna nem.

Már cseréltem benne 4 db gyertyát / Beru / , trafót , ccv egységet , a vanos mágnes szelepek ultrahanggal tisztítva vannnak tesztelve és mennek , kipufogó oldali sensor , láncfeszítő patron gyári BMW , olaj , olajszűrő , érzékelő!!!!

Lehet hogy az olaj rosssz ? MOBIL 1 5w30 ?

Ha valaki tud akkor kérem segítsen !

Üdv: Milán


kicsit gyanús, hogy a Valvetronic egység rosszalkodik. maga a mechanika. excenter tengely, himbák. nem lesz egyszerű, olcsó.
az olajjal nincs gond, annak jónak kell lennie.


az szép lesz akkor , gondolom az olcsó alatt azt érted , hogy very expensive !


igen úgy értettem, hogy nem lesz egyszerű és nem lesz olcsó. bár lehet bontottan Valvetronic szettet venni. mert az a baj, hogy a motoron, vezérlőn kívül nagyon nem lehet cserélni külön mást. talán még az excentertengelyt, de abban sem vagyok biztos. sőt mindennek kijelölt helye van. tehát pl. a 2-es és 3-as henger himbáját nem cserélheted össze.
még azt tudom javasolni, hogy a valvetronic motorról, vagy az excenter tengely pozíció érzékelőről le kellene húzni a vezetéket (inkább utóbbiról) és akkor a motor beáll vészállásba. ez későbbi hibakód olvasás esetén hibát fog jelezni. tehát erre számítani kell. vagy a lehúzás előtt már célszerű ráolvasni. szóval lehúzva sima fojtószeleps módban lesz a motor. nem lesz rugalmas a motor, de a hangokat lehet figyelni. ha csend van így, akkor VT mechanika probléma erősen gyanús.


Okés , meg nézem ! Bár a pozíció érzékelőt a kipufogó oldaol ki cseréltem , elvileg az új


amiről te beszélsz az a Vanos.
én a Valvetronic-ról beszélek. annak egy érzékelője van. az olajbetöltő sapka alatti műanyag burkolatot le kell venni, és a betöltő után lesz felül egy szenzor, ami az excenter tengely pozícióját figyeli. azt húzd le, mert akkor még megy a motor, csak kilép a program a VT üzemmódból. ergó nem akar majd állítani azon a részen semmit. a Vanos attól megy.
a Vanos mechanikus vezérlésű, a VT, meg a nevében benne a tronic, amiből következtethető, hogy elektromos vezérlésű. tehát egy vezérlő, egy elektromos motoron keresztül mozgatja a mechanikát.

YELLOW Elküldve: 2019-01-01 19:19 Mi lehet a baj?_

Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta: Sziasztok !

Vanekem egy e46 318i facelift n46b20a motorkódú autóm, a következőt csinálja : első reggeli indításskor kb.15-20 másodpercig tökély minden , utánna a fordulatom le esik és el kezd dadogni az autó ,majd adok egy gáz fröccsöt neki és ki simul , azonban jelentkezik egy kerregő hang utánna , olyan mintha nem kapna olajt ! Majd amikor elindulok vele eléri az üzemi hőfokot akkor pedig fogja magát le áll majd kb a 3-4-ik indítózásra ujra indul , azomban a kerregő hang meg marad , és lomha az autó ! A kerregés olyan 1200-2000 -es forulatig van utánna nem.

Már cseréltem benne 4 db gyertyát / Beru / , trafót , ccv egységet , a vanos mágnes szelepek ultrahanggal tisztítva vannnak tesztelve és mennek , kipufogó oldali sensor , láncfeszítő patron gyári BMW , olaj , olajszűrő , érzékelő!!!!

Lehet hogy az olaj rosssz ? MOBIL 1 5w30 ?

Ha valaki tud akkor kérem segítsen !

Üdv: Milán


kicsit gyanús, hogy a Valvetronic egység rosszalkodik. maga a mechanika. excenter tengely, himbák. nem lesz egyszerű, olcsó.
az olajjal nincs gond, annak jónak kell lennie.


az szép lesz akkor , gondolom az olcsó alatt azt érted , hogy very expensive !


igen úgy értettem, hogy nem lesz egyszerű és nem lesz olcsó. bár lehet bontottan Valvetronic szettet venni. mert az a baj, hogy a motoron, vezérlőn kívül nagyon nem lehet cserélni külön mást. talán még az excentertengelyt, de abban sem vagyok biztos. sőt mindennek kijelölt helye van. tehát pl. a 2-es és 3-as henger himbáját nem cserélheted össze.
még azt tudom javasolni, hogy a valvetronic motorról, vagy az excenter tengely pozíció érzékelőről le kellene húzni a vezetéket (inkább utóbbiról) és akkor a motor beáll vészállásba. ez későbbi hibakód olvasás esetén hibát fog jelezni. tehát erre számítani kell. vagy a lehúzás előtt már célszerű ráolvasni. szóval lehúzva sima fojtószeleps módban lesz a motor. nem lesz rugalmas a motor, de a hangokat lehet figyelni. ha csend van így, akkor VT mechanika probléma erősen gyanús.

YELLOW Elküldve: 2018-12-31 19:51 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Érdeklődnék hibakód táblázatot lehet találni valahol magyarul? Diagnosztika után a következő a hibakód: A0B5 signal detection error.
(Tegnap kb 25 km után menet közben kigyulladt az ABS hiba jel. 1 hete ugyanez volt, aztán másnap reggel indítva eltűnt. Most megint. Ma lett a hiba kiolvasva. Nem tudom mit jelent.)

Köszi a válaszokat előre is!


gondolom valami univerzális olvasóval lett olvasva nem?
egy BMW spec diag konkrétan is képes megmondani. vagy diaggal figyelve, egyenként megpörgetve a kereket lehet nézni, mi történik, milyen érték megy be, ugrál-e esetleg, stb.
maga a kódra ezt találtam: road speed signal, de ezt most nem teljesen értem. mert lehet az, hogy nincs jel, vagy nem jó a jel. esetleg a sebesség jelre utal, vagy a szenzor jele, nem oké a többihez képest, lassabban kommunikál, vagy ilyesmire gondolok. gondolom a km/h jelzés jó. E46 esetében a bal hátsó szenzor adja a km órának a jelet. de lehet csak kontakt hiba, hogy hol jó, hol nem. beázás is lehet. a kerékjáratban a gátlónál, vagy annak környékén szokott lenni dobozka, ahova bemegy a szenzor. lehet ott van vele valami.


Igen, egy univerzális olvasóval. Tegnap reggelre a hibajel eltűnt megint. Befújtam kontakt sprével a szenzornál a keréknél. Ma megyek többet vele, kíváncsi leszek bedobja e megint. Azt észrevettem hogy amikor kijelzi a hibát, a kilómétermutató visszaesik de utána mutatja a sebességet rendesen. Megnézem majd a csatlakozót is. Ha lemegy az ünnepi időszak beviszem bmw szervízbe hogy olvassanak hibát, ahogy írtad ott konkrétabb lesz a dolog. Köszi a választ!


itt néznék szét: bal hátul. BMW spec diaggal menet közben is lehetne nézni a 4 kereket egyszerre, hogy melyik jele tér el a többitől. illetve nem került fel valamelyik tengelyre más méretű kerék? lehet nem váltóméret és ez okoz problémát.

YELLOW Elküldve: 2018-12-31 19:44 Mi lehet a baj?_

Babuci1987 írta: Sziasztok !

Vanekem egy e46 318i facelift n46b20a motorkódú autóm, a következőt csinálja : első reggeli indításskor kb.15-20 másodpercig tökély minden , utánna a fordulatom le esik és el kezd dadogni az autó ,majd adok egy gáz fröccsöt neki és ki simul , azonban jelentkezik egy kerregő hang utánna , olyan mintha nem kapna olajt ! Majd amikor elindulok vele eléri az üzemi hőfokot akkor pedig fogja magát le áll majd kb a 3-4-ik indítózásra ujra indul , azomban a kerregő hang meg marad , és lomha az autó ! A kerregés olyan 1200-2000 -es forulatig van utánna nem.

Már cseréltem benne 4 db gyertyát / Beru / , trafót , ccv egységet , a vanos mágnes szelepek ultrahanggal tisztítva vannnak tesztelve és mennek , kipufogó oldali sensor , láncfeszítő patron gyári BMW , olaj , olajszűrő , érzékelő!!!!

Lehet hogy az olaj rosssz ? MOBIL 1 5w30 ?

Ha valaki tud akkor kérem segítsen !

Üdv: Milán


kicsit gyanús, hogy a Valvetronic egység rosszalkodik. maga a mechanika. excenter tengely, himbák. nem lesz egyszerű, olcsó.
az olajjal nincs gond, annak jónak kell lennie.

YELLOW Elküldve: 2018-12-31 19:41 Mi lehet a baj?_

djmada írta: Sziasztok. F30 318d 2013.06 havi 2014.02 uzembehelyezesu az auto, 62.000km (tenyleg ennyi...)
Ősszel csak ritkán, kisboltba beszaladás után indításkor, most már minden reggeli indításkor: önindító szokásosan elkezd telerni de egyből le is áll az önindító kb 1mp-re, aztán a kis kihagyás után be is indul egyből. Tehát elsőre beindul, de ez a kimaradás idegesito. Aksi feltöltve frissen ctek 5.0-val agm mode-ban. Indítás előtt multiméterrel nézve akain 12.7V, önindítózáskor lemegy 10.9V körülig, aztán alapjáraton azonnal mérve 12.3V korul. Reggeli oninditozaskor amikor az onindito kihagy akkor a fenyszoro fenyereje is elhalvanyodik. Mi lehet a ludas? Osszel volt olaj csereltetve benn (10.000km-el az utolso gyari olajcsere utan, tehat nem vartam meg az olajcsere periodust)


ez még lehet akksi gond. nekem is üresjáratban jót mutatott, majd indításnál túl leesett. 11,5V alá nem nagyon szabadna menni indításkor. Ott valamelyik cellával gond lehet úgy gondolom. feltöltöttem, 1-2 indítás jó volt, aztán kaka. nekem ugyan nem AGM.
egyébként faternak AGM-es akksija van és ritka hulladék. vaci új autóban 3 hónap után már probléma van vele. még olykor a feszültség meg is van benne, de a processzoros töltő a 4 egységből nullát vagy 1 egységet jelez, mint töltöttségi szint. pedig minden indítás után ki is kapcsolja a start/stop-ot. oké rövideket jár, de én is és nekem még sem csinálja jó akksival.