Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2018-12-30 20:33 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

imreandris írta: Sziasztok!

Érdeklődnék hibakód táblázatot lehet találni valahol magyarul? Diagnosztika után a következő a hibakód: A0B5 signal detection error.
(Tegnap kb 25 km után menet közben kigyulladt az ABS hiba jel. 1 hete ugyanez volt, aztán másnap reggel indítva eltűnt. Most megint. Ma lett a hiba kiolvasva. Nem tudom mit jelent.)

Köszi a válaszokat előre is!


gondolom valami univerzális olvasóval lett olvasva nem?
egy BMW spec diag konkrétan is képes megmondani. vagy diaggal figyelve, egyenként megpörgetve a kereket lehet nézni, mi történik, milyen érték megy be, ugrál-e esetleg, stb.
maga a kódra ezt találtam: road speed signal, de ezt most nem teljesen értem. mert lehet az, hogy nincs jel, vagy nem jó a jel. esetleg a sebesség jelre utal, vagy a szenzor jele, nem oké a többihez képest, lassabban kommunikál, vagy ilyesmire gondolok. gondolom a km/h jelzés jó. E46 esetében a bal hátsó szenzor adja a km órának a jelet. de lehet csak kontakt hiba, hogy hol jó, hol nem. beázás is lehet. a kerékjáratban a gátlónál, vagy annak környékén szokott lenni dobozka, ahova bemegy a szenzor. lehet ott van vele valami.

YELLOW Elküldve: 2018-12-30 20:21 Fûtés - Klíma

YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.

YELLOW Elküldve: 2018-12-25 10:56 Mi lehet a baj?_

Ajaj írta: Sziasztok,
Jol jonne egy kis segitseg...f31 316d ben termosztatot cserelt a szerelo a mult heten.
50 fokot mutat azota a visszajelzo!
Kicsit para, h a karacsonyi idoszakban mennyire hasznalhatom igy!?

Elore is koszi
J


és csere előtt mennyit mutatott? mert gondolom nem véletlen lett cserélve. ha előtte is ennyit mutatott, akkor inkább a hőfokszenzorral van gond. ha mást mutatott előtte, akkor az új termosztát rossz, és folyamatosan nyitva van, nem fog felmelegedni a vized. különösebb bajt nem csinál, a fogyasztásod emelkedhet meg és célszerű nem hajtani, túl pörgetni a motort. a hűtő elé tegyél be valami diszkrét terelőt, kartonplast. ne fed el az egészet, csak egy részét. és ne az intercooler elé tedd!
vagy esetleg még az lehet, hogy levegős maradt a rendszer.

YELLOW Elküldve: 2018-12-23 16:22 Fûtés - Klíma

no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?

YELLOW Elküldve: 2018-12-23 08:13 Képek feltöltése CSAK 1024x768-as méretben, vagy kisebben!

YELLOW írta: Képeket csak 1024x768 méretben lehetséges feltölteni, hogy normálisan jelenjen meg.
Régen az oldal magának alakította át a képeket ilyen méretben, nem számított milyen méretben kerül feltöltésre. "Szerver változás" miatt ez a funkció nem működik. Így az 1024x768 méretnél nagyobb képek rosszul jelennek meg. Hirdetésben és a galériában is.
Mehet a 16:9-es képarány is, csak a kép 1024 képpontól ne legyen szélesebb.
Megértést köszi!


több mint 5ezren láttátok, még sem sikerül képeket feltöltenetek.

YELLOW Elküldve: 2018-12-20 14:51 Utánagyártott Sárvédő !

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.Faceliftes e46 touring bal első sárvédőjéről van szó.
Annak is két műanyag darabjáról.
Nem tudom,hogy mi a neve és realoem-ben sem látom.Szóval az egyik műanyagom megvan ami szegecselve van gyárilag rá....Ez alatt van egy vizszintessen hosszabb műanyag is.
Linkelt foton látható ,hogy mire gondolok...
http://kepkezelo.com/images/2i...680t8a.jpg

Valaki tud cikkszámot?
Előre is köszönöm.

megtaláltam


fura, nekem csak az egyik oldalon volt szegecselve... viszont az M-pack-hoz nem kellett, le kellett vennem. csak a gyári lököst fogta, tartotta.


Igaz... bocs ,hogy nem vettem fel a telot,nemitva voltam + vezettem,este mar nem akartam visszacsorogni.


én is bocs, hogy nem vettem fel, de targoncás vizsgán voltam
aztán mikor másodjára hívtalak, utána jutott eszembe, hogy megnézzem a fórumot, mondom biztos írtál ide is.

YELLOW Elküldve: 2018-12-19 17:29 Utánagyártott Sárvédő !

Krapulax6 írta: Sziasztok.Faceliftes e46 touring bal első sárvédőjéről van szó.
Annak is két műanyag darabjáról.
Nem tudom,hogy mi a neve és realoem-ben sem látom.Szóval az egyik műanyagom megvan ami szegecselve van gyárilag rá....Ez alatt van egy vizszintessen hosszabb műanyag is.
Linkelt foton látható ,hogy mire gondolok...
http://kepkezelo.com/images/2i...680t8a.jpg

Valaki tud cikkszámot?
Előre is köszönöm.

megtaláltam


fura, nekem csak az egyik oldalon volt szegecselve... viszont az M-pack-hoz nem kellett, le kellett vennem. csak a gyári lököst fogta, tartotta.

YELLOW Elküldve: 2018-12-15 10:53 Mi lehet a baj?_

Istvan198691 írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
Istvan198691 írta: Üdv!
Van egy Bmw e91 320d 177le N47d20a autóm, a probléma a következő lenne:
A hűtővizem nem akar felmelegedni, a kijelző szerint maximum 57-58 fokig megy(100 km után is).
A termosztátot kicseréltük már kétszer egymás után, de nem oldotta meg a problémát.
A hűtővíz jeladót is kivettem és valószínűleg jól működik.
Valakinek van ötlete, hogy mi okozhatja?
Mit lehetne még megnézni?


Az összes termosztátot cseréltétek?


ebbe is több van? ezt akartam kérdezni, de nem jutottam előrébb. N47 motorkódos, abba már csak egy van nem?


Ja, tényleg. Nem figyeltem a motorkódot. Akkor lehet az új is rossz. Volt már ilyen...


ezt akartam még írni, hogy megesik, hogy az új is rossz, még a minőségi darabok is.


Sajnos igen, de egy termosztátot legalább könnyű ellenőrizni.


A termosztát volt tesztelve és működik!


akkor pedig a "valószínűleg" jó hőfokszenzor lesz rossz.
vagy levegős a rendszer.

YELLOW Elküldve: 2018-12-15 09:30 Mi lehet a baj?_

b_imi írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
Istvan198691 írta: Üdv!
Van egy Bmw e91 320d 177le N47d20a autóm, a probléma a következő lenne:
A hűtővizem nem akar felmelegedni, a kijelző szerint maximum 57-58 fokig megy(100 km után is).
A termosztátot kicseréltük már kétszer egymás után, de nem oldotta meg a problémát.
A hűtővíz jeladót is kivettem és valószínűleg jól működik.
Valakinek van ötlete, hogy mi okozhatja?
Mit lehetne még megnézni?


Az összes termosztátot cseréltétek?


ebbe is több van? ezt akartam kérdezni, de nem jutottam előrébb. N47 motorkódos, abba már csak egy van nem?


Ja, tényleg. Nem figyeltem a motorkódot. Akkor lehet az új is rossz. Volt már ilyen...


ezt akartam még írni, hogy megesik, hogy az új is rossz, még a minőségi darabok is.

YELLOW Elküldve: 2018-12-14 22:09 Mi lehet a baj?_

b_imi írta:
Istvan198691 írta: Üdv!
Van egy Bmw e91 320d 177le N47d20a autóm, a probléma a következő lenne:
A hűtővizem nem akar felmelegedni, a kijelző szerint maximum 57-58 fokig megy(100 km után is).
A termosztátot kicseréltük már kétszer egymás után, de nem oldotta meg a problémát.
A hűtővíz jeladót is kivettem és valószínűleg jól működik.
Valakinek van ötlete, hogy mi okozhatja?
Mit lehetne még megnézni?


Az összes termosztátot cseréltétek?


ebbe is több van? ezt akartam kérdezni, de nem jutottam előrébb. N47 motorkódos, abba már csak egy van nem?

YELLOW Elküldve: 2018-12-14 08:13 Klíma

Dyego írta: Sziasztok!
Először is köszönöm szépen hogy itt lehetek. Új tag vagyok.Vettem egy 316i-t.Természetesen pár hiba tudatában. Az egyik a klímánál jelentkezik. A fűtőventillátor motor nem indul el. Illetve ez egy kicsit bonyolultabb ennél. Kibontottuk a helyét, mert arra tippeltünk, hogy magával a fűtőmltorral van gond, ám ez nem így van. Megkapja a +12-őt a felső csatlakozón. A fűtőmotor alsó csatlakozoján, illetve a motor burkolatán is +12-őt mértünk, ami mondjuk egy picit gyanús volt, de szerelgettünk, méricskéltünk tovább. Majd adtunk neki egy fix testet egy kapcsolóval. Így egyből pörög, bár sajna max fordulaton. Természetesen ezt nem erőltetném, mert ez semminek nem tesz jót, viszont kizártuk a motor hibáját. A plusz érdekesség, hogy 3 napja se működött, akkor is lebobtottuk, és a test helye mellé egy rövidke kábel be volt mahinálva, ami letestelt. Azt leszigeteltük, utána teljesen tökéletesen működött. Szabályozható is volt a digit panelről a befúlyás erőssége. Ekkor kiszettük az utastérszűrőt, ami nyilván nagyon ramaty volt, így csere érett. Viazont mint fentebb írtam, most csak direkt testtel indult be max fordulaton :S 1997 316i 1.6 digitklímás
Ha tudtok kérlek segítsetek!
Tisztelettel
Dyego


venti motor előtét ellenállás, azaz süni a gond nagy valószínűséggel.

YELLOW Elküldve: 2018-12-11 06:40 Levegő hőmérséklet érzékelő

Jani69 írta:
Tano írta:
Noresz írta: Sziasztok.

Külső levegő mérő +50 fokot mutat. Már volt igy, de helyre jött most megint +50 mutat. Hol talalhato, hogy mozgassam meg, rosszul érintkezik? Elromlott?


Az első lökhárítónál keresd.


Szia!Az E46-nál bal oldalon az első dobbetét aljában van. A hegyes vége kicsit kilóg. Nincs csavarozva,csak bepattintva.



nem E46-ról van szó!!! és már megkapta a helyes választ.

YELLOW Elküldve: 2018-12-08 06:49 Gyújtótrafó - milyen hibákat is okozhat, ha rossz

hil írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Valaki esetleg meg tudja nekem mondani a gyári BMW trafónak a primer és szekunder tekercs ellenállását?
Vagy ha nem gyári (cikksz.: 12131712219) csak utángyártott, de BOSCH (cikksz.: 0221504464) az is jó.

Köszönöm!

Szia,
az ellenállás méréssel semmire nem fogsz menni, totál érdektelen, mert ha egy menetzárlat van a trafóban, akkor az ez miatti eltérés nem mérhető, viszont a trafó mégis kuka. Miért ragaszkodsz a Bosch-hoz, a leghitványabb márka (bár tudatlanságból) én is azt vettem. Azt írták korábban, Berut érdemes venni, vagy minden mást a Bosch-on kívül.
Bye: hil


mert ott dolgozik
amúgy Beru jah



1, Biztos hogy nem menetzárlatról van szó ezt tudom..működnek csak valamelyik gyengébb és ki akarom szűrni, hogy melyik

2, A Bosch a gyári. Nem a Beru nem az NGK és nem a Delphi (ennél a típusnál)
Minden más csak utángyártott. És azokból már elegem van. Gyertyáknál is tapasztaltam hogy egy rakat sz*r az utángyártott bosch,ngk, denso stb.. Lehet hogy sokaknak jó az is, én meg érzem a különbséget. Lehet hogy jó a Beru valameddig, de nekem nem véletlenül bírta a gyári 150 ezerig és csak 3 ezerrel drágább mint egy jobb Beru.

3, Van rá spec. az ellenállás értékekre, nem véletlenül. Amit külföldi oldalakon már meg is találtam. Mert valami "hülye" kimérte az övét is és megtudta melyik a gyengébb. Nem a rossz csak gyengébb. És ha már a gyári értékek alá esik kuka..

4, Nem azért mert ott dolgoztam, már amúgy sem ez a cég neve. Nem ott vagyok.

ui.: az injektorokat is ki kell takarítanom ultrahangossal..tele van dzsuvával :/




Yellow: bocsánat, de nem tudom értelmezni válaszodat!

adams22: segítő szándékkal írtam, jó, hogy le nem hülyéztél: Köszi! Ha pl. 5 menet, vagy akár 50 kiesik menetzárlat miatt, azt csak nagyon spéci ellenállás mérővel lehet megmérni. ("mert valami hülye kimérte az övét" ez alapján nem lehet elindulni) A gyártási szórást már nem is veszem figyelembe. Némileg korrektebb megoldás, ha a primer oldalra beadsz feszültséget és nagyfesz mérővel méred a szek. oldali feszejt. Bár inkább fordítava: a szek. oldalt táplálod meg ismert AC feszültséggel és méred a primer oldalon kijövő, már kisebb feszültséget. Ez utóbbi házilag már inkább kivitelezhető.
De tegyél amit belátásod diktál, itt rajtad kívül mindenki outsider, nem is tudom, minek kérsz itt segítséget. Egy kérdésem lenne: szerinted mi a gyári BMW gyertya márkája, ha nem Bosch vagy NGK? De ne is válaszolj, mert most jött le, hogy a Bosch-nál dolgozol vagy dolgoztál, azok meg a sztratoszférában hordják az orrukat (ezt a HR-esüknek is megírtam egy alkalommal)és gyártják a világszínvonalú termékeket hitvány minőségben. Bocsánat megjegyzésemért, a sértő szándék távol állt tőlem!
Bye: hil


adams22 ott dolgozik. és mondtam, hogy én is a Beru-t ajánlom.
ha akar, hát vegyen Bosch-t. de múltkor azt írta, hogy az is tönkre ment. pont ez volt a baja, hogy a gyári Bosch és már 75ezer km-től mentek tönkre.
BMW kapcsán Bosch terméket légtömegmérő esetén hallottam, olvastam, hogy az ajánlott.
nagyon jól tudjuk milyenek a gyárak. nyilván ha mondjuk a Bosch BMW termékként gyárt valamit, arra szigorúbb normák vannak. nem a Bosch részéről, hanem a BMW követeli meg. hogy ez mennyire van tartva, azt meg tudjuk jól. aki dolgozott már gyárban tudja, hogyan megy ez.
nekem a Beru 32ezret lement. mindezt sok év alatt. ha megint új sort kellene vennem, sem zavarna, főleg a kedvezmények miatt. viszont Bosch trafóra sok panasz van.
NGK gyertya is teljesen jó, szintén zenész, mint a trafó.
sokan mondják a féket is, hogy a BMW dobozos a legjobb. hát akit megnyugtat és a jóval drágább ár, hát vegye. ezen kár vitázni.

YELLOW Elküldve: 2018-12-07 17:24 Gyújtótrafó - milyen hibákat is okozhat, ha rossz

hil írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Valaki esetleg meg tudja nekem mondani a gyári BMW trafónak a primer és szekunder tekercs ellenállását?
Vagy ha nem gyári (cikksz.: 12131712219) csak utángyártott, de BOSCH (cikksz.: 0221504464) az is jó.

Köszönöm!

Szia,
az ellenállás méréssel semmire nem fogsz menni, totál érdektelen, mert ha egy menetzárlat van a trafóban, akkor az ez miatti eltérés nem mérhető, viszont a trafó mégis kuka. Miért ragaszkodsz a Bosch-hoz, a leghitványabb márka (bár tudatlanságból) én is azt vettem. Azt írták korábban, Berut érdemes venni, vagy minden mást a Bosch-on kívül.
Bye: hil


mert ott dolgozik
amúgy Beru jah

YELLOW Elküldve: 2018-12-04 19:13 Ajtónyítási Gondok!

atyus írta:
YELLOW írta:
atyus írta: Helló Mindenkinek!

Azt szeretném kérdezni, hogy az normális jelenség-e, ha a távirányítós kulcsommal manuálisan nyitva az ajtót, csak a vezetőoldali nyílik, míg a pótkulcs, ami nem távirányítós, minden ajtót kinyit?

Válaszaitokat előre köszönöm!


hát ez érdekes. ilyet még nem láttam.
mert a GM-et lehet úgy programozni, hogy egy fordításra, vagy egy nyomásra először csak a vezető oldali ajtót nyissa, majd a következő fordításra, nyomásra a többit. de ez minden kulcs esetén így lenne.
amit leírtál azt 10-ből 10x megcsinálja? tehát ha 10x próbálod nyitni távossal akkor is csak először a vezető oldalit nyitja, illetve a másik kulcs esetén meg mindig az összeset? mert ha nem, akkor lehet relé lesz a ludas a GM-en.


Igen, minden esetben így működik.
Arra is gondoltam, hogy valami gond lehet a távirányítós kulcsommal, mert távirányítással 20 esetből egyszer nem nyitja az ajtót. Ilyenkor a zárógombot meg kell nyomnom, majd újra a nyitást, ha pedig még így sem nyitja, akkor újra megismétlem és akkor nyílik. Eddig az akkura gyanakodtam, de ezek után már nem vagyok benne biztos.


ez érdekes. az ajtózárnál nem történik olyan, hogy kulcs azonosítás. tehát ez fura, hogy az egyikkel nem nyit elsőre az összes ajtó, de a másikkal igen. nem nagyon tudok erre mit mondani.