Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2018-06-17 19:37 Olajzabálás

umi92 írta: Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy az M54B30 motor mennyire fogyassza az olajat? Közel jövőben szeretnék vásárolni egy E46-ot ezzel a motorral de olvasgatva rátaláltam, hogy bizony-bizony eheti az olajat. Akinek ilyen motorral szerelt autója van, az megtudná mondani hogy a gyakorlatban mennyi az olajfogyasztása sportos vezetés során?

Illetve melyik soros 6 hengeres motor ajánlható az E46-hoz M54B25-től felfelé megbízhatóság szempontjából? Avagy melyik motor eheti kevésbé az olajat/kisebb mennyiségben.


ezek általában mind eszik, az M52 kevésbé, ha normálisan használták, ha hasonló sportos vezető tulaja volt, mint amilyen lehetsz, akkor az is eheti.
ez legyen a legkevesebb baja.
hogy mennyit? hát azért 2,5dl/1000km-től nem kellene többet semmi esetre sem. ez is sok, de nem meglepő ha ennyit esznek. nem feltétlen hiba. ha kevesebb az csak jó.

YELLOW Elküldve: 2018-06-17 19:32 E46 karosszéria, lámpák, indexek

b_imi írta:
Elkészült




melyik raktárról vetted ezt az új E46-ot?

YELLOW Elküldve: 2018-06-16 16:22 Műszerfal kijelzés

hil írta:
hil írta: Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni: a sebesség mérőm nem működik, most úgy kell autóznom, hogy GPS-t figyelem, ami eléggé nem jó. Az előzmény az, hogy beletettem egy másik műszer egységet, abban átírtam a VIN kódot, majd visszaraktam a sajátját és a sebességmérő nullán áll, a pil. fogyasztás max végkitérésen úgy 60 Km/ó-tól, addig nullán. A napi Km számláló, a digit átlag fogyasztás mérő jól működik, mint minden más, csak a sebesség mérő nem.
Tudnátok segíteni???
Előre is köszi!

Sziasztok,
sajna nem jött semmi segítség, de megoldódott a hiba: az IKE-ban a P.A.Soft-ot használva látható volt, hogy a Distance/speed value-ban a speed.imp/Km értéke valamitől átíródott 37729-re. Azt visszaírtam 4961-re és ezzel minden rendbe jött. Tovább gondolva a dolgot, ha valaki nem gyári méretű kereket tesz fel, akkor itt lehet beállítani, hogy a sebesség mérő jót mutasson. Előzményként még bele tettem egy másik autóból származó műszer egységet, ami FL.előtti volt. A VIN-t simán át lehetett írni, így a machinációs pötty nem volt. DE: nem volt műszer világítás, gyújtásnál nem világított a piros töltés lámpa, nem működött az olajszint figyelés, a DSC-t át kellett programozni és a tank mutató teljes hülyeséget mutatott, tele tanknál 3/4-et, majd 200 Km után 5,6-os fogyasztás mellett 1/4 tankot, a diag pedig minderre tank 2 level sensor out-ot írt ki D7/81 kóddal. Mindezt csupán azért írtam meg, ha valaki belefut ebbe, akkor legyen támpont a gyógyításra, és senki ne próbáljon FL. autóba FL. előtti, esetleg jobb kormányos műszer csoportot betenni. Érzésem szerint a jobbkormányos csinálta az átírást, mert én semmit nem írtam át a saját IKE-ban. Egy rémálom volt számomra az egész történet, bocs, hogy ilyen hosszú voltam.
bye: hil


mé vóna baj, ha hosszú? köszi szépen a visszajelzést, jó tudni!
mondjuk én is hasonlóra gyanakodtam, de nem tudtam biztosra. sejtettem, hogy a mérföldes témával lesz gond, de úgy voltam vele, nyilván átírtad a km/h-kat mérföldre. vagyis fordítva. mert én erre gyanakodtam.
meg szerintem beszéltünk róla, hogy a FL előtti óracsoport feltehetően nem lesz jó.

YELLOW Elküldve: 2018-06-15 06:34 lambdaszonda

Pocses írta:
hil írta:
Pocses írta: Hy!

Azért ide írok mert külön a benyás szondás totyik nem működik!
Na szóval úgy néz ki lambda szonda cserém lesz. Ha jól tudom ebben még csak egy van M43 1.9 és valószínűleg alul a kipuban mert felül nem láttam sehol. Kerestem képet ill. vidit de nem leltem lehet, hogy még az E36-al kellett volna.

Igen, 1db van benne, emlékeim szerint a katalizátor előtt



Köszi! Azt akkor alulról tudom kicserélni.


szerintem meg kettő van.
a katalizátor előtti a keveréket figyeli vagyis a kipufogógáz összetételét, a katalizátor utáni pedig egy monitor szonda, ami a katalizátor állapotát figyeli inkább. ha olyan az érték, mint a katalizátor előtt, akkor tudja, hogy valami nem oké a katalizátorral.
8-9-es alkatrész

YELLOW Elküldve: 2018-06-12 11:40 Autóvásárlás

Bal1 írta: Sziasztok!

Ezzel az autóval kapcsolatban tudnátok írni észrevételeket? Tipikus német öregapós autónak tűnik, de állapotra tetszik.

Illetve ettől a kereskedéstől vett már valaki autót, van tapasztalat velük?

Köszi!


lehet drágállani az árat, de szerintem ez lenne a reális egy szép példányért. nyilván lehet kapni 800-ért is, de az köszönő viszonyban sem lenne ezzel.
viszont szerintem ez már volt javítva rozsda miatt úgy gondolom. de attól szépnek tűnik. látszik szinte csak a vezető ülés volt használva.
szerintem nézd meg, mert a képek sokszor csalókák.
kereskedésről nem tudok mit nyilatkozni.
visszatérve az árra. lehet majd 20 éves autóról van szó, de egy jó állapotú E46 azért sok mai autóval felveszi a versenyt. lehet nincs annyi új extra benne, de inkább ezt vezetném, mint mást.

szerk.: ez 2001/11 havi. ami csak akkori forgalomba helyezésű lehet, ugyanis 9. hótól már FL-esenek kellene lennie. tehát ezt valahonnan raktárról vehették meg, vagy szalon autóként. közben megnéztem, lehet elírták, mert 2001/01 gyártás. 2001-01-11.
Vehicle information
VIN WBAAV31000FX01492
Type Code AV31
E Series E46 (4)
Series 3
Type LIM
Model 325I (EUR)
Steering LL
Doors 4
Engine M54
Displacement 2.50
Power 141
Drive HECK
Transmission MECH
Colour TOPASBLAU METALLIC (364)
Upholstery STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)
Prod. Date 2001-01-11
Available upgrades
Spare/replacement key fob Check compatibility
Vehicle options
L801A National version Germany
P972A Comfort Package
S255A Sports leather steering wheel
S261A Side airbags for rear passengers
S279A BMW light-alloy wheel star spokes 45
S320A Deleted, model lettering
S411A Window lifts,electric,front/rear
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S431A Interior mirror with automatic-dip
S435A Fine wood trim
S441A Smoker package
S465A Through-loading system
S473A Armrest front
S481A Sports seat
S494A Seat heating driver/passenger
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S520A Fog lights
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S550A On-board computer
S661A Radio BMW Business (C43)
S672A CD changer for 6 CDs
S676A HiFi speaker system
S785A White direction indicator lights
S832A Battery in luggage compartment
S851A Language version German
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German

YELLOW Elküldve: 2018-06-10 05:13 Mi lehet a baj?

bricktopm írta:
Adriano98 írta: Sziiasztok!

Van egy olyan gondom, hogy úgy érzem, mintha nem lenne valami okés a gázpedálnál. Legtöbbször kicsit nehézkes a lenyomása, persze erőlködni nem kell, de néha van olyan is, hogy egészen finoman lehet adagolni a gázt, azt az érzetet kelti ilyenkor, hogy egy kicsi mozdulattal uralkodok a 115 lóerőn. De általába egy fokkal nehezebb lenyomni, és felendegéskor kicsit nehezen "ugrik" vissza a helyére. Összességében úgy érzem, mintha kicsit ragadna a pedál. (vagy az szokatlan ha túl könnyen lehet kezelni?) Ha jól tudom, akkor E46-nál már elektronikus a pedál is, láttam egy vezetékköteged a gázpedálnál.
Esetleg valami ötlet? Olajozás vagy csere?


Szia, évjárat függő, hogy elektromos-e, van belőle bovdenes.
Érdemes lenne előbb kideríteni neked melyik, bár ha gyári multikormányos tempomatos vagy akkor sanszos az elektromos pedál(de akkor se 100%)
Motortérben a DISA szelep alatt\mellett kellene lenni valahol egy bovdenszálnak, védőcsőben, a folytóház oldalára csatlakozik, ha nem elektromos a pedálod, akkor onnan vezérled áttéttel a folytót. Meg tud nyulni a bovden, illetve be is tud rohadni...Tönkremehet a rugós mechanikád is.

Ha elektromos akkor 2 potméter van beleépítve a pedálba és a kettőt átlagolva számolja valós állásnak. Ha az egyik pl szennyeződött, vagy jól megkopott tudja hülyíteni a rendszert. A rugód és a mechanikád is lehet beállva. Érdemes eltölteni vele egy órát és szétszedni amennyire szét tudod átolajozni. Ha attól nem javul sajna potméter szénréteg. Az csere.


elektromos gázpedál van, mivel compact ti, azaz N42-es motor van benne.
részben függhet évjárattól, de a motortól függ, mert a 20d pl elektromos korábban is.
körül kell nézni a pedálnál, mert elektromos pedál esetén ez nem gyakori eset, így bármi lehet, ahol mozogni tud a pedál. amin elfordul, maga a rúd, ami nyom be.

YELLOW Elküldve: 2018-06-10 05:08 Egyenetlen alapjárat

bricktopm írta:
Pikans írta: Udv mindenkinek.
Most vettem egy E92 320D t
Es olyan problemam van vele h neha felvillan a check engine lampa azzal a jelenseggel h alapjaraton hirtelen zuhan a fordulat aztan vissza de van h leis fullad.. +szinte allando jelenseggel van az a problemam h mar 1500as fordulatszamnal menetkozbe leakar fulladni..
Mindig 1500 folott kell tartasam
Mondhatni keptelenseg vele szepen haladni mindig porgetni kell a motort.
Valaszokat elore is koszonom


Szia, első körben a szívó csöveket nézd át, ha nem segít pillangószelep, disa szelep tisztítás. Ha az se érdemes levenni a szívósort, tömítéscsere, kartergázcsövek átnézése, illetve a szívósor pillangóinak átnézése. Első körben ennyi. Esetleg egy élő adatos diaggal lehetne látni, hogy üzemanyag vagy levegő gond van.


DISA szelep? 20d!

YELLOW Elküldve: 2018-06-09 21:51 Gumiméret-futómû

Bopoo írta: Ebben mondjuk teljesen igazad lehet!Kénytelen leszek nézni otthon vagy nem tudom... A szép hogy az én kockám made is hungary....


ez lehet jó és rossz is. sok mindent gyártanak itthon. de elmondom, hogy amin nem made in hungary van, az is lehet magyar gyártás
igaz mosógép esetén annak idején 3 vezérlő panel is bedöglött és mind magyar gyártás volt. gumi esetén is gyengébb a magyar gyártás, mint a francia.
de biztos van ellenkező példa is. nem azért nem írok, mert nem tudok, csak nem akarok.
elromlani pedig bármi eltud. főleg mióta tervezett elavulás van....

YELLOW Elküldve: 2018-06-09 21:38 Gumiméret-futómû

Bopoo írta: Itt iszonyatosan drága az abs kocka! Annak se látom sok értelmét hogy használtat vegyek mer az meg kb annyira lutri mintha elviszem javítattni! Mer most kicsit nekifeszültem a net-nek van itt németbe olyan emberke aki megcsinálja 2 év garival...A bmw szervízbe a főnök tanácsolta ár ajánlatot se kérjek mer iszonyat.. A másik hely is ahová elvittem rendes szervíz és kereskedés csak nem 150€/óra ( a nem hívatalosan arra értettem hogy mivel ez bíztoság tecknika hívatalosan nem lehet javítani de mint mindenre van kis kapu)


javítani lehet, de inkább maszekba. mert erre garanciát, felelősséget nem hiszem, hogy vállal valaki is. hisz a gyárban, ahol eredetileg készül, ha ott bukik a teszten, ott sem javítják le, hanem selejt lesz belőle a legtöbb és legideálisabb esetben.
arra lehet vállal valaki garanciát, hogy az a hiba nem jön elő újra. de egy esetleges baleset esetén annak meghibásodására kötve hiszem. főleg ha ember életről van szó.

YELLOW Elküldve: 2018-06-09 20:58 Gumiméret-futómû

Bopoo írta: Rendben! Egyébként a te fogalmazásod nem volt teljesen egyértelmű!Lehet rosszúl tájékozott vagyok de ezt nem hívatalosan szokták javítani..?? Ha erre van esély esetleg tudtok valami irányt mutatni? Vagy csak a csere jöhet szóba?


hivatalosan?
hát biztos van, aki javít ilyet, de inkább egybe cserélik. de normális szervizbe vidd, tudom nem olcsó arra felé, de itt senki nem vállal felelősséget azért, hogy látatlanban esetleg próbálunk tippelgetni mi lehet a gond.

YELLOW Elküldve: 2018-06-09 20:12 Gumiméret-futómû

Bopoo írta: Értem ma még egyszer beleolvastam és valami abs szenzor nyomás 2 volt egész pontosan a hiba! Gondoltam már kormány jeladó hibára mindenre.. de akkor csak kereket kéne szeretnem kipróbálni azzal mi lenne a sztori..??


nem a kerék a baja nem érted!
ha ABS szenzor nyomás hibát ír, az lehet az ABS tömb hibája. ebben az esetben az ABS szenzorok, amik a kerekeknél vannak, én kizárnám.

YELLOW Elküldve: 2018-06-09 18:45 Gumiméret-futómû

Bopoo írta: Sziasztok!
Elolvastam az itt leírtakat az utolsó hozzászolásokban, és a kérdésem az lenne nekem azért dob néha DSC hibát a kocsi mer jelen pillanatban 7j×16h2 47 felni van fent 225/50 16r 92Y gumival? Tehát ha ez a hiba mit ajánlanátok gumiméretben? Németországban élek itt vittem már el gyári gépre, rá lett dugva delphisre is!De nekem az abs jeladót hozza hibának és lehetséges hogy az abs kockába szálszakadás van... Hozzátenném én ezzel a szettel vettem soha nem variáltam, most szerettem volna de tegnap kiderült hogy az a felni amit kinéztem alá peremezés nélkül nem menne alá. Válaszokat előre is köszönöm!


ez gyári méret, a gumi váltóméret.
DSC-ben gondot különben is az okoz, ha az első és hátsó tengelyen nagyon eltérő kerék van. érts a teljes kerékátmérő nagyban eltér, pl rossz váltóméret miatt.
szóval ez szenzor hiba lesz, ráadásul a gép is azt hozza. mivel mind a négy kerék egyforma nem lehet gond a kerék a gond.

YELLOW Elküldve: 2018-06-08 21:04 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Bopoo írta: Sziasztok! Nekem egy olyan kérdésem lenne feltudom tenni egy gyári BMW E46 touringra (2005) egy ilyen felnit??

Első 8Jx18 ET 47 (225/40ZR18 92Y)
Hátsó 9Jx 18 ET 26 (265/35R18 97Y)
A felni neve: BMW Styling 67

Válaszotokat előre is köszönöm!



esélytelen a hátsó! főleg akkora gumikkal. nem is váltómérete nagyon az elsőknek. de a felni sem fér el peremezés nélkül.

YELLOW Elküldve: 2018-06-08 19:00 kormánymû

gandalfcappy írta:
Pitykoo írta:
gandalfcappy írta: Helló!
Valakinek volt, h a kormány mindkét végállásba megszorul? -és csak nagyobb erővel mozdítható meg a kormány, vagy ha kicsit meggurítom az autót, aztán minden jó. 2 lengőkart cseréltem, és akkor megjelent ez a hiba, bár 1x már találkoztam vele. Semmit nem állítottam. 1 valaki kérdezett erről, más valaki válaszolt, h futómű beállítás, de az első az nem írta, h ez volt e a baja.
Mi a megoldás?


Hali!
Nekem is ez volt a jelenség sajnos. Végállásba úgy megszorult, hogy néha alig bírtam visszatekerni a kormányt. Ez egyre erősödő jelenség volt. Egy darabig ez ment aztán egyszer csak annyira megszorult, hogy a vissza "tépésnél" ( máshogy nem jött, és hál istennek parkolóházba pont a kanyarba ) egy erősebb reccs és annyi is volt neki. Pontosan nem tudom a baj okát de nekem csere lett belőle. Teljesen elszállt a kormány szervóm! Egy bontott jó állapotút vettem bele, azóta tökéletes.


Értem!
Na most az van, hogy futómű beállításon volt a kocsi, tegnap előtt, és nem vagyok benne biztos, de mintha eltűnt volna ez a hiba jelenség, csak nem értem, hogy miért. De elég gyanúsnak tartom, hogy ennyivel megúszom. Mikor odaérve parkoltam, egyből megszorult megint, mikor hazaértem, körbetekertem, vagy 5x, és nem volt hiba. Most várom, hogy többet elő ne jöjjön még1x se.
Egyébként, mikor alászedem, nem tartom úgy feszítve a kormányt, tudom, h az nem tesz jót neki.


ezért kell szakemberhez vinni.
a kerékösszetartéssal lehetett ezek szerint gond. fura, hogy korábban nem volt vele gond.

YELLOW Elküldve: 2018-06-07 20:03 Klíma

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Pete78 írta:
konkolyd írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
E46.. Ma figyeltem fel arra,hogy a vezeto oldali jobb es bal oldali rostelyokbol jon a hideg ahogyan kell,az anyos oldalinal jobb es a bal oldalinal csak a kinti homersekletu levegot fujja.
Valami eltort volna vagy kiakadt vagy valami?

Bekapcsolt klimanal...

Szoval multimeterrel viszonyitaskeppen a vezeto oldali levego homerseklete 7-8 celsius,az anyose kb 15 celsius...


Nekem az a tapasztalatom, hogy ilyenkor már kevés a gáz a rendszerben. De természetesen lehet elektronikai meghibásodás is, a terelő lapkák állító motorja behalt, eltört stb. De egy klíma töltés egyszerűbb és 90% hogy az a baja.


Nekem mikor elment a gaz aprankent, mindenhol egyforma homersekletu levegot fujt be es fokozatosan melegebbet ahogy fogyott a gaz. Logikusan gondolkodva azt mondanam, hogy a terelokkel van gond. Miutan megcsinaltak a szivargast es ujratoltottek a rendszert, mindenhol ujra 4 fokos levegot fujt be.


A lapatokat,motorokat atvizsgaltam.
A megoldas a toltes volt.
240g gaz volt benne 680 helyett...


ez tanulságos, mert én sem gondoltam volna gázra. mert nem értem, hogy annak mi köze ahhoz, hogy egyik oldalra fúj csak hideget. eleve nem két zónás a klíma.a hőcserélő ugyabban a boxban van ott adja le a hideget és onnan osztódik szét.
szóval nekem ez nem annyira világos.


Most igy feltoltve 5 fokos levegot mertem mindket oldalon.


én elhiszem, csak egyelőre nem értem a logikáját, miért van ez.
mióta nálam van, bő 11 éve nem volt gáz nézve, se töltve, de nekem 1,5°C-ot fúj mindenhol. mivel 4,5 évesen vettem, szerintem ez még sosem volt töltve. én ráadásul alig használom, az utóbbi pár évben használom sűrűbben nyáron, mert érzékenyebb lettem a huzatra, meg egyre elviselhetetlenebb a meleg odakint.