Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2018-06-07 09:47 Klíma

Krapulax6 írta:
Pete78 írta:
konkolyd írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
E46.. Ma figyeltem fel arra,hogy a vezeto oldali jobb es bal oldali rostelyokbol jon a hideg ahogyan kell,az anyos oldalinal jobb es a bal oldalinal csak a kinti homersekletu levegot fujja.
Valami eltort volna vagy kiakadt vagy valami?

Bekapcsolt klimanal...

Szoval multimeterrel viszonyitaskeppen a vezeto oldali levego homerseklete 7-8 celsius,az anyose kb 15 celsius...


Nekem az a tapasztalatom, hogy ilyenkor már kevés a gáz a rendszerben. De természetesen lehet elektronikai meghibásodás is, a terelő lapkák állító motorja behalt, eltört stb. De egy klíma töltés egyszerűbb és 90% hogy az a baja.


Nekem mikor elment a gaz aprankent, mindenhol egyforma homersekletu levegot fujt be es fokozatosan melegebbet ahogy fogyott a gaz. Logikusan gondolkodva azt mondanam, hogy a terelokkel van gond. Miutan megcsinaltak a szivargast es ujratoltottek a rendszert, mindenhol ujra 4 fokos levegot fujt be.


A lapatokat,motorokat atvizsgaltam.
A megoldas a toltes volt.
240g gaz volt benne 680 helyett...


ez tanulságos, mert én sem gondoltam volna gázra. mert nem értem, hogy annak mi köze ahhoz, hogy egyik oldalra fúj csak hideget. eleve nem két zónás a klíma.a hőcserélő ugyabban a boxban van ott adja le a hideget és onnan osztódik szét.
szóval nekem ez nem annyira világos.

YELLOW Elküldve: 2018-06-05 15:41 kormánymû

gandalfcappy írta:
YELLOW írta:
gandalfcappy írta:
Baj volna, ha motorhibához írnám ezt a kérdést, mert így ha más nem olvassa a kormány hibát, csak 30-an a motor hibát, akkor nem is kapok rá választ?


baj.
nem azért nem kapsz választ, mert ezt a témát senki nem olvassa. hanem mert egyiket sem nagyon olvassák. általában mindenhol csak kérdés van.
aki tud segíteni és olyan, az hidd el, hogy minden topicot olvas, amibe friss hozzászólás van.
ha nincs válasz, akkor vagy nem tudják, vagy még nem lépett be olyan az oldalra, aki esetleg tudná. nincs köze ahhoz, hogy melyik témába van írva. viszont az biztos, hogy általában azok, akik jártasak a témákban, azok nem szeretik az offolást, és sokszor már csak azért sem válaszolnak, ha nem az adott témába vág a kérdés.


Jogos! Ezért kérdeztem, nekem sem hiányzik a baj.


nem az, hogy hű de nagy baj lenne, csak nincs értelme. régiek kevesen maradtak már, főleg olyanok, akik azért értettek dolgokhoz.
javasolnám inkább egy olyan céget, szervizt, aki foglalkozik kormányművel, javítás, felújítás. esetleg FB csoportokban is rá lehet kérdezni, csak néha sok az OFF, na meg ott is mindenki ért mindenhez és csak a vita van belőle, amikor egymásra találnak.
viszont kitekert állapotban nem célszerű sokáig úgy tartani a rendszert, mert akkor teheli be a legjobban a szervo szivattyút, és ég meg az olaj benne. én még most is azt mondom, hogy végállásokban elmegy a szervo. vagy mert rossz az olaj és kevés már ott, vagy átenged a hidralika.

YELLOW Elküldve: 2018-06-05 07:29 kormánymû

gandalfcappy írta:
Baj volna, ha motorhibához írnám ezt a kérdést, mert így ha más nem olvassa a kormány hibát, csak 30-an a motor hibát, akkor nem is kapok rá választ?


baj.
nem azért nem kapsz választ, mert ezt a témát senki nem olvassa. hanem mert egyiket sem nagyon olvassák. általában mindenhol csak kérdés van.
aki tud segíteni és olyan, az hidd el, hogy minden topicot olvas, amibe friss hozzászólás van.
ha nincs válasz, akkor vagy nem tudják, vagy még nem lépett be olyan az oldalra, aki esetleg tudná. nincs köze ahhoz, hogy melyik témába van írva. viszont az biztos, hogy általában azok, akik jártasak a témákban, azok nem szeretik az offolást, és sokszor már csak azért sem válaszolnak, ha nem az adott témába vág a kérdés.

YELLOW Elküldve: 2018-06-03 17:22 kormánymû

gandalfcappy írta:
YELLOW írta:
gandalfcappy írta: Helló!
Valakinek volt, h a kormány mindkét végállásba megszorul? -és csak nagyobb erővel mozdítható meg a kormány, vagy ha kicsit meggurítom az autót, aztán minden jó. 2 lengőkart cseréltem, és akkor megjelent ez a hiba, bár 1x már találkoztam vele. Semmit nem állítottam. 1 valaki kérdezett erről, más valaki válaszolt, h futómű beállítás, de az első az nem írta, h ez volt e a baja.
Mi a megoldás?


mekkora kerek van rajta? nem lehet, hogy beleér valahova? esetleg azóta csinálja, mióta a nyárit felraktad? mert akkor ott keresendő a probléma.


Téli van rajta, acél felnin.


hangja nem változik meg a szervónak végállásban?
egyébként nem tudom, csak gyanítom, hogy átenged végállásnál a kormánymű és megszűnik a rásegítés emiatt.

YELLOW Elküldve: 2018-06-03 16:44 kormánymû

gandalfcappy írta: Helló!
Valakinek volt, h a kormány mindkét végállásba megszorul? -és csak nagyobb erővel mozdítható meg a kormány, vagy ha kicsit meggurítom az autót, aztán minden jó. 2 lengőkart cseréltem, és akkor megjelent ez a hiba, bár 1x már találkoztam vele. Semmit nem állítottam. 1 valaki kérdezett erről, más valaki válaszolt, h futómű beállítás, de az első az nem írta, h ez volt e a baja.
Mi a megoldás?


mekkora kerek van rajta? nem lehet, hogy beleér valahova? esetleg azóta csinálja, mióta a nyárit felraktad? mert akkor ott keresendő a probléma.

YELLOW Elküldve: 2018-06-03 16:03 E61 pneumatikus hátsó felfüggesztés hiba

pityek1 írta:
YELLOW írta:
pityek1 írta: Sziasztok! Lenne gy E61 touring autom aminek a bal hatso kereke jobban dol kifele mint a jobb hatso. Lenne valakinek valami tippje mint nezzek meg? Elore is koszonom a segitseget


vidd el futóműveshez, nézzen rá az értékekre, lehet elég egy állítás. rosszabb esetben szilent, csapágy, akármi lehet.


Nagyon szepen koszonom. Elvileg allithato ennekl a tipusnak a hatso futomuve?


nem elvileg, hanem gyakorlatilag is, mint minden autónak, bizonyos határok között.
ha nagyon durva az eltérés a két oldal között szemre is, akkor ott valami megadta magát szerintem.
ehhez tényleg szakember kell, kár is találgatni, mert előbb át kell vizsgálni, majd mérni, és attól függően javítani, vagy beállítani.

YELLOW Elküldve: 2018-06-03 13:23 E61 pneumatikus hátsó felfüggesztés hiba

pityek1 írta: Sziasztok! Lenne gy E61 touring autom aminek a bal hatso kereke jobban dol kifele mint a jobb hatso. Lenne valakinek valami tippje mint nezzek meg? Elore is koszonom a segitseget


vidd el futóműveshez, nézzen rá az értékekre, lehet elég egy állítás. rosszabb esetben szilent, csapágy, akármi lehet.

YELLOW Elküldve: 2018-06-01 22:47 Társalgó

Gabesz1 írta: Üdv Fansok!!!!
Először is remélem jó helyre írok ha nem bocsánat.
Szeretnélek titeket meg kérdezni alkatrész beszerzés felől.Itt most nem olyanokra gondolok aki 50% bárdin rendel és nem Jóska Pista rokon által rendel meg haverom intézte.......
Szóval itt a hétköznapi mezei kis emberre gondolok aki tud és ért is kocsi szereléshez és valóban saját maga szereli otthon az autóját de valahonnan ő is be szerzi az alkatrészeket és ki is szállítják neki.
Itt Gondolok a Kovács Autó meg hasonlók.......
Nos a kérdésem az lenne Mik és mien lehetőségek vannak,és a hétköznapi embert is ki szolgája és ott is lehet kedvezményre vásárolni még-ha nem is 50% ra hanem mondjuk 25 30.....
Köszönöm szépen a segítséget és a válaszokat.


itt egész jó árak vannak, és nem csak gyári, hanem utángyártott, alternatív alkatrészek is vannak, akár a unix, bárdi, stb helyeken.
BMW alkatrész

YELLOW Elküldve: 2018-06-01 06:41 Fûtõventillátor

Nostrom0 írta: Sziasztok! A napokban gyanítom sünit fogok cserélni, ehhez kérnék kis segítséget. Egy 99es E36 Compactom van, manuál klímás, és kb egy hete az első három sebességfokozat a ventiből eltűnt, csak a 4es maxon működik. Haver mondta cseréljek sünt. Rágugliztam de több fajta van. Vágja valaki az enyémbe milyen kell? Ez: LINK_1 vagy ez: LINK_2 ? Illetve hogy tutira ez lehet a baja? Meg van ennek az alkatrésznek valami szakszerűbb hivatalos neve, mert nem nagyon vágom hol fogok ilyet találni.. Köszi!


ha azt mondod süni, akkor tudni fogják. egyébként fűtőventilátor előtét ellenállásként is ismerhetik.
szerinted miért süninek hívják? na azt vedd, ami arra hasonlít. a másik szerintem a ventilátor hőfokvédelmére van szerintem, nekem úgy rémlik.

YELLOW Elküldve: 2018-05-30 14:47 Olajzabálás

TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Azzal a problémával szembesültem, hogy az autóm kb. 1000 kme-enként 1 liter olajat eszik meg, ezt az utóbbi 1 hónapja tapasztaltam. Eddig sose kellett rátöltenem, max olajcserétől olajcseréig 2-3 dl-t. Március elején volt kartergázszűrő és csövei cserélve, mert eldugult és megállt alattam az autó. Mentem vele 3000 km-t kb., addig semmi. Utána meg egyből elkezdte enni az olajat, és nem tudom hova tűnhet. Nem tudom mennyit számít, de most Mobil 5w40 van benne, eddig a gyári olajnál, és az Eneosnál nem volt probléma, de nem hiszem hogy ennyit számítana, hogy másik olaj van benne.


hát neked elég bajos mostanában ez az autó...
de ami érdekes, hogy nekem is most került bele először Mobil 5W-30. és csere után elkezdett belőle csepegni az olaj. 11 évig soha nem volt egy cseppnyi folt sem az autó alatt. ha alulról néztem olajos volt a blokk, nem vészesen, de a szint sosem csökkent, nekem 12ezer alatt is, max a nívón 2-3mm-t csökkent vagy annyit sem. most is csak annyival alacsonyabb a szint, ami kicsepeg. most olyan 2500 km után járok ott, amikor máskor 10-12ezer után jártam. nem a fogyasztás zavar, hanem a cseppenés. de még nem sikerült behatárolni.
az biztos, ha a hengerfej tömítésnél eresztene, azt úgy hagyom. azért nem bontom meg a motort. szelepfedél, karter tömítést cserélek, ha ott ereszt, vagy a vákuum pumpánál, esetleg a valvetronic poz. szenzornál. de onnan nem folyik le, szóval azt kizárom.
szóval nem tudom. amúgy ettől az olajtól csendesebb a motor az tény, pedig eddig ez a legolcsóbb olaj, ami belement.(Super 3000 XE)
na de a lényeg ami kapcsolódik hozzád, hogy kollégám is 5W-40-et használ, Mobil 3000 X1. ő már kétszer mondott erre panaszt, de volt amikor jó volt. neked nem ez a fajta van? javaslom ha úgy lesz próbaképpen, vagy akár végleg tegyél bele olyat, ami eddig jó volt. ha azzal jó lesz, akkor ez az olaj valóban necces.



Holnap megy a szerelő bácsihoz amúgy is, mert stab. pálca és lengőkar szilent csere lesz, úgyhogy majd mondom hogy nézzen rá, nekem nem folyik el sehol olaj, nem is füstöl kéken meg semmi, de viszont olaj szagot szoktam érezni. De szerintem a legközelebbi olajcserekor megy vissza a gyári olaj bele, vagy Liqui Moly, meg lesz egy vezérlés csere is akkor, plusz ha már ott vagyunk szelepszár-szimmering. (persze ha amiatt fogyna az olaj, akkor előrébb lesz hozva) Igen nekem is Mobil 3000 X1 5W-40 van benne. Nem vagyok Mobil párti amúgy sem, de ha kiderül, hogy amiatt fogy az olaj, akkor biztos fosni fogom mindenkinek ezt a márkát.


ő VW dízelbe tölti az olajat. most is pont X1 van benne neki, és panaszkodik, már meg is rendeltem neki az új olajat. neki nem fogy, hanem hamar szelephangja lett a motornak. korábban (pár olajcserével előtte) is az volt tünet + összeesett az olaj, értsd elvesztette olaj mivoltát 8ezer alatt. más olajjal sosem volt semmi baja. jah de. Eneos. az sem volt neki jó, de arra dízelesek panaszkodnak amúgy is. neki a magnatec vált be a legjobban, én meg azt nem tennék bele. neki jó, mert ő már vagy 20x cserélt olajat, mert 10 ezrenként cseréli új kora óta. sőt többet, mert vagy 250ezer van benne. de volt amikor az X1-nek semmi baja nem volt. sajnos többször volt rossz.

YELLOW Elküldve: 2018-05-29 23:15 Olajzabálás

TomyMU írta: Sziasztok! Azzal a problémával szembesültem, hogy az autóm kb. 1000 kme-enként 1 liter olajat eszik meg, ezt az utóbbi 1 hónapja tapasztaltam. Eddig sose kellett rátöltenem, max olajcserétől olajcseréig 2-3 dl-t. Március elején volt kartergázszűrő és csövei cserélve, mert eldugult és megállt alattam az autó. Mentem vele 3000 km-t kb., addig semmi. Utána meg egyből elkezdte enni az olajat, és nem tudom hova tűnhet. Nem tudom mennyit számít, de most Mobil 5w40 van benne, eddig a gyári olajnál, és az Eneosnál nem volt probléma, de nem hiszem hogy ennyit számítana, hogy másik olaj van benne.


hát neked elég bajos mostanában ez az autó...
de ami érdekes, hogy nekem is most került bele először Mobil 5W-30. és csere után elkezdett belőle csepegni az olaj. 11 évig soha nem volt egy cseppnyi folt sem az autó alatt. ha alulról néztem olajos volt a blokk, nem vészesen, de a szint sosem csökkent, nekem 12ezer alatt is, max a nívón 2-3mm-t csökkent vagy annyit sem. most is csak annyival alacsonyabb a szint, ami kicsepeg. most olyan 2500 km után járok ott, amikor máskor 10-12ezer után jártam. nem a fogyasztás zavar, hanem a cseppenés. de még nem sikerült behatárolni.
az biztos, ha a hengerfej tömítésnél eresztene, azt úgy hagyom. azért nem bontom meg a motort. szelepfedél, karter tömítést cserélek, ha ott ereszt, vagy a vákuum pumpánál, esetleg a valvetronic poz. szenzornál. de onnan nem folyik le, szóval azt kizárom.
szóval nem tudom. amúgy ettől az olajtól csendesebb a motor az tény, pedig eddig ez a legolcsóbb olaj, ami belement.(Super 3000 XE)
na de a lényeg ami kapcsolódik hozzád, hogy kollégám is 5W-40-et használ, Mobil 3000 X1. ő már kétszer mondott erre panaszt, de volt amikor jó volt. neked nem ez a fajta van? javaslom ha úgy lesz próbaképpen, vagy akár végleg tegyél bele olyat, ami eddig jó volt. ha azzal jó lesz, akkor ez az olaj valóban necces.

YELLOW Elküldve: 2018-05-28 04:56 E46 karosszéria, lámpák, indexek

Adriano98 írta: Sziasztok!

E46 Facelift előtti Coupe/Cabrio első index stimmel Compactba? Formára mindenbizonnyal, de képek alapján a méretben már nem vagyok biztos :/ Mintha a Compacté kicsit kisebb lenne. Esetleg valakinek valami info ezzel kapcsolatban?



nem stimmel. de hát szemre is látni, hogy méretben más.

YELLOW Elküldve: 2018-05-27 22:01 E46 karosszéria, lámpák, indexek

b_imi írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
b_imi írta: Lassan elérkezünk a küszöb és sárvédőív cseréhez. Az alkatrészek megvannak, a profi lakatosok is Majd csinálok képeket a régészeti feltárásról. Csere érett a két fényszóró búra, első indexek, a szélvédő + vízvető, de ha jó kedvem lesz kap még két új vesét is. Aztán jöhet a fényezés és várhatóan május közepére ismét BMW-hez méltó állapotban lesz. Ha valaki tud olyan kárpitost, aki rendelkezik BMW szövettel, ossza meg velem az infót. Sajnos a jobb első ülés már nem a régi
Ez a mostani állapot, ennél csak jobb lehet A felnik ideiglenesek, a Styling 292 szett már alakul.


mutass már képeket, hogy hol rozsdás, hogy ennyire dolgozni kell rajta. hát nem igazán látszik semmi gond rajta.
az előbbi képen talán az első sárvédőn látom, de lehet csak a fény szórakozik. km-ben hol jársz?


A bal hátsó ív javítva volt és teljesen rozsdás, a jobb küszöb meg be van nyomva, mert egy Golf befordult balra amikor előztem. Sajnos nem tudtuk spoterrel kihúzni. Az ajtót már kicseréltem, de a küszöböt le kell vágni.



Lassan kezd újra összeállni a gép.


YELLOW Elküldve: 2018-05-24 06:45 Féktárcsa és fékbetét

mici1974 írta: Sziasztok!Az autó kiírta az első fékbetét cseréjét tárcsa fékbetétek kicserélve de a hibát még mindig kiírja ki kell üttetni vagy majd eltűnik a hibakód?


néha érdemes olvasgatni a fórumot, más topic-okat is, azért lehet sokat tanulni...
sokat nem kellett volna visszanézni:
Mi lehet a baj? topic

YELLOW Elküldve: 2018-05-22 13:19 Mi lehet a baj?

PetiE90 írta: Sziasztok!

Köszönöm a tanácsokat! Sajnos E90-nél nem váltak be, de sikerült megoldani a problémát! A BMW 5er nél törölték a hibakódot. Úgy néz ki egy rendes szoftver kellett hozzá.
(Ha valaki csere előtt áll, annak hasznos lehet: Hátra Textar tárcsa és betét került, előre elvileg "gyári" - én vettem a Wallistól - de arra is Textar van írva. A lényeg hogy szuperül működik, meg se rezdül a kormány fékezéskor. Elégedett vagyok vele.)



valahogy tutkó lehet műszerfalról is. mondjuk ez most jutott eszembe. bevallom napszúrásom volt, szóval.... tudom miért nem juthatott eszembe.
na rá is kerestem. bocs, hogy utólag.

YouTube videó

YouTube videó