Zoli33 fórum hozzászólásai

Zoli33 Elküldve: 2018-09-01 10:58 Remeg az autó

YELLOW írta:
Zoli33 írta:
YELLOW írta: srácok!
leírta, hogy nem fékezés közben ráz, nem kanyarban, hanem egyenes futásnál, nagy sebességnél, de amin a kormányon picit teker, már nem ráz.
ez tipikusan kormánymű kopás hiba. főleg mert cserélte a kormányösszekötőket nem olyan rég, és nem is gagyi került bele.


Valahogy megállapítható, hogy szar a kormánymű? Mikor a kormány holtjátékát nézem,járó motornál akkor határozottan van egy kopogó hangja valaminek.


de jó, hogy leírtam, hogy ne járó motornál nézd.
legyen egyenesbe a kormány. motor áll, és úgy tekergesd egyik majd másik irányba, ütemesen, mintha rángatnád csak lassan. olyan 10-10 percet fordítva a kormányon.
a kopogó hang lehet egy kavics is a kerék alatt, vagyis robogó. de lehet a fogasléc ugrása. ugye áll az autó, hiába rásegít a szervó járó motorral, de nagy a terhelés a forduló keréken.


De jó hogy ezt meg a válaszod előtt írtam de azt elfelejtetted leírni hogy mi a hibajelenség amire figyeljek.


Zoli33 Elküldve: 2018-09-01 07:28 Remeg az autó

YELLOW írta: srácok!
leírta, hogy nem fékezés közben ráz, nem kanyarban, hanem egyenes futásnál, nagy sebességnél, de amin a kormányon picit teker, már nem ráz.
ez tipikusan kormánymű kopás hiba. főleg mert cserélte a kormányösszekötőket nem olyan rég, és nem is gagyi került bele.


Valahogy megállapítható, hogy szar a kormánymű? Mikor a kormány holtjátékát nézem,járó motornál akkor határozottan van egy kopogó hangja valaminek.

Zoli33 Elküldve: 2018-08-28 09:48 Remeg az autó

Pocses írta:
Zoli33 írta:
YELLOW írta:
Zoli33 írta: Sziasztok!

Olyat produkál az autó, hogy autópálya sebességnél finoman elkezd remegni a kormány tipikusan úgy mintha szar lenne a centír. De nyári és téli szettel frissen centirozva is csinálja. Ami feltűnt, hogy ha finoman mozgatom a kormányt van olyan pozíció amikor megszűnik és ha kicsit elkezdek kanyarodni akkor előjön, mindegy melyik irányba húzom a kormányt. Első nagy születek újnak, lengéscsillapító új, egyedül a kerékcsapágyra tudok gondolni de azt nem tudom képes e ennyire rázni? Valami ötlet? Szerk: féktárcsák is jók, fékezésnél nem változik semmi.



ha a kerékcsapágy miatt rázna, már régen rossz
inkább kormányműre, vagy kormányösszekötőre gondolj.


Ott sem lóg semmi, a kormanyösszekötők kb egy évesek lemforder. Kezdem feladni


Próbáld ki cseréld meg párban a kerekeket az elsőket ugye a hátsókkal. Lehet a gumival van valami gebasz akkor.


Ezeken már túl vagyok, és írtam hogy mindkét szettel ugyanaz a jelenség, ezért gumi,felni kizárva.

Zoli33 Elküldve: 2018-08-28 08:11 Remeg az autó

YELLOW írta:
Zoli33 írta: Sziasztok!

Olyat produkál az autó, hogy autópálya sebességnél finoman elkezd remegni a kormány tipikusan úgy mintha szar lenne a centír. De nyári és téli szettel frissen centirozva is csinálja. Ami feltűnt, hogy ha finoman mozgatom a kormányt van olyan pozíció amikor megszűnik és ha kicsit elkezdek kanyarodni akkor előjön, mindegy melyik irányba húzom a kormányt. Első nagy születek újnak, lengéscsillapító új, egyedül a kerékcsapágyra tudok gondolni de azt nem tudom képes e ennyire rázni? Valami ötlet? Szerk: féktárcsák is jók, fékezésnél nem változik semmi.



ha a kerékcsapágy miatt rázna, már régen rossz
inkább kormányműre, vagy kormányösszekötőre gondolj.


Ott sem lóg semmi, a kormanyösszekötők kb egy évesek lemforder. Kezdem feladni

Zoli33 Elküldve: 2018-08-27 17:21 Remeg az autó

Sziasztok!

Olyat produkál az autó, hogy autópálya sebességnél finoman elkezd remegni a kormány tipikusan úgy mintha szar lenne a centír. De nyári és téli szettel frissen centirozva is csinálja. Ami feltűnt, hogy ha finoman mozgatom a kormányt van olyan pozíció amikor megszűnik és ha kicsit elkezdek kanyarodni akkor előjön, mindegy melyik irányba húzom a kormányt. Első nagy születek újnak, lengéscsillapító új, egyedül a kerékcsapágyra tudok gondolni de azt nem tudom képes e ennyire rázni? Valami ötlet? Szerk: féktárcsák is jók, fékezésnél nem változik semmi.

Zoli33 Elküldve: 2018-06-06 19:17 Mi lehet a baj?

Sziasztok!
Barátom e60 525d-je nem akar indulni, Ha megkapja a gyújtást, elkezd az ablaktörlő folyamatosan törölni és nem lehet kikapcsolni. Ki írja, hogy central electronic failure, az első ajtókban semmilyen funkció nem működik, a motor csak teker de nem indul. Diagnosztika pedig azt írja hogy nem lehet csatlakozni.Van valami ötlet?



Zoli33 Elküldve: 2018-02-02 16:25 Mi lehet a baj?_

Tano írta:
Zoli33 írta: Sziasztok!
Van egy 2003-as 320d-m a 110kw-os. Évek óta semmi problémám nem volt vele, ma viszont egyszer csak leállt és azóta nem indul. :/ Pirosnál álltam szépen járt a motor, zöldnél indulnék de lefulladt. Azt hittem én bénáztam, inditózók, de csak teker teker de semmi. Inpara rádugtam, és a rail nyomásra panaszkodik (Raildruckregelventil
, Raildruck-Plausibilitaet mengengeregelt, Raildruckueberwachung bei Motorstart), van ötletetek mi lehet a baja?


A vezetőülés alatti részen hallatszik az üzaszivattyú gyújtáson?


Igen, le is szedtem nyomja az üzemanyagot, de valahogy mégsem olyan a hnagja mint szokott lenni. Valahogy nem olyan erőteljes.

Update:

Krapulax6 fórumtárs tippje bejött, az AC pumpa reléje adta meg magát. Csere után pöcre indult a kocsi.

Zoli33 Elküldve: 2018-02-01 23:41 Mi lehet a baj?_

Sziasztok!
Van egy 2003-as 320d-m a 110kw-os. Évek óta semmi problémám nem volt vele, ma viszont egyszer csak leállt és azóta nem indul. :/ Pirosnál álltam szépen járt a motor, zöldnél indulnék de lefulladt. Azt hittem én bénáztam, inditózók, de csak teker teker de semmi. Inpara rádugtam, és a rail nyomásra panaszkodik (Raildruckregelventil
, Raildruck-Plausibilitaet mengengeregelt, Raildruckueberwachung bei Motorstart), van ötletetek mi lehet a baja?

Zoli33 Elküldve: 2016-01-21 14:58 manuális váltó

YELLOW írta:
p1tyeszka írta:
YELLOW írta:
p1tyeszka írta:
Zoli33 írta:
YELLOW írta:
Zoli33 írta: Sziasztok!

Van egy kis gondom a váltóval, hidegen nehezen veszi az 1-est és a rükvercet, egyszerűen megakad és nem lehet betolni sebességbe. Amikor egyesbe próbálom benyomni, és nem megy be hanem 3/4 úton megakad azt vettem észre hogy kicsit mozdítja az autót, pedig a kuplung tökig kivan nyomva. Ha így akad akkor előbb be kell rakni 3-4 be aztán simán veszi az 1-est is, ha kicsit melegszik a kocsi akkor megszűnik a hiba. Mi lehet ez?


kicsit kellene csak visszaolvasni. első körben cserélj olajat. nekem manuális váltóolaj miatt csinálta. lehet korábban cserélte valaki. vagy ATF olajat tegyél bele, vagy a legjobb, ha gyárit szerzel bele. ha ez nem oldja meg, akkor lehet tovább menni.


Bocsánat azt elfelejtettem írni, hogy a váltóolaj cserén már túl vagyok, gyári ment bele de nem segített. Ma ki lett cserélve a munkahenger, a régi kb 1,5 cm-el rövidebb volt mint az új, de ez sem oldotta meg. Attól tartok magában a váltóban lesz valami gond.


ugyanez van nálam is, hiába a gyári olaj...


én nem tudom, nekem a gyári olajjal jó volt. lecseréltem, mert hülye voltam, mondom nincs örökéletű olaj, nem árt neki. Castrol ajánlását tettem bele, SMX-S manuális olajat. na onnan kezdődtek főként a kapcsolási gondok, ez a tipikus 1-es fokozat. nem mindig, és főként hideg időben volt jellemző. áthúzva kettesbe, majd vissza, már oké volt.
sokáig húztam, míg beletettem az ATF olajat, amit külföldi oldalakon is sokan írtak, hogy a manuális olajakkal ilyet tapasztaltak. mondom állagra a gyári olaj is kifejezetten ATF szerű, a színét leszámítva.
nos az ATF-el megszűnt az akadó 1-es, azóta egyáltalán nem volt, minden váltás olyan sokkal jobb lett. viszont ez meg rükibe rakásnál csinálja. mióta benne van az ATF, kb 3 hónapja, azóta kb 4-5x csinálta a rüki akadást, azt is akkor, amikor több napos állás után a garázsból álltam ki. tezsem hozzá, hogy mindig sebességben hagyom az autót, ami esetemben az 1-es fokozat. (keresztfater mindig úgí hagyja, abban, amiben el fog majd indulni. én azért nem teszem, hogy gyújtásnál ne világíjjon' rögtön nekem a lámpa hátul.)
forcsa, mert van, hogy nagyobb hidegben sincs semmi gond. tehát nem tudom már hőfokhoz sem kötni.
viszont lehet ebben valami, hogy 1-esben van hagyva és utána tenném rükibe. lehet kipróbálom ezt a rükiben hagyást.
nekem nem sok km van benne, bár inkább városi autó, de nem hiszem, hogy a váltónak már baja kéne, hogy legyen. nem tartom lehetetlennek, de ezért nem fogok váltót szerelni, bontani, amíg ez a legkisebb bajom vele.


km nálam lassan 150e lesz és az előző tulaj is inkább városozott vele. cserélek egy kuplungot nyár elején majd és jó napot. váltót én se szívesen piszkálnám már csak az anyagiak miatt se...


ennek nincs köze a kuplungoz. hiába dupakuplungolok (mint ugye sok off márkánál ez előfordul, hogy ez segít). ha nyomva tartom rakom rükibe, nem ok. tartom nyomva, betsz 1-be ok, majd rüki is ok. közben kuplung folyamatosan nyomva. ha rükibe próbálom, majd ki, kuplung felenged, majd újra lenyom és megint rüki, akkor sem jó. tehát nem kuplung a baja. mindenképp egy másik fokozatba kell betenni. lehet megpróbálom, hogy üresben hagyom a garázsban (bár félek, ahogy forog a bolygó, lehet elgurul az autó), aztán úgy próbálom.
szinkron gyűrű nem lehet, hisz ott nincs is benne, ha minden igaz. ezért érdekes és rejtélyes.


Ezt találtam még https://www.youtube.com/watch?v=vm7coapL-V4 mondjuk az enyém 6 sebességes, de lehet kicserélem ezeket kis stifteket nem nagy beruházás. Azt továbbra sem értem, hogy mikor nem megy be egyesbe és "erőltetem" akkor miért mozdítja az autót ha kivan nyomva a kuplung és a többi sebességnél miért nem, olyan nincs hogy csak egyesbe nem emel ki, vagy létezik??

Zoli33 Elküldve: 2016-01-20 14:51 manuális váltó

YELLOW írta:
Zoli33 írta: Sziasztok!

Van egy kis gondom a váltóval, hidegen nehezen veszi az 1-est és a rükvercet, egyszerűen megakad és nem lehet betolni sebességbe. Amikor egyesbe próbálom benyomni, és nem megy be hanem 3/4 úton megakad azt vettem észre hogy kicsit mozdítja az autót, pedig a kuplung tökig kivan nyomva. Ha így akad akkor előbb be kell rakni 3-4 be aztán simán veszi az 1-est is, ha kicsit melegszik a kocsi akkor megszűnik a hiba. Mi lehet ez?


kicsit kellene csak visszaolvasni. első körben cserélj olajat. nekem manuális váltóolaj miatt csinálta. lehet korábban cserélte valaki. vagy ATF olajat tegyél bele, vagy a legjobb, ha gyárit szerzel bele. ha ez nem oldja meg, akkor lehet tovább menni.


Bocsánat azt elfelejtettem írni, hogy a váltóolaj cserén már túl vagyok, gyári ment bele de nem segített. Ma ki lett cserélve a munkahenger, a régi kb 1,5 cm-el rövidebb volt mint az új, de ez sem oldotta meg. Attól tartok magában a váltóban lesz valami gond.

Zoli33 Elküldve: 2016-01-19 21:54 manuális váltó

Sziasztok!

Van egy kis gondom a váltóval, hidegen nehezen veszi az 1-est és a rükvercet, egyszerűen megakad és nem lehet betolni sebességbe. Amikor egyesbe próbálom benyomni, és nem megy be hanem 3/4 úton megakad azt vettem észre hogy kicsit mozdítja az autót, pedig a kuplung tökig kivan nyomva. Ha így akad akkor előbb be kell rakni 3-4 be aztán simán veszi az 1-est is, ha kicsit melegszik a kocsi akkor megszűnik a hiba. Mi lehet ez?

Zoli33 Elküldve: 2015-04-27 09:43 320d Motor

Sziasztok

Úgy tudom a turbónyomásnak 2000-es fordulaton már meg kell lennie, ennek ellenére pl 5.-ben 100-nál 2000-et forog és ha lepadlózom kell vagy 3 mp mire elkezd tolni rendesen. Szerintem valami nem stimmel a kocsival, sokkal "ugrósabbnak" kéne lennie. Az intercooler baloldala pici olajos kifújást sehol nem hallani. Mi okozhatja? Nincs valakinek diagnosztikája a 9. vagy 11. kerületben?