banditosz001 írta:
Sziasztok!
Nemrég vettem a kocsit(1hete), és sajna nem néztem meg az autót hideg motorral soha a vásárlás előtt.
Egy 2002-es 320i touringról beszélünk, ami azt a hibát produkálja hogy hidegen teljesen egyenetlenül megy, remeg a kaszni ingadozik a fordulatszám.Majd ha bemelegszik és leállítom azután újraindítom akkor tökéletes minden, mindaddig míg újra le nem hűl.
El is vittem rögtön a szervizesemhez aki gépre dugta, ami szerint az 5. és 6. hengernél van a hiba mégpedig valamiért azok nem mennek jól.
Neki is álltak a keresésnek:
1.Kicseréltük a gyertyákat(úgyis kellett volna nem ettől reméltük a megoldást)
2.A trafókat megcserélve leteszteltük őket de így is ugyanazokra a hengerekre adta ki a hibát
3.hidegen lambdaszonda teszt de az sem hozott eredményt
4.a kartervisszavezetőnél lévő szelep tisztítása
Eddig ennyi, a szerelő azt mondta ő feladja.
Kérlek segítsen aki ért hozzá vagy tapasztalt már ilyet.
Baromi rossz hogy még örülni se volt időm neki csak a szerelőhöz menni egyből ráadásul meg se tudják oldani..
Keverési arányt mértek? Hidegen, lehet túl dús, vagy túl szegény a keverék. Olyat nem ír be,hogy a gyertya rossz, csak azt hogy égés kimaradás, az lehet üzemanyag ellátási probléma is vagy valami jeladó téves mérése miatt rosszúl keveri a naftát.
Én sokáig szoptam ilyennel. hidegen pár mp ig nagyon szarúl járt a motor, ugrált, ki,ki hagyott 1,több henger, van hogy 2 is. Hidegbe nem is indult pöccre
AC csere után pőccre indult -15 ben is, de még mindig darabosan jár, pár mp ig.
Ami érdekes, most megfordult az egész. Most ha hideg van 5,6 fok indíttok és atom simán jár, mikor melegebb van és hidegen indíttok, most akkor ficánkol a motor pár mp ig, eddig pont fordítva volt.
Lambdát hiába mér, az csak akkor szabályoz, ha felfűtötte magát, vagy melegen, hidegen nem dolgozik,bár a modern szondáknak már pár mp is elég a megszólaláshoz.
Amit csinálnod kell, kompressziót mérjetek minden hengerben, üzemanyag nyomást, de a műszert hagyjátok rajta kb 3 órát, hogy látni lehessen, nem e dobja el a nyomást a rendszer. Ha eldobja akkor AC csere. Üzemanyag szűrőt is illene cserélni, lehet már szaros, és nem elég a nyomás, injektorokat is meg kellene tisztítani,kimérni, nem e szar a szórásképe. Ezer dolog lehet de ezeket illik megvizsgálni. Aztán lehet Karter szellőztető szelep is már szar, stb... ilyen hibát sajnos geci meló megtalálni. Lehet a tömegmérő is szar adatot küld. Nem mindig írja be. Szopás egy olyan szerelőnek aki csak diag eredmény után tud kocsit szerelni, ha nincs beírt adat, mindjárt jön a sírás.