bricktopm fórum hozzászólásai

bricktopm Elküldve: 2016-07-03 16:14 Mi lehet a baj?

bricktopm írta:
tusi_ írta:
bricktopm írta: Hali!
Tegnap este 6-kor letettem a kocsit hibalámpa nélkül, majd most reggel 5kor a következő 3 hibalámpával indított:

A kép kb 6 km megtétele után készült, ezalatt nem múlt el, 3szor ujra is indítottam pedig.
Mi lehet ez? ABS jeladó?


Lehetseges. Nalam is volt ilyen jelenseg, lathatod lejjebb. Nalam az akkun nem volt egyenletes feszultseg es bedobott par hibat.

Mas: tegnap szakado esoben jottem haza, kb 60-al lehetett csak menni, mert semmit nem lattam. Mar ott feltunt, hogy a kocsi nem gyorsul ugy, mint altalaban.
Aztan autopalyara mentem fel es bevezeto szakaszon nyomtam vagy 3/4 gazt, de nem kapcsolt vissza, nyomatekbol ment. Kickdownra visszatette, de mar felesleges volt, kb 130-al mentem.
Mikor hazaertem - nalunk nem esett - kiprobaltam megint a melyebb gazt es siman visszakacsolt es emelte az elejet gyorsulas kozben.
Kerdesem? Ha csuszos az ut, akkor az automata tiltja maganak a visszavaltast? DSC nem villant fel csak egyszer egy korforgalombol kijovet.


Szia!
Láttam, viszont erre nem gondoltam, mivel nekem 3hónapos akkumlátorom van, nem kéne hogy alacsony legyen az akkufeszültség. Illetve a generátorom se sokkal régebbi.
Minden esetre most délután is megnéztem, már nem égnek a hibalámpák, az akkufeszültség és a töltőfeszültség is teljesen jó, úgyhogy ...nyitott marad a kérdés, mi lehetett a baj,de remélem nem jön elő újra idővel.





Csak előjött.

bricktopm Elküldve: 2016-07-01 17:54 Mi lehet a baj?

tusi_ írta:
bricktopm írta: Hali!
Tegnap este 6-kor letettem a kocsit hibalámpa nélkül, majd most reggel 5kor a következő 3 hibalámpával indított:

A kép kb 6 km megtétele után készült, ezalatt nem múlt el, 3szor ujra is indítottam pedig.
Mi lehet ez? ABS jeladó?


Lehetseges. Nalam is volt ilyen jelenseg, lathatod lejjebb. Nalam az akkun nem volt egyenletes feszultseg es bedobott par hibat.

Mas: tegnap szakado esoben jottem haza, kb 60-al lehetett csak menni, mert semmit nem lattam. Mar ott feltunt, hogy a kocsi nem gyorsul ugy, mint altalaban.
Aztan autopalyara mentem fel es bevezeto szakaszon nyomtam vagy 3/4 gazt, de nem kapcsolt vissza, nyomatekbol ment. Kickdownra visszatette, de mar felesleges volt, kb 130-al mentem.
Mikor hazaertem - nalunk nem esett - kiprobaltam megint a melyebb gazt es siman visszakacsolt es emelte az elejet gyorsulas kozben.
Kerdesem? Ha csuszos az ut, akkor az automata tiltja maganak a visszavaltast? DSC nem villant fel csak egyszer egy korforgalombol kijovet.


Szia!
Láttam, viszont erre nem gondoltam, mivel nekem 3hónapos akkumlátorom van, nem kéne hogy alacsony legyen az akkufeszültség. Illetve a generátorom se sokkal régebbi.
Minden esetre most délután is megnéztem, már nem égnek a hibalámpák, az akkufeszültség és a töltőfeszültség is teljesen jó, úgyhogy ...nyitott marad a kérdés, mi lehetett a baj,de remélem nem jön elő újra idővel.



bricktopm Elküldve: 2016-07-01 05:30 Mi lehet a baj?

Hali!
Tegnap este 6-kor letettem a kocsit hibalámpa nélkül, majd most reggel 5kor a következő 3 hibalámpával indított:


A kép kb 6 km megtétele után készült, ezalatt nem múlt el, 3szor ujra is indítottam pedig.
Mi lehet ez? ABS jeladó?

bricktopm Elküldve: 2016-06-28 14:35 Klíma gondok

Hali.
E36ból bontott klíma kompresszor jó lehet az e46omba?
Egyelőre nem tudom miféle e36bol van.

bricktopm Elküldve: 2016-06-14 10:23 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
E46 óracsoport nyomógombjairól lehet tudni valamit? Esetleg valakinek van róla fotója?
Kerestem neten szétszedős videót, meg alkatrész leírást, de nem látni egyiken se miféle gomb van mögötte.
Baloldalim nem működik, cserélném.


érzed, hogy benyomja? van rugózása a gombnak? mert lehet a nyomó pöcöknek a vége tört le. szokott.



Van rugózása. Lehetséges, hogy letört. Minden esetre mostmár láttam a képen, hogy egy surface mounted kis nyomógomb van alatta, veszek párat, aztán szétlököm. Ha az a gondja kicserélem, ha meg a vége törött, akkor jön a gondolkodás.


ha ruganyozik, akkor szerintem nem tört el. tehát ha érezni a kapcsolást.
én eltöltem anno, mikor a gyűrűket raktam be, mind a kettő végét, szerencsére meglett, ragaszt és azóta is jó. pedig kb 1,5mm-es kis darabka tört le.
viszont lehet csak a gomb forrasztása engedte el. olyan sűrűn nincs nyomkodva, hogy tönkre menjen. de majd kiderül ha szétszedted.
sok sikert!


Köszi az infot, megnézem és elmondom majd mi volt a gond.

bricktopm Elküldve: 2016-06-13 12:58 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
E46 óracsoport nyomógombjairól lehet tudni valamit? Esetleg valakinek van róla fotója?
Kerestem neten szétszedős videót, meg alkatrész leírást, de nem látni egyiken se miféle gomb van mögötte.
Baloldalim nem működik, cserélném.


érzed, hogy benyomja? van rugózása a gombnak? mert lehet a nyomó pöcöknek a vége tört le. szokott.



Van rugózása. Lehetséges, hogy letört. Minden esetre mostmár láttam a képen, hogy egy surface mounted kis nyomógomb van alatta, veszek párat, aztán szétlököm. Ha az a gondja kicserélem, ha meg a vége törött, akkor jön a gondolkodás.

bricktopm Elküldve: 2016-06-13 12:56 Mi lehet a baj?

Bitu79 írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
E46 óracsoport nyomógombjairól lehet tudni valamit? Esetleg valakinek van róla fotója?
Kerestem neten szétszedős videót, meg alkatrész leírást, de nem látni egyiken se miféle gomb van mögötte.
Baloldalim nem működik, cserélném.

Itt egy szerelgetős leírás angolul:

http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=719606

Itt meg egy videó a szétszedésről:

https://www.youtube.com/watch?v=Ch6QZLpqkng

Google keresőbe beírod:

e46 cluster button,aztán képek keresése.






Á köszönöm!
Dashboard és instrument címszavakkal kerestem, ezért nem találtam érdemben semmit.

bricktopm Elküldve: 2016-06-13 11:56 Mi lehet a baj?

Sziasztok!
E46 óracsoport nyomógombjairól lehet tudni valamit? Esetleg valakinek van róla fotója?
Kerestem neten szétszedős videót, meg alkatrész leírást, de nem látni egyiken se miféle gomb van mögötte.
Baloldalim nem működik, cserélném.

bricktopm Elküldve: 2016-06-13 11:53 alapjárat leesik, ingadozik

Bitu79 írta:
bricktopm írta: Sziasztok!

Nagyon ritkán jön elő a dolog, de akkor sokáig gondolkodom rajta mitől lehet. Tegnap is így történt.
Gázadás hatására a fordulatszám nem felfelé indul el, hanem előbb lefelé megy 500felé, majd fel.
Normál esetben rohan egyből felfelé. Az alapjáratom alapból nem ingadozik, viszont amikor ezt a jelenséget produkálja az s előfordul, hogy felhúzza az alapjáratot 1500-ra 1-2másodpercre, majd visszaengedi a normálisra. Mi lehet ez?
Légtömegmérőm új(bosch) levegőszűrőm új(mann) (3napos kb)olajszűrő és az olaj új(mann, eneos 5w40), benzinszűrő okés, benzin is(omv szuper 98-100)

Mi lehet?


Sztem nézd meg a DISA szelepet.Az is okozhatja!
Esetleg Vanos probléma.



SZia!
Köszönöm, megnézem a DISA-t mert a VANOS-om kb féléve volt cserélve.

bricktopm Elküldve: 2016-06-10 20:01 alapjárat leesik, ingadozik

Sziasztok!

Nagyon ritkán jön elő a dolog, de akkor sokáig gondolkodom rajta mitől lehet. Tegnap is így történt.
Gázadás hatására a fordulatszám nem felfelé indul el, hanem előbb lefelé megy 500felé, majd fel.
Normál esetben rohan egyből felfelé. Az alapjáratom alapból nem ingadozik, viszont amikor ezt a jelenséget produkálja az s előfordul, hogy felhúzza az alapjáratot 1500-ra 1-2másodpercre, majd visszaengedi a normálisra. Mi lehet ez?
Légtömegmérőm új(bosch) levegőszűrőm új(mann) (3napos kb)olajszűrő és az olaj új(mann, eneos 5w40), benzinszűrő okés, benzin is(omv szuper 98-100)

Mi lehet?

bricktopm Elküldve: 2016-06-07 19:08 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Üdv nektek!

Olajcsere előtt állok M52B20-as motorommal. Most Castrol 10w40 Magnatec félszintetikus(?) van benne. Jó ha ilyet teszek bele megint? Vagy jobb a teljesen szintetikus bele?
Javarészt castrolnál maradnék, árban elfogadható, meg ezt árul a bolt, ja meg mobile-t, de azt állítólag eszi a bimmer nagyonnagyon.

" A Castrol Magnatec egyedi összetételű molekulái szinte mágnesként tapadnak a kopásnak kitett fémfelületekre, így különleges védelmet nyújtó kenőfilmet hoznak létre"

Ez nekem amúgy mennyire jó?


félszintetikus???

ilyen autóba soha!!! a 10w sem lenne indokolt, neked M52TUB motorod van, 5w-40-nek elégnek kell lenni, és full szintetikus kellene. ha meg sok a km és eszegeti az olajat, akkor generálozni kell már, nem "moslékot" önteni bele



Szia!
Azt elmondanád, miért nem szabad félszintetikus olajat tenni bele?
Sok oldalon nem is írják az olajra, hogy fél-, vagy szintetikus az olaj, úgy kell külön keresgetni. A magnatec pl félszintetikus ha minden igaz, és nekem most pont az van benne. Árthat ez most neki?

Egyébként az eneos a másik amivel én is szemezek, csak még nem találtam boltot, ahol venni lehet Debrecenben, de most ráállok akkor és keresek egyet, kipróbálom.
Köszönöm!


rendelj online, van több olajwebshop.
azért jó a full szintetikus, mert mondjuk úgy leegyszerűsítve jobban ki van dolgozva. a különböző összetevők pontosan ki vannak mérve, ki vannak számítva, tulajdonképpen a legjobban fel van készítve az olaj. de ha rákeresel a neten találni erről olvasmányt. a félszintetikus sokkal jobban le tud rakódni, olcsóbb olaj, de nem biztos, hogy megéri. ráadásul az olajcsereperiódus nem igaz ezekre, mármint a gyári. azért vannak ezek a 20ezer+ periódusok, mert a gyárak full szintetikus olajokkal számolnak. de azokkal sem szabadna ennyiket lefutni.


Köszönöm az infót!

Ha most lehajítom róla ezt az olajat át kell öblíteni valamivel a blokkot? Vagy mehet bele az új egyből?
Találtam eneos 5w40-et ugyan annyiért, mint castrol magnatec-et, szóval még csak nem is drágább..vagy drágán vettem a castrol-t.. részletkérdés


lehet érdemes volna. attól függ a leengedett olaj mennyire dzsuvás. de akár mehet bele simán az új.


Biztos, hogy nem dzsuvás, épp szürkült kicsit. Még a szűrőnek látni az eredeti sárgás színét a szürkülés alatt. 8000-enként cserélve, még ebben van 1300 vagy 1200 kb.

bricktopm Elküldve: 2016-06-07 17:14 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Üdv nektek!

Olajcsere előtt állok M52B20-as motorommal. Most Castrol 10w40 Magnatec félszintetikus(?) van benne. Jó ha ilyet teszek bele megint? Vagy jobb a teljesen szintetikus bele?
Javarészt castrolnál maradnék, árban elfogadható, meg ezt árul a bolt, ja meg mobile-t, de azt állítólag eszi a bimmer nagyonnagyon.

" A Castrol Magnatec egyedi összetételű molekulái szinte mágnesként tapadnak a kopásnak kitett fémfelületekre, így különleges védelmet nyújtó kenőfilmet hoznak létre"

Ez nekem amúgy mennyire jó?


félszintetikus???

ilyen autóba soha!!! a 10w sem lenne indokolt, neked M52TUB motorod van, 5w-40-nek elégnek kell lenni, és full szintetikus kellene. ha meg sok a km és eszegeti az olajat, akkor generálozni kell már, nem "moslékot" önteni bele



Szia!
Azt elmondanád, miért nem szabad félszintetikus olajat tenni bele?
Sok oldalon nem is írják az olajra, hogy fél-, vagy szintetikus az olaj, úgy kell külön keresgetni. A magnatec pl félszintetikus ha minden igaz, és nekem most pont az van benne. Árthat ez most neki?

Egyébként az eneos a másik amivel én is szemezek, csak még nem találtam boltot, ahol venni lehet Debrecenben, de most ráállok akkor és keresek egyet, kipróbálom.
Köszönöm!


rendelj online, van több olajwebshop.
azért jó a full szintetikus, mert mondjuk úgy leegyszerűsítve jobban ki van dolgozva. a különböző összetevők pontosan ki vannak mérve, ki vannak számítva, tulajdonképpen a legjobban fel van készítve az olaj. de ha rákeresel a neten találni erről olvasmányt. a félszintetikus sokkal jobban le tud rakódni, olcsóbb olaj, de nem biztos, hogy megéri. ráadásul az olajcsereperiódus nem igaz ezekre, mármint a gyári. azért vannak ezek a 20ezer+ periódusok, mert a gyárak full szintetikus olajokkal számolnak. de azokkal sem szabadna ennyiket lefutni.


Köszönöm az infót!

Ha most lehajítom róla ezt az olajat át kell öblíteni valamivel a blokkot? Vagy mehet bele az új egyből?
Találtam eneos 5w40-et ugyan annyiért, mint castrol magnatec-et, szóval még csak nem is drágább..vagy drágán vettem a castrol-t.. részletkérdés

bricktopm Elküldve: 2016-06-07 16:44 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

YELLOW írta:
bricktopm írta: Üdv nektek!

Olajcsere előtt állok M52B20-as motorommal. Most Castrol 10w40 Magnatec félszintetikus(?) van benne. Jó ha ilyet teszek bele megint? Vagy jobb a teljesen szintetikus bele?
Javarészt castrolnál maradnék, árban elfogadható, meg ezt árul a bolt, ja meg mobile-t, de azt állítólag eszi a bimmer nagyonnagyon.

" A Castrol Magnatec egyedi összetételű molekulái szinte mágnesként tapadnak a kopásnak kitett fémfelületekre, így különleges védelmet nyújtó kenőfilmet hoznak létre"

Ez nekem amúgy mennyire jó?


félszintetikus???

ilyen autóba soha!!! a 10w sem lenne indokolt, neked M52TUB motorod van, 5w-40-nek elégnek kell lenni, és full szintetikus kellene. ha meg sok a km és eszegeti az olajat, akkor generálozni kell már, nem "moslékot" önteni bele



Szia!
Azt elmondanád, miért nem szabad félszintetikus olajat tenni bele?
Sok oldalon nem is írják az olajra, hogy fél-, vagy szintetikus az olaj, úgy kell külön keresgetni. A magnatec pl félszintetikus ha minden igaz, és nekem most pont az van benne. Árthat ez most neki?

Egyébként az eneos a másik amivel én is szemezek, csak még nem találtam boltot, ahol venni lehet Debrecenben, de most ráállok akkor és keresek egyet, kipróbálom.
Köszönöm!

bricktopm Elküldve: 2016-06-06 20:49 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

Üdv nektek!

Olajcsere előtt állok M52B20-as motorommal. Most Castrol 10w40 Magnatec félszintetikus(?) van benne. Jó ha ilyet teszek bele megint? Vagy jobb a teljesen szintetikus bele?
Javarészt castrolnál maradnék, árban elfogadható, meg ezt árul a bolt, ja meg mobile-t, de azt állítólag eszi a bimmer nagyonnagyon.

" A Castrol Magnatec egyedi összetételű molekulái szinte mágnesként tapadnak a kopásnak kitett fémfelületekre, így különleges védelmet nyújtó kenőfilmet hoznak létre"

Ez nekem amúgy mennyire jó?

bricktopm Elküldve: 2016-06-04 12:21 Olajszint érzékelő szenzor

Tano írta:
bricktopm írta: Értem és köszönöm az infókat!
Azt amúgy jól tudom, hogy meleg motornál magasabb olajszintet kéne mérni, mint hidegnél? mert nálam fordítva van szerintem.vagy nem volt elég az idő, hogy leüljön az összes olaj menet után. de eddig nekem mindig hidegen volt magasabb az olajszintem.


Pont az a normális, hogy hidegen magasabb a szintje.



Köszönöm mindenkinek a választ!
Úgy tűnik megoldódni látszik a dolog. Most meleg motornál min-max között van az olajszintem, induláskor az olajlámpám 2mp-el később tűnik el, mint a mellette lévő piros ikon, így fogok még rá tölteni kicsit, de azóta nemvolt hibalámpa.