bricktopm fórum hozzászólásai

bricktopm Elküldve: 2017-07-03 19:47 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

belogh írta: Üdv.
Van egy 1,8 Benzines BMW-m. A következő a hiba jelenség. Amikor meredek emelkedőre megyek fel akkor a hibajelző kigyullad, villog, majd a kocsi elveszti a teljesítényét és lassul. Rádugtuk hibakód kilvasóra és azt írja ki, hogy ismeretlen hiba. ebben kérnék segítséget, hogy mi lehet ez?
Köszönöm


De milyen visszajelző gyullad ki?

bricktopm Elküldve: 2017-06-18 12:32 Nem tudom mi a baja az autómnak

YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!

M52B20-as motorom van, alapjárat fölött picivel kattogás hallható a motor bal hátsó részéből. A gondolatom az, hogy összefügg a DISA nyitással és a vákuummal a dolog, ha jól vettem ki pár videóból a vákuum előállító berendezés pont ott található. De bmwfans-on semmim infót nem találtam róla. Nehéz azt onnan lebontani megjavítani? gondolom csapágyas vagy ilyesmi,.,,


jaja van ott egy vákuum pumpa.


Az a poén, hogy bárdinál nem találok hozzá semmit...
bmwfans-on sincs semmiféle vacuum -keresőszóra, csak ami elől van a DISA-nál.
Rákerestem google-el, youtube-on is, m52b20 vacuum pump remove, disassembly...semmi.



bricktopm Elküldve: 2017-06-18 11:21 Nem tudom mi a baja az autómnak

Sziasztok!

M52B20-as motorom van, alapjárat fölött picivel kattogás hallható a motor bal hátsó részéből. A gondolatom az, hogy összefügg a DISA nyitással és a vákuummal a dolog, ha jól vettem ki pár videóból a vákuum előállító berendezés pont ott található. De bmwfans-on semmim infót nem találtam róla. Nehéz azt onnan lebontani megjavítani? gondolom csapágyas vagy ilyesmi,.,,

bricktopm Elküldve: 2017-06-13 17:14 Klíma gondok

YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta: mióta nálam van az autó (10 éve), nem volt töltve a klíma. valószínű előtte sem a 4,5 év alatt. még mindig 1,5 °C-os hideget tud fújni.

hogy miért írok, akkor ide? állítólag egy autó, akár 6 év alatt is elengedi a gázt, jó rendszer esetén is.
tegnap havernál feltűnt, hogy helyben állt, ment a klíma és nem kapcsolgatott le-fel. de mondta, hogy 1,5 óra használat után lekapcsol és nem indul neki vissza, csak ha pihenteti. elvileg a csövekre nyomja a meleget, nem fagy be azt mondja. de valami pár 100 Ft-os szenzor rossz neki azért csinálja. ez egy FL előddi 20d. van nekik egy FL-es 20d is, majd 500e km-rel, de azt mondja az is ilyen.
a lényeg, hogy nekem egy fél órás használat után ha állok és alapjáraton megy a motor, akkor nekem olyan 10-15 sec-ként le-fel kapcsolgat. azt mondja azért van, mert kevés a gáz. közben nagyon hideget csinál, és nincs egyéb problémám. kicsit bogarat ültetett a fülembe. ha bekapcsolom a klímát, hogy előtte nem ment, akkor kapcsolás után 5 perccel később sem kapcsolgatja.
teszem hozzá, fater 50ezret futott OFF autója is így csinálja, de már 20ezernél is ilyen volt. sőt amiket eddig láttam klímás autók, mindegyik így csinált.

kerestem a neten ennek utána, nem kaptam egyértelmű választ. valaki azt írja lehet a kevés gáz tünete is, de más nem támasztja alá a kevés gázt.
szerintem így működik jól, és nem úgy, hogy folyamatosan megy a kompresszor. hisze gy idő után már elég hideg a hőcserélő, nem kell annyit járatni.

kinek mi erről a véleménye?



Szia!
a "nagyon hideget fúj a klímám" tényleg lehet hibajelenség, mert gáztöltet hiány esetén is tud barmi hideget fújni. A koimpresszort kuplungot akkor kapcsolgatja le, ha automata digit klíma vezérlőd van(szerintem) a manuális nem tudja. Ezzel is segíti a hőmérséklet pontos beállítását, meg ugye a szervó lapátokkal, amik keverik a belső, külső és a hűátött levegőt.
Legegyszerűbb egyébként,ha elmész egy klímszervizeshez, kb 2ezer forintért ráakasztja a gépre és megméri mekkora gáznyomásod van, illetve, hogy a kompresszorod kapiláris rendszere megfelelően működik-e, (denso típushiba a kuplng tönkremenetele és a kapiláris csövek átszakadása, nekem utóbbi volt a gond...) Egyébként igen, a jó rendszer is el tudja ereszteni a gázt idővel, illetve a szárítószűrőt is érdemes cserélni, mert ha telítődik rontja a hatásfokot.


mindkét autóban digit, automata klíma van. én akkor is azt mondom, az enyém működik jól, na persze nem azért, mert az az enyém.
szerintem a kevés gáz pont nem tud jól hűteni. hisz kevés ahhoz, hogy végbevigye a folyamatot. a 1,5 fokot jó pár éve mérték, akkor nem mondta a klímás, hogy gond lenne. igaz nem volt a gáz mérve, de pont emiatt.
mindegy én érdekességből kérdeztem, mert szerintem az enyém jó. inkább érdekelt volna, kinek mit csinál, ha megy az autóval legalább egy fél órát klímázva és megáll alapjáraton, akkor kapcsolgat-e. mert szerintem kell neki.

Akkor nem hűt ha túl van töltve. Az alultöltés és gázhiány jele ha nagyon hideg' mivel a szekunder kör radiátora fagyni kezd. De akkor csöpög is.

bricktopm Elküldve: 2017-06-13 11:39 Klíma gondok

YELLOW írta: mióta nálam van az autó (10 éve), nem volt töltve a klíma. valószínű előtte sem a 4,5 év alatt. még mindig 1,5 °C-os hideget tud fújni.

hogy miért írok, akkor ide? állítólag egy autó, akár 6 év alatt is elengedi a gázt, jó rendszer esetén is.
tegnap havernál feltűnt, hogy helyben állt, ment a klíma és nem kapcsolgatott le-fel. de mondta, hogy 1,5 óra használat után lekapcsol és nem indul neki vissza, csak ha pihenteti. elvileg a csövekre nyomja a meleget, nem fagy be azt mondja. de valami pár 100 Ft-os szenzor rossz neki azért csinálja. ez egy FL előddi 20d. van nekik egy FL-es 20d is, majd 500e km-rel, de azt mondja az is ilyen.
a lényeg, hogy nekem egy fél órás használat után ha állok és alapjáraton megy a motor, akkor nekem olyan 10-15 sec-ként le-fel kapcsolgat. azt mondja azért van, mert kevés a gáz. közben nagyon hideget csinál, és nincs egyéb problémám. kicsit bogarat ültetett a fülembe. ha bekapcsolom a klímát, hogy előtte nem ment, akkor kapcsolás után 5 perccel később sem kapcsolgatja.
teszem hozzá, fater 50ezret futott OFF autója is így csinálja, de már 20ezernél is ilyen volt. sőt amiket eddig láttam klímás autók, mindegyik így csinált.

kerestem a neten ennek utána, nem kaptam egyértelmű választ. valaki azt írja lehet a kevés gáz tünete is, de más nem támasztja alá a kevés gázt.
szerintem így működik jól, és nem úgy, hogy folyamatosan megy a kompresszor. hisze gy idő után már elég hideg a hőcserélő, nem kell annyit járatni.

kinek mi erről a véleménye?



Szia!
a "nagyon hideget fúj a klímám" tényleg lehet hibajelenség, mert gáztöltet hiány esetén is tud barmi hideget fújni. A koimpresszort kuplungot akkor kapcsolgatja le, ha automata digit klíma vezérlőd van(szerintem) a manuális nem tudja. Ezzel is segíti a hőmérséklet pontos beállítását, meg ugye a szervó lapátokkal, amik keverik a belső, külső és a hűátött levegőt.
Legegyszerűbb egyébként,ha elmész egy klímszervizeshez, kb 2ezer forintért ráakasztja a gépre és megméri mekkora gáznyomásod van, illetve, hogy a kompresszorod kapiláris rendszere megfelelően működik-e, (denso típushiba a kuplng tönkremenetele és a kapiláris csövek átszakadása, nekem utóbbi volt a gond...) Egyébként igen, a jó rendszer is el tudja ereszteni a gázt idővel, illetve a szárítószűrőt is érdemes cserélni, mert ha telítődik rontja a hatásfokot.

bricktopm Elküldve: 2017-06-11 21:56 Jeladó

YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!

A motor indítása után pár másodperccel kiyullad sárgán az olajszint lámpám. kb 5-10mp és elalszik, leállíátsnál nem világít, mint mikor alacsony a szint és menet közben sem villan ki. Egyébként nívó max alatt van picivel a szintem állandóan nézem. Mi lehet az oka?


Láttam már ilyet 330CI-n azt mondta a tulaja régóta így van őt nem érdekli. Engem viszont zavar kicsit.

Én az olajszint érzékelőre tippelek, esetleg az érzékelő hpmérő részére, mivel tudtommal ezt is figyeli, ez magyarázná miért alszik ki pár másodperccel később, hisz melegszik az olaj. Az olajszivattyút azért zárnám ki, mert akkor gondolom pirosan világít a kanna és nem alszik el...
De várom az ötleteiteket.


jaja a szenzor szokott rosszalkodni, főként olajcsere után kezdi el.
ha cseréled, akkor csak Hella. drágább, de legalább nem megy tönkre pár hét alatt.
én speciel nem cserélném, mert nem eszi a motor az olajat, és elég sűrűn amúgy is ellenőrzöm.


Szerencsére mindenbúl gyárit rakok vissza, amiből csak tehetem.
Akkor nem cserélem le, gondolom ha szint alá menne az olaj akkor így is jelezné menet közben, de ne menjen amugy meg... plusz nézegetem is.
Köszi!


nem biztos, hogy jelzi, ha valóban kevés!


Ajaj akkor inkább kicserélem olajcserénél,mert volt már olajfolyásom sajna. Szűrőház tönítésbél. Köszi,hogy szóltál,akkor figyelem addig a nívót.

bricktopm Elküldve: 2017-06-11 20:44 Jeladó

YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!

A motor indítása után pár másodperccel kiyullad sárgán az olajszint lámpám. kb 5-10mp és elalszik, leállíátsnál nem világít, mint mikor alacsony a szint és menet közben sem villan ki. Egyébként nívó max alatt van picivel a szintem állandóan nézem. Mi lehet az oka?


Láttam már ilyet 330CI-n azt mondta a tulaja régóta így van őt nem érdekli. Engem viszont zavar kicsit.

Én az olajszint érzékelőre tippelek, esetleg az érzékelő hpmérő részére, mivel tudtommal ezt is figyeli, ez magyarázná miért alszik ki pár másodperccel később, hisz melegszik az olaj. Az olajszivattyút azért zárnám ki, mert akkor gondolom pirosan világít a kanna és nem alszik el...
De várom az ötleteiteket.


jaja a szenzor szokott rosszalkodni, főként olajcsere után kezdi el.
ha cseréled, akkor csak Hella. drágább, de legalább nem megy tönkre pár hét alatt.
én speciel nem cserélném, mert nem eszi a motor az olajat, és elég sűrűn amúgy is ellenőrzöm.


Szerencsére mindenbúl gyárit rakok vissza, amiből csak tehetem.
Akkor nem cserélem le, gondolom ha szint alá menne az olaj akkor így is jelezné menet közben, de ne menjen amugy meg... plusz nézegetem is.
Köszi!

bricktopm Elküldve: 2017-06-11 17:40 Üzemanyag fogyasztás

Bitu79 írta: Városban tötyögve 10 km-eket(vagy ennyit sem) párszor az átlagfogyim most 9,5 liter
Azért városban tud enni az 1.6 is,ha kis távokat van használva.




320i sor hattal is 9.5et fogyaszt csak városban, városon kívüli rekordom tartós 130+al, 7 liter

bricktopm Elküldve: 2017-06-11 17:37 Jeladó

Sziasztok!

A motor indítása után pár másodperccel kiyullad sárgán az olajszint lámpám. kb 5-10mp és elalszik, leállíátsnál nem világít, mint mikor alacsony a szint és menet közben sem villan ki. Egyébként nívó max alatt van picivel a szintem állandóan nézem. Mi lehet az oka?


Láttam már ilyet 330CI-n azt mondta a tulaja régóta így van őt nem érdekli. Engem viszont zavar kicsit.

Én az olajszint érzékelőre tippelek, esetleg az érzékelő hpmérő részére, mivel tudtommal ezt is figyeli, ez magyarázná miért alszik ki pár másodperccel később, hisz melegszik az olaj. Az olajszivattyút azért zárnám ki, mert akkor gondolom pirosan világít a kanna és nem alszik el...
De várom az ötleteiteket.

bricktopm Elküldve: 2017-06-11 17:24 Futómû és hibái

YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok.
Bal Első kerekem levettem és egy ilyen kábelt találtam. Mi lehet ez?
A link neve


fékbetét kopásjelzőnek a kábele.


Sajnos én is erre tippletem, de bíztam benne, hogy valami keréknyomás szenzoré...
Szerencsére télen néztem a fékbetétet, akkor még 40%körül volt. Most úgy is cserélni fogom olajcsere mellett, akkor szenzort is veszek.
Köszönöm!

bricktopm Elküldve: 2017-06-10 23:17 Futómû és hibái

Sziasztok.
Bal Első kerekem levettem és egy ilyen kábelt találtam. Mi lehet ez?
A link neve

bricktopm Elküldve: 2017-05-21 21:05 Fûtés - Klíma

Bitu79 írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
Klíma rendszer felújítás van most nálam folyamatban, konkrétan levetetem a gázt, átszűretem, nyomáspróbáztatok és lecseréltetem a denso kompresszoromat egy újra.
A kérdésem az lenne a szárító szűrőt érdemes-e helből lecserélni már most vagy inkább megnézni egyáltalán szükséges-e a cseréje. Még a gyári van benne tudomásom szerint.

Illetve nekem ventillátorból az a fajta van, ami nem csatlakozik a főtengelyre, hanem szimplán egy műanyag kerettel van betéve a hűtő mögő. Ennek mikor kell működésbe lépnie? Hogy teszteljem szükséges-e rajta valamit javítani\cserélni?


Ha minden okés a klímával,akkor semmit se cseréltess ki.Ha nyomáspróbánál jó minden,akkor a gáz is maradhat benne.Egy jól működő klímát soha nem kell tölteni.Maximum évente ellenőriztetni,és tisztíttatni(ózonnal),meg kicserélni a pollenszűrőt.Ha minden okés a klímával(nem engedi a gázt),és jól hűt,akkor ne cseréltess ki semmit.Gondolom te sem úgy lopod a pénzt.



Helo,
A rendszerrel önmagában nincs gond, nem ereszt, van benne gáz, de a kompresszort mindenképp cserélnem kell, mert nyomásképzési problémái vannak, konkrétan van hogy a primer és szekunder oldalán egy a nyomás működés közben. Viszont főalkatrész cserénél, ugyebár a rendszert átkell szűrni, mivel az új klímában lehet szennyeződés. Így ezt a kört sajna lekell játszanom.

bricktopm Elküldve: 2017-05-20 11:53 Fûtés - Klíma

Sziasztok!
Klíma rendszer felújítás van most nálam folyamatban, konkrétan levetetem a gázt, átszűretem, nyomáspróbáztatok és lecseréltetem a denso kompresszoromat egy újra.
A kérdésem az lenne a szárító szűrőt érdemes-e helből lecserélni már most vagy inkább megnézni egyáltalán szükséges-e a cseréje. Még a gyári van benne tudomásom szerint.

Illetve nekem ventillátorból az a fajta van, ami nem csatlakozik a főtengelyre, hanem szimplán egy műanyag kerettel van betéve a hűtő mögő. Ennek mikor kell működésbe lépnie? Hogy teszteljem szükséges-e rajta valamit javítani\cserélni?

bricktopm Elküldve: 2017-01-02 19:49 Mi lehet a baj?

Leslie76 írta: Sziasztok! Nekem egy e46 os 320i bmw van. A probléma az, hogy a hűtőventilátór megy hidegen, melegen egyfolytában a sensor ról is lehúztam a csatlakozót és akkor is megy tovább csak akkor áll le ha a ventilátor csatalálkozót széthúzom. Tud valaki segíteni? Előre is köszi.


A hőmérő szenzorod a rossz valószínűleg.

bricktopm Elküldve: 2017-01-02 13:19 Hûtõvíz

YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
Kérdésem a következő, e46-ban a ventillátort hogy tudom letesztelni működik-e?
Nekem nem az a fajta van, ami egy tengelyen keresztül kapcsolódik a motorhoz(viszko?) és kuplungja van, hanem full elektromos. Amin csak egy csatlakozó van, leveszem és ki tudom húzni az egészet a helyéről.
Logikusnak gondoltam, hogyha lehúzom a vele egy kábelkötegbe menő csatlakozót a hőmérőről, akkor állandóan menni fog, hiszen vagy meleg a víz, vagy nem. De nem kapcsolt be így sem
Vagy ezt csak a klíma vezérlő tudja elindítani?
Még sose láttam forogni, lehet nem is működik?
Vegyem ki adjak neki delejt manuálisan?
kipróbáltam a vízforralást, az se indította be. Belevegősítettem és felküldtem közép utáni vonalig a vizet, de semmi.



INPA-ban lehet tesztelni, ha minden igaz...


Igen az INPA tesztet tudom, de nem tudtam az INPA-t életre kelteni, hogy hibaüzenet nélkül induljon el sajnos. Így maradt volna a manuális tesztelés. Felhozom akkor és adok neki 12voltot meg egy PWM-et.