csatis1 fórum hozzászólásai

csatis1 Elküldve: 2010-10-08 16:20 Karbonozás

Ma megvolt az első kör. Ha valaki kezdőnek mondható ebben a témában, hát az is csipásra röhögte volna a szemét, annyit bénáztam...

Bár mindennek megvan az előnye: most már látom, hogy nem is olyan b@szott egyszerű a szövetet rendesen ráteríteni a gyantára, mert utána már nagyon nehéz a szálakat eligazítani, inkább lehetetlen. A szövet alapból nagyon könnyen tekergethető, így könnyen összekuszálható. Most már látom, hogy könnyű fikázni, ha látszatra kicsit és tényleg kicsit nem állnak mérnöki pontosan szimmetrikusan a szálak, de nagyon kell figyelni a szövet felhelyezéssel (főleg, ha az alkatrész még ráadásul jó nagy is). Ez az egyik legfontosabb.

Most a három sablonnak egyszerre készült a matéria, így nehezítette a dolgot, hogy jobban kellett sietni a gyantázással. A kötési idő nagyon behatárol: minél nagyobb a felület, annál tovább tart megfelelően felkenni a gyantát.
Még nem teljesen tiszta, hogy milyen gyanta és milyen edző komponensekre van szükség, de ez a másik legfontosabb dolog.
Ha megvan az két komponens, már csak a megfelelő kötési időket kell megtudni/kitapasztalni...

Mint már említettem a három alkatrésznek egyszerre készült az anyag. Összeforgattuk, ollóval könnyen levágtuk a szükséges darabot:


íme a szövet kiterítve és tekercsben:




Az üveglapra felkentük a formaleválasztót, rá egy réteg műgyantát és arra ment rá a szövet:


Nem sikerült túl jól a felhelyezés, egy helyen gubancos lett, néhol pedig nem teljesen egyenes. Itt nem térnék ki a csipás szemekre. Bár mentségemre szóljon, első próbálkozás volt.

Mivel az első adag gyanta belekötött az edénykébe, kevertünk újat és felvittük a szövet hátuljára:


Ez most holnapig a hideg miatt hagyom kötni, majd a hétvégén nekilátok kidarabolni. Egyelőre úgy tűnik, hogy egy réteg szövet elég lesz magában is.

Már most tudom, hogy a szövet kafa (3K-s karbon) viszont a gyantát és az edzőt le kell cserélni. Ezeknek még sokkal jobban utána kell járnom.

csatis1 Elküldve: 2010-10-07 19:54 izzók / izzókészlet

Adiii írta: Sziasztok!

Vajon a beltér világításnak illetve csomagtér világításnak a highpower ledes izzókat elfogadná a canbus vagy hibát írna ki? valakinek van ezzel kapcsolatban valami tapasztalata?



Elfogadja a ledes izzókat, nekem is az van a kesztyűtartótól a rendszámtábláig.

csatis1 Elküldve: 2010-10-07 19:46 izzók / izzókészlet

Kipróbáltam néhány napja egy led index izzót, és azt tapasztaltam, hogy villog, de a kocsi úgy érzékeli, hogy nincs benne/kiégett és vele együtt a féklámpa is villogott.
Gondolom a canbus miatt történt.
A ledes hátsó lámpáknak is van valami kütyüje, amit pluszban be kell építeni?

csatis1 Elküldve: 2010-10-07 11:32 Karbonozás

YELLOW írta: milyen burkolatokkal kísérletezel?


A motorteret találtam kopasznak kicsit, oda lesz pár burkolat, egyelőre magamnak. A régieket már el is ajándékoztam...

csatis1 Elküldve: 2010-10-07 11:21 Karbonozás

Néhány hónapja csináltam pár burkolatot a kocsimhoz plexiből, amiket karbonfóliáztattam és lakkoztattam. Hát a lakkozás nem kellett volna, mert tiszta fekete lett az egész.
A fóliázást újracsináltatni nem akartam, ezért másra gondoltam: mi lenne, ha megcsinálnám az egészet karbonból?
Megvettem a karbonszövetet, műgyantát, edzőt... mindent, megcsináltam a sablonokat újra így nekilátok karbon alkatrészt gyártani!
Egyelőre az alkatrészek teljes egészében karbonból lesznek, de mivel nincs fűtött műhelyem a megfelelő klímához, így a telet kísérletezésre a technika elsajátítására szánom.
Már beszéltem sokakkal, akik jártasak a dologban, de itt szeretném előre is megköszönni Bazsali Tibi bának (aki nem mellesleg többszörös világ- és európabajnok modellező) a rengeteg eddigi és további segítségét!
Ha befejezzük az egyszerűbb burkolatokat, akkor nekilátok a belső bonyolultabb elemek bevonásához - hacsak közben nem megy el a kedvem az egésztől.

Hamarosan rakok fel képeket is...

csatis1 Elküldve: 2010-10-06 21:03 Lengéscsillapitó

hancurozo írta:
csatis1 írta: A kiszerelés megvan , tényleg nem volt nagy ördöngösség. A belső kárpittal viszont megküzdöttem. Több idő ment el a kárpit kiszedéssel, mint a lengéscsillapító leszedésével...
Most jöhet a javítás. aztán az összeszerelés.


Ne haragudj, hogy a kárpitok kiszereléséről nem írtam. Csak nem akartam elvenni a kedved a szereléstől
Fel lessz újítva? Nem cseréled újra?


Nem cserélem le, az sokba kerülne (Eibach Pro-Street állítható magasságú garnitúra).
Felújítani sokkal olcsóbb lesz. Kárásziék 1 nap alatt megcsinálják pici-pénzért (a másik hátsót is ők csinálták).
Inkább, mint újat venni.

csatis1 Elküldve: 2010-10-06 19:22 Lengéscsillapitó

A kiszerelés megvan , tényleg nem volt nagy ördöngösség. A belső kárpittal viszont megküzdöttem. Több idő ment el a kárpit kiszedéssel, mint a lengéscsillapító leszedésével...
Most jöhet a javítás. aztán az összeszerelés.

csatis1 Elküldve: 2010-10-05 19:09 Beszerelések utólag

Az eBay-en találtam elektromosan befordulós tükröt, de úgy írja, hogy 2003-as évjáratig. Máshol még nem találkoztam ilyen megkülönböztetéssel. Én úgy gondolnám, hogy minden E46 sedanhoz/touringhoz jó ugyanaz a tükör.
Ez lenne az.

csatis1 Elküldve: 2010-10-04 19:41 Lengéscsillapitó

hancurozo írta:
csatis1 írta:
bmw320d4 írta:
csatis1 írta: Valaki tudna segíteni hátsó lengécsillapító csere ügyben? Ki kellene szednem, de egy-két jótanács elkelne, mielőtt belevágok...
Előre is köszi mindenkinek!

Csomagtérkárpitok és hangszórók ki.
10-es, 13-as, 8-as dugókulcs és 25-ös torx kell hozzá.



Hát ez gyors volt, köszi!
Már elkezdtem keresni DIY-t is, hátha van valami lépésről lépésre leírás. Azt vágtam, hogy a kárpitot ki kell szednem hátul, de mivel még nem csináltam nem szeretném az összes fület/patentot letörni róla.
Tudnál esetleg valami tanácsot adni, hogy hol fogjak neki?

szerk.: És úgy nagyjából a ki-beszerelés menetét pár szóban tudnád vázolni?


Ha komplett lengésvsillapítót veszel felső szílenttel, akkor 13, 17-es kulcs. Fellül 2 csavar tartja (M8 ), allul a "szemben" 1 átmenő csavar(M10).
Ha nem teljes, akkor is egyszerűbb kint levenni róla a felső szilentet.





egyedül is meg tudom oldani?

csatis1 Elküldve: 2010-10-03 19:27 Lengéscsillapitó

bmw320d4 írta:
csatis1 írta: Valaki tudna segíteni hátsó lengécsillapító csere ügyben? Ki kellene szednem, de egy-két jótanács elkelne, mielőtt belevágok...
Előre is köszi mindenkinek!

Csomagtérkárpitok és hangszórók ki.
10-es, 13-as, 8-as dugókulcs és 25-ös torx kell hozzá.



Hát ez gyors volt, köszi!
Már elkezdtem keresni DIY-t is, hátha van valami lépésről lépésre leírás. Azt vágtam, hogy a kárpitot ki kell szednem hátul, de mivel még nem csináltam nem szeretném az összes fület/patentot letörni róla.
Tudnál esetleg valami tanácsot adni, hogy hol fogjak neki?

szerk.: És úgy nagyjából a ki-beszerelés menetét pár szóban tudnád vázolni?

csatis1 Elküldve: 2010-10-03 19:20 Lengéscsillapitó

Valaki tudna segíteni hátsó lengécsillapító csere ügyben? Ki kellene szednem, de egy-két jótanács elkelne, mielőtt belevágok...
Előre is köszi mindenkinek!

csatis1 Elküldve: 2010-10-01 15:37 Multikormány beszerelése utólag...

Ezek szerint, ha mondjuk nem lenne multikormányom, de vennék egyet, akkor csak ez a 4-5eFt-os kábel meg egy kis kódolás és már működik is?

csatis1 Elküldve: 2010-09-29 14:57 Gyári Xenon Lámpa

InsectKiller írta: Szia!
Nézd meg, hogy ha a reflektort felkapcsolod, akkor a xenon fényszóród változik-e, vagy a H7-es kis sárga izzó kapcsol-e be?!
Nekem is coupem van és sima Xenon és ha a refit ráadom, akkor a xenon már nem csinál semmit. A bi-xenon-nál a reflektor is xenon!


Nem úgy van, hogy a bi-xenonnál is halogén a refi, csak a xenon izzó előtt lévő lemez még felcsapódik amikor ráadod a távolságit? Mintha olvastam volna erről korábban valamelyik topicban... Javítsatok ki ha tévednék!

csatis1 Elküldve: 2010-09-28 19:02 lámpa

SoundkeY írta:
csatis1 írta: Meg tudnátok mondani, hogy az asszimetrikus index izzó (első, hátsó) az E46-ban BAU15S foglalatos-e? Vennem kellene, de tanácstalan vagyok mint egy kisközség... Előre is köszi!


Igen, BAU15S

Izzókereső


Köszi!

csatis1 Elküldve: 2010-09-28 16:54 lámpa

Meg tudnátok mondani, hogy az asszimetrikus index izzó (első, hátsó) az E46-ban BAU15S foglalatos-e? Vennem kellene, de tanácstalan vagyok mint egy kisközség... Előre is köszi!