dpiller fórum hozzászólásai

dpiller Elküldve: 2006-06-26 19:34 Kézifék beszakadt....avagy a megszorult bal hátsó kerék

No sikerült némi ütögetéssel leszednem ma a kereket. A fék hozzá volt sülve a tácsahoz. Kis ütögetés, majd mászkálás és vele és most jó. Oké, hogy nagy a meleg, de azért ettõl még ilyen nem fordulhatna elõ. De a változatosság kedvéért az airbag lámpám megint kigyulladt (dejóóó), úgyhogy szerdán márkaszerviz, aztán csinálják meg (azért oda viszem, mert garanciálisan akarom megcsináltatni ezt a részét).

dpiller Elküldve: 2006-06-26 10:12 Kézifék beszakadt....avagy a megszorult bal hátsó kerék

b0gar írta: Hát szerintem az biztos, hogy a kerékleszedésnek semmi köze a fék szoruláshoz. Úgy értem a kresz is úgy írja elõ, hogy a kézifékkel kell rögzíteni az autót a kerékcseréhez.
A fékre sajnos nincs ötletem de a kézifékemet én is meg fogom nézetni , mert nekem meg nem fog eléggé.

Beszéltem reggel a BMW szervízzel, azt mondták, induljak el vele, ki fog pattanni, vagy ütögessem meg kalapáccsal, mert elõ szokott fordulni, hogy feltapad a fék, ha áll, stb. Megpróbálom, szerda elött úgyse érnének rá.
Amúgy egyik ismerõsöm is igy járt mostanában.

dpiller Elküldve: 2006-06-25 17:22 Kézifék beszakadt....avagy a megszorult bal hátsó kerék

alfatone írta: Persze le lehet szedni. Az a furcsa, hogy ha a kézifék, vagy a tárcsafék a ludas, akkor kézzel nem lehet forgatni a kereket, de a motor kéne hogy forgassa. Nem értem...

Amikor elkezdem felengedni a kuplungot, a motor forgatná, azaz úgy mozdul a kerék, hogy a kocsi hátsó része ugymond ágaskodik - az a tipikus érzés, mint amikor behúzott kézifékkel indulnál. Namármost én néztem a keréknél a kocsit belülrõl, kívülrõl, de nem fedeztem fel eltérést a másikhoz képest - persze pár miliméter is elég lehet, de ez nem az én szakmám
Holnap reggel telefon a szervízeknek, aztán majd lesz valami...

dpiller Elküldve: 2006-06-25 13:12 Kézifék beszakadt....avagy a megszorult bal hátsó kerék

richiem írta: Csõ

Nemtom segít e, de szerintem ha kioldod a fékbowdent, akkor kioldódik. Azt meg úgy tudod, hogy az utastérben leszeded a kézifék szoknyát ( simán csak be van pattintva) és ott van benne két feszítõ csavar, ami a két oldalt húzz. Lehet hogy azzal ki lehet engedni, mert az lelazítja a bowden feszességét.

Üdv.

R.


Hmm behúzott kézifékkel amúgy leszedhetõ lenne a kerék? Mert ezt most nem próbáltam...

dpiller Elküldve: 2006-06-25 12:52 Kézifék beszakadt....avagy a megszorult bal hátsó kerék

No, hát ez ma érdekesen alakult. Úgy néz ki, mégse a kézifék a ludas, mert egyszerüen nem tudtam leszedni a jobb hátsó kereket - egyszerüen valami szoritja az egészet. A kocsi megemelése után a kereket nem lehet megforgatni. Hétfõn szerviz és tréler (((((((((
Nagyon szeretem ezt a kocsit, de marha sok vele probléma

Apropó, a jobb hátsó müanyag diszlécet egyszerü cserélni? (majd lesz fotó hogy melyikre gondolok, de talán igy is világos)

dpiller Elküldve: 2006-06-24 13:47 Kézifék beszakadt....avagy a megszorult bal hátsó kerék

alfatone írta: Szerintem is ott kell keresni a megoldást. Ha nem megy, akkor dob szorult meg hátul.

Hali!
Odáig eljutottam már én is elméletben, hogy inkább elengednie kéne szakadás vagy bármi esetén az egészet és nem megfogni igy. Valószinû a dob szorult meg. Úgyhogy a holnap programja apámmal a kerék levétele, nézelõdés, etc, aztán csak kisütünk valamit.
Alfatone, sikerült azóta a xenonos bütykölésed a visszajelzés miatt?

dpiller Elküldve: 2006-06-23 22:45 Kézifék beszakadt....avagy a megszorult bal hátsó kerék

Halihó,

reggel kiskocsimmal nem tudtam kiállni - úgynézki beszakadt a kézifék - de csak a bal hátsó kereket fogja - hogy tudnám ezt kézzel kioladni?
A dolog egész sürgõs

(ha valaki tudna segiteni esetleg, annak nagyon hálás lennék - most a kocsival se elõre se hátra)

dpiller Elküldve: 2006-06-10 11:28 légzsák lámpa világít

No akkor sztori a szervízekrõl.


1. Rack autó Budaörs.
Rendelnem kellett egy pórkulcsot, mert anyám elhagyta az egyiket, stb.
Bementem, kifizettem az új kulcs árát, kifizettem a munkadíjat a régi letiltásáért (ez nem fért bele a kulcs árába, sebaj, ez a számla jogosnak tekinthetõ, bár hozzáállás kérése). Igérték, hogy hívnak ha megjön az új kulcs.
Nem hívtak, én hívtam. Kulcsért be.
Számla kiállít, elõleg számla visszaad, amikor az ottani nõ közli, hogy leszek szíves 8, azaz nyolc Forintot fizetni, mert a kollégája elrontotta a számlát.
Nézek rá, hogy ez most komoly, vagy kandikamera? 42000 Ft-os kulcs után még 8 Ft?
Utána meg beszélgettem az egyik szervízessel, kérdeztem a xenon modic-ról, és amikor megtudta, hogy nem gyári van nekem, elkezdett ijesztgetni, meg alázni...a rendõr leveszi a rendszmtáblámat, meg jujjjujj, és fényszorómosóm van e.

2. Fabro-Re Kft.
Hatalmas tévedés volt, de nem tõlem. A lényeg, hogy kb 3 hónapja belémjöttek hátulról, de éppen mentem ki nyaralni, ezért a család adta le a kocsit az addig bevált Mohács utcai szervízbe. Õk nem vállalták a kérrandezést, ezért félreértés miatt ehhez a jóemberhez került. No mire megcsinálták a kocsit (soxor nem vette fela telefont stb), a hátsó ülés ki volt szakadva, a hátsó belsõ borítás meg volt sérülve, és kívülrõl a kocsi karcos volt - a lényeg, hogy szállítottak benne valamit. Rávertem amit lehetett, és helyreállítattam ezeket a károkat, de hiányzott mint a pup a hátamra.
Messzíre elkerülni õket, a fõnöküket Király Károlynak hívják.

3. Wallis Váci út.
Korrekten felhívtak, de amikor mondtam az airbag problémámat (kábel ellenállása túl nagy), letorkoltak, hogy márpedig az kizárt, és kezdjük az ülésérzekelõ cseréjével. Heee? Ok, de azért lassan a testtel . Úgyhogy még keresgélem a normális szervízt..

dpiller Elküldve: 2006-06-09 14:49 légzsák lámpa világít

richiem írta: Sziasztok

Talán a fõcím a következõ lenne : SZAKÉRTELEM

A korábban említett légzsák lámpa világítására az egyik nagy BMW szervíz az bal övfeszítõ csere után arra jutott hogy a légvezérlõ K.O.
Ezért kaptam is egy ajánlatot 85e Ft + szerelésre és programozásra. Ez kb 100 lenne. Az indok az volt, hogy mivel az övfeszítõ új , ezért tuti elszaródott a légzsákvezérlõ, mert nem engedte törölni az övfeszítõ hibaskódot.

Mint egy utsó lehetõség, elmentem az egyik ismerõsöm által ajánlott autóelektrónikáshoz. Kb 5 perc után rájött, hogy amit beletettek övfeszítõt, az nem bele való, és az egyik csatlakozó pont annyit tart el, hogy nem érzékelik egymást. Ez rövig úton le lett pattintva...és láss csodát egy hiba törlést követõen semmi baja sincs az egész cuccnak.

A nem megfelelõen csatlakoztatott , nem pontossan belevaló övfeszítõ miatt majdnem kidobtam 100 rongyot egy olyan dologra, ami nem is rossz......így ez az 5 perces szerelés csak 3000-be került , nullázással együtt is.

És mindenki boldog......


Szia,

a változatosság kedvéért nekem is világit megint, és 2 helyen 2félét mondtak (márkaszervíztek...). megadnád a hely címét, elérhetõségét ahol voltál? Köszi!

dpiller Elküldve: 2006-06-01 10:25 RunFlat / defektmentes

Valakinek valamilyen tapasztalata?
Melyik gyártó melyik változatai a legolcsóbbak?

dpiller Elküldve: 2006-05-29 16:34 Váltózsák csere

Iceman írta: Itt találsz egy pár képet:
UUC Shift Knob Installation: http://m3.madrussian.net/diy_uuc_rk3.shtml

Shift Boot Replacement: http://m3.madrussian.net/diy_ws_shiftboot.shtml

+ egyéb leírások (Do It Yourself): http://www.bimmerdiy.com/e46

Megnéztem õket köszi. Ahogy az elsõnél írja, úgy sejte, hogy az enyém is egybeszerelt, azért nem enged. De holnap úgyis mennem kell a szervízbe, megkérdezem majd õket.

dpiller Elküldve: 2006-05-28 12:59 Váltózsák csere

b0gar írta: Nézdd meg a képek közt az enyimet. Én csináltattam bõrössel újat. Igazai bõrrel (nekem mûbõr volt). Állítólag onnan hozatja ahonnan a autós cégeknek is szállítanak (pl:BMW). Persze ki tudja, de hihetetlen szép lett. És nem dicsekvésbõl mondom de majdnem jobb mint az új. Váltógombot kormányt egyebeket is behúzott. Nem volt drága. Asszem a váltó 7000 volt (gombbal együtt).

Tényleg szép a Tied, nekem elég egy egyszerübb megoldás is, engem csak az zavar, hogy szakadt. Ideglenesen, így hogy a váltó gombot nem tudtam leszedni, csak a borítást felemelni, megtámasztottam némi szigetelõszalaggal belülrõl, és a lyuk már igy is sokkal kevésbé látszik. De ki szeretném cserélni amúgy.

dpiller Elküldve: 2006-05-28 12:56 Váltózsák csere

Hát én megpróbáltam erõbõl felhúzni, de nem jött. Attól tartok, kiszakítom a váltot - nem tudom, milyen módon van rögzítve alul, és meddig merjek próbálkozni. Biztos, ami biztos, csináltam egy fotót - nem kell valami rejtett helyen pl csavart kioldani vagy szétszedni?

dpiller Elküldve: 2006-05-28 10:18 Helyzetjelzõkarikák Angel Eyes szettek

alfatone írta: Akkor ide elég normál ellenállás, nem kell fûtõteljesítményû, ugye?

Azért legalább legyen 10W-os szerintem. A lényeg, hogy mennyire melegszik fel, ezt amikor beszereled majd kipróbálod. Valószinü a teszt olyan rövid ideig tart, hogy nem lesz ideje felmelegedni. Ezek nem drága dolgok, inkább felülméretezd, ne legyen gondod 3 év múlva se. De ha bemész egy elektronikai boltba és elmondod ezeket, tudni fognak adni megfelelõt. Pl a volt Skálával szemben vagy egy nagyszerû kis elekronikai bolt (asszem Arwill a neve, a lényeg hogy két bolt van az utcában, egyik se rossz, igaz, egy éve voltam utoljára)

dpiller Elküldve: 2006-05-28 09:34 Váltózsák csere

Hali,

el van szakadva a váltózsákom. Nem vészes, de a) vagy megvarrnám, vagy b) ebay-rõl rendelek utángyártottat kb 15 euroért.
Hogy kell kiszedni? Nem akarok semmit törni, vagy barmolni.
Egyszerüen felemelem a középkonzolt csavarhúzóval, vagy van ott valami más rögzítés?