Ez egy archivált weboldal! bővebben
gfeco fórum hozzászólásai

gfeco Elküldve: 2014-12-31 18:13 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
jons írta:
gfeco írta: Csak igy a bc nek nem sok értelme van.


Talán érdemes lenne egy korrekciót állítani a titkos menüben.


ez benyásnál működik? sokan még dízelnél sem tudják állítani.


Ez ügyben viszont kérnék segítséget.

gfeco Elküldve: 2014-12-31 13:49 335d

oxigen írta:
gfeco írta: Szia
Én majdnem minden nap ülök egy E92 335d ben.2008-as.
Nagyon jo auto de azert vannak hibák.csak wallisban szervizelt,legaprobb zörejre is már viszi a barátom egyből.a nagyobb falatokat emlitem csak.
140 ezer km nél főtengely éksziktárcsa kuka lett,csak gyári alkatrész kerül bele.210 ezer Ft.cserével együtt.
170 ezer km nél elment a láncfeszítő.A kipufogo szelepekbe belevert a dugattyú teleköpte a részecskeszürőt olajjal,hengerfejjavitás 2 hét auto nélkül uj olaj stb 426 e ft.
Majd 40 km után még aznap csapágyas lett a motor.
Valami szerelési hibát rátudtunk htkzni a szerelőkre igy lett csak ujboli 456 e ft a javitás.Új fötengely,alsó csapágysor,uj jajtokarok stb .a láncszakadás ennél a tipusnál sürün előfordul 160-180 ezer kmnél.
A váltó eddig jó,a turbók is,de egy olajcsere is elég húzós házilag is.
Cserébe nagy élmény a 335d.
Turbókkal eddig semmi gond,kicsi nagy.
Aproságok vannak itt is, xenon izzo,rengeteg szervizüzenet,kopoalkatrészek.


Köszi az infókat, eddig ez nem nyugtatott meg. 170e km-t futott autóban hengerfej javítás? Wallis-ban szerelési hiba? OMG ez valami rémálomnak indul

Olajcsere, fékek, stb, nyilván drágább mint a 320d-nél, arra fel vagyok készülve, de hengerfej javításra nem - azthiszem. Láncot érdemes ezek szerint cserélni 170e km környékén? Egyszerűen nem akarom elhinni, hogy a németek nem tudnak rendes láncot gyártani, és elszakad. Valami oka biztos, hogy van... Egy ismerősömnek az E92 330xd-jében pár hete szakadt el autopályán 170-nél a lánc, elég durván szétvert mindent, nem is vesz több BMW-t azt mondja

Valaki nyugtasson meg, hogy 300e km-t tett az autójába eddig és nincs baja.


http://m.totalcar.hu/magazin/k...s/?rnd=493

A barátom autoja is M57 motor,ezt a cikket akkor találtam amikor az eset után kutakodtam.
Nekem m43 motorom van gyári lánccal es most készülök átlépni a 300 ezer km ert.
Viszont nem egy gyorsvonat.

gfeco Elküldve: 2014-12-31 13:18 335d

Szia
Én majdnem minden nap ülök egy E92 335d ben.2008-as.
Nagyon jo auto de azert vannak hibák.csak wallisban szervizelt,legaprobb zörejre is már viszi a barátom egyből.a nagyobb falatokat emlitem csak.
140 ezer km nél főtengely éksziktárcsa kuka lett,csak gyári alkatrész kerül bele.210 ezer Ft.cserével együtt.
170 ezer km nél elment a láncfeszítő.A kipufogo szelepekbe belevert a dugattyú teleköpte a részecskeszürőt olajjal,hengerfejjavitás 2 hét auto nélkül uj olaj stb 426 e ft.
Majd 40 km után még aznap csapágyas lett a motor.
Valami szerelési hibát rátudtunk htkzni a szerelőkre igy lett csak ujboli 456 e ft a javitás.Új fötengely,alsó csapágysor,uj jajtokarok stb .a láncszakadás ennél a tipusnál sürün előfordul 160-180 ezer kmnél.
A váltó eddig jó,a turbók is,de egy olajcsere is elég húzós házilag is.
Cserébe nagy élmény a 335d.
Turbókkal eddig semmi gond,kicsi nagy.
Aproságok vannak itt is, xenon izzo,rengeteg szervizüzenet,kopoalkatrészek.

gfeco Elküldve: 2014-12-31 13:14 Üzemanyag fogyasztás

Sziasztok
Most hogy itt voltak az ünnepek volt idöm aproságokkal is foglalkozni.
Kinek mennyire pontos a Bc je?Az én 1.6-om normál vegyes fogyasztása olyan 8-8.5 l lehet ahogy számolgatok.
A Bc-m viszont sehogy sem megy 6.6 fölé.
A multkor a legalsó vonalig hagytam kiürülni és tankoltam kerek 20 litert.Vonalig mentem,ugye ez nem hajszállpontos de kb 8.3 ra jött ki.
És a hátralévő km is mindig irreálisan sok.Nem sokallom a fogyasztasom,régi motor nehéz kasztni.csak igy a bc nek nem sok értelme van.

gfeco Elküldve: 2014-12-29 14:05 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
lela írta:
"A gáz tipusa a géptetőn fel van tüntetve ha még nem volt törve."
Ez
lenne az?



az


Igen,jol hozzáférsz majd.
Valami kefe süritett levegő(kompresszor) jol jöhet mert lesz közte cucc rendesen.

gfeco Elküldve: 2014-12-29 11:12 Fûtés - Klíma

lela írta:
gfeco írta:
lela írta:
gfeco írta:
lela írta: A minap lebontottam az intercoolert tisztítás céljából és iszonyat sok kosz volt körülötte.Szépen kitakarítottam.De a lényeg hogy akkor láttam hogy a klímahűtő és a vízhűtő között tele van bogár levél kosz maradvánnyal. Konkrétan a két hűtő egy egységet alkot.Hogy érdemes ezt kitakarítani? Melyik hűtőt könnyebb kivenni? Ha kiveszem a klímahűtőt kell e valamire figyelni és a gázt mennyiért töltik újra, mert ha leveszem a csatikat akkor gondolom az elszökik.Milyen gáz van ebben, sima hűtőgáz vagy ez is típus és gyártóspecifikus? Gondolom a gázban vannak egyéb adalékok amik a kompresszort keni és a csövezést védik a korróziótól.


Szia
Én a vizhűtőt vettem ki ugyanezen célból.
Szerintem gazdaságosabb.Egy klimatöltés olyan 10-15 ezer között van,de függ hogy kérsz e uv festéket vagy sem.Olaj is kell a rendszerbe de nem mind1 milyen.
A gáz tipusa a géptetőn fel van tüntetve ha még nem volt törve.
R134a kell bele asszem.de klimasok tudjak.
Meg igazábol lefejteni kéne árt a környezetnek.
Én a vizhűtőt venném ki de lehet más tud adni jobb tippet.



Az uv festék mi célt szolgál?
A géptetőn hol van ez a szám?
Klímások le tudják fejteni és visszatölteni?Vagy ez is elfárad és nemárt cseréltetni?
Hogy lehet kivenni a hűtőt, macerás?


Uv festék 3000 ft bele.Azért érdemes beletenni mert ha bàrmi szivàrgàsod lesz egyszer nagyon könnyü lesz megtalàlni egy uv làmpa segitségével.
A géptető belső részén van ez a matrica a feltöltés mennyiségével és a gàz tipusàval.
kicsi zöldes matrica talàn.

Ezt a gàzt lefelytik és vissza is teszik kiegészítve a megfelelő mennyiségre.
Maceràs kivenni igen a hűtőt de sima ügy.Víz le, ha nen viszkòs a tied akkor ventillàtor tàgtartàly csövek csatlakozòk le,egy két rögzítö,igazàbol a légtelenitéssel lehet bajlodni.
Klimahütöt én még nem vettem ki, nekem azért egyszerübb a vizhütöt mert azt màr csinàltam.
Hàtha valaki megirja hogy az a könnyebbik verziò.


Mit jelent az hogy viszkós?

A hűtőt a motor felől ha kiveszem a ventiházat utána ki lehet venni?


Szia
A viszkós venti a vizpumpa tengelyén van.
Nem tudom hogy a tiédben hütön van e a venti vagy a vizpumpán.
Mert ha a hűtön akkor azt is lekell venni mert nem fer ki egyben.

gfeco Elküldve: 2014-12-28 16:40 Fûtés - Klíma

lela írta:
gfeco írta:
lela írta: A minap lebontottam az intercoolert tisztítás céljából és iszonyat sok kosz volt körülötte.Szépen kitakarítottam.De a lényeg hogy akkor láttam hogy a klímahűtő és a vízhűtő között tele van bogár levél kosz maradvánnyal. Konkrétan a két hűtő egy egységet alkot.Hogy érdemes ezt kitakarítani? Melyik hűtőt könnyebb kivenni? Ha kiveszem a klímahűtőt kell e valamire figyelni és a gázt mennyiért töltik újra, mert ha leveszem a csatikat akkor gondolom az elszökik.Milyen gáz van ebben, sima hűtőgáz vagy ez is típus és gyártóspecifikus? Gondolom a gázban vannak egyéb adalékok amik a kompresszort keni és a csövezést védik a korróziótól.


Szia
Én a vizhűtőt vettem ki ugyanezen célból.
Szerintem gazdaságosabb.Egy klimatöltés olyan 10-15 ezer között van,de függ hogy kérsz e uv festéket vagy sem.Olaj is kell a rendszerbe de nem mind1 milyen.
A gáz tipusa a géptetőn fel van tüntetve ha még nem volt törve.
R134a kell bele asszem.de klimasok tudjak.
Meg igazábol lefejteni kéne árt a környezetnek.
Én a vizhűtőt venném ki de lehet más tud adni jobb tippet.



Az uv festék mi célt szolgál?
A géptetőn hol van ez a szám?
Klímások le tudják fejteni és visszatölteni?Vagy ez is elfárad és nemárt cseréltetni?
Hogy lehet kivenni a hűtőt, macerás?


Uv festék 3000 ft bele.Azért érdemes beletenni mert ha bàrmi szivàrgàsod lesz egyszer nagyon könnyü lesz megtalàlni egy uv làmpa segitségével.
A géptető belső részén van ez a matrica a feltöltés mennyiségével és a gàz tipusàval.
kicsi zöldes matrica talàn.

Ezt a gàzt lefelytik és vissza is teszik kiegészítve a megfelelő mennyiségre.
Maceràs kivenni igen a hűtőt de sima ügy.Víz le, ha nen viszkòs a tied akkor ventillàtor tàgtartàly csövek csatlakozòk le,egy két rögzítö,igazàbol a légtelenitéssel lehet bajlodni.
Klimahütöt én még nem vettem ki, nekem azért egyszerübb a vizhütöt mert azt màr csinàltam.
Hàtha valaki megirja hogy az a könnyebbik verziò.

gfeco Elküldve: 2014-12-28 16:23 Fûtés - Klíma

lela írta: A minap lebontottam az intercoolert tisztítás céljából és iszonyat sok kosz volt körülötte.Szépen kitakarítottam.De a lényeg hogy akkor láttam hogy a klímahűtő és a vízhűtő között tele van bogár levél kosz maradvánnyal. Konkrétan a két hűtő egy egységet alkot.Hogy érdemes ezt kitakarítani? Melyik hűtőt könnyebb kivenni? Ha kiveszem a klímahűtőt kell e valamire figyelni és a gázt mennyiért töltik újra, mert ha leveszem a csatikat akkor gondolom az elszökik.Milyen gáz van ebben, sima hűtőgáz vagy ez is típus és gyártóspecifikus? Gondolom a gázban vannak egyéb adalékok amik a kompresszort keni és a csövezést védik a korróziótól.


Szia
Én a vizhűtőt vettem ki ugyanezen célból.
Szerintem gazdaságosabb.Egy klimatöltés olyan 10-15 ezer között van,de függ hogy kérsz e uv festéket vagy sem.Olaj is kell a rendszerbe de nem mind1 milyen.
A gáz tipusa a géptetőn fel van tüntetve ha még nem volt törve.
R134a kell bele asszem.de klimasok tudjak.
Meg igazábol lefejteni kéne árt a környezetnek.
Én a vizhűtőt venném ki de lehet más tud adni jobb tippet.

gfeco Elküldve: 2014-12-26 14:33 ASC hiba

csaba1020 írta: Sziasztok ! Friss tulajdonosa vagyok egy Bmw 520i (98-as) !

Azt vettem észre hogy az asc gombra nem reagál nem tudom kikapcsolni a kipörgésgátlót ! Gyújtásnál nem világit ki a műszerfalon a lámpája sem ,sem az abs lámpa ! sok videót megnéztem már de ott mindenhol felvillan egy időre és aztán tűnik el ! Nálam semmi !

Segítsetek !


Szia
Csinálj egy műszerfal tesztet hogy jo e a visszajelzőlámpa.

gfeco Elküldve: 2014-12-11 06:25 Hûtõvíz

szabolcska írta: Sziasztok.

Nekem is lenne egy hűtővíz problémám, mégpedig a hűtőfolyadék jelző folyamatosan ég, ahogy a kontaktot ráadom, felgyúl és égve is marad (teszteren nem ad ki egy hibát sem). Termosztát új, az elektromos termosztátnál volt kábelszakadásom (teszter mutatta ki) megcsinálódott elmúlt. Nemrégiben volt tágulási tartály cserélve, vizpumpa volt cserélve, és segéd vizpumpa, ez utóbbit szintén a teszter miatt és kipróbáltuk tényleg nem ment, ezért lett cserés.

Lassan az egész hűtőrendszert lecseréljük és még mindig ég az a ... jelző.

Köszönöm szépen előre is, azoknak akik véleményt írnak, tanácsot adnak, stb.


Szia
A tartály aljában lévő jeladót is cserélted?

gfeco Elküldve: 2014-12-09 10:22 bluetooth probléma

Sziasztok

A segítségeteket kérném.
Egy jó barátom autójáról lenne szó.E92 335d 2008.Szervizben volt az autó vezérműlánc csere miatt, és amikor összerakták a kocsit szoftverfrissítést is kapott az autó.
A kocsiban navigáció van gyári bluetooth kihangosítóval.
Viszont mióta elhozta, az autó nem talál semmilyen telefont előtte pedig a bluetooth-os kihangosítás hibátlanul működött..Visszavitte de azt mondták hogy majd hoznak egy modult és kipróbálják azzal hogy működik e.
Szerintetek mi történhetett?Milyen modullal lehet a baj?Lehet köze a frissítéshez?
Válaszokat előre is köszönöm.

gfeco Elküldve: 2014-12-04 19:58 kiegyenlítő tartály

Sparta írta:
anubisz írta:
Sparta írta:
YELLOW írta:
BazsaMW írta: Sziasztok, kis segítség kellene : BMW e46, 18i kiegyenlítő tartályát, hogy tudom kivenni a helyéről? Ha jól látom csak úgy, ha a ventilátort és a hűtőt is kiveszem mivel ha jól sejtem a ventilátor műanyag burkolata miatt nem lehet "leakasztani" a helyéről..




engedd meg, hogy gratuláljak!


Az egyik oldalon olvastam hogy a hűtő kiszedése nlkül is meg lehet oldani.
Akkor mégsem?


Utazhatunk az időben,akár 2005 ig is. június 08. vasárnap, 11:05


most ezt mire???




Hello
Én amikor kiszedtem csak a tartályt nekem letört a két alsó akasztó.De szerintem f.sz voltam és kapkodtam.Lehet. Hűtővel együtt kellett volna és kint levenni.

gfeco Elküldve: 2014-12-04 19:48 Műszerfal kijelzés

higany írta: Sziasztok!
Egy gyors kérdés:
E36 328i, gyújtásra nem villan fel a check engine lámpa. Az égő jó benne, többet is kipróbáltam, ami másik helyen világított, egyik se égett a check engine helyén.
Az óracsoport tesztelésnél (nullázó gomb nyomvatart majd gyújtás...) csak 1-2 visszajelző gyullad fel, a mutatók szépen végigfutnak, amúgy az összes visszajelző ég amikor kell, egyedül a check engine nem, az soha, pedig ha jól tudom gyújtásnál fel kell villannia, majd kis idő után elaludnia. Erre ki mit mond?


Szia

Nekem E46 Fl van és nekem sem világít csak műszerfaltesztnél.
Gyújtásra sem villan fel az elején.
Furcsa nekem is.
Ha tudja valaki a választ megköszönném.
Haloványan rémlik mintha olvastam volna hogy fl elötiben nem is világít de lehet tévedek.

gfeco Elküldve: 2014-12-03 20:08 Társalgó

hil írta:
gfeco írta:

Szia
A szarítószűrőre gondolsz de igen az csak klímázásnál számít.

Szia!
Valamit elnéztél, de lehet, hogy én értelmezem rosszul a válaszodat:
Szárítószűrő:
Ez az alkatrész kompresszor és az expanziós szelep között helyezkedik el, és három nagyon fontos feladatot lát el.
– Kiszűri a rendszerből a szilárd szennyeződéseket – Hűtőközeg tároló tartályként funkcionál – Ez az egyetlen olyan alkatrész, amely el tudja távolítani a nedvességet a rendszerből.
Mivel a hűtőközeg folyékony halmazállapotban halad át a szűrőn, a kompresszor tengelytömítésén és a tömlőkön estelegesen bejutó nedvességgel ez a hűtőközeg reakcióba léphet, fluorsav és sósav keletkezhet az olajjal és a fémmel érintkezve. Ez korróziót okozhat, amely tönkreteheti az elpárologtatót, a kompresszort és a kondenzátort, illetve a nedvesség az expanziós szelep befagyását is okozhatja, amely nagyon gyorsan a rendszer üzemképtelenségéhez vezet. Ennek elkerülése érdekében a szárítószűrő silica gélt tartalmaz, amely több nedvességet tud megkötni saját mennyiségénél, így akadályozza meg a rendszer megfagyását.

Tehát az utastérből az semmit nem szűr, nem szárít, kizárólagosan a rendszeren belül.
hil


Szia
Igen rosszul értelmezed rosszul fogalmaztam de arra gondoltam hogy klima müködése közben végzi a dolgát.
Képben vagyok hogy nincs köze a levegő szűréséhez.

gfeco Elküldve: 2014-12-03 06:07 Társalgó

YELLOW írta:
rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta: Hi!

Ilyen időben mikor minden ablak bepárásodik(még ha magam ülök az autóban akkor is,ha meg 4-en vagyunk akkor meg pláne!)milyen praktikák vannak a páramentesítő és az ablak leengedésén kívül?
20-22 fok van bent az autóban tehát nem kell a nagy meleg..

Ki hogyan oldja meg?


a 22 fokosra állított levegó az jó, nem kéne párásodni. belső keringetést semmiképp ne kapcsolj. a másik praktika a klíma. ugyanis az szárítja a levegőt.

Ez az hogy nincs belső keringtetés és mégis párásodik..
A klímát azt tudom de nem akarom állandóan ki-be kapcsolgatni a klímát!
Neked nem párásodik?
Akkor mi lehet a gond nálam??

Üdv!



anno mikor Ladánk volt, sosem felejtem el, mindig hideg levegőt kellett fújatni az üvegre, hogy ne legyen párás, amjd meg fagytunk, mert a melegtől párásodott. a BMW-nél és az Opelnál simán nyomatjuk a meleg levegőt és elég, már legkisebb fordulaton is. BMW-nél ha nem emgy a venti, akkor párásodik ha már ketten ülünk benn.
állítólag van valami szűrő, ami ha rossz, akkor párásodik, de úgy rémlik az klímázásnál. ezt pontosan nem tudom.


Szia
A szarítószűrőre gondolsz de igen az csak klímázásnál számít.