haka fórum hozzászólásai

haka Elküldve: 2013-11-10 20:37 Motorolaj

szotakdavid írta:
haka írta:

nem kell vásárolgatni alkatrészeket, nem kell azzal foglalkozni, hogy elromlanak dolgok, mert évekig nem fog még semmi sem.
Ilyesmire gondoltam a kényelem technika terén.



Ezt kimondta Neked?!


Több autó után ez a tapasztalatom. Nekem nem szokott semmi gond sem lenni az új, újabb autókkal éveken át. De azt gondolom ez annyira azért nem ritka dolog

haka Elküldve: 2013-11-10 20:34 Motorolaj

Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
A használt "öregedő" bimmerem előtt kettő új autót vettem, és nem osztom a véleményed. Pedig a második nem volt "fapados" de igenis van különbség rendesen egy alacsonyabb kategória G Astra és egy E46 között rendesen. Sorolhatnám az illesztésektől, a belső cirmogásáig valami mindig zörgött, széthullott váltó 27ezer km-nél 6mm lötyögtek a féltengelyek minden irányban, a dupla vez.tengely lefogató bilincseknél a 20 db csavarból 18 laza volt kézzel tudtam becsavarni őket még jó, hogy véletlen olvastam a gyári hibáról a nagy hálón. Sorolhatnám.....


azé a géj asztra egy koros az E46-tal...


Mind111 az már csak a múlt, igaz azért rálocsoltam arra is 3 kilót, hogy kinézzen valahogy.


Jó hát ezért nem suzukit írtam példának
Nekem fordban és peugeotban van jó tapasztalatom, mondjuk fordban 9 éves, az kb egy szinten van csörgés-zörgés szinten, vagyis hát az benzines, szóval kevésbé csörög zörög, mint a bömös és hát még nem vettünk bele extra alkatrészt, ellenben a 1 éves bömössel. Illetve 308-as van most a családban, ami kvázi új, az városi vezetési élményben is elég jót ad. 110-130 ig elég jól húz, pedig valami 92 lovas csak. És sokkal több benne a technika, mint a bömösben, pedig ez sem fullos.
De bemész akár egy nissanba és 4 millárért egy fullos note-ot hozzád vágnak, amiben már tényleg minden van, körben kamera, táblafelismerés sávelhagyás és minden ami létezik manapság. 1,5 évesen 2 milla felett lesz egy kicsivel, ami már annyi lassan, amennyibe fáj a bömös
Szóval ha kényelem és technika kell, akkor szerintem ezek sokkal jobb választások mint a 10 éves gép.
De tudom itt nem ez kell, hisz nekem se az kellett


haka Elküldve: 2013-11-10 19:52 Motorolaj

jons írta:
Biztos ez? Kényelemben meg felszereltségben? Mire gondolsz? Talán egy másik bmw-ről beszélhetünk esetleg.
Egy 18i-nek, vagy 20td-nek milyen teljesítménye van te...


Hát szerintem nem egy 10 éves autó technológiája egyáltalán nem mérhető egy maiéhoz.
Nézz meg egy új nissant, peugeot-ot majdnem hogy bármit és hasonlítsd össze a 10 éves bmw-vel. Ég és föld lesz. De azért ez annyira nem is csoda, hiszem 10 év alatt akkorát fejlődik a világ, hogy csoda, hogy még kereke van az autónak
Kényelem szempontjából is azt gondolom, hogy egy 0-1-2 éves autónak kényelmesebbek az ülései, sokkal jobb, hogy minden új rajta, nem kell vásárolgatni alkatrészeket, nem kell azzal foglalkozni, hogy elromlanak dolgok, mert évekig nem fog még semmi sem.
Ilyesmire gondoltam a kényelem technika terén.

Az meg hogy a benzinest sem tolja valaki 2k főlé x ideig elindulás után, hát én tényleg elhiszem, hogy jót tesz neki. De volt eddig már sok autónk és egyiknél sem foglalkoztam ilyesmivel, és sosem éreztem, hogy bármi károm lett volna belőle.

Teljes mértékben megértem, ha valaki olyan, hogy vigyázni akar az értékeire amennyire csak lehet és olyan vagyok hogy élvezni, használni szeretem a tárgyakat és csak annyira vigyázni rájuk, amennyire szükséges, nem jobban, hiszen ezért veszem őket^^

haka Elküldve: 2013-11-10 10:59 Motorolaj

YELLOW írta:
4k főlé ne tolld a dízelt? fasza szakember lehetett... nem kell 30-cal menni hármasban, de ugye ez attól függ, hogy emnynit mész a városban, vagy csak abban mész-e. én már úgy tolom, hogy hidegen, ha 50-es tempo a max, pl városban, akkor negyedik fokozat felé nem váltok, lényeg az hirtelen terhelni nem kell a motort, de menni kell vle, nem helyben járatni, mert lassabban melegszik. van egy videóm garázsban indítom 3 perc után ér ki a kék mezőből. menet közben 3 perc alatt már szinte középen van a mutató. pedig óvatosan megyek vele olyankor. munkahelyen látom, ugye 12 órát dolgozunk, aztán hidegekben sokan 10 percig helyben járatják az autót, közben bagóznak, jó ürügy, de az autónak nem hiszem, hogy jó.


Sokak által sokra tartott szerelők mondták
De amúgy eddig nem tapasztaltam, hogy baj lenne azzal, hogy normálisan használom. Biztosan nem fogok 50-el menni, negyed órát akármi is történik ez miatt
Egyébként nem hajtom agyon, de nem fogok úgy indulni el egy kereszteződésben, hogy ledudáljon a suzukis, mert nem nyomom 2k főlé a fordulatot.

Kicsit én is úgy érzem sokan fordítva látják ezt az autó van érted vagy te az autódért dolgot.
Nem azért veszek számomra nagyobb teljesítményű autót, hogy úgy használjam mint az előző 106-osomat
Egyébként biztos igazatok van, ha kevésbé használod, kevésbé kopik.
Más kérdés, hogy akkor mi haszna, mert ugye kényelemben és felszereltségben sehol sincs a 10 éves autó egy mai új gyengébb márkához képest sem, szóval a teljesítmény amiért vesszük szerintem.

haka Elküldve: 2013-11-09 21:24 Motorolaj

YELLOW írta: nos, amit Jons pedzeget, azon én is agyaltam már. én megnéztem 3-5km-rel később melegszik be, ha az elejétől megy a fűtés, nekem ez annyira nem vészes, inkább mint a hirtelen hideg okozzon valamit.

egyre több cikket olvasni, hogy hülyeség helyben járatni a motort, dízelnél, is elég fél perc, benzinesnél, 10 sec is. ezért kell megfelelő hideg oldali olaj. az olaj bemelegedése fontosabb mint a vízé, de jóval lassabban melegszik, és ha nincs terhelve, akkor nem is fog, és az olaj legjobb kenése üzemi hőfokon van. a lényeg, hogy hidegen nem szabad túl pörgetni a motort, ami benzinesnél 3ezret jelent, dízelnél 2500-as fordulatot max. és amíg nem meleg, csak fokozatos terheléssel célszerű gyorsítani, nem padlógázzal, laposabb nyomatékkal menni.


Hát én nem hozzáértőként, úgy gondolom, hogy azért van digit klima a kocsiban, hogy benyomom a hőfokot és pont ennyit akartam vele foglalkozni. Biztos nem fogom kapcsolgatni a fűtést ki be, amikor indulok megállok, felmelegedett vagy lehűlt a víz. Azt gondolom tutira ehhez képest is van kialakítva a dolog

A bemelegedésről én a szerelőktől azt az infót kaptam, hogy 90-ig ne toljam, ami nem akkor van, amikor középen van a mutató, hanem még azután is kicsit várni kell. Amit a titkos menüben menet közben akár lehet is csekkolni, ha nagyon akarja az ember ugye.
Mondtam is egyből, hogy olvastam a fórumon, hogy 2500-t irkál mindenki, de hát az annyira alacsony, hogy hát én bizony azért vettem BMW-t, hogy az első perctől dinamikusan tudjak menni, nem akarok 10-15 percig arra figyelni, hogy 30-al menjek 3-asban
Na és a reakció az volt, hogy nem is kell csak 4k főlé ne toljam.

Nekem ez tetszik én e szerint fogom használni szerintem a fűtést és a bemelegedés miatti alacsonyabb fordulatot is



haka Elküldve: 2013-11-08 21:56 Kopog az eleje!!

Pocses írta:
jons írta:
compact írta:
e46-ot már golf 4 árban lehet venni az alkatrész árak és a fenntartása mégis 5X annyi, ráadásul semmivel sem különb.

Ezzel itt nem leszel túl népszerű.


Hát ja! Akkor az E46 Compact mennyivel különb, ha az még kisebb 3 ajtós bebujkálós? Lehet nem is az övé, lefotózott egy vasat az utcán oldalról.
Ettől függetlenül nekem nagyon tetszik a legkisebb is.


Már azt hittem meg kell védeni a típusomat
De hozzáteszem amúgy, hogy tényleg annyira pici, hogy a gyerek (2 éves) alig fér be a hátsó ülésre a gyereküléssel. Konkrétan vigyázni kell, nehogy eltörjük a lábát beüléskor

Családosoknak nem ajánlom fő autónak az szent

haka Elküldve: 2013-11-08 13:09 lámpa

YELLOW írta:
jakuzaa írta:
YELLOW írta:

miért lenne gond a műszaki? helyzetjelző világít? igen. ha fékezel van ami erősebben világít? igen. akkor mi a gond? lehet fel sem tűnne senkinek, főleg olykor amilyen nagytudásúak vannak. nekem idén műszakin, annyira mondta a csóka, hogy így bmw meg úgy bmw, menniyt helyeztek forgalomba, oszt hátramenetbe nem tudta berakni, azt hittem kiszakítja a váltókart


A próféta beszéljen belőled,és tényleg ne legyen semmi gond.
Én megkérdeztem,és azt mondták,hogy a gyárival megegyező számú lámpatestnek
kell világítani.(pl: azok a gyönyörű szép lexus hátsók a sok kis karikákkal
biztos feltűnnek nekik) De abban egyetértek,hogy arról lövésük sincs,hogy a gyárinak
hogy is kéne világítania


én beszélhetnék a nyári műszakimról, de nem fogok, nehogy.... szóval ezekről csak szóban face to face
eddig csak olanon voltam, hogy full megnéztek mindent, még az ablaktörlőt is, meg duda, meg minden nyavaja. most meg...


Hát nem tudom, máshol hogyan megy, de nálunk minden autó átmegy a műszakin
A múltkor amikor bent voltam láttam, hogy egy régi skodát műszakiztak és egy esernyőt raktak be a váltókar helyére azzal tolták neki
Kérdeztem is, hogy át fog-e menni, mondták, hogy már hogyne menne át aztán csak mosolyogtak

haka Elküldve: 2013-11-07 20:42 320d Motor

compact írta:
haka írta:
compact írta:
haka írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziaasztok!

Voltam Mikinél és azt mondta hogy az adagolomba valószinűleg valamilyen nyomásszabályzó nem a legjobb! 1-3 között kne lenni e az értéknek ha jol emlékszek,de nem anynin van.

Krdésem hogy szerintetek meddig mehet ez még el így?

Én meg azt hittem hogy néha a légtömegmérő miatt torpan be ,pedig nem


ha voltál Mikinél, miért nem őt kérdezted? valószínű tőle jobban senki nem tudja, vagy épp megmondani sem lehet. nyílván ha valami nem gyári határok között van, akkor nem célszerű sokáig húzni.


Én most öntöttem bele csodalöttyöt, hogy kitisztítsa a porlasztót.
A fülem már biztosan sokat javult tőle, mert állandóan fülelek, csörög-e még
Szerintem javult a helyzet, de amúgy nem tudom megmondani biztosra, mert már nem tudom eldönteni. Nem emlékszem milyen volt


Megnyugtatlak, hogy ugyan úgy fog csörögni, mert ha egy befecskendező csörög akkor azt nem azért teszi, mert koszos!
Amúgy az ilyen tisztító csoda löttyök egy több 100e km-t futott motornál vagy üzemanyagrendszernél többet ártanak, mint használnak!



Őő jaja csodát nem várok, csak 2 ismerősnek is megszűnt a csörgés meg a füstölés adaléktól teljesen. Nem BMW-knél de gondolom az tök mindegy ugyebár.
És hát mivel a bevizsgálás is 40-50k ezért gondoltam kipróbálom, mielőtt visszaküldik, hogy tisztítani kellett csak.
A computer nem mutat rossz értéket, ezért próbálom csak akkor rákölteni a több száz ezret, ha tuti rossz Nem is sürgős annyira szóval kísérletezek.

Egyébként nekem alapjáraton nem csörög csak gázadásra és mostmár akkor sem állandóan. Úgy veszem észre, hogy csökkent a csörgés és bizonyos esetekben már nem is hallom.

Amúgy a csörgést konkrétan mi okozza, hogy kosz nem lehet?


Melyik fajta adalék amivel próbálkoztatok?
A csörgés igazából a befecskendező rossz porlasztási képe miatt van és nem maga a befecskendező adja a hangot hanem a rossz befecskendező hengerében lefolyó helytelen égés hangja amit hallunk.
Általában a porlasztó csúcsának a kopása miatt van ami a gyengébb minőségű üzemanyag rossz kenése miatt alakul ki, így a porlasztott üzemanyag szemcséi nagyobbak, nem a megfelelő irányban keverednek a hengerben és a dugattyú tetőben és az így létrejött gyulladási késedelem megnő amitől zajosabb a motor járása.
Ezekben a befecskendező szelepek már óriási nyomáson dolgoznak és olyan illesztések és apró lyukak vannak, hogy ott pl egy porszem már elég a teljes működésképtelenséghez.
Véleményem szerint és pár tapasztalat is azt támasztja alá, hogy ezek a csoda adalékok, ultrahangos tisztítás és egyebekkel való próbálkozás sajnos ablakon kidobott pénz.
A Bosch kerek perec kijelentette, hogy a CR befecskendezők 150e km-re vannak tervezve!
Az hogy valakinek még ennyit sem bír ki, vagy van akinek 2x ennyit az valószínüleg a tankolt üzemanyagon, szűrőcserén és a szerencsén műlik.
Én azt mondom, hogy ha megjelennek a befecskendező hibára utaló jelek akkor a próbálkozások árát félre teszem a hamarosan esedékessé váló befecskendező cserére, mert a sor vége nagy valószínűséggel úgy is az lesz.
Rosszabb esetben BMW-nél nem tudom, hogy mennyire jellemző de jópár egyéb márkánál pedig sajnos a sok próbálkozás és rossz befecskendezővel való használat akár motorcseréhez is vezethet, mert a rosszúl befecskendezett üzemagyag megolvasztja a dugattyút, az pedig szépen elintézi a hengerfalat.




Hát akkor megcsináltatom nincs mese

Köszi a teljes körű leírást!

haka Elküldve: 2013-11-07 13:36 320d Motor

compact írta:
haka írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziaasztok!

Voltam Mikinél és azt mondta hogy az adagolomba valószinűleg valamilyen nyomásszabályzó nem a legjobb! 1-3 között kne lenni e az értéknek ha jol emlékszek,de nem anynin van.

Krdésem hogy szerintetek meddig mehet ez még el így?

Én meg azt hittem hogy néha a légtömegmérő miatt torpan be ,pedig nem


ha voltál Mikinél, miért nem őt kérdezted? valószínű tőle jobban senki nem tudja, vagy épp megmondani sem lehet. nyílván ha valami nem gyári határok között van, akkor nem célszerű sokáig húzni.


Én most öntöttem bele csodalöttyöt, hogy kitisztítsa a porlasztót.
A fülem már biztosan sokat javult tőle, mert állandóan fülelek, csörög-e még
Szerintem javult a helyzet, de amúgy nem tudom megmondani biztosra, mert már nem tudom eldönteni. Nem emlékszem milyen volt


Megnyugtatlak, hogy ugyan úgy fog csörögni, mert ha egy befecskendező csörög akkor azt nem azért teszi, mert koszos!
Amúgy az ilyen tisztító csoda löttyök egy több 100e km-t futott motornál vagy üzemanyagrendszernél többet ártanak, mint használnak!



Őő jaja csodát nem várok, csak 2 ismerősnek is megszűnt a csörgés meg a füstölés adaléktól teljesen. Nem BMW-knél de gondolom az tök mindegy ugyebár.
És hát mivel a bevizsgálás is 40-50k ezért gondoltam kipróbálom, mielőtt visszaküldik, hogy tisztítani kellett csak.
A computer nem mutat rossz értéket, ezért próbálom csak akkor rákölteni a több száz ezret, ha tuti rossz Nem is sürgős annyira szóval kísérletezek.

Egyébként nekem alapjáraton nem csörög csak gázadásra és mostmár akkor sem állandóan. Úgy veszem észre, hogy csökkent a csörgés és bizonyos esetekben már nem is hallom.

Amúgy a csörgést konkrétan mi okozza, hogy kosz nem lehet?

haka Elküldve: 2013-11-06 16:11 320d Motor

YELLOW írta:
toki24 írta: Sziaasztok!

Voltam Mikinél és azt mondta hogy az adagolomba valószinűleg valamilyen nyomásszabályzó nem a legjobb! 1-3 között kne lenni e az értéknek ha jol emlékszek,de nem anynin van.

Krdésem hogy szerintetek meddig mehet ez még el így?

Én meg azt hittem hogy néha a légtömegmérő miatt torpan be ,pedig nem


ha voltál Mikinél, miért nem őt kérdezted? valószínű tőle jobban senki nem tudja, vagy épp megmondani sem lehet. nyílván ha valami nem gyári határok között van, akkor nem célszerű sokáig húzni.


Én most öntöttem bele csodalöttyöt, hogy kitisztítsa a porlasztót.
A fülem már biztosan sokat javult tőle, mert állandóan fülelek, csörög-e még
Szerintem javult a helyzet, de amúgy nem tudom megmondani biztosra, mert már nem tudom eldönteni. Nem emlékszem milyen volt

haka Elküldve: 2013-11-05 13:34 Hifi beszerelése e46-ba

HGabor írta:
haka írta:
HGabor írta: Sziasztok!

Elkészült a hifim, eléggé jó lett Pioneer 80PRS fej lett berakva, ehhez lenne egy kérdésem.

Ahhoz hogy menjen a kormánytávirányító egy ilyet kell egyszerűen csak bekötni?
http://www.autohifi-city.hu/?o...rmek=22797


Grat hozzá! Húú de durva ára van, ahhoz képest, hogy CD-s.


Köszi. Full aktív fej, nem csak CD-s, van BT, Aux is Jah és 2 USB port, 500GB-s külső vinyó a CD táram, amit 10 mp alatt olvas be

300e huf alatt ez a legjobb Pioneer.


Jól hangzik. A cd-t amúgy arra értettem, lehetne éppen DVD-d is, mi a toszért csak CD-t tud lejátszani..
De gondolom CD-t úgysem fogod használni, mint ahogy én sem az enyémet

haka Elküldve: 2013-11-05 13:13 Hifi beszerelése e46-ba

HGabor írta: Sziasztok!

Elkészült a hifim, eléggé jó lett Pioneer 80PRS fej lett berakva, ehhez lenne egy kérdésem.

Ahhoz hogy menjen a kormánytávirányító egy ilyet kell egyszerűen csak bekötni?
http://www.autohifi-city.hu/?o...rmek=22797


Grat hozzá! Húú de durva ára van, ahhoz képest, hogy CD-s.

haka Elküldve: 2013-11-05 11:11 Üzemanyag fogyasztás

MattM325 írta:
Franky írta: Sziasztok,

Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy szerintem egy kicsit sokat eszik az autóm.
Szóval, a példány egy 2011-es e91 318 d. Szükséges szervízek elvégezve, hibakód semmi.
Még annyi, hogy a kocsi autómata. Budaörs-Szfvár M7-en 140-es tempomattal 6,8-7l a
kompjúter szerint. A városban nagyon talp függő, de nekem inkább 10l körül mozog.
Én ezt picit sokallom, de hallottam már olyat, hogy ezeknél az autóknál az automata
váltóra rá lehet számolni plusszban fél-1 litert.
Kérdésem az lenne, hogy ez így normális, vagy valami szarakodik??? Ha igen akkor mi?
És méééér nem jelez akkor hibát??
Segítségetek előre is köszönöm!

Franky


Teljesen normális.

ui.: Dízelek fogyasztásmérője kevesebbet szokott mutatni, rátankolással ellenőrizd, mert ha úgy sokkal több, akkor gond van.


Most tényleg normális, hogy a 2011-es 18d 10 litert fogyaszt városban? Nekem ez soknak tűnik. 140-es tempóval is soknak tűnik a 7 liter.
Az enyémhez viszonyítva, ami ugye nem éppen 2011-es évjárat

haka Elküldve: 2013-11-04 16:23 Társalgó

YELLOW írta: Ez a 10.000. kommentem. Azaz 10ezer (tízezer).
Ez volt a célom, ezt elérni. Olyan szép kerek szám. Persze ez nem azt jelenti, hogy csak ezért írogattam, csak mikor észrevettem korábban, hogy mennyi a kommentem, akkor elhatároztam magam, hogy eddig és nem tovább. (Máshol mire észbe kaptam, már 100ezer felett voltam, így ott a 200ezres határt tűztem ki, jelenleg itt állok: Kommentek száma: 111843 db, szóval ez kicsit tovább tart majd, így bele gondolva, elég könnyen szabadultatok meg tőlem.)
Gondolom, ha ezt korábban tudjátok, talán Robinson sem töröl kommenteket, talán 1-2 nappal hamarabb bekövetkezett volna az esemény. Remélem senki nem haragszik rám, remélem nagyon sok embernek segítségére tudtam lenni (bár a visszajelzések alapján igen, aminek nagyon örülök).
Így van! Ez egy korábban megírt szöveg, talán éppen ezért, ilyen helyesen megírt.
Szóval nem sértődtem meg, sőt akik erre vártak, azok ne gondolják, hogy győztek, vagy diadalt arattak felettem. Direkt nem rakok szmájlikat, úgysem figyelt rá senki, mindenki gondoljon olyat amilyet és oda ahova akar, ahogy értelmezni szeretné a leírtakat.
No a lényeg! Köszönök mindenkinek mindent, jót és rosszat! Sokat tanultam én is, sőt még lett volna is mit.
Mindenkinek kívánok további jó fórumozást, jó BMW-zést! A DSC legyen veletek!


Hááát én szívesen olvastam amiket írtál, néha tényleg sok volt, de én is néha sok vagyok másoknak megértem
Azt az egyet nem értem csak, hogy okés meglett a 10k grat! de miért nem írsz többet?
Vagy akkor mostantól inkább a másik forumra írkálsz? Vagy nem értem igazából.
Vagy most már dolgozol is egy kicsit munkaidőben?

Mindenesetre bye, az erő legyen veled^^

haka Elküldve: 2013-10-31 10:28 kettõstömegü lendkerék

zuziq írta: Sziasztok!

E46 330Ci..

Az autó remeg nagyon enyhén és teljesen random, leállításkor enyhe zörej érkezik a motor felől, ha kinyomott kuplunggal állítom le akkor ez elmarad. Egy pár órányi olvasás után azt sikerült levonnom hogy ez lendkerék lesz.

Egy pár kérdésem lenne ezzel kapcsolatban..

Helyes e a megállapításom??
Mennyire sürgős ennek a cseréje és milyen egyéb kárt tud okozni?
Mennyi idő alatt megy egy ilyen lendkerék tönkre?

...Ezt azért lenne jó tudnom mert Németországban élek itt vettem a kocsit és az itteni törvény szerint a kereskedőtől vásárolt autó esetében az első félévben neki kell bizonyítani azt hogy a hiba a vásárlás után jött elő (ami nagyon nehéz) a második félévben pedig nekem kell bizonyítani hogy a megvétel előtt már létezett a hiba. A kocsit 2 hónapja vettem. Ha a lendkerék állapota 3-4 hónapon belül határozottan romlik akkor valószínűleg ennek a javítását rá tudnám terhelni a komára.

Netántán van valaki aki itt él és jártas ilyen ügyben?!?

A válszokat előre is köszönöm!
Üdv Zsolt


(1-200 ezres tétel ha jól sejtem egy ilyen csere itthon, pereskedni nem érdemes miatta. Mondjuk kint gondolom nem ennyi az ára )