haka fórum hozzászólásai

haka Elküldve: 2013-12-01 21:43 Akkumulátor

compact írta:
haka írta:
YELLOW írta:
haka írta:
compact írta:
haka írta: Sziasztok,

Szenvedek itt az aksival, és nem jutok előrébb.
Szóval nem indult a kocsi az első mínuszban reggel (csak tekeri az önindítót olyan, mint amikor nem nyomom ki az immo-t). Bebikáztuk egy kisteherautóval, akkor ment pöc-röffre.
Feltöltöttem az aksit, 14.6-ra, mire beszereltem a kocsiba, 12.6 volt pont annyi, mint amikor kivettem. Ekkor elindult, de elég nehézkesen, kb. 1.5-2 sec indítózás után.
Ezt megcsináltam két egymást követő napon, nem lett jobb.

Tegnap vettem egy aksit. 70AH 640A volt benne, ilyet kértem, kaptam egy 72AH 640A-sat.
Na most megint ugyanaz van, nem indul. Talán egy picit gyorsabban tekeri az önindítót, de nem tuti.

A fűtő led, annyira gyullad csak ki kb. mint nyáron, szóval gyújtáskor felvillan 1 secre, talán most 2sec de nem tuti.
Ez normális? Nem kellene neki tovább égnie, működnie?
Elég ez az AH meg A az indításhoz télen -3 fokban (meg persze majd hidegebben is) ?
Arra is gondoltam, hogy amikor bebikáztuk azért indult el egyből, mert marha sok áramot kapott és kiváltotta az izzítást a sokkal gyorsabb önindítózás és talán nem jó az izzítás.

Mit gondoltok? Köszi!


Nekem nem akku problémának tűnik a dolog!
Miután beindul szépen jár vagy remeg, hullámzik egy kicsit?



Amikor megy, akkor nincsen vele gond.
De nagy eséllyel nem akku lesz, mert most töltöttem az újra 3 órá és hát elég szarul indult be elsőre, másodikre meg nem is indult be
9 fok lett közben kint..


ha nem veszi a töltést, akkor hiába töltöd mondjuk...


Az új aksira töltöttem.

De fel is adtam, reggel megyek a Ricsihez, még jó hogy maradt egy nap szabim...


Ha gépre kötitek nézzétek meg a befecskendező értékeket és hogy indítózás közben hogy épül fel a CR nyomás.
Van egy határérték amit ha nem ér el akkor nem is engedi beindulni a motort.
/ne legyen igazam/



Ok majd mondom neki, bár most kipróbáltam az 1.4-es forddal és az is bebikázta egyből. És semmilyen rendellenes hang sincsen a motorból, nem ingadozik az alapjárat, egyenletes stb. 5 percet ment, aztán fél óra múlva pöcc röff indult..
Lehet az új aksi sem jó...
Na majd holnap kiderül thx az ötleteket.

haka Elküldve: 2013-12-01 14:25 Akkumulátor

YELLOW írta:
haka írta:
compact írta:
haka írta: Sziasztok,

Szenvedek itt az aksival, és nem jutok előrébb.
Szóval nem indult a kocsi az első mínuszban reggel (csak tekeri az önindítót olyan, mint amikor nem nyomom ki az immo-t). Bebikáztuk egy kisteherautóval, akkor ment pöc-röffre.
Feltöltöttem az aksit, 14.6-ra, mire beszereltem a kocsiba, 12.6 volt pont annyi, mint amikor kivettem. Ekkor elindult, de elég nehézkesen, kb. 1.5-2 sec indítózás után.
Ezt megcsináltam két egymást követő napon, nem lett jobb.

Tegnap vettem egy aksit. 70AH 640A volt benne, ilyet kértem, kaptam egy 72AH 640A-sat.
Na most megint ugyanaz van, nem indul. Talán egy picit gyorsabban tekeri az önindítót, de nem tuti.

A fűtő led, annyira gyullad csak ki kb. mint nyáron, szóval gyújtáskor felvillan 1 secre, talán most 2sec de nem tuti.
Ez normális? Nem kellene neki tovább égnie, működnie?
Elég ez az AH meg A az indításhoz télen -3 fokban (meg persze majd hidegebben is) ?
Arra is gondoltam, hogy amikor bebikáztuk azért indult el egyből, mert marha sok áramot kapott és kiváltotta az izzítást a sokkal gyorsabb önindítózás és talán nem jó az izzítás.

Mit gondoltok? Köszi!


Nekem nem akku problémának tűnik a dolog!
Miután beindul szépen jár vagy remeg, hullámzik egy kicsit?



Amikor megy, akkor nincsen vele gond.
De nagy eséllyel nem akku lesz, mert most töltöttem az újra 3 órá és hát elég szarul indult be elsőre, másodikre meg nem is indult be
9 fok lett közben kint..


ha nem veszi a töltést, akkor hiába töltöd mondjuk...


Az új aksira töltöttem.

De fel is adtam, reggel megyek a Ricsihez, még jó hogy maradt egy nap szabim...

haka Elküldve: 2013-12-01 13:01 Akkumulátor

compact írta:
haka írta: Sziasztok,

Szenvedek itt az aksival, és nem jutok előrébb.
Szóval nem indult a kocsi az első mínuszban reggel (csak tekeri az önindítót olyan, mint amikor nem nyomom ki az immo-t). Bebikáztuk egy kisteherautóval, akkor ment pöc-röffre.
Feltöltöttem az aksit, 14.6-ra, mire beszereltem a kocsiba, 12.6 volt pont annyi, mint amikor kivettem. Ekkor elindult, de elég nehézkesen, kb. 1.5-2 sec indítózás után.
Ezt megcsináltam két egymást követő napon, nem lett jobb.

Tegnap vettem egy aksit. 70AH 640A volt benne, ilyet kértem, kaptam egy 72AH 640A-sat.
Na most megint ugyanaz van, nem indul. Talán egy picit gyorsabban tekeri az önindítót, de nem tuti.

A fűtő led, annyira gyullad csak ki kb. mint nyáron, szóval gyújtáskor felvillan 1 secre, talán most 2sec de nem tuti.
Ez normális? Nem kellene neki tovább égnie, működnie?
Elég ez az AH meg A az indításhoz télen -3 fokban (meg persze majd hidegebben is) ?
Arra is gondoltam, hogy amikor bebikáztuk azért indult el egyből, mert marha sok áramot kapott és kiváltotta az izzítást a sokkal gyorsabb önindítózás és talán nem jó az izzítás.

Mit gondoltok? Köszi!


Nekem nem akku problémának tűnik a dolog!
Miután beindul szépen jár vagy remeg, hullámzik egy kicsit?



Amikor megy, akkor nincsen vele gond.
De nagy eséllyel nem akku lesz, mert most töltöttem az újra 3 órá és hát elég szarul indult be elsőre, másodikre meg nem is indult be
9 fok lett közben kint..

haka Elküldve: 2013-12-01 09:46 Akkumulátor

veszkoo85 írta:
haka írta: Sziasztok,

Szenvedek itt az aksival, és nem jutok előrébb.
Szóval nem indult a kocsi az első mínuszban reggel (csak tekeri az önindítót olyan, mint amikor nem nyomom ki az immo-t). Bebikáztuk egy kisteherautóval, akkor ment pöc-röffre.
Feltöltöttem az aksit, 14.6-ra, mire beszereltem a kocsiba, 12.6 volt pont annyi, mint amikor kivettem. Ekkor elindult, de elég nehézkesen, kb. 1.5-2 sec indítózás után.
Ezt megcsináltam két egymást követő napon, nem lett jobb.

Tegnap vettem egy aksit. 70AH 640A volt benne, ilyet kértem, kaptam egy 72AH 640A-sat.
Na most megint ugyanaz van, nem indul. Talán egy picit gyorsabban tekeri az önindítót, de nem tuti.

A fűtő led, annyira gyullad csak ki kb. mint nyáron, szóval gyújtáskor felvillan 1 secre, talán most 2sec de nem tuti.
Ez normális? Nem kellene neki tovább égnie, működnie?
Elég ez az AH meg A az indításhoz télen -3 fokban (meg persze majd hidegebben is) ?
Arra is gondoltam, hogy amikor bebikáztuk azért indult el egyből, mert marha sok áramot kapott és kiváltotta az izzítást a sokkal gyorsabb önindítózás és talán nem jó az izzítás.

Mit gondoltok? Köszi!


hali kedves kolléga...
nekem ebben a hidegekben az izzításos lámpa tovább világit mint amikor nincs ilyen hideg.3-5 másodpercig kb..szerintem valamelyik izzítógyertyád nem okés..


Aha, na ez már egy támpont. Mondjuk kettőt kicseréltek nyáron, amikor vettem és átnézték.
Most megmértem gyorsan és mintha nem lenne elég feszültség. 12.4 gyújtás nélkül, 11.90-11.99 gyújtással és 11.8 gyújtással lámpával.
Rátöltök aztán meglátjuk.

(A 9-es menünek kellene működnie? Mert pl nekem kilép a titkos menüből, ha a 9-esre rakom, ahol a feszültség adat lenne )

haka Elküldve: 2013-12-01 08:55 320d Motor

toki24 írta:
haka írta:
toki24 írta:
SP_323i írta:
toki24 írta: Sziasztok!


Azt szeretném kérdezni,hogy találtam egy jo állapotu és jo áron lévő alsó motortakaróburkolatot a 20D-m alá. Nos a kérdés hogy az mindegy hogy kombi avagy sedan alól van?! egyébként minden adat megegyezik. 2001es alil még nem faceliftes manuális 20D aló való...



Amugy számít valamit ha alatta van? nekem nincs sajnos azért nézegetem őket.. Gondolom zaj csillapitás illetve esö mocsok a szijhoz görgökhöz nem ju be annyira ugye?


Hali!
Tudtommal a kézi vs automata illetve 2 vs 4/5 ajtós búrkolata között van különbség.

illetve! Nagyobb tempónál pl autópályán jobb a légellenállás, mert van ami szépen bevezeti a levegőt a kocsi alá. A többi stimm



Akkor ha minden stimmel touring vagy sedan mindegy a többi adat oké -szóval megéri azt a 8ezer ft-ot


Meg meg, nekem 12k volt.


Na és csendesebb lett az autó amugy tőle? már mint értem ezalatt azt, hogy látom szivacsos bitzos hangtompítás céljából gondolom én... vagyv alami észrevétel?


Hát szerintem csendesebb nem lett, bár nálam mindig megy a zene vagy a film szóval akár még az is lehet. Én azért rakattam fel, mert szóltak hogy nincs rajta és kifejezetten javasolták télre a latyak miatt.

haka Elküldve: 2013-12-01 08:31 320d Motor

toki24 írta:
SP_323i írta:
toki24 írta: Sziasztok!


Azt szeretném kérdezni,hogy találtam egy jo állapotu és jo áron lévő alsó motortakaróburkolatot a 20D-m alá. Nos a kérdés hogy az mindegy hogy kombi avagy sedan alól van?! egyébként minden adat megegyezik. 2001es alil még nem faceliftes manuális 20D aló való...



Amugy számít valamit ha alatta van? nekem nincs sajnos azért nézegetem őket.. Gondolom zaj csillapitás illetve esö mocsok a szijhoz görgökhöz nem ju be annyira ugye?


Hali!
Tudtommal a kézi vs automata illetve 2 vs 4/5 ajtós búrkolata között van különbség.

illetve! Nagyobb tempónál pl autópályán jobb a légellenállás, mert van ami szépen bevezeti a levegőt a kocsi alá. A többi stimm



Akkor ha minden stimmel touring vagy sedan mindegy a többi adat oké -szóval megéri azt a 8ezer ft-ot


Meg meg, nekem 12k volt.

haka Elküldve: 2013-12-01 08:12 Akkumulátor

Sziasztok,

Szenvedek itt az aksival, és nem jutok előrébb.
Szóval nem indult a kocsi az első mínuszban reggel (csak tekeri az önindítót olyan, mint amikor nem nyomom ki az immo-t). Bebikáztuk egy kisteherautóval, akkor ment pöc-röffre.
Feltöltöttem az aksit, 14.6-ra, mire beszereltem a kocsiba, 12.6 volt pont annyi, mint amikor kivettem. Ekkor elindult, de elég nehézkesen, kb. 1.5-2 sec indítózás után.
Ezt megcsináltam két egymást követő napon, nem lett jobb.

Tegnap vettem egy aksit. 70AH 640A volt benne, ilyet kértem, kaptam egy 72AH 640A-sat.
Na most megint ugyanaz van, nem indul. Talán egy picit gyorsabban tekeri az önindítót, de nem tuti.

A fűtő led, annyira gyullad csak ki kb. mint nyáron, szóval gyújtáskor felvillan 1 secre, talán most 2sec de nem tuti.
Ez normális? Nem kellene neki tovább égnie, működnie?
Elég ez az AH meg A az indításhoz télen -3 fokban (meg persze majd hidegebben is) ?
Arra is gondoltam, hogy amikor bebikáztuk azért indult el egyből, mert marha sok áramot kapott és kiváltotta az izzítást a sokkal gyorsabb önindítózás és talán nem jó az izzítás.

Mit gondoltok? Köszi!

haka Elküldve: 2013-11-29 13:55 Társalgó

hancurozo írta:
YELLOW írta:
haka írta: Szerintetek ez mi lehet a képen?
Tegnap vettem észre, hogy az aksi mellett van egy kábel. Nem volt időm lebontogatni a belsőt, hogy merre megy.

Ja és van megoldás arra, hogy kívülről kinyissam a csomagtartót aksi nélkül?
Ma reggel amikor vissza akartam rakni, akkor szembesültem vele, hogy nem tudom kinyitni aksi nélkül, és belülről bumliztam vissza Van egy olyan érzésem, hogy van erre valami jobb megoldás is




nekem ehhez hasonlít a legjobban:
http://www.metroman.hu/product...z-3-polusu


Nekem is hangszóró csatlakozónak tűnik.
Akku cserénél én is jártam így, de elöl a "bikázó" pontra kötve az akkut, kinyitottam a csomagtartót.


Hmm volt valami kókányolás a zsinoron amikor kicseréltem a fejegységet. Na majd meglesem megint, köszi.
Nah a bikázós dolog nem jutott eszembe, de most már akkor így fogom én is legközelebb

haka Elküldve: 2013-11-29 13:02 Társalgó

Szerintetek ez mi lehet a képen?
Tegnap vettem észre, hogy az aksi mellett van egy kábel. Nem volt időm lebontogatni a belsőt, hogy merre megy.



Ja és van megoldás arra, hogy kívülről kinyissam a csomagtartót aksi nélkül?
Ma reggel amikor vissza akartam rakni, akkor szembesültem vele, hogy nem tudom kinyitni aksi nélkül, és belülről bumliztam vissza Van egy olyan érzésem, hogy van erre valami jobb megoldás is

haka Elküldve: 2013-11-21 19:31 Üzemanyag fogyasztás

MattM325 írta:
vitomi24 írta: Hello!
Gondoltam megosztom veletek fogyasztásom,hátha valaki kedvet kap diesel üzemü gèpjárművèt èlvezhetö 6 hengeres benzinesre cserèlni.
Szóval a tipus:e90 325i m sport automata(2007)
Város(ahol leginkább használom):15.2 liter(5-5km megyek)
Országut:8.5 liter 130-140km\h tempomat
225\40 18
255\35 18


Én már rég kedvet kaptam

E46 325Ci SMG 6 sebesség

Város: Nem tudom, mert ott nem használom, de hasonló helyzetben, 12.8l volt a fogyi, 320d 150le - 9l/100km
Autópálya: 140-150km/h 8,5-9l között. /320d 150le: 7-8l között.
Országút: 75-120km/h 7,5-8l /320d 6-6.5l
Melóba járás 15km-re: 3 perc autóút, 10 perc dugó, 5 perc autópálya 120-170km/h között.
Így 10.8l/100km ugyanez 320d 8-8.5l
Minden adatot rátankolással mértem, mindkét autó hibamentes.
Összességében a városi fogyasztás az, ahol lényegesen nagy különbség van. Átlag 2 literért nem éri meg NEKEM a diesel. Viszont CR nem való városba, az a halála!!!

Ja és a kerékméret: 325ci: 225/40r18-255/35r18, 320d: 225/45r17



Hmm nekem azért jóval kevesebbet fogyaszt a 320 150le hála isten.
Autópálya: 130-170 6.1l (mondjuk van benne 90km országút is)
Melóba járás: 33km ebből kb 20 perc dugó, 10-15 perc autóút/autópálya 20 perc város 6.4 - 6.9l
Én se a mutató alapján mérek 7-et még nem mértem

Valaki még leírhatná, mert én pályáztam eddig még arra, hogy ha minden rendbekerül, meg esetleg kap egy kis tuningot, akkor lejebb megy 6 alá, csak a móka kedvért.



haka Elküldve: 2013-11-17 20:30 Gumiabroncs

YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta: elkezdtem agyalni valamin. ugye vanank a gumiaim, nyári BFG. mintája elég korrekt, de a vájatban a minta már repedezett picit. 6 éves gumik. mivel én elég keveset megyek egy szezonban, így lehet érdemes lenne ez a tatktika:
megvenni olcsóbb gumit, akár valami jobbat, de nem kínait, ilyen aurora (hankook leány) vagy akár ilyne nankang félét. 2 évet hazsnálom, nekem szinte meg sem kopik, de eladni simán el lehet és még megrepedezve sem lesz, aztán két évente veszek újat, vagy 3 évente. kb fele annyiból megvannak, mint a BFG-k, ami pláne furcsa, hogy valamiért elég drágák lettek a BFG-k nem értem mééé.


Simán eladtam a neten a használt Bridgestone RFT téliket, én már nem mertem felrakni, 25000 ért, és nem most, vagy 2 éve. Már a szart is megveszik, inkább meghalnak.Cigire,kávéra van pézz, de az élete az nem fontos.


csak volt itt téma, hogy valakinek a kínai gumi tök bevállt. mondjuk nem tudom én szeretek nagy tempóval kanyarodni, így nem bizti rá bíznám magam, de eddig nem láttam repedezettnek a BFG-t. a mostani méretben a 4db gyengébb márkét 100ezer alatt megveszem, 3 év múlva szinte újként 50-ért simán eladható. ha kerezstfater belefog a gumi bizniszbe, akkor meg pláne jó lenne. 3 év alatt 10-15 ezer km alatt nem fog kikeményedni a rosszabb sem.
néztem egy oldalon tapadás, fogyasztás, hang értékeket és semmivel nem voltak rosszabbak a kínaiak sem, mint bármely mrkásabb. sőt a nagy márkák még hangosabbak voltak, és fogyasztásban is bőven alul maradtak.


Szerintem a gumin nem érdemes spórolni, azt kell megvenni, amiről meggyőződtél hogy jó.
Eseménynél biztosan jobban fog teljesíteni a jobb gumi, legyen az akár egy nagyobb gödör az úton, vagy kicsúszás határon levő helyzet.
A saját és az utasok élete múlhat 20-50 ezer forinton, nem is értem hogy merül ez fel.

haka Elküldve: 2013-11-11 21:26 Ennyit a szervízekrõl!!!

Grifi írta: Beszéltem a szervizvezetővel a 150 km-es betanitásròl.
Szerinte náluk egy leltári számon van a NOX és a lamdaszonda, azért volt a munka NOXcsere, a felhasznált alkatrész a lamdaszonda.
Ha akarom kikukázzák nekem a kivett alkatrészt és megnézhetem a számát. Meg kérdeztem meg egyezik-e a régi és az új alkatrész száma vagy évjárat vagy valami megkülöndözteti. Ha megegyezik a száma akkor mi bizonyitja, hogy kicserélték.
A 150 km-es próbaut azért kellett mert, tejesen elvolt koszolodva az auto. (még nincs benne 19e km) Hosszasan magyarázta a dizelkocsiknál mekkora gond ez. A nagy légszennnyezettség miatt van. Többször jeleztem, hogy az én autom benzines és alig van benne km, zöldövezetben és garázsban van.
Szóval nem győztük meg egymást. Elnézést kért, hogy nem szóltak a próbaútról (bár beszélgetés közben pròbálta elsütni az ellenkezőjét, de utána visszakozott) Szerinte jogos volt a 150 000Ft és a 150 km, én pedig a beszélgetés után teljesen biztos vagyok benne, hogy nagyon átvágtak.


Egyszerűen nem értem miért csinálják ezt, és sajnos a legtöbb szerelő, szerviz ilyen akivel én találkoztam. Nem hiszem el, hogy nem hozna többet, ha nem vernék át az embert és visszajárna.

haka Elküldve: 2013-11-11 21:19 Motorolaj

YELLOW írta:
haka írta: Jajj látom nagyon a szívetekre vettétek
Nem kell, nem azért írtam, egyszerűen én így látom, gondolom.
Akkor legyen az, hogy a 10 éves autóban sokkal jobb, és modernebb technika van, mint egy 2013-asban. (amúgy a navi sokkal jobb mint a gyári )

Kicsit visszakanyarodva a fordulatszámhoz, most direkt megnéztem reggel, és bár nem foglalkozom vele, hogy mennyire megy fel, nem ment 2500-ig sem normál úton
Egyedül a pályán a kigyorsításnál kell 3k körülig tolni, szal lényegében nem is kell kímélni. Szóval, ha 2500 főlé nem szabad tolni, akkor legyen úgy, úgysincs rá szükség, csak akkor amikor első vagy a lámpánál


és akkor miért kell? jó néha én is szoktam, de ha lámpa hálózat van, akkor sok értelme nincs, mert a következőnél meg fékezni kell


Hát igen

haka Elküldve: 2013-11-11 09:26 Motorolaj

Jajj látom nagyon a szívetekre vettétek
Nem kell, nem azért írtam, egyszerűen én így látom, gondolom.
Akkor legyen az, hogy a 10 éves autóban sokkal jobb, és modernebb technika van, mint egy 2013-asban. (amúgy a navi sokkal jobb mint a gyári )

Kicsit visszakanyarodva a fordulatszámhoz, most direkt megnéztem reggel, és bár nem foglalkozom vele, hogy mennyire megy fel, nem ment 2500-ig sem normál úton
Egyedül a pályán a kigyorsításnál kell 3k körülig tolni, szal lényegében nem is kell kímélni. Szóval, ha 2500 főlé nem szabad tolni, akkor legyen úgy, úgysincs rá szükség, csak akkor amikor első vagy a lámpánál

haka Elküldve: 2013-11-11 00:05 Motorolaj

szotakdavid írta:
oké ez megint egy végtelen vita lenne...

Kérdem én,ha valóban így gondolod miért vettél egy 10 éves véleményed szerint elavult sok probléma lehetőséges,"teljestménnyel" teli e46 20td-t??


Jaja nem akarok végtelen vitát generálni, bár szeretek vitatkozni
Én csak azt mondtam, hogy inkább élvezem a vezetés örömét a számomra nagy teljesítménnyel, mintsem, hogy 30-50-el ballagjak munkába reggelente és vissza, mamis vezetési stílusban, azért hogy a 10 éves autóm bizonyos alkatrészei 3%-al később menjenek tönkre, ami nagy valószínűséggel már nem nálam következik be (de ha igen akkor sem számít). Ráadásul szerintem így is van ez kitalálva, így normális.

Az meg hogy egy 10 éves autó nem olyan mint egy mai, az meg csak jött és ez képezi a vita a tárgyát lényegében .
És azért nem ilyen autóm van, mert munkába járni még is csak túlzás lenne egy 4 milliós autó.
A családnak már ilyet fogunk venni megint, mint eddig is, mivel szerintem pl egy új ford, kényelmesebb, biztonságosabb, nem kell 5-6 évig egyáltalán javítani és technológiailag is előrébb jár mint egy 6 éves bmw. A technológia alatt az elérhető featureöket értem, bár jelen esetben a fordnál ugye a motor is újítás és állítólag nem is rossz díjat is nyert.