Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2011-04-08 20:30 Segítsetek!

miniyakuza írta: Sziasztok!

E91-em van és múltkor láttam egy angol nyelvű videót itt az oldalon ami megmutatja hogyan kell visszaállítani az olajcsere után fedélzetit!A baj csak az, hogy nem emléxem melyik topikban volt és azóta nem találom!Ha valaki esetleg tudja megköszönném a linket!



YouTube videó

hil Elküldve: 2011-04-08 20:26 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta: írtad, hogy alapvetően a vezető oldali zárszerkezet működteti a többit.

mai nap csak kulccsal nyitottam a zárt, nyitni nyílott az összes (korábban scak a vezető oldali nyitott)(távnyitóval meg csak az nem akart).
kulccsal zárásnál viszont a jobb oldali ajtók egyáltalán nem zárnak le, vagy félig lemegy a pöcök és nyitható ugyanúgy kilinccsel. tehát kézzel manuálisan kell nyomni a pöcköt.
most amit írtál a zárszerkezetről és ezek a jelenségek valahogy megint arra következtetnek, hogy nem a relé kakszi, hanem a szárszerkezet nem küldi rendesen ki az ámpert... lehet az első ajtóban lévő csatlakozót átmozgatom, azzal az ajtóval amúgy is volt valami.

vélemény hil?


Én a rajzok logikáját követve biztosan a GM reléktől indulnék el. A reléket kivenném, szétszedném és megnézném a belvilágukat. Sajnos ezeknek a reléknek a működtető tekercsei és az érintkezők belül nem forrasztva, hanem hideg elnyomással vannak kialakítva. Ha rosszul sikerült az elnyomás, meg a nagy áramok miatt ott bizony oxidáció indul meg ami nagyon lecsökkenti az ott átmenő áram nagyságát. Tehát azokat átforrasztanám. Az én esetem más volt: hidegben rendben volt minden, meg nyáron is, ha a kondit használtam. Amikor rossz volt, az abban nyilvánult meg, hogy amikor kinyitottam a vez ajtót, akkor a belső világítás nem kapcsolt be, tehát nem került érzékelésre az, hogy kinyitottam az ajtót. Amikor ez a baj jelen volt, akkor kivettem a zár 3 felfogó csavarjából egyet és a lyukon keresztül fagyasztó spray-al telefújtam a zárat. Erre rendbe is jött minden. Innen már csak pár lépés volt a megoldás: először vettem két bontott zárat. Az egyiket barbár módon szétszedtem, hogy lássam, mi van benne. A másikat már úgy szedtem szét, hogy azt össze is lehessen rakni, és megtanulmányoztam a működését (angpl autóból származó zárak voltak ezek, tehát nem tudtam volna azokat használni, mivel minden fordítva volt benne). Ekkor vettem ki az ajtóból a sajátomat, szedtem szét (lásd a leírásomat) és csináltam meg. Azóta rendben van minden. A Te esetedben, továbbra is a GM-et gondolnám a baj forrásának.
(Biztosan van a fenti írásban melléütés, dehát a miniszter elnökünktől sem idegen a helyesírási hiba, ezért nézzétek el tőlem is, mert most nincs időm átolvasni.)

hil Elküldve: 2011-04-08 19:13 kormány

seta írta: Sziasztok!
Mostanában parkoláskor (tehát lassan megyek és sokat tekergetem a kormányt) enyhe és halk recsegő-ropogó hangot hallat a kormány. Nem maga a kormánykerék amit fogok, hanem vhonnan belülről jön a hang. Mi lehet a probléma, és mennyire lehet ez jelentős?

Ha már a kormánynál tartunk, BMW-ben lehet valahogy változtatni h mennyire legyen könnyű kormányozni? Nekem más off autókhoz képest elég nehéz tekerni a kormányt (nem vezettem még másik bmw-t ). Persze ennek előnye is van, megizmosodik az ember...

Lehet az a recsegés a kormány gépből is... Nem lehet, hogy azért nehéz a kormány, mert nagyon széles a gumi??? Esetleg ki van kopva a kormány fogasléce és ezt korrigálva (pl az előző tulaj) nagyon szorosra állíttatta. Sajnos a fogasléc kopása BMW betegség, sok helyen hallottam ezt.

hil Elküldve: 2011-04-07 05:40 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta:

értem, köszi! hát akkor csak nem úszom meg... inkább a relé csere előtt megnézem majd ezt a zárszerkezetet. bár előre félek kiszereleni.


Én a relével kezdeném, mert az sokkal egyszerűbb

hil Elküldve: 2011-04-06 22:05 Tempomat - utólag?

zsizo írta:
hil írta:
zsizo írta: Na de uraim! Szép,hogy ennyien vigyáznak a pénztárcámra, de javasolnám olvassák el az eredeti problémafelvetést.

Szia zsizó! az előbbi hsz-ben leírtam, én beszéltem velük régebben, ezért javasoltam Neked őket. Eredetit nehezen tudsz beszerezni és azt is arany árban, ez jó megoldásnak tűnik. De lehet, hogy Te nem látod esetleg az írásaimat, mivel nem is reagálsz rá.
(akkor meg minek írogatok??)




Üdv! Olvasom őket, de miként írtam,- és ezért javasoltam az újra olvasását- rendelkezem az eredeti alkatrészekkel. Dokumentáció vagy annak a forrása kellene. Magam műszaki végzettséggel bírok.


Ilyen szövegre hasonló válasz: köszi a kioktatást segítő szándékomra (talán túl érzékeny vagyok ezekre), szívd meg Magadat és szereld be, Te biztosan nagyon okos és ügyes is vagy, minden bizonnyal sikerülni fog.....



Bocsánat, de az ilyen szövegektől eldurran az agyam. (elektrónika= elektronika, bovden=bowden))



hil Elküldve: 2011-04-06 21:48 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta: én nem tudom mi az oka, de mióta nyári időszámítás van, tisztára megkergült a záram. télen kb 2x volt kínja, most folyamatosan. de a korábbi dolog helyett, most már cifrázza.
vezető ajtó nem nyílik, többi vagy igen vagy nem. zárásnál vezetőoldali lezár, a többinél csak félig megy le a pöcök vagy félig sem, csak éppen megmoccan vagy egyik lemegy másik nem...stb. akárhogy agyalok nekem ezek a jelenségek arra utalnak, hogy szorulása van a drágámnak. bár ha a relé nem adja át a megfelő áramot, az is lehet gond. bár az én teóriám szerint a GM reléjéből kimenő áram bemegy a zárszerkezetbe és azt vezérli, tehát nem maga a relé nyitja a zárat, hanem csak a zárszerkezetnek ad egy jelet és azon belül kapcsol valami nagyobb árammal, ami aztán működteti a zárat.

hil Te mint szakavatott újra hozzád fordulok. te mélyebben bontottál már zárszerkezett, szóval jó lenne tudni mi van akkor...

ha még mindig a relét mondod, akkor szerintem ute107-tel karöltve rendelni kell!!!

Szia Yellow! Olvastam kérdésedet és már félve válaszolok és írok a kapott (nem Tőled) sok leb...s, kioktatás miatt. Amit írsz, abból az jön le, hogy lehet (nem biztos), hogy az a relé okozza a bajt, bár az melegedésre nem produkálhat ilyen jelenséget. Sajnos az van, hogy amit a saját záramban kiderítettem, a vez oldali ajtó zárja vezérel mindent a GM-en keresztül is oda-vissza. A melegben előforduló meghibásodás viszont erősen azt sugallja, hogy abban a zárban, az általam visszaforrasztott Hall lehet a baj okozója. Amióta a magamét megcsináltam (már jó régen) semmi baj nem volt vele. Azt korábban el is felejtettem írni, hogy amíg rossz volt a záram, akkor kétszer is újra kellett programozni a GM-et, mert elfelejtette a korábbi beállításokat. Ez abban nyilvánult meg, hogy sedan létére ajtó nyitáskor lehúzta az ablakot, nem mindig nyitott (melegben) nem érzékelte, hogy be lett csukva az ajtó, elfelejtette villantást ajtó nyitáskor/záráskor, nem működött a komfort nyitás. Ezek újra be lettek állítva és kb 1 hónap után egyszercsak elfelejtette. Mióta jó a zár, azóta semmi gond nincs vele.
Én a fentiekben csak a saját tapasztalatomat írtam meg, aki jobbat tud az ne vitázzon velem,hanem csak szó nélkül köpjön le.

hil Elküldve: 2011-04-06 21:34 Tempomat - utólag?

zsizo írta: Na de uraim! Szép,hogy ennyien vigyáznak a pénztárcámra, de javasolnám olvassák el az eredeti problémafelvetést.

Szia zsizó! az előbbi hsz-ben leírtam, én beszéltem velük régebben, ezért javasoltam Neked őket. Eredetit nehezen tudsz beszerezni és azt is arany árban, ez jó megoldásnak tűnik. De lehet, hogy Te nem látod esetleg az írásaimat, mivel nem is reagálsz rá.
(akkor meg minek írogatok??)


hil Elküldve: 2011-04-06 20:06 Tempomat - utólag?

kempelen írta:
hil írta:
Olvastam az eddigi vitákat erről, szerintem hülyeség, hogy nem javasolják az 1,6-os motorhoz, de az biztos, hogy nem lesz fogyasztás csökkenés vele.


Bár nem mértem igazán, de tapasztalatom szerint inkább csekély fogyasztásnövekedés tapasztalható.
Hangsúlyozom: nem mértem, de az biztos, hogy látványosan vagy másnéven észrevehetően biztosan nem csokkent a fogyasztás.


Én is ezt tapasztaltam. Amikor lefelé megyek, akkor tempomattal is van fogyasztás, ha lábbak taposom, akkor nincs. Meg aztán, amikor tempomat van használatban, akkor az mindig a beállított sebességet igyekszik tartani bármi áron és ezért adja neki a tüzelő anyagot. Szerintem ezekből az apróságokból adódhat ez. Régebben már ki volt ez tárgyalva és emlékeim szerint az volt a végkövetkeztetés, hogy a tempomat kényelmi és nem fogyasztás csökkentő berendezés

hil Elküldve: 2011-04-06 19:32 Tempomat - utólag?

zsizo írta: Még mindig várom a segítséget! Elsősorban érdekelne, hogy valakinek szereltek e be már tempomatot utólag vagy, ahogy a 320 -as típushoz raktak fel korábban retrofit dokumentációt, esetleg a 316i-hez is létezik e ilyen. Sajnos én nem tudom hol kell keresni.
Olvastam egy bizonyos RHANTOS úrról?

Szia zsizo ! Elég érthető volt szerinte: a Dower Kft honlapját (www.doverkft.hu) megnézed, van nekik, bele is teszik bármibe, árról telefonon tudsz érdeklődni. Szerintem a Te autódba bowdenes kell, ami kissé bonyolítja a dolgot. Az is van nekik.

Olvastam az eddigi vitákat erről, szerintem hülyeség, hogy nem javasolják az 1,6-os motorhoz, de az biztos, hogy nem lesz fogyasztás csökkenés vele.



hil Elküldve: 2011-04-01 06:44 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

sorbi írta: Sziasztok!Vettem egy carsoft 6.5 interfészt,van hozzá minden csatlakozó.nem bírom elindítani a programot mindig azt írja,hogy az "exe file hibát észlel és leáll"Ha van valakinek ötlete,hogy hogyan tovább megköszönném a segítséget! Sorbi

Szia! Elküldtem mailban a telepítés leírását, igaz angol nyelvű, de biztosan segíteni fog. Röviden: a progit másold át a HDD-re (ne a lemezről telepítsd) Utána a seup exe-vel indítsd el a telepítést. Ki fogja írni, hogy hibás telepítés, nem kell törődni vele. Majd a program file-ban nyisd meg a carsoft progit és a képen látható file-ből indítsd. Abból csinálj parancsikont. Remélem segítettem...

hil Elküldve: 2011-03-30 18:40 M-packet

Bero írta:
kempelen írta: Meg ne kövezzetek, mert egyenlőre nincs szándékomban semmiféle m lökhárító felszerelése, de asszem' Robinsonnak teljesen igaza van.

Mi a fenének nem lehet rendesen, minden cuccal együtt feltenni az M-es lökhárítót?
Tényleg csak a külső számít?


Nem jól írtam,mert ideiglenes megoldás lenne! Nemrég írtam,hogy kaptam 2 csekket, 90 rugót kell kifizetnem és ez az m-packet után jött. tudom az én hibám! Most veszek vadiúj gumikat és ground modul csere lesz és az egész fék rendszert kicseréltem. Ez nem 2 fillér. és /pillanat nincs 28 ezrem fékhűtőre. Ha lesz természetesen veszek,de addig jó ötletnek tűnik a műanyagozás. De örülök,hogy itt mindenki milliomos


Nem gondolnám, hogy mindenki milliomos, mert ahogy elnézem, a többség autója 6-10 éves.

hil Elküldve: 2011-03-30 18:38 Légtömegmérõ

Bero írta:
calibra írta:
anubisz írta:
calibra írta: Sziasztok!

Valaki megtudná mondani, hogy a kocsimba hol helyezkednek el a szenzorok?
Légtömegmérő(lamda),vezérműtengely,főtengely jeladó.


A légtömeg mérő a légszűrő ház után egyből a képen az 1 es
http://bmwfans.info/parts/cata...ow_sensor/
a vezérmű tengely jeladó aszem az 5 ös és 18 as
http://bmwfans.info/parts/cata...ead_vanos/
itt ennek fordítja Impulzusgenerátor, vezérműtengely

aztán a főtengelyé a 8 as
http://bmwfans.info/parts/cata...ing_parts/

lamda szonda http://bmwfans.info/parts/cata...e_fixings/


Valószínű lamdaszonda lesz a hibás.Csak azt nem tudom, ha rendelek akkor darabját adják 40 ezer körül vagy mind a 4-et.Természetesen csak bocsh-t vennék.
A hiba kiszűrésénél itt meglehet csinálni(mint légtömegmérőnél), hogy lehúzom a csatlakozókat?Esetleg bead-e valami hibajelet a komputer felé?


Valószínű?? Ezt te gondolod így vagy szerelő mondta? Ezeket nem lehet lehúzni,ezt rá kell rakni gépre és kiírja,hogy melyik lambda a rossz! Darabja 40 ezer! Együtt kicsit olcsó lenne Bár szerintem 40 ezerért még nem biztos,hogy kapsz,csak utángyártottat és szerintem gyári kéne,bár az ár attól is függ,hogy melyik lambda ment ki! Hali


Meg fogsz lepődni a diag ezt nem biztos, hogy kiírja! Ráadásul, bizonyos ismeret is szükséges a diag használatához, mert félre is vezetheti azt, aki nem ért hozzá.
Már sokszor olvastam: "gépre kell tenni" ez mit is jelent? Meg kell emelni az autót és a gépet alá tenni? Tudatlan vagyok, nem tudom ezt értelmezni(meg kevés is a műveltségem).

hil Elküldve: 2011-03-30 18:31 zavarszürés

DzsanniE írta:
Tiba írta: Ugyanez a földhurok volt nálam is, amit leírtál. Nekem abba az RCA ágba betett szűrő megoldotta, ami ment hátra az erősítőhöz, de sajna ez ront a jel minőségén.
Én nem foglalkoztam vele tovább, mert nálam inkább az első szett hangja dominált. A BMW extrán érzékeny erre a földhurok témára (ezt egy autóhifis mondta)




Elkezdtem átnézni mindent az elejéről. El sem akartam hinni, hogy milyen egyszerűen megtaláltam a hibát. Ki kellett venni az rca ágból a zavarszűrőt, és minden zavaró zaj eltünt. Kár, hogy erre hamarabb nem gondoltam, nem okoztam volna nektek fejtörést!
De azért mindent köszönök!


Pedig, mint írtad, profik csinálták. Én erre írtam azt, hogy ezt a hibát még azok is képesek elkövetni. De örülök, hogy megoldódott!

hil Elküldve: 2011-03-30 06:35 Tempomat - utólag?

zsizo írta: Tempomat utólagos beszereléséhez kérek segítséget!
1999 E46 316i 194E motorkód.
Van hozzá vezérlő elektrónika VDO 65.71-8 369 774, bovdenes állító motor 8369027, multi kormány.
kellene a beszereléséhez kapcsolási rajz és mindenféle dokumentáció meg jó tanács.

www.doverkft.hu tel:239-2202, mail: info@doverkft.hu

hil Elküldve: 2011-03-29 21:33 Valaki segítsen

sebes írta:
YELLOW írta:
sebes írta: Valaki megtudná mondani ,hogy hol található a Bmw e46 330d verdán a külső hőmérséklet jeladó mert én nem találom


az első doblemez előtt valamelyik oldalon. talán a jobb oldalon. elvileg a lökösön keresztül a rácson át oda lehet férni... a faceliftes lökösben ki lehetett fordítani a rácsot előtte


Igazad van jobb első doblemezem hiányzott ma raktam fel és ott lógott egy vezeték , tehát akkor vennem kell még egy jeladót is .Köszi a segítségedet!


Én úgy emlékszem, hogy a hőmérő szenzor a bal oldalon van ott, ahol a RealO -es képen 7-el be van jelölve, és jobb oldalon a tükörfűtés szenzorja van.