Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2011-02-14 21:34 Hidegindításkor "himbál" a motor

YELLOW írta:
hil írta:
Akkor meg a motorban nem jó valami!

Bocs, ezt nem lehetett kihagyni az előzmény válaszok után

Lehet, hogy össze van törve a katalizátor belseje



már megbocsáss, de ha nem ír le semmit, akkor mégis az alapokból kell indulni. ha az elején leírta volna, hogy mi lett cserélve, és a pontos hibajelenséget talán magam is megkíméltem volna.
egyébként azért, mert valami fél éve lett cserélve, még nem jelenti azt, hogy ne romolhatna el



Ezért kérdeztem, mert az nem kerül semmibe. A cserével kapcsolatban igazad van, főleg ha (esetleg valami gagyi)utángyártottat sikerült betenni.

A gyertyákat megnézném, bár nem valószínű, hogy attól van, de az a legolcsóbb, és marad továbbra is a katalizátor tippem, hogy össze van törve a belseje és elzárja a kipuf gáz útját ezáltal fojtva a motort. A leírás alapján, de meghallgatva lehet, hogy más ötlet adódna.
Tényleg hadilábon állsz a fogalmazással még 2. nekifutásra is, de kérlek, ne ha haragudj ezért a megjegyzésemért, nem rossz szándékkal tettem.

De lehet, hogy a lambda szonda a hibás, és amíg hideg a motor, addig hülye adatokat küld a computernek és azért a csúnya hang meg a jelenség



hil Elküldve: 2011-02-14 20:19 Hidegindításkor "himbál" a motor

Bero írta: Üdv! Nekem nem himbál a motor hidegindításkor,hanem 40-nél többel nem tudok menni Bármilyen sebességbe rakom tökmindegy,full gázt adok torpan,nem megy mintha beakadna :S Valami hangot is hallok ilyenkor. kb 1-2 perc után visszatér és megindul amikor kicsit melegebb a motor! Valaki tapasztalt már ilyet? Légtömegmérőm gép szerint jó...


Bocsáss meg, lehet, hogy ideges voltál, de szöveged számomra nem értelmezhető:

Mit akartál írni azzal : nem megy mintha beakadna :S Valami hangot is hallok ilyenkor. (mi akad be, mit jelent az: :S és milyen hangot hallasz?) )
Továbbá mi az, hogy : 1-2 perc után visszatér és megindul (mi tér vissza és indul meg?)


hil Elküldve: 2011-02-14 19:42 Hidegindításkor "himbál" a motor

Bero írta: Az pedig nyáron volt cserélve új gyárira! Amikor gázt adok üresben 2 ezernél nem megy többet és amikor nyomom neki,felmegy utána leesik de nem áll le. mintha valami trabi lenne Katalizátorom ami szar,attól nem lehet ez a baj ?


Akkor meg a motorban nem jó valami!

Bocs, ezt nem lehetett kihagyni az előzmény válaszok után

Lehet, hogy össze van törve a katalizátor belseje

hil Elküldve: 2011-02-14 15:56 Gumi

hil Elküldve: 2011-02-13 20:11 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

xNorbi írta:

Egyenlőre csak hibakód olvasására és törlésére, erre milyen lehetőségek vannak?


Mivel nem olvasható, hogy merre vagy jelen az országban, ezért nem ajánlom, hogy próbáljuk ki, hogy mit tudnál használni.

hil Elküldve: 2011-02-13 11:50 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

xNorbi írta: Hello

Én egy E36os 318tds tulajdonosa vagyok, gyártási év: 1994.
Milyen diagnosztikai programot és kábelt tudnátok hozza javasolni?Interface is kell?
Lehetőleg minél elfogadhatóbb áron.


Köszönöm a válaszokat.

Mire szeretnéd használni? Általában kell hozzá interface.

hil Elküldve: 2011-02-13 11:48 meg akar halni a bmw :|

hancurozo írta:
Odin írta: Sziasztok!
Remélem tud valaki valami megnyugtatót mondani míg a szerelőm megnézi mert elég feszült vagyok.
Ma este mentem a kocsival(e46 330d) kereszteződésbe megvárva míg mindenki elmegy, kipörgésgátló kikapcs és padló 1-esbe.
Kb. 10-20m után valami eszméletlen "kalamolás" a motorból.Az utolsó 100m-en már toltam hazáig mert féltem beindítani. Megvártam míg lehül újra beindítottam és ugyan úgy (mélyen) kalamol.
Mi lehet a baj??
Remélem nem valami egetverő mert pont most nulláztam le magam anyagilag.


Így elég nehéz. Mivel nem halljuk pontosan honnan jön a hang, változik-e a motor fordulatával, mély vagy csilingelő, fémes vagy nem, tompán vagy élesen szól, autómata, vagy manual, stb.
Én a lendkerékre tippelek (csak tipp, mivel semmit nem tudok róla) Rakd sebességbe, emeld fel az autót, és a kardánt, vagy a kereket (a másikat le kell fogni, hogy ne diferáljon le) mozgasd meg erőből. Ha a lendkerék akkor fogod hallani.


Azt írta: a hang a motorból jön. (dugattyú átégés, hajtókar, főtengely csapágy, de lehet, hogy csak valami jelentéktelen dolog, így nehéz válaszolni erre)

hil Elküldve: 2011-02-12 21:38 Olajzabálás

nickname írta:
hil írta:
hancurozo írta:
Hori írta: bírom az olyan diesel motorokt amik 15000km alatt semennyi olajat nem esznek Kár hogy ilyen nem létezik


De létezik, sőt ha már nagyon "hugyozik" a porlasztó még termeli is a "motorolajat". Vagy szívó diesel.
Jó állapotú turbó diesel csipegeti, ami nem eszi az porlasztós


Látjátok, hogy van olyan, hogy a motor nem fogyaszt az olajból a két csere között. Ha ezt írják.......

Az a baj, hogy ez a Prolong, meg egyéb adalék dolog is ki volt már tárgyalva, de most megint kezdődik talán???





Sajnos nem tudok érdemben nyilatkozni, mert nálam 10.000 Km alatt nem kell utánatölteni


Városban vagy országúton használod? Keress vissza, volt egy nagyon érdekes írás sorozat linkekkel megtűzdelve a motor olajokról. Ott le van írva, hogy mitől van az, hogy pl városi használatkor nem kell után utántölteni, de hosszabb országút után kell a pótlás.

hil Elküldve: 2011-02-12 20:02 Olajzabálás

hancurozo írta:
Hori írta: bírom az olyan diesel motorokt amik 15000km alatt semennyi olajat nem esznek Kár hogy ilyen nem létezik


De létezik, sőt ha már nagyon "hugyozik" a porlasztó még termeli is a "motorolajat". Vagy szívó diesel.
Jó állapotú turbó diesel csipegeti, ami nem eszi az porlasztós


Látjátok, hogy van olyan, hogy a motor nem fogyaszt az olajból a két csere között. Ha ezt írják.......

Az a baj, hogy ez a Prolong, meg egyéb adalék dolog is ki volt már tárgyalva, de most megint kezdődik talán???



hil Elküldve: 2011-02-12 18:26 Olajzabálás

zoliika írta:

"Hát ennyi a tapasztalatom a PROLONGAL!Nem muszáj elhinni,de ez van"!
Ez volt az utolsó mondatom én sem hiszek a csodákban ,de amit fizikálisan érzékelek abban hiszek.Eszem ágában sincs vitatkozni tapasztalat r'go megosztom a FÓRUMON elvégre ez azért van.


Jaaa, én sem hiszek a Calgonban (sem), mert mennyi egy doboz Calgon és hány mosásra, a mosógép fűtőbetétje meg max 4000 pénz.
Nem támadásként írtam előző válaszomat, csak mint említettem régebben ez nagyon ki volt tárgyalva, nem kéne újra kezdeni.

hil Elküldve: 2011-02-12 18:00 Olajzabálás

zoliika írta:
Először is a Prolong-ot én K.méten veszem fél liter 10800huf(kecskemét Kis és társa kft Mindszenti út 2 van 10% kedvezményem)!!100000km felett először 10%-ot kell bele tenni utána elég az 5%,de azt minden olajcserénél.A 10% nekem kb 10800huf többlet költcséget jelent ami a féken tartod az asszonyt a „tescóban” már meg is spóróltad…….Az 5%-ot meg számold ki!
Én olajbányász vagyok és nem olajnepper és nem marketinges.De,az tény amiket tapasztaltam:
Történt egyszer(kora tavasszal márciusban) van egy jó barátom aki az építőiparban dolgozik és volt neki egy Mazda platós 2200 diesel tgk-ja ami 1500km alatt 1liter olajat zabbantott és kartelgáz mint állat annyi…..Hoztam neki prolongot (mivel ha most motorgenerált ami min.1.5 hét lett volna az tökönszúrás lett volna neki főszezonba)A motor kerepelt minden olyan hangot adott ki ami nem egézséges motorra utalt megjegyzem 800ekm volt benne beleöntöttük a prolongot és tíz perc motorjáratás után elhalkult ,majd először 6700 km után 4 dl olajat öntött bele Majd decemberben 60ekm után(860000km) megtörtént a motorgenerál!Azt ki sem akarom számolni mennyi pénzt sporolt meg a PROLONG!
Következő:
Van egy yfz450 yamaha tipusú sport quadom amit versenyzésre ill.pályázásra használok evvel azt akarom mondani ill. sugalni,hogy nincs kímélve.Szalonból hoztam ki a quadot és mivel ez spéci motor és ki van hegyezve a motor így 8ü.óránként olajcsere és 40-50 üóránként motorgenerál most van benne 70 ü.óra elvittem a yamahához nézzük meg a szivét mit mutat és a szelepet sem kellett állítani tökéletes a motor nem hitték el a szervízben,mivel yamaha versenyeken szoktam versenyezni és tudják láátták tapasztalták ,hogy egy vadbarom vagyok és nem kímélem a gépet,hogy a motornak semmi baja.
Tudnék még a fűnyíróról ,a kertikapáról mesélni amiről apám már régen lemondott és még mindig használja.
Ja, és a calgon-ban nem hiszek
Hát ennyi a tapasztalatom a PROLONGAL!Nem muszáj elhinni,de ez van


Érdekes amit leírsz, tapasztalsz! Az én véleményem szerint a motor az egy mechanikus gép (lehet, hogy ebben hiányosak az ismereteim) és nem működik az, ami élő lényeknél (sajnos), hogy ha beteg, adok neki gyógyszert és meggyógyul tőle. Te azt állítottad, tapasztaltad, hogy a szarrá kopott motor meggyógyult a Prolongtól, mint ember a gyógyszertől. Biztosan vannak még csodák, sajna ezek engem elkerülnek.
Mint ismeretes, ezeket a Prolong és hasonló csodaszereket úgy reklámozzák, hogy az ami hadsereg is használja. Valóban, az lehet. De ott az a cél, ha a csatatéren egy több milliós HK. vagy repcsi motorját bajság éri, pl elmegy belőle az olaj, akkor az előzőleg "csodaszerrel" kezelt motor el van kenés nélkül is. Igen, míg kijut a veszélyes területről, megmentve ezzel embert, technikát, de az első lépés ezután a motor csere, vagy generál.
Ne haragudj, de én nem tudok hinni ezekben, ha működne, akkor a gyárak miért nem írnák elő alapból, illetve a forgalomban lévő olajhoz miért nincs helyből hozzáadva, és még tudnék feltenni néhány gyermeteg kérdést. Tudtommal a BMW elutasít minden nemű olaj adalékot, ez viszont tény. Viszont azt tölthetsz bele a motorodba, amit akarsz, ebbe senki nem szólhat bele. Egyébként erről kb másfél éve kimerítő, kiborító értekezés folyt ezen a fórumon.

hil Elküldve: 2011-02-11 15:27 320d Motor

Macsek írta:

Az üzemanyagra visszatérve,én is csak omw-n tankolok,de én úgy tudom,hogy csak az osztrák határhoz közeli kutak kapják az anyacégtől az anyagot!Nem? Minden esetre teljesen egyet értek a leírtakkal!És ha vigyázol az autóra,és meg adod neki ami kell meghálálja! Én se gyilkolom az enyémet ritka állapotú is!A szerelőm már kikötötte,hogy csak neki adhatom el!


OMW: Nem, utána érdeklődtem, mert én is úgy gondoltam mint Te: az egész országban!

Az általa javasolt, régóta 10W olajjal???

hil Elküldve: 2011-02-11 15:21 Olajcsere_

cene írta: Ezt már írtam egy másik topikban is csak nem kaptam rá választ így beírom, végül is ide is kapcsolódik: a múlt héten érkezett el a bc szerint az olajcsere ideje ami meg is lett csinálva , szűrővel együtt. És miután visszaállítottam a szerviz intervallumot alig akartam hinni a szememnek, hisz a legközelebbi olajcserét 40ezer km múlva fogja kérni.( természetesen ezt nem fogom kivárni). Miért ír ki ekkora nagy intervallumot????

Szerintem marketing fogás, vagy, hogy túl jóra sikerült a motor és hamarabb menjen tönkre, hogy vehess újat

hil Elküldve: 2011-02-11 15:19 Csak egy Vélemény.Hibakeresés,megoldás.

anubisz írta: Elnézést hogy újat nyitottam,előre is.
Csak annyit szeretnék véleményezni, hogy ha valakinek meg oldódott a problémája,vissza írhatná ott,ahol a kérdést fel tette. Sok embernek segítene, és nem kérdezgetne,futna felesleges köröket újra. Sokan megteszik, de sokan nem. Én személy szerint örülnék neki,mert mindig tanul az ember. Az meg szerintem nem korrekt,hogy kérjük mások tanácsát,aztán ha megoldódott a probléma eltűnünk.
Szerintem ezzel sokan egyet értenek. Mégiscsak ez egy fórum lényege.
Elnézést,ha valakit megbántottam, de szerintem ez alap.



Azzal kiegészíteném, hogy tényleg jó lenne a nagyon gyakran keresett dolgokat kitenni valahová, a SI reset talán már fent van, az olaj kiválasztás, meg hogy mi is az a 0w,5w,10, szám az olajokon szintén jó lenne.

hil Elküldve: 2011-02-11 15:15 Olajzabálás

Macsek írta:

Az enyémben most lett 200ekm de én már régóta 10w-40 járok!10.000nél csere és a szerelőm szerint a turbonak is jobb a vastagabb olaj mert jobban támasztja a tengelyét! Én nem hiszek a 30.000es olajokban.....mtöl ne fáradna el az olaj is!?


Szia Macsek!
Nem akarok beleszólni a 5W-xx és a 10W-xx olaj használatba, de: légyszi olvass vissza és fogsz találni borzasztóan részletes leírásokat, magyarázattal belinkelve, hogy mit is jelentenek ezek a jelzések az olaj dobozán. Én sem tudtam, de elolvastam, elmentettem mindet és eloszlatta a homályt.
Ha Te is megteszed (mármint az olvasást), akkor minden bizonnyal meneszteni fogod azt a szerelődet, aki azt javasolta, hogy Bimmeredbe 10w-xx olajat kell tenni!
Most én nem térnék ki erre, mert tényleg hosszú lenne, meg aztán meg is lett vitatva, valamint ha Magad találod meg, akkor sokkal jobban megmarad a memóriádban