Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2014-01-13 20:46 Mi lehet a baj?

borosadam írta: Sziasztok,
kis segítséget szeretnék kérni tőletek
a bajom a 'sárga villámmal' (E46 N42B18 316ti), hogy a műszerfalon a gomok egyátalán nem reagálnak, meg se mukkan, nullázni sem tudom a 'napi km számlálót' órát sem tudom állítani, semmi... valakinek valami ötlete, hogy ez mitől lehet, esetleg valaki járt ugyan így?
Az érdekes, hogy egyik gomb sem működik, egyszerre azért nem kellene elromlani...
köszi a segítséget előre is



hil
Szia! Mikor vetted az autót, mióta van az Általad leírt (nehezen értelmezhető) jelenség. Van-e a műszerek körül krómkarika?

hil Elküldve: 2014-01-07 17:35 nyomatékváltó

Medvedisznoman írta:


Nagyon köszönöm! Mindig bekulázok kicsit, hogy mennyi okosság van a neten ezekhez az autókhoz. Bezzeg az Opelhez csak egy "Így csináld" kézikönyv volt, bár az is hasznos volt sokszor.


Szia!
Az Opelhez szinte ugyanezek az okosságok megtalálhatók és fent vannak.
hil

hil Elküldve: 2014-01-05 20:21 M43TU motor

horisz2 írta:

Hali!
A torpanás az mit takart nálad?
Nekem is ilyen motoros az autóm csak 316i és néha erőteljesebb gyorsításnál, előzésnél nekem is megtorpan kicsit! Nem vészes, de hiba!
Ha neked is ilyen hibád volt, akkor lehet nekem is megoldaná egy vezérműtengely jeladó csere!?
Köszi


Szia!
Semmi lámpa nem volt, nyomtam a gázt, aztán mintha egy pillanatra levettem volna a gázról a lábam. Ennyi volt, nem több. A diaggal kiolvasva a vezérműtengely jeladóra volt panasz, a csere után megszűnt a jelenség
hil

hil Elküldve: 2014-01-05 09:33 Kipufogó

jons írta:
hil írta: Sziasztok!
165 katalysatorkonvertierung megnevezéssel.


Én nézegettem egy ideig a hibát. Aztán zörögött, fémes csörgő hangot adott a katalizátor. Kicseréltük a katalizátort. Igaz nem gyárira, de jó minőségű került bele. Azóta is írja.
DIS-sel a lambda tesztet végig futtattam 0,99 és 1,01 között van az érték tehát tökéletes.
A hátsó lambdaszonda van elájulva nálad is, ahogy nálam. Az nézi, hogy rendben van-e a kat. Magába a motorvezérlésbe nem szól bele. Egyszóval nálam így marad.


Szia jons, és köszi a választ!
Akkor nálam is így marad, ezért is kérdeztem, hogy feleslegesen ne kelljen az egyébként hibátlan kipufogó rendszert bántani.
hil

hil Elküldve: 2014-01-04 19:13 Szélvédő II. Újraragasztás,

[quote="YELLOW"]
az a sok rövidítés mit jelent? találgatni tudok, de biztos nem vagyok benne, mert azé 36 meg a 70ezer között elég nagy a különbség...
/quote]
Szia Y!
Aztat nem tudhatom, nekem kavicstól berepedt, meg egyébként is nagyon karcos volt már. Odamentem, mondtam, hogy kell egy üveg, 32-ért benne volt, oszt kész.
Láttam a kiszerelést is nagyon precízen csinálták, nem sérült a keret fényezése sem, igen nagyon gondosak voltak. Ja ebben az árban még a műanyag keret is benne volt. Nem tudom, hogy olcsó volt-e vagy nem, nem is érdekelt, nem vagyok fillárb@szó......
hil és BUÉK!

hil Elküldve: 2014-01-04 17:38 Szélvédő II. Újraragasztás,

Benw318d írta: Sziasztok!
Ma reggelre az első szélvédőm berepedt egy kb. tenyérnyi helyen. Kaphattam egy kavicsot az üveg szélére és ez ma reggelre meghozta ezt a csodás pókháló dizájnt.(Jól indul az év)
Azt szeretném kérdezni,hogy ragaszkodjak a gyári üveghez, vagy az utángyártott is bőven megfelel? Casco van az autón,de 100ezres önrésszel így miután olvastam,hogy az utángyártott üvegek jó áron mennek megfontolandó,hogy megéri-e a biztosítóval birkóznom.
Esetleg van tapasztalatotok ezzel kapcsolatosan és tudtok nekem javasolni egy jó szakműhelyt?
A választ előre is köszi!


Szia!
Én itt csináltattam:
http://www.auto-uveg.hu/autouvegkereso.php
Pilkington üveg került bele (gyári beszállító), biztosan van olcsóbb üveg is, de úgy gondoltam, inkább legyen drágább, hiszen nem hetente kell cserélni.
hil

hil Elküldve: 2014-01-04 12:59 Kipufogó

Sziasztok!
Mielőbb tennék valamit, kérdezek: van egy hibajelzésem csupán INPA-val kiolvasva, az autó működésében semmi nem vehető észre, semmi lámpa nem világít:
165 katalysatorkonvertierung megnevezéssel.
A katalizátort már megvettem fél éve, most lenne időm berakatni. Az a kérdésem, ez megoldja-e ezt a problémát, vagy a lambda szondát kéne cserélnem? Feleslegesen nem vágatnám szét a kipufogó rendszert.
Előre is köszi a válaszokat,
hil


hil Elküldve: 2014-01-04 12:46 M43TU motor

Pocses írta:
hil írta:
hil írta: Sziasztok!
Lenne egy problémám, amit csak most vettem észre(M43TU motor)a nyitott ablakos autózás következtében: amikor meleg a motor, akkor 1500 és 2000 fordulat között 5.ben mindig megcsörren, mint amikor az ember nem vált vissza időben. Alacsonyabb fokozatban is, de ott nem annyira vehető észre. Hidegen ezt a hangot soha nem tudom előidézni. Egyszer volt torpanás is, aznap diaggal megnéztem és vagy főtengely, vagy vezérműtengely jeladó hiba volt, amit okosan töröltem is és sajnos pontosan nem jegyeztem meg, hogy mi is volt, mert mindkét szó eleje hasonló (crankshaft/camshaft). Ez a beírás azután soha többé nem jött elő. Én a főtengely jeladóra gyanakszom, mert hibakódot az nem szokott beírni. Van folyamatosan még egy beírás:control grid-controlled cooling néven, ez a termosztát fűtés, de nem gondolnám, hogy köze lenne a dologhoz.
Van-e valami ötlet, vagy inkább vegyek bele egy másik motort???
Előre is köszönöm a válaszokat.
bye:hil


Sziasztok! Semmi ötlet, miért is nem csodálkozom ezen???

hil






Nem lehetséges, hogy a szelepek szólalnak meg? Bár azok hidegen még jobban hallhatóak lennének.


Sziasztok!
Kissé megkésve, de válaszolok talán saját magamnak: A DISA szelep adta azt a hangot, szétszedtem a kopott tengelyt perselyeztem, aztán minden jó lett. A leírást már jó régen elküldtem Robinsonnak, hogy tegye fel, de nem látom sehol sem. Közben cseréltem vezérműtengely jeldót is, azóta torpanás sincs.
bye:hil

hil Elküldve: 2013-12-25 20:08 DSC

sbalazs22 írta:
YELLOW írta:
baleez írta:
YELLOW írta:
baleez írta: Sziasztok,
2004-es 320d, fél éve használom, néhányszor kikapcsolt a DSC menet közben, de leállítás-újraindítás után rendben volt. Pár napja viszont állandóan kikapcsol, sőt, most már ha ráadom a gyujtást is jelzi a lámpa hogy nincs DSC. Tud valaki segíteni diagban illetve javításban? (Pesten elsősorban).


biztosítékok jók? vagy a kapcsoló kontaktos. mondjuk a kapcsolót diaggal lehet ellenőrizni, de akár otthon is, ha kiszereled és van multiméter. illetve lehet valamelyik ABS jeladód csatlakozója kontaktos.


Bár nem értek hozzá, de én is kontakt hibára gondolok, visszaolvasva a fórumot láttam hogy volt aki a chip spray-el fújta be, de én nem tudom hogy hol van amit be kell fújni. Biztosítékot megnézem, kösz a tippet!


a kerékdob nál kell nézelődni, a gátló meleltt van a dob betétben csatlakozó doboz. olyasmi van hátul is valahol, talán a lengőkaron, vagy annak a környékén.


Először mindenképpen egy diagnosztika javasolt.De ha nincs akkor próbáld ki,hogy van e ABS (csúszós úton padlófék)ha nincs akkor valamelyik jeladó vacakol a 4-ből valószínüleg .Azokat sajna manuálisan nem lehet kimérni mert hal jeladók ezért kell mindenképpen a diag.De ez csak 4 hibalehetőség a több tucat verzióból de a leggyakoribbak.


Szia!
Bocs, de nem hall jeladók azok, hanem indukciósak (szedtem már szét, ezért tapasztalatból írom) Lehet még gyári rossz forrasztás is a vezérlő egységben (lásd csináld magad: ABS vezérlő javítás leírás szerint) Diag mindenképpen jól jön a javítás előtt.
hil

hil Elküldve: 2013-12-18 19:48 Motorolaj

siki68 írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2002-es 318i 143 lóerős autóm. Az utóbbi félévben elkezdte enni az olajat.Már 600-800 kilóméterenként utána kell töltenem.Egy szerelő azt mondta,hogy ez egy egyszerű,de nagyon tartós motor,csak a szelepszár tömítéseket és esetleg a hidrotőkét kell cserélni. Javasolta azt is,hogy az 5-30-as olajat esetleg kicsit vastagabbra cserélné. Ez lehet a gond? Az autóban egyébként 320.000km van.Segítségeteket előre is köszönöm.


Szia!
Yellownak igaza van, az N42b20 motor az minden, csak nem egyszerű darab. A szerelő össze téveszthette az M43-al. De ekkorát egy hozzáértő szerelő nem hibázhat, a többit vond le Te.
Olajat csak a gyári előírásút tenném bele, az pedig nem 10w-vel kezdődik!
hil





hil Elküldve: 2013-12-16 22:38 Index relé

Sziasztok!
Már nem tudom kinek volt az alap problémája az index nem megfelelő villogása az egyik oldalon (minden izzó rendben volt neki)
Nálam a bal oldali működött hibásan, de csak pár másodpercig, aztán jó volt. Később az első lámpák maguktól bekapcsoltak, pedig le volt zárva az autó. Aztán ezt tette menet közben is és sehogyan sem lehetett lekapcsolni.
A megoldás az volt, hogy a világítás kapcsoló panelnál (amin a kapcsolók vannak) van egy szalagkábel, ami a kapcsoló modulhoz vezet. Ez a szalagkábel volt kissé kicsúszva a helyéről. Visszadugás után és azóta már minden rendben van. Csak a kezelőpanelt kell hozzá kipattintani, nem is kell kivenni az egész kapcsoló egységet.
hil

hil Elküldve: 2013-12-16 22:32 Mi lehet a baj?

pot írta: Valaki le tudná nekem irni , hogy a műszerfalon ha benyomom folyamatosan a gombot van 1 től 19 ig menü pont ahol a olajcserét is ki lehet ütni. Mit jelentenek , mert nekem valami gond lehet vele mert nem mutatja a külső hőmérsékletet sem ??????,,,,,,,,,,,

Szia pot!
Ha nincs benne BC-s irányjelző kar, akkor lehet, hogy nincs benne külső hőmérséklet mérő szenzor sem. Hallottam már ilyet. Így a külső hőmérsékletet természetesen a titkos menüben sem tudod megnézni.
hil

hil Elküldve: 2013-12-09 19:25 Társalgó

Sziasztok!
Gondolom megosztom Veletek:
Polltom szervizben hallottam várakozás közben: két ember beszélgetett mellettem pontosabban az egyik, a másik inkább hallgatott. Mint utóbb kiderült állapot felmérésre vitték az autót, a beszédes volt az eladó, aki borzasztóan fényezte magát, meg a portékát úgy háromnegyed órán át. Aztán jött Gergő szakvéleménnyel: az egekig magasztalt Bimmer (talán 330d) futóműve szar, sérülésmentesnek mondott bal hátulja és jobb eleje javított, kormánymű javításra szorul, motor kopog mint a fene (ezt én is hallottam) Eladó mondta, hogy egy dugó volt cserélve benne osztrák BMW specialistánál, Gergő mondta,. hogy hf síkolás után a normál méretű hf tömítéssel rakták össze, stb.
Aztán Gergő mondta, hogy van ott egy x5, USA-ból származik, 2011-es évjárat, aztán rommá ment motor hajtókar kikönyökölés miatt. Szétszedték a motort és látták az előző "mester" javítását, amit amcsiban követtek el. Dugattyú gond volt vele, szétszedték az egész motort, minden tömítést cseréltek, ami ehhez a munkához kellett, a dugattyú el volt törve a csapszegnél, amit a "mester" nemes egyszerűséggel meghegesztett. Itthon még 10K-t bírt, aztán beállt a reccs. Na ez az igazi fillérb@szás.....
Gondolom, tanulságos,
hil

hil Elküldve: 2013-12-07 14:33 Társalgó

Neo954 írta: Sziasztok!

Nagyképű barommá változnak ezek ha megvesznek egy ilyen dögöt, legyen bmw audi vagy bármi más és úgy viselkednek az úton mint az ökrök.

Másik dolog kint a főutakon pl: 63 sz. főút ha beérsz valakit lehúzódik (van leállósáv szerűség, elméletileg tilos azon haladni!), hogy megtudd előzni, mióta BMW-m van azóta menekülnek előlem az emberek, pedig nem tolok senkit, meg nem erőszakoskodok az úton. Egyszerűen meglátják, hogy BMW és úristen menekülés.

Üdv.:Neo

Szia!
Itthon, autópályán rám még soha nem dudált, villogott Szlovák vagy Cseh autó, Magyar az rendszeresen, pedig a megengedett sebességgel haladok a külső sávban, ebben főleg a népautók jeleskednek....

hil Elküldve: 2013-12-06 18:25 Társalgó

Szemy írta:

Teljesen igazad van hil, az igazsagot kellene kideriteni. Azonban ez az egyik felnek (aki a hunyo a dologban) soha sem az erdeke. Es minel több penze/kapcsolata van az ellenerdekeltnek, annal jobban tudjak palastolni a dolgot. Szomoru, de ez van.

Ha tisztesseges, becsületes ember lenne, akkor egy ilyen eset utan kiallna es vallalva minden hibajanak a következmenyet elmondana, hogyan törtent a baleset = mi is az igazsag. De ennel a gondolatmenetnel mar bilibe log a kezem es illik felebrednem.

Szemy

Szia,Sziasztok!
A vázolt esetemben én tűntem a gazdag embernek (Mondeoval) és a csóró vétlen a kispolszkival. Hogyan vállalhattam volna be azt, amit nem is én követtem el??? És még a lelki sérülése miatt életjáradékot akart követelni....


hil