imreandris fórum hozzászólásai
« előző123következő »

imreandris Elküldve: 2022-07-27 19:36 Hűtővíz..:S

YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Autóm: e90 320i, 2005-ös évjárat.
Két kérdésben szeretném kérni a segítségeteket:
Az egyik vízcső csatlakozónál (felül megy rá egy csonkra a hengerfejhez) hidegen cseppen a hűtófolyadék. Ilyenkor az egész csövet kell cserélni, vagy a csőben lévő gumigyűrűt lehet külön is?

A másik pedig, hogy milyen fagyálló folyadékot tehetek bele cserekor, ha nem gyári hűtőfolyadékot tennék bele? (g12 es fagyálló jó?)
Motorkódom: n46b20b

Válaszotokat előre is köszönöm!



ezt így fejből meg nem mondom, de a gyors csatlakozókban lehet cserélni O-gyűrűt, a kérdés találni-e olyan méretben valahol. fejből nem tudom a méretét. már amennyiben biztos ott ereszt és nem a műanyag vagy a gumicső ért el.
én legutóbb Mannol G13-at (zöld) tettem bele. korábban Castrol Antifreeze NF (kék) volt benne, de f!ngom nincs az az G micsoda volt, nem írta a doboza. de pl Mannol-ban a kék a G11, ami éppen jó lehet, de én nem tenném bele. gyárilag nekem sárgás-zöld volt benne, Febi-nek van olyasmi, Duster-be vettem nem rég, mert annak az a gyárija.
amúgy a Febi csomagolású folyadékok nagy részben gyári anyagokat tartalmaznak, tehát ha Febi-ből ajánl az autódhoz valamit, akkor azt meg lehet venni.


Köszi a gyors választ. Hétfőn tudja a szerelő megnézni, azt mondta megnézi amit te is írtál, hogy csak az O - gyűrű a gond, vagy esetleg a csonk amire rámegy a cső vagy a csatlakozó.

imreandris Elküldve: 2022-07-27 12:16 Hűtővíz..:S

Sziasztok!

Autóm: e90 320i, 2005-ös évjárat.
Két kérdésben szeretném kérni a segítségeteket:
Az egyik vízcső csatlakozónál (felül megy rá egy csonkra a hengerfejhez) hidegen cseppen a hűtófolyadék. Ilyenkor az egész csövet kell cserélni, vagy a csőben lévő gumigyűrűt lehet külön is?

A másik pedig, hogy milyen fagyálló folyadékot tehetek bele cserekor, ha nem gyári hűtőfolyadékot tennék bele? (g12 es fagyálló jó?)
Motorkódom: n46b20b

Válaszotokat előre is köszönöm!

imreandris Elküldve: 2022-06-20 21:05 Mi lehet a baj?_

YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!
A problémám a következő: elindulok az autóval, a műszerfalon kijelzni az autó, hogy a csomagtérajtó nyitva. Megállok a lámpánál, elindulok, ismét ugyan ez. Megnéztem, a csomagtér zárva van. A kapcsoló nyitja rendesen, a központi zár is lezárja... mi lehet a gond? (bmw e90 2005 - ös évjárat)


ha nincs válasz, akkor egy újonnan nyitott topic-ban se lesz. pontosat én sem tudok adni, ezért nem válaszoltam.
nekem leginkább kontakt problémára utalna a dolog. átvezetőnél kábel szakadás, vagy maga a zárszerkezet az csomiajtóban. el kell vinni egy jó autóelektronikáshoz. ha érti a dolgát megcsinálja, megtalálja a problémát. esetleg ha kombi, akkor a külön nyíló üveg is bekavarhat.


Köszönöm a választ, igazad volt, még egyszer megnéztem a kábelköteget a csomagtartónál. Az egyik vezeték ami a zártól jön, elvolt szakadva. Összeforrasztottam, azóta oké.

imreandris Elküldve: 2022-06-16 15:37 Mi lehet a baj?_

Sziasztok!
A problémám a következő: elindulok az autóval, a műszerfalon kijelzni az autó, hogy a csomagtérajtó nyitva. Megállok a lámpánál, elindulok, ismét ugyan ez. Megnéztem, a csomagtér zárva van. A kapcsoló nyitja rendesen, a központi zár is lezárja... mi lehet a gond? (bmw e90 2005 - ös évjárat)

imreandris Elküldve: 2021-11-20 09:40 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

A következő problémám lenne: Menet közben az autó elkezdett lámpa hibát kiírni. Megálltam a lámpa világított. Mikor hazaértem kiírta hogy charging failure, ami gondolom töltés hibát jelenthet. Másnap indítás után semmi hiba jelzés. Ez a generátor hibáját, vagy esetleg tönkremenetelét jelentheti? Járó motornál a generátor szabadonfutó kerregő hangot ad ha közelről hallgatom. Ha járó motornál rámérek az akksi saruknál, hogy van e feszültség, akkor kideríthetem hogy egyáltalán tölt e a generátor?

Előre is köszi a válaszokat!
(bmw e90 320i, n46b20b)

Üdvözlettel, András


járó motornál, cirka 14,4-14,6V körül kellene mérni az akksi sarukon. ha lámpá kapcsolsz, és belső venti maxon, akkor is jó ha eléri a 14V körüli értéket legalább.
nem csak a generátor lehet rossz, hanem fesz. szabályzó, töltés management.


Ma reggel rámértem. A hibát nem ìrja ki. 14,7 14,9 V körül mozog a mért érték. Felkapcsolt lámpa és fütés mellett 14,5 V körül mutat. Mindenesetre megmutatom szerelőnek azért, nézzen rá.

imreandris Elküldve: 2021-11-17 22:59 N46 és N42 motorok

Sziasztok!

A következő problémám lenne: Menet közben az autó elkezdett lámpa hibát kiírni. Megálltam a lámpa világított. Mikor hazaértem kiírta hogy charging failure, ami gondolom töltés hibát jelenthet. Másnap indítás után semmi hiba jelzés. Ez a generátor hibáját, vagy esetleg tönkremenetelét jelentheti? Járó motornál a generátor szabadonfutó kerregő hangot ad ha közelről hallgatom. Ha járó motornál rámérek az akksi saruknál, hogy van e feszültség, akkor kideríthetem hogy egyáltalán tölt e a generátor?

Előre is köszi a válaszokat!
(bmw e90 320i, n46b20b)

Üdvözlettel, András

imreandris Elküldve: 2021-08-22 11:32 Önindító

Sziasztok!

Ma reggel 3 nap után ismét jelentkezett a motor beindítása után egy hangos csikorgó, kerregő hang. Leállítottam a motort, újraindítottam, akkor is most 2-3 percig szólt. Meghallgattam a generátortól jött, szinte egyértelműen. Majd hirtelen abba maradt. Ezután mentem vele egy 6 km, leállítottam a kocsit, indításnál semmi hang, csak egy halk normálisnak mondható, amilyen addig amíg ez a problémám 5 napja meg nem jelent.
Okozhatja ezt a generátor szabadon futója, vagy a generátor csapágya?
Remélem holnap elérem a szerelőt, aztán mihamarabb megtudja nézni, mi lehet ez.

imreandris Elküldve: 2021-08-20 13:08 Önindító

imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Néha a gyújtás ráadásakor egy "nyekkenő" hangot ad szerintem a generátor. Főként ha reggel indítom először az autót. Utána semmi, viszont ha közel hallgatom egy kis kattogó, kattyogó hang szerű hallatszik. Én a generátor csapágyra gondolnék. A szerelőm még 2 hétig szabadságon van. Meddig lehet ilyen gonddal használnom? Töltéssel nincs probléma.
Autó: bmw e90 320i (2005-ös évjárat)
Köszönöm a válaszokat előre is! (Bocs hogy ide írtam, generátorral kapcsolatban nem találtam topicok)


gyanítom N46B20 a motorkód. az a baj nem tudom milyen a kattanás, amit hallasz. folyamatos, ütemesen érkezik, vagy random módon? mert lehet normális is. vagy korábban nem volt ez a hang?


Igen n46b20 a motorkód. Tulajdon képp tegnap adta ezt a hangot először és azóta többet nem. Ma reggeli indításkor semmi hang nem volt. Egyedül mikor indítózom, és beindult a motor adott egy kerrenő hangot. Maga ez a nagyon halk hang a generátor felől egyébként ütemes sztem.

Az egyszeri kerrenő hangnál az önindítóra is gondoltam egyébként, a halk hang amit írok, az lehet normális csak most vettem észre, ahogy hallgattam





imreandris Elküldve: 2021-08-20 12:48 Önindító

imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Néha a gyújtás ráadásakor egy "nyekkenő" hangot ad szerintem a generátor. Főként ha reggel indítom először az autót. Utána semmi, viszont ha közel hallgatom egy kis kattogó, kattyogó hang szerű hallatszik. Én a generátor csapágyra gondolnék. A szerelőm még 2 hétig szabadságon van. Meddig lehet ilyen gonddal használnom? Töltéssel nincs probléma.
Autó: bmw e90 320i (2005-ös évjárat)
Köszönöm a válaszokat előre is! (Bocs hogy ide írtam, generátorral kapcsolatban nem találtam topicok)


gyanítom N46B20 a motorkód. az a baj nem tudom milyen a kattanás, amit hallasz. folyamatos, ütemesen érkezik, vagy random módon? mert lehet normális is. vagy korábban nem volt ez a hang?


Igen n46b20 a motorkód. Tulajdon képp tegnap adta ezt a hangot először és azóta többet nem. Ma reggeli indításkor semmi hang nem volt. Egyedül mikor indítózom, és beindult a motor adott egy kerrenő hangot. Maga ez a nagyon halk hang a generátor felől egyébként ütemes sztem.
Korábban nem vettem észre, de lehet megvolt. Csak akkor hallani ha felnyitom a motorháztetőt és közelhajolok




imreandris Elküldve: 2021-08-20 12:44 Önindító

YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Néha a gyújtás ráadásakor egy "nyekkenő" hangot ad szerintem a generátor. Főként ha reggel indítom először az autót. Utána semmi, viszont ha közel hallgatom egy kis kattogó, kattyogó hang szerű hallatszik. Én a generátor csapágyra gondolnék. A szerelőm még 2 hétig szabadságon van. Meddig lehet ilyen gonddal használnom? Töltéssel nincs probléma.
Autó: bmw e90 320i (2005-ös évjárat)
Köszönöm a válaszokat előre is! (Bocs hogy ide írtam, generátorral kapcsolatban nem találtam topicok)


gyanítom N46B20 a motorkód. az a baj nem tudom milyen a kattanás, amit hallasz. folyamatos, ütemesen érkezik, vagy random módon? mert lehet normális is. vagy korábban nem volt ez a hang?


Igen n46b20 a motorkód. Tulajdon képp tegnap adta ezt a hangot először és azóta többet nem. Ma reggeli indításkor semmi hang nem volt. Egyedül mikor indítózom, és beindult a motor adott egy kerrenő hangot. Maga ez a nagyon halk hang a generátor felől egyébként ütemes sztem.



imreandris Elküldve: 2021-08-19 11:49 Önindító

Sziasztok!

Néha a gyújtás ráadásakor egy "nyekkenő" hangot ad szerintem a generátor. Főként ha reggel indítom először az autót. Utána semmi, viszont ha közel hallgatom egy kis kattogó, kattyogó hang szerű hallatszik. Én a generátor csapágyra gondolnék. A szerelőm még 2 hétig szabadságon van. Meddig lehet ilyen gonddal használnom? Töltéssel nincs probléma.
Autó: bmw e90 320i (2005-ös évjárat)
Köszönöm a válaszokat előre is! (Bocs hogy ide írtam, generátorral kapcsolatban nem találtam topicok)



imreandris Elküldve: 2020-10-05 15:57 Ülésfoglaltság érzékelő

YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Hasonló a problémám, mint az előttem szólónak. Autó: 2005 e90 320i
Egyik este indítás után a következő üzenet jelent meg:
Function of airbag, belt tensioners and belt force limiters faulty. Ensure your seat belt is fastended despite the faulty.
Mi lehet? Mit javasoltok?

Ha az ülés alatti csatlakozót széthúznám, majd vissza, az megoldhatná a gondot? Ehhez az akksi sarut le kell vennem addig, vagy csak simán leállított autónál ezt megtehetem?

Előre is köszönöm a válaszokat!


valószínű ott lesz a gond. nem kell az akksit levenni, de le lehet. gyújtás ne legyen. lehet érdemes kontakt (nem olajos) spary-vel átfújni. pl tuner spray.


Köszi a választ. Ha a sarut leveszem, akkor elvesznek valamilyen beállítások? Mert akkor inkább saru levétel nélkül próbálom meg.

imreandris Elküldve: 2020-10-04 13:27 Ülésfoglaltság érzékelő

Sziasztok!

Hasonló a problémám, mint az előttem szólónak. Autó: 2005 e90 320i
Egyik este indítás után a következő üzenet jelent meg:
Function of airbag, belt tensioners and belt force limiters faulty. Ensure your seat belt is fastended despite the faulty.
Mi lehet? Mit javasoltok?

Ha az ülés alatti csatlakozót széthúznám, majd vissza, az megoldhatná a gondot? Ehhez az akksi sarut le kell vennem addig, vagy csak simán leállított autónál ezt megtehetem?

Előre is köszönöm a válaszokat!

imreandris Elküldve: 2020-08-23 16:13 Szivargyújtó

Sziasztok!

A szivargyújtó, amiből 1 db van a 2005-s évjáratú bmw e90 320i-ben a könyéktámasz alatti rekeszben az aux kimenet mellett, nem működik. A biztosítékot megnéztem, az jó. A kérdésem az lenne hogyan tudom kivenni a foglalatot, hogy férek hozzá? Azt gyanítom vezeték gond lehet.
Válaszotokat előre is köszönöm!

imreandris Elküldve: 2020-02-20 17:23 N46 és N42 motorok

Sziasztok!

Éedeklődöm csak, ha tud valaki hozzászólni: n46b20b motor esetén az olajpumpán a láncot mennyi km után érdemes cserélni, illetve szükséges e? 218 000 km van most az autóban.
Köszönöm a válaszokat előre is!
« előző123következő »