imreandris fórum hozzászólásai

imreandris Elküldve: 2019-11-16 11:23 Hûtõvíz

imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Hazamentem a munkàbòl kb 20 km tàvolsàgot mentem. Leàllìtottam az autòt. 5 perc utàn mikor beindìtottam kiìrta hogy alacsony a vìzszint. A termosztàtra ràmenő vastag cső le volt jőve, a bilincs rajta. Koràbban semmi jel nem volt. Mi törtènhetett? Ez az egyik kèrdèsem. A màsik: most visszanyomtam a csövet a termosztàtra. Feltöltöttem a tartàlyt fagyàllòval. A tàgulàsi tartàjon levő lègtelenìtő csavarral lègtelenìtettem. Elèg e ott? Koràbban ilyet sem csinàltam ennèl az autòval.

Köszi a vàlaszokat előre is!


biztos van még más helyen is légtelenítő csavar. érdemes lenne ott is. ha N46 motor, akkor az olajszűrőházon is van egy hűtő, ott is van a csonkon egy légtelenítő. meg célszerű úgy állni, hogy az orrával felállni valahova, és a fűtést maxon nyomatni.
hogy mitől jött le a cső az jó kérdés. reméljük nem a kipufgáz nyomta le azzal, hogy a vízrendszerbe került.


Az mitől lehet hogy kipufogògàz jut a vizrendszerbe? Van előjele ha ez törtènik?


pl hengerfejes... valahol a tömítés átereszt az hengerfejnél. pl letekered a kiegyenlítő sapkáját és ha érezni a kipufgáz szagát, akkor biztos az a gond. legalábbis ez is egy tünete a hengerfejeségnek, a több másik mellett, amik egyenként és együttesen is megjelenhetnek.


Megnèzem holnap akkor, hogy èrzek e kipufogò szagot. Viszont a vizem eddig nem fogyott, az olaj is tiszta, ha leveszem az olajsapkàt. Remèlem csak a vìzcső, vagy a ràszorìtò bilincs az ok, ès nincs komolyabb...


Nincs kipufogó szag szerencsére, illetve meglett a probléma. Ahol a cső rámegy a műanyag csonkra, annak a pereme letört, és emiatt a nyomás lenyomta a csövet. Most a vas gyűrűt leszedtem és kicseréltem egy bilincsre. Így most megsem mozdul a cső. A használattal majd kiderül így stabil lesz e.

imreandris Elküldve: 2019-11-14 21:48 Hûtõvíz

YELLOW írta:
imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Hazamentem a munkàbòl kb 20 km tàvolsàgot mentem. Leàllìtottam az autòt. 5 perc utàn mikor beindìtottam kiìrta hogy alacsony a vìzszint. A termosztàtra ràmenő vastag cső le volt jőve, a bilincs rajta. Koràbban semmi jel nem volt. Mi törtènhetett? Ez az egyik kèrdèsem. A màsik: most visszanyomtam a csövet a termosztàtra. Feltöltöttem a tartàlyt fagyàllòval. A tàgulàsi tartàjon levő lègtelenìtő csavarral lègtelenìtettem. Elèg e ott? Koràbban ilyet sem csinàltam ennèl az autòval.

Köszi a vàlaszokat előre is!


biztos van még más helyen is légtelenítő csavar. érdemes lenne ott is. ha N46 motor, akkor az olajszűrőházon is van egy hűtő, ott is van a csonkon egy légtelenítő. meg célszerű úgy állni, hogy az orrával felállni valahova, és a fűtést maxon nyomatni.
hogy mitől jött le a cső az jó kérdés. reméljük nem a kipufgáz nyomta le azzal, hogy a vízrendszerbe került.


Az mitől lehet hogy kipufogògàz jut a vizrendszerbe? Van előjele ha ez törtènik?


pl hengerfejes... valahol a tömítés átereszt az hengerfejnél. pl letekered a kiegyenlítő sapkáját és ha érezni a kipufgáz szagát, akkor biztos az a gond. legalábbis ez is egy tünete a hengerfejeségnek, a több másik mellett, amik egyenként és együttesen is megjelenhetnek.


Megnèzem holnap akkor, hogy èrzek e kipufogò szagot. Viszont a vizem eddig nem fogyott, az olaj is tiszta, ha leveszem az olajsapkàt. Remèlem csak a vìzcső, vagy a ràszorìtò bilincs az ok, ès nincs komolyabb...

imreandris Elküldve: 2019-11-14 20:35 Hûtõvíz

YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Hazamentem a munkàbòl kb 20 km tàvolsàgot mentem. Leàllìtottam az autòt. 5 perc utàn mikor beindìtottam kiìrta hogy alacsony a vìzszint. A termosztàtra ràmenő vastag cső le volt jőve, a bilincs rajta. Koràbban semmi jel nem volt. Mi törtènhetett? Ez az egyik kèrdèsem. A màsik: most visszanyomtam a csövet a termosztàtra. Feltöltöttem a tartàlyt fagyàllòval. A tàgulàsi tartàjon levő lègtelenìtő csavarral lègtelenìtettem. Elèg e ott? Koràbban ilyet sem csinàltam ennèl az autòval.

Köszi a vàlaszokat előre is!


biztos van még más helyen is légtelenítő csavar. érdemes lenne ott is. ha N46 motor, akkor az olajszűrőházon is van egy hűtő, ott is van a csonkon egy légtelenítő. meg célszerű úgy állni, hogy az orrával felállni valahova, és a fűtést maxon nyomatni.
hogy mitől jött le a cső az jó kérdés. reméljük nem a kipufgáz nyomta le azzal, hogy a vízrendszerbe került.


Az mitől lehet hogy kipufogògàz jut a vizrendszerbe? Van előjele ha ez törtènik?

imreandris Elküldve: 2019-11-14 17:12 Hûtõvíz

Sziasztok!

Hazamentem a munkàbòl kb 20 km tàvolsàgot mentem. Leàllìtottam az autòt. 5 perc utàn mikor beindìtottam kiìrta hogy alacsony a vìzszint. A termosztàtra ràmenő vastag cső le volt jőve, a bilincs rajta. Koràbban semmi jel nem volt. Mi törtènhetett? Ez az egyik kèrdèsem. A màsik: most visszanyomtam a csövet a termosztàtra. Feltöltöttem a tartàlyt fagyàllòval. A tàgulàsi tartàjon levő lègtelenìtő csavarral lègtelenìtettem. Elèg e ott? Koràbban ilyet sem csinàltam ennèl az autòval.

Köszi a vàlaszokat előre is!

imreandris Elküldve: 2019-09-28 07:22 Olajszint érzékelő szenzor

Sziasztok!

Afelől érdeklődöm, hogy az olajszint érzékelő szenzor olajszintet milyen elven mér? Az autómban ugyanis ha kisebb fordulaton haladok, néha maxon mutatja az olajszintet, néha egy egységgel kevesebbet, majd megint maxot. Lehet a szenzor hibája ez, vagy ez a működéséből adódhat?

imreandris Elküldve: 2019-09-16 22:34 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Olajat cseréltem az autómban. Megnéztem, hogy az n46b20b motorkódú e90 320i-be mennyi a szükséges olajmennyiség. 4,25 litert írtak. Ezen felül az új olajszűrő is felvesz még pluszban? 4,5 litert öntöttem bele, de hosszabb menet után egy egységgel a max alatt jelez a kijelző. Akkor kell még bele? Ha többet öntök bele az okozhat problémát?
(U.i.: az autó nem füstöl, olajcserétől olajcseréig -kb 11000 km- nem kellett utánaöntenem, mert egy egységet fogyasztott ennyi alatt)
Köszi a segítséget!


én 4 litert rakok csak bele, és úgy is tele van. de nekem is 4,25-öt ír. korábban én azért nem tároltam egy felbontott olajat, mivel nem ette. szóval a 4 liter elég volt 10ezres ciklusra és a ciklus végére is kb 2mm-t csökkent a szint, vagy annyit sem.


Köszi! Csak annyi, hogy nekem elektronikus kijelzès van. Ezèrt örülnèk ha pàlcàval tudnàm az olajszintet nèzni.


a több olaj sem jó. ha kevés az olaj elvileg úgy is jelez. de a szűrő miatt nem kell bele több olaj. vagy az a 2,5 dl lehet pont az. mondom nekem 4 literrel is a max jelzésnél van, pedig tiszta a motor belül.


Ma mentem vele, most maxon van. Az lesz amit mondtàl, ha kell ùgyis jelzi. Azt tudom ha sokkal több lenne bent, azt is mutatja. Az sincs, szòval marad ìgy.

imreandris Elküldve: 2019-09-16 17:13 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Olajat cseréltem az autómban. Megnéztem, hogy az n46b20b motorkódú e90 320i-be mennyi a szükséges olajmennyiség. 4,25 litert írtak. Ezen felül az új olajszűrő is felvesz még pluszban? 4,5 litert öntöttem bele, de hosszabb menet után egy egységgel a max alatt jelez a kijelző. Akkor kell még bele? Ha többet öntök bele az okozhat problémát?
(U.i.: az autó nem füstöl, olajcserétől olajcseréig -kb 11000 km- nem kellett utánaöntenem, mert egy egységet fogyasztott ennyi alatt)
Köszi a segítséget!


én 4 litert rakok csak bele, és úgy is tele van. de nekem is 4,25-öt ír. korábban én azért nem tároltam egy felbontott olajat, mivel nem ette. szóval a 4 liter elég volt 10ezres ciklusra és a ciklus végére is kb 2mm-t csökkent a szint, vagy annyit sem.


Köszi! Csak annyi, hogy nekem elektronikus kijelzès van. Ezèrt örülnèk ha pàlcàval tudnàm az olajszintet nèzni.

imreandris Elküldve: 2019-09-15 20:49 N46 és N42 motorok

Sziasztok!

Olajat cseréltem az autómban. Megnéztem, hogy az n46b20b motorkódú e90 320i-be mennyi a szükséges olajmennyiség. 4,25 litert írtak. Ezen felül az új olajszűrő is felvesz még pluszban? 4,5 litert öntöttem bele, de hosszabb menet után egy egységgel a max alatt jelez a kijelző. Akkor kell még bele? Ha többet öntök bele az okozhat problémát?
(U.i.: az autó nem füstöl, olajcserétől olajcseréig -kb 11000 km- nem kellett utánaöntenem, mert egy egységet fogyasztott ennyi alatt)
Köszi a segítséget!

imreandris Elküldve: 2019-09-10 14:57 Felni csere

Sziasztok!

17" alufelni helyett télre 17"-os lemezfelnit teszek az autóra. Kérdésem az lenne, hogy kell e külön csavar hozzá? Vagy az jó amivel az alufelnit fogatom fel?

imreandris Elküldve: 2019-08-25 13:19 Hátsó lámpa hiba - visszajelző

YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

A problémám a következő. bmw e90 320i autóm van. Sima halogén izzós kivitel. A bal hátsó izzó tönkrement a csomagtartó részén. Illetve ezen az oldalon a tolató lámpa sem világít. Kicseréltem a két izzót újakra, de így sem világít. Mi lehet a baj?

Köszönöm a segítséget!

Üdv.: András!


a csomagtérajtó átvezető kábelkötegeben szakadhatott el a vezeték. vagy maga a lámpaházra menő csatlakozásban van kontakt hiba.


A kábelköteget megnéztem. 3 vezetéken egy kb 3 mm-es szakaszon lejött a szigetelés, de elszakadva nem voltak. Szigetelőszalaggal külön betekertem ott őket. A csatlakozónál nem látok semmit fúrcsát. Lehet a foglalat rossz?

imreandris Elküldve: 2019-08-25 10:45 Hátsó lámpa hiba - visszajelző

Sziasztok!

A problémám a következő. bmw e90 320i autóm van. Sima halogén izzós kivitel. A bal hátsó izzó tönkrement a csomagtartó részén. Illetve ezen az oldalon a tolató lámpa sem világít. Kicseréltem a két izzót újakra, de így sem világít. Mi lehet a baj?

Köszönöm a segítséget!

Üdv.: András!

imreandris Elküldve: 2019-06-28 13:19 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Féktárcsa, fékbetét csere elött állok. Az lenne a kérdésem, hogy féktárcsa választásnál milyen méreteket kell nézni. Átmérő? Vastagság? Az autó egy bmw e90 320i 2005-ös évjárat. Márka szempontjából én ATE tárcsára gondoltam.

Köszi előre is a segítséget!


célszerű lemérni. mert átmérőben lehet eltérés. de ha valamelyik webáruházban nézed, akkor fog rá kidobni és ott meg tudod nézni a méreteket. de mondom lehet pár mm-es eltérés vastagságban, szélességben is. a mostani tárcsáról érdemes leolvasni, mert bele is van ütve az agyrészre valahova.
vagy itt akár alvázszám utolsó 7 karaktere alapján (VIN)
https://www.realoem.com/bmw/enUS/select


átmérőre 292 mm-t mértem, a vastagságból 22 és 24 mm es tárcsákat dob fel. Akkor ezekközül bármelyiket választhatom?


a 292-es átmérőhöz a 22-es vastagság a jó. elvileg így is vannak. a 300-as tárcsának van 24-es vastagsága. itt a kérdés, melyik tárcsa van most a kettő közül, azt kell választani.


Köszi a választ! Az lehet hogy 292-s átmérőhöz 24-es volt eredetileg a tárcsa? mert a vastagságot most 22,5 tizedre mérem?? Lehet megnézetem egy szervizben, mert addig nem akarok rendelni nehogy rosszat vegyek

imreandris Elküldve: 2019-06-28 12:31 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Féktárcsa, fékbetét csere elött állok. Az lenne a kérdésem, hogy féktárcsa választásnál milyen méreteket kell nézni. Átmérő? Vastagság? Az autó egy bmw e90 320i 2005-ös évjárat. Márka szempontjából én ATE tárcsára gondoltam.

Köszi előre is a segítséget!


célszerű lemérni. mert átmérőben lehet eltérés. de ha valamelyik webáruházban nézed, akkor fog rá kidobni és ott meg tudod nézni a méreteket. de mondom lehet pár mm-es eltérés vastagságban, szélességben is. a mostani tárcsáról érdemes leolvasni, mert bele is van ütve az agyrészre valahova.
vagy itt akár alvázszám utolsó 7 karaktere alapján (VIN)
https://www.realoem.com/bmw/enUS/select


átmérőre 292 mm-t mértem, a vastagságból 22 és 24 mm es tárcsákat dob fel. Akkor ezekközül bármelyiket választhatom?

imreandris Elküldve: 2019-06-28 12:19 Féktárcsa és fékbetét

Sziasztok!

Féktárcsa, fékbetét csere elött állok. Az lenne a kérdésem, hogy féktárcsa választásnál milyen méreteket kell nézni. Átmérő? Vastagság? Az autó egy bmw e90 320i 2005-ös évjárat. Márka szempontjából én ATE tárcsára gondoltam.

Köszi előre is a segítséget!

imreandris Elküldve: 2019-01-20 16:47 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
imreandris írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy 2005-ös bmw e90 320i - nél mennyi a normál üzemi vízhőfok? Most lett hűtőfolyadék cserélve és 105 - 108 C° ot mutat rejtett menüben. Ez normális vagy sok?
Köszönöm a segítséget!


normális. 108°C körül kapcsol a venti, legalábbis E46-nál. sokban az E90 sem különbözhet. dízeleknél szokott alacsonyabb lenni, náluk 95°C a max kb.
nyugi zárt rendszerben nem 100°C-on fog forrni a víz.


dízel 88°C


a termosztát ott nyit ki nem?


Még egy kérdésem lenne. A kiegyenlítő tartályban a piros szintjelző pálca letört csak az uszó része van bent. Meddig kell legyen kb a hűtőfolyadék a tartályban? Lehet bele venni ilyen pálcát külön?


nem tudom és nem tudom. szerintem nincs külön. a szintet sem tudom, csak úszóval.


értem. egyébként szerepe van, vagy csak a szintet lehet vele ellenőrizni? mert ha egyéb funkciója nincs, akkor egyenlőre nem cserélnék kiegyenlítő tartájt...