jrtom fórum hozzászólásai

jrtom Elküldve: 2012-09-19 21:17 Kormánytípusok

Fehérváron a Pepitacarpit-os srác biztos megtudja csinálni.

Szebii írta: Sziasztok talaltam 1 ilyen koramnyt ebayen, tudtok valakit ajanlani aki megtudja igy csinalni a borozest? Remelem nem rossz helyre irtam, koszi!



jrtom Elküldve: 2012-09-18 21:16 Ápolás, tisztítás

Lehet kapni gyantaeltávolító kegyszereket. Én pl a Sonax-nak láttam ilyen cuccát.

Ragenwolf írta: Sziasztok. Nincs vkinek ötlete hogy a fenyőgyanta folt mivel szedhető le nyom nélkül az autóról? Sajnos sokat állt az autó fenyőfa alatt és van rajta pár folt...


jrtom Elküldve: 2012-09-18 21:07 Szívócsonk-pillangószelep

Hát ha a munkaidődbe belefér akkor szereld ki a sajátodból és méretezd le.
Egyébként én pont ma csináltam meg és kb félóra volt az egész művelet 5-ös menetet fúrtam bele és egy sima hatlapfejű csavart bekentem tömítőpasztával és betekertem.
Olyan lett mint ha gyári lenne. Egy fillérembe sem került!

bitangpower írta:
b_imi írta:
bitangpower írta: Ha valaki megtudja adni a gyári pillangószelep dugó méreteit vagy tud egy darabot kölcsönadni leméretezés céljából az keressen meg. Bármilyen anyagból nagyon pontosan megtudom csinálni illetve bármi ilyen egyszerűbb alkatrészt. Megcsinálnám akkor a saját kocsimban is a ledugózást de ezek az M5 csavarozós megoldások nem bizalomgerjesztőek. Anyagiak nincsenek kizárva természetesen , privátban nyugodtan kereshettek.


Mert mi a probléma?
A szelepházban van egy szimering, ami a tengelyt tömíti. Ha pl. felfúrod a műanyagot 5mm-es furatra és a szimering felől beleraksz egy alu szegecset, akkor tökéletesen tömít. Csak el kell zömíteni a furatban a szegecs végét és szintbe csiszolni. Ja, és a négy db. 20 Ft-ba kerül. Természetesen a csavaros megoldás is jó.
Gondolom a kiszerelt pillangókat senki sem akarja már visszarakni...
Persze ez nem annyira szép, mint egy új dugó, bár egyiket se lehet látni.


Nincs vele gond csak nekem sokkal egyszerűbb csinálni bele dugókat mint barkácsolni.
Meg hát munkaidőbe ez is belefér , elég profi forgácsolóműhelybe vagyok





jrtom Elküldve: 2012-09-17 16:56 Szívócsonk-pillangószelep

A három kérdést amit feltettél azokközül egyiket se kell elvégezni, hogy levedd a szívósort.

Stubiflex írta: Sziasztok!

Tegnap éjszaka az elejétől a végéig átolvastam a topikot. A verdikt - pillangóherélés lesz.
Három kérdésem lenne azokhoz, akik már megcsinálták:

1. A porlasztók csatlakozóit leszedtétek, hogy ne zavarjanak a vezetékek?

2. Ha igen, akkor a munka megkezdése előtt az akksit lekötöttetek?

3. Ha lekötöttétek, akkor visszarakás után kell-e alapjáraton járatni a motort egy ideig, amíg adaptálódik a vezérlőelektronika?





jrtom Elküldve: 2012-09-13 20:43 Autóvásárlás

Hát az a km ami a hírdetésben van az elég hihetetlen az minimum 238 de inkább több!
Ahogy nézem a rendszám alapján frissen behozott kocsi, és ha német akkor azt tudnod kell, hogy ott 2-3 év alatt mennek 140 ezret.

Danesz írta:
vivaladiesel írta:
Danesz írta: Mindenkép meg szeretném nézetni az autót, és jönne velem egy autó szerelő is rétegvastagságmérővel.

Ha szervízben meg szeretném nézetni az mennyi plusz költséget jelent?
Meg tudják mondani a valós km állást és az esetleges motorikus problémákat?
Ő lenne az első autóm, ígyhát sajnos nem igazán vagyok tisztában ezekkel a dolgokkal.
Tudom, hogy a használtautó zsákbamacska. Ha esetleg meg volt nyomva valahol (oldalán) és szépen meg lett csinálva, abból nem csinálok problémát...ahogy ti is mondjátok ez egy tizenéves autónál igencsak benne van a pakliban.





Márkaszervizben egy átvizsgálás kb10-12000ft. Maszeknál 5-8000ft.

Ha hozzáértő tekerte vissza akkor nem lehet kideríteni, hogy mi a valós km. A szerencséd van és nem "másztak" bele komolyabban akkor meg lehet állapítani a km futást. Ha sérült volt valamilyen szinten de szépen meg van csinálva akkor nyugodtan megveheted.
A motor, turbó, futómű, fékek állapota sokkal fontosabb!

Továbbra is azt mondom, hogy inkább újabb verziót vegyél egy picivel több pénzért (2002-es évjárat)



kössz az infót!!
a 150 lóerős 320d re gondolsz?
ez például már az a kategória?
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ki-6151283


jrtom Elküldve: 2012-09-12 20:41 CD tár probléma, telefon probléma

Szia!
Az E60-asokban van egy úgynevezett optikai hálózat amin több vezérlőegység kommunikál egymással. Ezek az egységek sorba vannak kötve egymással és mondjuk ha egy vezérlő elromlik vagy csak haldoklik akkor ugyebár a rossz egység nem továbbítja a fényt amivel beszélget a többi vezérlővel és akkor elmegy a hang meg lefagy töle ez+az.
Nem kizárt, hogy egy frissítés segíthet, de egy diagnosztikát azt mindenképpen kéne csinálni, hogy kiderűljön mi a baj. Profi vagy Busines navis? Van benne telefon?
A telefon vezérlő elég gyakran beszarik.

desplaca írta: sziasztok!
Még új vagyok itt,és elöre is elnézést ha olyat kérdezek amiröl már esetleg volt szó de sajnos eddig nem találtam választ a problémámra.
A hiba a következö:
E60-as 525d kombi Bmw-m van és a rádiója vacakol.reggel ha beinditom és bekapcsolom a rádiót akkor rendesen müködik,de kb 1-2 óra múlva vagy ha hangosabban halgatom akkor esetleg hamarabb is el kezd ki be kapcsolgatni pontosabban elnémulni a rádió 1-3mp-re aztán újra szól.ezt különböző időközönként ismétli,akár cd akár a rádió szól.abban a pillanatban mikor ezt csinálja teljesen lefagy az egész board compjuter,de a kijelző sose tűnik el.
erre a hibára szeretnék esetleg valami ötletet hogy merre induljak el,mert a szervizbe egyből szoftver frissitést akartak csinálni ami szerintem felesleges mert csak a bemelegedés után kezdi a hibát,nem pedig állandó.
Előre is köszönöm a segítséget!

üdv..desplaca




jrtom Elküldve: 2012-09-09 20:56 alufelni

De ugye nem télre akarod a 18-ast?
Elméletileg nem lesz magasabb ha rávaló mératű gumit veszel.
18-asra pl a 225/40 R18 a méret.

BalaBMW írta: Szép lassan kezd jönni a téli szezon ami nekem azt jelenti, hogy lassacskán kezdhetem keresni a kocsira a megfelelő 18-as papucsot. A kérdésem az lenne így első körben, hogy az autó kb mennyivel lesz magasabban? Jelenleg 16-os felni van rajta 225/50-es gumikkal. Ez azért fontos, mert jönne rá majd egy jó kis első löksi is...


jrtom Elküldve: 2012-09-09 20:13 Valaki segítsen

De nem ám!

YELLOW írta:
szotakdavid írta: Faceliftes külső kilincseket hogy lehet felrakni facelift elöttire??
Cserélni kell a kilincs belső részét is ügye?

Dávid


nem ugyanaz a kilincs???


jrtom Elküldve: 2012-09-09 17:50 Valaki segítsen

Általában ahol a szívósorra kanyarodik rá a coolercső ott szokott szétrepedni a belsőoldala.

tucsok írta:
vivaladiesel írta:
tucsok írta: Sziasztok egy olyan problémám van E60 530d hogy a motortol gazadaskor porszivo szeru hang jön mi okozhatja ezt. köszi
:


Valószínűleg turbócső repedés...


a intercooler feloi vagy amia levego filterröl jon


jrtom Elküldve: 2012-09-09 11:39 Gyári Xenon Lámpa

A gyári izzó az 4300K-s és D2S a típusa. A 6000k-s az már kékes színű. De Philipsben nem nagyon fogsz csak 4300-ast kapni és igen illik párban cserélni mert fenn áll a veszélye, hogy más lesz a két oldal színe mivel az új az új a régi meg már kicsit fakóbb.

xlzx írta:
csatis1 írta:
xlzx írta: Sziasztok!

Nem tudja valaki, hogy milyen a gyári xenon izzó? Enyémről sajnos le van kopva a felirat, annyi látszik, hogy Philips!

Köszönöm


A foglalat típusa érdekel vagy az izzó pontos tipusa?
Van valahol egy Philips izzóm, majd megnézem a tipusát. A foglalat asszem D2S.


A pontos típus kellene, mert a bal oldali már lilán ég, néha nem is kapcsol fel, csak többszöri próbálkozás után. Ugyanolyat szeretnék venni mint a gyári, a jobb oldaliban is az van, csak arról is le van kopva a felirat, csak a Philips látszik. Esetleg illene párban cserélnem? Nézegettem vaterán ezeket a philips izzókat 5000/pár. Csak kérdés, hogy melyik erősségű kell. 6000K talán?


jrtom Elküldve: 2012-09-09 09:36 Gyári Xenon Lámpa

D2S a típusa.

xlzx írta: Sziasztok!

Nem tudja valaki, hogy milyen a gyári xenon izzó? Enyémről sajnos le van kopva a felirat, annyi látszik, hogy Philips!

Köszönöm


jrtom Elküldve: 2012-09-07 22:15 Valaki segítsen

Világítás modul baja van sajna.

szotakdavid írta: Sziasztok!

Következö a problémám a xenon lámpám menetközben villog mintha kontakt hibás lenne,de mind2 csínálja éjszaka nagyon zavaró.

Mi lehet a bakj elfosta magát a trafó vagy inkább vezérlő??

Dávid


jrtom Elküldve: 2012-09-07 21:52 Motortartó gumibak

80 ezrenként???
Az enyémben 250 ezer van és gyári a bak, most is jó.
Nem szart kéne bele venni és akkor bírja, vagy valami más baj van.
Mondjuk a 20d-ben biztos elöbb tönkre megy, de a 80 ezer az hülyeség.

MatNob írta:
Pistamann írta: Sziasztok!

Érdeklődnék hogy egy 320d motornál 200.000 km fölött mennyire valószínű a gumibakok elöregedése? A motor hidegen eléggé rángatja a kasznit, ha felmelegszik akkor egész jó. Azt mondják a szerelők, hogy nem "lógnak". Ettől függetlenül érdemes cserélni?


Szervizben 80ezrenként cserélik, ha 200 alatt nem volt cserélve, akkor már elég ramaty lehet.
Ha indításnál vagy leállításnál ránt egyet a kasznin, akkor cserés.



jrtom Elküldve: 2012-09-02 20:18 Műszerfal kijelzés


YouTube videó
Valami ilyesmi csak neki még elindult.

jrtom Elküldve: 2012-09-02 20:12 Műszerfal kijelzés

99%, hogy csak vissza kell állítani géppel, de nem árt egy programozás se neki. Minél elöbb mert a vége az lesz, hogy nem old ki a zár és nemtudod beindítani se!!!

318de90 írta:
jrtom írta: Minél elöbb menjél vele szervízben, mert a legrosszabb esetben nem fog kioldani a kormányzár. Kell csinálni egy kormányzárhibaszámláló nullázást.

318de90 írta: Sziasztok!

Van egy E90 318d-m és a műszerfalon középen megjelent egy kormány és rajta egy lakat mindez pirosban!
Az autón látszólag minden jó működik, de ez nem akar elmúlni.
Mi a baja, szervizig lehet vele menni?

Válaszokat előre is köszi
Természetesen 90 fokkal el van forgatva a kép.





Ez attól elmúlik? Mi okozhatta?