kbalint fórum hozzászólásai

kbalint Elküldve: 2015-09-02 18:22 330d motor

Sziasztok !
Egy kis segítségre lenne szükségem.
30d-nél mire kell figyelni, mit kell nézni, ha a vezérműlánc állapotára vagyok kíváncsi, mikor illik cserélni már az autóban ? Mik az intő jelek ? 296e-nél járok vele.

kbalint Elküldve: 2015-06-23 14:55 kiegyenlítő tartály

üzem meleg motornál jól kell húznia a levegőt, hidegen is szorosnak kell lennie egy kicsit de hogy lásd a különbséget.....
https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be

kbalint Elküldve: 2015-06-13 12:26 kiegyenlítő tartály

Tegnapi napon engem is megszívatott a gépezet.
Szétrepesztette a kiegyenlítő tartályt - és tréler lett a vége.
Megcsináltam itthon a tartály lepróbáltam a rendszert, hála az égnek nem lett hengerfejes.
Természetesen megint szétnyomta, hétfőn rakom bele az új hella-t , de félek hogy azt is szétbombázza.
Ami érdekes hogy nálam miért nem a leggyengébb láncszemet rúgta le vagy nyomta szét.... nem értem.. A gumicső elméletileg sokkal gyengébb mint a tartály.
Honnan tudom hogy a visco problémás lehet e esetleg nálam is és azért van ekkora nyomásom ?

kbalint Elküldve: 2014-03-29 19:54 320d Motor

rece65 írta:
Jocc írta:
rece65 írta:
compact írta:
rece65 írta:
rece65 írta: Hi!

Pár napja vettem észre hogy fütyülő hang jön az utastérbe.
Azt gondoltam menetzaj(olyan is volt)de most ránéztünk ismerőssel és a turbóra gyanakszik.
Azért nem egyértelmű mert amikor a motortérben hallgatja akkor a szívósor felől hallja nem kimondottan a turbótól!
Amikor benn ülünk az autóban akkor is egyértelműen a turbóra mondja.
Nem erőteljes a hang csak éppen zavaró a csendes autóban amikor olyan hangot hallok mintha pici lukon befúj a szél...

Mit tanácsoltok mit nézzünk meg,volt-e másnak is ilyen hang-al problémája?
A pillangó szelepek ki lettek véve ha ez esetleg fontos.
A motor szépen megy,nem eszi az olajat 5,5-6 litert fogyaszt 110-120-as sebességnél is!

Erre vki tudna okosat mondani?
Azért nem a turbó-s topicba írtam mert nem tudom biztosan hogy az a baja...
Érdekelne hogy ki melyik irányba indulna el a helyemben mert sok mindent olvastam a turbó topicban de egyik sem volt egyértelmű megoldás,csak a csere.(amit egyenlőre remélem kizárhatok)



Nem egyszerű a távjavítás ilyen dologban, de azt meg tudjátok nézni, hogy pl egyenletes 100-as haladásnál amikor hallod a hangot padlózd le pár másodpercig és engedd el utánna a gázt. ha a hang a motor fordulattal arányosan változik, vagy a menetsebességgel akkor én a turbót kizárnám. Turbó hangot pl tartós motorféknél nem is igazán lehet hallani még akkor sem ha haldoklik, csak terheléskor.


Annyiban változik a fordulatszámmal a hang hogy magasabb hangon visít.
Egyébként 100-110-es tempónál folyamatos tempomat-al is hallottam meg hallom most már bent a városban is folyamatos 40-50-nél is.
Nem hangos hanem csak zavaró éles-magas hang mert amúgy meg csend lenne a kocsiban..
Ha nem turbóra gondolsz akkor mi lehet szted?

Két szerelő haveromnak is mutattam és ők turbót mondtak rá egyértelműen.
A turbós topic-ban olvastam hogy van akinek abba maradt a sípolás amikor cseréltek karter gázszűrőt vagy éppen porlasztót.
Nem tudom ezek mennyire befolyásolhatják a hangot..


Olyan mintha egy mentőautó követne szirénázva..
Nekem is hasonló tünetek vannak, főleg akkor hallom ha hideg a motor. 2000-es fordulat felett rendszerint elhalkul.
A szerelő nekem is egyértelműen turbófelújítást javasolt.

Nem,egyáltalán nem hangos inkább a menetszélre hasonlít!
Csak mivel egyébként csend van az autóban zavaróan fütyül...
Csak azt szerettem volna tudni hogy mit lehetne tenni de látom hogy túl sokat nem,figyelni kell rá és ha erősödik a hang és el kezd erősen füstölni,olajat fogyasztani stb..
Remélem még sokat elmegyek vele mire hozzá kell nyúlni a turbóhoz!



Megnézem neked szívesen ha lesz időd és nekem is végre
Elsősorban átnézném az összes csövet ami a turbótól megy a szívótorokig.
Nekem szét volt nyomva az egyik és ugyanez a tünet volt, de amíg szét nem nyílt sokkal jobban addig észre se vettük, mert ugye csak nyomás alatt látszik majd.
Ráadásul az enyém kicsit engedte már az olajat és tiszta gané lett tőle a motor eleje ahogy kinyomta a cooler kimenő csövén a cuccost, de a te autódat ismerve amiben egy csepp olaj se volt nem is fog ilyen könnyen megmutatkozni ha ez a bibi valahol.

Másodsorban le lett dugózva a torkod, annak a környékét is jól átnézném.

Szerintem sem a turbód lesz a gyenge pont

kbalint Elküldve: 2014-03-06 07:41 Chip tuning

Tegyél rá 16-os kereket érzésre már attól is jobban fog majd menni
Hódmezvásárhelyen vannak jó szakik, arra fele kellene érdeklődnöd majd ha tényleg Makói vagy.

kbalint Elküldve: 2014-02-17 20:56 Tempomat - utólag?

Vegyél gyári CD business-t az legalább mutat valahogy + valami rádugható valamit kábelt vagy valami hasonló vackot , vagy egy utángyártott nagy kijelzős, tapizós 2 din-es cuccost.

Az egyetlen baj szerintem hogy nagyon fosul néz ki a beépítőkeret, ami sehol nem áll normálisan

kbalint Elküldve: 2014-02-13 21:13 Tempomat - utólag?

1000ft ból megoldható mutatvány az egész.
Kell 3db speckó kábelsaru amivel bele tudod kötni a kormány alatti gyors csatiba az egészet illetve 1db ami a vezérlőbe megy majd bele. Szükséges még 2 m vezeték és kb 4 db gyors csatlakozó
Kell a bekötési útmutató és kell hozzá egy kis kézügyesség meg némi angol tudás.

Vagy kell egy gyári bekötő kábel és forrasztó hogy rátedd a gyors csati kábelsaruit.
Bár szerintem nem ér meg 8eft-ot ez a megoldás.

kbalint Elküldve: 2014-02-08 19:49 Intercooler hűtő kérdések - csere - javítás



kbalint Elküldve: 2013-12-04 14:50 Tetöcsomagtartó_

Nem kell annyira izgulni szerintem.
A 3-3 adapternek gumi talpa, víz biztos nem fog bejutni alá.
A lyukakat pedig 5ös fúróval ha minden igaz pikk pakk ki tudod fúrni.
Én tiszta ideg voltam amikor nem tudtam meggyőzni a szerelőket akik azt mondták hogy a lemezre rá kell hegeszteni valami tartót a tetősínnek nem pedig kifúrni.... de végül csak belátta a fickó hogy ott van alatta és csak ki kellett fúrni.

kbalint Elküldve: 2013-12-02 08:59 Szívócsonk-pillangószelep

MattM325 írta:
kbalint írta:
nickname írta:
kbalint írta:
anubisz írta:
kbalint írta: A helyzet az hogy az injektor cseréjért fizettem ennyit !!!!!!!!!!
Eléggé félreértettétek, bár nem hiszem hogy ennyire szarul fogalmaztam.

A pillangókat magam szedtem ki otthon..... és akkor szembesültem hogy mekkora gány munkát végeztek az autómon amikor kicserélték az injektorokat.... !


Azt írtad, az injektor csak felújítva volt.


Igazad van. Félreérthető a dolog.
Amikor csináltattam a felújítás 72eft / darabra jött volna ki, teljes felújítással + áfa
és garanciát ugyan vállaltak volna rá de mondták hogy a 4 közül egyet valószínűleg cserélni kéne nem felújítani. Ezért döntöttem az újak mellett. De így utólag inkább vettem volna bele 4 bontottat aztán lehet azzal is elkotyogna még amennyit én használom vagy 10 évig.


Szerintem , ne menj az általad említett szerelőhöz.

Új BOSCH injektor 68-75 ezer forint közt van "garanciával"
Fel újítás pedig átlag 25-35 ezer forint. "garanciával"



Biztos hogy oda többé nem megyek !
A legrosszabbul az esett hogy elvitték bevizsgáltatni a régi porlasztókat,a bevizsgálási díjon FELÜL + 25eft-ot kellett fizetnem - (Üzemanyag+az emberük egy napi bére !!!!!) úgy hogy nem csak az én alkatrészeimet vitték el megnézetni és úgy nap mint nap járok én is abba a városba ahová el is tudtam volna vinni !!! és kb. 40km-re van tőlem..... DE nem szóltak semmiről, amikor rákérdeztem hogy áll az autó mindig mondtak valami újat de sose konkrét dolgokat. A legundorítóbb hogy FEL SE HÍVTAK hanem helyettem döntöttek sok kérdésben !





Nem szeretnéd megmondani, hogy hol voltál, hogy kevesebben töltsék fel a karácsonyi kasszájukat? Egyébként gyári új injektor 120e/db Bosch szervizben 12e/db áron beszerelik szakszerűen, de csak mondtam valamit, tőlem anno 20e-t kért a szerelőm a cseréért és saját autójával elvitte felújíttatni.


Work metal kft. - Szarvas
Uhrin Diesel - Békéscsaba

Azt mondják van hódmezővásárhelyen egy fasza hely ahol nagyon olcsóak gyorsak és nem lehúzósak !!! Ott legutóbb 35eft -ért /db újítottak fel barátomnak porlasztókat TELJES felújítással garanciával. Meg állítólag ez a srác foglalkozik még chip-el és nagyon penge a témában.

kbalint Elküldve: 2013-12-02 07:44 Szívócsonk-pillangószelep

nickname írta:
kbalint írta:
anubisz írta:
kbalint írta: A helyzet az hogy az injektor cseréjért fizettem ennyit !!!!!!!!!!
Eléggé félreértettétek, bár nem hiszem hogy ennyire szarul fogalmaztam.

A pillangókat magam szedtem ki otthon..... és akkor szembesültem hogy mekkora gány munkát végeztek az autómon amikor kicserélték az injektorokat.... !


Azt írtad, az injektor csak felújítva volt.


Igazad van. Félreérthető a dolog.
Amikor csináltattam a felújítás 72eft / darabra jött volna ki, teljes felújítással + áfa
és garanciát ugyan vállaltak volna rá de mondták hogy a 4 közül egyet valószínűleg cserélni kéne nem felújítani. Ezért döntöttem az újak mellett. De így utólag inkább vettem volna bele 4 bontottat aztán lehet azzal is elkotyogna még amennyit én használom vagy 10 évig.


Szerintem , ne menj az általad említett szerelőhöz.

Új BOSCH injektor 68-75 ezer forint közt van "garanciával"
Fel újítás pedig átlag 25-35 ezer forint. "garanciával"



Biztos hogy oda többé nem megyek !
A legrosszabbul az esett hogy elvitték bevizsgáltatni a régi porlasztókat,a bevizsgálási díjon FELÜL + 25eft-ot kellett fizetnem - (Üzemanyag+az emberük egy napi bére !!!!!) úgy hogy nem csak az én alkatrészeimet vitték el megnézetni és úgy nap mint nap járok én is abba a városba ahová el is tudtam volna vinni !!! és kb. 40km-re van tőlem..... DE nem szóltak semmiről, amikor rákérdeztem hogy áll az autó mindig mondtak valami újat de sose konkrét dolgokat. A legundorítóbb hogy FEL SE HÍVTAK hanem helyettem döntöttek sok kérdésben !



kbalint Elküldve: 2013-12-01 16:58 Szívócsonk-pillangószelep

anubisz írta:
kbalint írta: A helyzet az hogy az injektor cseréjért fizettem ennyit !!!!!!!!!!
Eléggé félreértettétek, bár nem hiszem hogy ennyire szarul fogalmaztam.

A pillangókat magam szedtem ki otthon..... és akkor szembesültem hogy mekkora gány munkát végeztek az autómon amikor kicserélték az injektorokat.... !


Azt írtad, az injektor csak felújítva volt.


Igazad van. Félreérthető a dolog.
Amikor csináltattam a felújítás 72eft / darabra jött volna ki, teljes felújítással + áfa
és garanciát ugyan vállaltak volna rá de mondták hogy a 4 közül egyet valószínűleg cserélni kéne nem felújítani. Ezért döntöttem az újak mellett. De így utólag inkább vettem volna bele 4 bontottat aztán lehet azzal is elkotyogna még amennyit én használom vagy 10 évig.

kbalint Elküldve: 2013-12-01 14:39 Szívócsonk-pillangószelep

nickname írta:
kbalint írta: A helyzet az hogy az injektor cseréjért fizettem ennyit !!!!!!!!!!
Eléggé félreértettétek, bár nem hiszem hogy ennyire szarul fogalmaztam.

A pillangókat magam szedtem ki otthon..... és akkor szembesültem hogy mekkora gány munkát végeztek az autómon amikor kicserélték az injektorokat.... !


Új gyárit tetettek bele ? mert talán akkor lehetne elfogadható az ár.


Pontosan!

kbalint Elküldve: 2013-12-01 11:26 Szívócsonk-pillangószelep

A helyzet az hogy az injektor cseréjért fizettem ennyit !!!!!!!!!!
Eléggé félreértettétek, bár nem hiszem hogy ennyire szarul fogalmaztam.

A pillangókat magam szedtem ki otthon..... és akkor szembesültem hogy mekkora gány munkát végeztek az autómon amikor kicserélték az injektorokat.... !

kbalint Elküldve: 2013-11-30 19:49 Szívócsonk-pillangószelep

Kiszereltem a pillangószelepeket. Ledugóztam a szívótorkot.
Most egy kicsit mintha hangosabban szívná be a levegőt a motor, vagyis a turbó mellett kicsit olyan hangja van mintha falsot tudna szívni. DE a motor gyönyörűen jár füstje nincsen, megy mint ahogy mennie kell, fogyasztása nem több. Mégis furcsa egy kicsit, mert olyan hangja van mint amikor rosszul lett vissza rakva az EGR -re a nagy gumi cső és ott tudott falsot szívni a motor, de nem olyan brutál hangos mint az volt.
Találkozott már valaki ilyennel ? Normális esetleg ez ?

4 lepkéből 2 tökéletes 2 nagyon szar volt....

Az injektor felújításom óta nem nyúltam hozzá és most vettem észre hogy a 560eft amit fizettem a szerelőknek mennyire nem volt rendes munkáért adott pénz !!!!!!!!!!!!
A szívótorok 8 lefogató felső csavarjából 1 ketté van törve és beleszakadva a hengerfejbe !!! Szerencsére ki lehet műteni mert kilóg kb.4mm-ert. Valamint az alsó 5 lefogató csavar alatt ami van gumi csillapító az kettő alól HIÁNYZIK !!!!!!!!!
Hála az égnek hogy legalább a tömítések a helyükön voltak, de ezek a trógerek összeraknak így egy motort... és ennyit el mernek kérni amiből a munkadíj 100eft.....