kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2011-12-05 12:28 Fûtés - Klíma

blasekati írta:
kempelen írta:
blasekati írta:


A ventim megy, biztik ok. Mi az a hőfokfüggő ellenálás,hol van?


Az első hozzászólásban azt írtad, hogy a venti állva marad.

Akkor én félreértelmeztem, elnézést.

Ha üzemmeleg a motor, akkor sincs egy cseppnyi fűtésed?



NEKED van igazad a ventivel kapcsolatban.MEGY. Fűtés pedig nincs.


- fűtéscsap(kiegészítő fűtésszivattyú) kint a motortérben
- klíma vezérlőpanel
- a fütésbox légáramába benyúló két szenzor

Az utolsó kettőre hibakódot is dob, ha rossz valamelyik legjobb tudomásom szerint.

kempelen Elküldve: 2011-12-05 12:16 Fûtés - Klíma

blasekati írta:


A ventim megy, biztik ok. Mi az a hőfokfüggő ellenálás,hol van?


Az első hozzászólásban azt írtad, hogy a venti állva marad.

Akkor én félreértelmeztem, elnézést.

Ha üzemmeleg a motor, akkor sincs egy cseppnyi fűtésed?

kempelen Elküldve: 2011-12-05 12:06 Fûtés - Klíma

Szia Attila,

A sünire tippelnék első sorban így látatlanban.

Motoron/motornál nincs ellenállat, azért is van a süni.

kempelen Elküldve: 2011-12-05 11:45 Társalgó

YELLOW írta:
mélységesen meglepődtem, hogy engem nem említettek


Nem lep meg, hogy téged meglepett, hogy nem említettek meg.

kempelen Elküldve: 2011-12-05 11:40 Díszlécek

Coyote írta: ..... rugó volt az 4 elem, az ajtókra a lécek plusz 30. Ha senkinek sem kell a fabetétem, akkor lehet, hogy lefújatom a faszba őket...


Mit kérnél érte ha nem vagyok indiszkrét?

Persze még mielőtt a faszig fújatod őket....



kempelen Elküldve: 2011-12-04 21:18 Tud valaki egy jó BMW szerelõt?

YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
KohenE30 írta: Üdv mindenkinek!
Segítségeteket szeretném kérni, van egy 1985-ös E30 M10B18-as bömösön és komoly karbi problémái vannak (Pierburg 2BE...). Ezért száműzném a karbit és injektorra cserélném. Vettem is egy üzemképes injektoros (K-Jetronic) E30-ast szintén M10B18 1984. Egy szerelő ismerősöm elvállalta, hogy átrakja, csak sajnos időközben egészségügyi problémája lett, így el se lett kezdve a projekt. Az autót a kertemben csinálta volna egy falak nélküli garázsban ahol mind a 2 kocsi egymás mellet áll a könnyebb szerelhetőség érdekében, fűtés sajnos nincs csak amennyit az 500w-os refik nyújtanak + az autóban egy elektromos melegítő. Szóval egy olyan szerelő jelentkezését várom, aki a legjobb áron vállalná RÖVID határidővel, rendelkezik megfelelő szerszámokkal, szaktudással és bírja a hideget mivel az autót itt kéne életre kelteni a kertbe vagy ha van műhelye akkor oda is tudnám vitetni de csak a XVI. vagy szomszédos kerületeibe. A pénzt természetesen a végén adom ha az autó megfelelően működik, ha eljön és megismer, nem fog attól tartani, hogy nem fizetnék...

Erre az e-mail címre várom az árajánlatokat: kohen88@gmail.com
Vagy ezen a mobilszámon: 0620 488-3179

Előre is köszönöm! Henrik


Attól tartok, hogy nem fognak összeverekedni a jelentkezők...


én is ezt gondoltam, de nem akartam leírni. + amit kempelen írt! totál jogos és igaz. én átgondolnám az elvárást a tények tudatában... de sok sikert. szerintem ilyen emberek nem olvasnak itt. poweren hamarabb találnál jelentkezőt.


Amit írtam nem azért írtam, mert a poweren rögtön talál megfelelő szakembert.

A rendszer sajátosságai miatt írtam.

A K-jetronicot és a típus korszerűbb utódait 1973-től egészen a 90-es évek közepéig, rengeteg féle változatban építették be.

A rendszer összetettsége és a tisztaságra fokozottan érzékenysége miatt még a legjobb, szó szerint a legjobb szakembereket is az őrületbe tudja kergetni.

A segédberendezések árai a csillagos eget verik, bontott alkatrészek beszerzése pedig csak időleges megoldást nyújt annak tudatában, hogy ebben a kokrét esetben is 20-25 éves alkatrészekről beszélünk.

Mint írtam a kevésbé tapasztalt szerelőknél 100% a szívás, aki pedig tényleg szakmájának mestere, az nem fog kimenni semmiféle kertbe, olcsón, hogy akár hosszú órákat, napokat, heteket szívjon, minre összerakja a rendszert.
Aki azt hiszi, hogy ez csak annyi, hogy egyikről leszedek három csavart és azt átszerelem a másikra, azok tényleg nincsenek tisztában azzal mivel jár egy ilyen.

Tény és való, hogy a típust rengeteg autóba szerelték és még mindig rengeteg fut belőle ideheza is, az alapok általában mindegyiknél megegyeznek, de minden motortípuson különböző megvalósításokkal találkozhatunk.

Saját véleményem, hogy inkább a karburátor javítására kellene koncentrálni és a biztosan elhúzódó szívást elkerülni a K-Jetronic-kal.

De ne legyen igazam és Henrik találja meg a megfelelő embert az elképzeléséhez.
Ehhez kívántam sok sikert neki.



kempelen Elküldve: 2011-12-04 20:00 Tud valaki egy jó BMW szerelõt?

KohenE30 írta: Üdv mindenkinek!
Segítségeteket szeretném kérni, van egy 1985-ös E30 M10B18-as bömösön és komoly karbi problémái vannak (Pierburg 2BE...). Ezért száműzném a karbit és injektorra cserélném. Vettem is egy üzemképes injektoros (K-Jetronic) E30-ast szintén M10B18 1984. Egy szerelő ismerősöm elvállalta, hogy átrakja, csak sajnos időközben egészségügyi problémája lett, így el se lett kezdve a projekt. Az autót a kertemben csinálta volna egy falak nélküli garázsban ahol mind a 2 kocsi egymás mellet áll a könnyebb szerelhetőség érdekében, fűtés sajnos nincs csak amennyit az 500w-os refik nyújtanak + az autóban egy elektromos melegítő. Szóval egy olyan szerelő jelentkezését várom, aki a legjobb áron vállalná RÖVID határidővel, rendelkezik megfelelő szerszámokkal, szaktudással és bírja a hideget mivel az autót itt kéne életre kelteni a kertbe vagy ha van műhelye akkor oda is tudnám vitetni de csak a XVI. vagy szomszédos kerületeibe. A pénzt természetesen a végén adom ha az autó megfelelően működik, ha eljön és megismer, nem fog attól tartani, hogy nem fizetnék...

Erre az e-mail címre várom az árajánlatokat: kohen88@gmail.com
Vagy ezen a mobilszámon: 0620 488-3179

Előre is köszönöm! Henrik


Kedves Henrik!

Nem akarok egyáltalán beleszólni a szándékaidba, de nem lenne lehetséges, hogy inkább megjavítsd a karburátort és azzal járj a továbbiakban?

Az a szerelő, aki lelkiismeretes és valaha is javított K jetronic rendszert, az egészen biztosan nem fogja a kertedben kicserélni.
A rendszer sajátosságai miatt pedig a szívás majdnem 100%-os.

Minden kétség nélkül elhiszem, hogy amit szereztél az működőképes, de azt már kevésbé hiszem, hogy hibátlan és az is egészen biztos, hogy ha átszereled akkor is csak időlegesen fog tisztességesen működni.

Önjelölt mestereket mindig fogsz találni, ilyenekkel mifelénk is tele a padlás.
Ők azok, akik ha nem is hibátlanul, de járóképessé tudják varázsolni az autódat a K-jetronic-kal, de mégis azt javaslom - tudatában annak hogy hibátlan K-Jetronic-kal még a legszakavatottabb emberek is nagyon ritkán találkoznak - inkább koncentrálj arra, hogy megjavítsd a karburátort és azzal használd tovább az autódat.

Egy jó karbi még mindig jobb, mint egy idős, koros K-Jetronic aminek mindig lesz valami baja és hibátlanná varázsolni a drága és nehezen beszerezhető alkatrészek miatt elsősorban anyagi okokból szinte lehetetlen. Arról nem is beszélve - mint amit már említettem - hogy a legjobb szakemberek is ritkán találkoznak hibátlan példányokkal.

A fenti sorokban leírtaktól függetlenül kívánom, hogy találj megfelelő szakembert és sok sikert az átépítéshez!



kempelen Elküldve: 2011-12-04 12:38 Segítség, beázik az autóm!!!!

anubisz írta:
vin99 írta:
oldbiker írta: Hello
A gyári elsõ szélvédõ van benne, vagy cserélték már? Ha cserélték akkor valószínûleg a szélvédõ beragasztásával van probléma.


Szia,

2006.09-es E90-em van. 2 éve van nálam, mindig kint állt, eddig sosem ázott be. Most már 2-3 alkalommal igen. Nálam a középső visszapillantótükör és az első szélvédő közötti 5-10cm hosszan, fél méteres csíkban teljesen vizes és innen csöpög a víz esőben. Nálam nem volt cserélve a szélvédő, de nem gyári ami benne van(németben vettem anno). Szemmel látható sérülés vagy rést nem látok, pedig alaposan végignéztem az első szélvédő gumikeretét körbe. Létezik hogy most engedte el a ragasztás? Kb 3 hete volt egy minimális koccanás elsőlökös +1 lámpa csere volt. Esetleg e miatt engedett el a szélvédő ragasztás??


Én nem gyanakodnék a szélvédőre,de viszont ott meg nincs más,csak a szélvédő keret,meg az üveg illesztése.Az a szélvédő ragasztó úgy tapad,mint a nyavalya,és széles.Ha ott beszivárog,akkor nagyon elbasztak valamit mikor berakták.Lekaparni is alig lehet.Ha csak nem megsértették azokkal a fém kaparókkal,amivel a régi ragasztót karistolják le,és felvált a festékkel.Jön a tél,zsugorodás,tágulás,el engednek a hibás illesztések.
Kezd el locsolni ott felül ahol enged,hátha látni fogod amikor előbuggyan belül az első vízcsepp.Főleg ha a mínuszba még bele is fagy a víz a résbe,majd jobban kitágítja.Még most járj utána amíg ez a pár nap enyhébb idő van.


Ha valaha is ragasztották a gyári beszerelés után az előző tulajnál, mert mondjuk megpattant a gyári üveg és cserélni kellett a szélvédőt, akkor bármi előfordulhat. Rosszul dolgoztak az új üveg alá a keretnél, kevés volt a ragasztó vagy ott ahol beázik vékonyan kötött és mivel a szélvédő egyébként is nagyban segít az autó merevségében ezért bármi előfordulhat.

Nagyjából 8-10-15 éve még csak a három nagy európai üveggyártók termékeit lehetett kapni és ezek mindegyike megbízható márka volt. Annak idején megtanulta az ember hogy ha beázik valahol a szélvédő, akkor csakis az ronthatta el aki beszerelte, akár akaratán kívül is.

Ma már sajnos a piacon van a kínai üveg is és az árai nyomottak. Rengeteg garanciális problémával a szokásos kínai minőségben. Mivel nem csak idehaza, hanem külföldön is fontos szempont az ár ezért ott is kaphatóak a minőségi üveghez képest nyomottabb áron.
Volt ahol szélvédő csere után a negyedik ablaktörlő lapátkészlet után jöttek rá, hogy púpos a szélvédő közepe, mert olcsó kínait akart az ügyfél és sajnos már beszerezhető, ami mint írtam 8-10-15 éve még nem volt lehetséges.
Ugyanez vonatkozik a beszerelő segédanyagokra is.

Ennek fényében:

- az üveg még a gyári szerelés, annak ragasztásának elengedése igen csekély (nem is adnék erre esélyt)
- valamikor cserélve volt az üveg már nem az amit a gyárban beraktak és rosszul tették be
- jól tették be, de a ragasztó és vagy a primer és vagy az üveg silány minőség (láttam én már szilóval betett szélvédőt is)

Mást nem tudsz tenni, mint ha bizonyítottan az üveg miatt ázik be, akkor üveg ki és üveg újra be.

Másik lehetséges hibaforrás: nincs neked véletlenül napfénytetőd?





kempelen Elküldve: 2011-12-04 12:22 Műszerfal kijelzés

anubisz írta:
csavargo írta: sziasztok! egy kérdés e46 99-es 320d a gépsárkány és eddig kétszer felvillant menet közben 2 hét külömbséggel a sárga olajoskanna vagyishogy sárgán nemrég cseréltem olajat castrol diesel magnatecet használok a piros jelzést vágom de a sárga mi: a szösz????


Alacsony az olajszint,figyelmeztet,többnyire az érzékelő szarik be,nagyon hajlamos rá.
Ne foglalkozz vele,csak rendszeresen nézd az olajszintet.Majd kicseréled,ha lesz rá kereted,vagy időd,nem mindegy melyik márkát veszed bele,van amelyik megbízhatóbb,majd leírják melyik,már nem emlékszem rá. Már nekem is volt cserélve,vagy 2 éve,azóta bírja.


Hil már leírta ezerszer, hogy csakis a hella gyártmány az ami hosszú távon beválik.

Mivel okos ember már kárán próbál tanulni alátámaszthatom a haverom autójának esete alapján is.

kempelen Elküldve: 2011-12-03 15:01 Társalgó

troooger írta: Sziasztok,

Szerintetek ha hosszabb ideig áll a kocsi ilyen hidegben, érdemes beindítani egy kicsit pár naponta? Pl. két hét, egy félig fedett helyen, letakarva....


Ha jó állapotban van az akksid, akkor a két hetet ki kell bírnia minden gond nélkül.

Elindítani felesleges, a motornak nem lesz jobb ha háromnaponta indítgatod, vagy két hét után egyszer.

Az akku lesz így is a leggyengébb láncszem. Ha úgy érzed, hogy nincs a legjobb kondícióban és meg szeretnéd óvni, akkor inkább tedd be két hétre az akksit egy meleg fűtött helyre.

kempelen Elküldve: 2011-12-02 15:48 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta: érdeklődés szinten.

OBD II csatinál: ha lenyitom a takaró fedelét, akkor abban van kb 3 hüvely. ha jól emléjszem L alakban. és csak ott. az milrt van benne és a többi lábnál miért nincs? esetleg a fedélen belül rövidzár van és van valami funkciója?
Mikitől úhy jöttem el múltkorában, hogy nem lett visszapattintva, de ment az autó. Lehet nincs funkcionális köze, ezért kérdem.


Pattintsd vissza, nincs funkcionális köze az autó működéséhez.

Ha kihajtva hagyod vagy letörik a fedél, akkor is megy az autó és működik az obd.

kempelen Elküldve: 2011-12-01 13:45 Manuális klíma - Digit klíma

anubisz írta:
kempelen írta:
anubisz írta: Amúgy itt az enyém,így szólt, ne tévesszen meg,ha nem pont így szól a tied,mert mindenkinél másképpen szólhat.
Egy kis technikai malőr.
mindjárt.


Szerintem mindenki ugyanezt a hangot hallja, legfeljebb két oktávval magasabban.

A helyi tüneti kezelés semmit nem ér, mármint úgy értem, hogy nem nyúlok hozzá, nem veszem ki hanem majd messziről rápacsálok valami csodaszert.

Ki kell szedni a ventit a helyéről és úgy orvosolni a problémát. Legelsőként levegővel kifújni a lerakódott és összeszáradt port, mert a tengelyek körül és bent a motornál is az rakódik le a legjobban és ha azt kifújtuk már félsiker és akkor már eleve nem nyekereg az egész. Hiába a pollenszűrő a venti előtt. A finom porrészecskék így is szépen dolgoznak.

Utána lehet tetszés szerint fröcsölni kinek kinek szája íze szerinti kenőtrutyival...

A tengelyről személy szerint nem ajánlom levenni a lapátokat. Könnyen törnek és amúgy is centrírozva vannak, mint az autógumik.




Ő nem,látod. Azt mondja másról beszélünk.Neki nádsíp van benne szerintem is a sok szar portól kezd nyikorogni.


Meg a motor is ahogy évek alatt megy, működik és kopik termel fekete lerakódásokat, plusz a por amiről beszéltem.

Az enyém is így nyekergett 1-es fokozatban és már az agyamra ment. Rábeszéltem magam, kiszedtem a motort és kifújtam levegővel. Köd előttem, köd utánam olyan fekete por szállt ki belőle. Prüszköltem is bevallom, mert éppen telibe találtam magam vele.

kempelen Elküldve: 2011-12-01 13:02 Manuális klíma - Digit klíma

anubisz írta: Amúgy itt az enyém,így szólt, ne tévesszen meg,ha nem pont így szól a tied,mert mindenkinél másképpen szólhat.
Egy kis technikai malőr.
mindjárt.


Szerintem mindenki ugyanezt a hangot hallja, legfeljebb két oktávval magasabban.

A helyi tüneti kezelés semmit nem ér, mármint úgy értem, hogy nem nyúlok hozzá, nem veszem ki hanem majd messziről rápacsálok valami csodaszert.

Ki kell szedni a ventit a helyéről és úgy orvosolni a problémát. Legelsőként levegővel kifújni a lerakódott és összeszáradt port, mert a tengelyek körül és bent a motornál is az rakódik le a legjobban és ha azt kifújtuk már félsiker és akkor már eleve nem nyekereg az egész. Hiába a pollenszűrő a venti előtt. A finom porrészecskék így is szépen dolgoznak.

Utána lehet tetszés szerint fröcsölni kinek kinek szája íze szerinti kenőtrutyival...

A tengelyről személy szerint nem ajánlom levenni a lapátokat. Könnyen törnek és amúgy is centrírozva vannak, mint az autógumik.



kempelen Elküldve: 2011-11-28 09:03 Termosztát

Coyote írta:
Neo78 írta:
Coyote írta: Jonsnak már meséltem, többiek mit gondoltok?

Mióta megjött a hideg, az autó hőfokmérője nem éri el a függőleges állapotot. 1 óra vezetés után sem! Sőt, ha tartósabban lassan megyek (beérek egy városba) elkezd lefelé pittyedni a mutató: mintha hűlne a motor...
Fűtés tökéletes, hibakód nincs, minden jól működik.

Mivel a kék sávig sosem megy le, lehet hogy ez normális? Kétlem. Melyik termosztátra kell vadásznom?



Termosztát csere nálam megoldotta ugyanezeket a problémákat. Azóta kozépen áll a mutató télen is...



Akkor nálam is ez lesz... Ma 160-nal jöttem Fehérvárig, de még csak el sem érte a függőleges pozíciót.

Mi pénz egy ilyen termosztát?



http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=35

4-es számú alkatrész -> cikkszám: 11517805811 -> 11850,-+ÁFA

vagy/és

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=50

8-as számú alkatrész -> cikkszám: 11717787870 -> 8800,-+ÁFA



kempelen Elküldve: 2011-11-27 21:35 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Tiba írta:
Akkor dupla rétegűre írtad ki?
Az mk4ek elvileg csak a legfrissebb szoftververzióval tudják olvasni, és akkor is csak úgy, ha még nagyon jó a fej.


No meglett az eredmény. Nem kell az a 'tables' nevű könyvtár, valószínűleg tényleg a poikhoz való?!? Kivettem ezt a könyvtárat és SL-ban írtam ki. Működik.

Hogy neked vagy másnak ott van-e azt nem tudom, valószínűleg így tette fel aki feltöltötte a netre amit én letöltöttem.

Azért is pislogtam, mert a tavalyiban nem volt...