kisg325 fórum hozzászólásai

kisg325 Elküldve: 2012-02-11 21:15 izzítógyertya

Sziasztok!

A mostani nagy hidegekben is indul az autóm /320D 150LE EU4/ ,azonban ahogy olvastam itt a fórumon nekem is csak éppen felvillan az izzítás visszajelzője. Az indítást követően viszont cirka 2-3 másodpercig kicsit egyenetlenül jár,majd kisimul és tartja is a magasabb fordulatszámot,ami fokozatosan szépen le is esik idővel a normál alapjárati fordulatszámra.
Az izzításvezérlőm cserélve volt,ami után nem hozott hibát az izzítás rendszerében. Szóval lehet úgy hibás egy izzítógyertya,hogy még működik csak nem tökéletes,illetve más ötlet a hibajelenségre?

Üdv.

kisg325 Elküldve: 2012-01-22 21:50 Üzemanyag fogyasztás

kisg325 írta: Sziasztok!

E46 320D Touring 2004 EU4

225/40 , 255/35 18" Nyári MÉRT adat:
6,4L MOL-os gázolajból 130-140-es tempó pályán klímával

205/55 16" Téli óra szerinti adat:
Ide írnék egy kis történetet. Szóval akksi levétel után gondoltam ránézek az átlag fogyira és ekkor a szemem kipergett ,mert 12L-t mutatott a board. Esetemben ott van a kutya elásva,hogy gyakorlatilag 3-4 km-eket megyek reggel és délután. Természetesen 2-3 percet járatom a verdát,de sajna így is nagyrészt hideg üzemben megy és a fogyasztás óra szerint csak felfelé megy. Gondoltam egyet és elmentem kocsikázni,így a 12L cirka 70km alatt lement 7,8-ra. Az utat cirka 110km/h-s tempóval tettem meg,kivéve természetesen 3 lakott területet,ahol 55km/h volt a sebességem. Ergo arra a következtetésre jutottam,hogy a hideg idő és a nagyon rövid városi használat miatt megy fel óra szerint a fogyasztás. A pontos természetesen akkor lenne,ha lemérném,de mivel az autónak nincs baja és nincs tárolt hiba sem,ezért nem érdekel,hogy mennyi az annyi.

Kíváncsi vagyok,hogy mit írtok...


Sziasztok újra!

A mai napon újra teszteltem az autót. Lenullázott átlagfogyasztással indultam és üzemmeleg állapotban. Átmentem a Bükkön többszöri megállással aránylag lassú tempóban,majd a fő úton 90-es tempóban hazafelé plusz némi városi kocsikázást is közbe iktattam és 5,8L lett a board szerint a fogyasztásom. Ergo baromi nagy a szórás,ha az ember csak városban és csak rövid távokat megy vagy meleg motorral hosszú távokat,tehát nem kell megijedni a városi brutális board adatokon.

Üdv.

kisg325 Elküldve: 2012-01-10 21:01 immos kulcs - légzsák - abs -asc probléma

Sansz írta:
Sziasztok!
Nekem is hasonló a problémám, 1 hónapja van meg a kocsi, úgy vettem hogy világított az ASC, ABS. Gépre dugva bal első érzékelő hibát mutatott, természetesen megnéztük, semmi baja.
Az érdekes az egészben viszont az, hogy az utóbbi egy hétben csak úgy "megjavult". Ma pl. leesett a hó és szépen működött az ABS és az ASC-m is, gomb nyomásra ki-be kapcsolt az utóbbi, aztán gondol egyet és elmegy mindkettő egyszerre pl. egy nagyobb rázkódásnál. Ezek után én valami vezérlőpanel-érintkezés hibára gondolok, aki kicsit jártasabb ebben segítsen, ha kérhetem.


Szia!

Szerintem nézd meg a csatit,ahol össze van dugva az autó kábelkötegével,a doblemeznél egy műanyag dobozkában van együtt a kopásérzékelővel. Engem a kopásérzékelő szívatott meg ugyanígy. Gyakorlatilag a csatin belül volt oxidáció és ez okozta a problémát,hátha neked is csak ennyi a baj.

Üdv.

kisg325 Elküldve: 2012-01-09 20:49 Üzemanyag fogyasztás

Sziasztok!

E46 320D Touring 2004 EU4

225/40 , 255/35 18" Nyári MÉRT adat:
6,4L MOL-os gázolajból 130-140-es tempó pályán klímával

205/55 16" Téli óra szerinti adat:
Ide írnék egy kis történetet. Szóval akksi levétel után gondoltam ránézek az átlag fogyira és ekkor a szemem kipergett ,mert 12L-t mutatott a board. Esetemben ott van a kutya elásva,hogy gyakorlatilag 3-4 km-eket megyek reggel és délután. Természetesen 2-3 percet járatom a verdát,de sajna így is nagyrészt hideg üzemben megy és a fogyasztás óra szerint csak felfelé megy. Gondoltam egyet és elmentem kocsikázni,így a 12L cirka 70km alatt lement 7,8-ra. Az utat cirka 110km/h-s tempóval tettem meg,kivéve természetesen 3 lakott területet,ahol 55km/h volt a sebességem. Ergo arra a következtetésre jutottam,hogy a hideg idő és a nagyon rövid városi használat miatt megy fel óra szerint a fogyasztás. A pontos természetesen akkor lenne,ha lemérném,de mivel az autónak nincs baja és nincs tárolt hiba sem,ezért nem érdekel,hogy mennyi az annyi.

Kíváncsi vagyok,hogy mit írtok...

kisg325 Elküldve: 2011-12-19 22:33 Termosztát

kempelen írta:
Csak és kizárólag azért, mert a beszállító nem hozhat forgalomba gyári cikszámmal és logóval alkatrészt.


Ennyi!

kisg325 Elküldve: 2011-12-19 22:18 Termosztát

Coyote írta: Sztem full alap, hogy ha egyik termosztátot cseréli az ember, akkor a másikat is.


Valóban vannak olyan dolgok,amiket párban illik cserélni,de ezzel a mondatoddal nem értek egyet. Bárkivel beszélgettem eddig,mindenki azt mondta,hogy az EGR termosztát hamarabb megdöglik a nagyhoz képest,ergo lehet 2x cserélsz kicsit,míg egyszer nagyot.
Az EGR termosztát cseréje hamar meg van,vagyis az sem ok,hogy 2x kell szétszedni. Példaként egy vezérlésnél egyértelmű,hogy mindent cserélünk egyszerre,ezt nem kell magyarázni senkinek,hogy miért,de termosztát esetén max. a tudat jó,hogy az egyszeri cserével le tudtad mindkét hibaforrást.


kisg325 Elküldve: 2011-12-19 22:03 Termosztát

Anubisz!

Szerintem teljesen normális az a hőfok!


OFF:

A szennyest nem teregetném ki konkrétan,csak leírtam,hogy érezze a törődést. Akinek nem inge,az úgy sem veszi magára. Bár ahogy olvasgatom a topikokat leszűrtem,hogy vannak arcok,akik valóban arcok,holott néha bölcsebbek maradtak volna,ha csendben maradtak volna.
A továbbiakban nem szeretnék foglalkozni sem ezzel,sem más ilyen jellegű dolgokkal és a helye sincs itt ennek,de ez kikívánkozott belőlem. OFF vége!


kisg325 Elküldve: 2011-12-19 21:40 Termosztát

Sziasztok!

Én is leírnám kicsiny történetem pár mondatban,hátha segít valakinek. Cirka 3,5 km alatt a mutató /320D 150LE Euro4/ még a kék mezőből sem jött ki és sok km alatt sem melegedett fel teljesen! A mutató mindig kb. 1 mm-rel visszafelé dőlt,sőt előfordult,hogy menet közben vissza hült. Olvasgattam itt a topikot,így arra a döntésre jutottam,hogy cserélni kell a termosztátot. Na igen,de melyiket? Én az EGR termosztáttal kezdtem,amit a START AUTÓ-nál vettem meg BEHR gyártmányban 5263ft-ért. Megjegyzem ez a gyári beszállító és maga az alkatrész is gyári volt,csak kiköszörülve a BMW embléma és a gyári szám. Na jó,még annyi a különbség,hogy nincs rajta az a sárga tömítő "O" gyűrű. Én feketét találtam,remélem nem keményedik ki a meleg miatt,de ha mégis,akkor majd cserélem. Csere után a jelenség,hogy sokkal hamarabb melegszik,de még mindig visszafelé dőlt a vízhőfokmérő mutatója. Ergo csere a másik is,amiből viszont már ekte gyárit vettem,mert minimális volt az ár különbség és BEHR-ben nem is találtam. A gyári nagy termosztát 11604ft volt. Ennek a cseréje után már cirka 2 perc alapjáraton járatás és olyan 5 km után már teljesen függőlegesen áll a mutató. Digitálisan ez olyan 75 fok,majd további használat során fel megy 89-90 fokra és ott marad! Hosszú távon még nem próbáltam,de szerintem tuti nagy tempónál is.
A kivett termosztátokat megvizsgáltam. Az EGR termosztáton simán átfújok és szemmel láthatóan nem zár alaphelyzetben,viszont a nagy termosztát teljesen zár állapotban van. Természetesen nyomás alatt nem tudom kipróbálni,csak viszonyításképpen írtam le. Az érdekes az,hogy az új EGR termosztáton is minimálisan át lehet fújni,de a nagyon ugyanúgy nem!

Ui.: "Köszönöm a segítséget" az egyik fórumtársnak,akitől privátban kértem volna segítséget még a csere előtt,de semminemű válasz nem jött felőle,pedig direktben írogat a topikokban...

kisg325 Elküldve: 2011-11-23 21:29 Izzítás vezérlõ

Kempelen!

Főleg azért paráztam,hogy ne legyen benne a 4 izzítógyertya hibája,ami előzőleg a rossz vezérlővel benne volt. Az eredeti kiszerelt vezérlőn valóban ott volt a BERU felirat és pont ebből kifolyólag mertem megrendelni az "utángyártott" BERU-t,csak más cikkszámmal.

Ha egyszer cserélnem kell a gyertyákat,akkor tuti,hogy "sima" BERU-t fogok venni én is.

kisg325 Elküldve: 2011-11-22 16:59 Egyenetlen alapjárat

davech írta: Megvan miért ingadozik az alapjárat!
Mikor bekapcsolom fűtést a vezérlő panelen akkor egy percen belül már az alapjárat ingadozik. Bekapcsolásnál azonnal megváltozik az alapjárat.
Ha kikapcsolom a fűtést, azaz a vezérlő panelt teljesen kikapcsolom, akkor egyenletes az alapjárat, kb 10 percig hallgattam, nem kezd ingadozni.


"Hiba törlés, majd autó beindítás, majd újra olvasás:
Egy hiba marad, a klíma automatikában: állófűtésnél test/zárlat hiba
Nincs állófűtésem, így nem értem a hibát sem."

"Állófűtésed lehet hogy nincs, de kisegítő fűtésed van, ott keressétek a hibát. Neked már valószínűleg nem a nagy Webastó kályha van az ablak előtti rekeszben jobb oldalt, hanem a kissebb elektromos fűtés a jobb lámpa mögött-alatt."


Lehetséges e hogy a "kisegítő fűtés" hibája miatt csinálja ezt? Valószínű az zárlatos vagy egyszerűen szar. Valakinek ötlete? thx



Sziasztok!

Erre a problémára tud valaki még valami ötletet,megoldást? Ugyanez a gondom,bár nekem csak bizonyos ventilátor fordulaton zavarja be az alapjáratom.

Üdv. kisg325

kisg325 Elküldve: 2011-11-22 16:54 Izzítás vezérlõ

Sziasztok!

Ma megejtettem a kiolvastatást és szerencsére semmi tárolt hiba nincs a vezérlőben,ergo bevált az utángyártott BMW márkajelzés nélküli BERU izzításvezérlő! A gyári nekem is 06 végű volt,viszont az utángyártott BERU száma pedig ez:0522120701.

Üdv.

kisg325 Elküldve: 2011-11-19 15:19 Szívócsonk-pillangószelep

Nézegettem itt a belinkelt képeket,pdf-eket,de az ott látható retkes szelepekhez képest az enyém tiszta volt még pucolás előtt is! Hangsúlyozom,hogy azokhoz képest!
Az én autóm 2004.07 havi,viszont azt nem mértem le,hogy milyen méretekkel rendelkezik,de az tuti,hogy fémből készült.

Annak viszont örülök,hogy van olyan,akinek még benne van és kíváncsi lennék arra is,hogy aki nem fórumos és nem fanatikus,hanem csak egy szimpla BMW tulaj,az egyáltalán hallott-e erről a lehetséges hibaforrásról...

kisg325 Elküldve: 2011-11-18 17:49 Szívócsonk-pillangószelep

Kempelen!

A nyár folyamán én is levettem a szívósort és kitakarítottam az EGR-rel egyetemben. Némi kokszos retek természetesen volt rajta,de nem volt vészes. Igazából én sem vagyok a magam ellensége,de ahogy írtam és te is egyet értesz vele,ha minden jó,akkor jó elvet alapul véve egyelőre marad benne.


Anubisz!

Természetesen rákerestem ezen témára,olvasgattam és képeket is nézegettem! Sőt jobbat mondok,beszélgettem személyesen is emberekkel és még kézben is fogtam olyan folytószelepet,ami beszakadt! Hozzáteszem a tengelyénél tört el,ahol a kis csavar rögzíti magát a folytószelep lapot. Egy kicsit magam ellen szólva még annyit,hogy az előző autómban már futottam bele olyan hibába,ami szintén nevezzük úgy,hogy típushiba volt. Egy M20B25 esetében lepergett a szívószelep és lerendezett odabent mindent,szóval tudom,hogy mi,mivel jár még úgy is,hogy én csináltam a szervizelést haverokkal. Alkatrész kereskedő mivoltom miatt még azt is tudom,hogy mi mennyibe fáj még kedvezményesen is... ráadásul egy E46-nál még hatványozódnak a költségek.

kisg325 Elküldve: 2011-11-18 16:51 Szívócsonk-pillangószelep

Sziasztok!

Jelentkezne itt olyan ember is,aki nem vette ki a szívócsonkból ezt az alkatrészt,amit oda terveztek és nem is cserélte újra? Nekem benne van az autómban és egyelőre nem is szándékozom kivenni. A para is csak azért van bennem,mert belém ültették. Személy szerint nem hiszem el,hogy a BMW ilyen hibaforrást eszközölt volna tervezéskor. Szerintem ha nem kokszos odabent,illetve nem ragad a tengelye a folytószelepnek,akkor nem tudom elképzelni,hogy csak úgy natúr eltörne. Valaki írta,hogy a BMW nem ír erre az alkatrészre csereperiódust... Az autómban óra szerint 146000 km van,hangsúlyozom óra szerint!

Ha valaki civakodni akar,akkor megkérném,hogy normális hangvételben tegye! Köszönöm!

Üdv.

kisg325 Elküldve: 2011-11-16 17:23 Izzítás vezérlõ

Coyote írta: Ugyanigy jártam mint te, bedobta a vezérlőt és a 4 gyertyát is. Te kompletten cseréltél vezérlőt? Nekem erre kb. 29000 ftos ajánlatot adtak, ez normál ár?
Ez a vezérlő nem javítható amúgy?


A gyári alkatrész,amin rajta van a BMW embléma,az valóban 29000ft körül van,illetve egész pontosan 26916 ft a START AUTÓ HUNGARY ZRT-nél. A gyári vezérlőt a BERU gyártja,de a BERU csinál ilyen vezérlőt utángyártásban is,amin nincs rajta a BMW jel és így már csak 18289 ft átadási árban! Én ez utóbbit vettem meg és raktam bele. Igaz csak 8600ft a különbség,de kérdés megér-e ennyit a tudat,hogy BMW emblémás az izzítóvezérlő az autóban,ha ugyanazt kapod? Nekem nem...
Mihelyst újra eljutok kiolvastatni az autót,akkor majd leírom,hogy van-e valami tárolt hiba az "utángyártott" vezérlő miatt.
Nem akarok senkit sem rábeszélni,mindenki döntse el,hogy melyiket veszi meg.
Ja még annyit megjegyeznék,hogy nekem nem volt kedvem forrasztgatni,már ha egyáltalán az enyémnek is az volt a baja...

Üdv.