Ez egy archivált weboldal! bővebben
laleeboy fórum hozzászólásai

laleeboy Elküldve: 2015-05-20 15:05 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

Osynho írta: Hello!

Felkerült az E46-omra egy Style 94 (BBS RX 261) felni. 18x8, ET24, 225/40 gumik. Szépen áll rajta (mondjuk az eleje még magas, de az későbbi projekt), viszont hátul komolyabb kanyarodáskor beleér a sárvédőbe. A futómű gyári sport, ami elvileg 2cm-el alacsonyabb a szériánál. Hogy oldhatnám meg a problémát? Állítható magasságú és csillapítású futóművet kellene betolni alá? Esetleg peremezni hátul?



Tegyél rá egy kicsivel nagyobb ET-s felnit (KB ET 35) vagy peremeztess.

Az ET 24 inkább 5-ös 7-esre való

laleeboy Elküldve: 2015-05-11 15:54 Chip tuning

bszabo írta: Üdv mindenki!

E36 320i-hez keresek szakembert, vagy műhelyt, aki tuninggal foglalkozik.

Elérhetőségeket privát üzenetben várok.

Köszi!



Szerintem a 20-ast nem érdemes/éri meg tuningolni mert annyi pénzből amiből kihozol +30-40 Le-t már betehetsz egy 23-as vagy 28-as motort is ami sokkal erősebb mint a 20-as tuningolva és bőven van bennük tartalék...

laleeboy Elküldve: 2015-05-08 09:42 Fûtés - Klíma

Regina írta: Sziasztok!

A segítségeteket kérem! Van egy 2007-es E91-em, dupla digit klímás. Az a baja neki, hogy nem fűt a jobb oldalon. A vezető oldalon és hátul tökéletes a fűtés, de a jobb oldalon nem fúj elég meleget. Ahogy állítgatom az értéket, változik a hőmérséklet, de nem lesz elég meleg.
Valaki találkozott már esetleg hasonlóval? Mi lehet a baj? Remélem tud valaki segíteni Előre is köszönöm!

Üdv,
Regina


Csak tipp de szerintem fűtéscsap hiba (E36-nál ez a jelenség erre a hibára utal)


laleeboy Elküldve: 2015-05-07 15:23 Manuális klíma - Digit klíma

MENTALISTA írta: Sziasztok lenne egy kérdésem. A szomszédom vett egy 528i 2013-as kiadású BMW-t.
Az lenne a problémája hogy a webasztón betudja állitani hogy meleg levegőt fújjon, de azt már nem hogy hideget is. Tehát hogy automatikussan kapcsoljon időre a beltér hűtése. Aki tud kérem segitsen. Előre is köszönöm.


Gondolom a klíma működéséhez járnia kell a motornak (ugye az hajtja a kompresszort) amit be lehet állítani az a szellőztetés ami a fűtőrendszer ventilátorát kapcsolja be és kintről hoz be a levegőt mert az megy akksiról...

laleeboy Elküldve: 2015-05-07 10:19 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

blueman írta: Átolvastam tegnap az egész témát, ami lejött, hogy ha nincs gyári olaj a manuális váltóhoz, akkor az automata olaj / ATF / lehet nyerö, difi olaj meg szinte mind1.
Ma vittem nagyszervizre a gépet, még nem volt váltó olaj cserém benne, szóval mikor ha nem most, elöadtam nekik, hogy automata olajat javasolnak több helyen, szinte kiröhögtek, söt kifejezetten mondták, hogy tilos... akkor mondom ha ennyire biztosak vagytok, hát mennyen bele amit ajánlotok.
Mit kell tapasztalnom, ha rossz az olaj?
Kicsit fázok a témától.




Elvileg a váltó oldalán kell lenni egy matricának amin rajta van hogy mi valóbele (a színe is más-más pl zöld narancs kék...)

http://img26.olx.hu/images_apr...epeket.jpg

https://encrypted-tbn2.gstatic...xSWjgv8tx2

http://autoalkatresz.medija.hu...15_5_b.jpg

Ha nem jó olajat teszel bele akkor zajosabb lesz nehezen vagy egyáltalán nem tudsz váltani és a váltó előbb utóbb megáll


laleeboy Elküldve: 2015-05-05 11:28 klíma tisztítás

lela írta: Üdv!
Tavaly és az idén is "bombát"(ózonos) használtam klíma tisztításra, de szeretném látni azért vajon milyen lehet a hőcserélő. Ez a habos tisztítás lenne jó, de csak közvetlenül a hőcserélő radiátorra, nem akarom hogy oda is menjen a habból ahova nem való, illetve utána meleg vízzel átspriccelve kimosnám a feloldott szennyeződést. Elölről csak a fűtőradiátorhoz férek hozzá, azt már egyszer átmostam. Ha kiveszem a fűtőventilátort az olvasottak alapján meg lehet csinálni, van erről képe valakinek hogy kibontva hogy néz ki? Ezen sajnos pont a lényeg nem látszik. Az egész műszerfalat stb. kiszedni.
Esetleg így a süni felől megoldás lehet?





Én az E36-on úgy csinálom hogy a pollenszűrő takarófedelébe fúrtam egy lyukat amibe belefér a habos tisztító csöve (és később egy csavarral ledugózom) kiveszem a régi szűrőt, a fedelet visszateszem és a furaton keresztül teleküldöm a tisztító habbal (így csak a kényes részre a hőcserélőre megy és nem megy tele a szellőző habbal) elég szokott lenni egy fél doboz amikor már a cső mellett jön vissza akkor várok egy kicsit , ráküldök még egy kis habot aztán megvárom míg eltűnik a hab és kiszárad , utána mehet össze

Nem tudom hogy E46-nál hol van a pollenszűrő, de szerintem ott is működik

laleeboy Elküldve: 2015-04-27 09:21 Elsõ lámpák

spetya306 írta: sziasztok
az lenne a kérdésem hogy e36 coupe elsö lámpája jó a touringba?


Igen a lámpa a bajuszléc és a lökhárító ugyanaz, viszont a lámpa melletti index más.

Az hogy Bosch ZKW vagy Hella sima vagy projektoros az mindegy passzol egyik a másik helyére, de itt is van kivétel mert a compatnak más az elektromos csatlakozója



laleeboy Elküldve: 2015-04-24 13:29 Társalgó

p1tyeszka írta:
laleeboy írta:
Hektor írta:
YELLOW írta:
csbalu írta:
Hektor írta:
csbalu írta:
Tano írta:
p1tyeszka írta: Sziasztok!

Mi a véleményetek erről? Esetleg valaki megcsinálta már?


Szerintem nem véletlenül rakátk oda a gyáriak. Mégis mit nyersz vele ha kiszeded? Szerintem nagyobb terhelésnek teszed ki a hajtásláncot.


Világosítsatok már fel hogy ez "elvileg" miért lenne "jó"? nem értek az ilyenekhez sajnos


Hát a cikkben keresztmetszet szűkülésről ír a közdarabnál, melyben a folyadék áramlásának hibáját taglalja és ezt vezeti vissza a kuplung felengedése utáni rángatásnak.
Csak azt nem értem, hogy ez a keresztmetszet idővel szűkül? Mert gyárilag, új korában biztos jó. A használat és idő függvényében szűkülhet le benne a furat ? Mitől ? Kosz, víz ? mert akkor régen rossz. Persze ha valaki csinálta és megerősíti el tudom hinni.


Ez miatt rángatna? Nálam akkor szokott rángatni ha meggyötröm a kuplungot. Gondoltam a tárcsa felülete vagy a lendkerék felülete sérül ilyenkor, nem is gondoltam volna erre amit itt feltételeznek. Az én kuplungom már eléggé szar én ennek tudtam be ezt a hibát.


volt már erről korábban szó, vagy 4 éve, de lehet még régebben. az valóbvan egy szűkítő, ami a foyladék sebességét lassítja le. eltömödni eltömödhet, de maga ugye fékfolyadék van benne, képződhet benne víz, ami megindíthat egy korróziót (LSD fékmunkahenger). a fékfolyadék is egy elég erős anyag. nyilván nem olyan anyagból került bele a szűkító, ami nem bírná, de ki tudja. szerintem nekem is ezzel lesz gond, bár nem annyira érezhető még. viszont ha ki van véve, szerintem sokkal agresszívabb lesz a kapcsolás. inkább cserélni lenne érdemes, mint kiiktatni.


Tudja fene Mondjuk akinek rossz a kuplung, már ami a rángatást illeti, egy próbát megérhet. Veszteni való sok nincs vele. Legalább is ha az enyém felengedéskor vacakolna, kipróbálnám, mielőtt a tárcsát, szerkezetet bolygatnám. Ha valaki meglépi, feltétlen számoljon be a tapasztalatokról


Ha jól tudom akkor ennek a "szűkítőnek" vagy "szelepnek" annyi a szerepe hogy ha leugrasz a pedálról akkor nem vágja oda a szerkezetet hanem finom(abb)an engedi össze, illetve ha gyorsan nyomod be akkor is csillapít oldáskor, kb mint egy lengéscsillapító

Ha kiveszed akkor annyit érsz el hogy sokkal közvetlenebb lesz a pedál lenyomáskor és felengdéskor a kuplung reakciója.

Egyébként a korábbi modellekben nincs ez az alkatrész (pl E36) pedig ott is van kettőstömegű lendkerék és az egész hajtás eléggé hasonlít az E46-hoz, tehát szerintem nem okoz kárt ha kiszeded csak a váltás "érzése" lesz más


Pont ez az, hogy néha hiába tartom meg a kuplungot, felengedéskor dobol. Egyesből kettesbe meg szinte lehetetlen úgy váltani, hogy ne csinálja. Úgy képzelem el ezt a hangot, hogy mikor engeded a pedált, rámegy a nyomaték és mintha az egész hajtás még fordulna egy kicsit a semmibe. Nehéz ezt leírni.
Érdekes egyébként, hogy hidegen olyan szépen el lehet váltani mint a vaj viszont ha már bemelegedett...


Így igaz , hiába tartod a pedált , amíg ki nem egyenlítődik a nyomás a szelep előtt/után addig a szerkezet mozog még ha a pedál nem is mozdul

laleeboy Elküldve: 2015-04-24 08:24 Autóvásárlás

indianejones írta:

Így három hete nézegetve a piacot, úgy látom nagyjából két út járható. Ti melyik irányba mennétek? A cél egy megbízható autó beszerzése lenne.

a, Venni egy E46-os kasznist 2005-ös 160e-180e km-es Faceliftes BMW-t olyan 4800-6200 euró között és amit lehet cseréltetni/kicsit többet költeni rá.

b, Vagy egy E91 kasznist 2006-2007-est 180e-200e km-est megcélozni 6700-8000 euró között és remélhetőleg kevese(bbe)t költeni rá. Az új kaszninál mi a tapasztalat, sokkal drágább karban tartani, cserélni az alkatrészeit?
Az újaknál. pl computer vagy navi vagy egyéb.. ha majd elromlik egy ilyen 10 éves kocsinál blokkoló hiba-e? van valami egyéb olyan extra ami meghibásodás esetén elég kellemetlen leállást tud okozni?





Inkább egyet az E46 széria végéről ami már kiforrott, mint egyet az E9x széria elejéről ami még tele lehet gyerekbetegségekkel, az a pár év különbség nem számít

laleeboy Elküldve: 2015-04-23 13:41 Társalgó

Hektor írta:
YELLOW írta:
csbalu írta:
Hektor írta:
csbalu írta:
Tano írta:
p1tyeszka írta: Sziasztok!

Mi a véleményetek erről? Esetleg valaki megcsinálta már?


Szerintem nem véletlenül rakátk oda a gyáriak. Mégis mit nyersz vele ha kiszeded? Szerintem nagyobb terhelésnek teszed ki a hajtásláncot.


Világosítsatok már fel hogy ez "elvileg" miért lenne "jó"? nem értek az ilyenekhez sajnos


Hát a cikkben keresztmetszet szűkülésről ír a közdarabnál, melyben a folyadék áramlásának hibáját taglalja és ezt vezeti vissza a kuplung felengedése utáni rángatásnak.
Csak azt nem értem, hogy ez a keresztmetszet idővel szűkül? Mert gyárilag, új korában biztos jó. A használat és idő függvényében szűkülhet le benne a furat ? Mitől ? Kosz, víz ? mert akkor régen rossz. Persze ha valaki csinálta és megerősíti el tudom hinni.


Ez miatt rángatna? Nálam akkor szokott rángatni ha meggyötröm a kuplungot. Gondoltam a tárcsa felülete vagy a lendkerék felülete sérül ilyenkor, nem is gondoltam volna erre amit itt feltételeznek. Az én kuplungom már eléggé szar én ennek tudtam be ezt a hibát.


volt már erről korábban szó, vagy 4 éve, de lehet még régebben. az valóbvan egy szűkítő, ami a foyladék sebességét lassítja le. eltömödni eltömödhet, de maga ugye fékfolyadék van benne, képződhet benne víz, ami megindíthat egy korróziót (LSD fékmunkahenger). a fékfolyadék is egy elég erős anyag. nyilván nem olyan anyagból került bele a szűkító, ami nem bírná, de ki tudja. szerintem nekem is ezzel lesz gond, bár nem annyira érezhető még. viszont ha ki van véve, szerintem sokkal agresszívabb lesz a kapcsolás. inkább cserélni lenne érdemes, mint kiiktatni.


Tudja fene Mondjuk akinek rossz a kuplung, már ami a rángatást illeti, egy próbát megérhet. Veszteni való sok nincs vele. Legalább is ha az enyém felengedéskor vacakolna, kipróbálnám, mielőtt a tárcsát, szerkezetet bolygatnám. Ha valaki meglépi, feltétlen számoljon be a tapasztalatokról


Ha jól tudom akkor ennek a "szűkítőnek" vagy "szelepnek" annyi a szerepe hogy ha leugrasz a pedálról akkor nem vágja oda a szerkezetet hanem finom(abb)an engedi össze, illetve ha gyorsan nyomod be akkor is csillapít oldáskor, kb mint egy lengéscsillapító

Ha kiveszed akkor annyit érsz el hogy sokkal közvetlenebb lesz a pedál lenyomáskor és felengdéskor a kuplung reakciója.

Egyébként a korábbi modellekben nincs ez az alkatrész (pl E36) pedig ott is van kettőstömegű lendkerék és az egész hajtás eléggé hasonlít az E46-hoz, tehát szerintem nem okoz kárt ha kiszeded csak a váltás "érzése" lesz más

laleeboy Elküldve: 2015-04-14 11:44 Ajtónyítási Gondok!

Slopa írta:
laleeboy írta:
Slopa írta:
laleeboy írta:
Slopa írta: Sziasztok,

Abban kérném a segítségeteket, hogy amikor megvettem az autót(E36 Touring 320i 1995),nem kaptam hozzá távirányítós kulcsot.

Most sA kérdésem az lenne hogy, hol tudom megnézni, hogy a távirányítóhoz szerkezet benne van e kocsiban, és ha benne van akkor hogy tudok hozzá szerezni egy távirányítót és azt szinkronizálni vele?

Előre is köszi a segítséget.




Szia

Alapból nem járt a távirányító csak a központi zár ami kulcsra működik.

Ha távirányítós volt eredetileg akkor a legkönnyebben úgy tudod megnézni hogy a belső tükrödbe megy e 9 szál vezeték a tetőkárpit felől, ugyanis a tükörben van a vevője távirányítónak.

Előjel lehet ha fényre sötétedős a belső tükör (de ez sem egyértelmű mert itt-ott olvasni olyat hogy manuális billentős a tükör de távirányító vevő van benne és fordítva is igaz, tehát ha fényre sötétedik akkor még nem 100% hogy távirányítós is)


Köszi a gyors választ.

Kézzel billentős az biztos.
Szedjem le a tükröt a kárpitról és akkor látom, hogy vannak-e kábelek?
A másik kérdés, ha nincsenek kábelek akkor tudok betenni egy vevő egységet?


Nem kell leszedni a tükröt.

Ha van egy kis gumi gégecső a tükör szára és a tetőkárpit között akkor érdemes csak leszedni és megnézni hogy hány szál van benne, ha nincs ez a kis gumicső akkor vezeték sincs.

Be lehet tenni a gyárit is utólag, csak 9 szálat kell bekötni, a gond a kulcsban levő chip és a te kulcsod között lesz kell egy nyers kulcs amibe beteszed a távirányítóhoz való chipet és a te EWS-chiped és a te záradhoz való kulcs szárat.



Sikerült tegnap megnéznem, és az a helyzet hogy a belső tükröm a szélvédőre van felragasztva úgyhogy biztos nem megy belőle kábel a tetőkárpit felé, ezek szerint akkor biztos nincs benne a vevő egység?

Próbáltam nézni a bentley-ben hogy hol lehet még, de nem találtam, azt nem tudod véletlenül, hogy mi ennek a modulnak a neve. Az EWS csak az immo-ért felel, ugye?

És a nagy kérdés az hogy ha nincs benne akkor hogy tudok bele tenni egy ilyen modult meg olyan kulcsházat szerezni hozzá amiben benne van a távirányító is.

Előre is köszönöm a segítséget.


Szia

Ha a tükörből nem megy semmi vezeték akkor nincs benne vevő

A vezeték a 4-es alkatrész jobb oldali sarkánál levő letöréstől menne a tetőkárpitba (kb 2-3 cm)
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/f/u/92.png

A következő infókat egy másik fórumról kaptam így csak bemásolom ide

"
A tükörben van egy vezérlő, ez kommunikál a központi nyitás ügyében a ZKE / ZV modullal, illetve ebbe megy bele a többi vezeték.
Előnyös lenne ezeket megnézni a gyári kapcsolási rajzban, mi hol található.
Mondjuk az is benne van, hogy helyileg merre keresd.
Ennél konkrétabban nem megadható.
Ha távvezérlős a tükör akkor semmi más nem kell hozzá, meglévő ZKE / ZV modul elég.


Tolatáshoz a tolató lámpa pozitívjára kell bekötni az 1-es vezetéket a tükörben.

X20-as csati, 10-es vezeték. 1mm^2-es kék/sárga vezeték.

Ekkor, ha hátramenetbe teszed, gyorsan kivilágosodik a tükör.

Van olyan tükör, amiben nincs központi zár vevő egység, az csak sötétedni tud.

Ha nem gyáriasan akarod, akkor keresel fent egy gyújtás pozitív szálat a tetőablaknál lesz, lila/fehér vezetéket keress.


A gyári tükrös kulcsrendszer tud majd mindent:
Nyitni, zárni, világítást felkapcsolni, ha nyitod, lekapcsolni, ha zárod, illetve az ablakokat is felhúzni akkor ha nyitva van és közben bezárod a kocsit.


Amire figyelj: alapvetően Európában 2-féle tükör van kommunikáció terén.
Az egyik infrán keresztül (2 gombos kulcs van hozzá), a másik pedig 433MHz-n kommunikál a kulccsal (3 gombos kulcs).
A világ másik részein van másik frekvencián (315MHz) kommunikáló is, ilyennel még élőben nem találkoztam.
A kulcsot elég egyszerű módon lehet tanítani a tükörhöz, semmi extra gép nem kell hozzá.
Leírom este, ha hazaérek.

Ami viszont biztos.
A kulcsfejet viszont nem lehet roncsolás nélkül pakolgatni, ezért nem is lesz sose olyan, mint egy gyári kulcs.
Ami megoldásnak tűnhet neked: Veszel e-bayről egy megfelelő nyerskulcsot.
A saját kulcsodat lemásoltatod erre, a tükörhöz való kulcs elektronikáját pedig szintén bele teszed ebbe.
Így nem tökéletes. Igaz, nem gyári a kulcs, de a gyári nyerskulcs 42 ezer Ft.


Kulcstanítás:
1. gyújtáskapcsoló egyes állásba egymás után ötször
2. kulcs kihúz
3. lenyomva tartott kinyit gombnál lenyomod háromszor a lezár gombot a kulcson, kinyit gombot felengeded. Sikeres tanítás esetén a központi zár lezár, majd kinyit.
4. Ha van másik ilyen kulcsod, akkor feltanítod azt is, megismételve a 3. pontot.
5. Ráadod a gyújtás a véglegesítés miatt. "


A gyári távirányítós rendszer tehát átépíthető utólag.

Ha az EWS-re gondolsz akkor szerintem felejtős mert a fél kocsit ki kellene cserélni (ha 94 utáni a kocsi akkor elvileg benne kell lennie)

laleeboy Elküldve: 2015-04-14 08:57 légzsák lámpa világít

leroyclub írta:
gfeco írta:
hil írta:
leroyclub írta: Kitakarították az első 2 ülés kárpitomat, és azóta világít a légzsák visszajelző. Mi lehet az oka? Beázhatott valami? Vagy valamit széthúztak és nem jól tették vissza? Próbáltam alá nézni, de az elsősegély doboz miatt nem láttam sokat. Lehet hogy csak töröltetni kellene a hibakódot és jó lenne?

Szia!
Lehet, hogy a tisztítás során megszakadt az ülés foglaltság jelző. (tudomásom szerint ez az egyetlen légzsák hiba az, ami ha megszűnik a baj, akkor magától elmúlik a hibajelzés). Mindenképpen diaggal meg kéne nézni a bajság okát és azután lehet továbbmenni. Szerintem ezt hiába törölteted...
hil



Szia
Még az övfeszítő is lehet, ha mozgatták előre hátra az ülést és kontakthibás a kábel akkor azt is bedobhatja hibának.
Diag mindenképp és ahogy hil irja onnan tovább.
(csere, ellenállás beiktatása, figyelés kikapcsolása ...)


Egyszercsak eltünt magától (észre sem vettem). Valószínűleg kaphatott egy kis vizet tisztításkor ami mostanra kiszáradt. Bárcsak minden hiba így megoldódna


Ne lepődj meg ha majd visszatér a hiba, mert bár a víz kiszáradt az OXID nem

laleeboy Elküldve: 2015-04-13 15:47 CD tár probléma, telefon probléma

csanadizoli írta: Sziasztok!

A cd táram beragadt,nem tudom kivenni a helyéről,hogy lemezt cseréljek benne.
Plusz még nem is játssza le a jelenleg benne levőket.

Hogyan tudom kivenni belőle a lemezeket?

Kösz,ha vki válaszol.

Üdv



Nem biztos de a legtöbb CD játszón/táron van elöl egy kb 2 mm-es furat amibe ha beledugsz pl egy kiegyenesített GEM kapcsot akkor manuálisan ki lehet tolni vele a tálcát

laleeboy Elküldve: 2015-04-13 15:45 Ajtónyítási Gondok!

Slopa írta:
laleeboy írta:
Slopa írta: Sziasztok,

Abban kérném a segítségeteket, hogy amikor megvettem az autót(E36 Touring 320i 1995),nem kaptam hozzá távirányítós kulcsot.

Most sA kérdésem az lenne hogy, hol tudom megnézni, hogy a távirányítóhoz szerkezet benne van e kocsiban, és ha benne van akkor hogy tudok hozzá szerezni egy távirányítót és azt szinkronizálni vele?

Előre is köszi a segítséget.




Szia

Alapból nem járt a távirányító csak a központi zár ami kulcsra működik.

Ha távirányítós volt eredetileg akkor a legkönnyebben úgy tudod megnézni hogy a belső tükrödbe megy e 9 szál vezeték a tetőkárpit felől, ugyanis a tükörben van a vevője távirányítónak.

Előjel lehet ha fényre sötétedős a belső tükör (de ez sem egyértelmű mert itt-ott olvasni olyat hogy manuális billentős a tükör de távirányító vevő van benne és fordítva is igaz, tehát ha fényre sötétedik akkor még nem 100% hogy távirányítós is)


Köszi a gyors választ.

Kézzel billentős az biztos.
Szedjem le a tükröt a kárpitról és akkor látom, hogy vannak-e kábelek?
A másik kérdés, ha nincsenek kábelek akkor tudok betenni egy vevő egységet?


Nem kell leszedni a tükröt.

Ha van egy kis gumi gégecső a tükör szára és a tetőkárpit között akkor érdemes csak leszedni és megnézni hogy hány szál van benne, ha nincs ez a kis gumicső akkor vezeték sincs.

Be lehet tenni a gyárit is utólag, csak 9 szálat kell bekötni, a gond a kulcsban levő chip és a te kulcsod között lesz kell egy nyers kulcs amibe beteszed a távirányítóhoz való chipet és a te EWS-chiped és a te záradhoz való kulcs szárat.

laleeboy Elküldve: 2015-04-13 14:59 BMW -be riasztó, lopásgátló.... ki mit használ?

blueman írta: Végig nyálaztam a témát, de kéne megerősités.
A lényeg, hogy egyre többet hagyom Pesten az utcán az autót, és kezdem félteni.
Minden elérhető rendszert amit talaltam a neten elolvastam, a legmegfelelobbnek a Zeder kormánymü zár tünik, de kevés a magyar vélemény róla, esetleg itt van valakinek ilyen?
Zeder mellé elméletileg nem kell semmi, motortérzár, rablásgátló, váltózár is menne az autóba, de az autó most 1 millióét ér, ha 10 millót érne nem lenne kérdés, 290 euro a Zeder, és talán itthon a tolvajok annyira nem ismerik.
A kérdés, hogy ismeri valaki? elég lehet? esetleg mást ajánlotok?





Ha fel akarják törni akkor fel is törik, ha el akarják vinni el is viszik, legfeljebb jobban rákészülnek.

A feltörést nehéz megakadályozni mert ma már senki sem figyel fel egy szirénázó villogó kosira a lakótelepi parkolóban, annyit tehetsz hogy nem hagysz semmi értékeset látható helyen, esetleg az ablak sötétítés hogy kevésbé lássanak be.

Az hogy ne is vigyék el arra talán a váltózár és egy rejtett kapcsoló ami mondjuk a gyújtást szakítja meg hasznos lehet és persze egy olyan kormányzár ami a légzsákot is védi.

A legtöbbet te tudod tenni azzal hogy nem hagysz semmi értékeset az utastérben látható helyen és megpróbálsz feltűnő, jól kivilágított forgalmasabb helyen parkolni persze ezt is időnként váltogatva hogy ne ugyan ott parkolj 5 évig mert az is gyanús...