liga86 fórum hozzászólásai

liga86 Elküldve: 2016-12-04 20:07 Akkumulátor

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok (más topicban is érdeklődtem már)Hogy lehet megszüntetni ezt a tiltást,új akksim van pedig és hajnali fagyban ha csak fél voltal kevesebb az áram máriss csak kattog.... https://www.youtube.com/watch?...s&t=3s


de nem érted? azét nem indít, mert nem akarja teljesen tönkre vágni az akksid, azért, mert mondjuk csak nincs normálisan feltöltve.
tedd fel a töltőre legalább egy 24 órát azt az akksit, aztán kész. ha normális töltőd van, processzorvezérelt, akkor több napot is lehet rajta.
ha utána sem fog indítani, akkor vagy rossz az akksi és nemtartja meg a töltést, pl egyik cella kilátszik, nincs lében, vagy van valami vámpírfogyasztód, ami leszívja az akksit.
ha nem szívja le valami, akkor rossz az akksi, cseréltetni kell garanciában.
terhelővillával rámérnek. nekem a rossz akksit előtte töltöttem, ráterheltek, és fele anniyt nem tudott, mint amit kellett volna. 1x tudta indítani az autót.
ez ilyen egyszerű, nem kikapcsolgatni kell dolgokat, mert nem leszel előrébb vele, ha rossz az akksid, vagy valami szívja ájszaka az akksid.

az előző akksimnál 4 évig töltőre sem raktam, pedig rövideket jártam vele, sok indítással, sosem csinálta ezt. mert jó volt az akksi, nem volt vámpír fogyasztóm. 4 év után is csak azért tettem rá ősszel, vagy télen, mert 4 év után minden nap ajándék, és nem tesz jót az akksinak, ha lemerült állapot közelében van sokáig.


De miért az autó dönti el az ember helyett mikor jó az akksi? Érdekes módon az e34-em-ben nemvolt ilyen tiltás pedig 2.5-ös diesel motor volt benne és még ha csak félig volt az akksi akkor is engedte forgatni,ami a benzinesnek pont elég lenne hogy beröffenjen.... A másik pedig az lenne hogy Garanciába hova tudnám vinni az akksit amit ott kell hagyni és nincs csere akksim és mire bevizsgálnák az hetekbe telne,itt lakom Cegléd után a pusztában...


addigra biztosítson csere akksit. de én most is azt mondom, hogy csak fel kellene rendesen tölteni.
sajnos nem tudom hol kell állítani, így ebben nem tudok segíteni.
de nekem még ilyen problémám csak rossz akksi esetén volt.
ha nem rossz az akksid, akkor töltsd fel, vagy derítsd ki nincs-e valami ami meríti.
ez ilyen, itt az autó dönti el. de a 11,8V az nem megfelelő és kész, hiába lovagolsz ezen.
Rendben,értelek de ismerd be hogy ez a tiltás egy elbaszott funkció és a Tds-be se volt ilyen

Utolsó kérdésem lenne még,megtaláltam a blokkot idén Augusztus 7.-én vettem az akksit a számla szerint (Bosch akksi pedig)ha nem szervízben hanem magamnak szereltem be az akksit,akkor megtagadhatják a garanciát és a bevizsglást? (Érdemes egyáltalán visszavinni?)


ez nézőpont kérdése. szerintem nem hülye funkció, pedig szívtam miatta már nem egyszer, de legalább a második akksi cserénél már kínlódtam vele annyit, hanem pár napon belül vettem újat. az, hogy régi autókba nem volt ilyen egy dolog.

nem tagadhatja meg a garnciát, hisz beüzemelés után vitted vissza, tehát jól be lett szerelve. max anniyt csinál, hogy rámér a generátorra, ha az jól tölt, akkor nem mondhat semmit.
attól, hogy Bosch nem jelent semmit. a silver akksijai egy rakat sz.rok. ahonnan vetted, kitudja ott is mióta állt. gyártás után fél évnél többet nem célszerű tárolni, nagy akksi kerskedésekben is töltögetik őket, mert az állás, ha nem zajlik le benne a kémiai folyamat, az a halála. nyilván zajlik benne folyamat, hiszen önkisülés megy végbe szépen lassan.
Köszönöm,akkor holnap viszem is vissza,ha mégse akarják átvenni mire hivatkozzak? (am kezdek rájönni hogy a Bosch már tényleg nem ugyanaz mint régen,csak rá teszik a nevüket a termékre...)


Hali
Csak kíváncsiságból milyen amperórás az aksi?

liga86 Elküldve: 2016-11-30 20:53 Hûtõvíz

zsozseszka írta: Sziasztok!
A kiegyenlítő tartályba 2,5ezer kilométerenként(szinte autópálya) kb. 2dl hűtőfolyadékot tudok utántölteni. Ez rendben van?
Köszönöm!


Hali. Ismerős, Állítólag igen (nagy Ával)! De azért nézd át a csöveket, attól nem lesz baja.

liga86 Elküldve: 2016-11-23 15:54 Kulcs hiány!

YELLOW írta:
liga86 írta:
YELLOW írta:
liga86 írta:
rece65 írta:
liga86 írta:
borbelyi írta:
liga86 írta: Hellóó mindenki!
Van két kulcsom amiből az egyik nem reagál semmire csak indítani tudom a kocsit. Mi lehet a megoldás új kulcs vagy ezt megszereltetni? Egy aksi is bele 8500-at mondott a szaki! Hol tudnék beszerezni hozzá valót vagy aki megszereli? Viszont komplexebb a dolog és ha már itt vagyok leírom hátha segít valaki! Egyik kulccsal se tudom manuálisan nyitni az autót csak a csomagtér ajtót, erre mi lehet a megoldás (netán otthon)?
Köszi


Szia!
Nézz szét az E-bay-en 5-600 Ft-ért tudsz venni LIR2025 akkumulátort! Nem nehéz javítani. A barátomnak az akkumulátor volt rosszul beforrasztva. Szétszedtem, megforrasztottam és jó! Magyarországon az EOBD Bt-től vettem 3000 Ft-ért akkumulátort, de megbántam, nem azt küldték amit kértem s ennyi idő alatt Hong Kongból simán ideér pár százasért.
http://www.ebay.com/itm/Rechar...Swn7JYDfOj


Ha nem muszáj nem költök több ezret kulcsra van más amire
Köszi az infót


Heló!

Mégis mire gondoltál hogy vki ingyen megjavítja?
Amit kaptál választ az korrekt és nem drága,az új kulcs ára 40-60.000 ft...
Üdv!


Hogy mire gondoltam... amit láttam kulcs 14000 készre marva 20000 vagy kulcs másoló kis cég 8500 csak az aksi csere es nem biztos hogy csak az a baja! Amit küldött linket borbelyi meg 600


ha akksi baja lenne a kulcsnak, az elvileg menet közben tud töltődni. ha nem töltődik, akkor sérült benne pár alkatrész.
viszont ha lemerült olyan szintre, hogy a kulcs elfelejtette a nyitást/zárást, akkor újra kell tanítani a kulcsot. magad is meg tudod csinálni, kulcs tanításra keresve biztos találsz itt az oldalon is leírást. tehát hiába jó a kulcsban az akksi, ha elfelejtette a dolgokat (az indításnak ehhez nincs köze).
ha a tanítás után sem jó, akkor érdemes az akksi cserének neki állni. ugyanis szétvágni a kulcsot óvatosan kell, mert lesodorhatsz alkatrész, vagy tönkre teheted, és indítani sem fog többet.
akksi csere után ugyanúgy tanítani kell a kulcsot, vagyis kulcsokat, ha kettő távosod van. szerintem is elég egy olcsó ebay-es akksi bele.
de én most is azt mondom, hogy a jó kulcsot tedd félre, használd sokat ezt, ami nem nyit távosan, az a lényeg legyen ez a gyújtáskapcsolóban. kell neki legalább egy 1000km, hogy kellően legyen benne töltés. aztán tanítod és kész.

szerk.:
érthetőbben:
1. próbáld meg betanítani a kulcsot
2. ha nem tanult be semmit, akkor járj vele, egy kb. 1000km-t ezzel a kulccsal vezess
3. próbáld meg újra betanítani
4. ha nem tanul, akkor jöhet az akksi csere
5. kulcsok tanítása
6. ha ezután sem jó, akkor más baja van annak a kulcsnak, ami sok minden lehet.

ha kulcsot tanítasz, mindig legyen ott mindkét kulcs, és a tanítást mindig a jó kulccsal kezd, aztán folytasd az elvileg rosszal.
a jó kulcsot is viheted magaddal, mikor vezeted a km-eket, aztán azzal nyithatsz zárhatsz távosan, vagy a "rossz" kulccsal manuálisan zársz.

Tanitottam de semmi reakció igaz1000 nem mentem vele de 300at oda másnap vissza 300 de semmi! Az ajtó zárammal is kell valamit csinálni mert manuálisan csak a csomagtér ajtó működik es ha arról szállnék be kicsit cikinek érezném
Köszi az infót srácok! Elem megrendelve aztán hátha csodák léteznek!


miért, ha a bal ajtó zárjába teszed a kulcsot, akkor mi történik? semmi? elforog könnyen a kulcs, vagy mi?

Igen minden ellen állás nélkül jobbra es balra is

liga86 Elküldve: 2016-11-23 09:45 Kulcs hiány!

YELLOW írta:
liga86 írta:
rece65 írta:
liga86 írta:
borbelyi írta:
liga86 írta: Hellóó mindenki!
Van két kulcsom amiből az egyik nem reagál semmire csak indítani tudom a kocsit. Mi lehet a megoldás új kulcs vagy ezt megszereltetni? Egy aksi is bele 8500-at mondott a szaki! Hol tudnék beszerezni hozzá valót vagy aki megszereli? Viszont komplexebb a dolog és ha már itt vagyok leírom hátha segít valaki! Egyik kulccsal se tudom manuálisan nyitni az autót csak a csomagtér ajtót, erre mi lehet a megoldás (netán otthon)?
Köszi


Szia!
Nézz szét az E-bay-en 5-600 Ft-ért tudsz venni LIR2025 akkumulátort! Nem nehéz javítani. A barátomnak az akkumulátor volt rosszul beforrasztva. Szétszedtem, megforrasztottam és jó! Magyarországon az EOBD Bt-től vettem 3000 Ft-ért akkumulátort, de megbántam, nem azt küldték amit kértem s ennyi idő alatt Hong Kongból simán ideér pár százasért.
http://www.ebay.com/itm/Rechar...Swn7JYDfOj


Ha nem muszáj nem költök több ezret kulcsra van más amire
Köszi az infót


Heló!

Mégis mire gondoltál hogy vki ingyen megjavítja?
Amit kaptál választ az korrekt és nem drága,az új kulcs ára 40-60.000 ft...
Üdv!


Hogy mire gondoltam... amit láttam kulcs 14000 készre marva 20000 vagy kulcs másoló kis cég 8500 csak az aksi csere es nem biztos hogy csak az a baja! Amit küldött linket borbelyi meg 600


ha akksi baja lenne a kulcsnak, az elvileg menet közben tud töltődni. ha nem töltődik, akkor sérült benne pár alkatrész.
viszont ha lemerült olyan szintre, hogy a kulcs elfelejtette a nyitást/zárást, akkor újra kell tanítani a kulcsot. magad is meg tudod csinálni, kulcs tanításra keresve biztos találsz itt az oldalon is leírást. tehát hiába jó a kulcsban az akksi, ha elfelejtette a dolgokat (az indításnak ehhez nincs köze).
ha a tanítás után sem jó, akkor érdemes az akksi cserének neki állni. ugyanis szétvágni a kulcsot óvatosan kell, mert lesodorhatsz alkatrész, vagy tönkre teheted, és indítani sem fog többet.
akksi csere után ugyanúgy tanítani kell a kulcsot, vagyis kulcsokat, ha kettő távosod van. szerintem is elég egy olcsó ebay-es akksi bele.
de én most is azt mondom, hogy a jó kulcsot tedd félre, használd sokat ezt, ami nem nyit távosan, az a lényeg legyen ez a gyújtáskapcsolóban. kell neki legalább egy 1000km, hogy kellően legyen benne töltés. aztán tanítod és kész.

szerk.:
érthetőbben:
1. próbáld meg betanítani a kulcsot
2. ha nem tanult be semmit, akkor járj vele, egy kb. 1000km-t ezzel a kulccsal vezess
3. próbáld meg újra betanítani
4. ha nem tanul, akkor jöhet az akksi csere
5. kulcsok tanítása
6. ha ezután sem jó, akkor más baja van annak a kulcsnak, ami sok minden lehet.

ha kulcsot tanítasz, mindig legyen ott mindkét kulcs, és a tanítást mindig a jó kulccsal kezd, aztán folytasd az elvileg rosszal.
a jó kulcsot is viheted magaddal, mikor vezeted a km-eket, aztán azzal nyithatsz zárhatsz távosan, vagy a "rossz" kulccsal manuálisan zársz.

Tanitottam de semmi reakció igaz1000 nem mentem vele de 300at oda másnap vissza 300 de semmi! Az ajtó zárammal is kell valamit csinálni mert manuálisan csak a csomagtér ajtó működik es ha arról szállnék be kicsit cikinek érezném
Köszi az infót srácok! Elem megrendelve aztán hátha csodák léteznek!


liga86 Elküldve: 2016-11-22 23:58 Kulcs hiány!

rece65 írta:
liga86 írta:
borbelyi írta:
liga86 írta: Hellóó mindenki!
Van két kulcsom amiből az egyik nem reagál semmire csak indítani tudom a kocsit. Mi lehet a megoldás új kulcs vagy ezt megszereltetni? Egy aksi is bele 8500-at mondott a szaki! Hol tudnék beszerezni hozzá valót vagy aki megszereli? Viszont komplexebb a dolog és ha már itt vagyok leírom hátha segít valaki! Egyik kulccsal se tudom manuálisan nyitni az autót csak a csomagtér ajtót, erre mi lehet a megoldás (netán otthon)?
Köszi


Szia!
Nézz szét az E-bay-en 5-600 Ft-ért tudsz venni LIR2025 akkumulátort! Nem nehéz javítani. A barátomnak az akkumulátor volt rosszul beforrasztva. Szétszedtem, megforrasztottam és jó! Magyarországon az EOBD Bt-től vettem 3000 Ft-ért akkumulátort, de megbántam, nem azt küldték amit kértem s ennyi idő alatt Hong Kongból simán ideér pár százasért.
http://www.ebay.com/itm/Rechar...Swn7JYDfOj




Ha nem muszáj nem költök több ezret kulcsra van más amire
Köszi az infót



Heló!

Mégis mire gondoltál hogy vki ingyen megjavítja?
Amit kaptál választ az korrekt és nem drága,az új kulcs ára 40-60.000 ft...

Üdv!

Hogy mire gondoltam... amit láttam kulcs 14000 készre marva 20000 vagy kulcs másoló kis cég 8500 csak az aksi csere es nem biztos hogy csak az a baja! Amit küldött linket borbelyi meg 600

liga86 Elküldve: 2016-11-22 15:55 Kulcs hiány!

borbelyi írta:
liga86 írta: Hellóó mindenki!
Van két kulcsom amiből az egyik nem reagál semmire csak indítani tudom a kocsit. Mi lehet a megoldás új kulcs vagy ezt megszereltetni? Egy aksi is bele 8500-at mondott a szaki! Hol tudnék beszerezni hozzá valót vagy aki megszereli? Viszont komplexebb a dolog és ha már itt vagyok leírom hátha segít valaki! Egyik kulccsal se tudom manuálisan nyitni az autót csak a csomagtér ajtót, erre mi lehet a megoldás (netán otthon)?
Köszi


Szia!
Nézz szét az E-bay-en 5-600 Ft-ért tudsz venni LIR2025 akkumulátort! Nem nehéz javítani. A barátomnak az akkumulátor volt rosszul beforrasztva. Szétszedtem, megforrasztottam és jó! Magyarországon az EOBD Bt-től vettem 3000 Ft-ért akkumulátort, de megbántam, nem azt küldték amit kértem s ennyi idő alatt Hong Kongból simán ideér pár százasért.
http://www.ebay.com/itm/Rechar...Swn7JYDfOj




Ha nem muszáj nem költök több ezret kulcsra van más amire
Köszi az infót

liga86 Elküldve: 2016-11-22 14:01 Remeg az autó

YELLOW írta:
liga86 írta:
YELLOW írta:
KermanN írta:
YELLOW írta:
KermanN írta:
YELLOW írta:
KermanN írta: Szia! Sajnos hasonlóval küzdöm egy ideje, 2011'E91LCI automata 318D.
120-nál indul, és felette többé kevésbé folyamatosan remeg, ráz az autó.
Néha annyira, hogy az anyósülés fejtámlája szemmel láthatóan mozog, napellenzőkkel egyetemben, de néha csak annyira, hogy rajtam kívül más nem is érzi.
Folyamatos autópálya sebességen tartva(130) hol előjön, hol elmúlik.

Jelenleg 18"-os BMW M-es felnik vannak fent (nem replika).
Amiket eddig csináltam, és NEM segített:
- többszöri, több helyen való centírozás
- futómű állítás többször, több helyen
- vadi új nyári + téli garnítúra, Bridgestone, Goodyear
- szakadt váltó tartó bakok cseréje
- a gyári 16"-os felniket visszarakattam
- sebességfokozattól független a remegés intenzitása, üresben szintén nem változik
Amik meg lettek nézve, és *elvileg* rendben vannak:
- motor tartó bakok, futómű alkatrészek, kardán, difi

Több mint egy évnyi szenvedés alatt az tűnt fel, hogy minden egyes kerékcsere után változik a remegés intenzitása, és némileg az a tartomány is ahol előjön. Pl. 120-140 között intenzív remegés, 140-160 nagyon enyhe vagy semmi, 160felett megint erősebb.

Szerelők tanácstalanok...csak úgy mint én. BMW szakszervíz (Szombathely) visszaadta az autót, hogy nem tudták reprodukálni a hibát (értsd. szerintük nem remeg ),hozzam vissza ha rosszabb lesz. A helyi maszek BMW specialista állítása szerint mindent átnézett, nem talált hibát, de aláírta, hogy remeg az autó. Ha valakinek van tippje, hogy hova lehetne elvinni az autót ahol kinyomozzák a jelenség okát, legyen kedves megosztani, mert már olyannyira felb*sz a dolog, hogy legszívesebben felgyújtanám az autót.

Köszi előre is, üdv!


- megnézném a kerékcsavarok hosszát... nem-e túl hosszúak
- oké, hogy M-es felni, de azon belül? nem lehet hogy más típusra való és nagyobb a középső furat, és a felni nem fekszik fel a tehermentesítőre, csak a csavarok fogják, emiatt nem központos, azaz üt a kerék. mondjuk ezt észre kellett volna venniük. de a kerékcserék alkalmával változó dolog is erre következtet.
- beragadó féknyereg. ezeknél nem jellemző, de régebbi típusoknál előfordul sokszor.


Szia! Köszi a választ!
A szóban forgó M-es felni Doppelspeiche 135 ( 36117896470 ), míg a gyári felnim Vielspeiche 282 ( 36116783628 ).
Én is arra gondoltam, lehet hogy nem központos...
Mivel az ET szám nem stimmel, H&R nyomtávszélesítővel vannak fenn (40/60mm).
Nyilván mindenki már 0. körben a nyomtávszélesítőket nevezte meg mint hibaforrás, de amikor levettük, és felraktuk a gyári 16-os kerekeket távtartók nélkül, akkor is rázott, igaz enyhébben.

Arra gondolok még, hogy lehet valami enyhe alaphiba, amit a nagyobb(+nehezebb!) felnik és a nyomtávszélesítők csak felerősítenek. Gondolom az sem segít, hogy a gyári felnik súlyánál felninként 2-2,4kg-al többet nyomnak az M-es felnik, ezáltal nő a rugózatlan tömeg? (remélem nem írtam túl nagy hülyeséget, csak hangosan gondolkodom)

A féknyerget, és a csavarokat megnézetem, köszi!
Üdv.


ugye a stylin 135 volt E46-ra való is illetve Z4-re ET47 és ET50-es méretben. ET20 pedig E60-ra. én úgy tudom annak még nagyobb a közepe. viszont ha nyomtáv van fent, akkor gyanítom az E90 esetében, akkor pedig ET47-50 lehet neked, mert E90, ha minden igaz ET30-35 a gyári vagy e körüli. tehát indokolt a nyomtáv.
viszont ha a gyári styling 282 is olyan, akkor nem tudom.
honnan érezni jobban a rezgést? előlről vagy hátulról? lehet kardán, féltengely ütés is.


Hátulról érezni, leginkább az ülések "mozognak" alattad. A kormány nem remeg.
Ha kardán lenne, az folyamatosan fenn állna, nem csak 120 felett, nem?
Féltengelyt hogy lehetne kiszűrni?


az attól függ milyen ütése van a tengelynek.
én úgy szűrném ki, hogy:

1. kardántengely: a fordulatszámot kell nézni. ha mondjuk 130-nál jelentkezik 5.-ben, akkor megnézed a fordulatszámot. ugyanezt a fordulatot megnézed, 3-4. fokozatban is. a sebesség alacsonyabb lesz, de a fordulat azonos. ugyanazoknál a fordulatnál jelentkezik, akkor kardán.
2. féltengely: na ez sebességfüggő. ha 130-nál rezeg, akkor nézd meg 4. fokozatban is 130-nál. ha annál a sebességnél kezdi mindkét fokozatban, akkor féltengely.

illetve még eszembe jutott a hátsó lengőkar szilent, ami a kasztni szélső oldalához csatlakozik be, ugye a hossz lengőkarra gondolok, ilyen kacskaringós. az a szilent is okozhat ilyet.
de ha biztosra átnézték az egészet, akkor feltűnt volna nekik egy szilent probléma, futómű kiszakadás.


Ha a motor fordulat teszem fel 3000 mert a fordulatszám az a motor függvénye és a váltón keresztül érkezik a kardántengelyre az erő azt a fordulatot 3000-en 3-ban 4-ben vagy 5-ben nem ugyan azt a forgási sebességet produkálja a kardántengely mint a motor. szerintem.
csak azért írtam le hogy mihamarabb meglegyen a megoldás


jogos. nem is értem miért írtam asszem túl korán keltem. pedig írás közben nem is értettem miért írom ezt. pff.... asszem lepihenek

Amúgy ugyan ez a jelenség van nálam is! ami nálam még hiba forrás lehet hogy hiába van állítólag kicentírozva a gumi nekem sajna nem eredeti a felnim és amennyire kényes érzékeny a futóműve ennek az autónak lehet nem kell sok ahhoz hogy egy százas tempónál vagy felette elkezdjen remegni minél régebb óta van meg minél többet olvasok vagy nyitom fel a motorháztetőt annál biztosabb vagyok hogy bassza meg az anyját de sajna szeretem

liga86 Elküldve: 2016-11-22 13:19 Remeg az autó

YELLOW írta:
KermanN írta:
YELLOW írta:
KermanN írta:
YELLOW írta:
KermanN írta: Szia! Sajnos hasonlóval küzdöm egy ideje, 2011'E91LCI automata 318D.
120-nál indul, és felette többé kevésbé folyamatosan remeg, ráz az autó.
Néha annyira, hogy az anyósülés fejtámlája szemmel láthatóan mozog, napellenzőkkel egyetemben, de néha csak annyira, hogy rajtam kívül más nem is érzi.
Folyamatos autópálya sebességen tartva(130) hol előjön, hol elmúlik.

Jelenleg 18"-os BMW M-es felnik vannak fent (nem replika).
Amiket eddig csináltam, és NEM segített:
- többszöri, több helyen való centírozás
- futómű állítás többször, több helyen
- vadi új nyári + téli garnítúra, Bridgestone, Goodyear
- szakadt váltó tartó bakok cseréje
- a gyári 16"-os felniket visszarakattam
- sebességfokozattól független a remegés intenzitása, üresben szintén nem változik
Amik meg lettek nézve, és *elvileg* rendben vannak:
- motor tartó bakok, futómű alkatrészek, kardán, difi

Több mint egy évnyi szenvedés alatt az tűnt fel, hogy minden egyes kerékcsere után változik a remegés intenzitása, és némileg az a tartomány is ahol előjön. Pl. 120-140 között intenzív remegés, 140-160 nagyon enyhe vagy semmi, 160felett megint erősebb.

Szerelők tanácstalanok...csak úgy mint én. BMW szakszervíz (Szombathely) visszaadta az autót, hogy nem tudták reprodukálni a hibát (értsd. szerintük nem remeg ),hozzam vissza ha rosszabb lesz. A helyi maszek BMW specialista állítása szerint mindent átnézett, nem talált hibát, de aláírta, hogy remeg az autó. Ha valakinek van tippje, hogy hova lehetne elvinni az autót ahol kinyomozzák a jelenség okát, legyen kedves megosztani, mert már olyannyira felb*sz a dolog, hogy legszívesebben felgyújtanám az autót.

Köszi előre is, üdv!


- megnézném a kerékcsavarok hosszát... nem-e túl hosszúak
- oké, hogy M-es felni, de azon belül? nem lehet hogy más típusra való és nagyobb a középső furat, és a felni nem fekszik fel a tehermentesítőre, csak a csavarok fogják, emiatt nem központos, azaz üt a kerék. mondjuk ezt észre kellett volna venniük. de a kerékcserék alkalmával változó dolog is erre következtet.
- beragadó féknyereg. ezeknél nem jellemző, de régebbi típusoknál előfordul sokszor.


Szia! Köszi a választ!
A szóban forgó M-es felni Doppelspeiche 135 ( 36117896470 ), míg a gyári felnim Vielspeiche 282 ( 36116783628 ).
Én is arra gondoltam, lehet hogy nem központos...
Mivel az ET szám nem stimmel, H&R nyomtávszélesítővel vannak fenn (40/60mm).
Nyilván mindenki már 0. körben a nyomtávszélesítőket nevezte meg mint hibaforrás, de amikor levettük, és felraktuk a gyári 16-os kerekeket távtartók nélkül, akkor is rázott, igaz enyhébben.

Arra gondolok még, hogy lehet valami enyhe alaphiba, amit a nagyobb(+nehezebb!) felnik és a nyomtávszélesítők csak felerősítenek. Gondolom az sem segít, hogy a gyári felnik súlyánál felninként 2-2,4kg-al többet nyomnak az M-es felnik, ezáltal nő a rugózatlan tömeg? (remélem nem írtam túl nagy hülyeséget, csak hangosan gondolkodom)

A féknyerget, és a csavarokat megnézetem, köszi!
Üdv.


ugye a stylin 135 volt E46-ra való is illetve Z4-re ET47 és ET50-es méretben. ET20 pedig E60-ra. én úgy tudom annak még nagyobb a közepe. viszont ha nyomtáv van fent, akkor gyanítom az E90 esetében, akkor pedig ET47-50 lehet neked, mert E90, ha minden igaz ET30-35 a gyári vagy e körüli. tehát indokolt a nyomtáv.
viszont ha a gyári styling 282 is olyan, akkor nem tudom.
honnan érezni jobban a rezgést? előlről vagy hátulról? lehet kardán, féltengely ütés is.


Hátulról érezni, leginkább az ülések "mozognak" alattad. A kormány nem remeg.
Ha kardán lenne, az folyamatosan fenn állna, nem csak 120 felett, nem?
Féltengelyt hogy lehetne kiszűrni?


az attól függ milyen ütése van a tengelynek.
én úgy szűrném ki, hogy:

1. kardántengely: a fordulatszámot kell nézni. ha mondjuk 130-nál jelentkezik 5.-ben, akkor megnézed a fordulatszámot. ugyanezt a fordulatot megnézed, 3-4. fokozatban is. a sebesség alacsonyabb lesz, de a fordulat azonos. ugyanazoknál a fordulatnál jelentkezik, akkor kardán.
2. féltengely: na ez sebességfüggő. ha 130-nál rezeg, akkor nézd meg 4. fokozatban is 130-nál. ha annál a sebességnél kezdi mindkét fokozatban, akkor féltengely.

illetve még eszembe jutott a hátsó lengőkar szilent, ami a kasztni szélső oldalához csatlakozik be, ugye a hossz lengőkarra gondolok, ilyen kacskaringós. az a szilent is okozhat ilyet.
de ha biztosra átnézték az egészet, akkor feltűnt volna nekik egy szilent probléma, futómű kiszakadás.


Ha a motor fordulat teszem fel 3000 mert a fordulatszám az a motor függvénye és a váltón keresztül érkezik a kardántengelyre az erő azt a fordulatot 3000-en 3-ban 4-ben vagy 5-ben nem ugyan azt a forgási sebességet produkálja a kardántengely mint a motor. szerintem.
csak azért írtam le hogy mihamarabb meglegyen a megoldás

liga86 Elküldve: 2016-11-22 12:20 Kulcs hiány!

Hellóó mindenki!
Van két kulcsom amiből az egyik nem reagál semmire csak indítani tudom a kocsit. Mi lehet a megoldás új kulcs vagy ezt megszereltetni? Egy aksi is bele 8500-at mondott a szaki! Hol tudnék beszerezni hozzá valót vagy aki megszereli? Viszont komplexebb a dolog és ha már itt vagyok leírom hátha segít valaki! Egyik kulccsal se tudom manuálisan nyitni az autót csak a csomagtér ajtót, erre mi lehet a megoldás (netán otthon)?
Köszi

liga86 Elküldve: 2016-11-11 12:07 318-320-323-328i fogyasztás - melyiket?

ArkyCsaba írta:
borbelyi írta:
lacos76 írta:
ans777 írta:
Medvedisznoman írta:
Medvedisznoman írta:
JBGame írta:
Pocses írta:
duend írta:
Pocses írta:
duend írta: Sziasztok!

2002-es 318i-s tulajokat kérdeznék, hogy mennyit fogyaszt az autójuk 100-110-es tempónál tempomattal?
Köszönettel:
Endre


Szia!

Bratyómé igaz 2004-es 318i 143 LE 7 L alatt elgurul.

Üdv.: Pocses





Köszönöm szépen, én is 143LE-s változatot szeretnék venni.


Nincs mit. Szépen szól forgatva, jól kilehet vele lépni.


Szia! Nekem 94-es 318ti van és állítólag tegyem össze a kezemet a 10-es átlagért vegyesben mondjuk autómata. Esetleg valaki még megnyugtatna, hogy jó annak a 10?


Szia! A leírt körülmények között az enyém pillanatnyi fogyasztása 6l körül szokott lenni (sík úton, szélcsendben).



Az átlagom 9,5l vegyesben (kábé fele város) automatával.


Hello!
2002, 318i
Csak vegyest tudok mondani, ez nekem 8.0. (Heti kb. 220km)


Hali!
2004 318i 143LE nekem is 8 körül van a vegyes.


318i Touring (143Le) 2002 évjárat Debrecen - Csorna autópálya (tempomat 140km/óra és közte 1,5 óra Budapest péntek délutáni cúcsforgalom 8,4 liter/100km. Elégedett vagyok vele. (Shell Vpower 100-assal) (Debrecenben teletankolva és Csornán teletankolva, tehát számolt érték a megtett km függvényében)



Hali.2000-es 318i 120LE.Átlag kb felesben 7,4-7,8L között.pályán ilyen tempónál 6,5 körülre áll be.





Hali 100-110 max6.5 de ezzel a motorral a fogyasztás lesz a legkevesebb amiért fogod,vakarod netán már fejeled a kicsikédet mert olyan anomáliát fogsz tapasztalni amit még maga a nagy fox murder se értene!! amügy lehet szeretni

liga86 Elküldve: 2016-10-30 21:28 alufelni

YELLOW írta:
liga86 írta: Sziasztok
Hogy tudom kideríteni hogy a felni amit kaptam az autóval eredetei-e vagy valami replika?
Illetve egy rosszabb minőségű felnitől lehet magasabb a fogyasztásom?
Köszi előre is!


ha nehezebb a felni, akkor nőhet a fogyasztás.
az eredetiben benne van a BMW felirat, vagy a jel, cikkszám. illetve felnitől függően a replica felnik a gyáritól eltérő méretekben is készülnek, pl kisebb méretekben, más ET-kkel.
itt lehet nézelődni, bár a lista nem teljes:
http://felgenkatalog.auto-treff.com/


Nagyon köszi

liga86 Elküldve: 2016-10-30 20:42 alufelni

Sziasztok
Hogy tudom kideríteni hogy a felni amit kaptam az autóval eredetei-e vagy valami replika?
Illetve egy rosszabb minőségű felnitől lehet magasabb a fogyasztásom?
Köszi előre is!

liga86 Elküldve: 2016-10-08 22:32 Hütővízjelző kivillan majd rátöltök és durván melegszik a motor majd letílt.

Sziasztok! Van egy jelenség szerintem komplexebb mint hogy megtaláljam a megfelelő topikot!!! N42b20 reggel nézem a hűtő vizet van e elég es a pálca nem jön fel... megyek 1.5km-t folyadékért bele, vettem, felnyitom es a pálca teli szintet mutat!!! Irány Pestről Esztergomba visszafelé a hofokjelzo nem mozdul negyednél feljebb (megy a fűtés) Visegrádon kb20 km megállok gondoltam megnézem mi van a motorháztető alatt a fűtést kikapcsoltam közbe mikor megálltam a motor nem forró de talán elég meleg es mutato beáll középre(?????) Irány tovább... a mutató ahogy bekapcsolom a fűtést vissza esik fele es negyed köze!!! fűtés nélkül nehezen mozdul a mutató! Egészen Pestig ezt csinálta es csak a városban mutatott üzemi fokot! Ez mi lehet??? Ne használjam a fűtést es a kocsi tökéletes? Télen szar lesz bocs ha hosszú de talán összefüggésben vannak a dolgok! Köszi a segítséget!!

liga86 Elküldve: 2016-09-18 11:29 Egyenetlen alapjárat

Sziasztok! Van egy olyan jelenségem hidegen indítva (16fok van) az alapjárat ugrál majdnem leáll felugrik 1500-2000-re és a hangja se túl szép 40mp 1p után mintha jó lenne, gyertyát este cserélek nem tudom mikori lehet benne, ha valakinek lenne valami tapasztalata vagy ötlete szívesen venném!! köszi
Még annyi hogy generátor szabadon futó csere esedékes és van is kicsi hangja már!

liga86 Elküldve: 2016-09-04 16:17 Vezérműlánc

szotakdavid írta:
viktor írta:
liga86 írta: Sziasztok! Hírhedt 318i n42b20. Igen 4 henger meg stb de erre futotta a vezérlés ha kínálom neki hamarabb megadja magát vagy mindegy a láb méret így is úgy csere? Első BMW-m szereti ez az autó ha dinamikusan vezetek? Bocs ha valakit megbotránkoztat a kérdés de nem vagyok még hozzáértő ehhez az autóhoz! Köszi mindenki



A dinamikus vezetést, Te szereted az autód csak bírja valameddig. Ha gyilkolod előbb tönkremegy. De ez mindegyikkel így van.


N42 nem szereti a gyilkolàst! A lànc meg cserés mindegyikbe!



Igen igen kb rendben is van.... tiszteltem én az összes autómat de gondoltam ha már van egy hátsó kerekes számomra álom autóm talán egy kicsit lehet perverzkedni de köszi a válaszokat!!