mrdani fórum hozzászólásai

mrdani Elküldve: 2016-07-30 17:03 Autóvásárlás

YELLOW írta:
mrdani írta: Sziasztok!

Közeljövőben szandekozok autot venni de kicsit tanacstalan vagyok.
Eddig egy E36 318i as sedan autom volt, viszont most nagyobb szeriat szeretnek.

Az egyik egy 98'-tol felfele gyartott E39 523i/525i/528i es csak benzines, vagy 2003-as E60 520i szinten benzines.
Mivel ezekbol a szeriakbol nincs tapasztalatom (tipus hibak gyakran meghibasodo alkatreszek ) ezert a segitsegeteket kernem ha van/volt valakinek ilyen tipus es mi a velemenye rola.

E39-re 1-1.3 milliot szannek az E60-ra 2milliot. Persze a velemenyek fuggvenyeben ez valtozhat.

Par alkatreszt ( fekbetet szűrők fektarcsak lengescsillapitok felfuggesztesi elemek ) osszehasonlitottam arra fel vagyok ugymond keszulve.

Valaszotokat elore is koszonom!



ilyen összegekben gondolkozva nehéz lesz jót kifogni, mondjuk 98-99-es E39 még lehetséges, de a piac nagyon tele van szeméttel. E60 2 milláig, hát nem hiszem.
E39 rozsda ami ellensége. sajnos iylen öreg autók esetében kevés a sérülés mentes, elég ha újrafényeztek valamit, vagy kicsit javítottak, az úgyis kiadja majd magát.
motorikusan M52, M54 amivel találkozhatsz majd. M54 olajfalósabb. egyébkét mindkét típusra jelelmzőek a szokásos hibák, mint minden más autónál. gyújtótrafók, fő és vez. tengely jeladók. szelepszár szimmering, stb, stb. ha gondos tulajtól tudsz venni, akkor ezek valószínű már javítva lettek, de ilyen összegést gondos tulaj nem pazarolja el a gépet szerintem. persze kivétel biztos van, mint mindig.
E60-nak több elektromos gondja szokott lenni. az E39 szerintem nagyobb belső terű. talán szebb is, de ez ízlés kérdése.
elektromos hibák, akár mindkettőnél, ülésfoglaltságérzékelő, E39-nél pixelhibás óraegység, ami hó hatására képes hol jó, hol rossz lenni.
de általánosságban, mint minden bármely márkánál.


Mivel ennyi penzt kiadok erte ezert nem hirtelenjebe szeretnek vasarolni s nem ugy hogy nincs mellettem egy szerelo. Igazabol 2.4 misi kozott lattam kulsore igeretes E60ast.
Ahol most lakunk van egy E39 nem tudom milyen motorral de makulatlan igaz nyugdijasoke.igazabol a parom van oda az E60 ert nekem az E39 a simpatikusabb, kevesebb elektronikaval.
A roszda mindig jelen van azzal megbaratkozok ugyertem az nem ér varatlanul.
A csalad jo baratja intezne kereskedo es nem egyszer vettunk tole autot hibamentesen, de meg nem ertuk el ezert irok itt.

Mennyi lenne a belepo osszeg amennyiert keves rizikot kapnek mind e39 es e60 kategoriaba szerinted?
( regebben adtal tanacsot a masik kocsival kapcsban es hasznos ezert adok a velemenyedre )

Koszonom

mrdani Elküldve: 2016-07-30 16:11 Autóvásárlás

Sziasztok!

Közeljövőben szandekozok autot venni de kicsit tanacstalan vagyok.
Eddig egy E36 318i as sedan autom volt, viszont most nagyobb szeriat szeretnek.

Az egyik egy 98'-tol felfele gyartott E39 523i/525i/528i es csak benzines, vagy 2003-as E60 520i szinten benzines.
Mivel ezekbol a szeriakbol nincs tapasztalatom (tipus hibak gyakran meghibasodo alkatreszek ) ezert a segitsegeteket kernem ha van/volt valakinek ilyen tipus es mi a velemenye rola.

E39-re 1-1.3 milliot szannek az E60-ra 2milliot. Persze a velemenyek fuggvenyeben ez valtozhat.

Par alkatreszt ( fekbetet szűrők fektarcsak lengescsillapitok felfuggesztesi elemek ) osszehasonlitottam arra fel vagyok ugymond keszulve.

Valaszotokat elore is koszonom!

mrdani Elküldve: 2014-08-20 12:18 Heeelp...!

Helo Mindenkinek!

Olyan kérdésem lenne hogy nem rég tönkrement a bal hátsó fékmunkahenger.
Kicseréltem és a kérdésem az hogy légteleniteni mind a 4 kereken kell vagy elég a két hátsón?
http://bmwfans.info/parts-cata...front_abs/
A képen előröl a 3. cső meg hátra.
Ahol munkahengert cseréltem ott légtelenitettem csak a másik oldalon nem hátul.

kb hányszor kell légteleníteni? Én 4x csináltam eddig meg.

mrdani Elküldve: 2014-04-09 10:36 Mi lehet a baj?

Danika87 írta:
mrdani írta: Sziasztok!
Olyan problémám lenen hogy a benzinszivattyú a tankba nem működik, de ha aksitőltőre kötöm akkor igen. A tápja a kárpit alatt fut de nem tudom hogy hova. Valaki megtudná mondani hogy hol keressem a végét?
A másik dolog hogy ha a másik tankot feltöltöm benzinnel akkor haza tud menni a saját lábán? csak mert 1,5km re van tőlünk a kocsi és nincs ismerős aki hazahúzná....

Köszönöm a válaszokat!



Helló.
Én is ugyan ezzel a problémával küzdök az e30 nál. Cseréltem már relét is, de semmi. Nálam egy autóvillamosságis olyat említett hogy előfordulhat hogy tesznek a kocsi elejébe valami ütközés érzékelőt ami letiltja az ac-t, és érintkezési probléma fordulhat elő. Nem tudom ebből mi igaz.


Én sem de a szerelő 2 hete dolgozik lassan rajta, és még nincs megoldás...
az abaj hogy már nagyon sürgös lenne akocsi de nem tud ő se mit mondani:S

mrdani Elküldve: 2014-03-31 16:48 Differenciálmû

Sziasztok!
Az lenen a kérdésem hogy a féltengelynél, hátul a difinél folyik az olaj.
Gondolom a tömítés ért el benne. Kitudom akna felett cserélni?!
Mire kell odafigyelni?!
Előre is köszi a válaszokat!

mrdani Elküldve: 2014-03-30 11:39 Mi lehet a baj?

Sziasztok!
Olyan problémám lenen hogy a benzinszivattyú a tankba nem működik, de ha aksitőltőre kötöm akkor igen. A tápja a kárpit alatt fut de nem tudom hogy hova. Valaki megtudná mondani hogy hol keressem a végét?
A másik dolog hogy ha a másik tankot feltöltöm benzinnel akkor haza tud menni a saját lábán? csak mert 1,5km re van tőlünk a kocsi és nincs ismerős aki hazahúzná....

Köszönöm a válaszokat!

mrdani Elküldve: 2014-03-27 14:05 Fékjavítás

Sziasztok!
Nem rég vettem észre hogy a kéziféket behúzva nem jön vissza a fékpofa ( már egy párszor csinálta ) a bal hátsó, és alig enged ki miután leengedem a kéziféket.
Szét szedtem tiszta rozsdásak a rugók.
Az összes rugót ki szeretném cserélni, kérdés hogy mire figyeljek oda cserekor?!
Valamint hogy kézifék bowdent is cseréljek-e.

Köszönöm a válaszokat

mrdani Elküldve: 2013-11-02 08:45 Fûtõventillátor

luno01 írta:
YELLOW írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
compact írta:
mrdani írta: Üdv Mindenkinek!
Olyan problémám lenne illetve édesapámnak (e46 320d), hogy tegnap kicseréltem a fűtőventilátort, mert ugyebár nem volt fűtés a kocsiba. A ventilátor jó, mert kipróbáltuk de fűtés továbbra sincs.az előtétellenállást kiszedtük és lemérték a villamossági boltba, és az működik.
Szóval most tanácstalan vagyok, hogy mi lehet a baj, mert nyakunkon a tél és a szélvédő ugyebár párásodik.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Dani


Komolyan azért cseréltetek fűtőventillátort, mert nem volt fűtés?
A ventillátor a levegő befúvására és keringtetésére szolgál!
Fűteni a fűtőradiátor fűt!
Tehát először azt kell ellenőrizni, hogy a motor eléri-e az üzemi hőmérsékletet, ha igen akkor a fűtőradiátorhoz is eljut-e a meleg, ha igen akkor klíma vezérlő esetleg terelőlapát rossz állás, hűtőfolyadék szint, stb. van pár hibalehetőség.
De igazából az az érzésem, hogy jobb ha egy hozzáértő szerelőre bízzátok ezt a dolgot, még mielőtt megint olyat cseréltek aminek semmi köze a meleghez!


most mér mondod ezt? attól a nyári kereket nyugodtan lecserélhetik télire, az csak jó, de fűtés akkor sem lesz. vagy maradhat télre a nyári, akkor a sok para miatt majd az adrenalin fűti az embert.

szerk.: ezé szar a topic címe. így kb oylan, mint azok a fehér hülye alakú fűtőventik, amiket az irodába a fázós titkárnők tesznek a lábukhoz na most lehet ötletet adtam és 12V-os be lesz építve valahova


Sajnálom, elírtam, kissé fáradt vagyok.
Nem a fűtést akartam írni csak én hívom annak.
Szóval semmilyen levegőt nem fúj be a ventilátor.( se hideg se meleg)Hiába tekered a fokozatokat meg se moccan...
Kiszedtük mint irtam fent a ventilátort, mint kiderült az rossz volt kicseréltük, de semmi....
Sünit lemérték a villamosságiba és az is jó.
Itt akadtam/akadtunk el.
Még egyszer bocsi hogy elírtam.


akkor a biztiket át kéne nézni. lehet ahogy tönkre ment a venti kilökte a biztit. így hiába ment bele jó venti, a bizti még rossz.


Szia! A fűtő ellenállást hogyan szedtétek ki? Nekem nem nagyon sikerül. Anyós ülés felől próbálkozom,de előtte lévő műanyagot nem tudom levenni. Köszi előre is!


A biztiket átnéztük az összeset de mind jó.Valami más ötlet?

a Fűtőellenállást mi így szedtük ki:
Kikaptuk a kesztyűtartót, majd az anyós ülést teljesen hátratoltuk én vékony vagyok meg hajlékony ezért háttal befeküdtem, elhúztam a csövet amin a meleglevegő a lábhoz jön és kicsavartam torzios csavarhúzóval az egyik motort ( 2db fogja ) ami a terelőlapátokat irányítja kint a ventilátornál.Aztán hosszas bíbelődéssel kiakaszottam a helyéről a terelőmotort mert ilyen kampós műanyaggal kapaszkodik.utána szintén 3 db torzios csavar fogja a sünit és kicsavartam. majd lehuztam az előbb említett terelőmotorról a csatlakozót, hogy kitudjam huzni a sünit.
Érdemes olyan embernek csinálnia akinek vékonyabb ujjai vannak mert rohadt nehéz kihuzni és nagyon be van zsúfolva minden
Van egy linkem : http://translate.googleusercon...WSe6TcsAOg
itt bővítésről szól a dolog de kiszedése megegyezik.
Sok sikert és még több türelmet

mrdani Elküldve: 2013-11-01 19:29 Fûtõventillátor

YELLOW írta:
compact írta:
mrdani írta: Üdv Mindenkinek!
Olyan problémám lenne illetve édesapámnak (e46 320d), hogy tegnap kicseréltem a fűtőventilátort, mert ugyebár nem volt fűtés a kocsiba. A ventilátor jó, mert kipróbáltuk de fűtés továbbra sincs.az előtétellenállást kiszedtük és lemérték a villamossági boltba, és az működik.
Szóval most tanácstalan vagyok, hogy mi lehet a baj, mert nyakunkon a tél és a szélvédő ugyebár párásodik.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Dani


Komolyan azért cseréltetek fűtőventillátort, mert nem volt fűtés?
A ventillátor a levegő befúvására és keringtetésére szolgál!
Fűteni a fűtőradiátor fűt!
Tehát először azt kell ellenőrizni, hogy a motor eléri-e az üzemi hőmérsékletet, ha igen akkor a fűtőradiátorhoz is eljut-e a meleg, ha igen akkor klíma vezérlő esetleg terelőlapát rossz állás, hűtőfolyadék szint, stb. van pár hibalehetőség.
De igazából az az érzésem, hogy jobb ha egy hozzáértő szerelőre bízzátok ezt a dolgot, még mielőtt megint olyat cseréltek aminek semmi köze a meleghez!


most mér mondod ezt? attól a nyári kereket nyugodtan lecserélhetik télire, az csak jó, de fűtés akkor sem lesz. vagy maradhat télre a nyári, akkor a sok para miatt majd az adrenalin fűti az embert.

szerk.: ezé szar a topic címe. így kb oylan, mint azok a fehér hülye alakú fűtőventik, amiket az irodába a fázós titkárnők tesznek a lábukhoz na most lehet ötletet adtam és 12V-os be lesz építve valahova


Sajnálom, elírtam, kissé fáradt vagyok.
Nem a fűtést akartam írni csak én hívom annak.
Szóval semmilyen levegőt nem fúj be a ventilátor.( se hideg se meleg)Hiába tekered a fokozatokat meg se moccan...
Kiszedtük mint irtam fent a ventilátort, mint kiderült az rossz volt kicseréltük, de semmi....
Sünit lemérték a villamosságiba és az is jó.
Itt akadtam/akadtunk el.
Még egyszer bocsi hogy elírtam.

mrdani Elküldve: 2013-11-01 14:54 Fûtõventillátor

Üdv Mindenkinek!
Olyan problémám lenne illetve édesapámnak (e46 320d), hogy tegnap kicseréltem a fűtőventilátort, mert ugyebár nem volt fűtés a kocsiba. A ventilátor jó, mert kipróbáltuk de fűtés továbbra sincs.az előtétellenállást kiszedtük és lemérték a villamossági boltba, és az működik.
Szóval most tanácstalan vagyok, hogy mi lehet a baj, mert nyakunkon a tél és a szélvédő ugyebár párásodik.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Dani

mrdani Elküldve: 2013-09-11 11:13 Futómû és hibái

Helló Mindenkinek!

Minap elvittem a szerelőhöz a gépet mert vizsgája lesz a héten.
Mondott nekem egy olyat hogy talpast kell cserélni bal oldalon.
Ez oké elmentem a boltba kérdeztem mondták hogy belső vagy külső?
A szerelő azt mondta hogy nincs külső belső csak simán mondjam hogy talpas.
Na most tudna nekem valaki belinkelni képet hogy mi ez a talpas? Tényleg van belőle külső meg belső?
előre is köszi a válaszokat.
Dani

mrdani Elküldve: 2013-06-04 11:26 riasztó?

Sziasztok!
92'-es e36 sedan bm-w van és riasztót szeretnék bele szerelni.
Találtam jó pár oldalt ahonnan lehet rendelni, de a bekötés már nehezebb dolog.
A baj az hogy Miskolcon már csak a BOSCH szerviz foglalkozik ilyennel, de egy részt marha drágán, más részt meg ha én viszek neki riasztót nem hinném hogy beszerelik.

http://www.metroman.hu/product...utoriaszto

Ez egy kis egyszerű riasztó.
Betudnám magamnak kötni?
előre is köszönöm a válaszokat

mrdani Elküldve: 2013-05-27 17:56 Mi lehet a baj?

mrdani írta:
Neo954 írta:
"Hali!
Nem volt még hengerfejtömítés csere.
Árban mennyit kóstál? Csak a munkadíj kb.? az alkatrészeket megveszem az olyan 11e-12e között van. Esetleg én magamnak a garázsba megtudnám oldani?! ( nyomaték kulcsot ha veszek, a nyomaték meghúzására találtam adatlapot)
Ha repedt a hengerfej akkor az milyen árba lenne a javítása? kb.?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Melegen (kinti hőmérséklet: 30-32 fok) látni ha jól pislogok h gőzölög egy kicsit a kipufogó ha üzem melegben van a motor.
Még annyit hagy kérdezzek már, hogy miért reped meg a hengerfej illetve ég át a tömítés?
Legközelebb mire figyeljek oda.
Valahol olvastam hogy az alapjárat ingadozása is betudható ennek a jelenségnek, ami persze nekem is volt ( míg a lambda szondát ki nem kötöttem) de most már csak hideg motornál csinálja olykor olykor."

Szia!
Az árakkal nem vagyok tisztában, ha nem tanultál soha, és nem csináltál még ilyen műveletet, akkor ne a saját kocsidon gyakorolj! Ha elteszed a vezérlést akkor törik a szelep, himba, dugattyú.. stb.
De nem olyan vészes meló szal nem százezres tétel.
Amit mondtam, hogy nézz meg az nem a kipufogó hanem a motoron (lehet a szelepfedélen) van egy cső általában gumi ujjnyi vastag kb , ami vagy a légszűrőházba vagy a szabadba végződik ezen hivatott az elpárolgó olaj (olajgőz, kartergáz) távozni, ahogy neked az olajban víz van itt annak üzemmeleg motornál kb 80-90fok (mutató középállásban) kell kipárologni. Egyerűbben tudod ellenőrizni, ha este, de inkább kora reggel beindítod a motort melegíted és ha kinyitod a motorteret valahol gőz csap ki akkor ez azért lesz.

A hengerfej repedését két fő dolog okozhatja, az egyik hogy hidegen megvan küldve az autó, ilyenkor túl gyorsan melegszik a fém és elrepedhet, a másik ha forró a motor (vízhő mutató pirosban) és leállítják ekkor a hűtővíz felforr a motorban mivel nem megy a vízpumpa és leáll a cirkuláció a hengerfej furataiban, ilyenkor először jön a tömítés kinyomása, ha az nem sikerül akkor reped a fém.

Fontos! Hűtővíz mutató! Mindig legalább az első csík-ig a kék mező után járasd a motort alapjáraton, de ha elindulsz vele 2000 felett semmiképp ne pörgesd , ha pedig meghajtod akkor miután megérkeztél hagyd egy kicsit járni a motort legalább míg visszamegy középre a mutató!

Remélem tudtam segíteni!

Üdv.:Neo


Nagyon köszönöm az infókat.Tavaly februárba hoztam el a gépet és cseréltem olajat, majd hűtővizet (ioncserélt vízzel). Mivel az összes vizet kinyomtam belőle és mentem azt hiszem bérletért akkor szökött fel a mutató pirosba és leállítottam, majd kinyitottam a kiegyenlítő tartály fedelét lassan és utána minden jó lett.
Viszont hogy hidegbe fel lett e pörgetve emberesen max 1-2 alkalomról tudok, természetesen én csináltam mert az ékszij nyikorgott és utána ha kicsit felpörgetem akkor már tökéletes.
Télen hideg időben mindig járatom egy cigi erejéig és nem viszem fel 2000 felé sőt 1000-1500 között használom mindig.
Szóval a motorba a csövön mit nézzek? ha jön ki gőz az jó/rossz?
Elektrotechnikus vagyok és ehhez nagyon nem értek csak az alap dolgokat...
Légszűrőházba nem megy semmi onnan jön ki egy cső de az az alapjárati motorba megy.


Megkerestem és azt hiszem hogy meg is találtam. képek a profilomba.( ha az egyáltalán)

mrdani Elküldve: 2013-05-27 17:22 Mi lehet a baj?

Neo954 írta:
"Hali!
Nem volt még hengerfejtömítés csere.
Árban mennyit kóstál? Csak a munkadíj kb.? az alkatrészeket megveszem az olyan 11e-12e között van. Esetleg én magamnak a garázsba megtudnám oldani?! ( nyomaték kulcsot ha veszek, a nyomaték meghúzására találtam adatlapot)
Ha repedt a hengerfej akkor az milyen árba lenne a javítása? kb.?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Melegen (kinti hőmérséklet: 30-32 fok) látni ha jól pislogok h gőzölög egy kicsit a kipufogó ha üzem melegben van a motor.
Még annyit hagy kérdezzek már, hogy miért reped meg a hengerfej illetve ég át a tömítés?
Legközelebb mire figyeljek oda.
Valahol olvastam hogy az alapjárat ingadozása is betudható ennek a jelenségnek, ami persze nekem is volt ( míg a lambda szondát ki nem kötöttem) de most már csak hideg motornál csinálja olykor olykor."

Szia!
Az árakkal nem vagyok tisztában, ha nem tanultál soha, és nem csináltál még ilyen műveletet, akkor ne a saját kocsidon gyakorolj! Ha elteszed a vezérlést akkor törik a szelep, himba, dugattyú.. stb.
De nem olyan vészes meló szal nem százezres tétel.
Amit mondtam, hogy nézz meg az nem a kipufogó hanem a motoron (lehet a szelepfedélen) van egy cső általában gumi ujjnyi vastag kb , ami vagy a légszűrőházba vagy a szabadba végződik ezen hivatott az elpárolgó olaj (olajgőz, kartergáz) távozni, ahogy neked az olajban víz van itt annak üzemmeleg motornál kb 80-90fok (mutató középállásban) kell kipárologni. Egyerűbben tudod ellenőrizni, ha este, de inkább kora reggel beindítod a motort melegíted és ha kinyitod a motorteret valahol gőz csap ki akkor ez azért lesz.

A hengerfej repedését két fő dolog okozhatja, az egyik hogy hidegen megvan küldve az autó, ilyenkor túl gyorsan melegszik a fém és elrepedhet, a másik ha forró a motor (vízhő mutató pirosban) és leállítják ekkor a hűtővíz felforr a motorban mivel nem megy a vízpumpa és leáll a cirkuláció a hengerfej furataiban, ilyenkor először jön a tömítés kinyomása, ha az nem sikerül akkor reped a fém.

Fontos! Hűtővíz mutató! Mindig legalább az első csík-ig a kék mező után járasd a motort alapjáraton, de ha elindulsz vele 2000 felett semmiképp ne pörgesd , ha pedig meghajtod akkor miután megérkeztél hagyd egy kicsit járni a motort legalább míg visszamegy középre a mutató!

Remélem tudtam segíteni!

Üdv.:Neo


Nagyon köszönöm az infókat.Tavaly februárba hoztam el a gépet és cseréltem olajat, majd hűtővizet (ioncserélt vízzel). Mivel az összes vizet kinyomtam belőle és mentem azt hiszem bérletért akkor szökött fel a mutató pirosba és leállítottam, majd kinyitottam a kiegyenlítő tartály fedelét lassan és utána minden jó lett.
Viszont hogy hidegbe fel lett e pörgetve emberesen max 1-2 alkalomról tudok, természetesen én csináltam mert az ékszij nyikorgott és utána ha kicsit felpörgetem akkor már tökéletes.
Télen hideg időben mindig járatom egy cigi erejéig és nem viszem fel 2000 felé sőt 1000-1500 között használom mindig.
Szóval a motorba a csövön mit nézzek? ha jön ki gőz az jó/rossz?
Elektrotechnikus vagyok és ehhez nagyon nem értek csak az alap dolgokat...
Légszűrőházba nem megy semmi onnan jön ki egy cső de az az alapjárati motorba megy.

mrdani Elküldve: 2013-05-27 16:26 Mi lehet a baj?

Neo954 írta:
mrdani írta: Üdv Mindenkinek!
Olyan problémám van hogy ilyen nyirkos párás esős időbe indokolatlanul leáll a motor esik a fordulat hiába tövig van nyomva a gázpedál...
Lépeket raktam fel az olaj beöntő sapkájáról belsejéről.
van video is a jutubon amit ide nem tudtam feltölteni de a linket megadom.:
YouTube videó
az elején a csörgés az az ajtóba a hangszóró nem az a lényeg hanem h V8-as hangot produkál a motor, illetve nagyon alacsony fordulaton pörög s leáll...
A videó másik felében ha jól füleltek hallhattok egy koppanó hangot ami a légtömegmérőtöl jön. Lambda szonda nincs bekötve.( a csatlakozó alul nincs elszigetelve)
A gyertya oldalon olaj jelent meg vagy ami eddig sose volt ott...
Száraz időbe minden tökéletes csak ilyen párás időbe van valami.
A hűtővizem abszolut nem fogy úgy hogy gőzöm sincs mi a gáz.


Szia!
Én a helyedben kivenném a gyertyákat, és ellenőrizném a gyújtást illetve a vezetékeit is( ha valamelyik gyertya nedves akkor az nem gyújt rendesen)!
A beöntőnyílásos képed pedig arról árulkodik, hogy valahol víz jut a motorba, de az olajrendszerbe biztosan. Én valószínűnek tartom, hogy a hengerfej repedt el valahol, bár nem tudom cseréltél-e már tömítést. Még azt nézd meg, hogy meleg motornál mekkora a kartergőz, bár nem tudom ezeken a motorokon hogy van megoldva, de ha melegen sok vízpára jön ki ott( aminek egyáltalán nem szabadna) akkor tuti, hogy hengerfej.
Az olaj a motor oldalán csak egyszerű tömítéshiba, szerintem ehhez a működéshez nincs köze.

Üdv.:Neo


Hali!
Nem volt még hengerfejtömítés csere.
Árban mennyit kóstál? Csak a munkadíj kb.? az alkatrészeket megveszem az olyan 11e-12e között van. Esetleg én magamnak a garázsba megtudnám oldani?! ( nyomaték kulcsot ha veszek, a nyomaték meghúzására találtam adatlapot)
Ha repedt a hengerfej akkor az milyen árba lenne a javítása? kb.?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Melegen (kinti hőmérséklet: 30-32 fok) látni ha jól pislogok h gőzölög egy kicsit a kipufogó ha üzem melegben van a motor.
Még annyit hagy kérdezzek már, hogy miért reped meg a hengerfej illetve ég át a tömítés?
Legközelebb mire figyeljek oda.
Valahol olvastam hogy az alapjárat ingadozása is betudható ennek a jelenségnek, ami persze nekem is volt ( míg a lambda szondát ki nem kötöttem) de most már csak hideg motornál csinálja olykor olykor.